abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51003326
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 14:37 schreef Vinsane het volgende:

[..]

Koel gebouw is dat! (als het tenminste dat rode ronde gebouw is wat ik denk dat het is). Zelf nog op Barrow street gewoond, relaxte locatie met de Eurospar en Ocean Bar op 1 minuut lopen. Woon nu zelf in Sandymount, ook wel leuk.
[..]

* werkt ook bij HP (in Clonskeagh)! Bij welke afdeling ga je werken? Erg gezellige bedoening, minstens 3x per week naar de pub met collega's
Ik zit nu in Dublin ! Naja "nu"..... al een week, eerste week erg druk geweest met het zoeken naar een vaste verblijfplaats, en ik zit nog midden in de training.
Maandag hoor ik of ik naar Clonliffe Road mag ! (best lastig om wat in Dublin te vinden)

Ik zit zelf op de Kone helpdesk.

Leuk een collega op Fok! te ontmoeten !

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_51007533
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 14:37 schreef Vinsane het volgende:
Koel gebouw is dat! (als het tenminste dat rode ronde gebouw is wat ik denk dat het is). Zelf nog op Barrow street gewoond, relaxte locatie met de Eurospar en Ocean Bar op 1 minuut lopen. Woon nu zelf in Sandymount, ook wel leuk.
Sandymount... Da's ook geen slechte buurt volgens mij. Ik zit niet in het rode gebouw. Dacht eerst ook dat dat Gasworks was, maar het is meer de hele verzameling van gebouwen. Evenzogoed niet verkeerd. Vrij veel ruimte vergeleken met wat ik hier verder gezien heb, hoef niet te delen (dat heb ik in mijn studententijd wel genoeg gedaan ) en ik kan in vijf minuten naar werk toe lopen.
quote:
* werkt ook bij HP (in Clonskeagh)! Bij welke afdeling ga je werken? Erg gezellige bedoening, minstens 3x per week naar de pub met collega's
Welkom in Ierland. Alhoewel ik de drie keer per week niet haal, moet ik zeggen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_51061158
Even een vraagje tussendoor ; weet iemand of er in Ierland zo iets als huursubsidie bestaat ?

maandag 2 juli 2007 @ 16:01:46 #129
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_51061367
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:56 schreef TLC het volgende:
Even een vraagje tussendoor ; weet iemand of er in Ierland zo iets als huursubsidie bestaat ?

Ja, dat bestaat. Kun je aanvragen als je beneden een bepaald inkomen zit.
pi_51061640
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:01 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ja, dat bestaat. Kun je aanvragen als je beneden een bepaald inkomen zit.
Maar niet iedere Landlord is er weg van.....
De normale subsidie maakt mij nioet zoveel uit maar ik neem niemand aan via de healthboard
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_51075186
Rent Allowance, ja. Je ziet op daft.ie wel eens woningen waarbij je daar geen gebruik van kunt maken. Ik ken de regels niet echt, maar gok dat het op mijn woning en inkomen ook niet van toepassing is.

Wel kun je wat belastingaftrek krijgen als je huurt. Niet heel veel (komt netto volgens mij neer op zo'n dertig euro per maand maximaal), maar goed, alle kleine beetjes helpen enzo.
pi_51185727
Goed, hier zit vast wel iemand die in Ierland een appartement huurt. Hoe zit dat met inboedelverzekering? Ben binnenkort een week weg, en dan is het toch wel een fijn idee om de boel verzekerd te hebben tegen diefstal en andere narigheid... Hoe werkt dat?

Heb even gekeken, maar wat ik tot nu toe zie lijkt vnl voor huiseigenaren. Ik neem toch aan dat het verzekeren van mijn spullen echt mijn eigen verantwoordelijkheid is?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 11:55:44 #133
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51195433
Uit DAG van vandaag:

vrijdag 6 juli 2007 @ 12:04:19 #134
137158 Elounda
the world is yours!
pi_51195694
Dertig jaar geleden ging mijn vader een weekkie vissen in Ierland en werd op slag verliefd.
Vrouw en dochter (toen 8 jaar) moesten beslist daarna mee om dat prachtige land te aanschouwen.
Ik kom dus vanaf mijn 8ste in Ierland en heb het land sinds de jaren 90 enorm zien veranderen, dankzij Brussel idd. Wij werden vroeger op straat nagestaard door de locale bevolking, waarvan de meesten in enorm oude kloffies over straat gingen en wij er voor die maatstaven natuurlijk enorm sjiek uitzagen. Nooit vergeten dat we op de thee werden gevraagd door een oude boer, die geen geld had om zijn dak te maken en wij dus, als we omhoog keken, rechtstreeks naar hemel staarden.
De kippen mochten in zijn huissie lopen, het was er echt een oude bende.
Ierland is erg veranderd, maar gelukkig is dit niet ten koste gegaan van de bevolking, ik vind ze nog steeds ontzettend aardig, die Ieren.
Mijn ouders zijn er inmiddels naar toe verhuisd.
Op maandag 19 februari 2007 15:27 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
OoooOOoh, the bitch is back! Ga kinderen baren en schoonmaken.
pi_51197214
Yes ik heb een appartementje gevonden in Dublin (en dat pas na een week -druk- zoeken )

Appartementje zelf is pas gloednieuw, er zit alles op en aan en heeft zelfs een plasma tv

Ik ben heel tevreden ; mooi appartementje, leuke locatie en dat voor een nette prijs

vrijdag 6 juli 2007 @ 13:05:21 #136
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51197704
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:50 schreef TLC het volgende:
Yes ik heb een appartementje gevonden in Dublin (en dat pas na een week -druk- zoeken )

Appartementje zelf is pas gloednieuw, er zit alles op en aan en heeft zelfs een plasma tv

Ik ben heel tevreden ; mooi appartementje, leuke locatie en dat voor een nette prijs

. Gefeliciteerd .
  vrijdag 6 juli 2007 @ 16:29:49 #137
137158 Elounda
the world is yours!
pi_51205074
quote:

Hé, gefeliciteerd en wat leuk.
Ben jaloers op je
Op maandag 19 februari 2007 15:27 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
OoooOOoh, the bitch is back! Ga kinderen baren en schoonmaken.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 22:08:20 #138
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_51216101
quote:

Waar in Dublin?
pi_51241010
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 22:08 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Waar in Dublin?
In Drumcondra, niet al te ver van het Croke Park Stadium
  zondag 8 juli 2007 @ 01:31:07 #140
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_51250221
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 20:46 schreef TLC het volgende:

[..]

In Drumcondra, niet al te ver van het Croke Park Stadium
Daar heb ik ook gewoond Ik woonde vrijwel naast Croke Park (distillery road, zijstraat van clonliffe road...) Op zich een aardige buurt, maar ik vond het teveel een volkswijk eigenlijk.
  zondag 8 juli 2007 @ 06:37:13 #141
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51253823
Hou je het een beetje uit daar SF? Vast wel.

Hoe ga je de NFL volgen vanuit Ierland?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 8 juli 2007 @ 11:05:54 #142
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_51255187
quote:
Op zondag 8 juli 2007 06:37 schreef popolon het volgende:
Hou je het een beetje uit daar SF? Vast wel.

Hoe ga je de NFL volgen vanuit Ierland?
Ik heb weinig problemen met Ierland Dus het uithouden is het probleem niet.
NFL volgen is eigenlijk hetzelfde als in Nederland: streaming media. Ik kan wel sky sports aanvragen, maar dan zie ik dus niet elke keer de Patriots... dus is het nut van sky sports al weg.

Ik heb het vorig seizoen eigenlijk weinig kunnen volgen omdat ik ik het egin niet normaal internet (of geen) had. Ik heb nu weer kabel, dus dat zit wel goed.

Verder hoop ik zelf eigenlijk op uitbreiding van de kanalen waarop de NFL het uitzendt. Dus iets als www.nfl.tv waar je de wedstrijden kunt kijken (live of niet), of da elke club hun eigen teams streamen.

Maar hey! Ik kan nu hurling en gaelic footbal kijken...

pi_51468083
quote:
Op zondag 8 juli 2007 01:31 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Daar heb ik ook gewoond Ik woonde vrijwel naast Croke Park (distillery road, zijstraat van clonliffe road...) Op zich een aardige buurt, maar ik vond het teveel een volkswijk eigenlijk.
Volkswijk is lekker toch tussen de (plaatselijke) bevolking, daar is niks mis mee

Het bevalt me prima in Drumcondra ; en je moest eens weten hoe mijn landowner er uit ziet
jeetje wat een prachtige vrouw
  zondag 15 juli 2007 @ 02:23:43 #144
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_51480171
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 19:21 schreef TLC het volgende:

[..]

Volkswijk is lekker toch tussen de (plaatselijke) bevolking, daar is niks mis mee

Het bevalt me prima in Drumcondra ; en je moest eens weten hoe mijn landowner er uit ziet
jeetje wat een prachtige vrouw
Je landlord heet Susan denk ik??
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zondag 15 juli 2007 @ 02:24:41 #145
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51480187
quote:
Op zondag 15 juli 2007 02:23 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

.
  zondag 15 juli 2007 @ 02:29:38 #146
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_51480263
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:04 schreef Elounda het volgende:
Dertig jaar geleden ging mijn vader een weekkie vissen in Ierland en werd op slag verliefd...... verhaal
Mjah, zo is het bij ons ook gegaan. In 1996 voor het eerst naar Ierland, en meteen het gevoel hebben thuis te komen. Het was in ieder geval de eerste vakantie waarbij we, na drie weken, geen zin hadden om weer naar huis te gaan en een beetje katerig de terugreis ondernamen. Vanaf toen elk jaar, minstens een keer, maar liever twee keer per jaar, op vakantie geweest. Voor mij was het al heel snel duidelijk, hier wilde ik ooit wonen. Liefst zo snel mogelijk. Mijn man heeft er iets langer over gedaan om tot dezelfde conclusie te komen. Maar inmiddels toch uitgevoerd de plannen. Tot nu toe zijn we zeer tevreden over het resultaat.
  zondag 15 juli 2007 @ 02:31:01 #147
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_51480279
quote:
Op zondag 15 juli 2007 02:24 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

.
Roeltje

Nog plannen dit jaar om deze kant op te komen??
pi_51480502
quote:
Op zondag 15 juli 2007 02:23 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Nee, Edel
  zondag 15 juli 2007 @ 10:53:34 #149
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51482942
quote:
Op zondag 15 juli 2007 02:31 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Roeltje

Nog plannen dit jaar om deze kant op te komen??
Nog niets concreet gepland, maar het kriebelt wel . Ryanair weer es in de gaten houden . Maar eerst eind augustus ff het zuiden van Noorwegen verkennen. Oók mooi .
  maandag 16 juli 2007 @ 21:04:55 #150
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_51535332
Ik heb een neef net buiten Limerick wonen, en ben er pas 1 keer geweest maar ik ben zéér gecharmeerd van het land.

Hurling
Guiness
Cliffs of Moher

Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')