Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Even zeggen dat ik die plaatjes ranzig vind, je kan toch ook bodybuilden maar niet zo overdreven?quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:31 schreef Semargofni het volgende:
Dat heet nou bodybuilding....
Dus wat doe je hier?
Dat je die plaatjes ranzig vind is nu wel duidelijk. Topsport is nu eenmaal "overdreven" en niet alleen in bodybuilding. Overigens zou je willen dat je ook maar de mogelijkheid zou hebben om er zo uit te zien want dit is slechts voor enkele onder ons weggelegd.quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:33 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Even zeggen dat ik die plaatjes ranzig vind, je kan toch ook bodybuilden maar niet zo overdreven?
Wie is Arnold?quote:
Over het eerste ben ik wel redelijk eens, maar nee ik zou er zo nooit uit willen zien. Teveel spierenquote:Op woensdag 30 mei 2007 18:44 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Dat je die plaatjes ranzig vind is nu wel duidelijk. Topsport is nu eenmaal "overdreven" en niet alleen in bodybuilding. Overigens zou je willen dat je ook maar de mogelijkheid zou hebben om er zo uit te zien want dit is slechts voor enkele onder ons weggelegd.
Beauty is in the eye of the beholder.quote:
Die onderste 2 gaan nog wel hoor maar die bovendstequote:Op woensdag 30 mei 2007 18:49 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Beauty is in the eye of the beholder.![]()
Eens, de fysieken van tegenwoordig zijn mij ook te freaky. Arnold uit de jaren 70 had het perfecte lichaam. Desalniettemin veel respect voor wat die bevenste 2 bereikt hebben.quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:54 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Die onderste 2 gaan nog wel hoor maar die bovendste![]()
Als twee mensen meeliften til je van die 100kg zelf maar zo'n 60kg. lekker effectief dus.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:04 schreef Haijo het volgende:
[..]
Ze kunnen 100 kilo bench pressen maar 20 kilo per halter is te veel? Trainen die lui exlusief op de Smith machine ofoz?
quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:33 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Als twee mensen meeliften til je van die 100kg zelf maar zo'n 60kg. lekker effectief dus.
Tja, je hebt natuurlijk altijd van die apen die enkel in de sportschool komen om aandacht te zoeken. Weinig aan te doen, helaasquote:Op woensdag 30 mei 2007 19:38 schreef Haijo het volgende:
[..]
![]()
Wat voor aap ben je dan?! Mijn god, wat een Sjonnie.
Dan is mijn ranzigquote:Op woensdag 30 mei 2007 18:57 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Eens, de fysieken van tegenwoordig zijn mij ook te freaky. Arnold uit de jaren 70 had het perfecte lichaam. Desalniettemin veel respect voor wat die bevenste 2 bereikt hebben.![]()
Als je elke oefening telkens redt met het gewicht en reps wat je wilt halen, gooi dan gewoon het gewicht omhoog! Als je later weer je reps kan maken met dat gewicht, gewoon weer omhoog gooien!quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:38 schreef FritsFluitketel het volgende:
Zo.. vanavond benen/buik getraind, alleen is m'n benenschema volgens mij iets te licht, aangezien ik alles voor elkaar krijg (ok, met moeite, maargoed). Wat moet ik doen? Dit even blijven herhalen, zodat het makkelijker gaat, of gelijk omhoog gooien?
Verzwaren lijkt me? Ik bedoel...duh?quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:38 schreef FritsFluitketel het volgende:
Zo.. vanavond benen/buik getraind, alleen is m'n benenschema volgens mij iets te licht, aangezien ik alles voor elkaar krijg (ok, met moeite, maargoed). Wat moet ik doen? Dit even blijven herhalen, zodat het makkelijker gaat, of gelijk omhoog gooien?
wat je moet doen? Squaten bitch! En zwaar! En als dat niet zwaar genoeg is, ga je zwaarder! Als je traint met bodybuilding voor ogen, moet je het voor minder dan 4*8 ofzo écht niet doen. Who needs leg-extensions...quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:38 schreef FritsFluitketel het volgende:
Gewoon zelf proberen als die tip je bruikbaar lijkt. Je verneukt heus niet met 1 setje je schouders.quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:33 schreef Ruehl het volgende:
Ik kreeg vandaag een tip van een oude rot in de gym, hij vertelde me dat het beter was om bij dumbell fly's niet je gewichten (in gestrekte positie, dus als ze boven je zijn zegmaar) recht boven je te houden, maar iets in een hoek, dus dat je je armen iets richting je kruis laat zakken (wel met gestrekte armen).
Op die manier zou je minder je schouders belasten en meer borst pakken, iemand die dit kan bevestigen? Voordat ik het ga doen en juist m'n schouders ga verneuken
Idd, zoiets als Shumacher met cruisecontrol... tvpquote:Op woensdag 30 mei 2007 18:33 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Even zeggen dat ik die plaatjes ranzig vind, je kan toch ook bodybuilden maar niet zo overdreven?
Hou het eerst nog even hierbij, daarna kijken we verderquote:Op donderdag 31 mei 2007 00:01 schreef no-look het volgende:
[..]
wat je moet doen? Squaten bitch! En zwaar! En als dat niet zwaar genoeg is, ga je zwaarder! Als je traint met bodybuilding voor ogen, moet je het voor minder dan 4*8 ofzo écht niet doen. Who needs leg-extensions...
Ik heb in het verleden zó vaak enorm zwaar en lekker benen getraind en alles wat ik deed was zware squats, legcurls en reverse hypers. Smullen.
Ik spring tegenwoordig trouwens echt lekker hoog. Kan de ring inmiddels vastpakken. Nog 10 centimeter ofzo... almost there...
In 'mijn' sportschool zijn er idd ook maar twee vrouwen die serieus aan het ijzer zijn.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:53 schreef Frautie het volgende:
Bij mij in de sportschool ben ik best bijzonder. Of ze zijn gewoon niks gewend.
Ik zit op een grote sportschool, maar mijn oude trainingsmaatje en ik zijn de enigen die ah ijzer hangen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 08:42 schreef BertV het volgende:
In 'mijn' sportschool zijn er idd ook maar twee vrouwen die serieus aan het ijzer zijn.
Kan aan het type sportschool liggen, maar van een drempel is geen sprake.
Ik merk nooit wat van gemiep tegen die miepen.
^^quote:Volgens mij denken veel vrouwen zelf dat gewichten niet bijdragen aan een goed figuur.
ik heb al 3 of 4 maanden lang niet bankdrukken gedaan, doe alleen nog met dumbells wat duwen... 4x3x32kg. Wil binnenkort weer wat serieuzer aan de gang, wil op z'n minst 5x5x34 kg halen. En aangezien 34kg per dumbell de max is bij ons qua dumbells ga ik daarna verder op het bankjequote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:50 schreef XiChico het volgende:
Hoeveel kg bankdrukken jullie eigenlijk? Niet dat het belangrijk is.. maar ben even benieuwd. Ik zit nu op 40kg totaal. Doe hem nu denk ik 4 maanden. Wil na de zomer eigenlijk wel op 60kg zitten.
ja of als je je shirt niet meer uit krijgt.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:39 schreef FreeShooter het volgende:
Triceps heb ik ook altijd spierpijn van, leuk als je bijvoorbeeld jeuk op je rug krijgt![]()
ik heb hetzelfde doel, 1RM zal nu rond de 115 liggen denk ik. Volgende week plan ik weer eens te toppen. Heb nu een tijd vanaf een platform gedeadlift, de rom is daardoor een centimeter of 8 groter. Daarmee kan ik 110 liften.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:07 schreef Skazminko het volgende:
Vandaag getopt met deadliften. Ik zat rond de 105 kilo.![]()
Viel me mee, na een periode ziek zijn, belabberde voeding en slecht slapen. Daarbij komt dat ik het vrijwel nooit doe. Maar vanaf nu ga ik dat 2 keer per week doen. Minstens.
Dit jaar wil ik de 150 kilo nog halen. Is dat een redelijk doel?![]()
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:08 schreef Skazminko het volgende:
Melk en thee. Niet door elkaar trouwens, dat is te ranzig voor woorden.
Mwa, als je het met mate drinkt, niet heel veel denk ik, aangezien je nog een beginner bent. Maar ik raad het je wel af om te drinken, maar doe vooral wat je niet laten kan.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:15 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
ik leef 99% gezond, maar me cola blijf je vanaf hoor
in hoeverre beinvloed cola je vooruitgang dan?
Groene thee, boordevol anti-oxidanten. Good shit. Cola is echt troep o.a door de grote hoeveelheid suiker, probeer er maar zoveel mogelijk vanaf te blijven als je serieus bezig bent.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:46 schreef koejoeloek het volgende:
Even een voedingvraagje, wat drinken jullie savonds? Ik drink bewust geen alcohol maar de hele avond zonder frisdrank is toch wel beetje onmogelijk. Hoe erg is ht als je halve liter cola wegzuipt per avond ongeveer. en dan bedoel ik voor je lichaam, niet voor je gebit.
wtf man?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:46 schreef koejoeloek het volgende:
Even een voedingvraagje, wat drinken jullie savonds? Ik drink bewust geen alcohol maar de hele avond zonder frisdrank is toch wel beetje onmogelijk. Hoe erg is ht als je halve liter cola wegzuipt per avond ongeveer. en dan bedoel ik voor je lichaam, niet voor je gebit.
Der Arnold dronk naar eigen zeggen toch 2 liter bier per avond?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:52 schreef no-look het volgende:
ik wel, maar niet alleen op zaterdag. In de regel zuip ik drie avonden per week meer dan goed voor me is. Dat wil ik terug gaan brengen maar ik hou te veel van het gerstenat om het volledig af te schaffen.
1RM is 137,5kg bij mij, maar die zal ik de komende tijd ook niet verbeteren, nu al 9 dagen geen gym van binnen gezien en ik ga maandagavond pas weer. De motivatie is een beetje weg nu dat ik al zo'n tijd geen benen kan trainenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:50 schreef XiChico het volgende:
Hoeveel kg bankdrukken jullie eigenlijk? Niet dat het belangrijk is.. maar ben even benieuwd. Ik zit nu op 40kg totaal. Doe hem nu denk ik 4 maanden. Wil na de zomer eigenlijk wel op 60kg zitten.
het leukste is na dat je 2-3 maand geen caffeine hebt gehad, opeens 3 redbulls achterover kaptquote:Op zaterdag 2 juni 2007 01:08 schreef koejoeloek het volgende:
hmmz dan ga ik toch maar melk van me cola maken, tis wel waar, smorgens vroeg eet ik ook 2 porties brinta, en echt niet omdat die smaak nou zo gigantisch lekker isEn aangezien ik het beste wil, drink ik nu me laatste glas cola leeg.
dream onquote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:42 schreef Haijo het volgende:
[..]
Der Arnold dronk naar eigen zeggen toch 2 liter bier per avond?
42 euro?quote:Op zondag 3 juni 2007 15:26 schreef koejoeloek het volgende:
Hebben er eigelijk mensen ervaring met de producten van Maximize? Meeste mensen hoor je toch over BSN enderlijke, voor de pot creatine ik gebruik van maximize betaal je toch 42euro, dus prijs is niet gigantisch laag. Volgens mij, werkt het ook behoorlijk goed, maar je hoort nooit wat erover. Dus, zijn er mensen hierzo die er ervaringen mee hebben?
nee tis geen monohydraat, die zijn nie tzo duur nee. Is een supplement waar creatine in zit, tevens hele hoop dextrose en nog wat meer wat zorgt voor hele goede opname. Monohydraat betaal je 21eur voor ofzo. Gebruik hem in combinatie met monohydraat pillen.quote:Op zondag 3 juni 2007 15:44 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
42 euro?Ik mag hopen dat dat geen 500grams potjes zijn?
Ik betaalde laatst zelfs iets van 18,50 voor 500gr monohydraat..
Genoeg bier, je leeft maar 1 keer en een ecto kan dat wel hebben.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:35 schreef Landgeld het volgende:
drinken jullie dan helemaal geen alcohol op bijv.een zat. avond?
Ik drink zelden nog een biertje, misschien 1x in 2 maanden een avond waar ik alcohol drink, de rest doe ik zonder en ik mis er niks aan vind ik zelf.quote:Op zondag 3 juni 2007 15:57 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Genoeg bier, je leeft maar 1 keer en een ecto kan dat wel hebben.
Ik zou je ontbijt whey vervangen door een kipfiletje op brood oid of soms een bak kwark ipv whey voor het slapen gaan. Whey is goed maar 3x een whey shake op een dag is een beetje te eentonig naar mijn meningquote:Op zondag 3 juni 2007 18:26 schreef FritsFluitketel het volgende:
Gadverdamme, wat is CEE smerig![]()
Maargoed.. Gisteren een pot binnen gekregen (www.bodystore.nl, de gewone rode pot). Gelijk een dosis in m'n wheyshake gedaan.. Wat een pikspul.. zat op mn handen, ik denk, ik lik het wel ff af..Nooit weer dus
M'n wheyshake smaakte ook niet zo goed als anders, maargoed.. je moet wat he
Vanmorgen in Jus d'Orange gedaan, zit ook een raar smaakje aan, maargoed.. Daar wen ik wel aan
M'n supplementen:
Trainingsdagen: Bij het ontbijt een wheyshake (met melk) en CEE, 30 min voor de training CEE met Dextrose en gelijk na de training een wheyshake (met water), Dextrose en CEE. Voor het slapen gaan weer een wheyshake met melk.
Niet trainingsdagen: Bij het ontbijt een wheyshake (met melk) en CEE en 's avonds voor het slapen gaan een wheyshake met melk.
Commentaar voor vetbetering of is dit netjes zo?
Eet verder de hele dag door bijna kipfilet/kalkoenfilet en pindakaas op brood..quote:Op zondag 3 juni 2007 18:41 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik zou je ontbijt whey vervangen door een kipfiletje op brood oid of soms een bak kwark ipv whey voor het slapen gaan. Whey is goed maar 3x een whey shake op een dag is een beetje te eentonig naar mijn mening
Wtf jong, 3 shakes op een dag. Heb je geld teveel ofzo.quote:Op zondag 3 juni 2007 22:47 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Eet verder de hele dag door bijna kipfilet/kalkoenfilet en pindakaas op brood..
Drie wheyshakes is dus alleen op trainingsdagen..
Dat zijn "normalere" prijzen idd. Ik betaal 11 euro voor 400g.quote:Op zondag 3 juni 2007 15:44 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
42 euro?Ik mag hopen dat dat geen 500grams potjes zijn?
Ik betaalde laatst zelfs iets van 18,50 voor 500gr monohydraat..
en volgens mij kan dat aardig schelen bij veel mensenquote:Op maandag 4 juni 2007 13:25 schreef Den_Haag het volgende:
Ach, ik drink te veel maar hoef ook niet extreem droog te worden. Drink al veel minder dan tijdens me studententijd
iemand hier nog antwoord op? durf morge me bicep nie te trainen als ik het nie weetquote:Op maandag 4 juni 2007 12:16 schreef koejoeloek het volgende:
Iemand enig idee wat dit is:
Was net biceps aan het trainen, en telkens als ik het gewicht omhoog bracht voelde ik een soort van elektrisch schokje (daar leek het het meest op) in me bicep, niet echt heel pijnlijk, maar wel merkbaar. Overigens aan beide kanten voelde ik dit, had het nog nooit eerder gevoeld dus vroeg me af wat het zijn kon..
quote:Op maandag 4 juni 2007 15:57 schreef Haijo het volgende:
Military Press voor de achterkant van je schouders? En meer oefeningen voor je bilspieren. Dat hoort topprioriteit bij vrouwen te zijn IMHO.![]()
Zelfquote, ik ben ongeduldigquote:Op maandag 4 juni 2007 10:54 schreef Handschoen het volgende:
Ik zit er over na te denken om toch eens whey/dextrose shakes te nemen voor naar de training.
Na toch al wat info gezocht te hebben en de overkill van producten gezien/gehoord te hebben vraag ik me toch af wat voor een beginner van shakes nou een goed product is...
Mensen met suggesties?
heb geloof ik ergens gelezen dat die oefening echt vragen om blessures is. Ik doe alleen de variant met de barbell vóór de nek. En dat is vooral voorkant schouders / triceps toch?quote:Op maandag 4 juni 2007 17:22 schreef Haijo het volgende:
[..]
Pardon, Neck Press bedoel ik. Die waarbij je de barbell in je nek legt.
Elke OH press is anterior delt + minimaal voor side delt vanwege stabilisatie. Posterior delt komt er niet eens aan te pas.quote:Op maandag 4 juni 2007 17:22 schreef Haijo het volgende:
[..]
Pardon, Neck Press bedoel ik. Die waarbij je de barbell in je nek legt.
Met wat voor oefening pak je die dan goed?quote:Op maandag 4 juni 2007 18:05 schreef LedZep het volgende:
[..]
Elke OH press is anterior delt + minimaal voor side delt vanwege stabilisatie. Posterior delt komt er niet eens aan te pas.
Pendlay rows naar borst en evt isoleren met bent over raises.quote:Op maandag 4 juni 2007 18:59 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Met wat voor oefening pak je die dan goed?
Ik heb even geen tijd om de hele lijst om te rekenen, maar zit gemiddeld iets boven Decent, schat ik.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:53 schreef Frautie het volgende:
@Videopac Ik zit denk ik goed in de middenmoot...als ik dit artikeltje lees (bijna onderaan staat een leuke tabel), afgezien van pull ups, want da's nog steeds WIP, kan me maar 1 keer optrekken![]()
- squatten en lunges zijn de beste been-oefeningen IMHO. Je zou er nog een oefening voor de kuiten aan toe kunnen voegen.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:53 schreef Frautie het volgende:
En nieuw schema, fullbody. Is dit wat? Nog dingen die anders kunnen, dingen die ik vergeten ben?
Zegt u het maar![]()
Benen: squatten, lunges
Borst: Dumbell press incline, cable flies
Rug: chin ups, bor, deadlift
Schouders: one arm lateral raise
Biceps: concentrated dumbbell curl
Triceps: Triceps one arm cable pushdown, one arm triceps extension.
IMHO is alcohol de meest onderschatte drug in de westerse wereld. "Ons" gebruik van whey en creatine wordt met veel scepsis bekeken maar je laveloos drinken is wel geaccepteerdquote:Op maandag 4 juni 2007 14:53 schreef Frautie het volgende:
En ik drink haast nooit alcohol. Kan er niet zo goed tegen. Ben na 2 glazen wijn al aangeschoten![]()
Mwahahaha, gister 110 kilo van de grond getrokken.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:07 schreef Skazminko het volgende:
Vandaag getopt met deadliften. Ik zat rond de 105 kilo.![]()
Viel me mee, na een periode ziek zijn, belabberde voeding en slecht slapen. Daarbij komt dat ik het vrijwel nooit doe. Maar vanaf nu ga ik dat 2 keer per week doen. Minstens.
Dit jaar wil ik de 150 kilo nog halen. Is dat een redelijk doel?![]()
Whey + dextrose + water = post workout altijd een aanrader. Ook voor beginners.quote:
+ CEEquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:39 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Whey + dextrose + water = post workout altijd een aanrader. Ook voor beginners.
Dat was toch gay?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:09 schreef LedZep het volgende:
Waar is het ouderwetse splitschema gebleven
Is de ene training bovenlichaam en andere training benen/buik geen splitschema dan?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:09 schreef LedZep het volgende:
Waar is het ouderwetse splitschema gebleven
Wat wil je bereiken ? 15 reps per set is niet echt zwaar voor je spieren, daar train je alleen het uithoudingsvermogen mee. Ik zou je aanraden om je gewicht omhoog te gooien en je reps naar max 10.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:15 schreef koejoeloek het volgende:
Wat ik doe qua training is technisch gezien fout, maar het werkt toch voor mij super goed. Er word gezegd, nooit dezelfde spiergroep 2 dagen achter elkaar te trainen, in het zwaarste om te bankdrukken 22kg (beide handen) dus daarmee kan je je borst moeilijk ontzettend hard mee trainen, het bankdruk apparaat gaat tot ongeveer 120kilo, duw nu zelf 75kg weg. Ik merk zelf dat mijn borst-ritueel gemakkelijk 2 dagen achter elkaar intensief kan doen, en dat ik daarmee ook het beste resultaat behaal. Maar dit is in principe tegen de "regel van de rust" in. Kan dit kwaad? Doen meer mensen dit zo?
Wat ik voor borst doe is:
bankdruk plat: 20kg 3 setjes van 10 van 15reps
bankdruk incline: 22kg 3 setjes van 15 reps
chestpress: 75kg 3 setjes van 8 reps, laatste set zoveel mogelijk eruit proberen te halen
Flyes: 16kg 3 setjes van 15reps
Pec dec: 30kg 3 setjes van 15reps
Qua gewichten, voor jullie misschien ernstig licht, voor mij is het toch zo'n beetje me max nog![]()
En dit dus 2 dagen achter elkaar
Hou jij ook bij wat je vooruitgang is met CEEquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:17 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Is de ene training bovenlichaam en andere training benen/buik geen splitschema dan?
Gewicht is al op max, want de dumbbels gaan maar tot 22kg, op chestpress neem ik wel echt het maximum, en dan haal ik meestal 3x15 ook niet.. maar qua dumbbels kan ik volgens mij met gemak ergens rond 30kg aangezien ik op apparaat 75kg wegdruk.. mjaah louzy shitty sportschool. Dus vandaar de vraag of ik het zo kan verdelen over 2 dagen..quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:32 schreef Fugie het volgende:
[..]
Wat wil je bereiken ? 15 reps per set is niet echt zwaar voor je spieren, daar train je alleen het uithoudingsvermogen mee. Ik zou je aanraden om je gewicht omhoog te gooien en je reps naar max 10.
Denk dat zodra je dat hebt geprobeerd je hier weer eens om raad moet vragen als je nog steeds denkt je borst 2 dagen achter elkaar te kunnen trainen
ik heb altijd meer op incline gekunt en minder op plat..quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:56 schreef Fugie het volgende:
andere sportschool zoeken dan
En ik heb nog nooit iemand meer gewicht zien pakken bij incline dan bij plat![]()
Als je op lagere gewichten zit of nog niet zo lang traint zal het kunnen dat je incline meer kan dan flat. Maar als je wat langer bezig bent en dus ook wat zwaardere gewichten pakt zul je nooit meer doen op de incline.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:59 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
ik heb altijd meer op incline gekunt en minder op plat..
ja moet nog paar maandjes in deze sportschool vanwege contract, maar daarna ben ik er ook heel graag weg. Al hangt er wel een relaxt sfeertje tegenover het sfeertje wat je te wachten staat in die andere gym hier
Je kan wel eens last krijgen van je schouder ja.quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:05 schreef Sm0keZ het volgende:
Ik kan me sowieso niet voorstellen dat ik incline ooit zwaarder gepakt zou kunnen hebben dan flat...
Laatst deed ik nog een setje incline DB press, maar m'n sleutelbeen begon toch wel erg moeilijk te doen
Dumbellpress kan ik zeker wel 50-52kg per hand, zo voelt het iig. Maar dat zal ik nooit weten, of misschien wanneer mijn gymeigenaar besluit zwaardere DB's aan te schaffen, maar dat trekt "anabolenidioten" aan volgens hemquote:Op woensdag 6 juni 2007 11:28 schreef no-look het volgende:
nice hoor
M'n trainingsmaat, die een pakje sterker is dan ik, is de dumbells in de gym inmiddels ook ontgroeid. Hij kan nu ook 40kg dumbellpressen, toch best aardig.
Niet dat ik zelf aan de anabolen zit ofzo, maar ik vind het zeker niet slecht als er een aantal 'anabolenidioten' 24/7 aanwezig zijn. Op een of andere manier vind ik het altijd erg motiverend werken als iemand gewichten weg loopt te douwen waarvan ik niet begrijp dat iemand sowieso in staat is om dat te kunnen verplaatsen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:17 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dumbellpress kan ik zeker wel 50-52kg per hand, zo voelt het iig. Maar dat zal ik nooit weten, of misschien wanneer mijn gymeigenaar besluit zwaardere DB's aan te schaffen, maar dat trekt "anabolenidioten" aan volgens hem
Ik wilde idd whey gaan aanschaffen, maar kijkend naar de hoeveelheid soorten en maten (alleen in de webshops al) is het best intimiderend. Is het gewoon het best om iets te proberen? Of is er nou echt een product waarvan meerdere mensen zeggen van ja, die moet je nemen...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:39 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Whey + dextrose + water = post workout altijd een aanrader. Ook voor beginners.
Ik ben ook weer opzoek, misschien toch wel handig op in de OP een rijtje met suggesties te zetten.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:31 schreef Videopac het volgende:
Mc Gilles gebruikt die van M double Y (www.bardolino.nl)
Mr. J had ook een voorkeur; zoek maar even in oude topics
Ik gebruik momenteel die van De Tuinen (gewoon in de winkel verkrijgbaar)
Verder hoor ik ook goede verhalen over XXL Nutrition
Is het misschien een idee om in de OP wat persoonlijke voorkeuren te zetten?
Deze vraag komt toch wel regelmatig terug.
(of neigt dat teveel naar reclame?).
men, ik heb 1 sec. geleden daar besteld.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:02 schreef koejoeloek het volgende:
Ik kan je iig de whey van bodystore afraden, niet omdat ie niet goed werkt, ook niet omdat ie niet lekker is. .
Creatine doorgebruiken boeit volgens mij weinig. Misschien dat je lichaam dan wat ongevoeliger ervoor word maar voor de rest, niet schadelijk voor je lichaam dat is zeker.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:04 schreef BertV het volgende:
[..]
men, ik heb 1 sec. geleden daar besteld.
Wat is jullie ervaring met het doorgebruiken van creatine?
hahah, hij is ook zeker wel goed hoor, alleen als je kijkt naar bovenstaande links, ga je je toch wel even achter je oren krabben.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:04 schreef BertV het volgende:
[..]
men, ik heb 1 sec. geleden daar besteld.
Wat is jullie ervaring met het doorgebruiken van creatine?
Ik bestel al jaren bij bodystore, ze leveren snel, boven de 50,- zonder bezorgkosten.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:16 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
hahah, hij is ook zeker wel goed hoor, alleen als je kijkt naar bovenstaande links, ga je je toch wel even achter je oren krabben.
0,0229 per gram bij een 3000gram order, duurder dan Bodystore!quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:35 schreef Handschoen het volgende:
Hmm, ik denk dat ik voor deze ga van powersupplements. Hmm, een smaak kiezen,zal wel allemaal chemisch zijn, waarschijnlijk dan maar gewoon vanille, kan ik het hopelijk zo door de melk gooien
2 a 3 uurtjes werken en zorgen maken over voeding?!quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:59 schreef koejoeloek het volgende:
ik moet overigens vrijdagmiddag en zaterdag als postbode gaan werken, dwz 2/3uurtjes aan een stuk door wandelen. En ik ben dan dus gewapend met brood met flink wat kipfilet en water, maar wat ik me afvroeg, kan je eigenlijk gewoon een whey/creatine shake in een spa flesje gooien, water erbij, en dat dan een aantal uurtjes bewaren in een tas ofzo? Want anders ben ik bang dat ik echt 2 dagen baggervoeding ga krijgen
ja maar tis wel vrij intensief, je bent tog 3uurtjes aan de wandel en dat kost je tog wel wat energie. Dus daarom vroeg ik me af of ik niet gewoon een shake mee kon nemen, maar vraag me ernstig af of dat spul goedblijft onderweg. En ik heb vrij veel eetmomenten dus me lichaam wil gewoon eten binnen die tijdquote:Op woensdag 6 juni 2007 16:04 schreef McGilles het volgende:
[..]
2 a 3 uurtjes werken en zorgen maken over voeding?!![]()
Je eet toch van te voren en daarna weer gewoon, 3 uur geen voeding is precies mooi de grens
Dan kan je het makkelijk meenemen. Ik neem wel eens sochtends melk mee + proteine poeder wat ik dan pas aan het eind van de middag opdrink. Lekker is het dan niet echt maar goed nog welquote:Op woensdag 6 juni 2007 16:12 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
ja maar tis wel vrij intensief, je bent tog 3uurtjes aan de wandel en dat kost je tog wel wat energie. Dus daarom vroeg ik me af of ik niet gewoon een shake mee kon nemen, maar vraag me ernstig af of dat spul goedblijft onderweg. En ik heb vrij veel eetmomenten dus me lichaam wil gewoon eten binnen die tijdAangezien ik vroeger heel slecht at, ben ik nog niet echt gewend aan 5/6 eetmomenten daarom verdeel ik dat extra. Tot ik het netjes in 5/6 eetmomenten kan doen.
Je hebt van die combo's die echt goed schijnen te werken, Swole V2 oid heb ik goede verhalen over gehoord, ook Cell-tech schijnt goed te werken maar extreem duur.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:29 schreef koejoeloek het volgende:
gaan we proberen morgen
trouwens nog 1 vraagje, in hoeverre zijn de wat duurdere creatine-combinaties (dus de creatine met dextrose en van alles waardoor het beter in je lichaam word opgenomen) nou beter dan de gewone creatine pilletjes? Het scheelt iig genoeg in geld, maar zijn die geavanceerde creatine-supplementen nou ook echt zo veel beter?
Zat er zelf over te denken namelijk no-explode ofzo te kopen, is wel ernstig interessant verhaal wat er bij staat in ieder geval. Maar dat kost dan ook 70euro. Ik heb nu een combo van 42euro, wat volgens mij redelijk werkt, maar of dit spul nou veel beter werkt dan pillen... i doubt itquote:Op woensdag 6 juni 2007 16:40 schreef McGilles het volgende:
[..]
Je hebt van die combo's die echt goed schijnen te werken, Swole V2 oid heb ik goede verhalen over gehoord, ook Cell-tech schijnt goed te werken maar extreem duur.
Ik heb No-Xplode al 4x in huis gehad! Werkt zeker goed, raad ik zeker aan maar het is wel goed duur!quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:49 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Zat er zelf over te denken namelijk no-explode ofzo te kopen, is wel ernstig interessant verhaal wat er bij staat in ieder geval. Maar dat kost dan ook 70euro. Ik heb nu een combo van 42euro, wat volgens mij redelijk werkt, maar of dit spul nou veel beter werkt dan pillen... i doubt it
Is Slegt VoOr je Togh?!quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:04 schreef Fugie het volgende:
Hoeveel mensen hier zitten er eigelijk aan de crea![]()
quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:43 schreef Semargofni het volgende:
Ik geef de voorkeur aan die van powersupplements. Cheap en goede kwaliteit (isolaat) + die mensen weten waar ze het over hebben.
Tot zover mijn reclame
Ik hoef mijn kuiten niet te trainen, dat doe ik al met 't klimmen. Constant op 't puntje van je tenen balanceren is nog ergens goed voorquote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:27 schreef Videopac het volgende:
- squatten en lunges zijn de beste been-oefeningen IMHO. Je zou er nog een oefening voor de kuiten aan toe kunnen voegen.
Ik bedoelde ook dumbell flies. Dus dat komt goed. Cable flies zaten ook in de vorige. Vind 't een fijne oefening. Ben 't bankdrukken ff helemaal zatquote:- je zou de flies ook met dumbbells kunnen doen, voor de afwisseling. Cable flies zaten ook al in je vorige schema, toch?
Isolatie. Links is bij mij zwakker dan rechts en ik wil niet cheaten/zijkant schouders loopt achter.quote:- vraag: wat is het voordeel om de lateral raise met een arm te doen? (NB: niet dat ik de oefening in twijfel trek, maar ik weet het gewoon niet...)
Imo als je merkt dat je met 1 oefening goed gaat, dan 'm erin houden. En als 't saai wordt kan je 'm altijd vervangen.Ik heb een aantal oefeningen die ik er altijd inhoud en d'r zijn een aantal variabel. Verandering van spijs doet etenquote:Algemene vraag: wat is beter: een aantal weken 1 oefening doen en dan een andere of ze regelmatig afwisselen?
Goeie!quote:- triceps cable pushdown zou je ook reverse (hand omgekeerd) kunnen doen, dan train je ook je onderarm, als ik het goed heb.
Whoops, vergetenquote:- ik mis de buikZoals al eerder gepost vind ik crunches op de bal (recht en schuin) erg lekker.
met veel scepsis bekeken maar je laveloos drinken is wel geaccepteerd.
www.vitaminestore.nlquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:09 schreef Tommy_808 het volgende:
waar vind ik vitamine D van solgar?
in belgie is vit D enkel op voorschrift bij de apotheek te krijgen sinds 1 jan![]()
Gebruik het net maar ik zal verslag uitbrengenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:33 schreef Fugie het volgende:
[..]
Hou jij ook bij wat je vooruitgang is met CEEIk ben wel benieuwd omdat ik lui ben en miss met creatine wat sneller wil groeien
Bodystore whey is ook goed met water te doen hoorquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:02 schreef koejoeloek het volgende:
Ik kan je iig de whey van bodystore afraden, niet omdat ie niet goed werkt, ook niet omdat ie niet lekker is. Maar voor minder geld, koop je betere whey's op andere plekken. Bijvoorbeeld idd die van power supplements, of die ikzelf gebruik die van Maximize, die laatste is overigens ook super met water te doen.
Op DBB staan er mindere dingen bij de review. Werkt het echt goed? Bedoel: hou je er nog wat aan over na gebruik?quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:58 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb No-Xplode al 4x in huis gehad! Werkt zeker goed, raad ik zeker aan maar het is wel goed duur!
Puur voor kracht/motivatie/uithoudingsvermogen. Dus indirect ook spiergroei omdat je beter/harder kan trainen. Ik merk echt wel verschil maar sommige mensen snappen het idee niet achter het product, het is een pre-workout suppquote:Op woensdag 6 juni 2007 21:56 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Op DBB staan er mindere dingen bij de review. Werkt het echt goed? Bedoel: hou je er nog wat aan over na gebruik?
Ik lees nog eens en zie toch wel veel goede reviews.. Denk dat ik me ergens mee vergist heb, ander supplementje ofzoquote:Op woensdag 6 juni 2007 22:00 schreef McGilles het volgende:
[..]
Puur voor kracht/motivatie/uithoudingsvermogen. Dus indirect ook spiergroei omdat je beter/harder kan trainen. Ik merk echt wel verschil maar sommige mensen snappen het idee niet achter het product, het is een pre-workout supp
mijn htquote:Op woensdag 6 juni 2007 21:46 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Gebruik het net maar ik zal verslag uitbrengen
Hoe gaat het met je HT btw?
Kracht Training.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:00 schreef FritsFluitketel het volgende:
Heb nu btw al een paar keer de afkorting KT voorbij zien komen.. waar staat dit voor..?
Zal vast voor de hand liggen, maargoed, ik kom er niet op
Geen thee! Dat verminderd opname van voedingsstoffen, vooral vitamines en mineralen enzo. En kalium heb je nodig voor de structuur van je spieren.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:08 schreef Skazminko het volgende:
Melk en thee. Niet door elkaar trouwens, dat is te ranzig voor woorden.
(Romanian) dealifts? Of leg curls?quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:02 schreef no-look het volgende:
spierpijn in de hams... gotta love it.
Hmm, goede vraag. Neck Press vind ik wel leuk. Bankdrukken is ook erg fijn. Maar mijn favoriet is toch Dumbell Biceps Curl gewoon omdat ik dat met 24 kilo kan. (De rest van de oefeningen doe ik op niet zo'mn bijzonder hoog niveau maar 24 kilo ben ik wel blij mee)quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:21 schreef Knipkip het volgende:
Ik blijf spammen...
Wat is jullie favoriete oefening? Ik doe graag na het bankdrukken en de pull-overs nog even dippen.Goed voor de triceps en het volume van de borstkas.
![]()
geen thee?! WEL thee, thee is afvallen en anti-oxidantjes. Thee is prima.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:19 schreef Knipkip het volgende:
[..]
Geen thee! Dat verminderd opname van voedingsstoffen, vooral vitamines en mineralen enzo. En kalium heb je nodig voor de structuur van je spieren.![]()
Inderdaad, ik train nu:quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:12 schreef no-look het volgende:
borst, biceps, abs, schat ik zo
Straks ga ik weer deadliften. 3*3 met (hopelijk) 108 kg.
Buik staat wel op mijn schema maar de laatste keer dat ik dat heb gedaan is zeker 8 maanden geleden. Buik is onzin.quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:33 schreef Handschoen het volgende:
Doe je niet gewoon elke dag je buik?
Zwaar gewerkt? Heb het ook weleens, vooral sinds ik train. Als ik dan een dag zwaar werk gehad heb voel ik dat extra erg..quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:13 schreef koejoeloek het volgende:
waar kan het aan liggen dat ik telkens rond 18:00uur (uurtje na avondeten) super moe ben, heb net even glas met dextrose gepakt en nu is het wel beetje beter, maar ben bijna iedere dag behoorlijk moe zo tegen 18uur. En dat blijft dan ongeveer tot 19uur. Iemand enig idee wat dat zijn kan?
Het enige wat ik vandaag gedaan heb ik zwaar getraint, maar dat doe ik wel vakerquote:Op donderdag 7 juni 2007 18:16 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Zwaar gewerkt? Heb het ook weleens, vooral sinds ik train. Als ik dan een dag zwaar werk gehad heb voel ik dat extra erg..Of misschien moet je meer eten?
Ik heb het idee dat hoe zwaarder ik word, hoe minder ik bench.quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:47 schreef no-look het volgende:
ik moet echt meer gaan benchen. Half jaartje geleden kon ik 2*70 kg, ik failde vandaag na 2*64
thank godquote:Op donderdag 7 juni 2007 19:22 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat hoe zwaarder ik word, hoe minder ik bench.
Eten > Bloed naar je maag > Minder bloed in je hoofd > Moe. Denk ik zo. Wat je zou kunnen doen is ervoor zorgen dat je wat meer ijzer binnen krijgt. Bij zwaar sporten gaan je rode bloedcellen er wat sneller doorheen. Een eens wat vaker spinazie of broccoli. Beschuitje tuinkers is ook een flinke boost. En zorg dat je vitamine B op peil is. Eet voldoende hele granen, zoals volkoren brood.quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:19 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Het enige wat ik vandaag gedaan heb ik zwaar getraint, maar dat doe ik wel vakerheb het trouwens al behoorlijk lang, ook al voordat ik ging trainen. Me voeding is voor zover ik weet behoorlijk goed, en het rare is ook, tis een uurtje na het avondeten, je zou dan toch denken dat het niet aan je voeding kan liggen
mja, ik regel liever alles zelfquote:Op woensdag 6 juni 2007 19:32 schreef LedZep het volgende:
[..]
www.vitaminestore.nl
Als je dan toch voor kwaliteit gaat kan je net zo goed de VM2000 van Solgar nemen.. 28 euri de maand geloof ik, met o.a. 400IU vit D.
Ja, goede ervaringenquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:44 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
mja, ik regel liever alles zelf
ik heb een multivit/mineraal met alles ongv 100~150%, een vit C 1000mg, vit B50 complex van solgar, wat ijzer als ik wil, tarwekiemolie (boordevol vetten, vit e en sterolen) en nu zou ik er een D aan willen toevoegen, alles bijeen is dit nog geen 28 euro per maand denk ik.. dat zou me ook wat te veel zijn :p ik zal wel voor die gewone 400IU softgels gaan van solgar. heb jij goede ervaring met die shop?
edit: wow die VM2000 is wel geschift, en ze raden dan nog aan om er 2 per dag te nemen![]()
Vitamine B-12 (cobalamine prep.) (10000% ADH) 100 µgquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:44 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
edit: wow die VM2000 is wel geschift, en ze raden dan nog aan om er 2 per dag te nemen![]()
Volgens mij is een wedstrijdbad 50mquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:00 schreef Den_Haag het volgende:
Zo, straks rug/benen trainen en morgen de schouders. Daarna 3 wk geen sportschool. Gelukkig heb ik op vakantie in Italie wel de beschikking over een 25m wedstrijdbad. Er gaat dus wel getraind worden
Wat is dat voor rare legcurl? Met een paar katrollen oid want 100kg legcurl lijkt mij een beetje sterk. Die bij mijn gym doe ik meestal setjes van 45kg en ik squat meer dan jijquote:Yay, ondanks het warme weer toch weer twee records verbroken!
squat 3x10x100kg
leg curl 3x8x102.5kg
ja, maar er zit 10µg vit D in (= 200% adh), op zich is dit nog ok, maar ze raden aan 2 tabletten per dag in te nemenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:48 schreef Mr.J het volgende:
Ja.
Vit. B en C zijn zgn. wateroplosbare vitamines, bijna niet te overdosseren.
vreemd, ik kan geen belgische rekeningnummer invoeren bij gegevens, maar als ik een nederlandse (valse) nummer ingeef, kan ik wel vanuit belgie een overschrijving doen op hun rekeningquote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:11 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ja, goede ervaringen. Verzending in een paar dagen, ze incasseren 1x per week oid dus als je per incasso betaalt duurt het even voordat ze het afschrijven.
Het idee achter een aantal weken geen creatine gebruiken is dat je lichaam dan niet ontwent raakt aan het zelf aanmaken van creatine. Zelf gebruik ik creatine 11 weken, waarna ik 4 weken stop.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:49 schreef BertV het volgende:
[..]
over creatine, denk het idd gewoon door te gebruiken met een theelepel per dag.
Lunges: zeer netjes!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:07 schreef Frautie het volgende:
Van de week lunges gedaan met barbell, kwam tot de 35 kg
Loop nu wel zeer charmant door de spierpijn
En als dit vrouwengemiep is so be it:
Maar ik vind 't niet lekker als ik ah squatten ben en ik 't gewicht van de stang voel drukken op mijn rug/schouders. Ik moet zwaarder kunnen squatten, maar door 't rotgevoel ga ik niet zwaarder.
Ik heb mijn handdoek er al omheen/tussen gedraaid, maar 't helpt niet goed genoeg. Iemand nog ideeen/oplossingen?
Yep, dat is het oplympisch bad. Er zijn ook 'sprint'wedstrijden in de 25-meterbaden. En dat is voor een gewoon mens al best grootquote:
Aangezien Solgar bekend staat als één van de beste supplementenproducenten ter wereld denk ik niet dat je enige reden hebt te denken dat je jezelf vergiftigd. Onze voorouders hadden tienmaal zoveel vit D in hun bloed als wij, dus die hele ADH is op vit D helemaal niet van toepassing.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:23 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
ja, maar er zit 10µg vit D in (= 200% adh), op zich is dit nog ok, maar ze raden aan 2 tabletten per dag in te nemen![]()
omdat vit D giftig is in overdosissen is het niet meer in belgie verkrijgbaar![]()
http://forum.dutchbodybui(...)-moeten-nemen-67160/quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:19 schreef mister_popcorn het volgende:
wat is het nut van vit D?
Volgens mij geldt dat alleen maar voor vit. C...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:48 schreef Mr.J het volgende:
Ja.
Vit. B en C zijn zgn. wateroplosbare vitamines, bijna niet te overdosseren.
merci heul veul.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:25 schreef LedZep het volgende:
[..]
http://forum.dutchbodybui(...)-moeten-nemen-67160/
Klikerdeklik.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 09:33 schreef Knipkip het volgende:
[..]
Volgens mij geldt dat alleen maar voor vit. C...
de gemiddelde papzak niet neequote:Op zaterdag 9 juni 2007 09:34 schreef Knipkip het volgende:
Bij gezonde voeding en voldoende zonlicht heb je geen vitamine D nodig.![]()
quote:
Tja, de het strandweer komt er weer aan he!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:17 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ook ernstig, de baco-boys zijn echt weer over vertegenwoordigd. wankers![]()
Bron?quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:19 schreef Knipkip het volgende:
[..]
Geen thee! Dat verminderd opname van voedingsstoffen, vooral vitamines en mineralen enzo. En kalium heb je nodig voor de structuur van je spieren.![]()
sja 't zijn examens, tijd genoeg voor die ventjes die ieder jaar opnieuw doen en dan uiteindelijk stoppen met hun studiesquote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:17 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
de baco-boys zijn echt weer over vertegenwoordigd.
met whey, maar dat maakt niet zó veel uitquote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:55 schreef koejoeloek het volgende:
hoe kom je in godsnaam aan zo'n hoeveelheid eiwit? Is dat zonder whey? Ik zit nu op 150gr inclusief whey, dus wat doe jij wat ik niet doe
Nee.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:43 schreef koejoeloek het volgende:
zit te kijken, als ik nou eens 2x 500gr magere kwark neem (is dat slecht?) en meer melk zuip, dan zit ik zo tegen de 200 aan
Onzinnig antwoord. Als je je voeding goed kiest heb je voor vit. D geen toevoeging nodig. Maar wellicht wil jij leverschade door een teveel aan vit D...quote:
quote:Op zondag 10 juni 2007 11:57 schreef Knipkip het volgende:
[..]
Onzinnig antwoord. Als je je voeding goed kiest heb je voor vit. D geen toevoeging nodig. Maar wellicht wil jij leverschade door een teveel aan vit D...![]()
Vooral omdat ze zo veel meer uren buiten waren dan wij nuquote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:44 schreef LedZep het volgende:
[..]
Onze voorouders hadden tienmaal zoveel vit D in hun bloed als wij, dus die hele ADH is op vit D helemaal niet van toepassing.
Dat klopt, maar je eet dan toch ook in hele andere proporties?quote:Op zondag 10 juni 2007 12:23 schreef Skazminko het volgende:
[..]
[..]
Vooral omdat ze zo veel meer uren buiten waren dan wij nu
Daarbij komt dat iemand die intensief sport hele andere behoeftes heeft dan iemand die dat niet doet.
Jij vreet toch ook wel een hoop koolhydraten voor dat hardlopenquote:Op zondag 10 juni 2007 12:25 schreef LedZep het volgende:
We hebben een nieuwe voedingsexpert in de ark, ik merk het al
Misschien is het wat gepaster om iets rustiger te beginnen ipv hier achter elkaar "feitjes" te spuwen waar mensen niet heel erg om zitten te springen...quote:Op zondag 10 juni 2007 12:06 schreef Knipkip het volgende:
Even wat anders... opname van eiwitten is ook afhankelijk van hoe je ze eet. D.w.z. de combinatie van voedingsmiddelen. Voorbeelden;
Ei en tarwe
Ei en melk
Ei en aardappel (biologische waarde van 137!!!)
Bonen en maïs
Melk en tarwe
Verder zitten er in de volgende producten hoogwaardige eiwitten (dus die je makkelijk opneemt en voor opbouw zorgen): hoog naar laag;
Ei
Vis
Rundvlees
Melk
Edammer kaas
Zwitserse kaas
Soja
Rogge
Bonen
Misschien handige tips.![]()
Wat zit er allemaal in?quote:Op maandag 11 juni 2007 10:32 schreef Fugie het volgende:
Ben net wakkeer en zit mijn eerste mega grow shake met kersensmaak te drinken en wat is dat spul lekker zeg
quote:Energie 176 kcal
Eiwit 9,85 g
Koolhydraten 33,3g
Vet 0 g
Creatine 7,5 g
L-Glutamine 3 g
Taurine 1,5 g
L-Valine (BCAA) 105 mg
L-Isoleucine (BCAA) 180 mg
L-Leucine (BCAA) 115 mg
Natrium 95 mg
Kalium 90 mg
Magnesium 70 mg *(23%)
Vitamine C 75 mg *(125%)
Vitamine E 12,5 mg *(125%)
Vitamine B1 1,75 mg *(125%)
Vitamine B2 2 mg *(125%)
Vitamine B3 22,5 mg *(125%)
Vitamine B5 7,5 mg *(125%)
Vitamine B12 1,25 μg *(125%)
Foliumzuur 0,25 mg *(125%)
Biotine 0,19 mg *(125%)
Ziet er niet echt goed uit... 1,5 liter melk dan ook nog 0,8 liter chocomel en nog 500 gram kwarkquote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:23 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
met whey, maar dat maakt niet zó veel uit
voornaamste eiwitbronnen:
1.55l melk: 52.7g
0.8l chocomelk: 27.2g
150g havermout: 16.2g
multigranen brood -slechts 6 stuks-: 14g
3 eieren: 14g
100g spek: 18g
30g whey: 26.4g
10g soya eiwit: 9.2g
500g kwark: 57g
![]()
?? wat zeg jij allemaalquote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:22 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ziet er niet echt goed uit... 1,5 liter melk dan ook nog 0,8 liter chocomel en nog 500 gram kwark100 gram spek
![]()
Waar is de kip en/of ander mager vlees?
ik heb er nog wat kaas bijgesmetenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:37 schreef Tommy_808 het volgende:
hmm, net een tabelletje gemaakt met m'n voeding oop een trainingsdag
zonder avondmaal zit ik aan 250 270g eiwit en 3500 3900 kcals(met dank aan chocolademelk
)
Even voor het gemak MrJ gekopieerd. Dit noem ik een goed inelkaar stekend voedingsschema:quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:13 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
?? wat zeg jij allemaal
[..]
ik heb er nog wat kaas bijgesmeten![]()
avondmaal is 1/2 vd tijd kip, en mager vlees!? wat is dat nou weer!?!?!? moet dat van benecol zijn!?![]()
1) ik ga niet heel m'n schema hier pasten, hier was ook niet naar gevraagt. ik heb alleen m'n voornaamste eiwitbronnen gepastequote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:52 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Even voor het gemak MrJ gekopieerd. Dit noem ik een goed inelkaar stekend voedingsschema:
-mooi schema van J-
spek v een varken is lekkerquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:31 schreef Semargofni het volgende:
spek is van een verken en dat is slecht, ofzo.
Damn, dat is een te bruut oud schema hoor.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:52 schreef JoeyT het volgende:
Ben benieuwdquote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:19 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Damn, dat is een te bruut oud schema hoor.
Zal vanavond wel even mijn huidige online gooien.
Ik ben ooit gaan dumbell pressen na 15 glazen bier. Wat een hel was dat.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:33 schreef no-look het volgende:
gisteren, met een paar flesjes bier op, setjes op 60/62/64 kg gebencht en pulldown gedaan met uiteindelijk 5*70 kg. Zwaar lekkere training, grrrrrr.
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:16 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ik ben ooit gaan dumbell pressen na 15 glazen bier. Wat een hel was dat.![]()
1 dag boeit echt niet heurquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:51 schreef koejoeloek het volgende:
ik had vandaag even me "ik heb er vandaag echt even schijt aan" dag, beetje heel weinig water gedronken, wel cola, wel netjes me eiwitjes en koolhydraatjes binnen gekregen, maar had er vandaag geen zin in om helemaal schoon te doen. Morgen wel weer
http://home.planet.nl/~geem0008/voedingsschema.xlsquote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:29 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ben benieuwdVond het er erg goed uitzien. Misschien alleen iets teveel melkproducten naar mijn smaak.
Ok grootste veranderingen zijn het brood en de melkproducten die je er hebt uitgegooid en daarvoor in de plaats havermout en sojamelk. Wat is de gedachte hierachter. Zijn de koolhydraten uit havermout hoogwaardiger dan die uit brood. En waarom alle melkproducten eruit?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:32 schreef Mr.J het volgende:
[..]
http://home.planet.nl/~geem0008/voedingsschema.xls
Vergeet de 2.5 gram extra amandelen niet!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:40 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ok grootste veranderingen zijn het brood en de melkproducten die je er hebt uitgegooid en daarvoor in de plaats havermout en sojamelk. Wat is de gedachte hierachter. Zijn de koolhydraten uit havermout hoogwaardiger dan die uit brood. En waarom alle melkproducten eruit?
De rijstmaaltijden bevatten nu nog maar de 1/2 aan rijst.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:40 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ok grootste veranderingen zijn het brood en de melkproducten die je er hebt uitgegooid en daarvoor in de plaats havermout en sojamelk. Wat is de gedachte hierachter. Zijn de koolhydraten uit havermout hoogwaardiger dan die uit brood. En waarom alle melkproducten eruit?
De rijstmaaltijden maak ik in 1 grote pan en verdeel het daarna in porties. Dus kan best zijn dat in de ene portie in verhouding iets meer rijst, kip of brocolli zit dan in de volgende portie.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:15 schreef Haijo het volgende:
[..]
Vergeet de 2.5 gram extra amandelen niet!
Ziet er heel precies uit, Mr. J, weeg je ook alles af of doe je dat op de gok?
Ik kan wel iets verdragen, maar ik was wel echt zwaar aangeschoten. Waar ik normaal 2x32kgx8 kon lukt me het nou nog maar net met 12 en van lamlendigheid na 2 sets gestopt.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:26 schreef Haijo het volgende:
[..]
![]()
Hoeveel/vaak?!
Bij 15 glazen bier ben ik namelijk compleet laveloos!
Zoiets heb ik ook, alleen geen sojamelk (lust ik niet, dus neem ik maar hv melk), en ik eet vaak pasta met sardines, spinazie en rozijntjes. (met een beetje kaasquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:32 schreef Mr.J het volgende:
[..]
http://home.planet.nl/~geem0008/voedingsschema.xls
Als je zo naar je schema kijkt ziet het er naar uit alsof je elke dag (doordeweeks) hetzelfde eet, is dat ook zo? en zo ja: wordt je daar niet moe van?quote:Op woensdag 13 juni 2007 08:44 schreef Mr.J het volgende:
Door de weeks zit ik in een werkritme, in het weeken hou ik een iets ander ritme aan, maar ook in de weekenden volg ik mijn schema (zie tabblad 'weekend' in schema).
Zijn goede vetten.quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:10 schreef Knipkip het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook, alleen geen sojamelk (lust ik niet, dus neem ik maar hv melk), en ik eet vaak pasta met sardines, spinazie en rozijntjes. (met een beetje kaas) Of soms rijst met broccoli, kip en cashewnootjes.
En ik eet doordeweeks ook eieren.
Vraagje; waarvoor de eetlepel olijfolie?![]()
Ja.quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:13 schreef Handschoen het volgende:
[..]
Als je zo naar je schema kijkt ziet het er naar uit alsof je elke dag (doordeweeks) hetzelfde eet, is dat ook zo? en zo ja: wordt je daar niet moe van?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |