tip qua verkoudheden...
een verkoudheid is nog geen longontsteking!
Als je het eventueel ook gaat krijgen, en dus lekker aan snotteren en hoesten gaat is er niets aan de hand! Stel hieroverheen krijg JIJ alsnog een longontsteking, zijn dit niet de longen van je kindje.
Hoogstens krijgt het wat meer afweerstoffen mee die jij je bloed hebt tijdens een verkoudheid oid, maar dat kan geen kwaad.
Wel moet je in geval van koorts en evt. medicatie voorzichtiger zijn
(hoewel koorts volgens mij vooral in eerste trimester een probleem KAN geven voor vruchtje)
Klinkt gek, maar je kindje zit ècht wel heel goed beschermd daar binnen hoor !
Zelfs een buikgriep met diarree/overgeven en weet ik veel wat is voor jou wel heel vervelend, maar kan voor kindje bijna geen kwaad.
(pas als jouw lichaam echt helemaal leeg is qua reserves/vocht etc.)
Die klachten van de banden en je rug zijn erg vervelend zeg!
Je geeft zelf al aan dat te lang aaneengesloten in een houding zitten (staan/liggen waarschijnlijk ook?) niet meer goed gaat.
Nou, dat lijkt me duidelijk! Elke 15min. bijvoorbeeld in ieder geval zorgen dat je van je plaats komt.
Ga je voor thee-bezorger spelen ofzo
![]()
Vraag aan manager of je met iemand van de arbo-mensen kunt spreken? Wie weet zijn er bepaalde aanpassingen oid mogelijk ? Ofwel in je werk-plek ofwel in je werkzaamheden ?
Belangrijkste tip denk ik:
denk aan jezelf en kindje!
Zo'n zwangerschap duurt niet lang...des te meer reden om voor die korte tijd dus zéker om aanpassingen oid te vragen. Als je die nu niet krijgt, kan je over paar weken misschien helemaal niet meer werken.
Lastig voor je collega's en baas misschien...maar so be it.
Gelukkig merkte ik dat die bandenpijn af ging nemen op een gegeven moment,
maar daar komen wel weer andere klachten voor terug hoor!
![]()
Succes ermee