nee johquote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:19 schreef Mardoek50 het volgende:
- Printscreens maken
- Opslaan in aparte map
- Importeren in Imageready
- Aanpassen en opslaan met "Optimaliseren voor web"
![]()
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:19 schreef Mardoek50 het volgende:
- Printscreens maken
- Opslaan in aparte map
- Importeren in Imageready
- Aanpassen en opslaan met "Optimaliseren voor web"
![]()
Da's meestal lastiger, hoewel het wel vergelijkbaar is. Het grootste verschil is dat je ieder frame apart moet bewerken. Daarna hetzelfde als in de post hierboven...quote:
Cool!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:28 schreef murp het volgende:
[..]
ik ben effe iets aan het maken zodat je het kan zien
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:40 schreef murp het volgende:
om het wachten te verlichten
http://www.youtube.com/watch?v=np-ESN7wuek
Goeie tipquote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:42 schreef _Administr8or_ het volgende:
- Download VirtualDub.
- Selecteer het stukje wat je als avatar wilt hebben
- Sla dat stukje op als AVI
- Download een AVI to GIF converter
- Converteer de AVI naar GIF en verwijder de overbodige (=dubbele) frames om de gif zo klein mogelijk te maken.
- Indien nodig kun je de GIF ook nog even bewerken in ImageReady
dat dus...quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:42 schreef _Administr8or_ het volgende:
- Download VirtualDub.
- Selecteer het stukje wat je als avatar wilt hebben
- Sla dat stukje op als AVI
- Converteer de AVI naar GIF en verwijder de overbodige (=dubbele) frames om de gif zo klein mogelijk te maken.
- Indien nodig kun je de GIF ook nog even bewerken in ImageReady
Oh, je gebruikt Paintshop Pro?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:45 schreef murp het volgende:
[..]
dat dus...
of gebruik een screen recorder, opslaan als, effe
open videosplitter
split de video van wat je wil hebben,
open Jasc animation shop
open de file: effe.avi
beetje bewerken croppen enzo en het is klaar
een screen recorder maakt gewoon een film van alles wat je doet op je pc....quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:48 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Oh, je gebruikt Paintshop Pro?
Ik werk trouwens niet veel met video, wat is een screen recorder en videosplitter?
Coolquote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:50 schreef murp het volgende:
[..]
een screen recorder maakt gewoon een film van alles wat je doet op je pc....
Heb je misschien ook voorbeelden van welke programma's je het beste daarvoor kunt gebruiken?quote:een video splitter is om het hele grote filmpje te verkleinen en er een stukje uit te halen die je wil gebruiken
nou, ik gebruik voor de screen recorder zealsoft screen recorder, en voor het gifje maken Jasc animation shopquote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:53 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Cool [afbeelding]
[..]
Heb je misschien ook voorbeelden van welke programma's je het beste daarvoor kunt gebruiken?
Ok, thnx, ik ga die screen recorder eens proberen, volgens mij kun je daar leuke dingen mee doen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:55 schreef murp het volgende:
[..]
nou, ik gebruik voor de screen recorder zealsoft screen recorder, en voor het gifje maken Jasc animation shop
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:56 schreef JortK het volgende:
Uiteraard ga ik dit ook ff proberen![]()
Is dit ook mogelijk met Youtube filmpjes of niet?
ja, dat kan inderdaad ookquote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:58 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Ok, thnx, ik ga die screen recorder eens proberen, volgens mij kun je daar leuke dingen mee doen.![]()
Maar voor het maken van gifjes gebruik ik toch liever ImageReady, ook omdat ik beter overweg kan met Photoshop dan met Paintshop Pro.![]()
Ja, je kunt Youtube filmpjes downloaden met behulp van deze site: http://vixy.net/quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:56 schreef JortK het volgende:
Ja, moet kunnen volgens mij, misschien kun je dan het beste zo'n programmaatje downloaden dat die filmpjes kan opnemen en dan weer hetzelfde als hierboven.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:56 schreef JortK het volgende:
maakt niet zoveel uit hoor, als je die filmpjes toch naar 60,60 pixels moet maken, ben je haast geen kwaliteit kwijtquote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:00 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Ja, moet kunnen volgens mij, misschien kun je dan het beste zo'n programmaatje downloaden dat die filmpjes kan opnemen en dan weer hetzelfde als hieboven.
Ja, dat denk ik ook, hoewel ik niet precies weet hoe het zit met de resolutie...quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:03 schreef murp het volgende:
[..]
maakt niet zoveel uit hoor, als je die filmpjes toch naar 60,60 pixels moet maken, ben je haast geen kwaliteit kwijt
kan je even vertellen welke stappen ik in Imageready moet volgen..?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:58 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Ok, thnx, ik ga die screen recorder eens proberen, volgens mij kun je daar leuke dingen mee doen.![]()
Maar voor het maken van gifjes gebruik ik toch liever ImageReady, ook omdat ik beter overweg kan met Photoshop dan met Paintshop Pro.![]()
Dat filmpje loopt hier vast bij 00:47 sec, kan dat kloppen?!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:04 schreef murp het volgende:
klaar
http://www.youtube.com/watch?v=CaHbzlXc2G0
Jawel, hoor. Wat wil je precies weten?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:06 schreef ScofieldBurrows het volgende:
[..]
kan je even vertellen welke stappen ik in Imageready moet volgen..?
gewoon effe paar seconden naar rechts slepenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:10 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Dat filmpje loopt hier vast bij 00:47 sec, kan dat kloppen?!![]()
Ok, dat werkt.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:13 schreef murp het volgende:
[..]
gewoon effe paar seconden naar rechts slepen
Met ImageReady:quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:10 schreef SubTOP het volgende:
Ik heb nu een .gif gemaakt maar die is nog veel te groot... Hoe krijg ik deze 60x60?
alles eigenlijk.. het zit zo .. ik heb Adobe Imageready.. alleen heb het programma nog nooit gebruikt..quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:12 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Jawel, hoor. Wat wil je precies weten?
Ok, dan kun je dit proberen uit een eerdere post:quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:49 schreef ScofieldBurrows het volgende:
[..]
alles eigenlijk.. het zit zo .. ik heb Adobe Imageready.. alleen heb het programma nog nooit gebruikt..
ik heb dus een avi.. wat moet ik precies doen..?
ik gebruik een Mac, Apple. ik kan niet zo snel een avi to gif convertor vinden.. ik vraag me af of die wel bestaat?.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:03 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Ok, dan kun je dit proberen uit een eerdere post:
--------------------
--------------------
en dan de .gif importeren in ImageReady.
(Het zou ook kunnen zijn dat je die .avi kunt openen in ImageReady, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd, dus ik weet niet of dat werkt.)
of
Als je een prg hebt waarmee je die .avi frame voor frame kunt afspelen, zoek je de scene die je wil hebben en sla je ieder frame op in een aparte map met de printscreen functie van het programma.
Als je zover bent, laat het even weten, dan kunnen we verder kijken...![]()
http://www.bensoftware.com/download.htmlquote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:20 schreef ScofieldBurrows het volgende:
[..]
ik gebruik een Mac, Apple. ik kan niet zo snel een avi to gif convertor vinden.. ik vraag me af of die wel bestaat?.
thanks man, ik ga het wel een ander keertje proberen of het lukt.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:35 schreef Mardoek50 het volgende:
Of deze
Snapz Pro X 2.0.3
http://www.ambrosiasw.com/utilities/
Succes!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:37 schreef ScofieldBurrows het volgende:
[..]
thanks man, ik ga het wel een ander keertje proberen of het lukt.
Jah, geanimeerde gifs lenen zich niet echt om in 10kb te proppen. Wil je een geanimeerde avatar op FOK gebruiken, dan kun je 'm beter als web-icon instellen. Die mogen 100Kb zijn, en daarin is een leuke animatie te schuiven.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:57 schreef wikwakka2 het volgende:
Goeie tips Lynx. Alleen vind ik het erg moeilijk om get plaatje toch onder de 10kB te krijgen.
Yepquote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:03 schreef wikwakka2 het volgende:
Dus als ik een link voor de gehoste webicon invul dat komt ie automatisch als user icon te staan?
Goeie handleiding, thnx!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:50 schreef Lynx666 het volgende:
Copypaste van een kleine handleiding wat ik elders op het forum gepost heb over het maken van animated avatars...
Video naar reeks plaatjesOpen je video in VirtualDub. Maak een selectie van de frames die je wilt gebruiken voor je avatar. Export deze frames als plaatjes dmv File -> Save image sequence...
Sequence naar ImageReadyIn ImageReady kun je deze sequence makkelijk importeren als animatie Bij standaard TV opnames en filmpjes: Halveer je framecount!. Delete elke 2e frame. Standaard filmpjes zijn 25fps, gehalveerd wordt dus 12,5fps. Daarmee wordt de pauze tussen elke frame 1 sec / 12,5 frames = 0.08 sec per frame.
GIF opslaan in ImageReady:
Note 1: We werken hier in de Optimize window. Als deze nog niet zichtbaar is, ga naar Window -> Optimize
Note 2: In het window van je plaatje, klik op de Optimized of 2-Up tab om het resultaat te bekijken van je instellingen. Onder het plaatje kun je zien hoe groot de GIF wordt als deze met de huidige instellingen opgeslagen wordt. Deze moet dus 100kb of kleiner zijn.Format: GIF (Color Table) Reduction: Perceptual (Color Table)Colors: 256, 128, 64 (je kunt lager gaan zolang het resultaat er nog acceptabel uit ziet) (Color Table)Web Snap: 0 % (Dither) Method: No Dither (in mijn ervaring vrijwel altijd het kleinst. Experimenteer) (Dither) Amount: 100% (Transparency) Kan een klein verschil in grootte geven. Geeft verder geen verschil in output. (Options) Interlaced UIT, Unified Color Table UIT, Add Metadata UIT (Options) Lossy: Als je plaatje nóg te groot is kun je met de Lossy schuif je bestand kleiner, maar ook minder in kwaliteit maken. Kijk dus goed naar de preview wat de resultaten zijn en of je deze acceptabel vindt. Aanbevolen is om niet hoger dan 25% te gaan.
Nog enkele tips:Gebruik geen pauzes van 0 sec tussen frames; dit kan onverwachte resultaten geven in verschillende browsers/viewers. De een gaat te langzaam, de ander te snel. Wil je het helemaal precies doen, kijk naar de framerate van je bron-video en bereken daaruit je intervals (zoals boven beschreven) Maak het niet te gek met aantal frames. Met een framerate van 12,5fps kun je met 60 frames = 5 seconden prima filmpjes maken in 60x60 met goeie kwaliteit. Daarboven moet je steeds meer aan kwaliteit inleveren.
quote:[!] Couldn't locate decompressor for format 'XVID' (unknown).
VirtualDub requires a Video for Windows (VFW) compatible codec to
decompress video. DirectShow codecs, such as those used by Windows Media
Player, are not suitable. Only 'Direct stream copy' is available for this
video.
Dat weet ik niet, maar heb je GSpot al geprobeerd?quote:Op maandag 2 juli 2007 12:05 schreef mschol het volgende:
om hier even op terug te komen
ik krijg bij het openen van een avi bestand de volgende melding:
[..]moet ik nou voor virtualdub losse codec's gaan installeren??
Codecs installed, hij kan em zelfs afspelenquote:Op maandag 2 juli 2007 12:17 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar heb je GSpot al geprobeerd?
Mooi zo!quote:Op maandag 2 juli 2007 12:37 schreef mschol het volgende:
[..]
Codecs installed, hij kan em zelfs afspelen
(dat wist ik al overigens =) )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |