Ik vermoed dat jij protesteerd door ruftend in je luie stoel thuis te blijven zitten en maandelijks je uitkering op je bankrekeing te laten bijschrijven?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:15 schreef Spellmeista het volgende:
Of je het nu het kapitalistische systeem wilt noemen, NWO of alleen al globalistatie en wat zou jij kunnen bedenken en vooral hoe zou jij dit systeem willen/kunnen omvergooien?
Je verteld het alsof het een besturingssysteem is waar allerlei "kritische" lekkken inzitten..ik weet echter dat een "windows"-systeem altijd dezelfde basis draagt..de *.exe file die het programma start..het programma wat je ermee uitvoert verzinnen wij dat dan?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het syteem is op de lange termijn niet houdbaar omdat het op economische groei gebaseerd is en op verschil tussen arm en rijk. We zijn nu bijna bij een wereldwijd economisch systeem. Binnenkort valt de basis van het systeem weg en stort het in of evolueert het naar iets anders.
waarom zou het de schuld zijn van 'het Systeem' ...?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:42 schreef Spellmeista het volgende:
RM-rf..het klinkt raar, maar ik "geniet" min of meer van mijn werk. Om even persoonlijke details weg te laten ik werk voor mijn plezier, maar ik ken veel meer manieren van werken waar ik meer plezier uit zou halen. Het gaat mij ook niet om wel of niet werken. Het gaat mij erom dat er bij velen het plezier wordt afgenomen door juist de "kwade" manier van geld verdienen. Het is hetzelfde als je Maradonna uitroept als supervoetballer terwijl hij zijn hele leven coke snoof. Of een tourwinnaar die wint en vervolgens 10 jaar lang zwijgt over zijn dopinggebruik. Het systeem creeert alleen maar "mankementen" die het vervolgens weer in het "gedrang" houdt door ze op te sluiten door haar eigen toedoen. Het gaat mij om de manier: hoe??
Het is geen systeem met "lekken". Het systeem is gebaseerd op hebzucht. Het systeem is een soort pyramide spel waarbij de mensen aan de top alleen maar hun hand in grote geldstromen hoeven te steken om rijk te worden. Het is de kunst om zoveel mogelijk geld rond te pompen, hoe maakt niet uit. Kijk naar ABN-AMRO. Het gaat niet om consumenten, of werknemers of het bedrijf. Het gaat alleen maar om aandeelhouders die geld willen verdienen. Als zo een bedrijf stuk gaat is dat eigenlijk zonde, maar voor de financiele mensen en instellingen alleen maar een mogelijkheid om geld te laten stromen en dus geld te kunnen verdienen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:46 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Je verteld het alsof het een besturingssysteem is waar allerlei "kritische" lekkken inzitten..ik weet echter dat een "windows"-systeem altijd dezelfde basis draagt..de *.exe file die het programma start..het programma wat je ermee uitvoert verzinnen wij dat dan?
Jij vind dus dat je of mee moet doen aan het systeem, of je mond moet houden. Als je kritisch staat tov het systeem ben je een profiteur die weigert verantwoordelijkheid te nemen. Ben jij toevallig communistisch opgevoed?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:04 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waarom zou het de schuld zijn van 'het Systeem' ...?
Zijn utieindelijk die mensen niet evenwel zelf onderdeel van het systeem en uiteindelijk ook zelf verantwoordelijk voor de keuzes die ze doen ...?
Bla bla
ik snap echter niet waarom je je eigen verantwoordelijkheid hierin wilt ontkennen en gelijk een heel mekkerverhaal begint over 'het systeem dat slecht zou zijn en dat omver geworpen dient te worden...
Mijn indruk is al snel dat het types zijn die zelf doodleuk wél bij de Supermarkten blijven inkopen en doodleuk meedoen met die hele cosnumptiemaatschappij, maar de verantwoordelijkheid daarvoor dan opeens willen ontlopen en de 'schuld' makkelijk op een 'slecht systeem' schuiven.
(met natuurlijk de goedkope oplossing dat ze bij relletjes diezelfde supermarkt weer mogen plunderen)
Ja k ik kan je geen ongelijk geven..het werkt beide kanten op.., maar als het "systeem" geen eerlijk spel speelt kan ik wel degelijk de "schuld" leggen bij dat systeem. Ik weet echter dat machtige bedrijven de wereld domineren. Vergeet niet "het machtigste bedrijf" de overheid. Zoals je ziet is er in dit "oneerlijke systeem" zo te zien momenteel geen geld voor armen of om wapens te bannen, ofwel om te spreken over nucleare bommen..waar het mij om gaat dat je als burger zelf wel preventief te werk kan gaan..(in je eigen omgeving, op je werk) maar dit wordt gedwarsboomd..in het gehele systeem zijn er ernstige gebreken blijkt en daar werk het "bedrijf/overheid/concern" niet aan mee om die recht te trekken.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:04 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waarom zou het de schuld zijn van 'het Systeem' ...?
Zijn utieindelijk die mensen niet evenwel zelf onderdeel van het systeem en uiteindelijk ook zelf verantwoordelijk voor de keuzes die ze doen ...?
Een tourwinnaar die doping slikt om de Tour te winnen heeft uiteindelijk daar zelf voor gekozen, juist om binnen dat systeem succes te hebben...
Hij kan moeilijk achteraf gaan klagen over het systeem terwijl op de momenten dat hij zelf die keuze nam, hij kennelijk een andere mening toegedaan was
Wat maradonna erbij doet is al helemaal onzin, die ging Cocaine gebruiken vanwege de eigen lol en vervulling die hij erin vond, niet eens vanwege een prestatie maar gewoon omdat hij het zelf wilde ..
waarom zou een drugsgebruiker opeens niet meer verantwoordelijk voor zijn daden zijn en de verantwoordelijkheid opeens gaan afwentelen op 'het systeem'...
Dat is sowieso de hele teneur die ik in die post zie ... het ontkennen van 'eigen verantwoordelijkheid en je eigen keuzevrijheid en in plaats van de nadruk leggen op de keuzes die iedere mens kan doen (inclusief de eigen persoonlijke keuze zich niet te conformeren aan en consumptie-maatschappij)..
Allesleuk en aardig, maar als jij iets tegen 'Supermarkten' hebt, staat het je volledig vrij in te kopen bij een kleinere winkel waar een echte middenstander staat .. die zn vakkenvullers niet onderbetaald (en daarom wat duurder is) ....
dat is jouw keuze...
ik snap echter niet waarom je je eigen verantwoordelijkheid hierin wilt ontkennen en gelijk een heel mekkerverhaal begint over 'het systeem dat slecht zou zijn en dat omver geworpen dient te worden...
Mijn indruk is al snel dat het types zijn die zelf doodleuk wél bij de Supermarkten blijven inkopen en doodleuk meedoen met die hele cosnumptiemaatschappij, maar de verantwoordelijkheid daarvoor dan opeens willen ontlopen en de 'schuld' makkelijk op een 'slecht systeem' schuiven.
(met natuurlijk de goedkope oplossing dat ze bij relletjes diezelfde supermarkt weer mogen plunderen)
Goed dat is je vaststelling..wat nu?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:15 schreef Spellmeista het volgende:
De gevestigde wereldorde. Het zal voor velen wel duidelijk zijn. Het kapatalistische management overheerst. Het drijven van oneerlijke handel en het spelen van een smerig spel waar de hoge bazen hun handen niet voor vuil maken, maar snode plannen bedenken om zoveel mogelijk centjes bij elkaar te sprokkelen.
Ja...wederom een vaststelling van iets, dus?quote:Ik las bijv. vanaochtend in de krant. De arme landen zijn de dupe van het klimaatprobleem, terwijl zij eigenlijk voor de minste klimaatproblemen zorgen. Om maar een voorbeeld te noemen: het supermarktwezen. Een van de minst "goed" betaalde banen in Nederland terwijl er wel ontiegelijk veel geld in omgaat..als medewerker heb je in de onderste zones altijd wel wat te klagen terwijl het front eigenlijk heel erg groot is. Dan zou je kunnen zeggen: werk je weg naar de top. Die weg dames en heren is pure vriendjespolitiek in veel bedrijven. Ik zeg niet elk bedrijf omdat ik van mening ben dat de gevestigde orde plaats gaat maken voor een nieuwe orde. Eentje die socialer is en de rem op alles zet.
Ik betwijfel of dit systeem om valt te gooien of omver te werpen omdat itt vroeger de heersende macht teveel kennis en economische/militaire macht heeft om zichzelf te verdedigen. Daarnaast is de bereidwilligheid van de gemiddelde burger itt vroeger ver te zoeken.quote:Mijn vraag is echter..en je kunt hem beantwoorden op allerlei manieren: Hoe denk je over het hele systeem..? Of je het nu het kapitalistische systeem wilt noemen, NWO of alleen al globalistatie en wat zou jij kunnen bedenken en vooral hoe zou jij dit systeem willen/kunnen omvergooien? Is het een kwestie van tijd voordat de pleuris uitbreekt en kun je dit systeem omvergooien? Wat zouden de gevolgen kunnen zijn. Wat gebeurt er met "brave" burgers etc. Ik speculeer dus eigenlijk graag een beetje met jullie over de toekomst op dit gebied.
Rijken profiteren van de armen heet ook wel Marktwerking. Dus???quote:Zoals je ziet heb ik hier dus een aantal vragen over omdat ik van mening ben dat de rijken teveel profiteren van de armen. Ik vind het erg dat er velen sterven door ons toedoen.
Dat elk mens gelijk is zoals de wet ook segt maar niet gelijkwaardig onderstreept dus datgeen je in je eerste zin segt Echter wat je daarna aanhaalt word ik geen wijs uit. Dus als je dat wat preciezer wilt uitleggen, graag..quote:De essentie van de mens is dat we allemaal 1 zijn..echter we gaan door met studies..om het grotere huis te krijgen e.d./meer "status" etc. maw ik hoef niet te leren om me meer of minder te voelen..ik ben gewoon mezelf..het is wel een systeem dat werkt, maar het werkt niet goed naar mijn mening..omdat sommige eronder lijden. Als laatste vb. wil ik kunst aanhalen. Hoe kun je in godsnaam betalen voor een kunstwerk? Als een tekening van een kind bijv. een onbetaalbare emotie zou zijn? Dan heb je toch eigenlijk al het "meeste" gevonden? Alles zal zijn weg wel in dit systeem van geld vinden..helaas gaat het me af en toe net een stapje tever..
Nee, want hij geeft ook nog een derde mogelijkheid: namelijk het systeem door je eigen keuzen zelf beïnvloeden. Door bv. bij die kruidenier op de hoek te kopen die meer doet voor zijn personeel.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij vind dus dat je of mee moet doen aan het systeem, of je mond moet houden. Als je kritisch staat tov het systeem ben je een profiteur die weigert verantwoordelijkheid te nemen. Ben jij toevallig communistisch opgevoed?
* Spellmeista kijkt op klokquote:Op woensdag 30 mei 2007 01:01 schreef sanni het volgende:
[..]
Goed dat is je vaststelling..wat nu?
[..]
Ja...wederom een vaststelling van iets, dus?
[..]
Ik betwijfel of dit systeem om valt te gooien of omver te werpen omdat itt vroeger de heersende macht teveel kennis en economische/militaire macht heeft om zichzelf te verdedigen. Daarnaast is de bereidwilligheid van de gemiddelde burger itt vroeger ver te zoeken.
[..]
Rijken profiteren van de armen heet ook wel Marktwerking. Dus???
[..]
Dat elk mens gelijk is zoals de wet ook segt maar niet gelijkwaardig onderstreept dus datgeen je in je eerste zin segt Echter wat je daarna aanhaalt word ik geen wijs uit. Dus als je dat wat preciezer wilt uitleggen, graag..
Dat laatste is niet helemaal waar. Je word door je omgeving aangemoedigd om je op een bepaalde manier te gedragen. Als je geen mobieltje en internet hebt, hou je weinig vrienden over. Vanwege werk en andere verplichtingen moet je soms wel boodschappen doen in de supermarkt omdat die wel later open is. En dan zijn we in nederland nog rijk. Mensen die echt arm zijn hebben helemaal geen keuze. Die moeten vanalles om alleen maar te eten te komen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 06:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, want hij geeft ook nog een derde mogelijkheid: namelijk het systeem door je eigen keuzen zelf beïnvloeden. Door bv. bij die kruidenier op de hoek te kopen die meer doet voor zijn personeel.
Of je kunt naar een tropisch eiland verhuizen en zelfvoorzienend gaan leven.
Het kán, maar wil je dat?
Wat misschien vergeten wordt is dat 'het systeem' er bv. ook toe geleid heeft dat je dit soort dingen nu op internet kunt typen. Er zitten nadelen aan ons kapitalistische systeem, maar het heeft ook tot grote welvaart geleid (hoewel je er ook weer over kunt discussiëren of dat iedereen hier een eigen pc, mobiel, auto etc. heeft nu hét kenmerk van welvaart is. Maar je kunt altijd je eigen keuzes maken).
Interessant topic. Wellicht ga ik later nog eens in op mijn visie op dit vlak. Nu heb ik even niet zoveel tijd en volsta ik met dit:quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:15 schreef Spellmeista het volgende:
Zoals je ziet heb ik hier dus een aantal vragen over omdat ik van mening ben dat de rijken teveel profiteren van de armen. Ik vind het erg dat er velen sterven door ons toedoen.
Nu ja als je niet betaalt voor kunts moet de kunstenaar een ander beroep gaan uitoefenen, verf is niet gratis en ook kunstenaars moeten eten (en zuipenquote:Als laatste vb. wil ik kunst aanhalen. Hoe kun je in godsnaam betalen voor een kunstwerk? Als een tekening van een kind bijv. een onbetaalbare emotie zou zijn? Dan heb je toch eigenlijk al het "meeste" gevonden?
Alcohol is een uitvinding van het kapitalistische establishment om de werkende klasse dom en gewillig te houden. Daar ga ik zeer bewust mee om.quote:Op woensdag 30 mei 2007 02:43 schreef Double-Helix het volgende:
blijf eens van de alcohol af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |