Neequote:Op donderdag 31 mei 2007 15:39 schreef Gitanki het volgende:
Zouden ze het trouwens weer aandurven om over wat kasseienstroken te gaan?
Jammer, hadden ze wel kunnen doen in die etappes naar Gent en Compiegne, alleen ze willen euskaltel en andere spanjolen natuurlijk sparenquote:
http://www.youke.org/wp-content/photos/schema_tour_2007.jpgquote:Op donderdag 31 mei 2007 15:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zo, even een mooiere OP gemaakt
Barloworldquote:
wat heeft iedereen toch tegen Barloworld ? mja uiteraard vind ik het ook schandalig dat Unibet niet uitgenodigd is als PT ploeg. Maar Barloworld verdiend gezien hun successen en aanvalslust in de afgelopen jaren en ook dit jaar zeker een wildcard voor de Tour. Ik zie niet direct een ploeg die ook een wildcard verdiend tenzij Acqua & Sapone of Panaria.quote:
Nu kun je beter van die aanvallende types hebben. Ik zie ze zeker wel een paar keer hoog eindigen. Ze hebben daar talent genoeg rondlopen. Let vooral op John-Lee Augustyn die is momenteel goed opdreef. Neem aan dat Corti hem wel meeneemtquote:Op donderdag 31 mei 2007 17:20 schreef -skippybal- het volgende:
Een team met een halve sprinter, aanvallers als Jefimkin (waar er al 100 van rond rijden) en Cardenas die zeker moet gaan vlammen voor een top-10 plaats wat uiteindelijke een "uitstekende" 32e plaats gaat worden. Whoopieee....
Tsja. Agritubel won vorig jaar ook een etappe. Zijn genoeg Protourploegen die dat niet deden. Dus misschien valt het wel enorm mee.quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:20 schreef -skippybal- het volgende:
Een team met een halve sprinter, aanvallers als Jefimkin (waar er al 100 van rond rijden) en Cardenas die zeker moet gaan vlammen voor een top-10 plaats wat uiteindelijke een "uitstekende" 32e plaats gaat worden. Whoopieee....
Het gaat mij er meer om dat Unibet die plaats eerder verdient dan een Barloworld.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tsja. Agritubel won vorig jaar ook een etappe. Zijn genoeg Protourploegen die dat niet deden. Dus misschien valt het wel enorm mee.
Hij is toch nog vrij jong?quote:Op zondag 3 juni 2007 13:48 schreef Venga het volgende:
Het is vooral jammer dat Laurens ten Dam nu niet in de Tour rijd, heef toch bewezen (oa Catelonie) dat het een heel goede renner is en het scheelt sowiezo weer 1 Nederlander minder deze Tour.
Er moeten eerst nog 6.000 pagina's doorgenomen worden uit Spanje, daarna is iets zekerder wie wel of niet mogen meedoen. Kans op een onthoofde Tour is ook dit jaar weer aanwezig.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:59 schreef Doff het volgende:
Van welke grote namen is al bekend dat ze de Tour gaan rijden?
Dekkers bij Agritubel?quote:Op zondag 3 juni 2007 13:48 schreef Venga het volgende:
Het is vooral jammer dat Laurens ten Dam nu niet in de Tour rijd, heef toch bewezen (oa Catelonie) dat het een heel goede renner is en het scheelt sowiezo weer 1 Nederlander minder deze Tour.
Zouden we de 10 gaan halen dit jaar?
Boogerd, Dekker, Weening met zekerheid bij Rabo, Clement voor Bouygues, De Jongh en Tankink voor Quickstep heb je er 6.
Evt Kroon bij CSC en Knaven bij T-Mobile?
En voor de plekken 8 en 9 in de Tour-ploeg van Rabo komen oa De Groot, Eltink en Moerenhout voor in aanmerking verwacht ik.
Als het dus allemaal een meezit halen we net de 10
Die topic is nog van vorig jaarquote:Op maandag 4 juni 2007 23:27 schreef Arcee het volgende:
Dit is deel 2, want dit is deel 1: Tour de france 2007
En is gesloten door jou, 2 minuten voor je dit topic opende.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Die topic is nog van vorig jaar![]()
Juist, maar met de Giro begonnen we toch ook met een vers nr 1 topic eens die in aantocht kwam ? (terwijl er nog een topic van een jaar oud was)quote:Op maandag 4 juni 2007 23:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
En is gesloten door jou, 2 minuten voor je dit topic opende.
ik hoop toch op Sabido, Augustyn, Sioutsou of Arreitunandiaquote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:43 schreef -skippybal- het volgende:
Ik mag toch hopen dat ze daar wel Bonomi nog bijdoen zeg...
volgens de officiele site een colletje van 4e categorie, dus misschien dezelfde naam, maar lijkt me toch een andere dan degene die jij waarschijnlijk bedoeldquote:Op zondag 3 juni 2007 13:52 schreef Wombcat het volgende:
Hé, grappig. In de rit naar Castres zit de Col de Buis. Die heb ik eens opgereden, die is echt steil, en erg smal. Da's echt zo'n italiaans klimmetje. Nooit gedacht dat ze zoiets in de tour op zouden nemen.
Was ook maar 3 of 4 km lang. Maar zou dan idd wel 3e categorie moeten zijn als ze dezelfde oprijden. Misschien nemen ze de andere kant, of is het idd een andere.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:14 schreef rockin_the_lowland het volgende:
[..]
volgens de officiele site een colletje van 4e categorie, dus misschien dezelfde naam, maar lijkt me toch een andere dan degene die jij waarschijnlijk bedoeld
Blijkbaar weten ze bij Rabo niet hoe Breukink er uit zietquote:8/06: Dertien renners in voorlopige Tourselectie
Ploegleider Erik Breukink (foto) van de Rabo Wielerploeg heeft de selectie bekend gemaakt van de dertien renners die kans maken op een plaats in de ploeg van Rabobank voor de Tour de France. De Tour gaat op zaterdag 7 juli van start in Londen en eindigt drie weken later op zondag 29 juli op de Champs-Elysées in Parijs. De dertien zijn: Michael Boogerd, Bram de Groot, Thomas Dekker, Theo Eltink, Juan Antonio Flecha, Oscar Freire, Mathew Hayman, Pedro Horrillo, Denis Menchov, Koos Moerenhout, Grischa Niermann, Michael Rasmussen en Pieter Weening.
In de voorselectie van Rabobank zitten niet minder dan zes voormalig Touretappewinnaars: Boogerd (1996 en 2002), Flecha (2003), Freire (2002 en 2006 twee ritten), Menchov (2006), Rasmussen (2005 en 2006) en Weening (2005). Tot de voorselectie behoren tevens twee voormalig klassementswinnaars: Denis Menchov won in 2003 het jongerenklassement van de Tour de France, terwijl Michael Rasmussen namens Rabobank in 2005 en 2006 het bergklassement voor zich opeiste.
Michael Boogerd is met afstand de renner met de meeste Tourervaring van de dertien kanshebbers namens Rabobank. Wanneer Boogerd tot het uiteindelijke aantal van negen renners behoort, dan begint hij op 7 juli aan zijn twaalfde Tour de France. Boogerd reed tot nog toe tien keer de Tour de France uit. Door een valpartij in 2000 bereikte hij Parijs net niet. In 1998 haalde hij met de vijfde plaats zijn hoogste klassering. Ook in 2001 finishte Boogerd bij de eerste tien in de Tour. Denis Menchov was in 2006 de nummer zes van het eindklassement van de Tour de France. Een jaar eerder eindigde Michael Rasmussen als zevende.
De voorselectie van Rabobank bevat drie potentiële Tourdebutanten: Thomas Dekker, Theo Eltink en Mathew Hayman. Rond de nationale kampioenschappen op 1 juli zullen de Tourploegleiders Erik Breukink en Erik Dekker hun selectie terugbrengen naar het definitieve aantal van negen starters.
Ik vond het iig niet echt positief overkomen, als het niet snel goedkomt mist Boogerd de Tour..quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:38 schreef Venga het volgende:
Boogerd was gisteren in het Sportjournaal, hij zit inmiddels weer op de fiets.
De blessure zou met het weekje rust weer over moeten zijn.
Zolang hij de komende weken geen reactie/pijn van zijn knie krijgt tijdens de trainingen en Zwitserland, gaat hij gewoon naar de Tour. Als hij die wel krijgt dan wordt het geen Tour voor Boogerd.
Zal Menchov dit jaar nog hoge ogen gooien?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:30 schreef Venga het volgende:
Ronde van Zwitserland zal meer duidelijkheid brengen, tijdens trainingen is toch allemaal wat minder explosief en bovendien aan lagere snelheden. Als hij in Zwitersland gewoon zijn km's kan maken is er niks aan de hand.
Boogerd, Freire, Dekker, Menchov, Rasmussen, Weening en Flecha zijn natuurlijk zeker van hun Tour-plek (mits geen blessures).
Moerenhout en De Groot als aanvulling voor het nodige knechtenwerk
Naar alle waarschijnlijkheid niet.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |