abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53777400
Sjak, ik vind het jammer dat je reageert op de uitspraak die ik citeer, alsof ik jou en alle mensen die prenatale testen willen ondergaan daarmee wil aanspreken. Hoe ik jou hier heb leren kennen, val je to-taal niet in de groep welke mijn verloskundige bedoelde! Je uitleg over het waarom van de testen bevestigt dat voor mij.

Persoonlijk voel ik me niet aangevallen, ik heb immers mijn mening over prenatale testen niet onderbouwd. Wanneer je me niet begrijpt denk ik dat je beter om opheldering kunt vragen dan een conclusie te maken over de verloskundige, aan de hand van 1 enkele uitspraak waarvan je de context en al de informatie er omheen niet weet.

Mammietje, ik kan me je laatste alinea dus inderdaad ook absoluut niet voorstellen. Ik heb het topic helemaal gelezen en er werd ook gesproken over de dingen die je van tevoren niet kúnt weten, die niet te onderzoeken zijn. Dingen die bijvoorbeeld bij de bevalling fout kunnen gaan, of niet door screening geconstateerd kunnen worden. Dat was de reden dat ik die uitspraak plaatste. Ik begrijp dat je het hier een misplaatste opmerking vind, misschien is dat ook zo, mijn excuus. Ik had me misschien eerst moeten verplaatsen in mensen die nog voor de keuze wel/niet testen staan.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:36:24 #102
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53777793
Je vindt het vreemd dat ik reageer op een uitspraak die hier zo plompverloren wordt neergezet? Als de context zo belangrijk was dan had je die er bij moeten zetten.
Pas na jouw een-na- laatste post begreep ik dat we langs elkaar heen aan het praten waren vandaar dat ik dat aangaf.
Lekker douchen!
pi_53777901
Ik geef het op
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:44:43 #104
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53778126
Sorry, ik bedacht me net dat ik in dit topic niet moet reageren. Ben te hormonaal en midden in dit proces dus trek het me waarschijnlijk ook te persoonlijk aan. Vandaar, never mind. Ik duik lekker mijn bed in!
Lekker douchen!
  zondag 7 oktober 2007 @ 23:12:54 #105
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_53779008
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:30 schreef lcicle het volgende:

[..]

Dat heeft niets met die uitspraak te maken.
Prima, dan snap ik het ook niet, laat maar!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  Moderator maandag 8 oktober 2007 @ 08:14:15 #106
5428 crew  miss_sly
pi_53783142
Ik vind de opmerking ook niet helemaal in het topic passen, ook al is het het exact tot welke conclusie ik vanochtend kwam.
Echter, in veruit de meeste gevallen waarin men gebruik maakt van de diverse aangeboden testen, is dat niet om een perfect kindje te passen in en perfect leventje. Het is een moeilijk, weloverwogen beslissing die verstrekkende en verdrietige gevolgen kan hebben.

