abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 juni 2007 @ 19:05:13 #51
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50038667
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 09:58 schreef phileine het volgende:
Ik sprak laatst iemand die naar Spanje ging emigreren omdat hij niet wou leven in een land waar de regering veel geld uitgaf uitgaf aan een generaal pardon voor 30.000 illegalen. Toen ik hem vertelde dat ze in Spanje vorig jaar een paar miljoen illegalen hebben gelegaliseerd trok hij wel een beetje wit weg.
Precies. Het gras LIJKT zoveel groener in andere landen, maar de problemen die in Nederland spelen met niet-westerse culturen, zijn in veel andere landen eigenlijk nog veel erger. Kijk maar eens naar Frankrijk, en van de rassenrellen in Los Angeles uit 1994 wordt je ook niet vrolijk, en dat kan zomaar weer gebeuren. Dergelijke ernstige rellen zijn in Nederland nog uitgbleven.

Bush wil een generaal pardon voor meer dan 5 miljoen illegalen momenteel, en naar schatting zijn er zo'n 12 miljoen illegalen in dit land. Er zijn verder trouwens ook zo'n 4 miljoen moslims hier.

Een van de hekelpunten in de VS momenteel is "anchorbabies", waarbij een zwangere illegale de grens over trekt, hier het kind baart, waardoor het kind Amerikaanse wordt. De moeder mag dan omwille scheiding moeder/kind etc gewoon bij het kind blijven, en krijgt dan een verblijfsvergunning. Na 5 jaar kan ze deze omzetten in Amerikaans staatsburgerschap, en in de jaren daarna kan ze haar man, haar evt. andere kinderen, etc zonder problemen naar de VS halen. En zo kun je dus als illegaal, binnen een jaar of 10 geheel legaal zijn met al je kinderen op Amerikaanse scholen, die door mijn belastingcentjes worden betaald

Als je denkt dat er in andere landen op geheel magische wijze helemaal geen problemen zijn met immigranten.... dan kom je echt bedrogen uit.

Noord Korea is nog vrij Koreaans denk ik, als je een land zoekt met 1 bevolkingsgroep en geen minderheden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 2 juni 2007 @ 19:11:14 #52
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_50038850
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waar ik was, in Toronto, waren ze allemaal uitstekend geintegreerd en was er niemand tegen immigratie of multicultuur. In tegendeel zelfs.
Maar ik weet dat Quebec conservatiever is.
Voor een Canadees is het geen eitje meer om Nederlander te worden. Dus hoop dat ze het voor Nederlanders ook moeilijker gaan maken Canadees te worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_50044552
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waar ik was, in Toronto, waren ze allemaal uitstekend geintegreerd en was er niemand tegen immigratie of multicultuur. In tegendeel zelfs.
Maar ik weet dat Quebec conservatiever is.
Ach, er ligt nu net weer een krant op mijn bureau met op de voorpagina een uitstekend geintegreerde moslim die z´n bek voorbij lult en aan de journalist uitlegt hoe je precies het beste je vrouw kan slaan.(zonder permanente beschadigingen) Hij zei dit omdat hij dacht dat het interview over was. Ik zal toch eerder een lek condoom dan een moslim vertrouwen....
pi_50044659
en die moslim vertrouwt nooit meer een journalist

even serieus, welke krant was dat? Ben wel benieuwd naar dat artikel.
mooi he, alles
pi_50045127
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:12 schreef Panzerknacker het volgende:
Het is zeker niet de hoofdreden geweest, maar het heeft toch wel een beetje meegespeeld. Waar ik nu woon voel ik me veel minder allochtoon dan toen ik nog in Den Haag(Leyweg vlak bij de bierboetique) woonde. Ik had zeer regelmatig ellende met marokkanen, voornamelijk in het openbaar vervoer. Mijn buurman was marokkaans en ik kon eigenlijk prima met hem opschieten tot ik een andere buurman hoorde dat ie een keer z´n vrouw aan haar haren van het balkon het appartement ingetrokken heeft. Goeie herinneringen heb ik aan m´n Koerdische buurman, hij was liberaal en tof, maar was naar eigen zeggen dan ook geen goed moslim. Ik zal het ook zeker niet missen dat ik op straat alles behalve Nederlands hoorde...
Hehe, leyweg. Woon er nu ook, dat winkelcentrum is wel mooi geworden op zich
pi_50046374
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:53 schreef Lauder-Frost het volgende:

[..]

Hehe, leyweg. Woon er nu ook, dat winkelcentrum is wel mooi geworden op zich
Tja, sinds er geen auto´s meer doorheen kunnen is het inderdaad een stuk prettiger winkelen.
pi_50046925
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 19:11 schreef Megumi het volgende:

[..]

Voor een Canadees is het geen eitje meer om Nederlander te worden. Dus hoop dat ze het voor Nederlanders ook moeilijker gaan maken Canadees te worden.
Het is zeker geen eitje om Canadees te worden. Ik ben blij dat er een restrictief vreemdelingenbeleid is, anders krijg je dezelfde wantoestanden zoals in Nederland.
pi_50047017
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 10:20 schreef Aanvoerder het volgende:
Het is niet de reden dat ik emigreer. Maar ik vind persoonlijk wel dat de multi-culti samenleving in NL aan het mislukken is. Veel bevolkingsgroepen leven meer langs elkaar heen dan dat het echt een samenleving is.
Je zult nog bedrogen uitkomen. Je hebt een soort van ideaalbeeld van een samenleving en denkt dat homogeniteit de sleutel tot die ideaaltypische samenleving is. Pure onwetendheid.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 3 juni 2007 @ 09:40:22 #59
102912 crv
Screwed up
pi_50053283
Niet vanwege de Multiculti maar wel vanwege de druk die er van de regering uitgaat om de multiculti door de strot te drukken.

BTW het is maar een van de redenen waarom wij weg zijn gegaan
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_50053901
Niet vanwege multiculti op zich, maar wel doordat in het systeem in NL alle groepen op hun eigen terreintje blijven zitten (soevereiniteit in eigen kring, zoiets). Ik merkte hoeveel het verandert was toen ik na Fortuyn een x een oude Marokkaanse flatgenoot tegenkwam. Aardige vent was dat altijd en leuk spelen met de kinderen. Nu leefden we allebei in compleet verschillende werelden, echt een schok was dat.

Het ligt niet zozeer aan de mensen denk ik, maar aan het beleid van de NL politiek/staat: geen visie en veel te veel invloed. En dan die bevolking die zich blind wil staren op 'wat de overheid voor hun kan doen'. Juist zou je moeten bedenken wat JOUW bijdrage is in een diverse samenleving en dan kun je ook beter samenleven met verschillende mensen van verschillende culturele achtergronden.
  zondag 3 juni 2007 @ 13:07:07 #61
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_50057339
Ik leef in Rdam zuid in een buurt van 65% turks is en nogwat andere allochtonen.Als ikvoorbij de kleermaker loop is het altijd heel vrolijk 'hey buurman' en iedereen isaardig, maar toch hou je ook vandie 'hangturken' die dan toch weer een zooi vooroordelenbevestigen.
Maar als je alleen daarom naar het buitenland gaat kan je idd beter naar Noord Korea gaan
  zondag 3 juni 2007 @ 13:28:33 #62
58560 Oksel
Gezellig.
pi_50058016
De sfeer rondom de multicul in Nederland is mij te grimmig. Van beide partijen, denk ik. Ik zou prima in een multicul samenleving kunnen leven als men normaal met elkaar om zou gaan. En wie het verpest heeft; de autochtonen of allochtonen, geen idee.. maar het is er niet leuker op geworden.

Ik ga over een jaar terug naar Australie. Puur om de sfeer, de gemoedelijkheid, de ruimte, de mensen, het weer, het economische klimaat.

Waar ik mij wel aan irriteer in Nederland zijn al die uitkeringen die worden gegeven. Of dat terecht is weet ik niet, gevoelsmatig heb ik het idee dat mijn buurman op mijn zak leeft.
pi_50058579
Maar heb je die problemen dan niet ook rondom de aborigionals? Wat ik van Australië gangers hoor is dat die ook uitkeringen krijgen als ze maar een huis kopen of als hun kinderen naar school gaan? En dat die uitkeringen bij de plaatselijke wijnboer worden verbruikt. (No offence tegen Aborigionals)
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
  zondag 3 juni 2007 @ 13:53:29 #64
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_50058803
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:46 schreef arrebar het volgende:
Maar heb je die problemen dan niet ook rondom de aborigionals? Wat ik van Australië gangers hoor is dat die ook uitkeringen krijgen als ze maar een huis kopen of als hun kinderen naar school gaan? En dat die uitkeringen bij de plaatselijke wijnboer worden verbruikt. (No offence tegen Aborigionals)
Dat is wel een heel vreemde vergelijking: die mensen zijn de autochtonen van Australie, en jaren te beroerd voor woorden behandeld. Ik denk dat je het nu over een heel ander probleem hebt dan puur een multiculturele samenleving.
pi_50059342
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:53 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat is wel een heel vreemde vergelijking: die mensen zijn de autochtonen van Australie, en jaren te beroerd voor woorden behandeld. Ik denk dat je het nu over een heel ander probleem hebt dan puur een multiculturele samenleving.
Ik wilde slechts aangeven dat Australië zelf ook weer haar eigen multiculti problemen heeft, en ook de problemen met de uitkeringen. De behandeling van de aborigionals moet bedroevend zijn, dat ben ik met je eens ja.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
  zondag 3 juni 2007 @ 14:27:14 #66
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_50059888
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:04 schreef phileine het volgende:
Ze zijn in Spanje natuurlijk wel wat meer gewend aan aanslagen, vanwege de ETA, en gaan ze na zo'n gebeurtenis ook wat makkelijker verder met het leven, maar ik vond het ook wel erg indrukwekkend hoe er toen werd gereageerd op die aanslagen.

In Nederland ging gelijk alles potdicht toen de angst kwam, rechts won stemmen, we moesten nu echt een lijn gaan trekken want zo kón het niet meer, niet meer alles tolereren, wetgeving werd veranderd om harder op te kunnen treden, etc. In Spanje kwam links juist aan de macht na de aanslagen en was de stemming "ok, we moeten met elkaar gaan praten want blijkbaar kunnen we anders niet samen in dit land leven".
Idd terwijl 'Hollanders' pretendeerden nuchter te zijn. Iig heel erg jammer hoe het toen vanaf die tijd gelopen is. Ik kan je wel vertellen dat relatief steeds meer hoger opgeleide allochtonen richting het buitenland vertrekken mede door de maatschappelijke/politieke klimaat in NL. Zo blijven er op den duur alleen maar lager opgeleide allochtonen hier. Trieste ontwikkeling ...
Before all else, be armed.
  zondag 3 juni 2007 @ 14:29:45 #67
58560 Oksel
Gezellig.
pi_50059945
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:46 schreef arrebar het volgende:
Dat zijn a) locals, b) zie je ze niet in de steden, c) zie je ze niet in Victoria.

Abo's zie je voornamelijk in noord West-Australie. Daar maken ze er idd een troep van door drankgebruik.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:02:06 #68
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_50134050
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:04 schreef phileine het volgende:
Ze zijn in Spanje natuurlijk wel wat meer gewend aan aanslagen, vanwege de ETA, en gaan ze na zo'n gebeurtenis ook wat makkelijker verder met het leven, maar ik vond het ook wel erg indrukwekkend hoe er toen werd gereageerd op die aanslagen.

In Nederland ging gelijk alles potdicht toen de angst kwam, rechts won stemmen, we moesten nu echt een lijn gaan trekken want zo kón het niet meer, niet meer alles tolereren, wetgeving werd veranderd om harder op te kunnen treden, etc. In Spanje kwam links juist aan de macht na de aanslagen en was de stemming "ok, we moeten met elkaar gaan praten want blijkbaar kunnen we anders niet samen in dit land leven".
Wat een links/rechts gedenk. Het is niet te vergelijken, in Spanje heb je bv de Guardia Civil die weet wat hard optreden is, en die blijft met een linkse regering nog gewoon haar ding doen. (Mogelijke) terroristen worden ook hard aangepakt.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:50:46 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50135562
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:28 schreef Oksel het volgende:
De sfeer rondom de multicul in Nederland is mij te grimmig. Van beide partijen, denk ik.
Helaas ben ik het met je eens. Ik merk na 5 jaar in de Verenigde Staten pas echt dat er ontzettend veel mensen zijn die toch met argusogen en enige afkeer kijken naar de islamitische minderheid in Nederland. En tja, als je altijd maar weer hoort dat als een fiets gestolen is "dat het wel weer een Turk zal zijn" dan denk ik dat je als Turkse gemeenschap je ook wel rot moet gaan voelen.

Worden immigranten ook echt verwelkomt in Nederland? En dan niet zo van "Je mag blij zijn dat we je binnenlaten", maar echt verwelkomen in de trend van ook de Turkse buurvrouw uitnodigen op de buurvrouwen-uit-de-straat koffiemorgen, en ook de Marokkaanse buurman uitnodigen voor een avondje Ajax - Feyenoord bij jou thuis samen met je Nederlandse buren?

Voorbeeld: Toen mijn vrouw naar Nederland kwam, en het interview had met de IND, kwam het gesprek meer uit op een soort van betutteling....zo van "Je mag nu in Nederland blijven, MAAR je mag dit niet doen, je mag dat niet doen, je mag geen uitkering aanvragen, je MOET binnen zoveel tijd dit doen, je MOET binnen zoveel tijd dat doen, je MOET dit, en je MAG NIET dat....." - en dan was mijn vrouw dus een volledig westerse immigrant.

Toen ik naar de VS ging begon het al op het Consulaat. Het interview was helemaal niet betuttelend, maar meer een echte verwelkoming, welke werd afgesloten met een handdruk en een "Welcome to the United States of America", en dat was nog in Nederland. Op het vliegveld waar ik mijn papieren moest laten verwerken (wat een half uur duurde) kreeg ik een stempel in mijn paspoort, en wederom een welkom van de U.S. Customs officier die ook nog eens heel geïnteresseerd was in Nederland. Toen moest ik mijn SSN aanvragen, en ik kreeg meteen te horen wat ik nu allemaal kon doen met dat SSN! Mijn rijbewijs volgde, en toen ik mijn staatsburgerschap aanvroeg kreeg ik ook in uitgebreid detail te horen wat alle mogelijkheden zijn die ik nu heb.

In Nederland was mijn ervaring met de IND dus ongeveer zo:

"Welkom in Nederland. Hier is een lijst met de dingen die je NIET MAG doen, en hier is een lijst met de dingen die je MOET doen. Zoek het verder maar uit......Oh, en LEER NEDERLANDS. Morgen als het even kan."

En in de Verenigde Staten is mijn ervaring:

"Welcome to the United States of America. Hier is een lijst met de mogelijkheden die je hebt als resident van dit land, en hopelijk zien we je over 3 jaar terug voor naturalisatie".

Dit kan er mee te maken hebben dat de VS echt een immigratieland pur sang is, maar als je als immigrant al enigszins als onwelkom wordt beschouwd door de instanties, dan heeft dat al meteen een negatief effect op je visie van het nieuwe thuisland, lijkt mij.....
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_50136001
Ik denk niet dat het de hoofd reden moet zijn om te vertrekken uit Nederland. Voor mij zal het zeker wel meespelen.
Ik heb ook geen enkel probleem met buitenlanders tenzij het moslims zijn. Moslims weten op één of andere manier de sfeer buitengewoon vaak te verzieken. En dat zie je niet alleen in Nederland maar overal op de wereld. Er zijn vrijwel nooit problemen met Westerse allochtonen.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:30:37 #71
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50137186
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:03 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik denk niet dat het de hoofd reden moet zijn om te vertrekken uit Nederland. Voor mij zal het zeker wel meespelen.
Ik heb ook geen enkel probleem met buitenlanders tenzij het moslims zijn. Moslims weten op één of andere manier de sfeer buitengewoon vaak te verzieken. En dat zie je niet alleen in Nederland maar overal op de wereld. Er zijn vrijwel nooit problemen met Westerse allochtonen.
Er wonen in de VS anders zo'n 4 miljoen moslims zonder problemen. Ik ga wel eens naar "Little Gaza" om spullen te halen, een wijk in Anaheim waar tienduizenden moslims wonen. In de buurt van Irvine heb je een hele wijk met Iraniers, en daar is zelfs een flinke supermarkt met veel soorten Arabische thee, en een halal slager etc.

Ik ben van mening dat het voor een groot deel ook te maken heeft met hoe welkom men is. Ze kunnen in de VS op een of andere manier WEL fatsoenlijk leven namelijk..... een heel stuk beter dan de meeste Mexicanen in dit land, dat dan weer wel.
-
pi_50155143
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:22 schreef Vampier het volgende:
Als jij voor multicul naar het buitenland gaat dan spreek je jezelf tegen...
Nee assimilatie heet dat....
Ik assimileer liever in een vreemd land dan in mijn "vaderland".
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:58:29 #73
8369 speknek
Another day another slay
pi_50156131
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:50 schreef maartena het volgende:
Worden immigranten ook echt verwelkomt in Nederland? En dan niet zo van "Je mag blij zijn dat we je binnenlaten", maar echt verwelkomen in de trend van ook de Turkse buurvrouw uitnodigen op de buurvrouwen-uit-de-straat koffiemorgen, en ook de Marokkaanse buurman uitnodigen voor een avondje Ajax - Feyenoord bij jou thuis samen met je Nederlandse buren?
Jaja en hoeveel Amerikanen nodigen hun in tent geklede, niet Engels sprekende, behoofddoekte buurvrouw uit om gezellig samen een potje American Football te kijken?

Natuurlijk word jij overal uitgenodigd, als ik een Amerikaanse buurman had, zou ik ook vragen of hij gezellig een biertje komt doen. Er is geen angst voor onbegrip, de culturen lijken op elkaar, bier drinken wordt niet als belediging ervaren, etc.

De reden daarbij dat moslims in Amerika goed integreren is tweeledig. In de eerste plaats moet je om naar de Grote Satan te verhuizen al aardig open in je schoenen staan naar het Westen toe, en in de tweede plaats hebben ze in Amerika nou juist een assimilatie tactiek. Je bent eerst een Amerikaan, en daarna moet je het zelf maar weten. Dit is niet het topic om de multiculti te bespreken, maar de gedachte daarachter is dat vooral de immigranten hun eigen identiteit behouden, anders moeten zijn (en wijzelf niet onszelf, want we hebben allemaal gezien waar nationalisme toe leidt). Alleen dan heb je een mulitcultuur, terwijl Amerika een monocultuur propageert. Met andere woorden, niet vergelijkbaar hoe het er in Amerika aan toe gaat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_50158065
Nope ...
Het is we drinken geen bier eten geen hamburger ...cheerleader s zijn minder dan hoeren etc
Daar wil je niet mee op de bank ziten.

Nognaals in den vreemde heb jij te assimileren, niet andersom
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 6 juni 2007 @ 12:31:51 #75
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_50159468
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:22 schreef desiredbard het volgende:
Het is niet de hoofdreden geweest om weg te gaan...
Het is wel de reden om nooit meer terug te komen...

Pim en Geert kwamen te laat
Dat vind ik dan toch wel weer een héél geruststellende gedachte
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')