abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50204096
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:27 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, Maar recht op, wil nog niet zeggen dat een horecamedewerker er niet zelf voor mag kiezen om in de rookruimte te komen. Wat is daar op tegen. En omdat de meeste horeca medewerkers roken is het geen probleem om het daar schoon te krijgen, want ze mogen er toch komen.
Nee, dat is niet ergens een probleem van maken, dan heet rekening houden met. Als je beleid maakt moet je allerlei aspecten in de gaten houden en niet alleen maar doen wat je op het eerste gezicht het beste lijkt.
  donderdag 7 juni 2007 @ 15:45:03 #252
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50204180
In de meeste hotels mag tegenwoordig al niet meer gerookt worden zelfs niet op je eigen kamer
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_50204197
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:42 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

[..]

bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rookverbod

Het lijkt me dat horeca organisaties niet echt reden hebben te liegen over omzetcijfers. Die zijn gebaat bij omzet ongeacht of er wel of niet gerookt wordt

verder heb ik al eerder wat linkjes gegeven waar je niet de moeite voor hebt genomen om ze door te lezen
[..]
Gast, ik heb genoeg berichtgeving gelezen waarin het zowel positief als negatief uitpakte voor verschillende horecaondernemers. Jouw eenzijdige berichtgeving voegt dan ook werkelijk niets toe. Bovendien, je bron is wikipedia
pi_50204280
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:34 schreef Re het volgende:
Ik vind het triest dat jij je lol laat vergallen door het niet kunnen roken op je barkruk maar fftjes naar buiten loopt om een sigaretje te roken zodanig je plezier in uitgaan vergalt dat je liever thuisblijft, ik denk dat je daarme je eigen makke aantoont.
Ik laat mijn lol echt niet vergallen ik ben blij dat ik leef en zal me elke minuut dat ik leef zo goed mogelijk proberen te vermaken. alleen zal ik dat niet meer in een kroeg doen. So be it, heeft verder niemand anders last van. Alsof er alleen kroegen zijn om lol te hebben.

En ach er komen echt wel besloten rokerskroegen zoals in New York. Vermaak ik me daar wel
quote:
En kijk even naar California en NY, de inkomsten in de horeca zijn niet gedaald na het verbod...
Dus wel, klik wat linkjes aan van mijn vorige post. Grote onzin om dat te beweren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_50204317
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:27 schreef Boris_Karloff het volgende:

Tja, ik hoop eigenlijk dat de meerderheid van de rokers het eerste halfjaar de kroegen gewoon boycot om een statement te maken. Economische impact heeft nog altijd de groootste invloed op de huidige beleidsmakers. We moeten niet als makke schapen alles pikken. Kan ik er iets aan doen dat er geen enkele niet roker zo slim is geweest om een rookvrije kroeg op poten te zetten, want dat moet toch een gat in de markt zijn als ik hier hoor beweren dat er hele groepen mensen zijn die nu buitengesloten worden en straks massaal naar de kroeg gaan. Daar had toch al een ondernemer op moeten inspringen.
Er zijn verschillende kroegen voor niet-rokers, maar omdat wel roken jarenlang de norm is geweest hebben niet-rokers zich vaak geconformeerd aan de wel-rokers in hun groep. Dus gingen gemengde groepen als gevolg daarvan altijd naar kroegen waar wel gerookt mag worden.

Wat laat je je enorm kennen zeg. Oproepen tot een boycot, wat een kleinzielig figuur ben je toch ook. Bovendien haalt die boycot niets uit zolang Nederland in de EU zit, want EU wetgeving verplicht alle lidstaten het roken in de horeca vroeg of laat af te schaffen.

Ik weet gewoon dat er genoeg rokers zijn die hun plezier niet laten vergallen door een rookverbod. Verstandige mensen, als je het mij vraagt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2007 15:49:13 ]
pi_50204353
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gast, ik heb genoeg berichtgeving gelezen waarin het zowel positief als negatief uitpakte voor verschillende horecaondernemers. Jouw eenzijdige berichtgeving voegt dan ook werkelijk niets toe. Bovendien, je bron is wikipedia
Van de andere links niet. En het gaat allemaal om horecaverenigingen die het melden. Geen tabaksverenigingen of anti rook belangengroepen. Die onderzoeken zeggen me ook weinig. Maar wat zou de horeca vereninging nou voor baat hebben om erover te liegen. het zal die worst wezen of er wel of niet gerookt wordt. Als het geld maar binnen komt rollen.

maar ja jij wil niets negatiefs horen want je hebt je zo vast gebeten in een verbod.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_50204362
Begreep ik nou goed dat 1/3 van Nederland rookt en 2/3 niet?

Dus als dat verbod komt en de rokers gaan de kroegen boycotten, dan zou je dus in een vriendengroep van 12 mensen er 4 hebben die elke zaterdagavond thuis gaan pokeren of iets dergelijks en de andere 8 te swingen in de discotheek?

Een keer op zaterdagavond thuis kan soms heel gezellig zijn, maar elke week lijkt mij op den duur wel te gaan vervelen.
pi_50204367
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:47 schreef Boris_Karloff het volgende:

Dus wel, klik wat linkjes aan van mijn vorige post. Grote onzin om dat te beweren.
Net zulke grote onzin als beweren dat de omzet wel gedaald is. Er zijn veel tegenstrijdige berichten, waarschijnlijk opgesteld door zowel rokers als niet-rokers.
pi_50204398
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:50 schreef xFriendx het volgende:

Dus als dat verbod komt en de rokers gaan de kroegen boycotten, dan zou je dus in een vriendengroep van 12 mensen er 4 hebben die elke zaterdagavond thuis gaan pokeren of iets dergelijks en de andere 8 te swingen in de discotheek?

Een keer op zaterdagavond thuis kan soms heel gezellig zijn, maar elke week lijkt mij op den duur wel te gaan vervelen.
Nee, slechts 28% van de Nederlands rookt nog maar. Het is dus net iets meer dan een kwart.
pi_50204461
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

omdat wel roken jarenlang de norm is geweest hebben niet-rokers zich vaak geconformeerd aan de wel-rokers in hun groep. Dus gingen gemengde groepen als gevolg daarvan altijd naar kroegen waar wel gerookt mag worden.
Mijn medelijden met de arme zich altijd maar conformerende niet-rokers kent werkelijk geen grenzen. Vooral dat imaginaire geweer wat tegen hun hoofd werd gehouden maakt het echt een heel zielig verhaal .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 7 juni 2007 @ 15:53:25 #261
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_50204469
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, slechts 28% van de Nederlands rookt nog maar. Het is dus net iets meer dan een kwart.
Dus eigenlijk is het heel fair dat de rokers zich aanpassen aan de niet-rokers ipv andersom wat nu nog altijd gebeurt. De rokers hebben altijd een bevoorrechte plek gehad die ze nu kwijtraken en ja, dat doet pijn voor ze. Maar ach, komen ze wel overheen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 7 juni 2007 @ 15:55:37 #262
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_50204545
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:53 schreef Litpho het volgende:

[..]

Mijn medelijden met de arme zich altijd maar conformerende niet-rokers kent werkelijk geen grenzen. Vooral dat imaginaire geweer wat tegen hun hoofd werd gehouden maakt het echt een heel zielig verhaal .
Je kan wel zo stompzinnig doen, maar het blijft wel hoe het werkt. Het is de roker die uitmaakt waar een groep mensen heen gaat, omdat hij meent een godgegeven recht te hebben op roken en oh jee als hij een paar uur niet mag roken. Dus dan conformeert de rest van de niet-rokers zich er maar aan. Dat vind je schijnbaar heel normaal. Maar nu moet de roker zich voortaan conformeren aan de niet-roker en dan is het tijd om moord en brand te schreeuwen? Beetje hypocriet.

Och jee, die arme roker die zich nu moet aanpassen, wat een medelijen heb ik voor ze. Ook dat imaginaire geweer dat voortaan tegen hun hoofd wordt gehouden maakt het echt een heel zielig verhaal.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_50204611
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er zijn verschillende kroegen voor niet-rokers, maar omdat wel roken jarenlang de norm is geweest hebben niet-rokers zich vaak geconformeerd aan de wel-rokers in hun groep. Dus gingen gemengde groepen als gevolg daarvan altijd naar kroegen waar wel gerookt mag worden.

Wat laat je je enorm kennen zeg. Oproepen tot een boycot, wat een kleinzielig figuur ben je toch ook. Bovendien haalt die boycot niets uit zolang Nederland in de EU zit, want EU wetgeving verplicht alle lidstaten het roken in de horeca vroeg of laat af te schaffen.

Ik weet gewoon dat er genoeg rokers zijn die hun plezier niet laten vergallen door een rookverbod. Verstandige mensen, als je het mij vraagt.
Dus staken mag ook niet meer volgens jou. Dan doe je toch immers hetzelfde. Een boycot om iets af te dwingen. Waarom ben ik dan kleinzielig. Ik boycot bijvoorbeeld ook zeehondenbont, slangenleer, tropisch hardhout en nog wat andere dingen die ik bewust geen geld aan uitgeef. Dat is dus ook kleinzielig en omdat anderen er well mee doorgaan moet ik dat ook doen. Als iedereen in de sloot springt, spring ik er echt niet achteraan.

Je mag toch een signaal sturen dat je het ergens mee oneens bent. omdat brieven schrijjven tegenwoiordig weinig zin heeft en de enige manier waarop je tegenwoordig iemand raakt is door ze te raken in de beurs. Dat sorteert het meeste effect. Een collectieve actie met alle rokers is in dat opzicht hellemaal geen raar idee, omdat we gewoon een signaal willen geven.

Maakk je maar geen zorgen hoor ik laat mijn plezier niet vergallen door een rookverbod in de horeca. Er zijn nog zat andere dingen te doen.
pi_50204669
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:55 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Je kan wel zo stompzinnig doen, maar het blijft wel hoe het werkt. Het is de roker die uitmaakt waar een groep mensen heen gaat, omdat hij meent een godgegeven recht te hebben op roken en oh jee als hij een paar uur niet mag roken. Dus dan conformeert de rest van de niet-rokers zich er maar aan. Dat vind je schijnbaar heel normaal. Maar nu moet de roker zich voortaan conformeren aan de niet-roker en dan is het tijd om moord en brand te schreeuwen? Beetje hypocriet.
Dat is helemaal niet hypocriet. Eerder was het de vrije keuze van de niet-roker om zich te conformeren. De roker krijgt helemaal geen keuze. De twee zijn nergens vergelijkbaar, en de manier waarop de niet-rokers nu aankomen met "ha ha, nu zijn wij aan de beurt" gaat niet echt geweldig samen met tegelijk proberen het grotere morele gelijk te claimen.

Voor de goede orde, ik ben niet-roker, altijd al geweest, en ik ben een groot fan van rookvrije horeca. Ik ben alleen absoluut géén fan van de hardhandige manier waarop de antirooklobby dit soort draconische maatregelen doordrukt.
  donderdag 7 juni 2007 @ 15:59:54 #265
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_50204708
Waarom hebben sommige rokers toch het idee dat het hun recht is om overal maar te mogen roken? ik snap dat niet. Er mag ook niet overal geblowt worden en niemand die daar moeilijk over doet, maar iets vele malen schadelijkers als roken mag hopelijk binnenkort op enkele plekken niet meer en er zijn mensen die menen dat ze gelijk niet meer naar een cafe kunnen gaan.
pi_50204808
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:50 schreef xFriendx het volgende:

In mijn vriendengroep is het net andersoom, daar roken 8 van de 12. En in een discotheek kom ik al weinig meer. Dus dan gaan 8 gezellig pokeren en de anderen gaan maar lekker naar de kroeg. Wie zegt immers dat we alles altijd als groep moeten doen.
pi_50204907
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:59 schreef ethiraseth het volgende:
Waarom hebben sommige rokers toch het idee dat het hun recht is om overal maar te mogen roken? ik snap dat niet. Er mag ook niet overal geblowt worden en niemand die daar moeilijk over doet, maar iets vele malen schadelijkers als roken mag hopelijk binnenkort op enkele plekken niet meer en er zijn mensen die menen dat ze gelijk niet meer naar een cafe kunnen gaan.
Precies netzoals een reactie iets hoger waarin staat dat de poster van het leven wil genieten en dan wel niet naar de kroeg gaat. Dan denk ik van hoe verslaafd moet je wel niet zijn om sigaretten te laten bepalen of jij wel of niet gaat stappen met je vrienden. Als dat heroine of World of Warcraft zou zijn zou iedereen moord en brand schreeuwen en nu lijkt het alsof het een volstrekt normaal fenomeen is.
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:09:14 #268
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50205007
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:47 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik laat mijn lol echt niet vergallen ik ben blij dat ik leef en zal me elke minuut dat ik leef zo goed mogelijk proberen te vermaken. alleen zal ik dat niet meer in een kroeg doen. So be it, heeft verder niemand anders last van. Alsof er alleen kroegen zijn om lol te hebben.

En ach er komen echt wel besloten rokerskroegen zoals in New York. Vermaak ik me daar wel
[..]

je bedoelt links zoals

http://www.forces-nl.org/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=329

*proest* , daar ging mijn koffie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_50205081
Vreemd dat ook coffeeshops bij het verbod betrokken worden..
pi_50205159
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:05 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Precies netzoals een reactie iets hoger waarin staat dat de poster van het leven wil genieten en dan wel niet naar de kroeg gaat. Dan denk ik van hoe verslaafd moet je wel niet zijn om sigaretten te laten bepalen of jij wel of niet gaat stappen met je vrienden. Als dat heroine of World of Warcraft zou zijn zou iedereen moord en brand schreeuwen en nu lijkt het alsof het een volstrekt normaal fenomeen is.
Hoe kom jij er in vredesnaam bij dat ik de sigaretten bepalen laat waar ik wel of niet ga stappen.

Als ik nu bij niet rokers ben rook ik ook de hele avond niet. helemaal geen probleem en ik ga zelfs niet tussen door naar buiten om te roken (Daar kies ik zelf voor). Op het werk rook ik ook uren niet (dat noem ik respect naar mijn kamergenoten die niet roken). Allemaal prima. Maar mag ik asjeblieft de keuze hebben als ik voor mijn plezier een biertje ga drinken of ik dat in een rookgelegenheid doe of in een niet rook gelegenheid.

Mijn verslaving valt echt wel mee. Ik rook een pakje shag per week en dat is niet veel als ik het vergelijk met andere vrienden die een pakje sigeretten per dag roken.

Het gaat puur om het principe van de betutteling die in Nederland hand over hand toeneemt.
pi_50205164
he he het zal eens tijd worden. Alleen het coffeeshop verbod is natuurlijk gewoon een actie van het cda om via het rookverbod in de horeca de cofeeshops te laten sluiten.
pi_50205412
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:53 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het een zielig verhaal is. Ik leg alleen maar uit waarom niet-rokers kroegen nooit zijn aangeslagen toen ze moesten concurreren met gewone kroegen. Dit soort stompzinnige reacties zorgt er trouwens voor dat mensen die niet roken en graag samen naar een oplossing zoeken een houding tegenover rokers krijgen van: 'bekijk het maar'. Dus uiteindelijk zul je alleen jezelf hebben met dit soort opmerkingen. Maar goed, mij hoor je daar niet over klagen
pi_50205715
Invoeren! En liever vandaag dan morgen!

(erg goed onderbouwd )
pi_50206473
Minister Klink is mijn held als hij erin slaagt om dit verbod inderdaad in de loop van 2008 van kracht te laten zijn. Het zou ook zonder meer de eerste uitstekende daad van het nieuwe kabinet zijn.

De feiten zijn heel duidelijk. Wat betreft het algehele rookverbod in de horeca, zijn er bijna dubbel zo veel voorstanders als tegenstanders. Toen we in Nederland de Europese Grondwet afwezen met een soortgelijke verhouding, werd die afwijzing overweldigend genoemd. De steun voor een algeheel rookverbod noem ik nu dan ook overweldigend.

Komt dan nog bij dat kroegen gewoon een rookruimte kunnen inrichten, dus rokers die niet een paar uur zonder hun verslaving kunnen, kunnen dan naar dergelijke kroegen gaan. Laatste aspect is nog de gevreesde omzetderving voor de horeca. Ervaringen uit andere landen leren dat na een kleine dip de omzet juist hard aantrekt, onder meer omdat de horeca een compleet nieuw publiek gaat aantrekken. En - generaliserend gezegd - hebben die mensen gemiddeld ook nog wel wat meer centjes te besteden, omdat ze NIET tientallen euro's per week/maand uitgeven aan sigaretten....
pi_50206587
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het een zielig verhaal is. Ik leg alleen maar uit waarom niet-rokers kroegen nooit zijn aangeslagen toen ze moesten concurreren met gewone kroegen.
Omdat niet-rokers geen ruggegraat hebben en verwachten dat de wetgeving het allemaal wel voor ze regelt?
quote:
Dit soort stompzinnige reacties zorgt er trouwens voor dat mensen die niet roken en graag samen naar een oplossing zoeken een houding tegenover rokers krijgen van: 'bekijk het maar'. Dus uiteindelijk zul je alleen jezelf hebben met dit soort opmerkingen. Maar goed, mij hoor je daar niet over klagen
Ik denk dat we het "daar komen we samen wel uit" station al een tijdje terug gepasseerd zijn. Bovendien, gegeven dat je mijn posts aandachtig hebt gelezen, hoe precies ga ik mezelf hier mee hebben?
pi_50206655
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:44 schreef Elfletterig het volgende:
Komt dan nog bij dat kroegen gewoon een rookruimte kunnen inrichten
Als daar ruimte voor wordt gelaten zal je mij niet horen. Iets zegt me echter dat de zeloten in hun missie dat soort fijne details toch echt zullen passeren.
pi_50207775
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:55 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Persoonlijk als ik een vriendengroep had die in de meerderheid uit niet rokers zou bestaan en die zouden naar een niet rokerskroeg willen dan zou ik of mee gaan en gewoon een paar uurtjes niet roken of hun erheen laten gaan en zelf naar de kroeg gaan waar wel gerookt mag worden. Je hebt overal wel aanspraak en ik kan best wel een paar uurtjes zonder mijn vrienden. Ik ben niet met ze vergroeid en een keer met andere mensen weg is ook gezellig.

Ik verwacht niet dat mensen zich aan mij conformeren maar dat ze doen waar ze zin in hebben. Daarom heb ik nooit begrepen waarom niet rokers kroegen niet werken als er allemaal mensen gedwongen thuis zitten omdat ze niet naar een gewone kroeg kunnen gaan.

Ik wil wel graag de vrijheid hebben om te kiezen waar ik heen ga en die vrijheid wordt mij niet gegund.
pi_50208128
Boris, nogmaals, er zijn geen niet-rokers kroegen in Utrecht (waar ik woon). Ik heb 2 rookvrije dansavonden per maand kunnen vinden. Volgens mij heeft Gia dit ook al aangegeven.
pi_50208353
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:31 schreef Nielsch het volgende:
Boris, nogmaals, er zijn geen niet-rokers kroegen in Utrecht (waar ik woon). Ik heb 2 rookvrije dansavonden per maand kunnen vinden. Volgens mij heeft Gia dit ook al aangegeven.
Zelfs Leeuwarden heeft een niet rokers kroeg, vreemd dat Utrecht er geen heeft.
  donderdag 7 juni 2007 @ 17:47:08 #280
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_50208601
Het kan me werkelijk niet snel genoeg gaan!
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_50208708
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:20 schreef Boris_Karloff het volgende:

Ik wil wel graag de vrijheid hebben om te kiezen waar ik heen ga en die vrijheid wordt mij niet gegund.
Doe niet zo idioot. Ook na het rookverbod mag je nog gewoon alle kroegen in. Je moet alleen je pakje peuken in je binnenzak laten zitten.

... dramatische 'vrijheidsbeperking'-verhalen altijd van rokers ...
  vrijdag 8 juni 2007 @ 14:31:43 #282
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_50238544
Ik vind het een prima plan! Als het in Ierland werkt..werkt het hier ook. Ben niet zo lang geleden naar Dublin geweest. Ieren zijn echte kroeg/pub gangers.. zelfs daar is het nu geen probleem meer. Het is er nét zo gezellig, de kroegen/pubs zijn net zo stampvol als voorheen...en voor diegene die niet roken bijzonder aangenaam vertoeven.. een verademing.. om het zo maar eens te zeggen..
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
pi_50239223
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 14:31 schreef _Cara_ het volgende:
Ik vind het een prima plan! Als het in Ierland werkt..werkt het hier ook. Ben niet zo lang geleden naar Dublin geweest. Ieren zijn echte kroeg/pub gangers.. zelfs daar is het nu geen probleem meer. Het is er nét zo gezellig, de kroegen/pubs zijn net zo stampvol als voorheen...en voor diegene die niet roken bijzonder aangenaam vertoeven.. een verademing.. om het zo maar eens te zeggen..
Inderdaad, ik ben vorig jaar in verschillende kroegen in New York en Boston geweest waar het erg gezellig was. Ook de rokers gingen gewoon mee. Wanneer ze zin hadden om even te roken gingen ze vijf minuten naar buiten en kwamen ze gewoon weer terug. Geen probleem!
pi_50242024
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 14:50 schreef Nielsch het volgende:
Inderdaad, ik ben vorig jaar in verschillende kroegen in New York en Boston geweest waar het erg gezellig was. Ook de rokers gingen gewoon mee. Wanneer ze zin hadden om even te roken gingen ze vijf minuten naar buiten en kwamen ze gewoon weer terug. Geen probleem!
Waarschijnlijk omdat de etiquette daar is "na het sigaretje komen we weer terug". Als je niet uitkijkt wordt de etiquette hier "de rokers gaan naar buiten, blijven hangen, de niet-rokers gaan naar buiten omdat de rokers niet meer terugkomen en vervolgens is de zaak binnen leeg"

Hetzelfde heb je gezien met uitgaan. Vroeger was het om 10 uur gezellig, ging je om 2 uur 's nachts naar huis en was je de dag erop nog een beetje functioneel. Nu moet je je op een stapavond eerst tot 12 uur 's nachts thuis vervelen of indrinken en wordt het om 1 uur 's nachts pas gezellig en ben je in feite je hele nacht kwijt.

In Dublin zitten de cafe's en disco's om 9 uur stampvol. Best of both worlds: EN nachtrust EN gezellig
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:31:13 #285
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_50243004
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:47 schreef Noax het volgende:
Het kan me werkelijk niet snel genoeg gaan!
Wat? Dat de revolutie uitbreekt en ik aan de macht kom? Ik ben al aan het onderhandelen met China om de grote muur af te huren, ik weet genoeg mensen om er tegen aan te zetten.

Rook verbod in coffeeshop, typisch geval van regelzucht en onnodige bemoeienis van de overheid. Het wordt eens tijd dat er een nuchter kabinet komt die eens met de vuist op tafel slaat en orde op zaken stelt.

Ow en dat er in die kankerkroegen niet meer gerookt mag worden zal mij een fucking rotzorg zijn. Die vieze bloedzuigers die de drank te duur verkopen mogen van mij allemaal vastgebonden worden en uit helikopters worden gegooid.

En ken je die harteloze niet rokers? Je steekt een peuk op en ze lopen meteen naar je toe en gaan hoesten... naar hoestje en dan rook je nog niet eens! Damn ik rook drie pakjes op een dag en hoest nog niet eens zo erg. Zeker het resultaat van zwak sperma? Je pa was zich aan het afrukken en je moeder is daarna er nog even op gaan zitten?

Ow? Je hoest omdat ik rook? Dat is gewoon gemeen, loop je ook dansend naar kreupele mensen?

(Ja dat laatste is Bill Hicks)
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_50243077
Amen.

PS:
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 14:50 schreef Nielsch het volgende:
Wanneer ze zin hadden om even te roken gingen ze vijf minuten naar buiten en kwamen ze gewoon weer terug. Geen probleem!
Rot op, als ik pijp of sigaar wil roken ben ik daar met 5 minuten nog niet eens op de helft.
Sic transit gloria mundi.
pi_50243276
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:33 schreef Blackbeard het volgende:
Amen.

PS:
[..]

Rot op, als ik pijp of sigaar wil roken ben ik daar met 5 minuten nog niet eens op de helft.
PS2:
quote:
Ik vind het een prima plan! Als het in Ierland werkt..werkt het hier ook.
Bagger redenatie.
pi_50243308
PS2:
[..]

Bagger redenatie.
[/quote]
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:40:50 #289
94617 Ps2K
pi_50243316
quote:
Amen.

PS:
[..]

Pijp roken ben je idd minimaal een half uur mee zoet
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_50243330
quote:
Ik vind het een prima plan! Als het in Ierland werkt..werkt het hier ook.
Bagger Redenatie
pi_50243341
.
pi_50243624
quote:

Dan blijf jij toch lekker wat langer in de kou staan?
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:51:36 #293
94617 Ps2K
pi_50243679
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:50 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dan blijf jij toch lekker wat langer in de kou staan?
www.spoorboekje.nl
pi_50245383
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:51 schreef Ps2K het volgende:

[..]

[ SPAM ]
Huh?
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:25:51 #295
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50246755
Kan nog gezellig worden in discotheken waar rokende mensen worden verwijderd
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_50246913
quote:
Horeca in juli 2008 rookvrij
Uitgegeven: 8 juni 2007 17:04
Laatst gewijzigd: 8 juni 2007 17:50

DEN HAAG - De horeca wordt vanaf juli volgend jaar rookvrij. In cofffeeshops mag nog wel gerookt worden, alleen de verkoop moet in een rookvrije ruimte plaatsvinden.

Dat heeft het kabinet besloten, zei minister Ab Klink van Volksgezondheid vrijdag na afloop van de ministerraad.

Horecagelegenheden mogen nog wel een afgeschermde ruimte hebben waar rokers hun sigaretje kunnen opsteken, maar ze mogen daar niet worden bediend om het personeel een rookvrije werkplek te kunnen bieden.

Voorstel

De horeca had voorgesteld om volgend jaar alleen in restaurants de sigaret uit te bannen en pas in 2011 in cafés en discotheken. Maar het kabinet houdt nu dus vast aan een rookverbod voor de hele horeca in één keer, zoals Klink vlak na zijn aantreden al had aangekondigd.

Eerder deze week zei Klink er wat betreft de coffeeshops nog niet uit te zijn. Deze zouden onder een rookverbod gaan vallen, maar de Tweede Kamer maakte daar bezwaar tegen. Met een aparte rookruimte in coffeeshops heeft Klink dit probleem nu opgelost.

Werkplek

Anti-rookorganisaties als Clean Air Nederland en Stivoro maken zich al jaren hard voor een rookverbod in de horecagelegenheden, die nu nog een uitzondering vormen op de regel dat een werkplek rookvrij moeten zijn.

Koninklijke Horeca Nederland had met Klinks voorganger Hans Hoogervorst afgesproken het roken in stappen terug te dringen, maar daar liep het niet zo'n vaart mee, bleek vorig jaar. De horeca vreest een enorm omzetverlies van een totaal rookverbod op korte termijn.

Bron
Hoera, feest!
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:31:14 #297
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50246967
Een aparte rookruimte in coffeeshops?

Ze zijn nu echt volledig doorgeslagen

Krijg je links een gedeelte in de coffeeshop waar je niet mag blowen, en rechts wel?
kankelul.
pi_50247029
.
pi_50247114
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 18:31 schreef MarkNMGN het volgende:
Een aparte rookruimte in coffeeshops?

Ze zijn nu echt volledig doorgeslagen
Nee, er is juist in coffeeshops een aparte niet-rookruimte (namelijk bij het punt waar wordt verkocht, zodat het personeel rookvrij kan werken). Zie nieuwsbericht:
quote:
In cofffeeshops mag nog wel gerookt worden, alleen de verkoop moet in een rookvrije ruimte plaatsvinden.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:38:01 #300
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50247230
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 18:35 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Nee, er is juist in coffeeshops een aparte niet-rookruimte (namelijk bij het punt waar wordt verkocht, zodat het personeel rookvrij kan werken). Zie nieuwsbericht:
[..]
Zal het personeel leuk vinden...

Ach, ik ben er niet zo bang voor, denk dat uiteindelijk toch wel iedereen staat te roken... en wat wil de beveiliging dan doen? De helft eruitflikkeren?
kankelul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')