abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50032601
ik wil zo iets hebben
pi_50032699
Of deze

Snapz Pro X 2.0.3

http://www.ambrosiasw.com/utilities/
pi_50032754
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:35 schreef Mardoek50 het volgende:
Of deze

Snapz Pro X 2.0.3

http://www.ambrosiasw.com/utilities/
thanks man, ik ga het wel een ander keertje proberen of het lukt.
pi_50032782
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:37 schreef ScofieldBurrows het volgende:

[..]

thanks man, ik ga het wel een ander keertje proberen of het lukt.
Succes!
pi_50033021
Copypaste van een kleine handleiding wat ik elders op het forum gepost heb over het maken van animated avatars...

Video naar reeks plaatjes
  • Open je video in VirtualDub.
  • Maak een selectie van de frames die je wilt gebruiken voor je avatar.
  • Export deze frames als plaatjes dmv File -> Save image sequence...

Sequence naar ImageReady
  • In ImageReady kun je deze sequence makkelijk importeren als animatie
  • Bij standaard TV opnames en filmpjes: Halveer je framecount!. Delete elke 2e frame.
  • Standaard filmpjes zijn 25fps, gehalveerd wordt dus 12,5fps. Daarmee wordt de pauze tussen elke frame 1 sec / 12,5 frames = 0.08 sec per frame.

GIF opslaan in ImageReady:
    Note 1: We werken hier in de Optimize window. Als deze nog niet zichtbaar is, ga naar Window -> Optimize
    Note 2: In het window van je plaatje, klik op de Optimized of 2-Up tab om het resultaat te bekijken van je instellingen. Onder het plaatje kun je zien hoe groot de GIF wordt als deze met de huidige instellingen opgeslagen wordt. Deze moet dus 100kb of kleiner zijn.

• Format: GIF
  • (Color Table) Reduction: Perceptual
  • (Color Table)Colors: 256, 128, 64 (je kunt lager gaan zolang het resultaat er nog acceptabel uit ziet)
  • (Color Table)Web Snap: 0 %
  • (Dither) Method: No Dither (in mijn ervaring vrijwel altijd het kleinst. Experimenteer)
  • (Dither) Amount: 100%
  • (Transparency) Kan een klein verschil in grootte geven. Geeft verder geen verschil in output.
  • (Options) Interlaced UIT, Unified Color Table UIT, Add Metadata UIT
  • (Options) Lossy: Als je plaatje nóg te groot is kun je met de Lossy schuif je bestand kleiner, maar ook minder in kwaliteit maken. Kijk dus goed naar de preview wat de resultaten zijn en of je deze acceptabel vindt. Aanbevolen is om niet hoger dan 25% te gaan.

Nog enkele tips:
  • Gebruik geen pauzes van 0 sec tussen frames; dit kan onverwachte resultaten geven in verschillende browsers/viewers. De een gaat te langzaam, de ander te snel. Wil je het helemaal precies doen, kijk naar de framerate van je bron-video en bereken daaruit je intervals (zoals boven beschreven)
  • Maak het niet te gek met aantal frames. Met een framerate van 12,5fps kun je met 60 frames = 5 seconden prima filmpjes maken in 60x60 met goeie kwaliteit. Daarboven moet je steeds meer aan kwaliteit inleveren.
  • pi_50036818
    Goeie tips Lynx. Alleen vind ik het erg moeilijk om get plaatje toch onder de 10kB te krijgen.
    Cool story, Hansel.
    pi_50036890
    quote:
    Op zaterdag 2 juni 2007 17:57 schreef wikwakka2 het volgende:
    Goeie tips Lynx. Alleen vind ik het erg moeilijk om get plaatje toch onder de 10kB te krijgen.
    Jah, geanimeerde gifs lenen zich niet echt om in 10kb te proppen. Wil je een geanimeerde avatar op FOK gebruiken, dan kun je 'm beter als web-icon instellen. Die mogen 100Kb zijn, en daarin is een leuke animatie te schuiven.
    pi_50037008
    Dus als ik een link voor de gehoste webicon invul dat komt ie automatisch als user icon te staan?
    Cool story, Hansel.
    pi_50037078
    quote:
    Op zaterdag 2 juni 2007 18:03 schreef wikwakka2 het volgende:
    Dus als ik een link voor de gehoste webicon invul dat komt ie automatisch als user icon te staan?
    Yep
    pi_50037091
    Cool bedankt.

't werkt al! Nu nog een beter stukje film vinden!
    Cool story, Hansel.
    pi_50054640
    quote:
    Op zaterdag 2 juni 2007 14:50 schreef Lynx666 het volgende:
    Copypaste van een kleine handleiding wat ik elders op het forum gepost heb over het maken van animated avatars...

Video naar reeks plaatjes
  • Open je video in VirtualDub.
  • Maak een selectie van de frames die je wilt gebruiken voor je avatar.
  • Export deze frames als plaatjes dmv File -> Save image sequence...

Sequence naar ImageReady
  • In ImageReady kun je deze sequence makkelijk importeren als animatie
  • Bij standaard TV opnames en filmpjes: Halveer je framecount!. Delete elke 2e frame.
  • Standaard filmpjes zijn 25fps, gehalveerd wordt dus 12,5fps. Daarmee wordt de pauze tussen elke frame 1 sec / 12,5 frames = 0.08 sec per frame.

GIF opslaan in ImageReady:
    Note 1: We werken hier in de Optimize window. Als deze nog niet zichtbaar is, ga naar Window -> Optimize
    Note 2: In het window van je plaatje, klik op de Optimized of 2-Up tab om het resultaat te bekijken van je instellingen. Onder het plaatje kun je zien hoe groot de GIF wordt als deze met de huidige instellingen opgeslagen wordt. Deze moet dus 100kb of kleiner zijn.

• Format: GIF
  • (Color Table) Reduction: Perceptual
  • (Color Table)Colors: 256, 128, 64 (je kunt lager gaan zolang het resultaat er nog acceptabel uit ziet)
  • (Color Table)Web Snap: 0 %
  • (Dither) Method: No Dither (in mijn ervaring vrijwel altijd het kleinst. Experimenteer)
  • (Dither) Amount: 100%
  • (Transparency) Kan een klein verschil in grootte geven. Geeft verder geen verschil in output.
  • (Options) Interlaced UIT, Unified Color Table UIT, Add Metadata UIT
  • (Options) Lossy: Als je plaatje nóg te groot is kun je met de Lossy schuif je bestand kleiner, maar ook minder in kwaliteit maken. Kijk dus goed naar de preview wat de resultaten zijn en of je deze acceptabel vindt. Aanbevolen is om niet hoger dan 25% te gaan.

Nog enkele tips:
  • Gebruik geen pauzes van 0 sec tussen frames; dit kan onverwachte resultaten geven in verschillende browsers/viewers. De een gaat te langzaam, de ander te snel. Wil je het helemaal precies doen, kijk naar de framerate van je bron-video en bereken daaruit je intervals (zoals boven beschreven)
  • Maak het niet te gek met aantal frames. Met een framerate van 12,5fps kun je met 60 frames = 5 seconden prima filmpjes maken in 60x60 met goeie kwaliteit. Daarboven moet je steeds meer aan kwaliteit inleveren.
  • Goeie handleiding, thnx!
      zondag 3 juni 2007 @ 11:21:32 #62
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_50054902
    Eerst rippen via ixy.net ofzo, daar kan je ze opslaan als mov en die gewoon importeren als movie in imageready
      zondag 3 juni 2007 @ 11:48:59 #64
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_51053606
    om hier even op terug te komen
    ik krijg bij het openen van een avi bestand de volgende melding:
    quote:
    [!] Couldn't locate decompressor for format 'XVID' (unknown).
    VirtualDub requires a Video for Windows (VFW) compatible codec to
    decompress video. DirectShow codecs, such as those used by Windows Media
    Player, are not suitable. Only 'Direct stream copy' is available for this
    video.
    moet ik nou voor virtualdub losse codec's gaan installeren??
    pi_51053960
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 12:05 schreef mschol het volgende:
    om hier even op terug te komen
    ik krijg bij het openen van een avi bestand de volgende melding:
    [..]

moet ik nou voor virtualdub losse codec's gaan installeren??
    Dat weet ik niet, maar heb je GSpot al geprobeerd?
    pi_51054563
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 12:17 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar heb je GSpot al geprobeerd?
    Codecs installed, hij kan em zelfs afspelen
    (dat wist ik al overigens =) )
    pi_51055627
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 12:37 schreef mschol het volgende:

[..]

Codecs installed, hij kan em zelfs afspelen
    (dat wist ik al overigens =) )
    Mooi zo!
      maandag 2 juli 2007 @ 14:05:16 #69
    169590 Visculmania
    Geslacht bepaald