Ik heb me de laatste tijd wat verdiept in de onderzoeken, de mogelijkheden en de beperkingen. Ik besef me terdege dat je nooit een garantie hebt dat je kind gezond geboren wordt. Net zo min als dat je kind levenslang gezond en gelukkig blijft. Iedereen wenst natuurlijk het beste voor zijn/haar kind, en voor sommige houdt dat in ook al voor de geboorte te kijken of bepaalde dingen uit te sluiten zijn. Ik vind zo'n opmerking door een verloskundige dan ook eigenlijk niet correct en inderdaad niet objectief. Of er zit een hele context omheen, die je hier niet gepost hebt. Maar goed, dan is zo'n oneliner in een topic als dit niet zo verstandig misschien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Licht Ontvlambaar maandag 8 oktober 2007 @ 10:56:40 #107
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53785895
Wij hebben helemaal niets laten testen toen ik zwanger was. Nu was ik pas 27 en kreeg je toen ook nog niet veel tests aangeboden. De nekplooimeting en de combinatietest wel, maar die hebben we overgeslagen... Bij ons was het overigens voornamelijk struisvogelpolitiek, dus misschien niet de beste reden. Maar ik kon me niet voorstellen dat ik het aan zou kunnen om zelf de beslissing te moeten nemen om de zwangerschap af te laten breken...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53786169
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:56 schreef Sjeen het volgende:
Wij hebben helemaal niets laten testen toen ik zwanger was. Nu was ik pas 27 en kreeg je toen ook nog niet veel tests aangeboden. De nekplooimeting en de combinatietest wel, maar die hebben we overgeslagen... Bij ons was het overigens voornamelijk struisvogelpolitiek, dus misschien niet de beste reden. Maar ik kon me niet voorstellen dat ik het aan zou kunnen om zelf de beslissing te moeten nemen om de zwangerschap af te laten breken...
Ik heb aangegeven dat ik niets wilde laten testen. Bij de echo met 14 weken mompelde de gyn iets over geen nekplooi . Dus bij mij hebben ze dus wel iets gedaan, zonder dat ik dat wilde weten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 8 oktober 2007 @ 11:24:41 #109
5428 crew  miss_sly
pi_53786543
Was bij jullie beide de beslissing niets te willen weten voornamelijk gebaseerd op jullie leeftijd?
pi_53786584
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:24 schreef miss_sly het volgende:
Was bij jullie beide de beslissing niets te willen weten voornamelijk gebaseerd op jullie leeftijd?
Nee. Ik had zoiets van wat moet ik met de informatie?

Ik zou nooit beslissen om een kindje weg te laten halen omdat het een kans heeft op down. Ik heb genoeg verhalen gehoord dat de testen verkeerde uitslagen opleverde.

Dus als de testen bij ons verkeerd hadden uitgepakt dan had ik alleen maar een hele moeilijke zwangerschap gehad.
  maandag 8 oktober 2007 @ 11:27:35 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53786598
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb aangegeven dat ik niets wilde laten testen. Bij de echo met 14 weken mompelde de gyn iets over geen nekplooi . Dus bij mij hebben ze dus wel iets gedaan, zonder dat ik dat wilde weten.
Bij ons zei de echoscopiste dat ook en ik heb me daar eig. niet aan gestoord. Volgens mij ging het gewoon in 1 ruk door met 'hier zit dit, daar zit dat, blablabla'. We hebben dat gewoon voor kennisgeving aangenomen.
Ik kan me nog voorstellen dat ze, als ze wel een afwijking zien, dan tussen neus en lippen door iets zeggen als 'wilde u wel of niet een nekplooimeting doen? Niet? Ok, prima, dan kijken we daar overheen' oid.
  Licht Ontvlambaar maandag 8 oktober 2007 @ 11:28:45 #112
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53786627
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:24 schreef miss_sly het volgende:
Bij mij niet... eerder op de struisvogelpolitiek wat ik al noemde. Maar onbewust zal de leeftijd wel meegespeeld hebben hoor. Ik weet niet of ik een volgende keer (als die er ooit komt ) er net zo blanco in zou gaan, mede door wat er bij ons na de bevalling gebeurde.
pi_53786663
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Bij ons zei de echoscopiste dat ook en ik heb me daar eig. niet aan gestoord. Volgens mij ging het gewoon in 1 ruk door met 'hier zit dit, daar zit dat, blablabla'. We hebben dat gewoon voor kennisgeving aangenomen.
Ik kan me nog voorstellen dat ze, als ze wel een afwijking zien, dan tussen neus en lippen door iets zeggen als 'wilde u wel of niet een nekplooimeting doen? Niet? Ok, prima, dan kijken we daar overheen' oid.
Ik vond het eigenlijk gewoon niet zo netjes. Ik geef zoiets niet voor niets aan. Nu was de "uitslag" niet zorgelijk, maar wat nou als dat het wel was geweest??

Maar goed, ik ga me verder niet druk maken om iets van 10 weken geleden.
  maandag 8 oktober 2007 @ 11:31:46 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53786705
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vond het eigenlijk gewoon niet zo netjes. Ik geef zoiets niet voor niets aan. Nu was de "uitslag" niet zorgelijk, maar wat nou als dat het wel was geweest??

Maar goed, ik ga me verder niet druk maken om iets van 10 weken geleden.
Dat bedoelde ik ook te zeggen, dat hij/zij het dan wrsch niet zomaar gezegd zou hebben. Men gaat er (in jullie geval dus ten onrechte) vanuit dat het voor mensen niet uit maakt om te horen dat er niks aan de hand is denk ik.
  maandag 8 oktober 2007 @ 11:53:27 #115
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53787251
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als de gyn mompelde 'geen nekplooi' zal hij eerder bedoeld hebben 'geen nekplooimeting' als dat hij geen nekplooi zag.. IEDERE foetus heeft namelijk een nekplooi. En tussen 11 weken en 13 weken zwangerschap wijst de dikte van deze op een eventuele aandoening.

En een nekplooi meten lukt niet even tussen neus en lippen door, zonder dat jij het in de gaten hebt. Een tiende van een mm afwijking kan de uitslag namelijk heel erg beinvloeden.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator maandag 8 oktober 2007 @ 11:54:19 #116
5428 crew  miss_sly
pi_53787271
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Bij mij niet... eerder op de struisvogelpolitiek wat ik al noemde. Maar onbewust zal de leeftijd wel meegespeeld hebben hoor. Ik weet niet of ik een volgende keer (als die er ooit komt ) er net zo blanco in zou gaan, mede door wat er bij ons na de bevalling gebeurde.
Ik weet niet wat er na de bevalling bij jullie gebeurde, maar kan me de struisvogelpolitiek ook wel voorstellen, hoor. Voel ook wel die neiging, maar juist o.a. vanwege mijn leeftijd, vind ik dat ik daar niet aan toe moet geven
pi_53787423
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:53 schreef E.T. het volgende:

[..]

Als de gyn mompelde 'geen nekplooi' zal hij eerder bedoeld hebben 'geen nekplooimeting' als dat hij geen nekplooi zag.. IEDERE foetus heeft namelijk een nekplooi. En tussen 11 weken en 13 weken zwangerschap wijst de dikte van deze op een eventuele aandoening.

En een nekplooi meten lukt niet even tussen neus en lippen door, zonder dat jij het in de gaten hebt. Een tiende van een mm afwijking kan de uitslag namelijk heel erg beinvloeden.
Ik was al 14 weken bij deze echo. Als het goed is heeft de foetus dan geen nekplooi meer. (toch?)
  Licht Ontvlambaar maandag 8 oktober 2007 @ 12:01:03 #118
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53787427
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet niet wat er na de bevalling bij jullie gebeurde, maar kan me de struisvogelpolitiek ook wel voorstellen, hoor. Voel ook wel die neiging, maar juist o.a. vanwege mijn leeftijd, vind ik dat ik daar niet aan toe moet geven
Bij isa dacht men aan Down (wij ook trouwens) gebaseerd op uiterlijke kenmerken, dus de eerste week was wat vreemd (licht uitgedrukt ) vanwege het wachten op de uitslag van de testen...

Ik vermoed trouwens dat we het een volgende keer weer zo zouden aanpakken...
  maandag 8 oktober 2007 @ 12:04:28 #119
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53787505
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 12:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik was al 14 weken bij deze echo. Als het goed is heeft de foetus dan geen nekplooi meer. (toch?)
Er is dan wel nog steeds een nekplooi aanwezig, deze is aan het slinken (en is niet van de ene op de andere dag verdwenen). De snelheid waarmee deze slinkt is niet overal gelijk en daarom kan er met 14 weken geen betrouwbare nekplooimeting meer gedaan worden.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator maandag 8 oktober 2007 @ 13:30:49 #120
5428 crew  miss_sly
pi_53789441
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 12:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Bij isa dacht men aan Down (wij ook trouwens) gebaseerd op uiterlijke kenmerken, dus de eerste week was wat vreemd (licht uitgedrukt ) vanwege het wachten op de uitslag van de testen...
Lijkt me inderdaad een op z'n zachtst gezegd een vreemde week....
pi_62989600
*Kick*

Heb veel meningen gelezen hier, de een wat meer door hormonen beïnvloedt als de andere denk ik.
Ik wil even benadrukken dat wij enorm blij zijn met deze zwangerschap, en echt niet lichtzinnig denken over prentaal onderzoek, het perfecte kind bestaat niet!

Maar een kindje dat zoveel mankeert dat zet ik liever ook niet op de wereld, ik geloof niet dat ik dat trek (mijn man ook niet overigens) plus ik wil er mijn dochter niet mee opzadelen in de toekomst.
Want realist dat ik ben... ook ik (en mijn man) heb(ben) het eeuwige leven niet en dan zal iemand anders de zorg voor dat kindje moeten dragen.

Hier last van de spanning voor het gesprek dat straks komt, en oplaaiende hormonen het was een nacht met weinig goede slaap, veel naar gedroomd en af en toe ook een snik en een traan.
Ik had zo gehoopt op een zwangerschap zonder zorgen zeker na de vorige keer toen alles ook niet bepaald vlekkeloos verliep, ik was dus al zo blij toen we gisteren te horen kregen dat de placenta nu ws achter in de baarmoeder lag, ik zou nu dus wel leven gaan voelen.

Voorlopig gaan we er van uit dat ons kindje gezond is, dat hoop ik namelijk zo, maar we houden wel rekening met het feit dat het ook wel eens mis kan zijn anders heeft verder testen geen zin.

Nare aan dit hele verhaal is dat je niet vandaag of morgen een uitslag in handen hebt, een vruchtwaterpunctie kan pas over 2 weken ofzo (in het gunstigste geval, maar ook dat weet ik nog niet zeker) en dan komen daar nog weken bovenop voor de uitslag.
Een vlokkentest.... tja de gyn zal er positief over moeten zijn anders voel ik daar niets voor.
Het is nu vooral speculeren.... straks om 10.20 naar Veldhoven toe ik hoop vanmiddag iets meer duidelijkheid te hebben over wat mogelijk is en wat de gyn ons adviseert.

Ik ga overigens onze keuzes niet verdedigen daar voel ik niets voor, iedereen heeft recht op een eigen mening en dat is prima.
Mama van Isa en Ties
  donderdag 6 november 2008 @ 06:50:45 #122
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62989646
Och Marlieske! Het is nu ook zo'n rottige, onzekere tijd!
Zoals ik in Z&G al zei, fijn dat je zo snel terecht kunt. Goede voorlichting van je behandelend arts/deskundige is
zo belangrijk, Zeker met alle verhalen op internet.

Krijgen jullie nog wel een bloedtest om daar uiteindelijk een risico uit te halen (de meting en bloedscores vormen samen een risico)? Mocht het echt heel erg fout lijken, dan kun je je gyn vragen naar de Fischtest. Vanaf een bepaald risico heb je daar recht op, tenminste dat hadden wij in het AZM.

En wat betreft je keuze, het is en blijft jullie keuze. En ik denk dat niemand echt kan weten wat hij of zij zal kiezen tot het moment echt daar is, want deze situatie waar je nu in zit is zo bevreemdend en moeilijk, dat je je dat niet kunt indenken van tevoren (vond ik tenminste).

Sterkte!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62989849
marlieske, wat een ontzettend nare, onzekere tijd hebben jullie nu.

Heel veel sterkte, ondanks dat je weet dat het een kans is en geen zekerheid en dat je probeert positief te blijven, is het een moeilijke tijd met veel onzekerheid
pi_62989886
Bedankt PM-girl

Er is bij de vorige afspraak bij de gyn wel een bloedafname gedaan of ze die er bij zullen nemen weet ik eigenlijk niet, de bloedafname van gisteren daar komt pas over de 2 weken de uitslag van, als ik me niet vergis die moest naar Maastricht?

Maar dat zullen we straks allemaal wel te horen gaan krijgen, vind het best verontrustend dat alleen al de meting voldoende is geweest om op 3 plaatsen de alarmbellen te laten rinkelen binnen het uur.

Maar we zullen het eerst eens gaan horen allemaal, gelukkig heb ik in deze gyn na nog maar 1 gesprekje het volste vertrouwen als hij me een advies geeft dan geloof ik wel dat ik dat ter harte ga nemen.
Op het internet heb ik voorlopig alleen gezocht naar wat een vlokkentest en vruchtwaterpunctie is en wat de ervaringen zijn van vrouwen die de vruchtwaterpunctie ondergaan hebben.
En dat blijkt lichamelijk minder zwaar te zijn als emotioneel, wat te verwachten was natuurlijk.
Ga verder ook niet zoeken, kijken en lezen, kan goed zijn dat het een storm in een glas water is en voor als nog ga ik daar ook gewoon van uit. De kansen zijn bijna even groot als het winnen van de staatsloterij en dat zegt voldoende.

Maar ja op dit moment spreekt mijn verstand en over 10 minuten mijn gevoel en dan denk ik er weer heel anders over.
Mama van Isa en Ties
pi_62994306
veel sterkte en geluk, marlieske ...

iig maak je op mij wel en hele bewuste indruk... juist ook omdat je je gevoel zeker niet uitschakelt, wat volgens mij een goed punt is, die beslissing kun je idd niet enkel met je verstand nemen,.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_63005184
Wij zijn vanochtend in het ziekenhuis geweest, over exacte cijfers en kansen is niet gesproken de gyn was bezorgd en die had gisteren gebeld met het diagnostisch centrum die de echo had genomen, blijkbaar kent de echo-dame mijn gyn goed en had hem het verhaal goed door gebrieft.
de precieze kansberekening komt ook ivm bloed pas over 2 weken maar mogelijk gaat mijn bloed voor omdat er dus wat afwijkends is gevonden, maar ik houd maar 2 weken aan.

Gyn heeft ons uitleg gegeven over de 2 verschillende onderzoeken maar ik was er al best over uit en had het gisteren al met manlief besproken dat ik niet meer risico wil als nodig en we gaan dus voor de vruchtwaterpunctie omdat daarbij de kans een stuk minder is op een miskraam, juist ook omdat je dan verder bent in de zwangerschap en ik nog steeds hoop op vals alarm.
De gyn kon zich dat helemaal voorstellen en stelde meteen voor de punctie meteen in te plannen, daar had ik stilletjes al op gehoopt want dan kan ik me daarop voorbereiden en er naar toe leven zo goed en kwaad als dat natuurlijk kan.
De punctie staat gepland voor 1 december om 9.30uur dat is dus nog een eindje weg... maar helaas kon het niet eerder ivm de termijn waarop hij de punctie wil/kan uitvoeren en ik wil perse dat hij dat zelf doet.
Na de punctie moeten we 1 week wachten op de (voorlopige) uitslag en ik meen dat we 2 weken daarna definitief een uitslag krijgen.
Ik hoop echt dat die er is voor de kerst.

Ben na de afspraak naar een vriendin gegaan heb ff lekker zitten janken met haar om de onzekerheid waarin we nu zitten en ben blij dat ik het ff kon "droppen" en delen.
Haar vriend is mijn man's beste vriend en nu kan mijn man ook ergens zijn ei kwijt want ik merk dat hij er ook wel mee zit maar daar mij weer niet mee lastig wil vallen.
Gelukkig zitten we wel prima op een lijn van wat we denken en willen met deze onderzoeken en dat scheelt een hoop gedoe, we vormen iig een team.

EDIT

Ik heb mijn reactie maar even hier neer geplakt, in het Z&G gaat nu de "discussie" wel of niet testen en speel je wel of niet voor god? tja daar zat ik niet om verlegen om dat verhaal en heb er totaal geen zin in om op te reageren.

Dat soort opmerkingen daar kan ik nu ff niets mee aangezien ik uit emotie ga reageren en ik daar weinig voor koop. Een reactie daarop leek hier ook meer op zijn plaats.
Iedereen heeft handig lullen tot ze er zelf voor staan en wanneer doe je het goed en vooral voor wie wel en wie niet.
Ach het zal me eigenlijk worst wezen ook, de enige persoon aan wie ik verantwoording hoef af te leggen dat ben ik zelf zolang ik maar met mezelf kan leven mocht het zover komen.

En wat moet ik met opmerkingen als "met down valt prima te leven" ja maar over welke gradatie van down hebben we het dan, de vrolijke down patient die werkt en in een woongroep leeft, of de down patient die ziekenhuis in ziekenhuis uit gaat vanwege alle hartkwalen enz enz en dat weet je niet van te voren en wat doe ik daarmee mijn dochtertje aan, want ook wij hebben niet het eeuwige leven... leg ik die verantwoordelijkheid dan bij haar?

Ik vind dat er wel erg snel een oordeel geveld word, plus er is nog niets duidelijk wij zullen pas ergens ver in december een uitslag hebben dus het is allemaal speculeren.
Vind overigens best dat de discussie moet kunnen hoor maar doe dat dan ff ergens buiten Z&G om ofzo, zodat ik het niet perse hoef te lezen.
Mama van Isa en Ties
  donderdag 6 november 2008 @ 17:16:08 #127
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63005334
Marlieske
pi_63005982
Och meid toch

Ik kan me voorstellen dat dat nu even verkeerd valt ja.

ik dacht eigenlijk dat ik hier gereageerd had, verkeerde tabblad openstaan...
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63006042
Kan het me wel voorstellen dat je daar nu niet op zit te wachten. Vind het ook neit zo slim dat er daar nu zo over gediscussieerd wordt.

Sterkte in ieder geval. 1 december is nog ver weg, helaas.
pi_63006121
Ja Miss_sly eigenlijk heb je daar wel gelijk in. Heb mijn post weggehaald. Niet dat het uitmaakt. Ik had Marlieske al ge-pmd gister hierover dus ze weet hoe ik erover denk (zelfde keuze), maar misschien om een signaal af te geven.

Sorry Marlieske
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † donderdag 6 november 2008 @ 18:18:29 #131
7074 moussy
kuttekop
pi_63006816
Ach Marlieske ik snap best dat je niet op die discussie zit te wachten nu, maar het zijn wel dingen die iedereen even met zijn voeten op de grond zet, ipv zweven op een wolkje en op een forum heb je dan snel dat mensen hun mening, of idee er uit gooit. Voor nu is het vooral belangrijk dat jij en je man 1 team zijn en de rest moet je maar even maling aan hebben, hoe moeilijk dat ook is.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 6 november 2008 @ 19:33:13 #132
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_63008808
Volgens mij velt niemand een oordeel. Wordt er slechts gepost wat mensen zelf willen/denken. Maar dat betekent niet dat ze het veroordelen als iemand een andere keuze maakt.

Maar ik snap wel dat je nu niet op die meningen zit te wachten. Nogmaals sterkte
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 6 november 2008 @ 20:16:03 #133
94046 PM-girl
pi_63010241
Marlieske, wat 'fijn' dat het nu duidelijk is wat er gaat gebeuren, al moet je nog wel lang wachten.
Je krijgt zo te lezen inderdaad ook de Fisch-test, die binnen een week een zo goed als zeker uitslag geeft.
Lichamelijk viel het best mee kan ik me herinneren, wat buikkrampjes en verplicht twee dagen bank/bedrust.
Krijg je de punctie bij het DC in Eindhoven?
*
pi_63010640
Heel veel sterkte de komende tijd. Wat zal wachten dan lang duren zeg...
Lijkt me vreselijk die onzekerheid en ook de eventuele keuzes die er misschien gemaakt moeten worden.
En een mening hebben we allemaal, maar ik denk persoonlijk ook met dit soort dingen dat je pas weet wat je kiest als je er eenmaal inzit. Ik kan ook heel stellig zijn met bepaalde dingen maar ik moet van mezelf toegeven dat wanneer ik in een bepaalde situatie beland ook misschien een andere mening vorm.... Dat kan voor iedereen gelden
  donderdag 6 november 2008 @ 21:39:24 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63013194
Marlieske, ik dacht eigenlijk dat je mss zelfs juist wel ruimte voor de discussie liet met de zin:
quote:
Ik ga overigens onze keuzes niet verdedigen daar voel ik niets voor, iedereen heeft recht op een eigen mening en dat is prima.
Die stond ook in Z&G als ik het goed heb. Daarmee geef je mensen eigenlijk juist de ruimte vind ik.
pi_63013771
Of je kan het zo lezen BE dat ik iedereen een mening van mij mag hebben maar ventileer die ff ergens anders als het ff kan, tuurlijk weet ik dat mensen hun mening willen geven dat is ook prima maar ik vond sommige in Z&G toch wat minder genuanceerd als in dit topic en dat komt toch ff anders aan als je vol hormonen en emoties zit, dat zal ik vast niet verder uit hoeven te leggen.
En dan ben ik blij dat mijn hormonen nog redelijk rustig zijn, zoals het nu is kom ik die weken wel door.

@PM-girl het onderzoek zal inderdaad plaatsvinden in het DC te Eindhoven mijn eigen gyn zal het onderzoek uitvoeren omdat hij gespecialiseerd is in prenatale screening en ik moet zeggen dat ik het wel erg fijn vind dat een inmiddels "bekend" persoon dat gaat doen, dat maakt het idee van een naald in je buik en baarmoeder krijgen enigzins dragelijk.
Mama van Isa en Ties
pi_63014415
Ik snap je helemaal Marlieske, dat je daar niet op zit te wachten. Ik vind het ook wel wat ongepast eigenlijk. Wat zenuwslopend dat je nog zo lang moet wachten!
Heel veel sterkte, ik hoop echt zo voor je dat alles "gewoon" goed blijkt te zijn.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 6 november 2008 @ 22:17:40 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63014945
Ik denk dat de helft van de mensen daar dit topic niet eens kent of ziet.
Nou ja goed, het heeft ook geen zin om daar weer over te discussieren. Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vind, maar ik vind het wel knap van je dat je er niet op reageert.
pi_63015090
Ik heb nu alleen een reactie geplaatst waar nou werkelijk op getest gaat worden want er word nu van alles verzonnen, of je wel een kind weg laat halen om een hazelipje kom op zeg... de gedachte alleen al.

Als ze Micheal Jackson er zo uit kunnen laten zien zoals die eruit ziet, en Mayke Helwegen eeuwig Barbie look a like kunnen laten zijn dan mag dat geen probleem zijn wel? en aan die discussie stoor ik me mateloos of ik wel een of ander "onmens" ben
Mama van Isa en Ties
  donderdag 6 november 2008 @ 22:23:14 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63015248
Dat gaat toch helemaal niet over jou? Het gaat om wat anderen gezegd hebben. Er is echt niemand die het jou kwalijk neemt hoor...
pi_63015485
quote:
Op donderdag 6 november 2008 22:21 schreef marlieske het volgende:
Ik heb nu alleen een reactie geplaatst waar nou werkelijk op getest gaat worden want er word nu van alles verzonnen, of je wel een kind weg laat halen om een hazelipje kom op zeg... de gedachte alleen al.
Helaas is het dus wel reeel, er zijn genoeg mensen die vanwege een hazelip/klompvoetje of een dergelijke cosmetische aandoening een zwangerschap laten afbreken. (of een geplande vakantie of andere 'het komt even niet uit redenen', maar dat is een heel andere discussie)

Marlieske ik hoop voor jullie dat de uitslagen van de testen goed zijn en je dus niet voor de hele moeilijke keuze van wel of niet afbreken van je zwangerschap komt te staan. Heel veel sterkte
  vrijdag 7 november 2008 @ 00:58:14 #142
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63019887
quote:
Op donderdag 6 november 2008 22:28 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Helaas is het dus wel reeel, er zijn genoeg mensen die vanwege een hazelip/klompvoetje of een dergelijke cosmetische aandoening een zwangerschap laten afbreken. (of een geplande vakantie of andere 'het komt even niet uit redenen', maar dat is een heel andere discussie)
Dat vind ik momenteel zo'n raar idee, dat ik mama ben van een kindje dat een hoop mensen niet eens hadden willen krijgen.
pi_63022241
Ik moet ook steeds even aan Isis denken, Jojo

Marlieske, heel veel sterkte. Hopelijk blijkt het allemaal een storm in een glas water
  vrijdag 7 november 2008 @ 08:29:28 #144
94046 PM-girl
pi_63022312
Marlieske, fijn dat je bij je eigen gyn terecht kan hiervoor, dat scheelt wat spanning van het nieuwe!
*
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:10:37 #145
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63023958
Als eerste onwijs veel sterkte Marlieske en lief,
Natuurlijk hoop ik met jullie mee dat jullie deze moeilijke beslissing niet hoeven te maken.
Maar als het dan toch moet kan ik mij goed vinden in jou mening.
Zoals je zelf pas geleden hebt kunnen lezen werd ook ik voor de keuze gezet om punctie te doen, Ik heb dit niet laten doen omdat ik simpelweg n weekdiertje ben (om t zo maar te zeggen)
Al is bij ons de kans op Down niet echt aanwezig in de erfelijke factoren.
Maargoed, dit ging om jou,
Je hebt je keuze al gemaakt met je verstand en hart, wat hartstikke goed is.
Ook goed is het om naar de toekomst te kijken inderdaad, het is moeilijk en zal niet van alle kanten steun opleveren, maar wel de harde waarheid.
Een kindje met trisomie heeft inderdaad zoals eerder aangegeven niet hoge levensverwachting, Trisomie is niet alleen een hartprobleem als extra, maar vaak ook vaatproblemen, spierproblemen (dit zie je vaak al bij de geboorte of zelfs al op echos door de houding van de hand en de lengte van de vingers) en de Longproblemen. en alle andere complicaties die optreden als gevolg hiervan.
( doe maar eens googlen op deze gen-afwijkingen )
Kortom ik kan niet anders zeggen dat ik respect voor je heb en dat ik je ook zal blijven steunen wat je keuze ook zal zijn/worden na de definitieve uitslagen.

Liefs Maffe

*edit* Oh en jojo hoe gaat het nu trouwens met jou en Isis ?

[ Bericht 2% gewijzigd door maffemuts op 07-11-2008 10:28:23 ]
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_63024256
jojo
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:17:51 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63025603
Ook ik moest steeds aan jullie denken jojo. Het staat compleet los van elkaar, maar het zal best vreemd zijn om te lezen.

Mag ik vragen, hebben jullie een nekplooimeting laten doen?
  Jubileum moderator vrijdag 7 november 2008 @ 11:33:26 #148
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63025989
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 00:58 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Dat vind ik momenteel zo'n raar idee, dat ik mama ben van een kindje dat een hoop mensen niet eens hadden willen krijgen.
Nee Jojo, jij bent mama van jouw kindje! Andere mensen willen geen kindje met Down, dus niet hun kindje met Down, maar dat heeft niets te maken met jouw kindje met Down. Do I make sense?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:36:49 #149
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63026072
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:33 schreef Lois het volgende:

[..]

Nee Jojo, jij bent mama van jouw kindje! Andere mensen willen geen kindje met Down, dus niet hun kindje met Down, maar dat heeft niets te maken met jouw kindje met Down. Do I make sense?
Dit vind ik echt zo mooi geschreven. Zo kloppend. Voor mij is het duidelijk....

Jojo Isis is jouw mooie meisje. JOUW kindje met jouw onvoorwaardelijke liefde voor haar. En dat kan niemand van haar of jou afnemen...
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:48:22 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63026343
Mooi gezegd Lois!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')