abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:17:28 #251
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_50868530
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:55 schreef sneakypete het volgende:
Klopt er is niets mis met Europese samenwerking, maar dan op de juiste terreinen met de juiste mate van democratie. Daar ontbrak het aan in het vorige grondwetsvoorstel.

En dat referendum was een goed idee, het was een eye opener voor slapende politici die dachten dat het wel goed zat met hun EU plannetjes, nu weten ze (hopelijk) beter.
Zo'n antwoorden vind ik interessant. Hier ben ik tenminste iets mee.
Je hebt ook een goed punt aangehaald.
In essentie vind ik de EU een positieve evolutie. De Benelux is ook voor een groot stuk grondlegger, waar we fier op mogen zijn.
Landen zoals Kroatie zien ook in dat lidmaatschap van de EU belangrijk is.

Ik ben geen fan van referenda, ik heb er zo mijn bedenkingen over, maar je hebt wel een punt met die eye opener.
De EU niet evenwichtig gestuurd. Economische en politieke belangen overwegen duidelijk op de verscheidene andere domeinen waarop de EU een invloed heeft.
Hoe meer evenwicht in de verscheidenheid van de EU, hoe sterker de EU.

Ik verwacht niet dat de buitenwereld de EU gaat helpen in het onderling gekibbel. We zullen het zelf moeten doen!
Lijepa li si !
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:23:45 #252
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50868808
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:17 schreef Hrvat het volgende:

Hoe meer evenwicht in de verscheidenheid van de EU, hoe sterker de EU.

Hoe meer verschillen hoe minder daadkrachtig beleid je kan hebben in een democratie. Een garantie voor slap geouwehoer in de polder.

Officieel Brits standpunt: "hoe groter de EU, hoe minder diepgang".
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:23:52 #253
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_50868814
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:51 schreef maartena het volgende:

Een andere reden om niet uit de EU te stappen zijn Amerikaanse bedrijven. Amerikaanse bedrijven kiezen vaak Nederland of België voor hun Europese hoofdkwartier, omdat het binnen een uur vliegen ligt van Berlijn, London, Frankfurt, Parijs, de grote economische centra van de EU. Cisco, Nike, Starbucks, en andere bedrijven zitten in Amsterdam, Hilversum, en andere plaatsen in de randstad.

Als Nederland uit de EU zou stappen zullen deze bedrijven (en vooral toekomstige bedrijven) eerder kiezen voor België. Er is ook een reden waarom er nauwelijks Amerikaanse bedrijven zijn die hun Europese hoofdkwartier in Zwitserland plaatsen. De moeilijkere immigratie is 1 onderdeel, alhoewel rijke Amerikanen met een bedrijf toch altijd welkom zijn, maar de belangrijkste reden is dat Zwitserland niet in de EU zit, en veel minder verdragen heeft met de andere Europese landen.

Ach, we weten in ieder geval nu waarom de SP opeens wel voorstander zijn van een referendum....
daar je ga de fout in met je redenatie. de enige reden waarom deze bedrijven het hoofdkantoor vestigen in NL zijn de gunstige belastingen voor holdings.

dat blijft zo op het moment dat NL uit de EU zou stappen/gezet zou worden.
Neerkomen wel!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:27:18 #254
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_50868977
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:23 schreef Napalm het volgende:

[..]

Hoe meer verschillen hoe minder daadkrachtig beleid je kan hebben in een democratie. Een garantie voor slap geouwehoer in de polder.

Officieel Brits standpunt: "hoe groter de EU, hoe minder diepgang".
Je begrijpt mij verkeerd door een zin uit het geheel te halen.
Met verscheidenheid bedoel ik niet meer landen, culturen,...
Ik bedoel dat de EU zich niet moet laten overheersen door economische belangen, maar ook aan de rest van de politieke themas moet denken.

Als je daarin meer evenwicht krijgt, sta je wel verder.
Lijepa li si !
pi_50868993
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:23 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

daar je ga de fout in met je redenatie. de enige reden waarom deze bedrijven het hoofdkantoor vestigen in NL zijn de gunstige belastingen voor holdings
Die Nederland onder druk van de EU veel ongunstiger heeft moeten maken. Vervolgens heeft Ierland deze gunstige regels ingevoerd en sindsdien zijn ze rijker dan Nederland. Helaas is dat wel over onze rug gegaan.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:37:33 #256
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50869453
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:27 schreef Hrvat het volgende:

[..]

Je begrijpt mij verkeerd door een zin uit het geheel te halen.
Met verscheidenheid bedoel ik niet meer landen, culturen,...
Ik bedoel dat de EU zich niet moet laten overheersen door economische belangen, maar ook aan de rest van de politieke themas moet denken.
aha.
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:27 schreef Hrvat het volgende:
Als je daarin meer evenwicht krijgt, sta je wel verder.
Ook oneens. De EU moet zich richten op haar kerntaken. Door allerlei dingen erbij te gaan doen kan ze de kerntaken gaan verwaarlozen en allerlei onzin gaan doen. Dat zie je nu al.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:39:45 #257
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_50869550
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:27 schreef Fastmatti het volgende:

Die Nederland onder druk van de EU veel ongunstiger heeft moeten maken. Vervolgens heeft Ierland deze gunstige regels ingevoerd en sindsdien zijn ze rijker dan Nederland. Helaas is dat wel over onze rug gegaan.
Oftewel; wanneer je niet in de EU zit kun je je eigen regels maken met als gevolg dat je nog meer multinationals naar NL toe kunt halen..
Neerkomen wel!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:41:41 #258
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_50869647
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 23:55 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Allicht capabeler. Hoger opgeleid en veel ervaring in het besturen bijvoorbeeld.
Wat een onzin loop jij te verkondigen.
Misschien moet je eens stoppen met het maken van de vergelijking tussen jezelf en je mede inwoners van NL. Zo langzamerhand krijg ik het idee dat je weet van jezelf dat je niet capabel bent om wat over de EU te roepen en je daarom maar aansluit bij het ja kamp.
Neerkomen wel!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 20:12:44 #259
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_50871063
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:03 schreef Falco het volgende:

[..]

Luxemburg en Spanje zeiden anders JA in het referendum voor de Europese Grondwet .
Goh, wat gek dat die Spanjaarden JA zeggen.

Geen sodemieter investeren, maar wel meevreten.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_50878144
tvp
  woensdag 27 juni 2007 @ 09:42:12 #261
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_50888852
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:37 schreef Napalm het volgende:

Ook oneens. De EU moet zich richten op haar kerntaken. Door allerlei dingen erbij te gaan doen kan ze de kerntaken gaan verwaarlozen en allerlei onzin gaan doen. Dat zie je nu al.
Oneens zijn mag gelukkig!

Ik ben het voor een stuk met je eens, in het geval dat de EU zich niet moet bezighouden met pietluttigheden. Maar er zijn gelukkig verscheidene themas genoeg die niets met pietluttigheden te maken hebben.

Maar nu vind ik de EU te eng gefocust op de economische belangen.
Dat zie je bijvoorbeeld bij de uitbreidingsplannen.
Waarom denk je dat ze Turkije erbij willen? Omdat dat interessant is voor de grote economen uit Europa en erbuiten. De kleine man heeft er niks aan.
Dat is onderandere een voorbeeld waarom een te eenzijdig doel van de EU voor sommigen ook ongewenste gevolgen kan hebben.
Lijepa li si !
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:38:52 #262
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50896882
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 09:42 schreef Hrvat het volgende:

Waarom denk je dat ze Turkije erbij willen? Omdat dat interessant is voor de grote economen uit Europa en erbuiten. De kleine man heeft er niks aan.
Geen econoom die Turkije erbij wil vanuit Europese economische belangen. Dat is een typisch politiek, politiek& sociaal correct doel.
pi_50956236
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:38 schreef Napalm het volgende:

[..]

Geen econoom die Turkije erbij wil vanuit Europese economische belangen. Dat is een typisch politiek, politiek& sociaal correct doel.
Natuurlijjk wil elke econoom Turkije erbij, moet je eens kijken wat een markt je erbij krijgt, die mensen willen ook een lcd en een auto en alles wat jij en ik hebben, en dat is er mis aan deze EU grondwet de economie staat te prominent en we kunnen het(bijna) niet meer veranderen.

Ik ben voor een EU maar zonder een economisch beleidt dat alles opzijzet voor groei en die een nationaal parlement op elk gebied kan terug fluiten en overrullen
beter een kut in de hand dan de lucht van tien
kunnen we het eens over iets anders hebben dan sex, ja dat is goed het is koud en het waait "kut" nee dan was het warm en vochtig
  vrijdag 29 juni 2007 @ 07:47:14 #264
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_50960248
EU nieuws:

NL mag geen roetfilters verplichten aangezien dat tegen het EU idee van een vrije markt ingaat

Griekenland mag geen gokkasten verbieden om dezelfde reden.

Zeg nou eerlijk, oprotten biedt zeker bepaalde kansen en een verfrissende mate van realiteitszin.

Ben nooit zo anti-EU geweest, maar de afgelopen jaren...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_50961720
iemand enig idee waar je die verdomde afdrachten van de EU landen kan terug vinden?
ik zit al 20 minuten te zoeken op de EU site, blijkbaar doek iets verkeerd
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:50:06 #266
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50986534
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:44 schreef osm het volgende:
iemand enig idee waar je die verdomde afdrachten van de EU landen kan terug vinden?
ik zit al 20 minuten te zoeken op de EU site, blijkbaar doek iets verkeerd
Dat maken ze liever niet openbaar maar als er ergens een hekje om een weide wordt geplaatst moet er een groot EU-bord naast.

VOlgens mij krijgt de EU standaard 1% van de BTW (dwz zeggen zonder de EU zou de BTW 18% zijn ipv 19%). Verder heel veel douane en invoerrechten. Of ze nog meer inpikken weet ik niet. Misschien dat e.e.a. in de rijksbegroting staat bij het ministerie van financien?
  vrijdag 29 juni 2007 @ 23:37:38 #267
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50988085
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:50 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dat maken ze liever niet openbaar maar als er ergens een hekje om een weide wordt geplaatst moet er een groot EU-bord naast.

VOlgens mij krijgt de EU standaard 1% van de BTW (dwz zeggen zonder de EU zou de BTW 18% zijn ipv 19%). Verder heel veel douane en invoerrechten. Of ze nog meer inpikken weet ik niet. Misschien dat e.e.a. in de rijksbegroting staat bij het ministerie van financien?
Ze krijgen 8 miljard van BuZa op een totale begroting van 12 miljard.

Andere landen zoals Frankrijk dragen nog meer (vrijwillig) bij via onofficiele kanalen omdat ze dat als manier zien om invloed uit te oefenen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')