abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 juni 2007 @ 11:30:25 #26
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50325170
Ik had hetzelfde probleem met m'n oude Vespa. Maatje heeft ernaar gekeken en hij zij dat dat kwam doordat de cilinder teveel was uitgesleten. gerepareerd en het probleem was verholpen

(*buschetta is geen monteur maar wellicht heb je hier iets aan)
pi_50325350
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:26 schreef Seventh-Heaven het volgende:
Trek je nergens valse lucht?
Hoe groot is je sproeier die je nu hebt?
wat tank je? apart olie en apart euro 95. of brommermix?
Valse lucht trekt vaak ineens hoge toeren...

Zoals al eerder gezegd, probeer eens een kleinere sproeier.
pi_50332560
ligt toch echt aan de afstelling van de carb lijkt me..
  maandag 11 juni 2007 @ 19:21:10 #29
113875 LPC
Stratego Freak
pi_50342363
quote:
Op zondag 10 juni 2007 16:54 schreef Lennox het volgende:

[..]
Het is toch niet zo dat je constant warmlopers krijgt he ? Ook wel eens gehad dat hij een kilometer liep. Afsloeg en na even wachten weer aansloeg, maar dat was puur om thuis te komen (en die cilinder was compleet over de huizen)
Nou, dit lijkt het misschien toch nog wel het meest op.
Als ie koud is start ie meteen.
Dan rijd ik een kilometer (of 2 of 3) en dan stopt ie simpelweg op moment X
Meestal als ik het gas ver opentrek...
Als ie gestopt is moet ik OF even wachten en dan start ie direct OF ik begin meteen met kicken en dan slaat ie aan na de 4de of 5de keer.
Als ie aanslaat stottert ie even maar daarna kan ik weer een kilometer of 1 of 2 rijden.

Dus warmlopen zou het kunnen zijn... Maar dat is tegenstrijdig aan het feit dat ie wel bv een half uur stationair kan draaien zonder te stoppen (lees zonder warm te lopen..)
- - - -
Stratego is my game, challange me please.
- - - -
pi_50343693
mischien verzuipt die om de een of andere reden toch, resultaat bougie zwart
The best way to life is to life your live
  maandag 11 juni 2007 @ 22:19:34 #31
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_50351701
quote:
Op maandag 11 juni 2007 19:21 schreef LPC het volgende:

[..]

Nou, dit lijkt het misschien toch nog wel het meest op.
Als ie koud is start ie meteen.
Dan rijd ik een kilometer (of 2 of 3) en dan stopt ie simpelweg op moment X
Meestal als ik het gas ver opentrek...
Als ie gestopt is moet ik OF even wachten en dan start ie direct OF ik begin meteen met kicken en dan slaat ie aan na de 4de of 5de keer.
Als ie aanslaat stottert ie even maar daarna kan ik weer een kilometer of 1 of 2 rijden.

Dus warmlopen zou het kunnen zijn... Maar dat is tegenstrijdig aan het feit dat ie wel bv een half uur stationair kan draaien zonder te stoppen (lees zonder warm te lopen..)
lucht of watergekoeld?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_50353461
Zou in principe nog niet veel zeggen, maar een Bajaj Spirit is alleen als AC geleverd.

Kan die nog steeds warmlopen op smering bijvoorbeeld.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  maandag 11 juni 2007 @ 23:37:52 #33
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_50356145
probeer eerst nou maar een kleinere sproeier...
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 00:33:06 #34
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50358005
trekt gewoon je vlotter leeg man duh
pi_50365081
quote:
Op zondag 10 juni 2007 16:32 schreef LPC het volgende:
Benzineleiding gecheckt; Is rechtstreeks van de tank aangesloten op de carb !! Probleem??? (*)
Een filtertje ertussen is een must, je hebt geen idee wat een rommel allemaal in je tank zit.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_50366709
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:55 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een filtertje ertussen is een must, je hebt geen idee wat een rommel allemaal in je tank zit.
mwoah, in mijn scootertijdperk was het ook een rechtstreekse slang zonder poespas.

het kan idd best zijn dat je je vlotter leegrijd --> verstopping of vacuum probleem
  dinsdag 12 juni 2007 @ 14:26:02 #37
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50372503
card schoonmaken dus, en desnoods vlotterpen vervangen of vlotter beetje verbuigen
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:35:42 #38
113875 LPC
Stratego Freak
pi_50382995
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 00:33 schreef fs180 het volgende:
trekt gewoon je vlotter leeg man duh
Hmjah,

Dit lijkt mij sence te maken..

Ik heb de carb opengehad toen ik alles schoonmaakte. Misschien vlotter of naald verbogen / verschoven.
En dat kan meteen verklaren dat de bougie zwart / vet is = als de vlotter leeg is heb ik tuurlijk slecht mengsel.
En ook verklaard het dat ie na het stitvallen na eventjes weer doet (vlotter weer vol gelopen)

Zaterdag heb ik tijd en begin ik met de carb te demonteren. :-)

LPC
- - - -
Stratego is my game, challange me please.
- - - -
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:11:45 #39
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50384557
dat ie zwart is licht gewoon aan afstelling of omdat je steeds probeerd te starten, maar het probleem licht aan je vlotter
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:28:25 #40
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50385274
Wel posten wat je ontdekt zaterdag he ?
pi_50392625
Kijk ook even of je benzineslang niet ergens knelt of geknikt zit.Klinkt heel erg simpel, maar is mij ook eens overkomen.
http://www.fatboyz4x4.nl
A "Jesus Loves You" banner is much more asthetically pleasing, than a "Satan is Going to Dry fuck your asshole" banner.
pi_50394483
Het duurde wel meer dan 30 reacties voordat er iemand langskwam die er echt verstand van heeft.
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:28:06 #43
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50395101
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:08 schreef no1uknow het volgende:
Het duurde wel meer dan 30 reacties voordat er iemand langskwam die er echt verstand van heeft.
erg he
pi_50395257
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:13 schreef joeltje het volgende:
Ontluchting van de tank wellicht?
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 10:26 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Te rijk mengsel waardoor de bougie 'nat' wordt?? Kan je controleren door de bougie er uit te draaien als de scooter stilvalt. Normaal gesproken moet de bougie dan een beetje grijzig zijn en in elk geval droog.

Je schrijft dat je de carburateur (carobateur ) hebt schoongemaakt. Is daarbij de instelling van de sproeier verlopen? (En als je dat niet weet, dan zou je eigenlijk van de motor moeten afblijven...)
quote:
Op zondag 3 juni 2007 21:50 schreef Turquaz52 het volgende:
Hij verzuipt, neem eens een kleinere sproeier..
quote:
Op maandag 4 juni 2007 08:11 schreef mast3r het volgende:

[..]

Praat nou niet zo stom, hij reed daarvoor toch goed? Eerder iets braks in de onsteking
begin eens met je bougie, bougiekabel en anders je CDI
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:21 schreef junkiesietze het volgende:
bougie is zwart? dan moet je kleinere sproeier
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:46 schreef Ridocar het volgende:
Check je luchtfilter. Probeer een stukje zonder filtersponsje te rijden, als dat beter gaat, dan staat 'ie te rijk. sproeiernaald een stukje lager zetten wil ook helpen.
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:55 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een filtertje ertussen is een must, je hebt geen idee wat een rommel allemaal in je tank zit.
No offense hoor, maar kom op
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:38:49 #45
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50395361
zelfs no1 wist het antwoord... hoop ik
  woensdag 13 juni 2007 @ 01:09:44 #46
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50396136
Volgens mij zit je distributiekettingspanner in de knoop en komt daarom je vlotterkamer zonder olie te staan. Dit is een resultaat van verkeerde diesel in je gaskabel man. Ik denk dat je hem beter naar de sloop kunt brengen maar ik wil hem ook wel voor twee tientjes overnemen van je, omdat ik met je meeleef.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  woensdag 13 juni 2007 @ 01:36:17 #47
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50396682
maar als ie er nou een paar snlle MaLSsiiEE stickers op plakt? dan gaat het probleem wel weg toch?
pi_50401597
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:38 schreef fs180 het volgende:
zelfs no1 wist het antwoord... hoop ik
Nouja dat het aan de carb lag was duidelijk. Hij verzuipt niet, want die symptonen zijn anders. Dan moet het iets anders zijn dan teveel benzine of valse lucht oid. Wat blijft over...
pi_50402427
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:12 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Nouja dat het aan de carb lag was duidelijk. Hij verzuipt niet, want die symptonen zijn anders. Dan moet het iets anders zijn dan teveel benzine of valse lucht oid. Wat blijft over...
Verzuipen kan wel degelijk de oorzaak zijn. Wat er dan gebeurd is dat ie uitvalt met een steeds zwaarder wordend geluid. (klinkt als; BOOOAAAAAAHHH )
Wanneer je je vlotter leeg trekt, veranderd ook je brandstof-lucht verhouding (die ongeveer 1:14,3 moet zijn) en zou je ongeveer het zelfde effect krijgen als valse lucht, maar dan van korte duur. Wat er dan gebeurd is dat de toeren heel even omhoog schieten, en vervolgens valt de motor uit.

p.s. Een benzinefilter is wel wenselijk, zo kan je brandstoftoevoer geblokkeerd worden.
p.s.2 Geef eens aan hoe de motor uitvalt, dat zou meer duidelijkheid verschaffen.

Je kunt je vraag anders ook hier posten; http://www.50cc.nl/forums/

Daar zitten een aantal gasten die al jaren ervaring hebben.
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:01:30 #50
154451 joeltje
Oldskooler
pi_50403093
Knipknip; je schrijft "Wat er dan gebeurd is dat de toeren heel even omhoog schieten, en vervolgens valt de motor uit."

Dat klopt, echter, als je zonder benzine komt te staan tijdens het rijden zul je die touren verhoging niet merken. Vandaar dat velen hier waarschijnlijk denken dat het verzuipen is. Ik blijf bij een probleem met aanvoer van de benzine. Zonder filter rijden, kan goed een reden zijn van een verstopping, zeker nu TS schrijft dat er niets meer tussen tank en carb zit, wordt bij mij dat vermoeden alleen maar sterker...
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')