Zo'n antwoorden vind ik interessant. Hier ben ik tenminste iets mee.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:55 schreef sneakypete het volgende:
Klopt er is niets mis met Europese samenwerking, maar dan op de juiste terreinen met de juiste mate van democratie. Daar ontbrak het aan in het vorige grondwetsvoorstel.
En dat referendum was een goed idee, het was een eye opener voor slapende politici die dachten dat het wel goed zat met hun EU plannetjes, nu weten ze (hopelijk) beter.
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:17 schreef Hrvat het volgende:
Hoe meer evenwicht in de verscheidenheid van de EU, hoe sterker de EU.
daar je ga de fout in met je redenatie. de enige reden waarom deze bedrijven het hoofdkantoor vestigen in NL zijn de gunstige belastingen voor holdings.quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:51 schreef maartena het volgende:
Een andere reden om niet uit de EU te stappen zijn Amerikaanse bedrijven. Amerikaanse bedrijven kiezen vaak Nederland of België voor hun Europese hoofdkwartier, omdat het binnen een uur vliegen ligt van Berlijn, London, Frankfurt, Parijs, de grote economische centra van de EU. Cisco, Nike, Starbucks, en andere bedrijven zitten in Amsterdam, Hilversum, en andere plaatsen in de randstad.
Als Nederland uit de EU zou stappen zullen deze bedrijven (en vooral toekomstige bedrijven) eerder kiezen voor België. Er is ook een reden waarom er nauwelijks Amerikaanse bedrijven zijn die hun Europese hoofdkwartier in Zwitserland plaatsen. De moeilijkere immigratie is 1 onderdeel, alhoewel rijke Amerikanen met een bedrijf toch altijd welkom zijn, maar de belangrijkste reden is dat Zwitserland niet in de EU zit, en veel minder verdragen heeft met de andere Europese landen.
Ach, we weten in ieder geval nu waarom de SP opeens wel voorstander zijn van een referendum....
Je begrijpt mij verkeerd door een zin uit het geheel te halen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:23 schreef Napalm het volgende:
[..]
![]()
Hoe meer verschillen hoe minder daadkrachtig beleid je kan hebben in een democratie. Een garantie voor slap geouwehoer in de polder.
Officieel Brits standpunt: "hoe groter de EU, hoe minder diepgang".
Die Nederland onder druk van de EU veel ongunstiger heeft moeten maken. Vervolgens heeft Ierland deze gunstige regels ingevoerd en sindsdien zijn ze rijker dan Nederland. Helaas is dat wel over onze rug gegaan.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:23 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
daar je ga de fout in met je redenatie. de enige reden waarom deze bedrijven het hoofdkantoor vestigen in NL zijn de gunstige belastingen voor holdings
aha.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:27 schreef Hrvat het volgende:
[..]
Je begrijpt mij verkeerd door een zin uit het geheel te halen.
Met verscheidenheid bedoel ik niet meer landen, culturen,...
Ik bedoel dat de EU zich niet moet laten overheersen door economische belangen, maar ook aan de rest van de politieke themas moet denken.
Ook oneens. De EU moet zich richten op haar kerntaken. Door allerlei dingen erbij te gaan doen kan ze de kerntaken gaan verwaarlozen en allerlei onzin gaan doen. Dat zie je nu al.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:27 schreef Hrvat het volgende:
Als je daarin meer evenwicht krijgt, sta je wel verder.
Oftewel; wanneer je niet in de EU zit kun je je eigen regels maken met als gevolg dat je nog meer multinationals naar NL toe kunt halen..quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:27 schreef Fastmatti het volgende:
Die Nederland onder druk van de EU veel ongunstiger heeft moeten maken. Vervolgens heeft Ierland deze gunstige regels ingevoerd en sindsdien zijn ze rijker dan Nederland. Helaas is dat wel over onze rug gegaan.
Wat een onzin loop jij te verkondigen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:55 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Allicht capabeler. Hoger opgeleid en veel ervaring in het besturen bijvoorbeeld.
Goh, wat gek dat die Spanjaarden JA zeggen.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:03 schreef Falco het volgende:
[..]
Luxemburg en Spanje zeiden anders JA in het referendum voor de Europese Grondwet.
Oneens zijn mag gelukkig!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:37 schreef Napalm het volgende:
Ook oneens. De EU moet zich richten op haar kerntaken. Door allerlei dingen erbij te gaan doen kan ze de kerntaken gaan verwaarlozen en allerlei onzin gaan doen. Dat zie je nu al.
Geen econoom die Turkije erbij wil vanuit Europese economische belangen. Dat is een typisch politiek, politiek& sociaal correct doel.quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:42 schreef Hrvat het volgende:
Waarom denk je dat ze Turkije erbij willen? Omdat dat interessant is voor de grote economen uit Europa en erbuiten. De kleine man heeft er niks aan.
Natuurlijjk wil elke econoom Turkije erbij, moet je eens kijken wat een markt je erbij krijgt, die mensen willen ook een lcd en een auto en alles wat jij en ik hebben, en dat is er mis aan deze EU grondwet de economie staat te prominent en we kunnen het(bijna) niet meer veranderen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:38 schreef Napalm het volgende:
[..]
Geen econoom die Turkije erbij wil vanuit Europese economische belangen. Dat is een typisch politiek, politiek& sociaal correct doel.
Dat maken ze liever niet openbaar maar als er ergens een hekje om een weide wordt geplaatst moet er een groot EU-bord naast.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:44 schreef osm het volgende:
iemand enig idee waar je die verdomde afdrachten van de EU landen kan terug vinden?
ik zit al 20 minuten te zoeken op de EU site, blijkbaar doek iets verkeerd
Ze krijgen 8 miljard van BuZa op een totale begroting van 12 miljard.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:50 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dat maken ze liever niet openbaar maar als er ergens een hekje om een weide wordt geplaatst moet er een groot EU-bord naast.
VOlgens mij krijgt de EU standaard 1% van de BTW (dwz zeggen zonder de EU zou de BTW 18% zijn ipv 19%). Verder heel veel douane en invoerrechten. Of ze nog meer inpikken weet ik niet. Misschien dat e.e.a. in de rijksbegroting staat bij het ministerie van financien?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |