Daar zijn we weer........... Na een aantal dagen van gescheld, gevloek en getier zijn we toch weer een heel eind gekomen
![]()
Waarom gescheld, gevloek en getier? Nou dat zit zo. Afgelopen week behang uitgezocht voor de kamer van de kleine. Op zich geen probleem ware het niet zo dat hij een spiderman kamer wilde. Dus vol goede moed naar de winkel om spiderman behang te halen
![]()
De goede moed verging algauw aangezien er een minimale levertijd op zit van ca. 3 tot 5 weken en dat konden we dus net ff niet gebruiken aangezien we over 3 weken over moeten
![]()
Vervolgens de oplossing gevonden dacht ik, spiderman is rood met blauw, dus rood en blauw behang gekocht zag er allemaal heel leuk uit totdat we gingen behangen. Alles netjes in banen gesneden, lijm erop, trapje gepakt en op de muur gesmeten en wat denk je....... het was net of de alpen bij ons in de slaapkamer begon
![]()
Overal kwamen de bulten, putjes en puntjes naar voren dus flink pissig, alle moeite voor niets komt vriendlief ook nog ff melden dat ie de kleur toch niet mooi vind terwijl hij het s'middags had goedgekeurd
![]()
Heb met een vriendelijke blik de rotzooi aangepakt, ben naar de bouwmarkt gegaan 15 min. voor sluitingstijd en heb structuurverf gehaald in kleur. Vriendlief blij omdat ik het geduld er niet voor heb om dit op te brengen en dit klusje dus voor hem is
![]()
De kamer van de kleine zit er bijna in en morgen of overmorgen wordt ook onze kamer afgemaakt, ben benieuwd hoe het wordt aangezien 1 muur antraciet wordt
Maar goed, heb van de week foto's beloofd dus hier komen ze weer
Het plateau van de openhaard moest opnieuw worden betegeld omdat er van die lelijke bruine tegels in zaten. Na overleg besloten om hier dezelfde tegels als de keuken in te gooien omdat we ook donker laminaat krijgen en dit volgens ons wel matcht.
![]()
De tegel in close-up, ik moet er wel bijzeggen dat hij hier iets lichter lijkt dan hij in werkelijkheid is.
![]()
Omdat ik er niet aan toe kwam heb ik een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lieve collega geregeld die voor ons de gang heeft geschildert, een aardige k-klus omdat hier nog alle schrootjes zitten maar in 2 avonden had ze het af. Paula bedankt
![]()
Ondertussen heeft vriendlief de vloeren boven op de slaapkamers gelegd, de kleine heeft lichte laminaat en op onze kamer is dezelfde vloer gelegd die ook in de woonkamer komt. Door een aantal wijzigingen hadden we genoeg over dus waarom dan een andere vloer halen
Kamer van de kleine
![]()
Kamer van ons
![]()
Voor dit bovenstaande allemaal gedaan werd, heeft vriendlief zijn trots helemaal in orde gemaakt. In de woonkamer en de oude keuken zijn spotjes gekomen die we kunnen aan/uitzetten en dimmen met een afstandsbediening.
![]()
Vanmorgen weer vroeg begonnen om de keuken te voorzien van elektra zodat opa kon beginnen met het aansmeren van de 1e muur, morgen en maandag doet hij het overige omdat hij vanwege zijn leeftijd (75) niet meer zoveel achter elkaar kan (en nu hoor ik jullie allemaal denken dat laat je hem dan toch niet doen, nou dan ken je opa niet die WIL dit doen en als hij het niet mag word ie pissig omdat hij toch niet oud is
![]()
)
![]()
Ondertussen zaten we te wachten op de hoogwerker die rond 13.00 uur zou komen zodat we een meter klimop van de woning konden verwijderen omdat het al door de dakpannen kwam, aangezien we geen lekkage willen dit dus er maar ff tussen door gedaan. Dat ff ging dus niet op omdat bij het minste geringste trekwerk er een dik pak naar beneden kwam zetten.
Het begin:
![]()
Geprobeerd om een stuk weg te halen toen kwam de hele bups naar beneden, dit vast gezet met touw en deels door gezaagd
![]()
Omdat de buurman ons zag stuntelen met een heggeschaar is hij zo vriendelijk geweest om een kettingzaag te pakken zodat het doorzagen wat makkelijker ging het 2e deel ging dan ook vrij snel
![]()
![]()
Wat voor bende je daarvan krijgt? nou dit dus....
![]()
![]()
Het lijkt me wel duidelijk dat jullie zullen begrijpen dat de stort morgen zeer blij zal zijn met ons
![]()
Na een dag hard werken en sjouwen mag het resultaat er wel wezen. Hier en daar zit nog een klein stukje klimop, en uiteraard zitten er nog resten harige prutjes aan de muur maar op zich valt dit best mee.
![]()
Morgen komt er een voeger om te kijken hoe de voegen zijn. Op een paar kleine stukjes na is alles erin gebleven en wat we zelf kunnen zijn zijn de overige voegen nog knetterhard. Voor de aankomende dagen staat er ook weer genoeg op de planning te weten:
- keukenmuren egaliseren,
- lambrisering trap schilderen
- lambrisering overloop schilderen,
- kozijn kleine zijn kamer schilderen,
- deurkozijn onze kamer schilderen,
- muren onze kamer structuren
- 1 muur kleine zijn kamer structuren,
- en 5 deuren aflakken.
Al met al weer genoeg te doen.