0356719889quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:14 schreef Houtspeer het volgende:
Wat is dat hun telefoonnummer? Vage website.
Als 1 vraag echt onduidelijk is ofzo dan vervalt die. Volgens mij betekent dat dat de mensen die hem goed hebben hun punten houden, maar het totaal aantal te behalen punten dan omlaag gaat (waardoor je cijfer toch stijgt, ook al had je hem al goed). Dus ook mensen die het wel goed gemaakt hebben kunnen klagen!quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:30 schreef Paaul het volgende:
Niet allemaal gaan klagen over 23, die is gewoon goed! Straks tellen ze hem voor iedereen goed terwijl ik wel gewoon goed gelezen heb
Je redeneert fout, de uil stemt zijn voedselbehoefte aan, op de dichtheid van de lemmings.quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:45 schreef men_in_red het volgende:
Was wel te doen vond ik, zeker 38 punten.
Maar twee vragen waar ik het niet mee eens ben:
Vraag 1: eerst moet je zien te weten wat zijn dagelijkse buit lemmingen is. Dat lijkt me 5, hoe veel er ook op een hecare zitten, hij eet er nooit meer dan 5.
dan kijk je hoeveel hij er kan vangen in een gebied met gemiddeld 1 lemming/hectare, dit is 2,5
Dan heeft hij dus 5/2.5= 2 hectare nodig om zijn dagelijkse buit binnen te halen lijkt mij.
Geen idee hoe het antwoord model op 2.5 of 2.6 of 2.7 hectare komt.
De N voor Bio is nooit lager geweest dan 0,9 dus ik denk dat je die 4,9 wel zeker gehaald hebt. Maar misschien helpt het toch om wat te klagen voor de zekerheid?quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:54 schreef Marurk het volgende:
Klopt het dat de norm bij bio altijd vrij hoog ligt?
Ik heb tussen 4,6 en 6,6 en MOET minimaal een 4,9 halen. Kan ik met zekerheid zeggen of ik dit gehaald heb?Als dat zo is, ben ik er bijna 100% zeker van dat ik geslaagd ben...
Al met al was het proefwerk niet gemakkelijk...![]()
Ik dacht bij die opgave echt van: "Zo makkelijk kan het toch niet zijn: gewoon die lijn trekken en aflezen..."quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:50 schreef MaxC het volgende:
[..]
Er was gegeven 1 lemming per ha, dus dan trek je een streep omhoog en naar links en kom je op 2,75 om precies te zijn(had ik tenminste)![]()
Waarover dan?quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:55 schreef Kantar het volgende:
[..]
De N voor Bio is nooit lager geweest dan 0,9 dus ik denk dat je die 4,9 wel zeker gehaald hebt. Maar misschien helpt het toch om wat te klagen voor de zekerheid?![]()
![]()
![]()
Dat zei ik ook al in het vorige topic. Zulke inkoppertjes dat je ze soms over het hoofd ziet.quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:56 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik dacht bij die opgave echt van: "Zo makkelijk kan het toch niet zijn: gewoon die lijn trekken en aflezen..."Heb 'm nu verkeerd ook nog...
Dus: eerste ingeving is altijd de beste.
Wel kut dat ik dat fout gedaan heb dan.![]()
![]()
ik trok een streep omhoog en kwam op 2,5quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:50 schreef MaxC het volgende:
[..]
Je redeneert fout, de uil stemt zijn voedselbehoefte aan, op de dichtheid van de lemmings.
Er was gegeven 1 lemming per ha, dus dan trek je een streep omhoog en naar links en kom je op 2,75 om precies te zijn(had ik tenminste)![]()
Over dat het te lang/te moeilijk/te [vul maar wat negatiefs in] was. Maakt niet uit, zolang je maar klaagt.quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:57 schreef Marurk het volgende:
[..]
Waarover dan?
Maar 't kutte is dat je nooit 100% zeker weet wat de norm is en daarom weet je niet zeker of je 't wel gehaald hebt...![]()
Als je de beredenatie er bij hebt gezet misschien wel?quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:11 schreef Fhm het volgende:
Ik heb bij die eerste opdracht 3,0 ha als hectare gegeven.
Want, zo'n beest heeft dus 2,5 lemming nodig, maar er lopen toch geen ahlve lemmingen rond? Dus, dan zou hij 3 nodig hebben.. Dus 3,0 ha.. Zou dat nou echt fout zijn?
Ja maar dan zijn die plaatjes dus eigk fout. Ik heb echt heel lang getwijfeld uiteindelijk toch maar voor het BINAS antwoord gegaanquote:Op woensdag 30 mei 2007 17:53 schreef EricT het volgende:
[..]
Ik had ook C, maar je moest het antwoord bepalen aan de hand van de plaatjes en daarin stond (vrij) duidelijk dat het antwoord F moest zijn..
Het gaat dan ook om gemiddeld hè...quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:11 schreef Fhm het volgende:
Want, zo'n beest heeft dus 2,5 lemming nodig, maar er lopen toch geen ahlve lemmingen rond? Dus, dan zou hij 3 nodig hebben.. Dus 3,0 ha.. Zou dat nou echt fout zijn?
Er staat echt bij volgens het plaatjequote:Op woensdag 30 mei 2007 19:16 schreef switchboy het volgende:
[..]
Ja maar dan zijn die plaatjes dus eigk fout. Ik heb echt heel lang getwijfeld uiteindelijk toch maar voor het BINAS antwoord gegaan![]()
Ja, maar dat slaat eigenlijk nergens op. Want zelfs zonder BINAS dacht ik dat het alleen tijdens de repolarisatie was, dat heb ik zo geleerd en zo staat het ook in elk biologie boek. Ik vind het raar dat ze er dan iets anders van gaat maken en dan iets vragen wat eigenlijk niet waar is!quote:
Kantar zei: De N voor Bio is nooit lager geweest dan 0,9...quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:28 schreef Heinekenner het volgende:
Ik heb een norm van 0,4 nodig om voldoende te halen
dat is toch wel te halen met dit examen?
En Kantar is helderziend?quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:30 schreef Marurk het volgende:
[..]
Kantar zei: De N voor Bio is nooit lager geweest dan 0,9...
ja daarom had ik ook 3quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:11 schreef Fhm het volgende:
Beter wordt dat goedgerekendquote:Op woensdag 30 mei 2007 19:38 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
ja daarom had ik ook 3
en hij gaat toch ook niet met een meetlint
o oeps ik ben over mijn 2.7 hectare heen![]()
Kom je er nou pas achter?quote:
De uitwerkingen niet gelezen? Volgens mij staat er gewoon van 2.5 t/m 3 is goed.quote:
Ja precies, als je puur van de afbeelding uitgaat, is er niks verkeerd aanquote:Op woensdag 30 mei 2007 18:20 schreef -jos- het volgende:
[..]
In Binas staat het anders, maar in de vraag staat 'volgens het plaatje' dat dus gegeven is. Ik had hem goed
Boer Harmsen heeft twaalf koeien en die grazen al jaren in de glooiende weiden. Volgens boer Harmsen zijn zijn koeien uber-gezond omdat ze blauw gras eten.quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:20 schreef Juzme het volgende:
[..]
Ja, maar dat slaat eigenlijk nergens op. Want zelfs zonder BINAS dacht ik dat het alleen tijdens de repolarisatie was, dat heb ik zo geleerd en zo staat het ook in elk biologie boek. Ik vind het raar dat ze er dan iets anders van gaat maken en dan iets vragen wat eigenlijk niet waar is!
nicequote:
De followup vraag had best kunnen zijn:quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:58 schreef EricT het volgende:
[..]
Boer Harmsen heeft twaalf koeien en die grazen al jaren in de glooiende weiden. Volgens boer Harmsen zijn zijn koeien uber-gezond omdat ze blauw gras eten.
Vraag 1: Wat voor kleur heeft het gras volgens boer Harmsen?
Antwoord: Blauw, ondanks dat BINAS zegt dat gras groen is
![]()
BB is lifesience student (of was het toch voedingsindustrie oid?) dus dat moet wel kloppenquote:
Wij kregen er één van school. Mijn school is tof!quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:00 schreef Houtspeer het volgende:
Wie gebruikte hier eigenlijk die BioData? Ik wel
En over dat rekenmachine, ik kocht er eentje onderweg voor 11 euroEn voordie ene vraag waar je echt je rekenmachine voor nodig had, heb ik maar 2 puntjes voor..
11 euro naar de pleuris.
ik had gewoon mijn GR, werd niks van gezegdquote:Op woensdag 30 mei 2007 20:00 schreef Houtspeer het volgende:
Wie gebruikte hier eigenlijk die BioData? Ik wel
En over dat rekenmachine, ik kocht er eentje onderweg voor 11 euroEn voordie ene vraag waar je echt je rekenmachine voor nodig had, heb ik maar 2 puntjes voor..
11 euro naar de pleuris.
Oh dan, ik dacht dat hij echt examen had. Dan kan het welquote:Op woensdag 30 mei 2007 20:01 schreef EricT het volgende:
[..]
BB is lifesience student (of was het toch voedingsindustrie oid?) dus dat moet wel kloppen![]()
Ja, en 10 keer 2 is 30 moeten we dan ook maar voor zoete koek nemen als zij ons datquote:Op woensdag 30 mei 2007 19:58 schreef EricT het volgende:
[..]
Boer Harmsen heeft twaalf koeien en die grazen al jaren in de glooiende weiden. Volgens boer Harmsen zijn zijn koeien uber-gezond omdat ze blauw gras eten.
Vraag 1: Wat voor kleur heeft het gras volgens boer Harmsen?
Antwoord: Blauw, ondanks dat BINAS zegt dat gras groen is
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |