abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:15:01 #1
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49889976
De gevestigde wereldorde. Het zal voor velen wel duidelijk zijn. Het kapatalistische management overheerst. Het drijven van oneerlijke handel en het spelen van een smerig spel waar de hoge bazen hun handen niet voor vuil maken, maar snode plannen bedenken om zoveel mogelijk centjes bij elkaar te sprokkelen.

Ik las bijv. vanaochtend in de krant. De arme landen zijn de dupe van het klimaatprobleem, terwijl zij eigenlijk voor de minste klimaatproblemen zorgen. Om maar een voorbeeld te noemen: het supermarktwezen. Een van de minst "goed" betaalde banen in Nederland terwijl er wel ontiegelijk veel geld in omgaat..als medewerker heb je in de onderste zones altijd wel wat te klagen terwijl het front eigenlijk heel erg groot is. Dan zou je kunnen zeggen: werk je weg naar de top. Die weg dames en heren is pure vriendjespolitiek in veel bedrijven. Ik zeg niet elk bedrijf omdat ik van mening ben dat de gevestigde orde plaats gaat maken voor een nieuwe orde. Eentje die socialer is en de rem op alles zet.

Mijn vraag is echter..en je kunt hem beantwoorden op allerlei manieren: Hoe denk je over het hele systeem..? Of je het nu het kapitalistische systeem wilt noemen, NWO of alleen al globalistatie en wat zou jij kunnen bedenken en vooral hoe zou jij dit systeem willen/kunnen omvergooien? Is het een kwestie van tijd voordat de pleuris uitbreekt en kun je dit systeem omvergooien? Wat zouden de gevolgen kunnen zijn. Wat gebeurt er met "brave" burgers etc. Ik speculeer dus eigenlijk graag een beetje met jullie over de toekomst op dit gebied.

Zoals je ziet heb ik hier dus een aantal vragen over omdat ik van mening ben dat de rijken teveel profiteren van de armen. Ik vind het erg dat er velen sterven door ons toedoen. Hoewel ikzelf het liefst stop zou zeggen snap ik eigenlijk niet waarom het front geen stop zegt met mij. Is het dan maar ja en amen zonder mensen te bekritiseren op wat ze doen? Je zou ook kunnen zeggen, maar we werken eraan..terwijl de wereld volstaat met duizenden nucleare faciliteiten en tikkende tijdbommen. Wat good is ur effort als zullen we maar even zeggen de "top" beslist dat er kernbommen moeten vallen? En ja, ik heb jammergenoeg het gevoel dat we allemaal veel te veel gecontroleerd worden. Nu zit ik zelf in een van de onderste regionen zal ik maar zeggen, maar de druk is er niet minder bij.

De essentie van de mens is dat we allemaal 1 zijn..echter we gaan door met studies..om het grotere huis te krijgen e.d./meer "status" etc. maw ik hoef niet te leren om me meer of minder te voelen..ik ben gewoon mezelf..het is wel een systeem dat werkt, maar het werkt niet goed naar mijn mening..omdat sommige eronder lijden. Als laatste vb. wil ik kunst aanhalen. Hoe kun je in godsnaam betalen voor een kunstwerk? Als een tekening van een kind bijv. een onbetaalbare emotie zou zijn? Dan heb je toch eigenlijk al het "meeste" gevonden? Alles zal zijn weg wel in dit systeem van geld vinden..helaas gaat het me af en toe net een stapje tever..
pi_49890380
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:15 schreef Spellmeista het volgende:

Of je het nu het kapitalistische systeem wilt noemen, NWO of alleen al globalistatie en wat zou jij kunnen bedenken en vooral hoe zou jij dit systeem willen/kunnen omvergooien?
Ik vermoed dat jij protesteerd door ruftend in je luie stoel thuis te blijven zitten en maandelijks je uitkering op je bankrekeing te laten bijschrijven?

is natuurlijk dé methode het hele systeem in elkaar te laten storten
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:26:22 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_49890396
Het is een kwestie van bewustwording. Ik denk dat als je het establishment aanvalt, het in de verdediging schiet en je kapot maakt. Ik denk dat we als Ghandi rustig moeten afwachten en het goede voorbeeld geven.

Het syteem is op de lange termijn niet houdbaar omdat het op economische groei gebaseerd is en op verschil tussen arm en rijk. We zijn nu bijna bij een wereldwijd economisch systeem. Binnenkort valt de basis van het systeem weg en stort het in of evolueert het naar iets anders.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:42:41 #4
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49891124
RM-rf..het klinkt raar, maar ik "geniet" min of meer van mijn werk. Om even persoonlijke details weg te laten ik werk voor mijn plezier, maar ik ken veel meer manieren van werken waar ik meer plezier uit zou halen. Het gaat mij ook niet om wel of niet werken. Het gaat mij erom dat er bij velen het plezier wordt afgenomen door juist de "kwade" manier van geld verdienen. Het is hetzelfde als je Maradonna uitroept als supervoetballer terwijl hij zijn hele leven coke snoof. Of een tourwinnaar die wint en vervolgens 10 jaar lang zwijgt over zijn dopinggebruik. Het systeem creeert alleen maar "mankementen" die het vervolgens weer in het "gedrang" houdt door ze op te sluiten door haar eigen toedoen. Het gaat mij om de manier: hoe??
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:46:56 #5
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49891295
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het syteem is op de lange termijn niet houdbaar omdat het op economische groei gebaseerd is en op verschil tussen arm en rijk. We zijn nu bijna bij een wereldwijd economisch systeem. Binnenkort valt de basis van het systeem weg en stort het in of evolueert het naar iets anders.
Je verteld het alsof het een besturingssysteem is waar allerlei "kritische" lekkken inzitten..ik weet echter dat een "windows"-systeem altijd dezelfde basis draagt..de *.exe file die het programma start..het programma wat je ermee uitvoert verzinnen wij dat dan?
pi_49892008
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:42 schreef Spellmeista het volgende:
RM-rf..het klinkt raar, maar ik "geniet" min of meer van mijn werk. Om even persoonlijke details weg te laten ik werk voor mijn plezier, maar ik ken veel meer manieren van werken waar ik meer plezier uit zou halen. Het gaat mij ook niet om wel of niet werken. Het gaat mij erom dat er bij velen het plezier wordt afgenomen door juist de "kwade" manier van geld verdienen. Het is hetzelfde als je Maradonna uitroept als supervoetballer terwijl hij zijn hele leven coke snoof. Of een tourwinnaar die wint en vervolgens 10 jaar lang zwijgt over zijn dopinggebruik. Het systeem creeert alleen maar "mankementen" die het vervolgens weer in het "gedrang" houdt door ze op te sluiten door haar eigen toedoen. Het gaat mij om de manier: hoe??
waarom zou het de schuld zijn van 'het Systeem' ...?

Zijn utieindelijk die mensen niet evenwel zelf onderdeel van het systeem en uiteindelijk ook zelf verantwoordelijk voor de keuzes die ze doen ...?

Een tourwinnaar die doping slikt om de Tour te winnen heeft uiteindelijk daar zelf voor gekozen, juist om binnen dat systeem succes te hebben...
Hij kan moeilijk achteraf gaan klagen over het systeem terwijl op de momenten dat hij zelf die keuze nam, hij kennelijk een andere mening toegedaan was

Wat maradonna erbij doet is al helemaal onzin, die ging Cocaine gebruiken vanwege de eigen lol en vervulling die hij erin vond, niet eens vanwege een prestatie maar gewoon omdat hij het zelf wilde ..

waarom zou een drugsgebruiker opeens niet meer verantwoordelijk voor zijn daden zijn en de verantwoordelijkheid opeens gaan afwentelen op 'het systeem'...

Dat is sowieso de hele teneur die ik in die post zie ... het ontkennen van 'eigen verantwoordelijkheid en je eigen keuzevrijheid en in plaats van de nadruk leggen op de keuzes die iedere mens kan doen (inclusief de eigen persoonlijke keuze zich niet te conformeren aan en consumptie-maatschappij)..

Allesleuk en aardig, maar als jij iets tegen 'Supermarkten' hebt, staat het je volledig vrij in te kopen bij een kleinere winkel waar een echte middenstander staat .. die zn vakkenvullers niet onderbetaald (en daarom wat duurder is) ....

dat is jouw keuze...

ik snap echter niet waarom je je eigen verantwoordelijkheid hierin wilt ontkennen en gelijk een heel mekkerverhaal begint over 'het systeem dat slecht zou zijn en dat omver geworpen dient te worden...

Mijn indruk is al snel dat het types zijn die zelf doodleuk wél bij de Supermarkten blijven inkopen en doodleuk meedoen met die hele cosnumptiemaatschappij, maar de verantwoordelijkheid daarvoor dan opeens willen ontlopen en de 'schuld' makkelijk op een 'slecht systeem' schuiven.

(met natuurlijk de goedkope oplossing dat ze bij relletjes diezelfde supermarkt weer mogen plunderen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:23:29 #7
pi_49892803
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:46 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Je verteld het alsof het een besturingssysteem is waar allerlei "kritische" lekkken inzitten..ik weet echter dat een "windows"-systeem altijd dezelfde basis draagt..de *.exe file die het programma start..het programma wat je ermee uitvoert verzinnen wij dat dan?
Het is geen systeem met "lekken". Het systeem is gebaseerd op hebzucht. Het systeem is een soort pyramide spel waarbij de mensen aan de top alleen maar hun hand in grote geldstromen hoeven te steken om rijk te worden. Het is de kunst om zoveel mogelijk geld rond te pompen, hoe maakt niet uit. Kijk naar ABN-AMRO. Het gaat niet om consumenten, of werknemers of het bedrijf. Het gaat alleen maar om aandeelhouders die geld willen verdienen. Als zo een bedrijf stuk gaat is dat eigenlijk zonde, maar voor de financiele mensen en instellingen alleen maar een mogelijkheid om geld te laten stromen en dus geld te kunnen verdienen.

Het geld komt uiteindelijk van de mensen die het minste macht hebben, dus arme mensen.

Omdat de wereld niet groter kan worden dan ie is (en omdat we niet allemaal tegelijk rijk kunnen zijn/worden), kan de economie niet oneindig groeien, dus houd dit verhaal op een gegeven moment op.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:27:02 #8
pi_49892955
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Zijn utieindelijk die mensen niet evenwel zelf onderdeel van het systeem en uiteindelijk ook zelf verantwoordelijk voor de keuzes die ze doen ...?

Bla bla

ik snap echter niet waarom je je eigen verantwoordelijkheid hierin wilt ontkennen en gelijk een heel mekkerverhaal begint over 'het systeem dat slecht zou zijn en dat omver geworpen dient te worden...

Mijn indruk is al snel dat het types zijn die zelf doodleuk wél bij de Supermarkten blijven inkopen en doodleuk meedoen met die hele cosnumptiemaatschappij, maar de verantwoordelijkheid daarvoor dan opeens willen ontlopen en de 'schuld' makkelijk op een 'slecht systeem' schuiven.

(met natuurlijk de goedkope oplossing dat ze bij relletjes diezelfde supermarkt weer mogen plunderen)
Jij vind dus dat je of mee moet doen aan het systeem, of je mond moet houden. Als je kritisch staat tov het systeem ben je een profiteur die weigert verantwoordelijkheid te nemen. Ben jij toevallig communistisch opgevoed?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:36:23 #9
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49893313
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Een tourwinnaar die doping slikt om de Tour te winnen heeft uiteindelijk daar zelf voor gekozen, juist om binnen dat systeem succes te hebben...
Hij kan moeilijk achteraf gaan klagen over het systeem terwijl op de momenten dat hij zelf die keuze nam, hij kennelijk een andere mening toegedaan was

Wat maradonna erbij doet is al helemaal onzin, die ging Cocaine gebruiken vanwege de eigen lol en vervulling die hij erin vond, niet eens vanwege een prestatie maar gewoon omdat hij het zelf wilde ..

waarom zou een drugsgebruiker opeens niet meer verantwoordelijk voor zijn daden zijn en de verantwoordelijkheid opeens gaan afwentelen op 'het systeem'...

Dat is sowieso de hele teneur die ik in die post zie ... het ontkennen van 'eigen verantwoordelijkheid en je eigen keuzevrijheid en in plaats van de nadruk leggen op de keuzes die iedere mens kan doen (inclusief de eigen persoonlijke keuze zich niet te conformeren aan en consumptie-maatschappij)..

Allesleuk en aardig, maar als jij iets tegen 'Supermarkten' hebt, staat het je volledig vrij in te kopen bij een kleinere winkel waar een echte middenstander staat .. die zn vakkenvullers niet onderbetaald (en daarom wat duurder is) ....

dat is jouw keuze...

Ja k ik kan je geen ongelijk geven..het werkt beide kanten op.., maar als het "systeem" geen eerlijk spel speelt kan ik wel degelijk de "schuld" leggen bij dat systeem. Ik weet echter dat machtige bedrijven de wereld domineren. Vergeet niet "het machtigste bedrijf" de overheid. Zoals je ziet is er in dit "oneerlijke systeem" zo te zien momenteel geen geld voor armen of om wapens te bannen, ofwel om te spreken over nucleare bommen..waar het mij om gaat dat je als burger zelf wel preventief te werk kan gaan..(in je eigen omgeving, op je werk) maar dit wordt gedwarsboomd..in het gehele systeem zijn er ernstige gebreken blijkt en daar werk het "bedrijf/overheid/concern" niet aan mee om die recht te trekken.

Even terugkomen op een zaak die jij aanhaalde. Jij zegt, als een drugsdealer bijv. volledig onder de dope begint te halucineren en in een "verdwaasde" toestand zijn buurman omlegt zou hij in dit systeem: ontoerekeningsvatbaar worden verklaard(het gebeurt). Hij kan zich echter verschuilen achter het feit dat hij onder de "dope" zat en zou kierewiet als hij is voor de rechter staan..het systeem is niet feilloos en fout en naar mijn mening en er worden velen door meegesleept omdat geld of macht een hogere functie hebben als elkaar helpen..(athans hoe lang is er al verschil tussen rijk en arm>altijd al geweest he?)

Dan het volgende punt; misschien vind ik Beatrix wel een hele toffe pief(ze rookt Cabbalero), maar dit neemt niet weg dat ze een persoon is en zich aan status verbind. Zo kan zij met haar status miljoenen verspillen. Ik zeg dit klopt niet! Iedereen heeft een gelijke status en zou desnoods evenveel geld moeten verkwisten. Daarbij zeg ik ook dat het hele systeem gebasseerd is op leugens en bedrog! En ja, uiteindelijk zeg ik: fok dat systeem. Van mij mag het schudden en beven..ik zal er ook alles aan doen wat in mijn macht ligt om dit systeem omver te knallen en ook al weeg ik een ons door te werken..en ook al beleef ik plezier in het "helpen van mensen", ik ben iig wel eerlijk en niet een of andere kontlikker die zijn weg naar boven likt. Dan blijf ik nog liever bij de bodem en wacht ik wel even af..start ik een topicje..en probeer weer eens wat commotie te veroorzaken..

Geef mij antwoord op deze vraag: Hoe kan het mogelijk zijn dat iemand van koninklijk bloed een status weet te verwerven waarbij deze persoon miljoenen kan weggooien door een land de "les te wijzen" terwijl de mensen allemaal deel uitmaken van het systeem..?? en neem me niet kwalijk Beatrix, ik vind het tof dat u rookt. 1 stem voor het volk in een land.., maar u bent wel van "goede" afkomst..zou u ook een stem geven aan uw zoon die misschien wel zijn eigen wietplanten teelt..?? Heeft deze persoon een vrije wil? Hoe wordt deze persoon in stand gehouden..??(van het koninglijke bloed)juist door onvrijheden! En dat draagt idd het systeem door aan de burger.

ps: je indruk zit ernaast

[ Bericht 0% gewijzigd door Spellmeista op 29-05-2007 16:53:26 ]
  dinsdag 29 mei 2007 @ 17:40:54 #10
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49895806
dit topic vind misschien een beter plaatsje in: a brave new world

die ik toennet pas zag
pi_49896935
Ik zou zeggen, zoek medestanders op, begin een eigen partij, zorg dat je in de 2e kamer komt en probeer dan vorm te geven aan wat je hier zegt hoe het anders moet. Of leef een sobere levensstijl, het beste geheel uit deze maatschappij en als het zover is dat men doorheeft dat de wereld niet perfect is en men zegt "Ik was me niet bewust van wat ik deed" kun jij zeggen dat je het wel wist.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:57:52 #12
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49901202
ttsss.. de "normale" manier
pi_49907534
Tja niet zwart en niet wit he? Ik ken krakers die ook zo zijn/waren. Het idee hebben dat ze tegen het systeem ingingen door geen tv te kijken en door in een kraakpand te wonen. Mensen die vinden dat ze zoveel positiviteit brengen in de wereld. Wat een onzin. Zit je in een kraakpand, van wie, hoe komt dat daar? Heb je problemen met het systeem? Maar wel gaan winkelen. Denk maar niet dat je een haar beter bent dan anderen als je tegen het systeem bent. Je kan het 'systeem' niet aanvallen en niet tegelijkertijd er van gebruik maken, dat is hypocriet.

Trouwens, het 'systeem' bestaat niet. Ook dat is aan verandering onderhevig en zal uiteindelijk vallen, hoe dan ook. Niet omdat ik het wil of omdat het beter is, maar omdat het niet eeuwig is. Simpelweg gaan aanvallen omdat je alleen nog maar de fouten ziet is niet echt de oplossing. Je geeft er namelijk niks voor terug. Tenzij je misschien van anarchie houdt, het recht van de sterkste?

Hopelijk komen we allemaal achter datgene wat echt van waarde is en gaan we onszelf er ook zo naar gedragen. Misschien dat we ooit uit de illusie van de materie komen en kunnen we vandaar uit de boel veranderen. Zoals Ghandi zei: wees de verandering die je wilt zien in de wereld.
Sat
Chit
Ananda
  woensdag 30 mei 2007 @ 01:01:15 #14
167723 sanni
Acima de seu
pi_49913498
quote:
De gevestigde wereldorde. Het zal voor velen wel duidelijk zijn. Het kapatalistische management overheerst. Het drijven van oneerlijke handel en het spelen van een smerig spel waar de hoge bazen hun handen niet voor vuil maken, maar snode plannen bedenken om zoveel mogelijk centjes bij elkaar te sprokkelen.
Goed dat is je vaststelling..wat nu?
quote:
Ik las bijv. vanaochtend in de krant. De arme landen zijn de dupe van het klimaatprobleem, terwijl zij eigenlijk voor de minste klimaatproblemen zorgen. Om maar een voorbeeld te noemen: het supermarktwezen. Een van de minst "goed" betaalde banen in Nederland terwijl er wel ontiegelijk veel geld in omgaat..als medewerker heb je in de onderste zones altijd wel wat te klagen terwijl het front eigenlijk heel erg groot is. Dan zou je kunnen zeggen: werk je weg naar de top. Die weg dames en heren is pure vriendjespolitiek in veel bedrijven. Ik zeg niet elk bedrijf omdat ik van mening ben dat de gevestigde orde plaats gaat maken voor een nieuwe orde. Eentje die socialer is en de rem op alles zet.
Ja...wederom een vaststelling van iets, dus?
quote:
Mijn vraag is echter..en je kunt hem beantwoorden op allerlei manieren: Hoe denk je over het hele systeem..? Of je het nu het kapitalistische systeem wilt noemen, NWO of alleen al globalistatie en wat zou jij kunnen bedenken en vooral hoe zou jij dit systeem willen/kunnen omvergooien? Is het een kwestie van tijd voordat de pleuris uitbreekt en kun je dit systeem omvergooien? Wat zouden de gevolgen kunnen zijn. Wat gebeurt er met "brave" burgers etc. Ik speculeer dus eigenlijk graag een beetje met jullie over de toekomst op dit gebied.
Ik betwijfel of dit systeem om valt te gooien of omver te werpen omdat itt vroeger de heersende macht teveel kennis en economische/militaire macht heeft om zichzelf te verdedigen. Daarnaast is de bereidwilligheid van de gemiddelde burger itt vroeger ver te zoeken.
quote:
Zoals je ziet heb ik hier dus een aantal vragen over omdat ik van mening ben dat de rijken teveel profiteren van de armen. Ik vind het erg dat er velen sterven door ons toedoen.
Rijken profiteren van de armen heet ook wel Marktwerking. Dus???
quote:
De essentie van de mens is dat we allemaal 1 zijn..echter we gaan door met studies..om het grotere huis te krijgen e.d./meer "status" etc. maw ik hoef niet te leren om me meer of minder te voelen..ik ben gewoon mezelf..het is wel een systeem dat werkt, maar het werkt niet goed naar mijn mening..omdat sommige eronder lijden. Als laatste vb. wil ik kunst aanhalen. Hoe kun je in godsnaam betalen voor een kunstwerk? Als een tekening van een kind bijv. een onbetaalbare emotie zou zijn? Dan heb je toch eigenlijk al het "meeste" gevonden? Alles zal zijn weg wel in dit systeem van geld vinden..helaas gaat het me af en toe net een stapje tever..
Dat elk mens gelijk is zoals de wet ook segt maar niet gelijkwaardig onderstreept dus datgeen je in je eerste zin segt Echter wat je daarna aanhaalt word ik geen wijs uit. Dus als je dat wat preciezer wilt uitleggen, graag..
pi_49914459
De financiele wereld laten crashen. Dus blaas de boel op á la fight club.
pi_49914472
blijf eens van de alcohol af.
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_49914913
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij vind dus dat je of mee moet doen aan het systeem, of je mond moet houden. Als je kritisch staat tov het systeem ben je een profiteur die weigert verantwoordelijkheid te nemen. Ben jij toevallig communistisch opgevoed?
Nee, want hij geeft ook nog een derde mogelijkheid: namelijk het systeem door je eigen keuzen zelf beïnvloeden. Door bv. bij die kruidenier op de hoek te kopen die meer doet voor zijn personeel.
Of je kunt naar een tropisch eiland verhuizen en zelfvoorzienend gaan leven.
Het kán, maar wil je dat?

Wat misschien vergeten wordt is dat 'het systeem' er bv. ook toe geleid heeft dat je dit soort dingen nu op internet kunt typen. Er zitten nadelen aan ons kapitalistische systeem, maar het heeft ook tot grote welvaart geleid (hoewel je er ook weer over kunt discussiëren of dat iedereen hier een eigen pc, mobiel, auto etc. heeft nu hét kenmerk van welvaart is. Maar je kunt altijd je eigen keuzes maken).
  woensdag 30 mei 2007 @ 06:53:36 #18
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_49914957
Een "systeem" is er niet, het is een toeval van aantallen gebruikers van de massa die bij samenloop voor elkaar opstaat om te zorgen dat het zichzelf in stand houdt, in feite IS "het systeem" anarchie, maar dan op de kapitalistische manier.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  woensdag 30 mei 2007 @ 07:54:10 #19
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49915224
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 01:01 schreef sanni het volgende:

[..]

Goed dat is je vaststelling..wat nu?
[..]

Ja...wederom een vaststelling van iets, dus?
[..]

Ik betwijfel of dit systeem om valt te gooien of omver te werpen omdat itt vroeger de heersende macht teveel kennis en economische/militaire macht heeft om zichzelf te verdedigen. Daarnaast is de bereidwilligheid van de gemiddelde burger itt vroeger ver te zoeken.
[..]

Rijken profiteren van de armen heet ook wel Marktwerking. Dus???
[..]

Dat elk mens gelijk is zoals de wet ook segt maar niet gelijkwaardig onderstreept dus datgeen je in je eerste zin segt Echter wat je daarna aanhaalt word ik geen wijs uit. Dus als je dat wat preciezer wilt uitleggen, graag..
* Spellmeista kijkt op klok

2 vaststellingen idd..zaken die ik ben tegengekomen en waarvan ik de eerste toch wel erg noemenswaardig vind..

Het derde stukje wat je schreef..rijken profiteren van de armen(wat jij zegt wat marktwerking is)..alla dat zal mij een worst wezen..als het systeem dusdanig is ingericht tot onderdrukking en marteling en dit op een oneerlijke manier doet is het systeem niet rechtvaardig. Omdat het "systeem" (cq de gevestigde orde) ten aller tijden het roer kan omgooien betekend het nog niet dat ik zomaar voor acceptatie zal kiezen en zal meehuppelen. Kijk wat je zegt ook..: rijken profiteren..er valt helemaal niks te profiteren! Dat mag toch duidelijk zijn ofniet? Er is niks om van te profiteren. We hebben allemaal dingen die we willen hebben..als het wordt pakken wat het pakken kan..dan gaat er bij mij een lichtje branden en wordt het eerder vergeet maar wat je hebt gepakt..omdat het al weg is voordat je je hand erna toestak..

Iemand anders vergeleek mij met een kraker en had het over keuzes..OMG jongen wat denk wel niet? ? Denk je niet dat ik doorheb dat het al begint bij het hebben van een speelgoedtreintje op je 6de levensjaar of eerder? Het willen heb ik al vergeten..ik hoef niks meer Daar ben ik op latere leeftijd al achtergekomen..niet dat het wat is om je voor te schamen..maar ik heb de essentie begrepen..en wat moet ik dan? In de bush bush wonen? Alles wat mij nou toekomt is bijkomstigheid..echter ik stel wel prioriteiten..of ze uitkomen dat is ten tweede..en zoals ik al zei alles wat mij toekomt is mooi meegenomen en desondanks verwacht ik niks..

Of ik dit met een leger moet doen of zelf..so be it..

[ Bericht 0% gewijzigd door Spellmeista op 30-05-2007 18:54:05 ]
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:55:15 #20
pi_49917356
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 06:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, want hij geeft ook nog een derde mogelijkheid: namelijk het systeem door je eigen keuzen zelf beïnvloeden. Door bv. bij die kruidenier op de hoek te kopen die meer doet voor zijn personeel.
Of je kunt naar een tropisch eiland verhuizen en zelfvoorzienend gaan leven.
Het kán, maar wil je dat?

Wat misschien vergeten wordt is dat 'het systeem' er bv. ook toe geleid heeft dat je dit soort dingen nu op internet kunt typen. Er zitten nadelen aan ons kapitalistische systeem, maar het heeft ook tot grote welvaart geleid (hoewel je er ook weer over kunt discussiëren of dat iedereen hier een eigen pc, mobiel, auto etc. heeft nu hét kenmerk van welvaart is. Maar je kunt altijd je eigen keuzes maken).
Dat laatste is niet helemaal waar. Je word door je omgeving aangemoedigd om je op een bepaalde manier te gedragen. Als je geen mobieltje en internet hebt, hou je weinig vrienden over. Vanwege werk en andere verplichtingen moet je soms wel boodschappen doen in de supermarkt omdat die wel later open is. En dan zijn we in nederland nog rijk. Mensen die echt arm zijn hebben helemaal geen keuze. Die moeten vanalles om alleen maar te eten te komen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:34:39 #21
99091 3doorsdown
n00b 1e klas
pi_49997013
Alles draait om geld. Niet om het milieu, niet om het behoud van de mensheid, niet om naastenliefde maar om geld.

En anders nergens om.
Inter Arma Enim Silent Leges
pi_50008261
quote:
Zoals je ziet heb ik hier dus een aantal vragen over omdat ik van mening ben dat de rijken teveel profiteren van de armen. Ik vind het erg dat er velen sterven door ons toedoen.
Interessant topic. Wellicht ga ik later nog eens in op mijn visie op dit vlak. Nu heb ik even niet zoveel tijd en volsta ik met dit:
Als je het systeem 'omver zou werpen' zou je dus nog mèèr slachtoffers maken. Die armen krijgen er geen centen (die zijn dan niks meer waard ook nog) of eten door en ook in de nu rijke gebieden komt er dan niks meer voor mekaar... lege supermarkten, honger,...... het recht van de sterkste zou dan helemaal terug komen en totale chaos zou volgen.
het systeem in een keer slopen zonder een alternatief klaar te hebben zou "de pleuris" die kàn uitbreken alleen maar zèker laten uitbreken.
quote:
Als laatste vb. wil ik kunst aanhalen. Hoe kun je in godsnaam betalen voor een kunstwerk? Als een tekening van een kind bijv. een onbetaalbare emotie zou zijn? Dan heb je toch eigenlijk al het "meeste" gevonden?
Nu ja als je niet betaalt voor kunts moet de kunstenaar een ander beroep gaan uitoefenen, verf is niet gratis en ook kunstenaars moeten eten (en zuipen ) Dus moet een kunstwerk gewoon geld kosten zolang de kunstenaar niet op een andere manier aan zn levensonderhoud komt.
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
  zaterdag 2 juni 2007 @ 10:47:27 #23
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_50028109
Laten we dit dan wel doen met Liefde, Passie en als Eenheid !
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
  zaterdag 2 juni 2007 @ 15:21:34 #24
pi_50033537
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 02:43 schreef Double-Helix het volgende:
blijf eens van de alcohol af.
Alcohol is een uitvinding van het kapitalistische establishment om de werkende klasse dom en gewillig te houden. Daar ga ik zeer bewust mee om.

Biertje?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:37:18 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50036306
Laten crashen is misschien niet zo'n goed idee, je kan ook het bestaande systeem zoals deze nu is proberen aan te passen zodat het wel eerlijker wordt. Minder leed, minder slachtoffers ten gevolge van een wederopbouw. Want het systeem zelf is wel efficiënt in wat het doet dus hoef je alleen maar het doel van het systeem aan te passen en niet het wiel opnieuw uitvinden.

Hoe dat moet is een ander verhaal, dat moeten we samen doen met iedereen, en dat zie ik niet snel gebeuren eerlijk gezegd maar wie weet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')