abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juli 2007 @ 17:37:50 #76
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_51173609
oeps, das best heftig zeg! Succes ermee!!
  donderdag 5 juli 2007 @ 20:05:56 #77
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_51177746
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:12 schreef Nirak het volgende:
jeetje die scheuren! succes met repareren..
is dit niet toevallig een verborgen gebrek ofzo? Wie weet kun je op kosten van de verkoper een nieuw muurtje laten zetten...
Ik heb eigenlijk geen idee of dit onder verborgen gebreken valt ja of nee Ik weet wel dat als we er niets aan doen ik temee een raampje kan maken in de badkamer omdat je dan dwars door de muur heen gaat.
Die scheur die in de kamer van de kleine zit dat wisten we, maar de rest was meer van: Kiekeboe hier ben ik
  zondag 8 juli 2007 @ 09:57:20 #78
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_51254385
We hebben gisteren een stucadoor langs laten komen en het valt ons vies tegen De grote scheuren op de slaapkamers kunnen gewoon gerepareerd worden, maar al het stucwerk zit los Het stucwerk in de slaapkamers, op de overloop en het trapgat moet allemaal na worden gelopen, en al het losse stucwerk moet er allemaal af Verder zijn we er achter gekomen dat het plafond in de hal beneden (bij de voordeur) waar dus ook vloerbedekking zat, vochtig is geworden door een oxyderende waterleiding en dit moet worden uitgekrabt en in de hammerite of menie worden gezet. De hele benedenverdieping moet worden nagelopen en zal opnieuw worden gepleisterd. We hebben nu een week de tijd om al het elektra te vervangen en verplaatsen naar beneden, al het stucwerk los te krabben, alle verwarmingen eraf te halen, de muren insmeren met van dat speciale hechtspul, behangresten verwijderen, deurposten schuren en meteen voor de 1e keer lakken en alles af plakken voor het stucen. Aan het eind van de week komen ze weer kijken hoe we er mee staan en dan zal in 2 dagen alles worden gerepareerd en gesierpleisterd. Als we het nu niet doen en we lossen het provisorisch op of we gaan het zelf repareren dan komt over 2 jaar alles naar beneden zetten en zijn we nog verder van huis Conclusie: Dat word hard aanpoten de komende dagen, helemaal omdat we beide deze week nog gewoon moeten werken en pas volgende week 4 weken vakantie hebben

[ Bericht 4% gewijzigd door dobbey op 08-07-2007 10:04:43 ]
  zondag 8 juli 2007 @ 10:00:18 #79
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_51254412
Wat een slopende week zal dat worden voor jullie....

Heel veel kracht, uithoudingsvermogen en sterkte toegewenst!!!
pi_51254539
quote:
Als we het nu niet doen en we lossen het provisorisch op of we gaan het zelf repareren dan komt over 2 jaar alles naar beneden zetten en zijn we nog verder van huis Conclusie: Dat word hard aanpoten de komende dagen, helemaal omdat we beide deze week nog gewoon moeten werken en pas volgende week 4 weken vakantie hebben
Ik wil je graag een tip geven: zorg ervoor dat je stoomapparaten in huis haalt voor het behang, en probeer dan ook meteen of je daar het stuukwerk ermee af krijgt wat eraf moet (wij hebben het stuukwerk in de hal volledig weg kunnen halen met een stoomapparaat).

En trommel wat vrienden op Dat werkt gezellig en gaat sneller

Succes!
  zondag 8 juli 2007 @ 10:17:59 #81
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_51254573
quote:
Op zondag 8 juli 2007 10:13 schreef Nirak het volgende:

[..]

Ik wil je graag een tip geven: zorg ervoor dat je stoomapparaten in huis haalt voor het behang, en probeer dan ook meteen of je daar het stuukwerk ermee af krijgt wat eraf moet (wij hebben het stuukwerk in de hal volledig weg kunnen halen met een stoomapparaat).

En trommel wat vrienden op Dat werkt gezellig en gaat sneller

Succes!
Ik ben al 4 dagen bezig met stomen en ben nu met het laatste stukje oppervlakte bezig. Daarna moet ik nog achter de verwarmingen en dan nog weer het k*tgedeelte in de woonkamer aan de raamstylen, op zich niet zo'n probleem alleen heb er al 3 dagen woonkamer opzitten omdat ze daar dus linnenbehang tegen de muren hebben gehad met ongeveer een halve cm. lijm die dus compleet verwijdert moest worden en kan je 1 ding zeggen, als er iets is dat vies werk is om te den
Verder komen er uiteraard vrienden helpen, maar teveel is ook weer niet goed omdat je elkaar dan weer voor de voeten loopt Maar goed, zal vanzelf wel goedkomen.... ooit eens.........
pi_51256094
Jeetje, dit verwacht je allemaal niet, toch. ik zou toch proberen na te gaan of dit onder de verborgen gebreken valt. Als ze het b.v onlangs nog behangen hebben, kan dat zijn om de boel te verbergen.
Succes ermee in elk geval!!!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 08:12:20 #83
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_51314897
quote:
Op zondag 8 juli 2007 12:03 schreef Katinkat het volgende:
Jeetje, dit verwacht je allemaal niet, toch. ik zou toch proberen na te gaan of dit onder de verborgen gebreken valt. Als ze het b.v onlangs nog behangen hebben, kan dat zijn om de boel te verbergen.
Succes ermee in elk geval!!!
Uiterlijk morgen krijgen we te horen of dit onder verborgen gebreken valt of niet. We zijn nog meer gaten tegen gekomen en zoals het er nu naar uit ziet lijkt het of het cement wat onder het stucwerk "verbrand" is, houd geloof ik in teveel zand, te weinig water Maar goed, we liggen nu redelijk op schema, al het behang is er af en alle oude bedrading is allemaal verwijdert. Morgen heb ik een huis verbod van vriendlief want dan gaat hij met zijn kameraad alle bedrading door trekken. Verder ben ik gister gebeld en komen ze voor 99% cker vrijdag de nieuwe pui plaatsen mocht het vrijdag niet door kunnen gaan dan komt ie cker zaterdag Gister is de voeger geweest en die heeft onze schoorsteen/schouw in de woonkamer dicht gevoegd en jeetje...... wat krijg je daar een andere look van zeg Ik zal kijken of ik vandaag of morgen nog weer ff foto's kan plaatsen.

Ga nu maar weer stoppen anders wordt de baas zo boos
  dinsdag 10 juli 2007 @ 08:22:08 #84
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_51314954
Foto's!!
Trotse mamma :)
pi_51330969
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 08:22 schreef Faithz het volgende:
Foto's!!
wat zei zegt
  zaterdag 14 juli 2007 @ 08:59:12 #86
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_51454859
Na een nogal bewogen week qua kluswerk hierbij weer een update

Naar aanleiding van de stucadoor vorige week zaterdag zijn we de afgelopen week onwijs druk geweest om alles op orde te krijgen omdat hij vandaag het ruwe werk al zou komen doen. De een was bezig met het elektra, de ander met het dichtstoppen van gaten, weer een ander met het behang en de volgende met het afstoten van het losse stucwerk. Gisteren de laatste loodjes met het insmeren van de muren met een of ander rose goedje en uiteraard het afplakken van alles
Toen wij daar druk mee bezig waren zijn ondertussen ook nog de terrasdeuren geplaatst De foto's :

Alle elektra is vervangen c.q. uitgebreid. We zaten nog te twijfelen of we nu een nieuwe groepenkast zouden doen of dat we daar nog mee zouden wachten... omdat er al zoveel werk is en we al onvoorziene kosten hebben is besloten om daar nog ff mee te wachten als het goed is redden we het allemaal net met de groepen die aanwezig zijn.

Ondertussen was mijn vader bezig met het verwijderen van al het losse stucwerk om deze vervolgens te impregneren

Tussendoor is er nog een kameraad van mijn vriend gekomen om de verwarmingsbuis om te zetten. Alle buizen zijn gelast en omdat wij terrasdeuren kregen moest de verwarming om worden gelegd naar de andere kant. Aangezien wij dit ook weer gelast wilden hebben kwam hij aanzetten met dit stukje speelgoed.

Dan als laatst mijn trots De terrasdeuren, ik was zo nieuwschierig hoe deze eruit kwamen te zien en ik ben dan ook heel blij dat het mijn verwachtingen nu al heeft overtroffen, ondanks dat het allemaal nog kaal is met een laag grondverf erover heen Op het laatste moment hebben we nog een wijziging gemaakt, boven de deuren zou een aftimmering komen maar we hebben nu besloten dat we er toch nog een extra raamlicht in laten zetten.

Vanmorgen om 6 uur zijn de stucadoors begonnen en als het goed is zit straks al het ruwe werk erin. Ik zal vandaag of morgen daar nieuwe foto's van maken en die hier nog ff in gooien want de aankomende 2 dagen zal er van onze kant weinig gebeuren, ff een paar dagen relaxen met de kleine en dan dinsdag weer aan het werk Prettig weekend alvast en tot volgende week
pi_51455239
Rust is ook heel belangrijk
Maar jullie zijn flink bezig geweest, dus dat hebben jullie ook verdiend. Mooie deuren trouwens
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:27:39 #88
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_51456504
Zit er allemaal goed uit!!

En ik ben benieuwd naar de afloop van het muur-scheuren-verhaal..
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zaterdag 14 juli 2007 @ 17:43:50 #89
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_51465649
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 11:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
Zit er allemaal goed uit!!

En ik ben benieuwd naar de afloop van het muur-scheuren-verhaal..
Ik heb vrijdag gebeld en kreeg het volgende te horen: Aangezien niet "hard" kan worden gemaakt dat de vorige bewoners hier vanaf wisten hebben we geen poot om op te staan We zouden het wel kunnen proberen maar dan is het hun woord tegen het onze en dan maken we weinig kans
  zaterdag 14 juli 2007 @ 17:56:01 #90
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_51465989
Vanmorgen om 6 uur is de stucadoor begonnen en om 14.00 uur was hij klaar. Wat maakt dat een verschil zeg Ik had veel verwacht maar dit absoluut niet Het ruwe stucwerk zit er nu in en volgende week donderdag komen ze om alles voor te strijken en die zaterdag erop komen ze het pleisterwerk zetten We hebben nu anderhalve week om de dwarsbalken van het plafond en de kozijnen te schilderen, aan ons werktempo van afgelopen week te zien moet dat zeker gaan lukken

En uiteraard heb ik weer foto's

Dit is de muur in de woonkamer waar eerst de schrootjes en het stenen plateau zaten

totaal overzicht incl. de ingevoegde schoorsteen

Het trapgat, nu zonder gaten

en de overloop en uiteraard ook weer gatvrij

pi_51483395
Dat is echt een enorm verschil zeg! Ziet er goed uit
Laten jullie de schoorsteen zo of wordt die ook meegestucadoord?
  zondag 15 juli 2007 @ 11:33:36 #92
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_51483901
Ik zat er eerst aan te denken om hem mee te stuken/stucen/stuuken of whatever , maar toen was hij nog niet ingevoegd en knetter lelijk, maar ik moet toegeven dat nu hij ingevoegd is hij er 10x beter uitziet en waarschijnlijk laten we hem zo
  Moderator zondag 15 juli 2007 @ 11:43:41 #93
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_51484150
Onder het motto het oog wil ook wat , nee ziet er prima uit !

Ik had die schoorsteen mee laten stucen, de stenen vind ik nou niet de mooiste; maar ieder persoon verschild in die mening
  zondag 15 juli 2007 @ 12:50:32 #94
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_51486101
Ik denk dat als alles straks ingericht is dat het nog wel mee valt, zo niet dan laten we hem alsnog stucen, en als mijn vriend tegensputtert zeg ik gewoon, ja maar vonkenboer zei dat........ Ik zie nu dat gezicht al, Vonkenboer euhhhh en dat is
  zondag 15 juli 2007 @ 13:05:43 #95
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51486568
Ik denk dat het best kan, met die stenen, maar voor de optische rust vraag ik me af of het dan niet mooier is om ze wit te schilderen. Of was je dit misschien zelf al van plan?

Ik ben overigens altijd erg onder de indruk als mensen zo'n rigoreus project beginnen. Wat een verschillen, nu al.
Top!
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 15 juli 2007 @ 13:16:13 #96
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_51486833
quote:
Op zondag 15 juli 2007 13:05 schreef phluphy het volgende:
Ik denk dat het best kan, met die stenen, maar voor de optische rust vraag ik me af of het dan niet mooier is om ze wit te schilderen. Of was je dit misschien zelf al van plan?

Ik ben overigens altijd erg onder de indruk als mensen zo'n rigoreus project beginnen. Wat een verschillen, nu al.
Top!
Het was absoluut niet de bedoeling om zo rigireus aan de slag te gaan hoor maar het was kiezen of delen, of nu een beetje opknappen met het gevolg dat je nu extra geld kwijt bent en het er over 2 a 3 jaar vanzelf af komt zetten zodat je weer met extra kosten zit of nu er wat extra geld tegen aan gooien zonder consequenties op de langere termijn dan is de keus toch wel snel gemaakt

Wat de schoorsteen betreft heb ik al vele oplossingen door mijn hoofd laten gaan. In eerste instantie wilde ik hem laten stucen en dan in een of andere knalkleur maken , toen wilde ik hem laten stucen en samen met de muur 1 geheel laten worden qua kleur dit was allemaal voordat hij alleen bestond uit schoon metselwerk zonder voeg. Sinds vorige week is hij ingevoegd en het lijkt gewoon heel anders dus nu laten we hem voorlopig in deze kleur. Het probleem zit hem er ook in dat de lange muur en de muren waar het voorraam en de terrasdeuren inzitten licht worden zeg maar creme achtig en de andere L-vorm muur wordt bourgondisch rood. Als ik hem licht mee laat kleuren dan moeten we hem elke keer bijwerken omdat hij dan zwart wordt door de openhaard en ik ken mezelf dan moet elke keer als er maar een waas overheen zit dat ding geschilderd worden en daar zit ik ook niet op te wachten. Doe ik hem in een andere kleur dan gaat het weer vloeken met het bourgondisch rode. Dus voor nu blijf ik bij wat ik gezegd heb en bevalt het niet dan kunnen we later alsnog kijken voor een andere oplossing
pi_51901769
En en en? Is er nog wat gebeurd in jullie huisje? Of hebben jullie een break?
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:11:15 #98
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_52148745
Sow daar ist ik weer Na een hele drukke periode inderdaad vorige week een paar dagen weg geweest. We hadden vrijdag's besloten om van zaterdag tot dinsdag ff een break te nemen op een camping ca. 30 km verderop zodat wij en de kleine in ieder geval nog iets van een vakantie hadden. Nadat de maandag was gearriveerd toch maar besloten om tot zaterdag te blijven omdat het weer beter zou worden en je raad het noooooooooooit....... wat nou beter weer, niets ervan, regen, regen en nog eens regen

Maar goed, heb nu weer tijd om ff een update te geven van de anderhalve week voor dat we op vakantie gingen

Nadat de stuker was geweest werd het voor ons tijd om het schilderwerk te gaan doen. De kozijnen hebben een lik verf gekregen en de balken zijn poepie bruin af. Wat een onwijs pokkewerk die balken, eerst naden kitten, dan gronden, dan lakken en vervolgens aflakken maar al zeg ik het zelf, het resultaat mag er zijn

Om de armen ff rust te geven zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe binnendeur voor de opening van de woonkamer naar de hal. Viel dat ff tegen...... voor ca. 200 Eurie's heb je niets bijzonders dus de raad van mijn ouders maar opgevolgd en naar vriezenveen/vroomshoop weet ik veel gegaan naar een of andere opkoper van bouwmarkten en daar ff rondgesnuffeld.... en tadaaaaa dezelfde deur voor 80 Eurie's en nieuw in het papier. Opa dat ding afgehangen en ondertussen schoonmoeders geritseld om er glas in lood in te maken (aangezien dit nog enige tijd gaat duren komt er binnenkort eerst floatglas in)

Toen wij druk bezig waren met bovenstaande klussen heb ik mijn neefje ingezet om in ieder geval alvast de klimop van de keukenaanbouw te verwijderen...Pfieuw dat scheelt ff ruimte. Rondom zat het er ca. 40 cm dik op Binnenkort komt hij samen met mijn nichtje om de muur verder af te krabben

Nadat bovenstaande allemaal gereed was, ben ik begonnen met het afplakken van de balken zodat mijn vader kon gaan beginnen met sauzen. Aangezien er een openhaard inzit en mijn vriend en ik allebei roken hebben ze ons aangeraden om met een Ral kleur te werken namelijk RAL 9010 schijnbaar zit hier een tikkel zwart en oker doorheen waardoor je een licht getint plafond krijgt.

Aangezien vriendlief zich verveelde heeft hij samen met zijn gespierde spijker kameraad, die natuurlijk ontzettend veel credits van ons krijgt voor zijn hulp, de trap in zoverre afgekrabt dat we bijna kunnen gaan beginnen met afschuren, om vervolgens te gronden, te schuren, te gronden, te schuren, aflakken en traanplaat maantjes erop te zetten

Nadat wij alles beneden en boven voor de 1e keer in de lak hadden kon de stucadoor erin om te pleisteren, op de 1e foto is links de kleur die in het hele huis komt. We hebben ervoor gekozen om alle kozijnen, deuren, balken en muren in dezelfde kleur te doen behalve 1 muur die op deze foto wit is, die wordt bourgondisch rood en de 2e foto is een Close up van het motief of hoe je het ook maar wilt noemen

Afgelopen zaterdag is mijn vriend al vroeg van de camping vertrokken omdat de woonkamervloer en de plafonds van de slaapkamers werden geleverd. Vandaag zijn de plafonds erin gezet en gesausd, de rest van de keuken is eruit gesloopt alsmede de tegels die op het plateau van de openhaard zitten. Ik ben ondertussen een vloer gaan halen van de kinderkamer, behang voor onze kamer en er zal een deze dagen behang worden gehaald voor de kamer van de kleine. Zoals naar wens van hem (5 jaar oud) krijgt hij een echte spiderman kamer want dat is stoer Gordijnen zijn er al, en we moeten alleen nog ff op zoek naar een spiderman lamp maar dat zal vast wel goed komen

Voor morgen staat er het volgende op de planning:

- Kozijnen slaapkamers aflakken
- Vloeren leggen slaapkamers
- Behangen met de buuf
- Opnieuw betegelen van het plateau voor de openhaard
- Elektra in de keuken aanleggen.

Ik zal morgen weer ff een paar foto's maken en als het morgen niet te laat wordt zal ik deze er morgen ook nog opgooien
pi_52152642
Zo zeg, gelukkig leven jullie nog
Goed werk! Het begint echt al ergens op te lijken
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:35:38 #100
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52170086
weer heel wat opgeschoten zo te zien/lezen.

Hebben jullie de moed er nog in? (rare uitdrukking...)
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:39:57 #101
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_52173642
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:35 schreef phluphy het volgende:
weer heel wat opgeschoten zo te zien/lezen.

Hebben jullie de moed er nog in? (rare uitdrukking...)
Het ging ff wat minder maar nu gaat het weer top Komt denk ik ook wel doordat we nu eindelijk resultaat zien van datgene wat er gedaan is ennnnnnnnnnn vriendlief is eindelijk gek geworden van mijn gezeur en met trots mag ik jullie mededelen dat wij gezinsuitbreiding krijgen in de vorm van 2 oren, een lief koppie, 4 pootjes en een staart. Met trots stel ik aan jullie voor Watjuh

Is ie niet om op te vreten Watjuh is een siamees van 10 weken oud en zal gezelschap gaan geven aan onze schapendoes Jikke van 5 en onze dikke rode kater Bikkel van 9. Voorlopig blijft zij nog bij paps en mams totdat ons huis klaar is zodat ze niet 2x in een korte tijd aan een nieuwe omgeving hoeft te wennen.

Zo nu vlieg ik weer ff naar de andere kant van het durrep om te gaan behangen, fototoestel ligt al klaar dus zal vanavond denk ik wel weer een update-je komen.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2007 @ 18:08:36 #102
92034 crew  Vonkenboer
pi_52174275
Schattig beestje

Herinerd mij er des te meer aan dat het in dit huishouden helaas niet mag anders liep hier ook wel zo'n beestje rond (woont nog bij ouders in huis enzo ).

Ben benieuwd naar de vorderingen
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:08:30 #103
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_52268357
Daar zijn we weer........... Na een aantal dagen van gescheld, gevloek en getier zijn we toch weer een heel eind gekomen Waarom gescheld, gevloek en getier? Nou dat zit zo. Afgelopen week behang uitgezocht voor de kamer van de kleine. Op zich geen probleem ware het niet zo dat hij een spiderman kamer wilde. Dus vol goede moed naar de winkel om spiderman behang te halen De goede moed verging algauw aangezien er een minimale levertijd op zit van ca. 3 tot 5 weken en dat konden we dus net ff niet gebruiken aangezien we over 3 weken over moeten Vervolgens de oplossing gevonden dacht ik, spiderman is rood met blauw, dus rood en blauw behang gekocht zag er allemaal heel leuk uit totdat we gingen behangen. Alles netjes in banen gesneden, lijm erop, trapje gepakt en op de muur gesmeten en wat denk je....... het was net of de alpen bij ons in de slaapkamer begon Overal kwamen de bulten, putjes en puntjes naar voren dus flink pissig, alle moeite voor niets komt vriendlief ook nog ff melden dat ie de kleur toch niet mooi vind terwijl hij het s'middags had goedgekeurd Heb met een vriendelijke blik de rotzooi aangepakt, ben naar de bouwmarkt gegaan 15 min. voor sluitingstijd en heb structuurverf gehaald in kleur. Vriendlief blij omdat ik het geduld er niet voor heb om dit op te brengen en dit klusje dus voor hem is De kamer van de kleine zit er bijna in en morgen of overmorgen wordt ook onze kamer afgemaakt, ben benieuwd hoe het wordt aangezien 1 muur antraciet wordt

Maar goed, heb van de week foto's beloofd dus hier komen ze weer

Het plateau van de openhaard moest opnieuw worden betegeld omdat er van die lelijke bruine tegels in zaten. Na overleg besloten om hier dezelfde tegels als de keuken in te gooien omdat we ook donker laminaat krijgen en dit volgens ons wel matcht.

De tegel in close-up, ik moet er wel bijzeggen dat hij hier iets lichter lijkt dan hij in werkelijkheid is.

Omdat ik er niet aan toe kwam heb ik een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lieve collega geregeld die voor ons de gang heeft geschildert, een aardige k-klus omdat hier nog alle schrootjes zitten maar in 2 avonden had ze het af. Paula bedankt

Ondertussen heeft vriendlief de vloeren boven op de slaapkamers gelegd, de kleine heeft lichte laminaat en op onze kamer is dezelfde vloer gelegd die ook in de woonkamer komt. Door een aantal wijzigingen hadden we genoeg over dus waarom dan een andere vloer halen

Kamer van de kleine

Kamer van ons

Voor dit bovenstaande allemaal gedaan werd, heeft vriendlief zijn trots helemaal in orde gemaakt. In de woonkamer en de oude keuken zijn spotjes gekomen die we kunnen aan/uitzetten en dimmen met een afstandsbediening.

Vanmorgen weer vroeg begonnen om de keuken te voorzien van elektra zodat opa kon beginnen met het aansmeren van de 1e muur, morgen en maandag doet hij het overige omdat hij vanwege zijn leeftijd (75) niet meer zoveel achter elkaar kan (en nu hoor ik jullie allemaal denken dat laat je hem dan toch niet doen, nou dan ken je opa niet die WIL dit doen en als hij het niet mag word ie pissig omdat hij toch niet oud is )

Ondertussen zaten we te wachten op de hoogwerker die rond 13.00 uur zou komen zodat we een meter klimop van de woning konden verwijderen omdat het al door de dakpannen kwam, aangezien we geen lekkage willen dit dus er maar ff tussen door gedaan. Dat ff ging dus niet op omdat bij het minste geringste trekwerk er een dik pak naar beneden kwam zetten.

Het begin:

Geprobeerd om een stuk weg te halen toen kwam de hele bups naar beneden, dit vast gezet met touw en deels door gezaagd

Omdat de buurman ons zag stuntelen met een heggeschaar is hij zo vriendelijk geweest om een kettingzaag te pakken zodat het doorzagen wat makkelijker ging het 2e deel ging dan ook vrij snel

Wat voor bende je daarvan krijgt? nou dit dus....

Het lijkt me wel duidelijk dat jullie zullen begrijpen dat de stort morgen zeer blij zal zijn met ons Na een dag hard werken en sjouwen mag het resultaat er wel wezen. Hier en daar zit nog een klein stukje klimop, en uiteraard zitten er nog resten harige prutjes aan de muur maar op zich valt dit best mee.

Morgen komt er een voeger om te kijken hoe de voegen zijn. Op een paar kleine stukjes na is alles erin gebleven en wat we zelf kunnen zijn zijn de overige voegen nog knetterhard. Voor de aankomende dagen staat er ook weer genoeg op de planning te weten:

- keukenmuren egaliseren,
- lambrisering trap schilderen
- lambrisering overloop schilderen,
- kozijn kleine zijn kamer schilderen,
- deurkozijn onze kamer schilderen,
- muren onze kamer structuren
- 1 muur kleine zijn kamer structuren,
- en 5 deuren aflakken.

Al met al weer genoeg te doen.
pi_52268932
Er is weer hard gewerkt bij jullie! Super dat jullie er over 3 weken al in kunnen
pi_52276737
mijn hemel wat een klimop zeg !!!!
en dal die draatjes nog afhalen en boven onder het dak
een vraag, die vloer in jullie slaapkamer , zijn dat tegels ?
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 04:57:03 #106
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52277405
Die klimop

Volgens mij stond er dat die "tegel" gewoon laminaat is. .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:27:18 #107
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_52278713
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 02:37 schreef Charisma het volgende:
mijn hemel wat een klimop zeg !!!!
en dal die draatjes nog afhalen en boven onder het dak
een vraag, die vloer in jullie slaapkamer , zijn dat tegels ?
Zoals Harajuku al aangeeft, is het laminaat. We zagen het en waren er meteen helemaal weg van
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:27:01 #108
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52279664
Ow die klimop vreselijk!!!!
Wat goed dat je die weg hebt gehaald.

Mijn buren hebben het en het groeit vanzelf weer terug naar mijn huis. Ik hoop dat ze het ooit weg gaan halen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_52297796
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:27 schreef dobbey het volgende:

[..]

Zoals Harajueeh ja rku al aangeeft, is het laminaat. We zagen het en waren er meteen helemaal weg van
ja je moet er van houden
  zondag 12 augustus 2007 @ 09:35:19 #110
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_52300213
men die klimop, wat een klus zeg!
pi_52358619
hoi hoi het word echt helemaal top succes want de laatste loodjes wegen echt het zwaarste!!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:36:16 #112
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_52360575
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 14:28 schreef itsumi het volgende:
hoi hoi het word echt helemaal top succes want de laatste loodjes wegen echt het zwaarste!!
Toch maar aangemeld Je kon het niet laten he Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ze ook echt het zwaarst wegen. Zie als een berg op tegen de verhuizing, helemaal omdat Ruubje geen extra hulp wil want volgens hem zijn we zoooooooo over uhuh en dan de teringzooi nog uitpakken, inelkaar zetten, en op de plaats gooien en dat allemaal binnen een dag Maar goed, zal allemaal wel goed komen en zoniet dan vlucht ik gewoon tot 5 september en zal alles wel ingericht zijn
  woensdag 15 augustus 2007 @ 08:49:32 #113
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_52380876
Pfff heb ik weer, het toppunt van domheid

Op de kamer van de kleine hebben we vorige week de vloer gelegd, nu kwamen we er gister achter
dat op sommige plaatsen de bovenste laag loslaat, net alsof er vocht in is gekomen. Dus daarnet
de karwei opgebeld om te vragen wat ik moest doen. Vriendelijke meneer aan de andere kant geeft aan
dat ik het adres door kan geven en dat ze dan iemand langs sturen om te kijken. Dus zo gezegd zo gedaan,
straatnaam doorgegeven, postcode enz. je kent het wel. Bij het telefoonnummer aangekomen begin ik te
stotteren, ik word rood en kan wel door de grond zakken.... Ineens wist ik het weer, het kwam niet bij de Karwei
weg maar bij de Praxis Met het schaamrood op mijn wangen afscheid genomen van de vriendelijke
man om vervolgens op zoek te gaan naar het telefoonnummer van de Praxis
  woensdag 15 augustus 2007 @ 09:10:56 #114
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_52381114
Zoiets zou mij nu ook kunnen gebeuren.....

Moderator woensdag 15 augustus 2007 @ 09:46:43 #115
92034 crew  Vonkenboer
pi_52381717
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 08:49 schreef dobbey het volgende:
Pfff heb ik weer, het toppunt van domheid

Op de kamer van de kleine hebben we vorige week de vloer gelegd, nu kwamen we er gister achter
dat op sommige plaatsen de bovenste laag loslaat, net alsof er vocht in is gekomen. Dus daarnet
de karwei opgebeld om te vragen wat ik moest doen. Vriendelijke meneer aan de andere kant geeft aan
dat ik het adres door kan geven en dat ze dan iemand langs sturen om te kijken. Dus zo gezegd zo gedaan,
straatnaam doorgegeven, postcode enz. je kent het wel. Bij het telefoonnummer aangekomen begin ik te
stotteren, ik word rood en kan wel door de grond zakken.... Ineens wist ik het weer, het kwam niet bij de Karwei
weg maar bij de Praxis Met het schaamrood op mijn wangen afscheid genomen van de vriendelijke
man om vervolgens op zoek te gaan naar het telefoonnummer van de Praxis
  woensdag 15 augustus 2007 @ 10:16:13 #116
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52382303
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_52383937
Nu maar hopen dat de Praxis snel een goede oplossing heeft.
pi_52385127
Hahahaha, slim geregeld maar ja als je ook alles moet regelen kan je natuurlijk weleens iets ff doorelkaar halen vooral als er iets teruggebracht of geruild moet worden.En wat de verhuizing betreft appeltje eitje ........en anders kom je gewoon bij ons wonen.................
pi_52495240
Wilde toch even vermelden hier dat ik het geweldig vind dat ondanks de drukte van de verbouwing en alle stress die een nieuw huis met zich meebrengt het hart van deze 2 vrienden op een goeie plaats zit!Na het moeten laten inslapen van 1 van onze kittens hebben zij samen besloten dat ik watjuh mag houden!!Lief he ik ben er dan ook erg blij mee en natuurlijk hoop ik dat jullie dan vaak aan komen om te kijken hoe het gaat!Echt top!
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:28:30 #121
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_52616239
Pffff nog 3 dagen en dan verhuizen

Hehe het einde is in zicht... mééééééén wat ben ik het zat en het is waar wat ze zeggen, die verrekte laatste loodjes zijn echt het zwaarst

Maar goed, we zitten nu al een paar dagen in de opbouw fase en moet eerlijk zeggen het valt me nie tegen
Er zijn nog een paar dingen te doen en die gaan als het goed is vandaag en morgen gebeuren. Onze slaapkamer moet nog 2 gesauzde muren krijgen, laminaat op de overloop moet worden gelegd en dan is het boven klaar. Behalve dan de kleine kamer en zolder maar dat komt als we erin zitten. De trap is nog net zo kaal als dat ie was en ook daar hebben we geen tijd meer voor dus die zal ook verder af gemaakt worden als we erin zitten De woonkamer is op de plinten na ook klaar en daar zal vanavond al een deel van de nieuwe meubels in worden gezet en dan mijn persoonlijke drama de keuken, als ik er aan terug denk word ik nog steeds pissig

Een week lang hebben we met man en macht gewerkt om de keuken kaal te krijgen, opnieuw te betegelen, elektra aan leggen, plafond er in gooien en de kozijnen schilderen zodat de keuken er afgelopen dinsdag in kon. Alles was af dus het wachten was op de keukenboer Nou niet dus.... bij het kopen van de keuken heeft de verkoper met mij de datum 21 augustus afgesproken als leverdatum en dit niet doorgegeven aan de planning omdat het schijnt dat verkopers dit helemaal niet mogen doen Na veel gezeur toch voor elkaar gekregen dat ze s'middags als de eerste chauffeur terug was ze onze keuken gingen inladen en bij ons af kwamen leveren tussen half 5 en half 6. Rond kwart voor zes maar eens gebeld waar ze bleven en kreeg toen te horen dat er geen chauffeur terug was en dat we daar toch echt op moesten wachten Inmiddels weer een paar uur later rond acht uur werd ik gebeld en werd mij medegedeeld dat de chauffeur die terug was geen rit meer wilde doen en dat ze intern hadden afgesproken dat de keuken op een andere dag werd geleverd Ik denk dat ze me 20 kilometer verderop nog hebben kunnen horen want ik was goed pissig, extra een dag vrij genomen om eindelijk te keuken te kunnen zien, helemaal in de zenuwen omdat ik zwaar benieuwd was hoe het eruit zou komen te zien en dan krijg je dat in ene te horen Vriendje heeft halverwege mijn scheldkannonade de telefoon uit mijn handen genomen en het gesprek maar verder afgehandeld omdat er anders niets meer van zou komen Nu dus afgesproken dat donderdagavond, vanavond dus, de keuken wordt gebracht en zoals jullie begrijpen heb ik er een hard hoofd in. en ja stiekem ben ik wel weer zenuwachtig enz

Na het weekend zullen er denk ik weer foto's komen omdat het elke dag maar weer de vraag is of we nog internet hebben, dus adios, tot ziens, prettig weekend en tot weertieperig in ons nieuwe huisje
pi_52719462
Gisteren even gaan kijken en het is echt een enorme verandering en verbetering zoals alles eruit ziet top gewoon!!!Maar dat appeltje eitje is het dus echt ff niet want er moet nog heel veel gedaan en er is weinig tijd voor dus aan het stressen komt voorlopig nog geen eind.Maar het is wel echt de moeite waard alle toestanden want het resultaat mag er zijn.
pi_52723188
Het is dus goed gegaan zie ik hierboven, maar natuurlijk willen wij foto's zien:)
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:49:49 #124
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_52747554
Helaas nog geen foto's omdat we nog internetloos zijn in ons nieuwe huis. Verhuizing is goed gegaan en nu zijn we druk bezig om alle puinzooi een plekkie te geven in onze casa. Zodra we weer internet hebben zal ik meteen de foto's online gooien.
pi_52809818
Gelukkig zijn de meeste laatste "appeltjes en eitjes"klaar op een paar dingen na dan maar echt zoals al eerder vermeld deze wegen wel het zwaarst!!!
Niet omdat het zoveel werk is maar meer omdat er een tijdslimiet aan verbonden is.
pi_53026546
Eigenlijk was ik benieuwd naar de laatste ontwikkelingen en natuurlijk hoopte ik op foto"s!!!!!!
  Moderator zaterdag 8 september 2007 @ 12:18:08 #127
92034 crew  Vonkenboer
pi_53323428
zo duurt het wel heeeeeel erg lang hoor!
  donderdag 15 november 2007 @ 22:34:55 #129
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_54637516
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 10:49 schreef dobbey het volgende:
Zodra we weer internet hebben zal ik meteen de foto's online gooien.
Duurt lang voordat jullie internet hebben
  vrijdag 16 november 2007 @ 15:16:00 #130
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54652104
tvp
  zaterdag 17 november 2007 @ 20:02:35 #131
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_54679600
Wow! Die klimop .
Eerlijk gezegd vind ik het altijd wel wat hebben, zo een gevel bekleed metn klimop. Het blijft alleen wel jammer dat het zoveel schade aan je huis aanricht .
  donderdag 27 december 2007 @ 16:13:28 #132
161756 hierissiedan
second first impression
pi_55575105
update?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')