Er zal idd wel nog het één en ander bij moeten om het vertrek van Cocu en Alex op te vangen ja, plus dat we nog een topspits nodig hebben.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
PSV wordt komend seizoen geen kampioen met dit aankoopbeleid...
Sherlockquote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
PSV wordt komend seizoen geen kampioen met dit aankoopbeleid...
quote:PSV trekt Roorda aan
5 juni, 17:59 uur
Bas Roorda gaat FC Groningen verlaten. De 34-jarige doelman heeft een principe-akkoord bereikt met PSV over een tweejarig contract. Alleen de medische keuring kan een overgang naar Eindhoven nog in de weg staan.
PSV is op zoek naar nieuwe keepers. Heurelho da Silva Gomes is de onomstreden nummer 1 onder de Eindhovense lat, maar achter de Braziliaan heeft de landskampioen ruimte voor twee nieuwe doelmannen. Roorda wordt er hiervan één. “In principe willen ze nog een jongen halen die de opvolger van Gomes moet worden. In dat geval word ik één van de drie keepers, die elke topclub nodig heeft. Kunnen ze geen geschikte kandidaat vinden, dan word ik tweede doelman”, zegt Roorda over zijn nieuwe positie bij zijn nieuwe club.
De overgang van Roorda naar PSV mag een verrassing worden genoemd. “Ja, en een hele grote! In de voetballerij moet je overal rekening mee houden, maar hierop had ik niet meer gerekend. Ik ben er trots op en ontzettend blij mee. Ik werd drie weken geleden voor het eerst gebeld met de vraag of ik interesse had in een overgang. Mijn antwoord was: ‘Ja, natuurlijk.’ Voorwaarde van PSV was wel dat ik transfervrij zou zijn. Ik ben FC Groningen enorm erkentelijk voor het feit dat ze aan deze mogelijkheid hebben meegewerkt.”
Voor algemeen directeur Hans Nijland was dit niet meer dan logisch. “Bas heeft zich altijd op een bijzonder positieve manier opgesteld en is van enorme waarde geweest voor FC Groningen. Deze kans wilden wij hem niet ontnemen, ondanks zijn nog één jaar doorlopende contract. Wij gaan direct werk maken van zijn opvolger.”
Voor Roorda was het een bizar seizoen. Hij begon als eerste keeper, was een tijdlang aanvoerder van de ploeg, werd in maart gepasseerd ten faveure van Brian van Loo, moest direct weer invallen en speelde ook nog mee in de finale van de play-offs waarin FC Groningen voor het tweede jaar op rij Europees voetbal bewerkstelligde. En nu dan de onverwachte overgang naar PSV. “Er is in een jaar tijd inderdaad heel wat gebeurd”, concludeert Roorda.
Zijn zaakwaarnemers Edwin Olde Riekerink en Arnold Oosterveer deden het voorwerk. Vanochtend (dinsdag – red.) sprak Roorda persoonlijk met technisch manager Stan Valckx. “We waren er eigenlijk snel uit. Deze rol past op mijn leeftijd uitstekend bij een club als PSV. Ik heb niet de illusie dat ik Gomes uit de basis speel, hij is van wereldklasse. Maar als het moet ben ik er klaar voor om het doel te verdedigen.”
Bron: FC Groningen
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:05 schreef Bos81 het volgende:
Roorda, tja
Een jaar of vijf geleden zou het wel een leuke reserve doelman zijn geweest, maar nu....
Nee, dit is weer een echte Koeman miskoop.
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:12 schreef BB-boy het volgende:
Hehe zowat de slechtste keeper van het seizoen die Roorda.
Heb je toevallig dat gifje van hem nog ergens waar hij een bal in eigen doel schiet na een vrije trap van de tegenstander?, dat was hilarisch..quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:18 schreef Grulez het volgende:
Beetje achterhaalde tt trouwens... Misschien kan dat nu beter 'lalalala ROORDA ROORDA' worden?
We hadden het kunnen zien aankomenquote:
In je Username, daar is Koeman in gezakt, man wat een transfer beleidquote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:49 schreef KELDER het volgende:
in de categorie 'reservekeeper-met-ervaring-die-niet-klaagt-als-die-op-de-bank-zit-en-die-het-nederlands-voetbal-kent' is dit niet eens zon rare keus.., ben allang blij dat ze rob van dijk weer niet hebben gehaald
Linkje? Ik ken het niet.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:08 schreef Pritt het volgende:
Ik moest meteen denken aan dat eigen doelpunt van hem uit die vrije trap en moest gniffelen.
Laten we het maar houden op een aparte aankoop.
Bob voetbalt nog steedsquote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:26 schreef Misanthroopia het volgende:
[..]
We hadden het kunnen zien aankomen![]()
Who's next,
Romano 'galactico' Denneboom?
Of toch Bob Peeters maar weer eens overtuigen de schoenen uit het vet te halen![]()
hahahaquote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:37 schreef rubbereend het volgende:
buikschuiven kan Roorda ook al niethttp://www.youtube.com/watch?v=p300GeM7IFw
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:39 schreef BB-boy het volgende:
Maar dat kan Gomes ook niet
http://www.youtube.com/watch?v=WyRu0xizSpY
Zal me niks verbazen inderdaad, wanneer er weer een speler komt van een club als Roda JC Utrecht en NEC waar bijna iedereen van zegt dat daar het plafond voor die speler ligt.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:26 schreef Misanthroopia het volgende:
[..]
We hadden het kunnen zien aankomen![]()
Who's next,
Romano 'galactico' Denneboom?
Of toch Bob Peeters maar weer eens overtuigen de schoenen uit het vet te halen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |