abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49908681
Hier verder?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:45:16 #2
152383 DeToXiC
Ik Heersch..!!!
pi_49908700
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:44 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Hier verder?
godver....
Stop!......Heerschertime!
PSN id: DeToXiC
pi_49908751
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:34 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Als je een beetje over de satire heen leest begrijp je wat ik bedoel.
Het lijkt mij volstrekt normaal dat we als mensen hier een beetje rekening houden met elkaar, om maar even een open deur in te trappen.

Ik gebruik zelf bijv. geen kanker als krachtterm omdat ik weet dat het mensen kan kwetsen. Ik snap serieus niet de noodzaak van de atheistische medemens om per se Jezus als krachtterm te gebruiken.
Ik ben inmiddels bijna immuun ervoor geworden, maar toch is het elke keer weer even slikken als ik iemand "Jezus" hoor vloeken.
Mensen blijven het toch doen, intolerant en egoistisch.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_49908768
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:43 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Dat was ik al.
Weet je. Ik vraag mij af waarom het grootste gedeelte van de gelovigen uit zwakzinnigen bestaat en er maar een handje vol geleerden gelovig is. Als je dit zou vertalen betekent dat dat geloven voor de domme is.
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:47:14 #5
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49908784
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:43 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Dat was ik al.
Wie ben jij dan om te spreken over naastenliefde
Of om iemand te veroordelen om eens lekker godverdegodgloeidendegodverdomme uit te spreken?
quote:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.
Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden.
En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?
Of, hoe zult gij tot uw broeder zeggen: Laat toe, dat ik den splinter uit uw oog uitdoe; en zie, er is een balk in uw oog?
Gij geveinsde! werp eerst den balk uit uw oog, en dan zult gij bezien, om den splinter uit uws broeders oog uit te doen.
(Bron: Mattheus 7)
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:48:54 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49908849
tvp. Even bijlezen, want internet lag er 5 min uit hier . Kunnen we niet beter naar WFL verhuizen dan? Anders krijgen we van die grapjassen die hier even gaan vloeken enzo .
Niet meer actief op Fok!
pi_49908868
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:43 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Het lijkt mij volstrekt normaal dat we als mensen hier een beetje rekening houden met elkaar, om maar even een open deur in te trappen.

Ik gebruik zelf bijv. geen kanker als krachtterm omdat ik weet dat het mensen kan kwetsen. Ik snap serieus niet de noodzaak van de atheistische medemens om per se Jezus als krachtterm te gebruiken.
Ik ben inmiddels bijna immuun ervoor geworden, maar toch is het elke keer weer even slikken als ik iemand "Jezus" hoor vloeken.
Mensen blijven het toch doen, intolerant en egoistisch.
Dus jij stelt voor om maar met IEDEREEN tegelijk rekening te houden? Elke idioot die een religie verzint heeft dan dus het "recht" om een aantal woorden te noemen die hij niet door de beugel vindt kunnen? Zo kan een maatschappij niet functioneren en daarom mag ik dus gewoon volgens de wet zeggen: "Godverdomme".
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:50:38 #8
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_49908914
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:39 schreef Viking84 het volgende:

Nou nee, dat de wet er niet meer toe doet staat niet letterlijk in de bijbel.
Gal 2,16
weten we dat niemand als rechtvaardige wordt aangenomen door de wet na te leven, maar door het geloof in Jezus Christus. Ook wij zijn tot geloof in Christus Jezus gekomen om daardoor, en niet door de wet, rechtvaardig te worden, want niemand wordt rechtvaardig door de wet na te leven.
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_49908932
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:47 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Of om iemand te veroordelen om eens lekker godverdegodgloeidendegodverdomme uit te spreken?
Wat heeft 'fundamentalist' zijn met naastenliefde te maken?

Misschien ben jij ook wel fundamentalist, alleen dan seculier. En dat is uitzonderlijker in de wereld dan gelovige fundamentalisten, geloof mij.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:51:21 #10
163094 Ladidadida
pi_49908944
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:47 schreef Aoristus het volgende:

[..]

[..]
Waarom zou ik daar niet over mogen spreken? Ik veroordeel niemand.
pi_49908955
Ik zeg vaak godverdomme, en doe het graag.

Heb een tijdje stage gelopen met een christelijke mede stagair en wel rekening met hem geprobeert te houden. Maar ach ongelovige mensen gaan toch wel naar de hel ( ) Dus dan godverdomme ik me er graag nog wel weer op los
pi_49909038
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:51 schreef koningdavid het volgende:
Misschien ben jij ook wel fundamentalist, alleen dan seculier. En dat is uitzonderlijker in de wereld dan gelovige fundamentalisten, geloof mij.
Tja, helaas of gelukkig?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:53:51 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49909066
Ik vloek liever ook niet als er (christelijke) mensen in mijn buurt zijn; vroeger kon me dat geen ene hol schelen maar ik weet inmiddels dat sommigen zich daar oprecht door gekwetst voelen, dus houd ik me in.
Ik loop ook liever niet in het openbaar met ziektes te rochelen. Als daar tenminste geen gegronde reden voor is.

Verder is vloeken erg gezond en lekker. Zo hard en zo grof mogelijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:53:57 #14
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49909070
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:51 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Waarom zou ik daar niet over mogen spreken? Ik veroordeel niemand.
Dat heb je zojuist gedaan door je eigen waarheid als absoluut te verklaren. Al het andere is immers fout.
pi_49909113
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:49 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Dus jij stelt voor om maar met IEDEREEN tegelijk rekening te houden? Elke idioot die een religie verzint heeft dan dus het "recht" om een aantal woorden te noemen die hij niet door de beugel vindt kunnen? Zo kan een maatschappij niet functioneren en daarom mag ik dus gewoon volgens de wet zeggen: "Godverdomme".
Zucht... wat een hypothetisch gelul zeg. Het Christelijk geloof is niet zomaar 'een religie', het heeft nog altijd miljoenen aanhangers in Nederland. Toch vind jij het nodig niet rekenen te houden met die grote groep.

Prima, dat mag inderdaad volgens de wet. Je mag inderdaad intolerant en egoistisch zijn. Je hebt inderdaad het recht mij en miljoenen andere gelovigen te kwetsen. Maak er gebruik van! Fight for you rights!
pi_49909143
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:53 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Tja, helaas of gelukkig?
Gelukkig.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:56:35 #17
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49909165
quote:

[..]

ik vind mezelf redelijk sympathisant van het humanistische gedachtengoed. Ik bid niet voor iemand, ik bied hulp waar ik kan.
pi_49909173
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:46 schreef spanks het volgende:

[..]

Weet je. Ik vraag mij af waarom het grootste gedeelte van de gelovigen uit zwakzinnigen bestaat en er maar een handje vol geleerden gelovig is. Als je dit zou vertalen betekent dat dat geloven voor de domme is.
Ik schrok eerlijk gezegd wel een beetje toen bleek dat medestudenten farmacie die ik beschouw als goede vrienden gelovig waren/zijn. Dat had ik niet verwacht.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:57:46 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49909217
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:54 schreef koningdavid het volgende:
Zucht... wat een hypothetisch gelul zeg. Het Christelijk geloof is niet zomaar 'een religie', het heeft nog altijd miljoenen aanhangers in Nederland. Toch vind jij het nodig niet rekenen te houden met die grote groep.

Prima, dat mag inderdaad volgens de wet. Je mag inderdaad intolerant en egoistisch zijn. Je hebt inderdaad het recht mij en miljoenen andere gelovigen te kwetsen. Maak er gebruik van! Fight for you rights!
Het meerderheidsargument doet natuurlijk niet terzake.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:58:24 #20
163094 Ladidadida
pi_49909247
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:53 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Dat heb je zojuist gedaan door je eigen waarheid als absoluut te verklaren. Al het andere is immers fout.
Daarmee veroordeel ik geen personen.
pi_49909252
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:56 schreef Aoristus het volgende:

[..]

ik vind mezelf redelijk sympathisant van het humanistische gedachtengoed. Ik bid niet voor iemand, ik bied hulp waar ik kan.
Gelukkig doen christenen dat ook erg veel. Jammer dat jij ze 'stank voor dank' geeft.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:59:43 #22
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_49909319
Gelukkig kan godverdomme wel...
alleen jammer dat teringallah, of iets in die richting in de nabijheid van moslinederlanders vaak gepaard gaat met doodsbedreigingen en agressief gedrag van hun kant..
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_49909322
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:56 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Ik schrok eerlijk gezegd wel een beetje toen bleek dat medestudenten farmacie die ik beschouw als goede vrienden gelovig waren/zijn. Dat had ik niet verwacht.
Bij mijn Master zijn er 2 van de 54 studenten gelovig.... Zegt genoeg denk ik.

Owja en godverdomme: niet alleen de ongelovigen dus
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
pi_49909331
quote:

[..]

In mijn ogen is het christendom geen haar beter dan een niet bestaande verkrachtende eekhoorn horde/religie die wat onzin uitdraagt, behalve dat die niet bestaande religie nog geen mensen heeft omgebracht. Omdat het christendom wat meer mensen in hun leugens heeft weten te strikken is het opeens beter dan een andere religie?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:00:03 #25
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49909332
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:58 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Daarmee veroordeel ik geen personen.
Dat doe je wel.
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:34 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik weet dat de Bijbel waarheid is en dat degene die dat niet geloven/aanvaarden het dus verkeerd hebben.
Je beschouwt mij niet als je gelijke, je weet het namelijk beter, vind je.
pi_49909348
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:49 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Ik denk dat een maatschappij juist NIET kan functioneren als we met mensen geen rekening meer gaan houden.
pi_49909387
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:58 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Gelukkig doen christenen dat ook erg veel. Jammer dat jij ze 'stank voor dank' geeft.
Hoho, die "stank voor dank" geldt niet voor degenen die echt hulp bieden, kan ik wel voor de poster zeggen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:02:36 #28
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49909396
quote:

[..]

Waarom kan dat niet zonder het geloof dan? Die stank bied je zelf aan. Er is geen sprake van onvoorwaardelijke hulp, je moet er iets voor terug hebben, namelijk dat diegene net zo dankbaar is voor een onbewezen entiteit als waar jij in gelooft. Er is geen enkele reden om daar dankbaar voor te hoeven zijn. Sterker nog, het is vrij onbeschoft om die energie van iemand te verlangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aoristus op 29-05-2007 23:15:43 ]
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:03:08 #29
163094 Ladidadida
pi_49909412
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:00 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Dat doe je wel.
[..]

Je beschouwt mij niet als je gelijke, je weet het namelijk beter, vind je.
Ik veroordeel je toch niet? Ik zeg toch niet dat je slecht bent, of de hel waard, of dat je dom bent? Ik zeg alleen dat je de waarheid niet in pacht hebt als je niet gelooft in God.
pi_49909434
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:00 schreef Dodecahedron het volgende:
Ik denk dat een maatschappij juist NIET kan functioneren als we met mensen geen rekening meer gaan houden.
Dus dan maar een religie laten bepalen wat moreel verantwoord is en wat niet?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:03:30 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49909437
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:42 schreef Ladidadida het volgende:
Ik haal echt puur boosheid uit je posts, weet je dat? Wat heeft God jou ooit aangedaan?
god heeft mijn ouders opgedragen mij met zijn leer te indoctrineren en hij heeft hen verboden mij te leren mijn hersens te gebruiken. Dát neem ik god kwalijk. Maar aangezien ik niet in god geloof, zeg ik liever: dat neem ik iedereen die bij het christendom een vinger in de pap heeft (gehad) kwalijk.
quote:
In Job staat toch heel duidelijk dat het de duivel was die met het plan kwam.
dan nog steeds stelde god Job op de proef
quote:
Dat jij een oma die overspel pleegt vergelijkt met de zondeval zegt me wel genoeg over je beperkte mogelijkheid om het geheel te snappen.
Nog even voorbijgaand aan de slapte van deze opmerking (insinueren dat iemand 'het niet snapt') vraag ik me oprecht af wat het verschil is. In beide gevallen boet je toch voor de zonden van je voorouders?
quote:
Zeg ik ergens dat zijn interpretatie fout is dan?
ja, want zijn interpretatie is een andere dan de jouwe en jij bent van mening dat jij het bij het rechte eind hebt. Ergo: zijn interpretatie is fout .

En je gaat niet in op Jefta? Of moet je dat verhaal nog even opzoeken? .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:04:15 #32
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49909459
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:03 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Ik veroordeel je toch niet? Ik zeg toch niet dat je slecht bent, of de hel waard, of dat je dom bent? Ik zeg alleen dat je de waarheid niet in pacht hebt als je niet gelooft in God.
Wat een arrogantie
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:04:39 #33
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49909482
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:00 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Maar tot hoever gaat dat "rekening houden met"? Wanneer kwets je daadwerkelijk iemand? En wanneer voelen mensen zich gekwetst? Daar zit een hemelsbreed verschil tussen.
pi_49909516
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:00 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

In mijn ogen is het christendom geen haar beter dan een niet bestaande verkrachtende eekhoorn horde/religie die wat onzin uitdraagt, behalve dat die niet bestaande religie nog geen mensen heeft omgebracht. Omdat het christendom wat meer mensen in hun leugens heeft weten te strikken is het opeens beter dan een andere religie?
Hmm... het christendom heeft ook meer mensen gered, verzorgd, te eten gegeven, bevrijd, geld geschonken en genezen dan welke humanistische/religie/seculiere/politieke stroming dan ook. Maar dat besef jij niet, de onwetendheid druipt er dan ook af bij jou.

Maar goed... het gaat mij er niet om dat het christendom beter zou zijn dan andere geloven. Het gaat mij er om dat dat ik me verbaas over het egoisme van mensen zoals jij die zeggen: "ik ga niet rekening houden met christenen, want dan moet ik met zoveeeel mensen rekening houden, pfoeh wat vermoeiend zeg" en ondertussen mensen blijven kwetsen.

Want dat is je recht? Rot toch op.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:06:36 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49909561
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:05 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Hmm... het christendom heeft ook meer mensen gered, verzorgd, te eten gegeven, bevrijd, geld geschonken en genezen dan welke humanistische/religie/seculiere/politieke stroming dan ook. Maar dat besef jij niet, de onwetendheid druipt er dan ook af bij jou.

Maar goed... het gaat mij niet om dat het christendom beter zou zijn dan andere geloven. Het gaat mij er om dat dat ik me verbaas over het egoisme van mensen zoals jij die zeggen: "ik ga niet rekening houden met christenen, want dan moet ik met zoveeeel mensen rekening houden, pfoeh wat vermoeiend zeg" en ondertussen mensen blijven kwetsen.

Want dat is je recht? Rot toch op.
Wees blij dat het jóuw recht is om je gekwetst te voelen.
pi_49909630
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wees blij dat het jóuw recht is om je gekwetst te voelen.
Dit behoeft uitleg.
pi_49909663
quote:
Dat mag je vinden, al zie je dat andere mensen dit arrogant vinden. Net zoals ik mag vinden dat al die religie totale onzin is. Waarom moet ik mij qua woordkeuze nu gaan aanpassen aan een stroom die in mijn ogen alleen maar onzin uitslaat? Ik heb toch wel wat beters te doen? De mensen die zich gekwetst voelen hebben zich dat zelf aangeleerd. Dan mij de schuld geven dat ik mensen kwets gaat er bij mij dan gewoon niet in.
pi_49909696
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:03 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Dus dan maar een religie laten bepalen wat moreel verantwoord is en wat niet?
Democratie.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:09:20 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49909698
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:50 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Gal 2,16
weten we dat niemand als rechtvaardige wordt aangenomen door de wet na te leven, maar door het geloof in Jezus Christus. Ook wij zijn tot geloof in Christus Jezus gekomen om daardoor, en niet door de wet, rechtvaardig te worden, want niemand wordt rechtvaardig door de wet na te leven.
Matt 5:17

Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan. 20 Want ik zeg jullie: als jullie gerechtigheid niet groter is dan die van de schriftgeleerden en de Farizeeën, zullen jullie zeker het koninkrijk van de hemel niet binnengaan.

Luid en duidelijk zegt Jezus het hier meerdere keren:

- hij is niet gekomen om de wet of de profeten af te schaffen
- zolang hemel en aarde bestaan blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht
- wie de kleinste vd geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste beschouwd worden in het koninkrijk vd hemel

En nu jij weer .
Niet meer actief op Fok!
pi_49909701
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:07 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dit behoeft uitleg.
quote:
Waarom moet ik mij qua woordkeuze nu gaan aanpassen aan een stroom die in mijn ogen alleen maar onzin uitslaat? Ik heb toch wel wat beters te doen? De mensen die zich gekwetst voelen hebben zich dat zelf aangeleerd. Dan mij de schuld geven dat ik mensen kwets gaat er bij mij dan gewoon niet in.
pi_49909764
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:09 schreef Viking84 het volgende:
En nu jij weer .
Ik zie dat het spelletje "Haal zo veel mogelijk tekst die out-of-context je standpunt ondersteunt" weer bezig is?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:11:09 #42
163094 Ladidadida
pi_49909776
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:03 schreef Viking84 het volgende:

god heeft mijn ouders opgedragen mij met zijn leer te indoctrineren en hij heeft hen verboden mij te leren mijn hersens te gebruiken. Dát neem ik god kwalijk. Maar aangezien ik niet in god geloof, zeg ik liever: dat neem ik iedereen die bij het christendom een vinger in de pap heeft (gehad) kwalijk.
Och, arm kind. Wat erg zeg, Je ouders hebben je opgevoed. Nee vreselijk. Haat God maar idd!
quote:
dan nog steeds stelde god Job op de proef
Dat deed de duivel.

8 De HEER vroeg aan Satan: ‘Heb je ook op mijn dienaar Job gelet? Zoals hij is er niemand op aarde: hij is rechtschapen en onberispelijk, hij heeft ontzag voor God en mijdt het kwaad.’ 9 Satan antwoordde de HEER: ‘Zou Job werkelijk zonder reden zoveel ontzag voor God hebben? 10 U beschermt hem immers, evenals zijn gezin en alles wat hem toebehoort. U hebt het werk dat hij doet gezegend, zodat zijn bezit zich steeds meer uitbreidt. 11 Maar als u uw hand naar hem uitstrekt en aantast wat hem toebehoort, zal hij u ongetwijfeld in uw gezicht vervloeken.’ 12 Toen zei de HEER tegen Satan: ‘Goed, met alles wat van hem is mag je doen wat je wilt, maar raak Job zelf niet aan.’
quote:
Nog even voorbijgaand aan de slapte van deze opmerking (insinueren dat iemand 'het niet snapt') vraag ik me oprecht af wat het verschil is. In beide gevallen boet je toch voor de zonden van je voorouders?
Omdat er nogal een verschil is tussen zondigen tegen God als je een perfect leven hebt, en je dus tegen Hem kiest, iets heel anders is dan een oma die vreemdgaat. Daarnaast is er de kans om het goed te maken met God, om te zeggen dat je niet wilt blijven hangen in die zonde.

[/quote]ja, want zijn interpretatie is een andere dan de jouwe en jij bent van mening dat jij het bij het rechte eind hebt. Ergo: zijn interpretatie is fout .[/quote]

Qua dat Jezus de waarheid is, ja. Dat gelooft hij ook. Hij is alleen nogal conservatief hierin en ik vraag me af of dat de juiste manier is. Dat is geen oordeel.
quote:
En je gaat niet in op Jefta? Of moet je dat verhaal nog even opzoeken? .
Dat ga ik idd even opzoeken ja, want ik weet niet zeker waar je het over hebt. Problemen mee?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:11:49 #43
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_49909805
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:05 schreef koningdavid het volgende:

[..]

het christendom heeft ook meer mensen vermoord, ge-executeerd, laten verhongeren, vast gezet, geld afgepakt en ziek gemaakt dan welke humanistische/religie/seculiere/politieke stroming
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:12:27 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49909834
quote:

[..]

een fundamentalist is iemand die ondanks bewijzen tégen zijn standpunt aan zijn standpunt blijft vasthouden.

Een wetenschapper doet dat niet. Als er ook maar het geringste bewijs beschikbaar komt voor het bestaan van god (en dan doel ik niet op visioenen, mystieke ervaringen of gevoelens), dan zal ik de eerste zijn om dat bewijs te erkennen. Maar als hij wil dat ik me ook bekeer, mag hij wel een verdomd goede verklaring hebben voor zijn misdragingen in het verleden.
Niet meer actief op Fok!
pi_49909912
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:12 schreef Viking84 het volgende:
Maar als hij wil dat ik me ook bekeer, mag hij wel een verdomd goede verklaring hebben voor zijn misdragingen in het verleden.
Ook ik wacht met vol ongeduld.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:14:20 #46
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_49909914
blablabla.. bijbelverhalen worden her en der lukraak uit de kast gerukt..
waarom ondersteunen jullie moderne discussies met verhaaltjes uit een honderden jaren oud sprookjesboek?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:14:31 #47
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_49909920
Ik zeg zo vaak godverdomme en het boeit me niks. Het is inderdaad een inhoudsloze krachtterm, aangezien religie totale flauwekul is (als je dat niet vindt moet je je echt laten nakijken ).
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_49909929
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:11 schreef GSbrder het volgende:

[..]

het christendom heeft ook meer mensen vermoord, ge-executeerd, laten verhongeren, vast gezet, geld afgepakt en ziek gemaakt dan welke humanistische/religie/seculiere/politieke stroming
Hou je bij de feiten, dat is namelijk nog altijd het socialisme en daarna het communisme.

Bovendien: de negatieve kanten van het christendom wordt in dit seculiere Staphorst dat wij Nederland noemen genoeg belicht. De positieve kanten, waar de hele samenleving nog steeds op leunt, niet meer.
Daarom mijn opsomming.
pi_49909931
Prachtig woord zeg, godverdomme. Ik zie trouwens dat de ras-gristenen zich al gemeld hebben in het topic
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:15:04 #50
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49909937
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:07 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dit behoeft uitleg.
Jouw gekwetst-voelen is een strikt persoonlijke emotie, al heb je tweeduizend jaar feitelijke religiebeleving achter je staan. Er is niets intrinsiek kwetsends aan de naam Jezus in een onbijbelse context uitgesproken.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:15:14 #51
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49909948
quote:

[..]

Dat er zoveel christenen zijn, is beslist geen bewijs voor het bestaan van god. Wel illustreert het de manier waarop eeuwenlang kinderen gebrainwashed zijn.
Hitler had ook vele aanhangers, maar niemand, behalve gekken als florentine rost van tonningen, haalt het nu nog in zijn hoofd om Hitler te vereren.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:15:20 #52
53267 TC03
pi_49909952
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jouw gekwetst-voelen is een strikt persoonlijke emotie, al heb je tweeduizend jaar feitelijke religiebeleving achter je staan. Er is niets intrinsiek kwetsends aan de naam Jezus in een onbijbelse context uitgesproken.
pi_49909984
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

een fundamentalist is iemand die ondanks bewijzen tégen zijn standpunt aan zijn standpunt blijft vasthouden.
Waar haal je die onzin vandaan?

fun·da·men·ta·lis·me (het ~)
1 orthodoxe, antiliberale godsdienstige richting
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:17:04 #54
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49910012
quote:

[..]

christenen doen dat omdat zij jezus willen navolgen en omdat zij een plekje in de hemel willen vergaren.
Hoe oprecht is dan iemand die niet gelooft dat hij voor zijn goede daden beloond zal worden dan wel niet?
Niet meer actief op Fok!
pi_49910090
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:14 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Hou je bij de feiten, dat is namelijk nog altijd het socialisme en daarna het communisme.

Bovendien: de negatieve kanten van het christendom wordt in dit seculiere Staphorst dat wij Nederland noemen genoeg belicht. De positieve kanten, waar de hele samenleving nog steeds op leunt, niet meer.
Daarom mijn opsomming.
De negatieve kanten van die religies zijn in mijn optiek iets groter dan de positieve kanten. Voor de 20e eeuw werden 90% van alle oorlogen gevoerd om dat zinloze gemekker. Dat is tegenwoordig iets minder, maar het is nog steeds goed voor honderden doden per dag. Vind je het raar dat ik me liever niet aansluit bij een groepering die dat veroorzaakt?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:19:10 #56
53267 TC03
pi_49910093
Overigens kan je je afvragen in hoeverre christenen nog enig recht van spreken hebben, aangezien ze een sterk verouderde ideologie aanhangen.
pi_49910098
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat er zoveel christenen zijn, is beslist geen bewijs voor het bestaan van god.
Waar zeg ik dat? Ga iemand anders woorden in de mond leggen s.v.p.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:19:20 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49910099
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:16 schreef koningdavid het volgende:

[..]

orthodox:

< orthos: recht
< doxa: opvatting, mening

Recht in de leer, dus. Iemand die zich niet gemakkelijk laat overtuigen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:19:38 #59
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_49910115
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:14 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Sinds wanneer predikt het socialisme / communisme
tegen het gebruik van het condoom en het afschaffen van het homo-huwelijk?

Sinds wanneer houden het socialisme en communisme kruistochten om
'heilig land' te bevrijden?

Sinds wanneer houden het socialisme / communisme
heksenjachten die in een gemiddeld dorp aan een derde van de vrouwen
in de middeleeuwen het leven kostte?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:19:53 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49910122
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:16 schreef koningdavid het volgende:

[..]

seculier fundamentalisme is dus niet eens mogelijk .
Ik reageerde overigens puur op jouw insinuatie dat atheïsten ook fundamentalisten zijn, maar dan binnen het andere kamp.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:20:04 #61
163094 Ladidadida
pi_49910131
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Matt 5:17

Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan. 20 Want ik zeg jullie: als jullie gerechtigheid niet groter is dan die van de schriftgeleerden en de Farizeeën, zullen jullie zeker het koninkrijk van de hemel niet binnengaan.

Luid en duidelijk zegt Jezus het hier meerdere keren:

- hij is niet gekomen om de wet of de profeten af te schaffen
- zolang hemel en aarde bestaan blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht
- wie de kleinste vd geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste beschouwd worden in het koninkrijk vd hemel

En nu jij weer .
Het stuk daarna weglaten is wel makkelijk hè Jezus zegt daarna zelfs dat je de wetten veel letterlijker moet nemen dan de mensen tot dan toe gedaan hebben. Hij zegt dat Hij verwacht dat wij leven zoals Hij deed.

28 Een van de schriftgeleerden die naar hen geluisterd had terwijl ze discussieerden, en gemerkt had dat hij hun correct had geantwoord, kwam dichterbij en vroeg: ‘Wat is van alle geboden het belangrijkste gebod?’ 29 Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer; 30 heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.” 31 Het op een na belangrijkste is dit: “Heb uw naaste lief als uzelf.” Er zijn geen geboden belangrijker dan deze.’

De wet was er zodat mensen een houvast hadden in hun leven, regels waardoor zij een goed leven zouden kunnen leiden. De wet was er niet om mensen te pesten maar voor hun eigen bestwil. Jezus was er om een uitweg te bieden. Hij leerde dat er dingen waren die belangrijker waren dan de wet, daarom lag Hij ook altijd in de clinch met de Farizeeërs.

Ik zeg niet dat de geboden overbodig zijn of dat ze nergens op slaan. Sterker nog, ik vind ze heel belangrijk. Maar ik zie ook in dat ik niet kan voldoen aan al die geboden en dat Jezus er daarvoor is.
pi_49910204
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:19 schreef TC03 het volgende:
Overigens kan je je afvragen in hoeverre christenen nog enig recht van spreken hebben, aangezien ze een sterk verouderde ideologie aanhangen.
Heh. Mensenkinderen... wat een onwetendheid.

DE ECHTE VRAAG IS:
Hoeveel recht van spreken hebben seculieren eigenlijk? Aangezien zij VERUIT de minderheid vormen op deze wereld? En dat zeker de komende 100 jaar dit nog zo zal zijn.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:22:54 #63
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49910252
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:19 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hou alsjeblieft het communisme buiten deze discussie. Laten we het niveau niet verlagen.

Overigens is het communisme een typische exponent van het christendom, die verlossingsleer voor slaven en onderworpenen.
pi_49910278
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:21 schreef koningdavid het volgende:
DE ECHTE VRAAG IS:
Hoeveel recht van spreken hebben seculieren eigenlijk? Aangezien zij VERUIT de minderheid vormen op deze wereld? En dat zeker de komende 100 jaar dit nog zo zal zijn.
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:19 schreef koningdavid het volgende:
Waar zeg ik dat? Ga iemand anders woorden in de mond leggen s.v.p.
Je zegt het dus alsnog, beetje zinloze post dan niet?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:23:52 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49910280
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:20 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Het stuk daarna weglaten is wel makkelijk hè Jezus zegt daarna zelfs dat je de wetten veel letterlijker moet nemen dan de mensen tot dan toe gedaan hebben. Hij zegt dat Hij verwacht dat wij leven zoals Hij deed.
ik liet niet bewust een stuk weg, hoor (alsof ik jou zo laag inschat dat jij niet zelf de tekst zou gaan nakijken ).
En als je de wetten nog letterlijk moet nemen dan men deed (en dat staat ook al in het gedeelte dat ik quootte), dan zegt dat helemaal niet dat de wetten niet meer houdbaar zijn, zoals je zelf ook al zegt. Maar wat is dan de functie van de wet? Waarom leest jullie dominee elke week de 10 geboden voor als jullie als christenen er niets mee hoeven doen omdat Jezus jullie verlost heeft?
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:24:07 #66
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49910289
quote:

[..]

DE ECHTE VRAAG IS:
Oooo. Dus het is gewoon een ordinair machtsvraagstuk waarmee we hier van doen hebben?
pi_49910359
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:19 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Oh nee... krijgen we weer iemand met het discussieniveau van een 12-jarige puber.

Jongen je hebt het over massamoorden. Dat heeft vrij weinig met condooms (hoe origineel?) en het homohuwelijk te maken.

De grootste massamoordenaars zijn nog altijd socialisten/communisten: Hitler, Stalin, Mao. Toch valt niemand daar de PvdA en SP nog mee lastig. Terecht.
Toch blijven christenen achtervolgd worden met kruistochten enzo. Prima, dat zijn zwarte pagina's in ons verleden.

Maar de positieve kant is in Nederland totaal vergeten. Weggezuiverd door de socialistische/liberale en anti-religieuze krachten die hier de laatste 50 jaar dominant zijn.
pi_49910427
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:23 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

[..]

Je zegt het dus alsnog, beetje zinloze post dan niet?
Lees a.u.b.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:27:54 #69
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_49910447
quote:

[..]

DE ECHTE VRAAG IS:
66 landen met aanzienlijke beperkingen qua godsdienst
Moslim landen 42
Seculier/Marxistisch 7
Oosters-orthodox 6
Boeddhistisch 4
Hindoeistisch 2
Rooms-katholiek 3

somewhere you got a point..
pi_49910451
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:25 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Oh nee... krijgen we weer iemand met het discussieniveau van een 12-jarige puber.

Jongen je hebt het over massamoorden. Dat heeft vrij weinig met condooms (hoe origineel?) en het homohuwelijk te maken.

De grootste massamoordenaars zijn nog altijd socialisten/communisten: Hitler, Stalin, Mao. Toch valt niemand daar de PvdA en SP nog mee lastig. Terecht.
Toch blijven christenen achtervolgd worden met kruistochten enzo. Prima, dat zijn zwarte pagina's in ons verleden.

Maar de positieve kant is in Nederland totaal vergeten. Weggezuiverd door de socialistische/liberale en anti-religieuze krachten die hier de laatste 50 jaar dominant zijn.
Die negatieve kanten zijn er nog steeds. 50% van de VS is een zwarte pagina in die bijbel van jullie. Waar zijn al die overweldige goede kanten nou dan?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:28:05 #71
163094 Ladidadida
pi_49910457
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik liet niet bewust een stuk weg, hoor (alsof ik jou zo laag inschat dat jij niet zelf de tekst zou gaan nakijken ).
En als je de wetten nog letterlijk moet nemen dan men deed (en dat staat ook al in het gedeelte dat ik quootte), dan zegt dat helemaal niet dat de wetten niet meer houdbaar zijn, zoals je zelf ook al zegt. Maar wat is dan de functie van de wet? Waarom leest jullie dominee elke week de 10 geboden voor als jullie als christenen er niets mee hoeven doen omdat Jezus jullie verlost heeft?
Ik ken geen dominee die dat doet hoor.. De functie van de wet is om op het juiste pad te blijven. De wet heb je nodig. Ik wil naar de wet leven omdat ik in Jezus geloof. Maar hoe je leeft is niet langer het belangrijkste; het geloof in en de liefde voor God is nu het belangrijkste. Je kunt dat tonen door zo goed mogelijk proberen te leven, m.b.v. de wet.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:28:50 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49910490
quote:

[..]

en jij hebt de waarheid wel in pacht, dus je oordeelt wel, zie dat nou eens in, meid!
Niet meer actief op Fok!
pi_49910512
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:24 schreef Ringo het volgende:

[..]

Oooo. Dus het is gewoon een ordinair machtsvraagstuk waarmee we hier van doen hebben?
Wat mij betreft niet. Mij gaat het er simpelweg om dat mensen proberen rekening met elkaar te houden. Dus niet elkaar gaan kwetsen terwijl dat simpel voorkomen kan worden.

Dat is de discussie. Vervolgens wordt er bij betrokken hoeveel recht van spreken christenen hebben?
Nou, veel dus.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:30:25 #74
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49910561
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:29 schreef koningdavid het volgende:
Wat mij betreft niet. Mij gaat het er simpelweg om dat mensen proberen rekening met elkaar te houden. Dus niet elkaar gaan kwetsen terwijl dat simpel voorkomen kan worden.
Je maakt nog steeds geen onderscheid tussen kwetsen en gekwetst-voelen.
pi_49910569
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:27 schreef GSbrder het volgende:

[..]

66 landen met aanzienlijke beperkingen qua godsdienst
Moslim landen 42
Seculier/Marxistisch 7
Oosters-orthodox 6
Boeddhistisch 4
Hindoeistisch 2
Rooms-katholiek 3

[afbeelding]

somewhere you got a point..
I don't get the point. Onderbouw eens...
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:32:56 #76
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49910683
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:11 schreef Ladidadida het volgende:

Och, arm kind. Wat erg zeg, Je ouders hebben je opgevoed. Nee vreselijk. Haat God maar idd!
ja, dat is pure kindermishandeling, waar ik god niet de schuld van geef (want hoe kan je iets wat niet bestaat de schuld geven?), maar mensen zoals jij. Ik haat jouw soort vanuit de grond van mijn hart. Er zit geen greintje ratio in jou. Heb je eigenlijk wel hersens?

En op Job ga ik verder niet in. Ik snap niet hoe je erbij komt dat god hier niks mee te maken heeft. Hij heeft nota bene een wedje gesloten met satan.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:33:14 #77
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_49910697
quote:

[..]

Waarom heb ik het discussieniveau van een 12 jarige puber?
ik heb jou tot nu toe op geen enkele manier beledigd, what so ever, en meteen ben ik een 12 jarige
puber omdat ik feiten aandraag....maar goed, als dit de manier is waarop jij discussie wilt voeren..
kortzichtige christenh*nd..

Bovendien, massamoorden? Per week sterven in nederland alleen al 2 mensen aan AIDS. Dus kom niet aan met het feit dat condooms niet belangrijk zijn voor de volksgezondheid.

De grootste massamoordenaars zijn inderdaad socialisten, aangezien deze 3 meer macht hadden dan de pausen van de rooms-katholieke kerk en de inquisiteurs. Schattingen over heksenverbrandingen lopen in de miljoen, daar komt echter niemand meer achter.

De positieve kant, leg die dan nog es uit?

men, kheb spijt van m'n post van net
pi_49910721
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:29 schreef koningdavid het volgende:
Dat is de discussie. Vervolgens wordt er bij betrokken hoeveel recht van spreken christenen hebben?
Nou, veel dus.
Niet meer dan andere mensen.
pi_49910777
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:28 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Die negatieve kanten zijn er nog steeds. 50% van de VS is een zwarte pagina in die bijbel van jullie. Waar zijn al die overweldige goede kanten nou dan?
Haha, nu wordt al het verkeerde dat de VS doet, ons nog aangerekend? Prima... kan er nog wel bij allemaal.

Als je toch niet zo precies kijkt... geef je ons dan ook de credit voor alle ontwikkelingssamenwerking (groot deel is christelijk), gezondheidszorg (vindt zijn oorsprong in kloosters), daklozen/verslavingsopvang, anti-Aids voorlichting, opzetten van gezondheidszorg op plekken waar geen regering komt, opvang uitgeprocedeerde asielzoekers, diaconie voor de armen, etc.

Daar heeft niemand het over, want wij lopen er ook niet mee te koop. Wij kragen als 'dank' het gelul over kruistochten enzo.

Mensen, stop eens met de Volkskrant lezen en pak eens een boek. Leer...
pi_49910797
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:32 schreef Viking84 het volgende:
ja, dat is pure kindermishandeling, waar ik god niet de schuld van geef (want hoe kan je iets wat niet bestaat de schuld geven?), maar mensen zoals jij. Ik haat jouw soort vanuit de grond van mijn hart. Er zit geen greintje ratio in jou. Heb je eigenlijk wel hersens?
Oei, dat klinkt al iets minder vriendelijk.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:35:49 #81
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_49910813
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:30 schreef koningdavid het volgende:

[..]

I don't get the point. Onderbouw eens...
er zijn inderdaad een hoop landen die nog christenlijk zijn (verplicht)
en er zijn een hoop christenen.. dus als de vraag is

mag godverdomme want ALLE gelovige christenen kunnen er niet tegen,
ALS meer dan 15 % tegen is dan wordt het woord "godverdomme" verboden.

dan is er een klein kansje dat we godverdomme uit ons vocabulair dienen te verwijderen
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:36:10 #82
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49910830
quote:

[..]

DE ECHTE VRAAG IS:
zie je. Je ontkende even eerder dat jij de massaliteit van het christendom beschouwt als bewijs voor de waarheid ervan, maar je blijft het maar doen.

En ik blijf terugvechten tegen religieus fundamentalisme, tot mijn laatste snik .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:36:21 #83
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49910837
Ik zou iedereen hier sterk aanraden om eens De antichrist van Nietzsche te lezen. Daar wordt geen woord in gevloekt, maar des te meer... -- vrolijk boek!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:36:37 #84
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_49910851
anti-Aids voorlichting ?

hahahaha.. wist ik niet, het werd ook es tijd!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:37:08 #85
163094 Ladidadida
pi_49910878
quote:

En op Job ga ik verder niet in. Ik snap niet hoe je erbij komt dat god hier niks mee te maken heeft. Hij heeft nota bene een wedje gesloten met satan.
Haat wat je wilt haten, ik heb er geen last van, jij wel
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:38:32 #86
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49910929
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:37 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Haat wat je wilt haten, ik heb er geen last van, jij wel
wat is daar " " aan? Het lijkt je geen donder uit te maken. Je zou hier verdrietig over moeten zijn. Er is immers meer vreugde in de hemel over 1 zondaar die zich bekeert dan over 100 gelovigen die geen bekering nodig hebben.

Verder hoop ik serieus dat jij nooit kinderen krijgt, want ik heb nu al medelijden met hen dat ze met zo'n starre, geesteszieke moeder moeten opgroeien.
Niet meer actief op Fok!
pi_49910952
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:33 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom heb ik het discussieniveau van een 12 jarige puber?
ik heb jou tot nu toe op geen enkele manier beledigd, what so ever, en meteen ben ik een 12 jarige
puber omdat ik feiten aandraag....maar goed, als dit de manier is waarop jij discussie wilt voeren..
kortzichtige christenh*nd..

Bovendien, massamoorden? Per week sterven in nederland alleen al 2 mensen aan AIDS. Dus kom niet aan met het feit dat condooms niet belangrijk zijn voor de volksgezondheid.
Ik neem dat terug over die 12-jarige puber. Dat was niet netjes, mijn excuses. Maar dat komt door te slecht geinformeerde mensen die ik hier vaak tegen kom, waaronder jou.

Dit zeg jij:
"Bovendien, massamoorden? Per week sterven in nederland alleen al 2 mensen aan AIDS. Dus kom niet aan met het feit dat condooms niet belangrijk zijn voor de volksgezondheid."

Wanneer heb ik ooit gezegd dat condooms niet belangrijk zijn voor de volksgezondheid? Haha. Dat bedoel ik dus met niet kunnen discussieren.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:39:05 #88
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_49910961
quote:

[..]

Oja, en die Hitler he?
De Duitse kerk nam ook een lekker standpunt in toen
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:39:29 #89
163094 Ladidadida
pi_49910984
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

wat is daar " " aan? Het lijkt je geen donder uit te maken. Je zou hier verdrietig over moeten zijn. Er is immers meer vreugde in de hemel over 1 zondaar die zich bekeert dan over 100 gelovigen die geen bekering nodig hebben.
Omdat ik me enorm kan bescheuren over hoe kwaad jij je kunt maken en hoe je je enorm zit op te fucken over mensen zoals ik. Betekent namelijk dat het je iets doet, en dat vind ik echt geweldig.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:40:13 #90
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49911012
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:39 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Omdat ik me enorm kan bescheuren over hoe kwaad jij je kunt maken en hoe je je enorm zit op te fucken over mensen zoals ik. Betekent namelijk dat het je iets doet, en dat vind ik echt geweldig.
Hoe onchristelijk.
pi_49911029
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

zie je. Je ontkende even eerder dat jij de massaliteit van het christendom beschouwt als bewijs voor de waarheid ervan, maar je blijft het maar doen.
Je begrijpt me niet he?

Ik heb helemaal nergens de massaliteit aangedragen als bewijs voor de waarheid. Hoe kom je erbij?

Ik tik alleen die gozer op de vingers die zich afvroeg of christenen wel recht van spreken hebben omdat ze in de minderheid zijn. Wij zijn dus niet in de minderheid. Dat is mijn punt.

Lees eens i.p.v. mij woorden in de mond te leggen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:41:51 #92
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49911081
quote:

[..]

Ik vergeef je
pi_49911090
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

en jij hebt de waarheid wel in pacht, dus je oordeelt wel, zie dat nou eens in, meid!
Het spijt me maar dat ben ik dus echt niet met je eens. Is het tegenwoordig een vorm van veroordelen om een andere mening te hebben? Dat maakt discussies knap lastig, iedereen kan verongelijkt in een hoekje gaan zitten omdat niet iedereen het met ze eens is.

Ze heeft alleen een andere mening, ze gooit je niet eigenhandig de hel in ofzo hoor.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_49911098
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:34 schreef koningdavid het volgende:
Haha, nu wordt al het verkeerde dat de VS doet, ons nog aangerekend? Prima... kan er nog wel bij allemaal.
Niet direct al de oorlogen die dat land nu uitlokt, maar wel het "OH NOES! A MUSLIM! RUN!" gedrag en welk effect dat heeft. Verder zijn er genoeg voorbeelden te noemen van christelijken die daar proberen andere mensen hun moraal op te leggen. Dat is allemaal aan te rekenen aan jou religie.
quote:
Als je toch niet zo precies kijkt... geef je ons dan ook de credit voor alle ontwikkelingssamenwerking (groot deel is christelijk), gezondheidszorg (vindt zijn oorsprong in kloosters), daklozen/verslavingsopvang, anti-Aids voorlichting, opzetten van gezondheidszorg op plekken waar geen regering komt, etc.
In welke van deze onderdelen onderscheid het christendom zichzelf van de rest van de wereld dan?
quote:
Mensen, stop eens met de Volkskrant lezen en pak eens een boek. Leer...
En dan later maar een abonnement nemen op de Telegraaf? Dat dacht ik niet. Ik heb hier een mooie stapel (veel te dure) studieboeken die precies vertellen waarom al die verhaaltjes in de bijbel totale onzin zijn.

Die religie van jou heeft in mijn ogen niets bijzonders (uniek) positiefs gebracht. Oorlog, repressie en dood, daar draait het om bij de meeste religies.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:42:27 #95
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49911112
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:40 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Je begrijpt me niet he?

Ik heb helemaal nergens de massaliteit aangedragen als bewijs voor de waarheid. Hoe kom je erbij?

Ik tik alleen die gozer op de vingers die zich afvroeg of christenen wel recht van spreken hebben omdat ze in de minderheid zijn. Wij zijn dus niet in de minderheid. Dat is mijn punt.

Lees eens i.p.v. mij woorden in de mond te leggen.
dat komt op hetzelfde neer. Misschien moet jij eens leren formuleren of snap je zelf niet wat je schrijft .

je hebt recht van spreken omdat jullie met velen zijn. Daar zie ik de logica niet zo van in.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:42:43 #96
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_49911124
quote:
Dit zeg jij:
"Bovendien, massamoorden? Per week sterven in nederland alleen al 2 mensen aan AIDS. Dus kom niet aan met het feit dat condooms niet belangrijk zijn voor de volksgezondheid."

Wanneer heb ik ooit gezegd dat condooms niet belangrijk zijn voor de volksgezondheid? Haha. Dat bedoel ik dus met niet kunnen discussieren.

Dus je bagatelliseerd het belang van condooms, dat je wegwuift als zijnde niet te maken hebben met massamoorden. Als jij 2 miljoen doden per jaar, 2 miljard virusdragers ONDER ANDERE door toedoen van de kerk geen massamoord vindt, dan weet ik het ook niet meer...

Heel wat mensen zijn voor massamoordenaar uitgemaakt met minder doden op hun conto

sorry dan voor dat christenh*nd, maar k vond het niet netjes dat je meteen demoniseerde (haha ) en een 12jarige puber noemde
pi_49911188
Wat is het nut om het woord 'godverdomme' te gebruiken als je niet gelovig bent. Sterker nog, je stelt een vraag aan iets of iemand die niet bestaat of wel bestaat, maar waarvan je niet gelooft dat die bestaat. Het enige wat er dan nog overblijft om het te gebruiken is om andere mensen te kwetsen, er zijn genoeg andere vloekwoorden die lekker in de mond liggen gebruik die gewoon ofzo.

Ik erken het bestaan van god niet noch de duivel. Wanneer ik dood ben en ze zouden toch mogen bestaan laat mij er dan gewoon buiten. Ik doe niet mee en ga gewoon lekker nergens heen.
You make me come
You make me complete
You make me completely miserable
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:44:28 #98
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_49911215
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:42 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

Die religie van jou heeft in mijn ogen niets bijzonders (uniek) positiefs gebracht. Oorlog, repressie en dood, daar draait het om bij de meeste religies.
het is niet voor niets een joodse sekte...
Zijn we het daar dan over eens?
dat het christendom een joodse sekte is met wat heidense invloeden verpakt
in een dusdanige vorm dat het makkelijk aanslaat?
pi_49911272
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:35 schreef GSbrder het volgende:

[..]

er zijn inderdaad een hoop landen die nog christenlijk zijn (verplicht)
en er zijn een hoop christenen.. dus als de vraag is

mag godverdomme want ALLE gelovige christenen kunnen er niet tegen,
ALS meer dan 15 % tegen is dan wordt het woord "godverdomme" verboden.

dan is er een klein kansje dat we godverdomme uit ons vocabulair dienen te verwijderen
Niemand heeft het over het verwijderen van een woord uit de vocabulaire.
Ik heb het alleen over een meetje rekening houden met het KWETSEN van ons.

Tering man... dit gaat eigenlijk al nergens meer over. We hebben het over iets heel basics als het misbruiken van de naam van iemand (Jezus), wat veel mensen kwetst.
En uiteindelijk moet ik mij ook nog verantwoorden voor kruistochten en alles... niet meer over vloeken.

Dat het mij en vele anderen kwetst, boeit jullie blijkbaar geen ene fuck. Vooral omdat jullie een totaal beeld van geloven, en dus ook de wereld, hebben.

Die hele discussie hier... ik kots erop...
pi_49911335
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:43 schreef Joy_Division het volgende:
Wat is het nut om het woord 'godverdomme' te gebruiken als je niet gelovig bent.
Het gebruik van het woord is toch in 99% van de gevallen inhoudloos. Waarom maken mensen er zich dan speciaal druk om?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')