Precies.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:34 schreef Jerruh het volgende:
[..]
kan gerust. intolerantie is niet meteen de intolerantie van autochtonen maar ook van allochtonen.
Makkelijker misschien wel, maar als je dan naar bijvoorbeeld spanje zou gaan, ga je dan met de nederlanders rondhangen of ga je integreren zoals we dat in Nederland ook van iedere allochtoon verwachten?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:34 schreef pberends het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog zoiets als een gemeenschappelijk westerse cultuur. 2 westerse culturen integreren veel makkelijker dan een niet-westerse islamtische cultuur en een westerse cultuur.
In Spanje zijn Nederlandse bejaardentehuizen en Nederlandse ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:48 schreef syf het volgende:
Makkelijker misschien wel, maar als je dan naar bijvoorbeeld spanje zou gaan, ga je dan met de nederlanders rondhangen of ga je integreren zoals we dat in Nederland ook van iedere allochtoon verwachten?
spanje? minder racistisch?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:14 schreef phileine het volgende:
Het was niet dé reden om te emigreren, want we liepen al veel langer met die plannen rond (bijvoorbeeld vanwege het weer, het nieuwe avontuur, de manier van leven in Spanje), maar het heeft ons wel een extra duwtje gegeven om die emigratie door te zetten. Ik hou met heel mijn hart van Amsterdam, maar daarom juist treur ik extra om hoe grimmig het daar is geworden, vooral sinds de moord op van Gogh.
Ik ben nog steeds verbaasd over de manier waarop in Spanje werd gereageerd op die verschrikkelijke aanslagen in Madrid: (tot op zekere hoogte) geen wraakacties, geen Wilders-types, geen moskeeen in de fik etc. Stel dat een dergelijke aanslag in NL had plaatsgevonden. Mijn god ...quote:
dat was idd, net als londen een mooi staaltje terechte zelfbeheersing.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:42 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds verbaasd over de manier waarop in Spanje werd gereageerd op die verschrikkelijke aanslagen in Madrid: (tot op zekere hoogte) geen wraakacties, geen Wilders-types, geen moskeeen in de fik etc. Stel dat een dergelijke aanslag in NL had plaatsgevonden. Mijn god ...![]()
Dat is ook de reden waarom we voor Canada hebben gekozen en niet Egypte of Pakistan of zo. Integreren in Canada zou voor iedere Nederlander een eitje moeten zijn. Voor niet westerse allochtonen zal het beduidend lastiger zijn. Maar goed, daar hebben we al plenty voorbeelden van gehad in Nederland. Veel Quebecois zijn overigens ook fel gekant tegen de komst van moslims en ik kan ze geen ongelijk geven.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:34 schreef pberends het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog zoiets als een gemeenschappelijk westerse cultuur. 2 westerse culturen integreren veel makkelijker dan een niet-westerse islamtische cultuur en een westerse cultuur.
Er was ook een keertje op tv iets over Nederlanders in een Afrikaans land ofzo. Ben ff vergeten wat voor programma het was (paar jaar terug iig). Ze woonden allemaal bij elkaar, hadden daar ook allemaal schotels zodat ze Nederlandse programma's konden kijken, lieten ook om de paar weken Nederlands eten overvliegen ed.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:09 schreef calvobbes het volgende:
[..]
In Spanje zijn Nederlandse bejaardentehuizen en Nederlandse ziekenhuizen.
En als je mazzel hebt kun je ook nog gewoon naar 'Friet van Piet' om je broodje kroket te gaan halen
Tijdje terug was er een uitzending rondom het staatsbezoek van de koningin aan Australie. Hadden ze een stel gevonden dat nog steeds erwtensoep eet. En Sinterklaas werd ook nog gewoon gevierd.
'We' verwachten wel dat buitenlanders zich comleet aan Nederland aanpassen, maar zelf doen 'we' dat ook niet in het buitenland.
En toch voel ik dat je ongeacht de cultuur als niet Nederlander steeds minder welkom hier op bent politiek vlak.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:34 schreef pberends het volgende:
[..]
Waar ik was, in Toronto, waren ze allemaal uitstekend geintegreerd en was er niemand tegen immigratie of multicultuur. In tegendeel zelfs.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:53 schreef Panzerknacker het volgende:
[..]
Dat is ook de reden waarom we voor Canada hebben gekozen en niet Egypte of Pakistan of zo. Integreren in Canada zou voor iedere Nederlander een eitje moeten zijn. Voor niet westerse allochtonen zal het beduidend lastiger zijn. Maar goed, daar hebben we al plenty voorbeelden van gehad in Nederland. Veel Quebecois zijn overigens ook fel gekant tegen de komst van moslims en ik kan ze geen ongelijk geven.
hadden zij niet toen ook een echt sterke man die won? bos is een stuk ontbijtkoek met billen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:04 schreef phileine het volgende:
Ze zijn in Spanje natuurlijk wel wat meer gewend aan aanslagen, vanwege de ETA, en gaan ze na zo'n gebeurtenis ook wat makkelijker verder met het leven, maar ik vond het ook wel erg indrukwekkend hoe er toen werd gereageerd op die aanslagen.
In Nederland ging gelijk alles potdicht toen de angst kwam, rechts won stemmen, we moesten nu echt een lijn gaan trekken want zo kón het niet meer, niet meer alles tolereren, wetgeving werd veranderd om harder op te kunnen treden, etc. In Spanje kwam links juist aan de macht na de aanslagen en was de stemming "ok, we moeten met elkaar gaan praten want blijkbaar kunnen we anders niet samen in dit land leven".
Hij is niet de enige hoorquote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:23 schreef thedude0 het volgende:
Lekker geloofwaardig zeg, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt met de buitenlanders die ik ken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |