abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:38:21 #121
3542 Gia
User under construction
pi_50036330
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:22 schreef Re het volgende:

[..]

volgens mij ben je ook blijven hangen in de jaren 50
Nee hoor. Mijn mannetje helpt vaak mee.

Maar ik zie het op veel plaatsen toch echt nog wel gaan zoals vroeger.
Mannen zat die vinden dat de vrouw voor het huishouden en de kinderen moet zorgen, of ze nou werkt of niet.
Niet voor niets komt 'burn-out' vaker voor bij vrouwen dan bij mannen.

Gelukkig zijn er ook mannen die wel de taken 50-50 verdelen en die ook 's nachts weleens opstaan om de baby te voeden of te verschonen. Maar zoals ik al zei: Ik wil ze niet de kost geven die inderdaad nog ouwerwetse opvattingen erop na houden.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:40:25 #122
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_50036377
Ouderwets? Ik noem dat gewoon lui!
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:49:22 #123
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50036578
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik snap niet dat je soms wat meer van mij gaat houden. (of soms ontzetten veel juist ) :Ik bescherm juist vrouwen en hun kindjes.
"Bescherm" mannen maar eens een keertje door ze rechten af te pakken.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:57:22 #124
3542 Gia
User under construction
pi_50036813
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ouderwets? Ik noem dat gewoon lui!
Eerder gemakszuchtig. Of toch blijven hangen in hoe het vroeger thuis was.
Bij ons thuis (3 meiden) was het not-done als een vriendje aanboodt om even te helpen afdrogen.

Afwassen en afdrogen was vrouwenwerk. Zo ook wassen, strijken, ramen wassen, de kinderen verzorgen, eten koken, stofzuigen en dweilen, afstoffen, toilet schoonmaken en badkamer poetsen enz... Mannenwerk was het vuilnis buiten zetten (één keer per week) en 's avonds een drankje inschenken, de heg knippen (één keer per half jaar) en de auto wassen. (Sommige schijnen dat elke zondag te doen!)
  † In Memoriam † zaterdag 2 juni 2007 @ 18:04:08 #125
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_50037030
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:49 schreef Floripas het volgende:
Laten we iedereen gewoon gelijke rechten geven. Oh, wacht, dat hebben we al.
Carpe Libertatem
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:33:27 #126
3542 Gia
User under construction
pi_50037860
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:04 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Laten we iedereen gewoon gelijke rechten geven. Oh, wacht, dat hebben we al.
Ja, klopt, maar schijnbaar betekent dat voor veel vrouwen een dubbele baan en wordt het dan allemaal teveel, waardoor ze dingen vergeten, zoals baby's.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:37:23 #127
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50037957
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar schijnbaar betekent dat voor veel vrouwen een dubbele baan en wordt het dan allemaal teveel, waardoor ze dingen vergeten, zoals baby's.
Dat lijkt me geen structureel probleem, maar een incident.
pi_50039739
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:38 schreef Gia het volgende:
Niet voor niets komt 'burn-out' vaker voor bij vrouwen dan bij mannen.
IMHO komt dat doordat vrouwen te veel willen. Die willen een te duur huis en een te dure auto en een rijke man met haar op z'n kop en een leuke baan en leuke kinderen en drie keer per jaar op vakantie. En breek me de bek niet open over wat er gebeurt als ze het niet krijgen...
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_50040027
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 19:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

IMHO komt dat doordat vrouwen te veel willen. Die willen een te duur huis en een te dure auto en een rijke man met haar op z'n kop en een leuke baan en leuke kinderen en drie keer per jaar op vakantie. En breek me de bek niet open over wat er gebeurt als ze het niet krijgen...
Vrouwen trekken zich ook alles aan. Kijkt er iemand 'verkeerd' reageert dan gaan ze zich meteen afvragen wat ze zelf fout doen, waarom ze niet aardig gevonden worden, waarom....., etc. Terwijl een echte kerel niet eens merkt dat de ander iets 'verkeerd' zou moeten doen.
pi_50041549
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Mja, vind ik wel, ja.
Want helaas komt het nog veel te vaak voor dat de vaders het maar wát gemakkelijk vinden dat mams 's morgens voor de kids zorgt. Hij zorgt alleen voor zichzelf. Moeder moet de kids aankleden en eten klaarmaken, lunch-pakketten en dan ook nog zorgen dat ze er zelf uitziet om op te vreten, want tja, representatief hè? Dan de kids naar school of dagopvang brengen. En oja, niet vergeten eerst het konijn te voeren, de hond uit te laten, deur op slot, koffiepot uit....

Poeh.
Wat een werk.

Poeh.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_50041731
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:49 schreef Floripas het volgende:

[..]

Geen punt. Als er maar 1 van de 2 thuis blijft om de kinderen op te voeden.
pi_50041764
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 08:48 schreef Napalm het volgende:

[..]

Soms zijn we het best eens. Dat een ouder thuisblijft als er kinderen van komen lijkt me niet meer dan logisch en sociaal optimaal. Dat men landelijk kiest voor dezelfde ouder (man danwel vrouw) lijkt me logisch, al was het enkel om overspel te voorkomen.
We zijn het eigenlijk best vaak eens...
quote:
Een andere optie is om op maandag alle vrouwen te laten werken en de man thuis opdat dinsdag tm vrijdag de mannen de puinhoop kunnen opruimen
pi_50041880
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:13 schreef Reya het volgende:

[..]

Jij hebt een boom in je tuin waar werknemers aan groeien?
En jij hebt een boom in je tuin waar vacatures aan groeien Nog steeds zijn er meer kostwinners dan banen.
quote:
Op dit moment werken er meer dan een miljoen mensen in de zorg, waarvan een aardig deel vrouwen met kinderen. Het aantal banen in de zorg gaat de komende jaren alleen nog maar stijgen, en zelfs zonder die bizarre maatregelen vraagt men zich nu al af of er in de toekomst geen tekorten ontstaan. En dan heb ik het alleen nog maar over de zorg; de abrupte daling van aanbod van arbeid zal namelijk ook in andere sectoren tot eenzelfde soort rampzalige taferelen leiden.
Je komt slecht met een "branche"waar tekorten kunnen ontstaan....Bij de meeste branches geld nog steeds een substantiële werkloosheid...
quote:
Over het vak beter waarderen: met geld? Waar komt dat dan vandaan? De belastinginkomsten zullen dramatisch afnemen met jouw plannen, dus zal er eerder bezuinigd worden op onderwijs dan dat er extra geld bij komt. Jouw plannen zullen enkel leiden tot maatschappelijke catastrofes.
Als werknemers worden onderbetaald c.q. worden ondergewaardeerd, dan krijg je idd tekorten...
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:14:55 #134
92279 N.icka
Windforce 11
pi_50043979
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 19:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik wil dat wel ja Ow en ook nog een goddelijk lijf graag
pi_50045307
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:12 schreef EchtGaaf het volgende:
In 1 week tijd zijn het er twee....
Twee... op 26.000.000 mensen.
quote:
Daarvoor had ik er nog nooit van gehoord...
En het kan niet zo zijn dat dit ligt aan het feit dat dit soort kleine nieuwsberichten dankzij het internet overal te zien en door iedereen te lezen zijn?
quote:
Vroeger kwam dit bmw nooit voor....
Kwam wat niet voor? Dat ouders hun kinderen verwaarloosden? Als je dat echt gelooft... tsja...
pi_50045506
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:59 schreef Tirion het volgende:

[..]

Twee... op 26.000.000 mensen.
Ik vrees een nare tendens......De grens van wat een mens verantwoord aankan in deze stressmaatschappij/(legbatterijmaatschappij in de breedste zin van het woord) lijkt mij zo langzamerhand bereikt....Dit moet een alarmsignaal zijn. Waar zijn we in vredesnaam met zijn allemaal mee bezig?
quote:
En het kan niet zo zijn dat dit ligt aan het feit dat dit soort kleine nieuwsberichten dankzij het internet overal te zien en door iedereen te lezen zijn?
[..]

Kwam wat niet voor? Dat ouders hun kinderen verwaarloosden? Als je dat echt gelooft... tsja...
Kwam vroeger ook voor. Maar punt is dat de mensen gewoon teveel willen. (materialisme) De zorg en aandacht voor je kinderen schiet er dan helemaal bij in....
pi_50045909
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 23:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vrees een nare tendens......
Ik zie ook een nare tendens in het overmatig gebruik van punten, maar dat terzijde.
quote:
Dit moet een alarmsignaal zijn. Waar zijn we in vredesnaam met zijn allemaal mee bezig?
De overgrote meerderheid van de mensen kan prima omgaan met zijn of haar kinderen. Wellicht ligt het probleem wel bij de mensen die dat niet kunnen zelf, in plaats van bij anderen.
quote:
Kwam vroeger ook voor. Maar punt is dat de mensen gewoon teveel willen. (materialisme) De zorg en aandacht voor je kinderen schiet er dan helemaal bij in....
"De mensen"? Nee hoor, de meeste ouders kunnen hier (blijkbaar) prima mee omgaan.
pi_50046417
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:14 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik wil dat wel ja Ow en ook nog een goddelijk lijf graag
Ik heb een goddelijk lijf. Of bedoel je voor jezelf?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 3 juni 2007 @ 09:26:00 #139
3542 Gia
User under construction
pi_50053174
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 20:43 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Wat een werk.
Dat zeg ik niet. Het zijn allemaal dingen waar vrouwen 's morgens aan moeten denken.
Teveel dingen om aan te denken en dan vergeten ze ........ andere dingen.
  maandag 4 juni 2007 @ 16:38:41 #140
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50095333
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 20:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Geen punt. Als er maar 1 van de 2 thuis blijft om de kinderen op te voeden.
Waarom staat er dan "vrouwen" in de TT?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')