Nee, er is geen ellende, opluchting dat je van die wereld bevrijdt bent, opgelucht omdat je het beter hebt. Alles wat je niet wilt wordt van je afgenomen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
oh, dus je neemt je ellende wel mee naar de hemel, maar je wordt er niet aan herinnerd? Begrijp ik het zo goed? Daarmee ga je er vanuit dat er altijd een externe trigger is voor een herinnering en dat is volgens mij niet zo.
Nee maar ik doe meestal ook geen "slechte" dingenquote:Op donderdag 31 mei 2007 21:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben jij kunstmatig gelukkig als jij afleiding hebt van slechte dingen?
En wat als je deze wereld geweldig vindt en hier ontzettend gelukkig bent?quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, er is geen ellende, opluchting dat je van die wereld bevrijdt bent, opgelucht omdat je het beter hebt. Alles wat je niet wilt wordt van je afgenomen.
hoezo dogmatischquote:Op donderdag 31 mei 2007 21:52 schreef mariox het volgende:
[..]
Omdat je daar rein bent en omdat daar geen duivel bestaat is er ook niemand die jou het slechte influistert zoals homosexuele gevoelens. Dus heb je in jou geval geen behoefte aan vrouwen.
Wat heb jij voor last van homosexuele gevoelens van andere volwassen mensen?quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:52 schreef mariox het volgende:
Omdat je daar rein bent en omdat daar geen duivel bestaat is er ook niemand die jou het slechte influistert zoals homosexuele gevoelens. Dus heb je in jou geval geen behoefte aan vrouwen.
ben jij toevalig van www.godhatesfags.comquote:Op donderdag 31 mei 2007 21:52 schreef mariox het volgende:
[..]
Zie mijn eerdere posts in dit topic. Als die god de christelijke God zou zijn en de bijbel heeft gelijk over hoe de hel eruit ziet dan is die niet zo verschrikkelijk.quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Iedereen zou God wel gehoorzamen, want niemand wil natuurlijk in de door Christenen bedachte martelhel komen.
Geloof me dat wil je niet.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En wat als je deze wereld geweldig vindt en hier ontzettend gelukkig bent?
Je krijgt een upgradequote:Op donderdag 31 mei 2007 21:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En wat als je deze wereld geweldig vindt en hier ontzettend gelukkig bent?
Nope, nogmaals geen aardse onzekerheden etcquote:Op donderdag 31 mei 2007 21:55 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
Nee maar ik doe meestal ook geen "slechte" dingen![]()
Ik ben gelukkig als ik iets bereik waarvoor ik keihard heb gewerkt e telkens weer anders heb ik een gevoel van leegte,en die zal je volgens mij ook in de hemel hebben.
Hoe ziet die eruit dan?quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Zie mijn eerdere posts in dit topic. Als die god de christelijke God zou zijn en de bijbel heeft gelijk over hoe de hel eruit ziet dan is die niet zo verschrikkelijk.
Maar dan neem je je herinneringen toch niet mee?quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, er is geen ellende, opluchting dat je van die wereld bevrijdt bent, opgelucht omdat je het beter hebt. Alles wat je niet wilt wordt van je afgenomen.
Ik geloof niet dat God haat eigenschappen heeft. Maar homosexualiteit is een zonde net als stelen, vreemdgaan etc. Dus een niet gewenste daad. Als je het toch doet zul je verantwoording moeten afleggen net zoals bij vreemgaan of andere zonde.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:57 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
ben jij toevalig van www.godhatesfags.com![]()
check haar quote van Maarten 't Hartquote:
Waarom dan?quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:00 schreef mariox het volgende:
Ik geloof niet dat God haat eigenschappen heeft. Maar homosexualiteit is een zonde
if you want you willquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar dan neem je je herinneringen toch niet mee?
een man die bij een man slaapt is een gruwel godsquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:01 schreef LasTeR het volgende:
Maar dat met homofielen, elke mens was toch gelijk voor God? Of heb ik dat fout?
Ik heb er geen last van.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat heb jij voor last van homosexuele gevoelens van andere volwassen mensen?
quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ah, bedankt voor de uitleg in nerd-taal.![]()
God zou volwassen mensen gewoon hun gang moeten laten gang zolang ze daar niemand kwaad meedoen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:03 schreef mariox het volgende:
Ik heb er geen last van.
Alle zondes zijn iets tussen God en de debtreffende mens. Een tweede mens kan en mag er niet tussenkomen. Doet die mens dat toch dan is dat een grotere zonde dan hetgeen wat die andere voor zonde heeft begaan.
homofilie is geen probleem, daar kun je niks aan doen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:01 schreef LasTeR het volgende:
Maar dat met homofielen, elke mens was toch gelijk voor God? Of heb ik dat fout?
God is zelf kennelijk niet gelukkig. Anders zou hij niet zo vol zitten met haat.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
God zou volwassen mensen gewoon hun gang moeten laten gang zolang ze daar niemand kwaad meedoen.
mooi geloofquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:10 schreef Schonedal het volgende:
Ik ben mijn traditionele geloof in een traditionele god kwijtgeraakt.
Ik geloof zeker niet meer in een hemel of hel, ik weet zeker dat dit alleen maar zoethoudertjes zijn.
Deze zijn alleen maar in de wereld gekomen om macht over het individu uit te oefenen en wel door de traditionele kerk.
Die kerk heb ik dus de rug toegekeerd.
Waar ik wel in geloof is een toekomst voor de mensheid waarbij de mens zijn vleugels uit zal slaan in de kosmos en grote geestelijke vermogens zal hebben.
quote:Bush, Poetin en Sharon hadden weer eens een conferentie over internationaal terrorisme om te zien hoe ze Saddam te grazen konden nemen. Tijdens de gesprekken, klonk opeens een geweldige donderklap en verscheen in een enorme stralenkrans een gezicht aan de hemel dat sprak: "Stelletje terroristenjagers, ik heb het helemaal gehad met jullie, jullie zijn zelf de grootste terroristen! Ik ben God en verklaar hierbij dat ik binnen twee weken de wereld zal vernietigen....."
Verslagen ijlen de presidenten terug naar hun eigen landen en kondigen elk een presidentiële bekendmaking op televisie af.
Eerst komt Bush: "Amerika luister, ik heb goed nieuws en slecht nieuws. God bestaat echt, maar over twee weken vernietigt hij de wereld."
Dan Poetin: "Kameraden ik heb twee zeer slechte berichten voor jullie. God bestaat echt, en over twee weken vernietigt hij de wereld"
Tenslotte Sharon: "Lieve mensen van Israel, ik heb twee zeer goede berichten voor U. God bestaat echt en er zal nooit een onafhankelijke Palestijnse staat komen!"
quote:
crap, en dat zeg je als t al afgelopen isquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, we keken allemaal even hier naar.Toch?
quote:
Nope.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:27 schreef Viking84 het volgende:
crap, en dat zeg je als t al afgelopen is.
Jawel.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:33 schreef Viking84 het volgende:
was t interessant?
daar heb ik niks aan (geen ondertiteling en die heb ik nodig, want ik ben shquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Jawel.
Kun je vast nog wel op uitzendinggemist terugkijken.
Hebben ze online nooit iets voor sh dan?quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:44 schreef Viking84 het volgende:
daar heb ik niks aan (geen ondertiteling en die heb ik nodig, want ik ben sh).
Het was wel geinig maar geen wereldschokkende nieuwe inzichten wat mij betreft.quote:
alleen 'de wandeling' wordt ondertiteld via de website van de KRO. Maar ik denk wel dat er steeds meer online programma's ondertiteld zullen gaan worden in de toekomstquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hebben ze online nooit iets voor sh dan?
In hoeverre ben je agnostisch, trouwens? Alleen voor die wiskundige kans dat er een God zou kunnen zijn net zoals alle andere zaken die je niet kunt bewijzen zouden kunnen bestaan?
Ja, logisch, omdat er veel over geschreven is en 2 miljard mensen erin geloven. Dat is een soort van indirect 'bewijs'.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:54 schreef Viking84 het volgende:
alleen 'de wandeling' wordt ondertiteld via de website van de KRO. Maar ik denk wel dat er steeds meer online programma's ondertiteld zullen gaan worden in de toekomst. Kleine moeite, lijkt me, als je die programma's op tv ook ondertitelt
.
En in hoeverre ik agnostisch ben: hoewel ik bepaalde zaken heel onwaarschijnlijk vind, sluit ik niks uit. En toch vind ik het bestaan van een god op één of andere manier waarschijnlijker dan het bestaan van een vliegende theepot.
Zo is dat.quote:Jaja, een chr opvoeding sla je er niet zomaar uit. Maar ik ben al heel ver gekomen en daar ben ik trots op
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |