Prima, dan snap ik het ook niet, laat maar!quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:30 schreef lcicle het volgende:
[..]
Dat heeft niets met die uitspraak te maken.
Ik heb aangegeven dat ik niets wilde laten testen. Bij de echo met 14 weken mompelde de gyn iets over geen nekplooiquote:Op maandag 8 oktober 2007 10:56 schreef Sjeen het volgende:
Wij hebben helemaal niets laten testen toen ik zwanger was. Nu was ik pas 27 en kreeg je toen ook nog niet veel tests aangeboden. De nekplooimeting en de combinatietest wel, maar die hebben we overgeslagen... Bij ons was het overigens voornamelijk struisvogelpolitiek, dus misschien niet de beste reden. Maar ik kon me niet voorstellen dat ik het aan zou kunnen om zelf de beslissing te moeten nemen om de zwangerschap af te laten breken...
Nee. Ik had zoiets van wat moet ik met de informatie?quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:24 schreef miss_sly het volgende:
Was bij jullie beide de beslissing niets te willen weten voornamelijk gebaseerd op jullie leeftijd?
Bij ons zei de echoscopiste dat ook en ik heb me daar eig. niet aan gestoord. Volgens mij ging het gewoon in 1 ruk door met 'hier zit dit, daar zit dat, blablabla'. We hebben dat gewoon voor kennisgeving aangenomen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb aangegeven dat ik niets wilde laten testen. Bij de echo met 14 weken mompelde de gyn iets over geen nekplooi. Dus bij mij hebben ze dus wel iets gedaan, zonder dat ik dat wilde weten.
Bij mij niet... eerder op de struisvogelpolitiek wat ik al noemde. Maar onbewust zal de leeftijd wel meegespeeld hebben hoor. Ik weet niet of ik een volgende keer (als die er ooit komtquote:Op maandag 8 oktober 2007 11:24 schreef miss_sly het volgende:
Was bij jullie beide de beslissing niets te willen weten voornamelijk gebaseerd op jullie leeftijd?
Ik vond het eigenlijk gewoon niet zo netjes. Ik geef zoiets niet voor niets aan. Nu was de "uitslag" niet zorgelijk, maar wat nou als dat het wel was geweest??quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Bij ons zei de echoscopiste dat ook en ik heb me daar eig. niet aan gestoord. Volgens mij ging het gewoon in 1 ruk door met 'hier zit dit, daar zit dat, blablabla'. We hebben dat gewoon voor kennisgeving aangenomen.
Ik kan me nog voorstellen dat ze, als ze wel een afwijking zien, dan tussen neus en lippen door iets zeggen als 'wilde u wel of niet een nekplooimeting doen? Niet? Ok, prima, dan kijken we daar overheen' oid.
Dat bedoelde ik ook te zeggen, dat hij/zij het dan wrsch niet zomaar gezegd zou hebben. Men gaat er (in jullie geval dus ten onrechte) vanuit dat het voor mensen niet uit maakt om te horen dat er niks aan de hand is denk ik.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk gewoon niet zo netjes. Ik geef zoiets niet voor niets aan. Nu was de "uitslag" niet zorgelijk, maar wat nou als dat het wel was geweest??
Maar goed, ik ga me verder niet druk maken om iets van 10 weken geleden.
Als de gyn mompelde 'geen nekplooi' zal hij eerder bedoeld hebben 'geen nekplooimeting' als dat hij geen nekplooi zag.. IEDERE foetus heeft namelijk een nekplooi. En tussen 11 weken en 13 weken zwangerschap wijst de dikte van deze op een eventuele aandoening.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb aangegeven dat ik niets wilde laten testen. Bij de echo met 14 weken mompelde de gyn iets over geen nekplooi. Dus bij mij hebben ze dus wel iets gedaan, zonder dat ik dat wilde weten.
Ik weet niet wat er na de bevalling bij jullie gebeurde, maar kan me de struisvogelpolitiek ook wel voorstellen, hoor. Voel ook wel die neiging, maar juist o.a. vanwege mijn leeftijd, vind ik dat ik daar niet aan toe moet gevenquote:Op maandag 8 oktober 2007 11:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Bij mij niet... eerder op de struisvogelpolitiek wat ik al noemde. Maar onbewust zal de leeftijd wel meegespeeld hebben hoor. Ik weet niet of ik een volgende keer (als die er ooit komt) er net zo blanco in zou gaan, mede door wat er bij ons na de bevalling gebeurde.
Ik was al 14 weken bij deze echo. Als het goed is heeft de foetus dan geen nekplooi meer. (toch?)quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:53 schreef E.T. het volgende:
[..]
Als de gyn mompelde 'geen nekplooi' zal hij eerder bedoeld hebben 'geen nekplooimeting' als dat hij geen nekplooi zag.. IEDERE foetus heeft namelijk een nekplooi. En tussen 11 weken en 13 weken zwangerschap wijst de dikte van deze op een eventuele aandoening.
En een nekplooi meten lukt niet even tussen neus en lippen door, zonder dat jij het in de gaten hebt. Een tiende van een mm afwijking kan de uitslag namelijk heel erg beinvloeden.
Bij isa dacht men aan Down (wij ook trouwens) gebaseerd op uiterlijke kenmerken, dus de eerste week was wat vreemd (licht uitgedruktquote:Op maandag 8 oktober 2007 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er na de bevalling bij jullie gebeurde, maar kan me de struisvogelpolitiek ook wel voorstellen, hoor. Voel ook wel die neiging, maar juist o.a. vanwege mijn leeftijd, vind ik dat ik daar niet aan toe moet geven
Er is dan wel nog steeds een nekplooi aanwezig, deze is aan het slinken (en is niet van de ene op de andere dag verdwenen). De snelheid waarmee deze slinkt is niet overal gelijk en daarom kan er met 14 weken geen betrouwbare nekplooimeting meer gedaan worden.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik was al 14 weken bij deze echo. Als het goed is heeft de foetus dan geen nekplooi meer. (toch?)
Lijkt me inderdaad een op z'n zachtst gezegd een vreemde week....quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:01 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Bij isa dacht men aan Down (wij ook trouwens) gebaseerd op uiterlijke kenmerken, dus de eerste week was wat vreemd (licht uitgedrukt) vanwege het wachten op de uitslag van de testen...
Die stond ook in Z&G als ik het goed heb. Daarmee geef je mensen eigenlijk juist de ruimte vind ik.quote:Ik ga overigens onze keuzes niet verdedigen daar voel ik niets voor, iedereen heeft recht op een eigen mening en dat is prima.
Helaas is het dus wel reeel, er zijn genoeg mensen die vanwege een hazelip/klompvoetje of een dergelijke cosmetische aandoening een zwangerschap laten afbreken. (of een geplande vakantie of andere 'het komt even niet uit redenen', maar dat is een heel andere discussie)quote:Op donderdag 6 november 2008 22:21 schreef marlieske het volgende:
Ik heb nu alleen een reactie geplaatst waar nou werkelijk op getest gaat worden want er word nu van alles verzonnen, of je wel een kind weg laat halen om een hazelipje kom op zeg... de gedachte alleen al.
Dat vind ik momenteel zo'n raar idee, dat ik mama ben van een kindje dat een hoop mensen niet eens hadden willen krijgen.quote:Op donderdag 6 november 2008 22:28 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Helaas is het dus wel reeel, er zijn genoeg mensen die vanwege een hazelip/klompvoetje of een dergelijke cosmetische aandoening een zwangerschap laten afbreken. (of een geplande vakantie of andere 'het komt even niet uit redenen', maar dat is een heel andere discussie)
Nee Jojo, jij bent mama van jouw kindje! Andere mensen willen geen kindje met Down, dus niet hun kindje met Down, maar dat heeft niets te maken met jouw kindje met Down. Do I make sense?quote:Op vrijdag 7 november 2008 00:58 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Dat vind ik momenteel zo'n raar idee, dat ik mama ben van een kindje dat een hoop mensen niet eens hadden willen krijgen.
Dit vind ik echt zo mooi geschreven. Zo kloppend. Voor mij is het duidelijk....quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:33 schreef Lois het volgende:
[..]
Nee Jojo, jij bent mama van jouw kindje! Andere mensen willen geen kindje met Down, dus niet hun kindje met Down, maar dat heeft niets te maken met jouw kindje met Down. Do I make sense?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |