Je kan als particulier ook naar een gerechtsdeurwaarders toegaan hoor. Gewoon eentje bij jou in de buurt opzoeken en langsgaan voor info.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:07 schreef G.Fawkes het volgende:
incasso bureau inschakelen als particulier gaat volgens mij niet. Je kunt het beste naar het jurdisch loket en vragen om een advocaat. Kost je 10 euro ofzo en de advocaat kun je dan vragen een brief te sturen misschien dat hij daarvan schrikt....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
Nee, die niet. Maar ik heb wel een handvol getuigen die op de hoogte zijn van de verlaging en die lagere prijs tot op de dag van vandaag ook betalen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:12 schreef Ontopic het volgende:
Is die 15 euro ergens vastgelegd?
Dat lijkt me inderdaad wel een belangrijk iets.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:12 schreef Ontopic het volgende:
Is die 15 euro ergens vastgelegd?
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:13 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Bureau Rechtshulp?:s)Bureau voor rechtshulp bestaat neit meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dat is het juridisch loket geworden.
Daar kan je in ieder geval ook heen voor advies, dat wel.
lolwut
Voor een toevoeging moet er wel sprake zijn van voldoende belang en dat lijkt mij hier niet het geval.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:38 schreef gottegottegott het volgende:
Een deurwaarder kan je wel helpen, advocaat heb je niet perse nodig aangezien het als het voorkomt het toch bij het kantongerecht terecht komt, volgens mij doen handige deurwaarders dit soort zaken dan zelf ook wel af. Ben je student of heb je een laag inkomen dan kun je alsnog met subsidie een advocaat in de arm nemen.
Wat men daaronder verstaat verschilt vaak per incassobureau. Kantonrechter zou ik nog niet even aan denken.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:57 schreef Captain Pervert het volgende:
Een incassobureau in de arm nemen? Hoe werkt dat, op no cure no pay basis?
Dat is nog het mooiste! De huur is 225 euro (kale huur, exclusief) en de borg 300.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:57 schreef American_Nightmare het volgende:
Sja je had de borg in moeten houden op de laatste huur, maar daar heb je nu weinig meer aan.
Ik dacht dat het niet zo was voor studentenkamers. Enkel voor normale "huizen".quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:23 schreef hiolpi het volgende:
afhankelijk van hoelang hij 15,- minder betaalde, was dit langer dan 2 maanden (zonder aanmaningen) wordt het gezien als vernieuwd bedrag en staat TS in zijn recht om gewoon zijn borg terug te eisen.
voor zover ik weet geld dit voor alle contracten, ik heb het namelijk meegemaakt met leveringsbetalingen, rechtsbijstand vertelde toen dat dit voor alles gelde (terugdenkend, in ieder geval waarbij bij ons van toepassing, 4 verschillende contracten) compleet niet huis/kamer/huur gerelateerdquote:Op woensdag 30 mei 2007 12:28 schreef Emu het volgende:
[..]
Ik dacht dat het niet zo was voor studentenkamers. Enkel voor normale "huizen".
Het gaat in dit geval over pakweg 1 tot 1,5 jaar. Ik hoop dat je gelijk hebt wat betreft die regeling.quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:23 schreef hiolpi het volgende:
afhankelijk van hoelang hij 15,- minder betaalde, was dit langer dan 2 maanden (zonder aanmaningen) wordt het gezien als vernieuwd bedrag en staat TS in zijn recht om gewoon zijn borg terug te eisen.
TS hééft al een brief geschreven (lees OP) en een termijn gesteld van 2 weken voor een reactie. Die twee weken zijn om en daarom heeft TS dit topic geopend.........quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:40 schreef mgerben het volgende:
Begin met een brief.
Eis je 300.
Stel dat zijn verweer van die 15 euro ongegrond is; dat dat een overeenkomst is, wat waar getuigen van zijn die tot op de dag van vandaag die korting betalen.
Zeg erbij dat je er gewoon recht op hebt (is ook zo maar kan geen kwaad om te benadrukken).
En zeg dat de kosten van verdere stappen (laat maar even in het midden wat je overweegt) bovenop die 300 euro gaan komen.
Die blijft niet overeind.quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:54 schreef Sovereign het volgende:
Ik moet wel zeggen, die mondelinge afspraak met de huurbaas maakt het wel wat lastiger.
Als er niks over rente overeengekomen is, niet imo.quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:37 schreef Mark het volgende:
Heb je wettelijk geen recht op borg + rente over die 4 jaar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |