Zo'n mooie provocerende actie van BNN en dan nog het verpesten door alles over 1 kam te scheren.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:17 schreef BMH het volgende:
Zijn het niet juist de christenen die uit geloofsoverwegingen geen donor willen zijn? Dokters mogen toch geen "godje spelen"?
Zag je het vraagteken niet?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:58 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Zo'n mooie provocerende actie van BNN en dan nog het verpesten door alles over 1 kam te scheren.
Bepaalde partijen (PvdA, SP, GroenLinks, D'66) wilden het 'geen-bezwaar' systeem invoeren omdat bewezen is dat dit in andere landen geholpen heeft. Het CDA hield dit met allerlei vage argumenten ("Je komt aan Gods schepsel") tegen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:02 schreef knnth het volgende:
WTF? Het is de schuld van de mensen die geen donorformulier hebben ingevuld.
Ongelofelijk hoe hier de schuld richting het CDA wordt afgeschoven, briljant
Ze hebben een geniale campagne gevoerd. Daarnaast kun je de schuld aan Paul Rosenmöller en Matthijs van Nieuwkerk geven, die in hun programma's een zeer hip persoon van JP maakten. Verder vind ik dat CDA hier ontzettend zit te suffen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:48 schreef bloodymary het volgende:
Hier wordt (terecht) weer negatief gereageerd op het CDA, maar ik begrijp dan niet waarom die de laatste verkiezingen weer zoveel stemmen hadden en waarom iedereen Balkenendezo geweldig vindt, ook jongeren.
Er zijn heus wel andere argumenten tegen het "ja-tenzij"-systeem (zie knnth's post).quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bepaalde partijen (PvdA, SP, GroenLinks, D'66) wilden het 'geen-bezwaar' systeem invoeren omdat bewezen is dat dit in andere landen geholpen heeft. Het CDA hield dit met allerlei vage argumenten ("Je komt aan Gods schepsel") tegen.
Ben ik ook wel voorquote:Ik ben voor het voorschuiven van een donorformulier bij het verlengen van ID-kaart/paspoort/rijbewijs ... opdringerig, maar je laat mensen nog steeds zelf beslissen.
Daarbij vind ik het raar dat in de donorproblematiek de rol van de nabestaanden nauwelijks aan bod komt. Ik kan me voorstellen dat sommigen er toch moeite hebben dat uit overledenen een of meerdere lichaamsdelen zijn/worden gehaald.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:06 schreef Dodecahedron het volgende:
Wat me weerhoudt om op te geven voor donor is dat ze me sneller dood willen verklaren om m'n organen er uit te mogen trekken.
Ik sta nu geloof ik geregistreerd dat mijn nabestaanden mogen beslissen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:08 schreef Falco het volgende:
[..]
Daarbij vind ik het raar dat in de donorproblematiek de rol van de nabestaanden nauwelijks aan bod komt. Ik kan me voorstellen dat sommigen er toch moeite hebben dat uit overledenen een of meerdere lichaamsdelen zijn/worden gehaald.
Het verbaaste me eigenlijk wel. Toen het CDA met modder ging gooien had ik verwacht dat het Nederlandse volk dat om meerdere redenen (het is o.a. niet netjes en voor het 'normen&waarden' CDA is dat bovendien schijnheilig) zou afstraffen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:54 schreef Falco het volgende:
[..]
Ze hebben een geniale campagne gevoerd. Daarnaast kun je de schuld aan Paul Rosenmöller en Matthijs van Nieuwkerk geven, die in hun programma's een zeer hip persoon van JP maakten. Verder vind ik dat CDA hier ontzettend zit te suffen.
Dat kwam omdat het CDA gelijk had wat Bos betreft. Hij draaide.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het verbaaste me eigenlijk wel. Toen het CDA met modder ging gooien had ik verwacht dat het Nederlandse volk dat om meerdere redenen (het is o.a. niet netjes en voor het 'normen&waarden' CDA is dat bovendien schijnheilig) zou afstraffen.
Ja hij is helaas overleden, vreselijk he, maar wat wilt u met zijn organen doen? Dat moet wel binnen een x aantal uren, dus denk er ff over na.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:12 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Nu worden mijn nabestaanden vlak na mijn dood lastig gevallen met vragen over orgaandonatie.![]()
Klopt, je kunt ook een specifiek persoon aanwijzen daarvoor. Diegene is dan min of meer voorbereid mocht het zover komen. Het levert ook minder gezeur tussen nabestaanden op. Ik denk dat ik voor die optie dan zou kiezen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:12 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik sta nu geloof ik geregistreerd dat mijn nabestaanden mogen beslissen.
Toch zijn daar ook wel kanttekeningen bij te plaatsen natuurlijk. Nu worden mijn nabestaanden vlak na mijn dood lastig gevallen met vragen over orgaandonatie.![]()
En als die persoon overlijd? Wat gebeurt er dan?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:24 schreef Falco het volgende:
[..]
Klopt, je kunt ook een specifiek persoon aanwijzen daarvoor. Diegene is dan min of meer voorbereid mocht het zover komen. Het levert ook minder gezeur tussen nabestaanden op. Ik denk dat ik voor die optie dan zou kiezen.
Wie weet in wat voor duister ziekenhuis je terecht komt ....quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:46 schreef Luutgaert het volgende:
Bepaal gewoon zelf wat er met je organen gebeurt en laat het niet aan de nabestaanden over.Geen gezeur, wel duidelijkheid.
Je bent dood! Wat maakt het nu uit of je in een duister ziekenhuis komt of tussen de maden ligt te rotten in de grond?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:54 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Wie weet in wat voor duister ziekenhuis je terecht komt ....
Dan heb ik toch liever dat nabestaanden nog controle hebben over die beslissing.
Nabestaanden worden toch ook geconfronteerd met je doodquote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:56 schreef BMH het volgende:
[..]
Je bent dood! Wat maakt het nu uit of je in een duister ziekenhuis komt of tussen de maden ligt te rotten in de grond?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |