Precies. Het gras LIJKT zoveel groener in andere landen, maar de problemen die in Nederland spelen met niet-westerse culturen, zijn in veel andere landen eigenlijk nog veel erger. Kijk maar eens naar Frankrijk, en van de rassenrellen in Los Angeles uit 1994 wordt je ook niet vrolijk, en dat kan zomaar weer gebeuren. Dergelijke ernstige rellen zijn in Nederland nog uitgbleven.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 09:58 schreef phileine het volgende:
Ik sprak laatst iemand die naar Spanje ging emigreren omdat hij niet wou leven in een land waar de regering veel geld uitgaf uitgaf aan een generaal pardon voor 30.000 illegalen. Toen ik hem vertelde dat ze in Spanje vorig jaar een paar miljoen illegalen hebben gelegaliseerd trok hij wel een beetje wit weg.
Voor een Canadees is het geen eitje meer om Nederlander te worden. Dus hoop dat ze het voor Nederlanders ook moeilijker gaan maken Canadees te worden.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waar ik was, in Toronto, waren ze allemaal uitstekend geintegreerd en was er niemand tegen immigratie of multicultuur. In tegendeel zelfs.
Maar ik weet dat Quebec conservatiever is.
Ach, er ligt nu net weer een krant op mijn bureau met op de voorpagina een uitstekend geintegreerde moslim die z´n bek voorbij lult en aan de journalist uitlegt hoe je precies het beste je vrouw kan slaan.(zonder permanente beschadigingen) Hij zei dit omdat hij dacht dat het interview over was. Ik zal toch eerder een lek condoom dan een moslim vertrouwen....quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waar ik was, in Toronto, waren ze allemaal uitstekend geintegreerd en was er niemand tegen immigratie of multicultuur. In tegendeel zelfs.
Maar ik weet dat Quebec conservatiever is.
Hehe, leyweg. Woon er nu ook, dat winkelcentrum is wel mooi geworden op zichquote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:12 schreef Panzerknacker het volgende:
Het is zeker niet de hoofdreden geweest, maar het heeft toch wel een beetje meegespeeld. Waar ik nu woon voel ik me veel minder allochtoon dan toen ik nog in Den Haag(Leyweg vlak bij de bierboetique) woonde. Ik had zeer regelmatig ellende met marokkanen, voornamelijk in het openbaar vervoer. Mijn buurman was marokkaans en ik kon eigenlijk prima met hem opschieten tot ik een andere buurman hoorde dat ie een keer z´n vrouw aan haar haren van het balkon het appartement ingetrokken heeft. Goeie herinneringen heb ik aan m´n Koerdische buurman, hij was liberaal en tof, maar was naar eigen zeggen dan ook geen goed moslim. Ik zal het ook zeker niet missen dat ik op straat alles behalve Nederlands hoorde...
Tja, sinds er geen auto´s meer doorheen kunnen is het inderdaad een stuk prettiger winkelen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:53 schreef Lauder-Frost het volgende:
[..]
Hehe, leyweg. Woon er nu ook, dat winkelcentrum is wel mooi geworden op zich![]()
![]()
Het is zeker geen eitje om Canadees te worden. Ik ben blij dat er een restrictief vreemdelingenbeleid is, anders krijg je dezelfde wantoestanden zoals in Nederland.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Voor een Canadees is het geen eitje meer om Nederlander te worden. Dus hoop dat ze het voor Nederlanders ook moeilijker gaan maken Canadees te worden.
Je zult nog bedrogen uitkomen. Je hebt een soort van ideaalbeeld van een samenleving en denkt dat homogeniteit de sleutel tot die ideaaltypische samenleving is. Pure onwetendheid.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:20 schreef Aanvoerder het volgende:
Het is niet de reden dat ik emigreer. Maar ik vind persoonlijk wel dat de multi-culti samenleving in NL aan het mislukken is. Veel bevolkingsgroepen leven meer langs elkaar heen dan dat het echt een samenleving is.
Dat is wel een heel vreemde vergelijking: die mensen zijn de autochtonen van Australie, en jaren te beroerd voor woorden behandeld. Ik denk dat je het nu over een heel ander probleem hebt dan puur een multiculturele samenleving.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:46 schreef arrebar het volgende:
Maar heb je die problemen dan niet ook rondom de aborigionals? Wat ik van Australië gangers hoor is dat die ook uitkeringen krijgen als ze maar een huis kopen of als hun kinderen naar school gaan? En dat die uitkeringen bij de plaatselijke wijnboer worden verbruikt. (No offence tegen Aborigionals)
Ik wilde slechts aangeven dat Australië zelf ook weer haar eigen multiculti problemen heeft, en ook de problemen met de uitkeringen. De behandeling van de aborigionals moet bedroevend zijn, dat ben ik met je eens ja.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:53 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dat is wel een heel vreemde vergelijking: die mensen zijn de autochtonen van Australie, en jaren te beroerd voor woorden behandeld. Ik denk dat je het nu over een heel ander probleem hebt dan puur een multiculturele samenleving.
Idd terwijl 'Hollanders' pretendeerden nuchter te zijn. Iig heel erg jammer hoe het toen vanaf die tijd gelopen is. Ik kan je wel vertellen dat relatief steeds meer hoger opgeleide allochtonen richting het buitenland vertrekken mede door de maatschappelijke/politieke klimaat in NL. Zo blijven er op den duur alleen maar lager opgeleide allochtonen hier. Trieste ontwikkeling ...quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:04 schreef phileine het volgende:
Ze zijn in Spanje natuurlijk wel wat meer gewend aan aanslagen, vanwege de ETA, en gaan ze na zo'n gebeurtenis ook wat makkelijker verder met het leven, maar ik vond het ook wel erg indrukwekkend hoe er toen werd gereageerd op die aanslagen.
In Nederland ging gelijk alles potdicht toen de angst kwam, rechts won stemmen, we moesten nu echt een lijn gaan trekken want zo kón het niet meer, niet meer alles tolereren, wetgeving werd veranderd om harder op te kunnen treden, etc. In Spanje kwam links juist aan de macht na de aanslagen en was de stemming "ok, we moeten met elkaar gaan praten want blijkbaar kunnen we anders niet samen in dit land leven".
Dat zijn a) locals, b) zie je ze niet in de steden, c) zie je ze niet in Victoria.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:46 schreef arrebar het volgende:
Maar heb je die problemen dan niet ook rondom de aborigionals? Wat ik van Australië gangers hoor is dat die ook uitkeringen krijgen als ze maar een huis kopen of als hun kinderen naar school gaan? En dat die uitkeringen bij de plaatselijke wijnboer worden verbruikt. (No offence tegen Aborigionals)
Wat een links/rechts gedenk. Het is niet te vergelijken, in Spanje heb je bv de Guardia Civil die weet wat hard optreden is, en die blijft met een linkse regering nog gewoon haar ding doen. (Mogelijke) terroristen worden ook hard aangepakt.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:04 schreef phileine het volgende:
Ze zijn in Spanje natuurlijk wel wat meer gewend aan aanslagen, vanwege de ETA, en gaan ze na zo'n gebeurtenis ook wat makkelijker verder met het leven, maar ik vond het ook wel erg indrukwekkend hoe er toen werd gereageerd op die aanslagen.
In Nederland ging gelijk alles potdicht toen de angst kwam, rechts won stemmen, we moesten nu echt een lijn gaan trekken want zo kón het niet meer, niet meer alles tolereren, wetgeving werd veranderd om harder op te kunnen treden, etc. In Spanje kwam links juist aan de macht na de aanslagen en was de stemming "ok, we moeten met elkaar gaan praten want blijkbaar kunnen we anders niet samen in dit land leven".
Helaas ben ik het met je eens. Ik merk na 5 jaar in de Verenigde Staten pas echt dat er ontzettend veel mensen zijn die toch met argusogen en enige afkeer kijken naar de islamitische minderheid in Nederland. En tja, als je altijd maar weer hoort dat als een fiets gestolen is "dat het wel weer een Turk zal zijn" dan denk ik dat je als Turkse gemeenschap je ook wel rot moet gaan voelen.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:28 schreef Oksel het volgende:
De sfeer rondom de multicul in Nederland is mij te grimmig. Van beide partijen, denk ik.
Er wonen in de VS anders zo'n 4 miljoen moslims zonder problemen. Ik ga wel eens naar "Little Gaza" om spullen te halen, een wijk in Anaheim waar tienduizenden moslims wonen. In de buurt van Irvine heb je een hele wijk met Iraniers, en daar is zelfs een flinke supermarkt met veel soorten Arabische thee, en een halal slager etc.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:03 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik denk niet dat het de hoofd reden moet zijn om te vertrekken uit Nederland. Voor mij zal het zeker wel meespelen.
Ik heb ook geen enkel probleem met buitenlanders tenzij het moslims zijn. Moslims weten op één of andere manier de sfeer buitengewoon vaak te verzieken. En dat zie je niet alleen in Nederland maar overal op de wereld. Er zijn vrijwel nooit problemen met Westerse allochtonen.
Nee assimilatie heet dat....quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:22 schreef Vampier het volgende:
Als jij voor multicul naar het buitenland gaat dan spreek je jezelf tegen...
Jaja en hoeveel Amerikanen nodigen hun in tent geklede, niet Engels sprekende, behoofddoekte buurvrouw uit om gezellig samen een potje American Football te kijken?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:50 schreef maartena het volgende:
Worden immigranten ook echt verwelkomt in Nederland? En dan niet zo van "Je mag blij zijn dat we je binnenlaten", maar echt verwelkomen in de trend van ook de Turkse buurvrouw uitnodigen op de buurvrouwen-uit-de-straat koffiemorgen, en ook de Marokkaanse buurman uitnodigen voor een avondje Ajax - Feyenoord bij jou thuis samen met je Nederlandse buren?
Dat vind ik dan toch wel weer een héél geruststellende gedachtequote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:22 schreef desiredbard het volgende:
Het is niet de hoofdreden geweest om weg te gaan...
Het is wel de reden om nooit meer terug te komen...
Pim en Geert kwamen te laat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |