abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51625041
mijn kater is gecastreerd toen hij ongeveer 6 maanden was, dus misschien is het ook wel wat te vroeg geweest. Ik weet niet precies wat je met een echt kater uiterlijk bedoeld eigenlijk...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 juli 2007 @ 13:48:28 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51625651
Een soort Jamie Bolle wangen, stevig lijf. Katers zijn veel breder van bouw dan poezen maar als je ze te vroeg van hun hormonen berooft groeien ze niet altijd uit tot hun echte katerbouw.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_51625844
Tijger heeft niet echt een katerbouw denk ik..

ik zal ff kijken of ik een foto kanuploaden.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 juli 2007 @ 14:00:40 #104
13151 crew  Rewimo
pi_51626072
Dit is wel een aardig voorbeeld denk ik:

Brede kop, brede poten, brede borst. Bij poezen is dat over het algemeen wat smaller. Okee, moet je Foldjes even niet meetellen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 19 juli 2007 @ 14:01:53 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_51626116
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 14:00 schreef Rewimo het volgende:
Dit is wel een aardig voorbeeld denk ik:

[afbeelding]

Brede kop, brede poten, brede borst. Bij poezen is dat over het algemeen wat smaller. Okee, moet je Foldjes even niet meetellen
Noch Zoe
disclaimer
pi_51626143
Hm, dat is dus qua kop iig niet de bouw van Tijger..

hij is wel een stuk groter/steviger dan Anisha, maarja, dat is ook maar een kleintje..

http://photosbyak.fotopic.net/c1329051.html
  donderdag 19 juli 2007 @ 14:15:38 #107
136830 Nenootje
severely detached
pi_51626551
Hoe weet je dan wanneer het juiste moment is om te castreren?
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
  donderdag 19 juli 2007 @ 14:46:23 #108
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_51627324
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 14:15 schreef Nenootje het volgende:
Hoe weet je dan wanneer het juiste moment is om te castreren?
Een combinatie van :
- heel erg veel aan een zichtbare penis likken;
- alles wat leeft (en soms ook niet, kussens/knuffels) bespringen alsof hij het wil gaan dekken;
- sproeien.

Je kunt het niet altijd goed doen, bepaalde rassen (zoals Karthuizer/Chartreux/British Blue) zijn pas helemaal tot een ras-typische kater (ultra-massief) uitgegroeid op hun 2e jaar. Daar wil je niet op wachten als je het beestje als huiskat wil houden, maar je probeert het in principe nog steeds zo lang mogeljik uit te stellen, want dan is in ieder geval het karakter het beste voor dat doel.

[ Bericht 14% gewijzigd door mvdejong op 19-07-2007 15:41:28 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 19 juli 2007 @ 15:14:31 #109
136830 Nenootje
severely detached
pi_51628107
Bedankt Het duurt nog een tijdje (Hobbes is pas 3 maanden), maar dan weet ik het alvast.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 juli 2007 @ 15:31:19 #110
13151 crew  Rewimo
pi_51628606
Jamie, blauwe fold, is inderdaad ook pas laat gecastreerd. En dat was eigenlijk alleen maar omdat er een andere kat bijkwam, niet omdat hij sproeide of iets dergelijks. En ultramassief is hij wel ja
pi_51628673
het linkje in mijn eerdere post is trouwens een foto van tijger..
pi_51634962
Hey allemaal,

Ik heb een paar vraagjes over ons katertje. M'n vriend en ik wonen sinds ruim een maand samen in ons appartement. Bobbie is nu ongeveer 7 maanden oud en wij hebben hem sinds hij ongeveer 2 maanden oud was.

Na ongeveer 2 weken in ons nieuwe huis begon hij buiten de bak te poepen, terwijl hij dit nooit eerder gedaan heeft !! Hij poept niet elke keer buiten de bak maar wel bijna elke dag! Het is voor ons vervelend (en voor bobbie zeker ook!) dat als we thuis komen van het werk dat we weten dat hij gepoept heeft. Af en toe heeft hij niet gepoept als we thuiskomen (we werken beide full time sinds we beide katten hebben).

We hebben op internet naar informatie gezocht en het een en ander uitgeprobeerd. We hebben oa. een 2e bak gekocht (we hebben nog een poes die ongeveer 1,5 jaar is), 1 bak in de gang en 1 bak bij de
achterdeur (totaal niet bij elkaar in de buurt dus).
Het kan ook niet aan het eten liggen want we hebben de hoeveelheid en soort eten (merk) aangepast. Ze krijgen een bak water en brokjes voeding.

Maar we hebben tot nu toe niks kunnen vinden waarom hij buiten de bak poept en de dierenarts kan ook niks vinden. Als we hem straffen (alleen als we het gezien hebben!) wordt hij wel bang en weet hij dat hij iets fout heeft gedaan maar hij leert het niet af.

Hebben jullie ideeen/tips over waarom hij dit doet? Hoe wij hem duidelijk maken dat het niet mag? En hoe we dit op kunnen lossen?

Alvast bedankt voor alle ideeen en tips!
♥..Every day I love you more..♥
Moonwell.nl
♥ Aileen 25-09-2008 ♥
  donderdag 19 juli 2007 @ 19:12:48 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51635152
Mijn idee zou zijn dat je kat niet lekker in zijn vel zit. Het poepen is dan stressgedrag. Hij plast kennelijk wel gewoon op de bak, dus hij is niet onzindelijk. Katten kunnen een gevoelige psyche hebben. Sommige reageren bijv. slecht op veranderingen. Dat kan dus jullie verhuizing zijn en dat jullie overdag lang van huis zijn.

En wat doe je eraan? Straffen heeft heel weinig zin. In ieder geval veel aandacht geven als jullie thuis zijn. Misschien vindt hij het ook wel heel fijn om 's nachts bij jullie op de kamer te mogen slapen. Verder zou je kunnen denken aan een feromonenstekker (Feliway): daar voelen katten zich happy bij. Bloesemtherapie is ook een optie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_51635589
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:12 schreef Lienekien het volgende:
Mijn idee zou zijn dat je kat niet lekker in zijn vel zit. Het poepen is dan stressgedrag. Hij plast kennelijk wel gewoon op de bak, dus hij is niet onzindelijk. Katten kunnen een gevoelige psyche hebben. Sommige reageren bijv. slecht op veranderingen. Dat kan dus jullie verhuizing zijn en dat jullie overdag lang van huis zijn.

En wat doe je eraan? Straffen heeft heel weinig zin. In ieder geval veel aandacht geven als jullie thuis zijn. Misschien vindt hij het ook wel heel fijn om 's nachts bij jullie op de kamer te mogen slapen. Verder zou je kunnen denken aan een feromonenstekker (Feliway): daar voelen katten zich happy bij. Bloesemtherapie is ook een optie.
Maar hij is pas begonnen ermee toen we 2 weken hier woonden. Wij hebben hem van iemand anders overgenomen en tijdens die "verhuizing" was er helemaal niks aan de hand (zijn broertje is daar gebleven).
We slapen met de slaapkamer deur open, maar hij is niet zo'n bedslaper. Dat is hij nooit geweest.

Feliway wil ik wel proberen, kan je het bij de dierenwinkel kopen?
Moonwell.nl
♥ Aileen 25-09-2008 ♥
  donderdag 19 juli 2007 @ 19:27:10 #115
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51635677
Ja, dat kun je bij de dierenwinkel kopen.

Het kan nog steeds wel stress zijn hoor, al begon het twee weken na de verhuizing.
pi_51635844
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:27 schreef Lienekien het volgende:
Ja, dat kun je bij de dierenwinkel kopen.

Het kan nog steeds wel stress zijn hoor, al begon het twee weken na de verhuizing.
Ik ga het morgen gelijk proberen! bedankt voor de tip!
Moonwell.nl
♥ Aileen 25-09-2008 ♥
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:43:45 #117
151515 verita
Happy days
pi_51640388
Ik heb ook een paar vragen.

Wij hebben sinds anderhalf jaar een erg bange ex-asielkat, genaamd Miss Marple. Ze is nu twee jaar, erg schuw, vlucht weg bij bezoek en pas sinds een paar maand wil ze op schoot. Ze is met 6 maand gesteriliseerd in het asiel waarbij bleek dat ze 4 weken drachtig was van 4 kittens. Die zijn dus geaborteerd. Toen wij haar meenamen was ze net 'geholpen'. We weten niets over haar over de periode vóór het asiel. Ze gaat graag naar buiten en is ook graag binnen. Dit is ze :

Nu hebben we sinds twee weken gezinsuitbreiding in de vorm van een klein katertje, die we 'Morse' genoemd hebben. Morse is uiteraard erg speels, hij is van de maand mei. Hij is net gechipped en geent, en zodra het mag laten we hem castreren. Hier is de broekeman

Nu de vragen. Het is oorlog hier. Compleet oorlog. Miss Marple vlucht, Morse zit haar achterna, springt van een afstandje zo bovenop haar en bijt. Hij bijt ons ook, we bestraffen hem door heel hard NEE te roepen, hem weg te zetten en desnoods even af te zonderen.
Water helpt niet. Nu is het zover dat ik moet zorgen dat Miss Marple alleen kan eten door hem bezig te houden, anders laat hij haar niet met rust. Hij springt op haar rug met nagels uit, en bijt in haar nek, of bijt in haar staart. Zij gromt en blaast, slaat ook van zich af maar zonder nagels. Hij kan nu al behoorlijk springen en het duurt niet lang meer voordat hij ook op vensterbank kan springen waar MM nu steeds naar vlucht.
Wat te doen? We hebben plenty speeltjes, krabpalen, en ik zelf houd me minstens een uur per dag bezig met spelen met Morse. Ik beloon hem door lief tegen hem te praten als hij niet bijt en soms blijft hij dan rustig liggen en vind het goed dat hij geaaid wordt. Maar meestal springt hij op en begint weer met bijten en de poes nazitten. Ze rennen nu continue door het huis, en MM kijkt ons aan alsof ze wil zeggen: stelletje , wat hebben jullie nou in huis gehaald???
We vinden het erg sneu voor haar, temeer omdat ze pas naar een pension was geweest en daar erg veel lol had gehad met andere katten. Dus wij dachten haar een plezier te doen met een kameraadje.

Gaat dit nog lang duren, komt er ooit een verandering? Herkent iemand dit?
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 juli 2007 @ 22:07:11 #118
13151 crew  Rewimo
pi_51641406
Tja, kleintjes zijn speels, en Morse moet een plekje veroveren. Althans, dat vindt hijzelf. Hoe oud is hij? Ze zullen het toch samen moet "uitvechten", meestal is na een week de rangorde wel bepaald en is het over. Jammer dat je MM niet kunt dwingen hem eens een flinke pets te geven om hem op zijn plaats te zetten. Hopelijk doet ze dat een keer uit zichzelf.
pi_51649654
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:47 schreef kyraaa het volgende:

[..]

Heej dat deed kyra ook toen ze klein was
Ondertussen allang niet meer
Ze hield er op een dag gewoon vanzelf mee op.
(toevallig precies rond de tijd dat wij, een helm voor haar, bespraken)
Ze viel steeds op haar hoofd en zij
Ooh dan zal dat bij Charlie ook nog wel komen

Nog een vraagje !
Zoals ik eerder ook al meldde hebben wij een katertje van 13 weken,
we vroegen ons af vanaf wanneer het goed is om deze te laten castreren.
Een ras weten we niet precies, de DA denkt dat ie een Europese Korthaar is.

En onze kleine man heeft een beetje een doffe vacht, terwijl de kittens van mijn schoonzus (ong zelfde leeftijd) wel een mooi glanzende vacht hebben.
Kan dit zijn doordat hij alleen brokjes krijgt ? Hij lijkt verder gezond te zijn.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 07:53:05 #120
331 Merel
Be here now.
pi_51650295
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 03:27 schreef Slut. het volgende:

we vroegen ons af vanaf wanneer het goed is om deze te laten castreren.
Een ras weten we niet precies, de DA denkt dat ie een Europese Korthaar is.
Kon de dierenarts dat niet vertellen dan?
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 21:43 schreef verita het volgende:

Miss Marple & Morse
Morse lijkt precies op onze Teun! Wij hebben nog twee oudere katten, Miep van 5 jaar oud en Saar van 1 jaar. Teun en Saar kunnen goed met elkaar opschieten, maar Miep moet vaak ook niks hebben van het kleine grut. En ze is te zachtaardig om ze hard aan te pakken. Maar heel af en toe, als het haar echt te veel wordt, deelt ze even een paar klappen uit en dan is meteen weer duidelijk wie de baas is

Teun in actie.

We hebben Teun sinds eind mei, en volgens z'n oude baasje was hij toen 8 weken en kon hij dus met ons mee. Maar we twijfelen inmiddels een beetje aan z'n leeftijd, want hij gedraagt zich nog erg jong. We hebben bijvoorbeeld een schapenvel liggen waarin hij altijd gaat liggen kroelen en op zoek gaat naar een tepel. Hij kan echt een half uur liggen sabbelen aan een bobbeltje in het vel in de hoop dat er melk uit komt . En hij gaat eigenlijk altijd goed op de bak, maar ongeveer eens in de week doet hij per ongeluk een plasje op een kussentje of een kleedje . Bestaan hier oplossingen voor anders dan wachten tot ie wat ouder is? Vooral het sabbelen vind ik zo zielig, dat ie echt een moeder zoekt. Ik ben bijna geneigd soms een flesje met melk te geven, maar ben bang dat het sabbelen dan helemaal nooit ophoudt.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  vrijdag 20 juli 2007 @ 08:41:05 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_51650727
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 21:43 schreef verita het volgende:
Ik heb ook een paar vragen.

Wij hebben sinds anderhalf jaar een erg bange ex-asielkat, genaamd Miss Marple. Ze is nu twee jaar, erg schuw, vlucht weg bij bezoek en pas sinds een paar maand wil ze op schoot. Ze is met 6 maand gesteriliseerd in het asiel waarbij bleek dat ze 4 weken drachtig was van 4 kittens. Die zijn dus geaborteerd. Toen wij haar meenamen was ze net 'geholpen'. We weten niets over haar over de periode vóór het asiel. Ze gaat graag naar buiten en is ook graag binnen. Dit is ze :

[afbeelding]

Nu hebben we sinds twee weken gezinsuitbreiding in de vorm van een klein katertje, die we 'Morse' genoemd hebben. Morse is uiteraard erg speels, hij is van de maand mei. Hij is net gechipped en geent, en zodra het mag laten we hem castreren. Hier is de broekeman

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu de vragen. Het is oorlog hier. Compleet oorlog. Miss Marple vlucht, Morse zit haar achterna, springt van een afstandje zo bovenop haar en bijt. Hij bijt ons ook, we bestraffen hem door heel hard NEE te roepen, hem weg te zetten en desnoods even af te zonderen.
Water helpt niet. Nu is het zover dat ik moet zorgen dat Miss Marple alleen kan eten door hem bezig te houden, anders laat hij haar niet met rust. Hij springt op haar rug met nagels uit, en bijt in haar nek, of bijt in haar staart. Zij gromt en blaast, slaat ook van zich af maar zonder nagels. Hij kan nu al behoorlijk springen en het duurt niet lang meer voordat hij ook op vensterbank kan springen waar MM nu steeds naar vlucht.
Wat te doen? We hebben plenty speeltjes, krabpalen, en ik zelf houd me minstens een uur per dag bezig met spelen met Morse. Ik beloon hem door lief tegen hem te praten als hij niet bijt en soms blijft hij dan rustig liggen en vind het goed dat hij geaaid wordt. Maar meestal springt hij op en begint weer met bijten en de poes nazitten. Ze rennen nu continue door het huis, en MM kijkt ons aan alsof ze wil zeggen: stelletje , wat hebben jullie nou in huis gehaald???
We vinden het erg sneu voor haar, temeer omdat ze pas naar een pension was geweest en daar erg veel lol had gehad met andere katten. Dus wij dachten haar een plezier te doen met een kameraadje.

Gaat dit nog lang duren, komt er ooit een verandering? Herkent iemand dit?
Verita,

Hier is het precies hetzelfde. Ik heb een schuwe tweedehands poes genaamd Zoë en een hyperactieve kitten genaamd Noortje. Noortje valt Zoë aan. Constant. En Zoë blaast en gromt en kruipt onder het bed. Ik maakte me er in het begin ook heel veel zorgen over, omdat ik het idee had dat Zoë nooit meer normaal zou kunnen slapen of eten of kakken. Maar we zijn nu 2 maanden verder en de toestand stabiliseert zich meer en meer. Het aanvalsgedrag van Noortje wordt minder, maar wat ook belangrijk is: Zoë lijkt het soms best leuk te vinden om lekker met de kleine te ravotten. Ik betrap ze nu al op samen slapen en ze wassen elkaar nu ook.
Ik denk dat het een kwestie is van rangorde bepalen; de kitten zal dat ook niet zomaar opgeven en zeker niet als ze een beetje een pittig karakter hebben (aangezien je een rooie hebt, zit die kans er dik in ). Maar ik geloof dat het vanzelf ophoudt, bij mij is het in ieder geval al een stuk minder geworden. Ze wennen vanzelf aan elkaar en het wordt vanzelf "gewoon", maar je moet het wel een hoop tijd gunnen, want dat gebeurt niet over 1 nacht ijs.
Succes er mee in ieder geval
disclaimer
  vrijdag 20 juli 2007 @ 12:38:16 #122
136830 Nenootje
severely detached
pi_51657294
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 07:53 schreef Merel het volgende:
We hebben Teun sinds eind mei, en volgens z'n oude baasje was hij toen 8 weken en kon hij dus met ons mee. Maar we twijfelen inmiddels een beetje aan z'n leeftijd, want hij gedraagt zich nog erg jong. We hebben bijvoorbeeld een schapenvel liggen waarin hij altijd gaat liggen kroelen en op zoek gaat naar een tepel. Hij kan echt een half uur liggen sabbelen aan een bobbeltje in het vel in de hoop dat er melk uit komt .
Veel mensen doen kittens weg rond een week of 8, maar dat is eigenlijk te vroeg. Bij fokkers blijven de kittens tot zo'n 13 weken oud bij de moeder. Als je ze te vroeg weghaalt (dus voor 13 weken), kunnen ze inderdaad zo'n gedrag vertonen.
pi_51657666
quote:

[..]

Kon de dierenarts dat niet vertellen dan?
Vergeten te vragen
  vrijdag 20 juli 2007 @ 13:22:04 #124
331 Merel
Be here now.
pi_51658743
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:38 schreef Nenootje het volgende:

Veel mensen doen kittens weg rond een week of 8, maar dat is eigenlijk te vroeg. Bij fokkers blijven de kittens tot zo'n 13 weken oud bij de moeder. Als je ze te vroeg weghaalt (dus voor 13 weken), kunnen ze inderdaad zo'n gedrag vertonen.
Tja, het was dat of in een plastic zak met stenen de gracht in leek het wel, ze wilden de kittens echt kwijt, dus ik ben toch blij dat we Teun in huis hebben genomen

Maar is het afwachten totdat ie ouder wordt zodat het voorbijgaat, of blijft het altijd zo'n prutsertje?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  vrijdag 20 juli 2007 @ 14:11:49 #125
151515 verita
Happy days
pi_51660555
Iedereen bedankt voor het antwoorden.
Toevallig vanmorgen heeft Miss Marple twee keer hem gebeten, in de poot die hij in haar oog wilde boren. Hij is nu al drie keer afgedropen nadat hij haar aanviel en zij de aanval pareerde.
Ik hoop toch zo dat het nu goed komt. Ze hoeven geen soulmates te worden maar ik hoop wel dat ze elkaar zullen accepteren. We wachten het dan maar af.
pi_51664177
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:11 schreef verita het volgende:
Toevallig vanmorgen heeft Miss Marple twee keer hem gebeten, in de poot die hij in haar oog wilde boren. Hij is nu al drie keer afgedropen nadat hij haar aanviel en zij de aanval pareerde.
Ik hoop toch zo dat het nu goed komt. Ze hoeven geen soulmates te worden maar ik hoop wel dat ze elkaar zullen accepteren. We wachten het dan maar af.
Ze zullen het inderdaad zelf moeten uitvechten. Heb ik ook meegemaakt en het duurde een paar weken, maar nu tolereren ze elkaar (kater: kitten - poes: 11 jaar) Ik zou afwachten met ingrijpen. Als er bloed gaat vloeien of één kat nergens meer in huis durft te komen, dan is het een andere zaak natuurlijk. Maar Ms M. lijkt het al door te krijgen.
quote:

We hebben Teun sinds eind mei, en volgens z'n oude baasje was hij toen 8 weken en kon hij dus met ons mee. Maar we twijfelen inmiddels een beetje aan z'n leeftijd, want hij gedraagt zich nog erg jong. We hebben bijvoorbeeld een schapenvel liggen waarin hij altijd gaat liggen kroelen en op zoek gaat naar een tepel. Hij kan echt een half uur liggen sabbelen aan een bobbeltje in het vel in de hoop dat er melk uit komt . En hij gaat eigenlijk altijd goed op de bak, maar ongeveer eens in de week doet hij per ongeluk een plasje op een kussentje of een kleedje . Bestaan hier oplossingen voor anders dan wachten tot ie wat ouder is? Vooral het sabbelen vind ik zo zielig, dat ie echt een moeder zoekt. Ik ben bijna geneigd soms een flesje met melk te geven, maar ben bang dat het sabbelen dan helemaal nooit ophoudt.
Mijn kat (nu ruim 2 jaar) doet dat ook, hij is als kitten van 2 weken oud bij de opvang binnen gebracht en heeft het daarvan overgehouden denk ik. Ik vind het eigenlijk wel schattig en hij lijkt er ook geen 'last' van te hebben. Als ik mijn fleece trui aan heb (alleen fleece is goed genoeg voor meneer!) word ik besprongen en begint hij met grote halen te sabbbelen en met zijn pootjes te 'kneden'. Na afloop is mijn trui gewoon kletsnat. Hij is dan intens gelukkig, spinnen, diepe zucht en dan slaaaaap....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_51679838
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:11 schreef verita het volgende:
joh dat komt allemaal goed
als ik hier pleisters moest gaan plakken op elke wond die ze overhouden aan een onderling gevecht ..zou ik hansa aandelen gaan aanschaffen.
Wij hadden al 4 poezels en daar is een exkater van 3 jaar bij gekomen.. wij hebben toen wel een nieuwe krabpaal aangeschaft en alle 5 de beesten er opgezet..
het is ff een kleine maand blazen en grommen en grijnzen geweest en nu is alles goed.
Ja ok ze hebben nog wel eens een keer mot met elkaar.. maar dat blijven ze toch houden
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_51680827
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:47 schreef Cat22 het volgende:

Mijn kat (nu ruim 2 jaar) doet dat ook, hij is als kitten van 2 weken oud bij de opvang binnen gebracht en heeft het daarvan overgehouden denk ik. Ik vind het eigenlijk wel schattig en hij lijkt er ook geen 'last' van te hebben. Als ik mijn fleece trui aan heb (alleen fleece is goed genoeg voor meneer!) word ik besprongen en begint hij met grote halen te sabbbelen en met zijn pootjes te 'kneden'. Na afloop is mijn trui gewoon kletsnat. Hij is dan intens gelukkig, spinnen, diepe zucht en dan slaaaaap....

Onze poes doet dat niet, ze gaat wel eens vrolijk kneden, vooral midden in de nacht
Sabbelen doet ze dan weer niet.
pi_51688480
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:09 schreef freecell het volgende:

[..]

Onze poes doet dat niet, ze gaat wel eens vrolijk kneden, vooral midden in de nacht
Sabbelen doet ze dan weer niet.
Onze meid doet het ook, kneden en sabbelen Ze is met 11 weken uit het nest gegaan.
Het kan ALLEEN op mijn linkerschouder, niet op die van iemand anders, niet op een andere plek. En het MOET elke ochtend en avond. Ze staat al te wachten als ik naar beneden kom.

En een fleece badjas is eigenlijk het beste stofje, maar op andere stofje kan ze het ook prima.
pi_51693637
Verharen is mijn grootste probleem met mijn kat, ik haal er steeds weer plukken uit als ik haar aai, mijn buurvrouw haar katten verharen lang zo erg niet.
Kan dit door de voeding komen, ik geef haar gewoon brokjes bij een diernespeciaalzaak en soms wat natvoer van felix.

Het verharen heeft ze ook altijd geen periodes maar door en door.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 juli 2007 @ 15:37:34 #131
13151 crew  Rewimo
pi_51693761
Veel borstelen of kammen. Dat is het enige wat je kunt doen volgens mij, wat is het voor kat?
pi_51731053
FF een vraagje voor de kattenhouders, ik had mn katje laten chippen en voelde dat ding continu, tot ik erachter kwam dat dat ding er gewoon niet goed in zat, hij stak er in zn geheel uit. Goed, naar de dierenarts geweest en ze heeft een nieuwe chip gekregen op een iets andere plek ivm het wondje dat ze van die ander had, maaarrr nu voel ik nergens een verdikkinkje of wat dan ook zitten van een chip, hoort dit nu zo of kunnen jullie het toch ook wel een beetje voelen> ben namelijk bang dat dat ding er weer meteen uitgegaan is (aangezien dat bij nr 1 via het zetgaatje erweer uit was gegaan)
  zondag 22 juli 2007 @ 21:59:10 #133
159502 Mind_Fuck
Mind tuning
pi_51731305
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 15:31 schreef Doemskie het volgende:
Verharen is mijn grootste probleem met mijn kat, ik haal er steeds weer plukken uit als ik haar aai, mijn buurvrouw haar katten verharen lang zo erg niet.
Kan dit door de voeding komen, ik geef haar gewoon brokjes bij een diernespeciaalzaak en soms wat natvoer van felix.

Het verharen heeft ze ook altijd geen periodes maar door en door.
Doe eens wat vis-olie in het eten.
Gewoon omega3 capsules kopen, open breken en door het eten mengen.
Levertraan o.i.d. zou ook helpen denk ik
Da's zo'n beetje het enige wat ik kan verzinnen wat goed is voor de vacht.
Anders kom je de kat vaak aan het borstelen.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
  maandag 23 juli 2007 @ 10:02:18 #134
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51740490
quote:
Op zondag 22 juli 2007 21:51 schreef Memento-Mori het volgende:

FF een vraagje voor de kattenhouders, ik had mn katje laten chippen en voelde dat ding continu, tot ik erachter kwam dat dat ding er gewoon niet goed in zat, hij stak er in zn geheel uit. Goed, naar de dierenarts geweest en ze heeft een nieuwe chip gekregen op een iets andere plek ivm het wondje dat ze van die ander had, maaarrr nu voel ik nergens een verdikkinkje of wat dan ook zitten van een chip, hoort dit nu zo of kunnen jullie het toch ook wel een beetje voelen> ben namelijk bang dat dat ding er weer meteen uitgegaan is (aangezien dat bij nr 1 via het zetgaatje erweer uit was gegaan)
Bij mijn beide katten kan ik de chip voelen zitten, maar die van mij zijn van die slanke modellen (oosters korthaar), misschien dat het daar aan ligt.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 23 juli 2007 @ 10:06:49 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_51740564
quote:
Op zondag 22 juli 2007 21:51 schreef Memento-Mori het volgende:

Ik kan ze bij allebei niet voelen, bij Zoe is dat niet zo vreemd omdat er nog een halve meter vacht overheen zit, maar bij Noortje ook niet, en die is toch erg lang en dun. Ik zou me er niet te druk over maken
disclaimer
pi_51750475
Ook even een vraag, een van mijn katten heeft de neiging om mij 's ochtends als ik haar aai te bijten. Het is niet doorbijten en het is dus ook niet pijnlijk ofzo. Ook doet ze dit alleen 's ochtends. Is het gewoon een roep om aandacht/kom spelen of..?
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  maandag 23 juli 2007 @ 15:54:15 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51750550
quote:
Op maandag 23 juli 2007 15:52 schreef Addict89 het volgende:
Ook even een vraag, een van mijn katten heeft de neiging om mij 's ochtends als ik haar aai te bijten. Het is niet doorbijten en het is dus ook niet pijnlijk ofzo. Ook doet ze dit alleen 's ochtends. Is het gewoon een roep om aandacht/kom spelen of..?
Liefdesbeetjes, denk ik.
  maandag 23 juli 2007 @ 16:53:36 #138
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51752599
Yep, pure liefde. Mijn Loes heeft er ook een handje (of bekkie) van. En Harry doet het bij Loes, in haar strot. Klinkt erger dan het is hoor. Loes tilt haar kinnetje op zodat Ome Har er goed bij kan.
pi_51757218
Oh oke, thnx! Was bang dat ze misschien aandacht tekort had ofzo omdat er 4 mensen hier op vakantie zijn waarvan ze normaal ook aandacht krijgt. Maar ze vind me dus gewoon lief.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_51773827
Binnen enkele maanden gaan we verhuizen en uiteraard gaat poeslief mee. IS er nog een goede manier voor dat beestje om haar het snel te laten wennen in het nieuwe huis?
Op verschilende plek dingen leggen die voor haar kenbaar zijn qua geur?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 08:05:07 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51773864
Is het een stresskat? Reageert ze heftig op veranderingen?
pi_51773900
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 07:56 schreef staticdata het volgende:
Binnen enkele maanden gaan we verhuizen en uiteraard gaat poeslief mee. IS er nog een goede manier voor dat beestje om haar het snel te laten wennen in het nieuwe huis?
Op verschilende plek dingen leggen die voor haar kenbaar zijn qua geur?
Ik zou beginnen met een eigen plekje voor haar maken in je nieuwe huis, met daar de bekende spulletjes en geurtjes. Voer, drinken en kattebak erbij. Misschien in een af te sluiten kamer of zo (verhuizingen gaan gepaard met veel onrust en op en neer geloop en poezebeesten houden daar niet van). Ik hield mijn katten altijd tot op het laatst in mijn oude huis, in een afgesloten kamer met een paar van hun spulletjes en in de laatste run nam ik hen persoonlijk me. Bij voorkeur als mijn verhuisploeg al weg was.
Als de rust is weergekeerd inderdaad op een aantal plekjes vertrouwde spulletjes neerleggen en je kat overal waar ze mag komen laten rondkijken en snuffelen. Lekker veel aandacht geven en dan komt het wel goed.

Als het een buitenkat is: wel de eerste weken binnen houden ivm weglopen!
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_51773927
het is wel een beetje een stresskat ja. tenminste ze heeft zo haar momenten , vooral als andere mensen komen.

zoals Cat22 aangeeft wil ik het ook wel gaan doen, pas over op het laatste moment. ze mag straks ook gewoon overal komen, maar wil het liefst in het begin een stukje bij beetje doen. dus dat ze eerst in de woonkamer komt waar we bij zijn en dan eventueel verder, zodat ze 's nachts eventueel op onderzoek kan.

maar de bekende spullen staan natuurlijk wel op een andere plek, ik neem aan dat zie die vanzelf wel zal vinden?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 08:18:32 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51773944
Ik zou het aanpakken zoals Cat22 beschrijft. Je kunt haar best gelijk het hele huis laten bekijken. Ze vindt waarschijnlijk heel snel haar weg wel. Belangrijkste is dat ze een beetje vertrouwen krijgt. Ik zou haar wel extra veel aandacht geven.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 09:26:22 #145
8252 mvdejong
pi_51774714
Ik zou haar alle ruimte geven.
Ze vindt dan vanzelf een plekje waar ze weg kan duiken als het haar teveel wordt (meestal is de zolder favoriet), en dan gaat ze vanuit daar vanzelf wel op verkenning. Ze zal wel een paar dagen daar bivakkeren. Probeer kattenbak, eten en drinken niet te ver weg van dat plekje te zetten (maar er ook niet bovenop), en laat haar zien waar het staat. Als het kan, pak haar dan 1 of 2 keer per dag op om te laten merken dat je nog bestaat, maar dwing haar niet om ergens anders te gaan zitten.

Ik heb mijn Burmezen (die ik op 9,5 jarige leeftijd uit hun gezin heb overgenomen) in het kamertje met de kattenbak (hun eigen) neergezet, en toen laten gaan. Ze zaten binnen 2 minuten samen in een hoekje op zolder op een dikke stapel glasvezelmatten. Julius heb ik de volgende dag naar beneden gehaald, en die is toen daar op verkenning gegaan en vond het wel best, Caesar een halve dag later, maar die schoot weer omhoog, en liep toen mijn slaapkamer in. Daar vond hij het toen wel lekker om aangehaald te worden. Die verdeling (J in de huiskamer, C in de slaapkamer) was ook bij hun vorige huis het gebruikelijke patroon. Overigens zijn Burmezen mens-lievende en relaxede katten, aan de andere kant was dit een nieuw huis met een nieuwe baas.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:07:14 #146
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_51775530
Ik zit er serieus aan te denken om een kat aan te schaffen. Ik woon alleen, in een klein huisje, met een heel klein plaatsje maar wel in een straat met weinig auto's en veel andere katten. Het grootste probleem wat mij tegenhoud op het moment zijn de kosten. Wat kost nou een normale huis-tuin-en-keukenkat in onderhoud? Dat is dus voer + vaste kosten.
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:09:58 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_51775588
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:07 schreef werkeend het volgende:
Ik zit er serieus aan te denken om een kat aan te schaffen. Ik woon alleen, in een klein huisje, met een heel klein plaatsje maar wel in een straat met weinig auto's en veel andere katten. Het grootste probleem wat mij tegenhoud op het moment zijn de kosten. Wat kost nou een normale huis-tuin-en-keukenkat in onderhoud? Dat is dus voer + vaste kosten.
Een kleine schatting:

Voer + kattengrit: 30-40 euro per maand
Sterilisatie: circa 100 euro
Inentingen / ontwormingen: Eerste jaar rond de 200, daarna ca. 75 per jaar
Aanschaf basis (kattenbak, krabpaal etc): ca. 100 euro

Daarnaast moet je natuurlijk rekening houden met dierenartskosten als het beestje iets mankeert, en dat kan aardig in de papieren lopen.
disclaimer
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:11:32 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51775627
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:07 schreef werkeend het volgende:
Denk aan voer en kattenbakspul: 30-50 euro per maand.
Vlooienspul en ontworming: 50 - 100 euro per jaar.
Inentingen: 50 euro per jaar.
Castratie: 100 - 150 euro (eenmalig).

Maar realiseer je ook dat ziektekosten snel kunnen oplopen. Voor een consult met antibiotica ben je al gauw 45 euro kwijt, om over ernstiger zaken nog maar te zwijgen.

Een verzekering vergoedt zo'n 80 procent, castratie en inentingen niet inbegrepen. Een verzekering kost 120 euro per jaar.
pi_51775638
Onze 5 huisdieren zijn verzekerd, kost te samen ongeveer ¤60,- per maand. Gezien de problemen die wij al met onze drie katten gehad hebben, zijn wij blij dat wij ze verzekerd hebben.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:33:09 #150
8252 mvdejong
pi_51776183
Chippen is ongeveer EUR 75.
Echt doen !!!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:34:47 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51776241
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:33 schreef mvdejong het volgende:
Chippen is ongeveer EUR 75.
Echt doen !!!
Da's wel heel duur. Ik dacht 20 euro, consultkosten even niet meegerekend.

Even snel gegoogeld: variërend van 27,50 tot 40, excl. consult. Een kat uit het asiel is al gechipt. Een van de duizend redenen om een asielkat te nemen.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:39:28 #152
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_51776372
ja ik wou ook voor een asielkat gaan. Geen kitten iig, ik heb geen tijd om 2 weken lang zo'n beestje op te voeden (alhoewel het wel ontzettend cute is )
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:40:08 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_51776390
Asielkatten zijn ook al gesteriliseerd
disclaimer
  dinsdag 24 juli 2007 @ 11:25:20 #154
8252 mvdejong
pi_51777608
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Da's wel heel duur. Ik dacht 20 euro, consultkosten even niet meegerekend.

Even snel gegoogeld: variërend van 27,50 tot 40, excl. consult. Een kat uit het asiel is al gechipt. Een van de duizend redenen om een asielkat te nemen.
Ik zit me nu af te vragen of mijn bedrag voor beide mormels samen was ....

Als je je wel over een of meerdere 2e hands katten wil ontfermen, maar iets meer wil weten over de achtergrond, dan kun je bij Stichting Braaf! aankloppen, die doe herplaatsingen waarbij de beestjes bij de oorspronkelijke eigenaar blijven totdat een nieuwe is gevonden. Daar komen mijn Burmezen vandaan. Ik was bij asiels op zoek naar 2 of 3 gewone oude katten, maar liep vrij toevallig tegen deze jongens aan. 't Was redelijk op tijd, deze broertjes, die al 9,5 jaar samen waren, dreigden afzonderlijk geplaatst te worden (huiver).
pi_51778643
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:39 schreef werkeend het volgende:
ja ik wou ook voor een asielkat gaan. Geen kitten iig, ik heb geen tijd om 2 weken lang zo'n beestje op te voeden (alhoewel het wel ontzettend cute is )
Je beseft toch wel dat ook een oudere kat moet wennen aan een nieuw huis en dat je daar zeker in het begin veel tijd mee moet doorbrengen om elkaar te leren kennen? Kat net voor het weekend halen of een paar daagjes vrij nemen is zeker aan te bevelen.
Ter info: ik heb een week vrij genomen om mijn kitten en oudere kat aan elkaar te laten wennen. Dat was tijd genoeg. En daarna de eerste tijd ook veel 's avonds thuis natuurlijk. Maar da's geen straf.

Goed dat je gaat voor een asielkat trouwens!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 16:57:19 #156
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_51787729
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 11:59 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Je beseft toch wel dat ook een oudere kat moet wennen aan een nieuw huis en dat je daar zeker in het begin veel tijd mee moet doorbrengen om elkaar te leren kennen? Kat net voor het weekend halen of een paar daagjes vrij nemen is zeker aan te bevelen.
Ter info: ik heb een week vrij genomen om mijn kitten en oudere kat aan elkaar te laten wennen. Dat was tijd genoeg. En daarna de eerste tijd ook veel 's avonds thuis natuurlijk. Maar da's geen straf.

Goed dat je gaat voor een asielkat trouwens!
natuurlijk! maar een paar daagjes vrij nemen is wat anders dan 3 weken thuis moeten blijven Ik zit nog een beetje te tubben, mischien nog maar een paar maandjes wachten of ik een loonsverhoging krjig
pi_51801630
Ik dacht dat het voor een kat ook wel goed is om het huis even alleen te verkennen, dus zonder ook nog vreemde mensen erbij? Bij ons kwam ze op zondagmiddag, toen waren we natuurlijk thuis. Mijn vriend moest de volgende dag gewoon werken en ik stage lopen. Ben tussen de middag wel gaan kijken en ook eerder naar huis gegaan, ze lag in haar krabpaal te slapen toen ik thuiskwam
pi_51802169
Ik heb mijn kat vandaag laten steriliseren alleen zit ik nu ergens mee wat ik niet echt kan opvatten als bijverschijnselen.
Har oogje zit de hele tijd dicht, telkens doet ze hem een beetje open als ik in mijn handen klap ofzo maar voor de rest zit die dicht.
Weten jullie of dit een bijverschijnsel kan zijn van de sterilisatie.
pi_51802181
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Een kleine schatting:

Voer + kattengrit: 30-40 euro per maand
Sterilisatie: circa 100 euro
Inentingen / ontwormingen: Eerste jaar rond de 200, daarna ca. 75 per jaar
Aanschaf basis (kattenbak, krabpaal etc): ca. 100 euro

Daarnaast moet je natuurlijk rekening houden met dierenartskosten als het beestje iets mankeert, en dat kan aardig in de papieren lopen.
voor 1 kat??
Krijgen ze kaviaar bij jullie??

Hier lopen 5 katten/poezen rond.
mijn kosten aan voer : 15 kilo brokken voor +/- 23 euro (en daar doen ze met zijn 5en ruim 2 maanden mee)
kattengrit : 2 zakken van 10 euro per maand. (we hebben 4 kattenbakken)

het ligt er ook aan of je je katten binnen houd ivm vlooien en inentingen.
hier hebben ze allemaal maar 1 inenting gehad en sindsdien niet meer. ze komen dan ook niet buiten en ze zijn kerngezond

ok voor het "helpen"van je beest waren wij 60 euro kwijt voor een kater (maar omdat we ze samen lieten helpen kregen we groepskorting) En voor de dames was het 110 euro iclusief een controle na de sterrilisatie.
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_51807863
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:21 schreef Doemskie het volgende:
Ik heb mijn kat vandaag laten steriliseren alleen zit ik nu ergens mee wat ik niet echt kan opvatten als bijverschijnselen.
Har oogje zit de hele tijd dicht, telkens doet ze hem een beetje open als ik in mijn handen klap ofzo maar voor de rest zit die dicht.
Weten jullie of dit een bijverschijnsel kan zijn van de sterilisatie.
Is het een soort vliesje wat je ziet?
Dat is het derde ooglid, als een kat zich niet lekker voelt blijft dat over het oog hangen. En met de narcose en zo is het niet gek dat dit nu gebeurt. Ze kan het oogje zelf openmaken schrijf je, dan zal het niks ernstigs zijn schat ik. Waarschijnlijk is ze vandaag alweer een stuk opgeknapt. En als je het niet vertrouwt, even de dierenarts bellen, daar zijn ze voor.
  woensdag 25 juli 2007 @ 09:21:52 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_51808468
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:21 schreef prupke het volgende:

[..]

voor 1 kat??
Krijgen ze kaviaar bij jullie??

Hier lopen 5 katten/poezen rond.
mijn kosten aan voer : 15 kilo brokken voor +/- 23 euro (en daar doen ze met zijn 5en ruim 2 maanden mee)
kattengrit : 2 zakken van 10 euro per maand. (we hebben 4 kattenbakken)

het ligt er ook aan of je je katten binnen houd ivm vlooien en inentingen.
hier hebben ze allemaal maar 1 inenting gehad en sindsdien niet meer. ze komen dan ook niet buiten en ze zijn kerngezond

ok voor het "helpen"van je beest waren wij 60 euro kwijt voor een kater (maar omdat we ze samen lieten helpen kregen we groepskorting) En voor de dames was het 110 euro iclusief een controle na de sterrilisatie.

jij vindt 30 euro voor een maand grit en brokken dus extreem veel?
Ik koop geen 15 kilo zakken want daar doe ik een jaar mee, ik koop gemiddeld 4 zakken van een kilo per maand a 3 euro is 12 euro, natvoer voor 8 euro, 2 zakken grit van de appie van 5 euro per stuk.
Ik heb er twee.
disclaimer
pi_51808972
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:57 schreef werkeend het volgende:

[..]

natuurlijk! maar een paar daagjes vrij nemen is wat anders dan 3 weken thuis moeten blijven Ik zit nog een beetje te tubben, mischien nog maar een paar maandjes wachten of ik een loonsverhoging krjig
Voor kittens hoef je niet 3 weken thuis te zitten hoor. Tenzij je er eentje neemt, maar je kan er sowieso beter twee tegelijk nemen, is gezelliger als je overdag weg bent en makkelijker wennen voor ze
pi_51817850
Mijn poes is vandaag gestoken door een wesp. (overigens heb ik hem gedood stom beest!)
Nou heb ik de dierenarts en alles al gebeld maar die vertellen me ongeveer precies hetzelfde als google.
Het gestoken plekje zwelt iets op en gaat vanzelf weg. Pas als het bij hun keel komen, en hun keel opzwelt, dan kan het gevaarlijk worden. Dan moet ik meteen langskomen voor een prik.

Nou doet mevrouw gewoon alsof er niets aan de hand is, en ligt lekker te pitten.
En ik hoorde van een vriendin dat haar kat een paar dagen ziek was ervan.
Wat kan ik hier verwachten?

Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
pi_51820329
De katten van een vriendin van mij worden regelmatig gestoken, omdat ze wespen vangen

Ze mieuwen dan 5 minuten, likken en krabben wat en hebben er geen last meer van.
pi_51820713
Ik had een vraagje. Wat zijn de gemiddelde kosten om een kat uit het asiel te halen?

Zoals ik al eerder had geplaatst hebben wij vorige week zondag een poesje hier op laten halen door de dierenambulance. Nu zitten we er toch wel heel erg over te twijfelen of onze Lucy niet een speelkamaraadje zou willen hebben. Dus ik het asiel gebeld met bonnummer enzo. Als ik haar wil hebben moet ik nu 105 euro!!!! betalen. Hiervoor is de wel geent gechipt en ontwormd. Dit is toch belachelijk? Ik had het poesje beter meteen kunnen houden, maar met in het achterhoofd hoe ik me zou voelen als die van mij weg zou zijn heb ik haar toch laten ophalen.
Heel eerlijk gezegd ben ik meer in staat om voor 45 euro een kitten te halen (die o zo zielig bij de dierenwinkel buiten zitten) dan om nu het poesje voor 105 euro weer uit het asiel te halen.

Daar komt bij dat ze niet weten of ze gesteriliseerd is, ik had het vermoeden dat ze krols was toen ze hier opgehaald werd, dus wie weet is ze nog wel zwanger ook!

Het gaat overigens om het asiel in Rotterdam.

Wat zouden jullie doen?
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:17:05 #166
151515 verita
Happy days
pi_51821828
Bij ons in het durp :

KAT:

Boven zes maanden incl. eerste enting, chip en sterilisatie/castratie
voor 63 euro

Onder zes maanden incl. eerste enting, chip en sterilisatie/castratie
74 euro

Als het poesje/katje onder de zes maanden nog niet gesteriliseerd danwel gecastreerd is, kun je later terugkomen zodat het dier alsnog die behandeling kosteloos ondergaat.

Ik zou niet een poesje van de dierenwinkel nemen, maar dat is persoonlijk. Als je een poes neemt uit het asiel weet je volgens mij een paar dingen zeker:
Poes/kat is nagekeken op ziektes, zwangerschap, en meestal kan men iets zeggen over het karakter. Tevens hoeft dan weer 1 minder dier in het asiel te zitten.

Hier in het asiel kun je niet eens een kat/poes meekrijgen als ie nog niet geholpen is, of je moet garanderen dat jer er mee terugkomt voor sterilisatie (zit dan bij de prijs in).

Misschien kun je het asiel bellen in R'dam en vragen of jij, omdat ik begrijp dat je al voor dit katje gezorgd hebt, het tegen een schappelijker tarief kan krijgen. Nee heb je, ja kun je krijgen, toch?

[ Bericht 35% gewijzigd door verita op 25-07-2007 16:24:39 ]
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:51:43 #167
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51823103
Nooit een kat bij een dierenwinkel kopen, daar werkje malafide fokpraktijken mee in de hand. Ook al zien ze er nog zo zielig uit.
pi_51823280
Wij hebben twee pleegkittens, en die gaan straks weg voor 85 euro via het asiel..

Daar zit enten, chippen, ontwormen en castratie bij in...
pi_51823457
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:34 schreef freecell het volgende:
De katten van een vriendin van mij worden regelmatig gestoken, omdat ze wespen vangen

Ze mieuwen dan 5 minuten, likken en krabben wat en hebben er geen last meer van.
Same here
Maar toch, gemene rotwespen
Hoe durven ze aan mn kindje te komen
Heb em een passend eind gegeven
pi_51825072
Vanaf welke leeftijd kun je duidelijk zien of je een poesje of een katertje hebt?

Over een van onze 2 kittens(ongeveer 6 weken) zijn namelijk twijfels, degene die ze gevangen heeft(ze waren gedumpt in een natuurgebied) dacht dat het twee vrouwtjes waren, het asiel riep dat het een mannetje en een vrouwtje waren..

Ik zat net te kijken, en het lijkt alsof het "hetje" duidelijker een piemeltje heeft dan het dametje... Betekend dat dat we een heer erbij hebben, of is dit gewoon toeval?
  woensdag 25 juli 2007 @ 17:51:18 #171
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51825248
pi_51825272
Ik verslik me terplekke in mijn wijntje met openen van dit topic
  woensdag 25 juli 2007 @ 17:53:19 #173
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51825311
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 17:52 schreef Bluezz het volgende:
Ik verslik me terplekke in mijn wijntje met openen van dit topic
pi_51825425
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 17:51 schreef tonja het volgende:
[afbeelding]
ah, dank je..

Als ik het zo vergelijk met het plaatje en met elkaar, dan hebben we inderdaad een broertje en een zusje, ipv twee zusjes..
pi_51827206
Nog even over de prijzen van asieldieren: wij hebben 270 euro betaald voor 3 kittens, inclusief chippen, inentingen, ontvlooien en ontwormen, exclusief castratie. Dat zouden we terug kunnen vragen aan het asiel, maar wij kunnen het lijden; het asiel kan alle centjes die ze besparen gebruiken

Een volwassen kat was daar 75 euro geloof ik, maar dat was inclusief castratie. Ik vind het best fatsoenlijk, als je bedenkt dat ze voor dat geld ook al die tijd dat beest hebben verzorgd (jaja, dat kost centjes )

En inderdaad: koop nooit een kat in een dierenwinkel! Er zijn al veel te veel katten in Nederland, en op nog meer gefok van 'gewone huiskatten' zitten we niet te wachten, dacht ik zo (Rassen dus even uitgezonderd)
pi_51850344
Bedankt voor de reacties. Ik was ook niet van plan om een kitten bij de dierenwinkel te halen hoor, maar het was meer bij wijze van spreken.

Willen ze niet dat die katten uit het asiel gaan ofzo? Wat ik jullie hier zo zie schrijven, zitten ze in Rotterdam flink boven de gemiddelde prijs.

@Verita: Ze zeggen dat ze niet kunnen zien of ze geholpen is en eventueel zwanger.
Het karakter daar zit het wel goed mee denk ik want toen ze hier in huis was kwam ze op schoot zitten en hield ze niet op met kopjes geven.
Ik heb het asiel dus gisteren al gebeld en toen kreeg ik te horen dat ook ik gewoon 105 euro moest betalen.

Ik zal vanavond mijn dierenarts eens bellen en kijken wat bij het de kosten zijn voor ontwormen, chippen en enten samen. Als ik dan daar een beetje een idee van heb dan zal ik het asiel nog eens bellen om te kijken of ze niet wat voor me kunnen regelen omdat ik dus inderdaad de kat zelf gevonden heb en alleen maarheb laten ophalen omdat ik me ook zorgen zou maken als mijn kat weg zou zijn. (maar blijkbaar heeft ze dus geen baasje(meer)).
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:35:05 #177
8252 mvdejong
pi_51850500
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:28 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Willen ze niet dat die katten uit het asiel gaan ofzo? Wat ik jullie hier zo zie schrijven, zitten ze in Rotterdam flink boven de gemiddelde prijs.
- Asiels hebben ook maar een beperkte hoeveelheid geld, dus de kosten van ontwormen, castreren, enten, enz. moeten ze ergens vandaan halen.
- Ze hebben bewust een drempel ingebouwd zodat mensen nadenken voordat ze een dier uit een asiel halen. Als het (nagenoeg) niets kost, is het risico groot dat ze wel veel meer dieren kwijtraken, maar dat de helft daarvan op korte termijn (bij het begin van de vakantie) weer wordt gedumpt, al dan niet bij het asiel, onder het motto "na de vakantie halen we wel weer een nieuwe.".
pi_51850687
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:35 schreef mvdejong het volgende:

[..]

- Asiels hebben ook maar een beperkte hoeveelheid geld, dus de kosten van ontwormen, castreren, enten, enz. moeten ze ergens vandaan halen.
- Ze hebben bewust een drempel ingebouwd zodat mensen nadenken voordat ze een dier uit een asiel halen. Als het (nagenoeg) niets kost, is het risico groot dat ze wel veel meer dieren kwijtraken, maar dat de helft daarvan op korte termijn (bij het begin van de vakantie) weer wordt gedumpt, al dan niet bij het asiel, onder het motto "na de vakantie halen we wel weer een nieuwe.".
- Dat snap ik maar de kosten van castreren zitten er niet bij in. Plus dat zij altijd met een laag tarief bij een dierenarts terecht kunnen. 75 euro vind ik trouwens alweer wat anders dan 105. Zeker als je hoort dat dat de gemiddelde prijs is.
- Ook die drempel snap ik, maar het gaat mij erom dat ik die kat eerst twee dagen hier heb gehad, vervolgens voor het baasje het beestje daarheen heb laten gaan met de opmerking erbij dat ik na de twee weken quarantaine de kat in huis wil nemen. Dan kan ik er met mijn pet niet bij dat ik 105 euro moet betalen voor het beestje.
Op zo´n manier zouden mensen een kat die komt aanlopen meteen houden en vevolgens zit het baasje wanhopig thuis omdat de kat niet meer thuis komt.
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:49:57 #179
8252 mvdejong
pi_51850894
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:42 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

[..]

- Dat snap ik maar de kosten van castreren zitten er niet bij in. Plus dat zij altijd met een laag tarief bij een dierenarts terecht kunnen. 75 euro vind ik trouwens alweer wat anders dan 105. Zeker als je hoort dat dat de gemiddelde prijs is.
- Ook die drempel snap ik, maar het gaat mij erom dat ik die kat eerst twee dagen hier heb gehad, vervolgens voor het baasje het beestje daarheen heb laten gaan met de opmerking erbij dat ik na de twee weken quarantaine de kat in huis wil nemen. Dan kan ik er met mijn pet niet bij dat ik 105 euro moet betalen voor het beestje.
Op zo´n manier zouden mensen een kat die komt aanlopen meteen houden en vevolgens zit het baasje wanhopig thuis omdat de kat niet meer thuis komt.
Deze situatie, dat je een kat aanbrengt, en dan zelf toch zou willen houden, is natuurlijk een apart geval.

Overigens zou je, als je een kat vindt en deze zou willen houden tenzij de eigenaar te vinden is, dit anders op kunnen lossen :
- even naar de dierenarts voor een checkup en laten kijken of het beest een chip heeft (dat is niet bij alle exemplaren te voelen);
- de kat aanmelden bij Amivedi (de grootste registratie van gezochte en gevonden huisdieren).
pi_51852038
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:49 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Deze situatie, dat je een kat aanbrengt, en dan zelf toch zou willen houden, is natuurlijk een apart geval.

Overigens zou je, als je een kat vindt en deze zou willen houden tenzij de eigenaar te vinden is, dit anders op kunnen lossen :
- even naar de dierenarts voor een checkup en laten kijken of het beest een chip heeft (dat is niet bij alle exemplaren te voelen);
- de kat aanmelden bij Amivedi (de grootste registratie van gezochte en gevonden huisdieren).
Dierenarts had ik inderdaad zelf kunnen doen, maar ik had Amivedi gebeld en zij hebben de dierenambulance laten langskomen.
pi_51885079
Ik heb even een vraagje,
Ik heb een kat Whiskey(zo'n lieve rooie,doet er verder niet toe maar ben trots ) en hij is bijna 5 jaar nou is hij al heel jong gecastreerd hij was volgens mij een maand of 6-7, volgens de dierenarts kon het al omdat ie ook zijn lieve kleine zusje elke keer besprong dus het moest ook wel, maar goed het gaat prima verder alleen sinds een tijdje sproeit hij weer tenminste ik heb nooit gezien wat de hoeveelheid is als ze sproeien maar hij laat flink wat (druppels) gaan en het stinkt enorm.. hij doet dat tot nu toe maar op 1 plek en dat is als we achter de computer zitten dan gaat hij over het bureau heen en weer lopen en laat het dan gaan (vorige keer op het toetsenbord,dat wil je niet )
Nu is mijn vraag: kan dat nadat ie al gecastreerd is? en is het wel sproeien of is het iets anders??

Alvast bedankt!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:02:49 #182
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51885716
Ja, ook als een kater is gecastreerd, kan hij nog sproeien. En het klinkt inderdaad ook naar sproeien. Kan hij een reden hebben om zijn territorium te willen markeren?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:08:38 #183
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51885897
Ik heb ook een vraagje.
Onze katten hebben een tijdje geleden vlooien gehad, nu is dat gelukkig weer over, ik gebruik nu voortaan ook maar preventief frontline (of exil, dat weet ik nog niet)
Maar nu ligt de kat van de buren eigenlijk altijd op de vensterbank en net keek ik naar haar en zag ik gewoon een vlo op haar buik zitten, ze hebben daar ook twee honden, het vel me al op dat ze veel krassen.
Ik vind regelmatig nog 1 vlootje, op de kat, laatst op de stoel.
Maar niet meer dan een, die worden onvruchtbaar als ze het bloed van onze katten drinken, dus dat is handig.
Ik weet alleen niet of ik mijn buren hierop moet aanspreken, het is niet alleen vervelend om steeds weer een vlo te vinden, maar het is voor hun beesten ook niet echt prettig.
Zou ik dat kunnen maken, ze geven iig duur voer enzo, dus ze hebben het geld er wel voor over.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_51885945
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:02 schreef Lienekien het volgende:
Ja, ook als een kater is gecastreerd, kan hij nog sproeien. En het klinkt inderdaad ook naar sproeien. Kan hij een reden hebben om zijn territorium te willen markeren?
Nou het is een enorme vrijdoos en als hij eventjes geen aandacht krijgt gaat ie al hysterisch miauwen en we hebben ook nog een poes (zijn zusje, zijn net zo oud) daar is hij wel de baas over...
dus ik heb geen idee we zijn in December al verhuist dus dat kan het ook niet zijn lijkt mij?!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:11:53 #185
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51886006
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:10 schreef wendy4ever het volgende:

[..]

Nou het is een enorme vrijdoos en als hij eventjes geen aandacht krijgt gaat ie al hysterisch miauwen en we hebben ook nog een poes (zijn zusje, zijn net zo oud) daar is hij wel de baas over...
dus ik heb geen idee we zijn in December al verhuist dus dat kan het ook niet zijn lijkt mij?!
Lastig, hoor.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:13:42 #186
159502 Mind_Fuck
Mind tuning
pi_51886066
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:08 schreef JamesBrownie het volgende:
Ik heb ook een vraagje.
Onze katten hebben een tijdje geleden vlooien gehad, nu is dat gelukkig weer over, ik gebruik nu voortaan ook maar preventief frontline (of exil, dat weet ik nog niet)
Maar nu ligt de kat van de buren eigenlijk altijd op de vensterbank en net keek ik naar haar en zag ik gewoon een vlo op haar buik zitten, ze hebben daar ook twee honden, het vel me al op dat ze veel krassen.
Ik vind regelmatig nog 1 vlootje, op de kat, laatst op de stoel.
Maar niet meer dan een, die worden onvruchtbaar als ze het bloed van onze katten drinken, dus dat is handig.
Ik weet alleen niet of ik mijn buren hierop moet aanspreken, het is niet alleen vervelend om steeds weer een vlo te vinden, maar het is voor hun beesten ook niet echt prettig.
Zou ik dat kunnen maken, ze geven iig duur voer enzo, dus ze hebben het geld er wel voor over.
Die druppels, om in de nek te doen, zal je kat een hele tijd beschermen tegen vlooien.
Wat niet wilt zeggen dat ze geen vlooien krijgt, maar de vlooien die er wel bij komen maken dan geen schijn van kans.
Beste zou i.d.d. zijn als je buren ook iets deden tegen vlooien, anders blijft je omgeving 'besmet'.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:15:08 #187
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51886108
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:13 schreef Mind_Fuck het volgende:

[..]

Die druppels, om in de nek te doen, zal je kat een hele tijd beschermen tegen vlooien.
Wat niet wilt zeggen dat ze geen vlooien krijgt, maar de vlooien die er wel bij komen maken dan geen schijn van kans.
Beste zou i.d.d. zijn als je buren ook iets deden tegen vlooien, anders blijft je omgeving 'besmet'.
Ja, die druppels werken ook wel.
Maar goed, ik weet dus niet of ik t tegen de buren moet zeggen, zouden die zich niet bezwaard voelen?
(we staan niet echt op goede voet met ze)
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:15:08 #188
159502 Mind_Fuck
Mind tuning
pi_51886109
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:39 schreef wendy4ever het volgende:
Ik heb even een vraagje,
Ik heb een kat Whiskey(zo'n lieve rooie,doet er verder niet toe maar ben trots ) en hij is bijna 5 jaar nou is hij al heel jong gecastreerd hij was volgens mij een maand of 6-7, volgens de dierenarts kon het al omdat ie ook zijn lieve kleine zusje elke keer besprong dus het moest ook wel, maar goed het gaat prima verder alleen sinds een tijdje sproeit hij weer tenminste ik heb nooit gezien wat de hoeveelheid is als ze sproeien maar hij laat flink wat (druppels) gaan en het stinkt enorm.. hij doet dat tot nu toe maar op 1 plek en dat is als we achter de computer zitten dan gaat hij over het bureau heen en weer lopen en laat het dan gaan (vorige keer op het toetsenbord,dat wil je niet )
Nu is mijn vraag: kan dat nadat ie al gecastreerd is? en is het wel sproeien of is het iets anders??

Alvast bedankt!
Het is na de castratie soms nog mogelijk voor een kater om te sproeien.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:16:02 #189
159502 Mind_Fuck
Mind tuning
pi_51886137
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:15 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Maar goed, ik weet dus niet of ik t tegen de buren moet zeggen, zouden die zich niet bezwaard voelen?
Je zou het kunnen proberen, wat is het ergste dat kan gebeuren?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:16:32 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51886157
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:08 schreef JamesBrownie het volgende:
[...]
Dat ligt eraan wat je verstaat onder 'aanspreken'. Je kunt ze erop attent maken dat hun katten vlooien hebben. Maar verder is het natuurlijk hun eigen zaak of en wat ze aan vlooienbestrijding doen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:17:14 #191
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51886176
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:16 schreef Mind_Fuck het volgende:

[..]

Je zou het kunnen proberen, wat is het ergste dat kan gebeuren?
Dat weet ik niet, niks denk ik.
Ik zou het zelf ook niet zo erg vinden.
Dus misschien toch maar doen.
pi_51886184
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:15 schreef Mind_Fuck het volgende:

[..]

Het is na de castratie soms nog mogelijk voor een kater om te sproeien.
En is daar iets tegen te doen??
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:17:43 #193
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51886189
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:15 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Je kunt niet van ze verwachten dat ze hun katten vlovrij gaan maken omwille van jouw katten. Als je niet op goede voet met ze staat, zou ik mijn mond erover houden.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:18:14 #194
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51886205
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat ligt eraan wat je verstaat onder 'aanspreken'. Je kunt ze erop attent maken dat hun katten vlooien hebben. Maar verder is het natuurlijk hun eigen zaak of en wat ze aan vlooienbestrijding doen.
Nou ja, het is natuurlijk voor henzelf en hun dieren ook prettiger, en ik weet niet of ze het in de gaten hebben, misschien doen ze er al wat aan, of hebben ze het net ontdekt ofzo...
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:18:56 #195
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51886234
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:18 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Nou ja, het is natuurlijk voor henzelf en hun dieren ook prettiger, en ik weet niet of ze het in de gaten hebben, misschien doen ze er al wat aan, of hebben ze het net ontdekt ofzo...
Dat komt wel een beetje betuttelend over, vind je niet?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:19:57 #196
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51886265
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kunt niet van ze verwachten dat ze hun katten vlovrij gaan maken omwille van jouw katten. Als je niet op goede voet met ze staat, zou ik mijn mond erover houden.
Ik zat ook niet zozeer aan mijn katten te denken, meer aan hun honden en hun kat,. Vlooien hebben is niet fijn.
Mijn katten zijn er zo goed als vanaf, zeker met die druppels.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:21:47 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51886329
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:19 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ik zat ook niet zozeer aan mijn katten te denken, meer aan hun honden en hun kat,. Vlooien hebben is niet fijn.
Mijn katten zijn er zo goed als vanaf, zeker met die druppels.
Nogmaals, dat vind ik nogal betuttelend. Ik zou het persoonlijk niet zo op prijs stellen als mijn buurvrouw mij erop zou aanspreken. Ik weet toch zeker zelf wel hoe ik mijn katten goed moet verzorgen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:22:30 #198
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51886350
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat komt wel een beetje betuttelend over, vind je niet?
Nee, ik durf gewoon niets te zeggen voor het geval ze het zelf al weten en er al iets aan aan het doen zijn, dan vind ik het gewoon wat lullig.
Het is gewoon een plaag hier in de buurt en ik vind eigenlijk dat iedereen er iets aan moet doen, dat kun je betuttelend vinden, ik vind dat niet.
Als er een muizenplaag is, probeer je toch ook om daar vanaf te komen, dan zou ik zeker langsgaan bij de buren als ik dacht dat er bij hen ook zaten.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:23:27 #199
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51886379
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nogmaals, dat vind ik nogal betuttelend. Ik zou het persoonlijk niet zo op prijs stellen als mijn buurvrouw mij erop zou aanspreken. Ik weet toch zeker zelf wel hoe ik mijn katten goed moet verzorgen.
Ik zou het wel fijn vinden als ze het mij vertelden en ik wist het nog niet.
Als ik het wel wist en ik wilde er gewoon niets aan doen is een ander verhaal, maar dat weet ik dus niet van de buren.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:24:28 #200
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51886409
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:22 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Nee, ik durf gewoon niets te zeggen voor het geval ze het zelf al weten en er al iets aan aan het doen zijn, dan vind ik het gewoon wat lullig.
Het is gewoon een plaag hier in de buurt en ik vind eigenlijk dat iedereen er iets aan moet doen, dat kun je betuttelend vinden, ik vind dat niet.
Als er een muizenplaag is, probeer je toch ook om daar vanaf te komen, dan zou ik zeker langsgaan bij de buren als ik dacht dat er bij hen ook zaten.
Maar dat is precies waarom het betuttelend is. Je mag er toch vanuit gaan dat ze zelf ook merken dat die katten vlooien hebben en je mag er toch vanuit gaan dat ze dan heus wel weten hoe ze dat aan moeten pakken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')