abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:04:11 #201
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_49926327
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Och ja, waarzegger en helderziende CrazyTaxi weet het allemaal. De man ontvangt internationaal onderscheidingen voor zijn onderzoeken en hij zou zo denken ja, right.
Ook verdienstelijke mensen hebben zwakheden. Het binnenlaten van het fictieve object god in zijn theorieën is zo'n zwakheid. Denk dat hij nu vooral christelijke prijsjes gaat ontvangen.
Zyggie.
pi_49926440
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:04 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Ook verdienstelijke mensen hebben zwakheden. Het binnenlaten van het fictieve object god in zijn theorieën is zo'n zwakheid. Denk dat hij nu vooral christelijke prijsjes gaat ontvangen.
Vooral zo doorgaan joh
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:07:19 #203
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49926446
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Jezus was zonder zonde.
daar kun je over twisten.
God was het in ieder geval niet: hij is jaloers, moordlustig, zet aan tot stelen, hij is narcistisch...
quote:
Wat vind je niet logisch?
dat hele punt vd erfzonde. Het druist volledig in tegen mijn gezonde verstand. Maar goed, waarom zou ik hierover 'discussiëren' aangezien de doctrine van de erfzonde in de loop der eeuwen helemaal dichtgetimmerd is door theologen?
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:09:24 #204
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49926521
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Vooral zo doorgaan joh
hij heeft wel gelijk. Iemand die onbevangen naar de beschikbare bewijzen kijkt, kan nooit tot de conclusie komen dat deze bewijzen het bestaan van god ondersteunen. Er is sprake van puur zelfbedrog. Deze man zou niet eens een wetenschapper genoemd mogen worden.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:10:05 #205
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_49926547
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Jezus was zonder zonde.

Wat vind je niet logisch?
Jezus maakte zich op z'n minst schuldig aan vandalisme en/of vernieling van andermans eigendommen toen hij de woekeraars uit de Tempel joeg.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:11:56 #206
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49926635
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jezus maakte zich op z'n minst schuldig aan vandalisme en/of vernieling van andermans eigendommen toen hij de woekeraars uit de Tempel joeg.
ja maar dat was rechtvaardig en kan derhalve niet zondig worden genoemd.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:12:34 #207
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49926655
En verder nam Jezus het ook niet zo nauw met het gebod dat je je vader en moeder moet eren.
Niet meer actief op Fok!
pi_49926737
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Iemand die onbevangen naar de beschikbare bewijzen kijkt, kan nooit tot de conclusie komen dat deze bewijzen het bestaan van god ondersteunen.
Ondersteunen doen ze het zeker wel. Bewijzen waarschijnlijk niet.
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:15:31 #209
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_49926761
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ja maar dat was rechtvaardig en kan derhalve niet zondig worden genoemd.
Dat is geen argument, ik ken mensen die zelfs de holocaust kunnen rechtvaardigen.

Maar de holocaust is natuurlijk ook maar een geloof.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_49926786
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

daar kun je over twisten.
God was het in ieder geval niet: hij is jaloers, moordlustig, zet aan tot stelen, hij is narcistisch..

Dat hele punt vd erfzonde. Het druist volledig in tegen mijn gezonde verstand. Maar goed, waarom zou ik hierover 'discussiëren' aangezien de doctrine van de erfzonde in de loop der eeuwen helemaal dichtgetimmerd is door theologen?
De erfzonde is een vloek net zoals de hele schepping vervloekt is als gevolg van een test als gevolg van een crisis (jaloerse gevallen engel). De bedoeling is dat je zelf ervoor kiest om van zonde af te zien, terug naar God komt. Alleen op die manier is de crisis uiteindelijk op te lossen. Mensen zijn van jongsafaan nou eenmaal evil, vanaf ze het woordje 'ik' leren. Het zit er nou eenmaal in en je hebt zelf de keuze om er wat aan te doen als je in het goede gelooft. Ik vind het allemaal best logisch eigenlijk.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:16:57 #211
64288 Bensel
Ladderzat
pi_49926815
quote:

[..]

hij heeft wel gelijk. Iemand die onbevangen naar de beschikbare bewijzen kijkt, kan nooit tot de conclusie komen dat deze bewijzen het bestaan van god ondersteunen. Er is sprake van puur zelfbedrog. Deze man zou niet eens een wetenschapper genoemd mogen worden.
Als hij in zijn conclusies een almachtige schepper aanroept, dan is hij niet wetenschappelijk bezig, en zal daarmee dus zijn opgebouwde reputatie verliezen. Het kan dus zijn dat hij wel zegt dat hij gelooft in een almachtige schepper, maar geen woord zegt over een almachtige schepper in zijn conclusies. OM zo zijn status te bhouden. In christelijke achting zal hij wel stijgen, wegens zijn wetenschappelijke status (kijk, hij gelooft ook), maar laat het niet blijken in zijn conclusies. In wetenschappelijke kringen zal niemand het kunnen schelen, want zijn conclusies kloppen nog steeds.
Soms is wetenschap zo heerlijk zelfregulerend.. kunnen sommige instituten nog een les uit trekken
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_49926838
quote:

[..]

Dit is toch een kortzichtige houding? Heb je ooit iets van wat hij gepubliceerd of gezegd heeft nader bestudeerd? Hij heeft zijn hele universitaire carriere verneukt door te durven uit spreken dat evolutie niet kan op basis van wetenschappelijk onderzoek. Dat is nogal wat.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:17:30 #213
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_49926843
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Vooral zo doorgaan joh
Intimideren de lachebekjes je? Voor de rest is het, zoals gewoonlijk, de waarheid.
Zyggie.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:18:29 #214
64288 Bensel
Ladderzat
pi_49926872
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dit is toch een kortzichtige houding? Heb je ooit iets van wat hij gepubliceerd of gezegd heeft nader bestudeerd?
lees mijn post, dan kun je zijn uitspraak wat relativeren
Twitch.tv/bensel15
pi_49926949
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:16 schreef Bensel het volgende:

[..]

Als hij in zijn conclusies een almachtige schepper aanroept, dan is hij niet wetenschappelijk bezig, en zal daarmee dus zijn opgebouwde reputatie verliezen. Het kan dus zijn dat hij wel zegt dat hij gelooft in een almachtige schepper, maar geen woord zegt over een almachtige schepper in zijn conclusies. OM zo zijn status te bhouden. In christelijke achting zal hij wel stijgen, wegens zijn wetenschappelijke status (kijk, hij gelooft ook), maar laat het niet blijken in zijn conclusies. In wetenschappelijke kringen zal niemand het kunnen schelen, want zijn conclusies kloppen nog steeds.
Soms is wetenschap zo heerlijk zelfregulerend.. kunnen sommige instituten nog een les uit trekken
Tja, conclusies zijn altijd 'evolutionair proces dit en dat' of 'wijst op creatie'. Dus non-argument.
pi_49927097
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Och ja, waarzegger en helderziende CrazyTaxi weet het allemaal. De man ontvangt internationaal onderscheidingen voor zijn onderzoeken en hij zou zo denken ja, right.
er zijn minstens net zoveel creationisten die van hun geloof afstappen, so what's your point?
pi_49927129
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:26 schreef wijsneus het volgende:

Evolutie is een theorie en een feit.
Ik lach me echt kapot hiero
Jongen hoe kan je iets een feit noemen als het niet voor herhaling vatbaar is. Die tijdsframes waar jullie het over hebben, hoe kan je die nou toetsen????
---o---
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:25:58 #218
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_49927141
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Tja, conclusies zijn altijd 'evolutionair proces dit en dat' of 'wijst op creatie'. Dus non-argument.
Jij denkt dat in iedere conclusie melding wordt gemaakt van het evolutieproces? Dat evolutieproces wordt als feit gebruikt in ieder biologisch onderzoek, gezien de lading bewijzen en onderzoeken die het altijd ondersteunen. Wat hij duidelijk heeft gezegd is dat de onderzoeker voor zijn verlichte periode bij dat creationismepropagandabureau goed functioneerde als wetenschapper. Zijn onderzoeken zijn nog steeds geldig, aangezien hij toen niet gebruik maakte van non-wetenschap als ID en creationisme.
Zyggie.
pi_49927162
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:24 schreef bigore het volgende:

[..]

er zijn minstens net zoveel creationisten die van hun geloof afstappen, so what's your point?
Dat je niet het een als feit en het ander als religieuze nonsens moet bestempelen. Dat is echt heel erg dom.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:28:12 #220
64288 Bensel
Ladderzat
pi_49927201
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

jij hebt niet echt een idee van wetenschappelijke conclusies he? Een wetenschappelijke conclusie word ALTIJD onderzocht door andere wetenschappers voordat het word gepubliceerd. (bijvoorbeeld door een wetenschappelijk blad waar hij zijn conclusie wil publiceren) Als zijn conclusie onwaar is, is dat schadelijk voor zijn reputatie. Een creationistische conclusie is bijna altijd fout (het word echter wel gecontroleerd, uiteraard), door het feit dat een 'schepper' buiten de wetenschap valt, en daarmee irrelevant word. In feite zou er dan gezegd moeten worden dat de oorzaak niet bekend is, en dat het wijst op een onverklaard proces. Naar dat onverklaard proces kan gezocht worden. Zolang het onverklaarbaar blijft, blijft het onverklaarbaar, en word het niet ineens een 'schepper' (dan heb je het immers verklaard). Lees nu mijn verhaal nog eens, en je begrijpt m'n argument
Twitch.tv/bensel15
pi_49927214
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:25 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Jij denkt dat in iedere conclusie melding wordt gemaakt van het evolutieproces? Dat evolutieproces wordt als feit gebruikt in ieder biologisch onderzoek, gezien de lading bewijzen en onderzoeken die het altijd ondersteunen. Wat hij duidelijk heeft gezegd is dat de onderzoeker voor zijn verlichte periode bij dat creationismepropagandabureau goed functioneerde als wetenschapper. Zijn onderzoeken zijn nog steeds geldig, aangezien hij toen niet gebruik maakte van non-wetenschap als ID en creationisme.
Het is echt ongelooflijk hoe mensen vanalles over anderen denken te kunnen weten zonder ook maar 1 seconde zich erin verdiept te hebben. Volgens mij heet dat 'bevooroordeeld' zijn. Das lekker wetenschappelijk!
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:29:23 #222
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_49927233
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:25 schreef mariox het volgende:

[..]

Ik lach me echt kapot hiero
Jongen hoe kan je iets een feit noemen als het niet voor herhaling vatbaar is. Die tijdsframes waar jullie het over hebben, hoe kan je die nou toetsen????
Naast het emperisch toetsen van dingen, zijn er ook andere manieren om een systeem te ontdekken. Zo is er simpele feitelijke kennis bekend over het leven. Na het bedenken van de theorie van evolutie is er veel gezocht naar bewijzen die het ondersteunde; hoe aanlokkelijk de evolutietheorie ook is, het moet altijd nog goed bewezen worden. Die bewijzen vindt je overal, het beperkte fossielenbestand wordt gebruikt om een verdeling te maken van hoe soorten naar welke soorten muteerden. Tegenwoordig kan men veel doen met DNA-analyse, de basisprint van ieder dier, ook de mens.

Je bent zover geindoctrineerd, zeker van je zaak, dat je zoekt naar uitwegen om het niet te accepteren. Het gebruiken maken van het wetenschappelijke systeem zelf, is wel de raarste sprong.
Zyggie.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:31:17 #223
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_49927296
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het is echt ongelooflijk hoe mensen vanalles over anderen denken te kunnen weten zonder ook maar 1 seconde zich erin verdiept te hebben. Volgens mij heet dat 'bevooroordeeld' zijn. Das lekker wetenschappelijk!
Ik ken het soort mensen en zo 'gaan ze te werk'. Er zijn heus nog gelovigen die zich bezig houden met evolutie, maar die houden werk en privé gescheiden, omdat het niet anders kan.
Zyggie.
pi_49927333
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:28 schreef Bensel het volgende:

[..]

jij hebt niet echt een idee van wetenschappelijke conclusies he? Een wetenschappelijke conclusie word ALTIJD onderzocht door andere wetenschappers voordat het word gepubliceerd. (bijvoorbeeld door een wetenschappelijk blad waar hij zijn conclusie wil publiceren) Als zijn conclusie onwaar is, is dat schadelijk voor zijn reputatie. Een creationistische conclusie is bijna altijd fout (het word echter wel gecontroleerd, uiteraard), door het feit dat een 'schepper' buiten de wetenschap valt, en daarmee irrelevant word. In feite zou er dan gezegd moeten worden dat de oorzaak niet bekend is, en dat het wijst op een onverklaard proces. Naar dat onverklaard proces kan gezocht worden. Zolang het onverklaarbaar blijft, blijft het onverklaarbaar, en word het niet ineens een 'schepper' (dan heb je het immers verklaard). Lees nu mijn verhaal nog eens, en je begrijpt m'n argument
Veel 'bewijs' is beide kanten interpreteerbaar. Zo zie ik bv dat geval van die wandelende takken als bewijs voor creatie en een ander ziet het als bewijs dat evolutie zich blijkbaar kan herhalen, hoe onwaarschijnlijk dat ook is. Beide staan niet vast maar worden bepaald door de bril die je opzet. Dat is wat ik ermee bedoel dat het of 'evolutionair proces dit en dat' is of 'wijst op creatie'. Zeggen dat je niet mag concluderen dat iets op creatie wijst is natuurlijk onzin.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:35:12 #225
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_49927425
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Veel 'bewijs' is beide kanten interpreteerbaar. Zo zie ik bv dat geval van die wandelende takken als bewijs voor creatie en een ander ziet het als bewijs dat evolutie zich blijkbaar kan herhalen. Beide staan niet vast maar worden bepaald door de bril die je opzet.
Wandelende takken zijn niet een voorbeeld van herhaling in de evolutie, maar een voorbeeld van hoe predatiedruk een camouflage creeërt voor de natuurlijke niche van de betreffende soort.
Zyggie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')