drugs gebruiken ook, maar verslaafden krijgen tot mijn grote verbazing alle hulp van de overheid. zelfs een gratis verstrekking behoort tot de mogelijkheden.quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:29 schreef HarryP het volgende:
Zo snel mogelijk doorvoeren. Roken is slecht en het stinkt. Dus van mij mogen ze het vandaag nog afschaffen.
je kan gewoon op recept hulp krijgen hoor, maar ja wil je dat wel?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:12 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
drugs gebruiken ook, maar verslaafden krijgen tot mijn grote verbazing alle hulp van de overheid. zelfs een gratis verstrekking behoort tot de mogelijkheden.
En uitlaatgassen ook, en onveilige seks ook, en...quote:
en gratis verstrekking dan? hulp op recept lijkt me geen gratis sigaretten weggeven. ik rook zelf niet meer, maar vind het bullshit om roken in de horeca te verbieden. open dan een rookvrij cafe ofzo.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:18 schreef Re het volgende:
[..]
je kan gewoon op recept hulp krijgen hoor, maar ja wil je dat wel?
Klopt. Mijn vader verkocht ze vroeger ook. (was melkboer!)quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:04 schreef Re het volgende:
volgens mij verdien je geen flikker op het verkoop van sigaretten hoor
Ik heb er geen last van als iemand zijn armen blauw spuit met heroïne.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:12 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
drugs gebruiken ook, maar verslaafden krijgen tot mijn grote verbazing alle hulp van de overheid. zelfs een gratis verstrekking behoort tot de mogelijkheden.
Het klinkt allemaal heel erg simpel voor een niet-roker, maar vergeet niet dat de meeste rokers verslaafd zijn, (ook al zeggen ze vaak van niet, maar de meeste zijn het toch welquote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:57 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van de rokers omdat je plots niet meer naar een kroeg gaat. Je gaat naar een kroeg toch voor de gezelligheid? Toch niet om te roken? Kortom, je hoeft niet te roken om het toch gezellig te maken. Gewoon het geld dat je bespaart door die 8 sigaretjes niet te roken uitgeven aan een extra biertje... wordt het nog gezelliger
Dat is ook geen probleem als ze met het vliegtuig op vakantie gaan.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:30 schreef endo1988 het volgende:
Het klinkt allemaal heel erg simpel voor een niet-roker, maar vergeet niet dat de meeste rokers verslaafd zijn,
Dat is het he? Ipv een massale destructieve horeca boycot actie zou je ook juist een positieve kroegentocht actie kunnen houdenquote:Op zondag 3 juni 2007 09:32 schreef Gia het volgende:
En niet-rokers van Nederland, steun de kroegeigenaren en ga flink stappen na invoering van het rookverbod.
Dezelfde als jouw mening en dan ook voor cafetaria's.quote:
Nee hoor. Dat ik niet meer naar de kroeg ga is mijn eigen schuld. Daar KIES ik namelijk voor. Net als jij nu kiest om naar een rookkroeg te gaan terwijl er ook niet rokerskroegen zijn. En ik ga veel meer besparenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:57 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van de rokers omdat je plots niet meer naar een kroeg gaat. Je gaat naar een kroeg toch voor de gezelligheid? Toch niet om te roken? Kortom, je hoeft niet te roken om het toch gezellig te maken. Gewoon het geld dat je bespaart door die 8 sigaretjes niet te roken uitgeven aan een extra biertje... wordt het nog gezelliger
Ik vindt mijn longen ook belangrijk, toch moet ik elke dag zwaar vervuilde lucht inademen. Verbod op autos en industrie dan ook maar invoeren? Ik dacht het niet.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:11 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Dat klopt. Ik vind inderdaad niet dat rokers de vrijheid moeten hebben om overal te mogen paffen. Niet om rokers eens lekker een hak te zetten, maar omdat ik gehecht ben aan mijn longen en toch graag in horecagelegenheden kom.
Ik heb een grotere hekel aan die anderen, daar betaal ik indirect aan mee. Roken levert de staat (en jou dus ook) alleen maar geld op.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb er geen last van als iemand zijn armen blauw spuit met heroïne.
Ik heb er geen last van als iemand zich een delirium zuipt.
Ik heb er ook geen last van als iemand een gevaarlijke sport beoefent en van een berg afkukelt.
Maar ik heb er wel last van als iemand naast mij staat te paffen.
Roken is adembenemend, namelijk.
In het vliegtuig is het prima. Dat is een vrij beperkte ruimte met beperkte luchtafzuiging. Maar voor een kroeg heb je prima afzuigingen. Die kunnen prima toegepast worden.quote:Op zondag 3 juni 2007 09:32 schreef Gia het volgende:
Dat is ook geen probleem als ze met het vliegtuig op vakantie gaan.
Als je ergens niet mag roken, dan weet je dat vantevoren en dan kun je je daar op instellen.
Daarbij gaan veel stappers vaak van kroeg naar kroeg en kun je tussendoor roken.
Gewoon invoeren. Went vanzelf.
En niet-rokers van Nederland, steun de kroegeigenaren en ga flink stappen na invoering van het rookverbod.
Aangezien het niet zo is dat 80% van de NL bevolking rookt moet dit je er toch op wijzen dat veel mensen verjaagd worden uit de kroeg door de rokers.quote:Op zondag 3 juni 2007 12:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
In mijn stamkroeg rookt anders bij mijn weten 80%. Dat hebben we laatst even gepolld op de vrijdagavond. Tja, veel van die mensen laten het straks afweten. Ik hoop dat Joop veel nieuwe niet roken klanten krijgt. Het is wel een beste man.
Ja, en vegetariërs hebben ook recht op een vleesvrije slagerij.quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:54 schreef Ciske het volgende:
vind het een goed iets het rookverbod in de horeca.
Waarom mensen op kantoor wel een rookvrije werkruimte mogen hebben en de barmedewerkers en overig bedienend personeel in de Horeca niet?? Daarom iedereen heeft recht op een rookvrije werkruimte! Ook de mensen in de horeca!
quote:Op zondag 3 juni 2007 12:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik vindt mijn longen ook belangrijk, toch moet ik elke dag zwaar vervuilde lucht inademen. Verbod op autos en industrie dan ook maar invoeren? Ik dacht het niet.
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:18 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
En uitlaatgassen ook, en onveilige seks ook, en...
Heb je dat onzinargument ook weer.
Dat zou toch ook wel heel treurig zijn. Dat dat überhaupt ter discussie zou kunnen staan. Wel een rookverbod in de kroeg, maar niet in een restaurant, waar je godverdomme zit te éten.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:14 schreef Krattenkoning het volgende:
'Alle horeca rookvrij in 2008'
Voor café's en restaurants wil Klink geen uitzondering maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |