In Vlaanderen hanteren ze dezelfde methode en is 6,9 % werkloos. In heel Wallonië is dat 19%.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:02 schreef MadameEnglish het volgende:
Even opgezocht, werkloosheid Seraing is 23 %. Is flink hoog, maar kom op, dat wil nog altijd zeggen dat 77 % wel werkt!! Bovendien, zoals ik al zei, word je als thuisblijvende huismoeder als werkloos beschouwd. Toen ik 4 dagen per week werkte, was ik 1 dag werkloos en kom ik dus ook in die werkloosheidscijfers terecht. Volgens mij doen ze dat in Nederland niet....
De Oostkantons zijn eigenlijk Duitsers en zijn pas na WO I als "oorlogsbuit" bij België gevoegd. Ze vallen onder Wallonië maar hebben bv wel hun eigen deelregering waardoor ze toch over een heel deel bevoegdheden alleen kunnen beslissen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:55 schreef Halinalle het volgende:
Ik ben toevallig enkele dagen geleden in de Oostkantons geweest. Het ziet er daar tamelijk welvarend uit en is toch ook Wallonië (toch?). Enige verklaring voor dat verschil?
Dat kent men wel degelijk. Je wordt pas als werkloze beschouwt als je thuis blijft voor je kinderen én een werkloosheidsuitkering trekt. Dat wordt héél vaak gedaan, zonder dat er ooit de intentie is om ooit nog te gaan werken na het zorgen voor de kinderen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:28 schreef MadameEnglish het volgende:
Het begrip 'huismoeder' kent men niet hier, als je thuis blijft voor de kinderen word je als werkloos beschouwd.
Gelukkig heeft dat alles niets te maken met 'kaaskoppen in het buitenland'.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Op zich maakt dat veel uit hoor. Zeker met de mogelijke staatshervorming nu.
Om het trouwen maar eens te duiden, in Nederland is men nu altijd bezig dat men per jaar zo'n 2000 miljoen ¤ verliest aan de EU die niet naar Nederland gaat. Wel Vlaanderen verliest jaarlijks meer dan 7000 miljoen Euro aan Wallonië. Geld van de Vlaamse belastingsbetaler die niet naar Vlaanderen gaat , maar die naar Wallonië gaat om er de tekorten te dekken.
Waarom niet ? Een 'Kaaskop' die in Vlaanderen komt wonen betaalt daar ook in mee hoor ...quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:35 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Gelukkig heeft dat alles niets te maken met 'kaaskoppen in het buitenland'.
Ik ben ook belg en geef je echt voor 200% gelijk.quote:[b]Op donderdag 28 juni 2007 02:50 VERHAAL
Uit de FAQ :quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:42 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Dit subforum is opgezet zodat NL'ers die in het buitenland wonen, ervaringen uit kunnen wisselen. De Belgische geschiedenis vind ik erg interessant maar ik zie er de relevantie met betrekking tot ervaringen uitwisselen, absoluut niet in. Bovendien: ik ervaar het nog altijd liever zelf dan dat ik het van een ander aan moet nemen (karaktertrekje van me).
OK, OK..quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Uit de FAQ :
Het Kaaskoppen in het buitenland is een (vooralsnog tijdelijk) forum voor fok!kers die in het buitenland verblijven, en graag hun ervaringen willen delen met andere FOK!kers.
![]()
Hoe zit het eigenlijk nog met je Brusselse 'avontuur' ?quote:
Je zal het wel merken aan je loonfiche's. Belgie heeft quasi de hoogste belastingsdruk op lonen binnen de EU. Verder kan ik je wel volgen hoor; de dingen die je als buitenlander met belgie associeert zijn van een andere orde dan er een politiek(!) debat van te moeten maken. Daarom dat ik joost ook uitnodig om in de vele andere en relevantere topics dit issue nogmaals aan te halenquote:Op donderdag 28 juni 2007 21:42 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Dit subforum is opgezet zodat NL'ers die in het buitenland wonen, ervaringen uit kunnen wisselen. De Belgische geschiedenis vind ik erg interessant maar ik zie er de relevantie met betrekking tot ervaringen uitwisselen, absoluut niet in. Bovendien: ik ervaar het nog altijd liever zelf dan dat ik het van een ander aan moet nemen (karaktertrekje van me).
Ik heb een studio gehuurd in het centrum, ik hoor volgende week of ik toegelaten kan worden want dan heb ik mijn eerste 60 studiepunten binnen en dan moet ik nog een verblijfsvergunning aanvragen en me in laten schrijven op de VUB. Dan zijn de belangrijkste dingen wel rond.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk nog met je Brusselse 'avontuur' ?
Ik denk dat dat hetgene was waar ik het meeste door geschrokken was, en dat het daarom blijven hangen isquote:Op donderdag 28 juni 2007 21:52 schreef phileine het volgende:
Dat Belgen achterbaks zouden zijn heb ik nooit van gehoord. Dat domme, ach ik geloof dat elk land wel zo;n groep heeft om moppen over te vertellen. De Britten hebben de Ieren, de Zweden hebben de Noren, de Duitsers hebben de opel manta-rijders. Maar achterbaks? Daar heb ik gelukkig nooit iets van gehoord...
quote:Op zondag 30 mei 2004 13:09 schreef zoalshetis het volgende:
ze hebben het 'sneakygen'. ik vind het hele laffe manipulatieve mensen. kijk maar eens naar zon programma waar belgen en nederlanders meedoen.
quote:Op zondag 30 mei 2004 17:32 schreef Juup© het volgende:
Ik heb 23 jaar nagenoeg op de grens met België-Putte gewoond, en ik vind veel belgen achterbaks. Ze zeggen niet wat ze bedoelen en lullen achter je rug. Misschien vind ik dat omdat ikzelf heel direct en open ben. Maar dat is een van de dingen die ik echt irritant vind. Verder vind ik wel positief dat het bier lekker is en de sluitingstijden van de cafe's en het lekkere eten e.d. En niet te vergeten de prijs van benzine
Het gaat er volgens mij meer om dat nederlanders direct zijn.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:41 schreef MMach het volgende:
[..]
Ik denk dat dat hetgene was waar ik het meeste door geschrokken was, en dat het daarom blijven hangen is![]()
Ergens in dit topic staat dat we geniepig zijn:
Even hartje luchten... Belgie VS Nederland
Maar ik lees het af en toe wel op fok, alleen kan ik me niet zo snel een voorbeeld voor de geest halen.
I have a cunning plan, ghighighi
Zo'n "zuidelijke" instelling, is m.i. ook wel enigszins van toepassing op de vlamingen.quote:Als een limburger "ja" zegt, bedoelt "hij" misschien. Als een limburger "misschien", bedoelt hij "nee". Als een limburger "nee" zegt, is hij geen limburger.
Dus op basis van dit 'incident' besluit jij dat België raar is?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:28 schreef BonJovi het volgende:
Belgie is wel raar we waren daar in Center Parcs en we gingen gewoon savonds praten bij onze bungalow dat best afgelegen stond. Kwam er opeens een security aan omdat we de schuifdeur beetje open hadden of we het dicht wouden doen. Hij had niks te doen ofzo, in Nederland zijn we vaak naar Center Parcs geweest maar zo iets belachelijk heb ik nooit meegemaakt dat hij daar opeens staat en zeggen dat we het dicht moesten doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |