abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:04:11 #201
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_49926327
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Och ja, waarzegger en helderziende CrazyTaxi weet het allemaal. De man ontvangt internationaal onderscheidingen voor zijn onderzoeken en hij zou zo denken ja, right.
Ook verdienstelijke mensen hebben zwakheden. Het binnenlaten van het fictieve object god in zijn theorieën is zo'n zwakheid. Denk dat hij nu vooral christelijke prijsjes gaat ontvangen.
Zyggie.
pi_49926440
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:04 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Ook verdienstelijke mensen hebben zwakheden. Het binnenlaten van het fictieve object god in zijn theorieën is zo'n zwakheid. Denk dat hij nu vooral christelijke prijsjes gaat ontvangen.
Vooral zo doorgaan joh
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:07:19 #203
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49926446
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Jezus was zonder zonde.
daar kun je over twisten.
God was het in ieder geval niet: hij is jaloers, moordlustig, zet aan tot stelen, hij is narcistisch...
quote:
Wat vind je niet logisch?
dat hele punt vd erfzonde. Het druist volledig in tegen mijn gezonde verstand. Maar goed, waarom zou ik hierover 'discussiëren' aangezien de doctrine van de erfzonde in de loop der eeuwen helemaal dichtgetimmerd is door theologen?
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:09:24 #204
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49926521
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Vooral zo doorgaan joh
hij heeft wel gelijk. Iemand die onbevangen naar de beschikbare bewijzen kijkt, kan nooit tot de conclusie komen dat deze bewijzen het bestaan van god ondersteunen. Er is sprake van puur zelfbedrog. Deze man zou niet eens een wetenschapper genoemd mogen worden.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:10:05 #205
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_49926547
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Jezus was zonder zonde.

Wat vind je niet logisch?
Jezus maakte zich op z'n minst schuldig aan vandalisme en/of vernieling van andermans eigendommen toen hij de woekeraars uit de Tempel joeg.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:11:56 #206
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49926635
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jezus maakte zich op z'n minst schuldig aan vandalisme en/of vernieling van andermans eigendommen toen hij de woekeraars uit de Tempel joeg.
ja maar dat was rechtvaardig en kan derhalve niet zondig worden genoemd.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:12:34 #207
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49926655
En verder nam Jezus het ook niet zo nauw met het gebod dat je je vader en moeder moet eren.
Niet meer actief op Fok!
pi_49926737
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Iemand die onbevangen naar de beschikbare bewijzen kijkt, kan nooit tot de conclusie komen dat deze bewijzen het bestaan van god ondersteunen.
Ondersteunen doen ze het zeker wel. Bewijzen waarschijnlijk niet.
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:15:31 #209
pi_49926761
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ja maar dat was rechtvaardig en kan derhalve niet zondig worden genoemd.
Dat is geen argument, ik ken mensen die zelfs de holocaust kunnen rechtvaardigen.

Maar de holocaust is natuurlijk ook maar een geloof.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_49926786
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

daar kun je over twisten.
God was het in ieder geval niet: hij is jaloers, moordlustig, zet aan tot stelen, hij is narcistisch..

Dat hele punt vd erfzonde. Het druist volledig in tegen mijn gezonde verstand. Maar goed, waarom zou ik hierover 'discussiëren' aangezien de doctrine van de erfzonde in de loop der eeuwen helemaal dichtgetimmerd is door theologen?
De erfzonde is een vloek net zoals de hele schepping vervloekt is als gevolg van een test als gevolg van een crisis (jaloerse gevallen engel). De bedoeling is dat je zelf ervoor kiest om van zonde af te zien, terug naar God komt. Alleen op die manier is de crisis uiteindelijk op te lossen. Mensen zijn van jongsafaan nou eenmaal evil, vanaf ze het woordje 'ik' leren. Het zit er nou eenmaal in en je hebt zelf de keuze om er wat aan te doen als je in het goede gelooft. Ik vind het allemaal best logisch eigenlijk.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:16:57 #211
64288 Bensel
Ladderzat
pi_49926815
quote:

[..]

hij heeft wel gelijk. Iemand die onbevangen naar de beschikbare bewijzen kijkt, kan nooit tot de conclusie komen dat deze bewijzen het bestaan van god ondersteunen. Er is sprake van puur zelfbedrog. Deze man zou niet eens een wetenschapper genoemd mogen worden.
Als hij in zijn conclusies een almachtige schepper aanroept, dan is hij niet wetenschappelijk bezig, en zal daarmee dus zijn opgebouwde reputatie verliezen. Het kan dus zijn dat hij wel zegt dat hij gelooft in een almachtige schepper, maar geen woord zegt over een almachtige schepper in zijn conclusies. OM zo zijn status te bhouden. In christelijke achting zal hij wel stijgen, wegens zijn wetenschappelijke status (kijk, hij gelooft ook), maar laat het niet blijken in zijn conclusies. In wetenschappelijke kringen zal niemand het kunnen schelen, want zijn conclusies kloppen nog steeds.
Soms is wetenschap zo heerlijk zelfregulerend.. kunnen sommige instituten nog een les uit trekken
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_49926838
quote:

[..]

Dit is toch een kortzichtige houding? Heb je ooit iets van wat hij gepubliceerd of gezegd heeft nader bestudeerd? Hij heeft zijn hele universitaire carriere verneukt door te durven uit spreken dat evolutie niet kan op basis van wetenschappelijk onderzoek. Dat is nogal wat.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:17:30 #213
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_49926843
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Vooral zo doorgaan joh
Intimideren de lachebekjes je? Voor de rest is het, zoals gewoonlijk, de waarheid.
Zyggie.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:18:29 #214
64288 Bensel
Ladderzat
pi_49926872
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dit is toch een kortzichtige houding? Heb je ooit iets van wat hij gepubliceerd of gezegd heeft nader bestudeerd?
lees mijn post, dan kun je zijn uitspraak wat relativeren
Twitch.tv/bensel15
pi_49926949
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:16 schreef Bensel het volgende:

[..]

Als hij in zijn conclusies een almachtige schepper aanroept, dan is hij niet wetenschappelijk bezig, en zal daarmee dus zijn opgebouwde reputatie verliezen. Het kan dus zijn dat hij wel zegt dat hij gelooft in een almachtige schepper, maar geen woord zegt over een almachtige schepper in zijn conclusies. OM zo zijn status te bhouden. In christelijke achting zal hij wel stijgen, wegens zijn wetenschappelijke status (kijk, hij gelooft ook), maar laat het niet blijken in zijn conclusies. In wetenschappelijke kringen zal niemand het kunnen schelen, want zijn conclusies kloppen nog steeds.
Soms is wetenschap zo heerlijk zelfregulerend.. kunnen sommige instituten nog een les uit trekken
Tja, conclusies zijn altijd 'evolutionair proces dit en dat' of 'wijst op creatie'. Dus non-argument.
pi_49927097
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Och ja, waarzegger en helderziende CrazyTaxi weet het allemaal. De man ontvangt internationaal onderscheidingen voor zijn onderzoeken en hij zou zo denken ja, right.
er zijn minstens net zoveel creationisten die van hun geloof afstappen, so what's your point?
pi_49927129
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:26 schreef wijsneus het volgende:

Evolutie is een theorie en een feit.
Ik lach me echt kapot hiero
Jongen hoe kan je iets een feit noemen als het niet voor herhaling vatbaar is. Die tijdsframes waar jullie het over hebben, hoe kan je die nou toetsen????
---o---
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:25:58 #218
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_49927141
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Tja, conclusies zijn altijd 'evolutionair proces dit en dat' of 'wijst op creatie'. Dus non-argument.
Jij denkt dat in iedere conclusie melding wordt gemaakt van het evolutieproces? Dat evolutieproces wordt als feit gebruikt in ieder biologisch onderzoek, gezien de lading bewijzen en onderzoeken die het altijd ondersteunen. Wat hij duidelijk heeft gezegd is dat de onderzoeker voor zijn verlichte periode bij dat creationismepropagandabureau goed functioneerde als wetenschapper. Zijn onderzoeken zijn nog steeds geldig, aangezien hij toen niet gebruik maakte van non-wetenschap als ID en creationisme.
Zyggie.
pi_49927162
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:24 schreef bigore het volgende:

[..]

er zijn minstens net zoveel creationisten die van hun geloof afstappen, so what's your point?
Dat je niet het een als feit en het ander als religieuze nonsens moet bestempelen. Dat is echt heel erg dom.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:28:12 #220
64288 Bensel
Ladderzat
pi_49927201
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

jij hebt niet echt een idee van wetenschappelijke conclusies he? Een wetenschappelijke conclusie word ALTIJD onderzocht door andere wetenschappers voordat het word gepubliceerd. (bijvoorbeeld door een wetenschappelijk blad waar hij zijn conclusie wil publiceren) Als zijn conclusie onwaar is, is dat schadelijk voor zijn reputatie. Een creationistische conclusie is bijna altijd fout (het word echter wel gecontroleerd, uiteraard), door het feit dat een 'schepper' buiten de wetenschap valt, en daarmee irrelevant word. In feite zou er dan gezegd moeten worden dat de oorzaak niet bekend is, en dat het wijst op een onverklaard proces. Naar dat onverklaard proces kan gezocht worden. Zolang het onverklaarbaar blijft, blijft het onverklaarbaar, en word het niet ineens een 'schepper' (dan heb je het immers verklaard). Lees nu mijn verhaal nog eens, en je begrijpt m'n argument
Twitch.tv/bensel15
pi_49927214
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:25 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Jij denkt dat in iedere conclusie melding wordt gemaakt van het evolutieproces? Dat evolutieproces wordt als feit gebruikt in ieder biologisch onderzoek, gezien de lading bewijzen en onderzoeken die het altijd ondersteunen. Wat hij duidelijk heeft gezegd is dat de onderzoeker voor zijn verlichte periode bij dat creationismepropagandabureau goed functioneerde als wetenschapper. Zijn onderzoeken zijn nog steeds geldig, aangezien hij toen niet gebruik maakte van non-wetenschap als ID en creationisme.
Het is echt ongelooflijk hoe mensen vanalles over anderen denken te kunnen weten zonder ook maar 1 seconde zich erin verdiept te hebben. Volgens mij heet dat 'bevooroordeeld' zijn. Das lekker wetenschappelijk!
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:29:23 #222
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_49927233
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:25 schreef mariox het volgende:

[..]

Jongen hoe kan je iets een feit noemen als het niet voor herhaling vatbaar is. Die tijdsframes waar jullie het over hebben, hoe kan je die nou toetsen????
Naast het emperisch toetsen van dingen, zijn er ook andere manieren om een systeem te ontdekken. Zo is er simpele feitelijke kennis bekend over het leven. Na het bedenken van de theorie van evolutie is er veel gezocht naar bewijzen die het ondersteunde; hoe aanlokkelijk de evolutietheorie ook is, het moet altijd nog goed bewezen worden. Die bewijzen vindt je overal, het beperkte fossielenbestand wordt gebruikt om een verdeling te maken van hoe soorten naar welke soorten muteerden. Tegenwoordig kan men veel doen met DNA-analyse, de basisprint van ieder dier, ook de mens.

Je bent zover geindoctrineerd, zeker van je zaak, dat je zoekt naar uitwegen om het niet te accepteren. Het gebruiken maken van het wetenschappelijke systeem zelf, is wel de raarste sprong.
Zyggie.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:31:17 #223
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_49927296
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het is echt ongelooflijk hoe mensen vanalles over anderen denken te kunnen weten zonder ook maar 1 seconde zich erin verdiept te hebben. Volgens mij heet dat 'bevooroordeeld' zijn. Das lekker wetenschappelijk!
Ik ken het soort mensen en zo 'gaan ze te werk'. Er zijn heus nog gelovigen die zich bezig houden met evolutie, maar die houden werk en privé gescheiden, omdat het niet anders kan.
Zyggie.
pi_49927333
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:28 schreef Bensel het volgende:

[..]

jij hebt niet echt een idee van wetenschappelijke conclusies he? Een wetenschappelijke conclusie word ALTIJD onderzocht door andere wetenschappers voordat het word gepubliceerd. (bijvoorbeeld door een wetenschappelijk blad waar hij zijn conclusie wil publiceren) Als zijn conclusie onwaar is, is dat schadelijk voor zijn reputatie. Een creationistische conclusie is bijna altijd fout (het word echter wel gecontroleerd, uiteraard), door het feit dat een 'schepper' buiten de wetenschap valt, en daarmee irrelevant word. In feite zou er dan gezegd moeten worden dat de oorzaak niet bekend is, en dat het wijst op een onverklaard proces. Naar dat onverklaard proces kan gezocht worden. Zolang het onverklaarbaar blijft, blijft het onverklaarbaar, en word het niet ineens een 'schepper' (dan heb je het immers verklaard). Lees nu mijn verhaal nog eens, en je begrijpt m'n argument
Veel 'bewijs' is beide kanten interpreteerbaar. Zo zie ik bv dat geval van die wandelende takken als bewijs voor creatie en een ander ziet het als bewijs dat evolutie zich blijkbaar kan herhalen, hoe onwaarschijnlijk dat ook is. Beide staan niet vast maar worden bepaald door de bril die je opzet. Dat is wat ik ermee bedoel dat het of 'evolutionair proces dit en dat' is of 'wijst op creatie'. Zeggen dat je niet mag concluderen dat iets op creatie wijst is natuurlijk onzin.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:35:12 #225
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_49927425
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Veel 'bewijs' is beide kanten interpreteerbaar. Zo zie ik bv dat geval van die wandelende takken als bewijs voor creatie en een ander ziet het als bewijs dat evolutie zich blijkbaar kan herhalen. Beide staan niet vast maar worden bepaald door de bril die je opzet.
Wandelende takken zijn niet een voorbeeld van herhaling in de evolutie, maar een voorbeeld van hoe predatiedruk een camouflage creeërt voor de natuurlijke niche van de betreffende soort.
Zyggie.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:36:38 #226
64288 Bensel
Ladderzat
pi_49927474
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:25 schreef mariox het volgende:

[..]

er zijn verschillende methodes om de losse processen die bij evolutie horen aan te tonen. Alle processen zijn aan te tonen, maar in verband met de tijdschaal valt het bijna niet te doen om al deze processen duidelijk en herhaalbaar in de natuur aan te wijzen. In labomstandigheden kun je het wel versnellen door bijvoorbeeld een dier of plant te gebruiken met een korte generatie tijd, maar dat is natuurlijk niet natuurlijk. In de natuur is het namelijk moeilijk om te controleren, omdat je dan hele populaties genotypisch en fenotypisch moet karakteriseren, om zo erachter te komen wat de veranderingen zijn in een bepaald tijdsbestek, en dat over een behoorlijk lange duur (enkele 10tallen generaties om echt goed inzicht te krijgen. Grote kans dus dat je bepaalde processen (zoals selectie) beinvloed, waardoor je weer foute resultaten krijgt.
Twitch.tv/bensel15
pi_49927477
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

hoe moet het dan geïnterpreteerd worden, volgens jou? . Symbolisch?
Dat zou dan betekenen dat Adam nooit bestaan heeft. Weet je wel wat voor drastische consequenties dat heeft voor de verzoeningsleer en derhalve het christendom als geheel?
Zoals Dawkins zegt: we zouden dan boeten voor de zonde van een man die niet bestaan heeft .
Ja, Adam staat symbool voor de mens. Sterker nog, het woord betekent ook mens. Van het woord "chawa" wordt dan "Eva"gemaakt, het leven zelf. Daar zijn in de loop van de tijd personen van gemaakt, want dan blijven de verhalen beter hangen. Dat dat nu nog steeds zo krampachtig wordt vastgehouden, is opmerkelijk. Of eigenlijk ook weer niet, want het Christendom is niet bepaald vies van krampachtig vasthouden aan dogma's en ideeen die eigenlijk niet echt hout snijden. Een erg mooi voorbeeld in mijn ogen is bv de opstelling van de 3-eenheid. Als je de ontstaangeschiedenis daarvan leest, met de argumentatie erachter ( en de desbetreffende Bijbelteksten natuurlijk ), dan ga je je ernstig afvragen waarom dit zo'n centraal dogma in het Christendom is gebleven. Tenminste, ik wel.

De zondeval staat in mijn ogen niet voor de zonde van 1 persoon Adam, maar voor de gehele mensheid. De drang van de mens om het Goddelijke te bereiken. Dat doen ze dunnetjes over met de toren van Babel. Waarom daar nou persé 1 persoon van moet worden gemaakt, snap ik niet. Kennelijk zijn verhalen beter als ze op kinderniveau worden geïnterpreteerd. Alles moet letterlijk, symboliek moet zoveel mogelijk vermeden worden en de zaken moeten met personen voorgesteld worden. Tekenend, aangezien Jezus zelf het voorbeeld geeft in het nieuwe testament van hoe verhalen vroeger verteld werden.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:38:03 #228
64288 Bensel
Ladderzat
pi_49927520
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Veel 'bewijs' is beide kanten interpreteerbaar. Zo zie ik bv dat geval van die wandelende takken als bewijs voor creatie en een ander ziet het als bewijs dat evolutie zich blijkbaar kan herhalen, hoe onwaarschijnlijk dat ook is. Beide staan niet vast maar worden bepaald door de bril die je opzet. Dat is wat ik ermee bedoel dat het of 'evolutionair proces dit en dat' is of 'wijst op creatie'. Zeggen dat je niet mag concluderen dat iets op creatie wijst is natuurlijk onzin.
Ik heb het niet over bewijs, ik heb het over conclusies. 2 hele verschillende dingen.
Twitch.tv/bensel15
pi_49927528
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:29 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Naast het emperisch toetsen van dingen, zijn er ook andere manieren om een systeem te ontdekken. Zo is er simpele feitelijke kennis bekend over het leven. Na het bedenken van de theorie van evolutie is er veel gezocht naar bewijzen die het ondersteunde; hoe aanlokkelijk de evolutietheorie ook is, het moet altijd nog goed bewezen worden. Die bewijzen vindt je overal, het beperkte fossielenbestand wordt gebruikt om een verdeling te maken van hoe soorten naar welke soorten muteerden. Tegenwoordig kan men veel doen met DNA-analyse, de basisprint van ieder dier, ook de mens.

Je bent zover geindoctrineerd, zeker van je zaak, dat je zoekt naar uitwegen om het niet te accepteren. Het gebruiken maken van het wetenschappelijke systeem zelf, is wel de raarste sprong.
Het fossielenbestand laat ons zien dat alle soorten in de cambrium tijd naast elkaar hebben geleefd.
En het het is ook een logische beredering dat de creator van alle leven ook een spectrum van leven heeft gecreeerd van de oersoep van alle leven genaamd dna.
---o---
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:38:50 #230
pi_49927550
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:29 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Ik ben die creationisten site ff aan het doorspitten. Lachen man. Ze proberen dateringsmethoden gebaseerd op radioactieve elementen te ondergraven door te stellen dat de verhoudingen van elementen door elkaar gemixed zijn tijdens de zondvloed of iets ergs in de tuin van Eden:
quote:
Young-earth creationists on the other hand are not convinced that long periods of time have transpired since the origin of the earth—and some include the origin of the entire universe. In defending a young-earth position, they typically point to important assumptions underlying these dating schemes. For example, when a parent isotope decays into a daughter isotope, the initial concentration of the daughter isotope may affect the estimate of time since the process started. Creationists in some cases question the conventional assumption that the initial amount of daughter product is small or at least can be tightly constrained. Isochron methods attempt to remove this uncertainty, but the results are not wholly satisfactory. Also often questioned by creationists are the assumptions that the quantities of the parent and daughter isotopes have not been altered by non-radioactive processes such as migration and transport, and that the rate of decay from parent to daughter has been constant during the period under consideration. Most researchers attempt to justify each of these three assumptions, but ultimately no one can be certain if the conditions have been met, particularly over long periods of time.
It is hypothesized by the RATE group that at some time in the past much higher rates of radioisotope decay have occurred, leading to the production of large quantities of daughter products in a short period of time. It has been suggested that these increased decay rates may have been associated with the rock-forming processes on the early earth, and possibly one of the results of God’s judgment upon man following Creation. The RATE group suspects that large amounts of radioactive decay may have occurred during the first two and a half days of Creation as part of the supernatural Creation process. The jury is still out and, until we complete our research phase, this thesis remains tentative. The presence of supernatural “process” during Creation is essential to our approach, however. Scripture talks of at least two major events which occurred after Creation, the Judgment in the Garden of Eden and the Flood. It would seem appropriate to consider at least that an original distribution of elements could have been mixed, and radioactive processes speeded up during one or both of these events.
pi_49927593
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja helaas is er zoiets als een erfzonde. Accepteer het en doe er wat aan.
Ja, helaas wel. Het heeft een boel ellende veroorzaakt, dat idiote idee. En een boel vrouwenonderdrukking. Lees de brieven van Athanasius er maar es op na. Daarom vind ik het Jodendom ook veel mooier dan het Christendom. Die zitten iig niet zo te hameren op dat idiote zondig-zijn van de mens. Ronduit ongezond.

Dat je in de zondeval in Genesis leest dat de mens op een verkeerde manier vaak nastreeft het Goddelijke te bereiken, dat kan ik me voorstellen. Dat zie je nu vaak ook. Dat je vervolgens gaat concluderen dat de mensheid daardoor met voortplanting die zonde doorerft... en dat dat dan wordt beargumenteerd met "accepteer het en doe er wat aan", da's ronduit tragisch
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:41:54 #232
64288 Bensel
Ladderzat
pi_49927625
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:38 schreef mariox het volgende:

[..]

Het fossielenbestand laat ons zien dat alle soorten in de cambrium tijd naast elkaar hebben geleefd.
En het het is ook een logische beredering dat de creator van alle leven ook een spectrum van leven heeft gecreeerd van de oersoep van alle leven genaamd dna.
Euhm.. je bent niet echt coherent aan het praten. oersoep is niet gelijk aan DNA. en hoezo 'ook een spectrum van leven'? Heeft hij dat ook ergens anders gedaan, of op een ander tijdstip?
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:43:18 #233
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_49927683
quote:

[..]

Het fossielenbestand laat zien dat alle bekende bouwplannen na de cambrische explosie aanwezig waren. Maar wat je punt is? Dat was zeker dag 5.
Zyggie.
pi_49927728
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:38 schreef Bensel het volgende:

[..]

Ik heb het niet over bewijs, ik heb het over conclusies. 2 hele verschillende dingen.
In de conclusie worden de gevonden onderzoeksresultaten toch geinterpreteerd als bewijzen voor of evolutie of creatie....
pi_49927752
Met zn alleen weer tegen een paar gelovigen
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:46:48 #236
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_49927807
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:45 schreef Triggershot het volgende:
Doe je mee.

Die Ali moet wel een schild zo hard als een trilobiet hebben.
Zyggie.
pi_49927812
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:40 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja, helaas wel. Het heeft een boel ellende veroorzaakt, dat idiote idee. En een boel vrouwenonderdrukking. Lees de brieven van Athanasius er maar es op na. Daarom vind ik het Jodendom ook veel mooier dan het Christendom. Die zitten iig niet zo te hameren op dat idiote zondig-zijn van de mens. Ronduit ongezond.
Mee eens. Dat mensen zich ook beter gaan voelen omdat zij bep. dingen niet doen en andere wel is ook iets ongezonds. Dan missen mensen de kern maar dat ligt denk ik niet zozeer aan de geschrift maar aan t menselijk ego.
quote:
Dat je in de zondeval in Genesis leest dat de mens op een verkeerde manier vaak nastreeft het Goddelijke te bereiken, dat kan ik me voorstellen. Dat zie je nu vaak ook. Dat je vervolgens gaat concluderen dat de mensheid daardoor met voortplanting die zonde doorerft... en dat dat dan wordt beargumenteerd met "accepteer het en doe er wat aan", da's ronduit tragisch
Wat heeft het voor zin om een test te maken als gevolg van een crisis als er vervolgens helemaal geen gevolgen aan vast zitten?
pi_49927852
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:45 schreef Triggershot het volgende:
Mwa, zij hebben god mee. Dit lijkt me een oneerlijke strijd voor niet-gelovigen.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:48:05 #239
pi_49927853
quote:

[..]

Dat is alleen een logische redenatie als je in God geloofd.

Ten eerste bestonden niet alle (soorten) dieren naast elkaar. Voor de dinosauriers uitstierven 65 miljoen jaar geleden bestond het complete bestand aan zoogdieren uit knaagdieren en kleiner.

Ten tweede -edit-
pi_49927856
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:41 schreef Bensel het volgende:

[..]

Euhm.. je bent niet echt coherent aan het praten. oersoep is niet gelijk aan DNA. en hoezo 'ook een spectrum van leven'? Heeft hij dat ook ergens anders gedaan, of op een ander tijdstip?
Om nog maar even te zwijgen over dat incoherente gebrabbel over de 'cambrian explosion'. Wel aardig dat creationisten nog steeds de kritiek op de evolutietheorie aanhalen die al door Darwin zelf in The origin of species behandeld werd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_49927890
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:46 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Doe je mee.

Schild?
pi_49927925
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:46 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Doe je mee.

Ik ben gelovig.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:50:16 #243
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_49927928
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Schild?
Dat was even een vermakelijk moment.
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben gelovig.
Weet ik. Daarom juist, balans is belangrijk.
Zyggie.
pi_49927935
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is alleen een logische redenatie als je in God geloofd.

Ten eerste bestonden niet alle (soorten) dieren naast elkaar. Voor de dinosauriers uitstierven 65 miljoen jaar geleden bestond het complete bestand aan zoogdieren uit knaagdieren en kleiner.

Ten tweede -edit-
Maar er is wel een 'explosie van variatie'.
pi_49927944
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:48 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Mwa, zij hebben god mee. Dit lijkt me een oneerlijke strijd voor niet-gelovigen.
Ja, God staat aan ons kant
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:54:18 #246
pi_49928063
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben gelovig.
Betekend dat dat je niet in Trilobieten mag geloven omdat ze niet in je religie worden beschreven?
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:54:21 #247
64288 Bensel
Ladderzat
pi_49928065
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

In de conclusie worden de gevonden onderzoeksresultaten toch geinterpreteerd als bewijzen voor of evolutie of creatie....
nee. Daar worden de onderzoeksresultaten opgesomt en in het jusite kader gezet. Gaat vaak over kleine dingen in de biologie zoals een bepaald gen dat voor een bepaalde stof codeert, of de regulatie van een bepaalde suiker ergens in een mitochondrie. Het word dus link als iemand de conclusie trekt dat eiwit A iets doet omdat het zo gemaakt is door de schepper, in plaats van niet te weten hoe hetkomt. (en dat later bekend word dat het door een specifieke eiwitvouwing komt). Dat is een voorbeeld van een verkeerde conclusie. Het had net zo goed kunnen zijn dat de conclusie is dat eiwit A een bepaald iets doet omdat er een bepaald stofje in zit (terwijl later dus blijkt dat het door een specifieke eiwitvouwing komen). Die conclusie is net zo fout. Ik zeg alleen maar dat als je iets gaat verklaren door een schepper je altijd fout zit (want de echte verklaring is dat je het OF niet weet hoe het komt, OF ergens iets verkeerd hebt gedaan)
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:54:22 #248
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49928068
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is geen argument, ik ken mensen die zelfs de holocaust kunnen rechtvaardigen.

Maar de holocaust is natuurlijk ook maar een geloof.
ja, maar toch zijn er mensen die zo denken, hoor.
Als Jezus boos was, was het terecht, dus dan mag het.
Niet meer actief op Fok!
pi_49928122
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Betekend dat dat je niet in Trilobieten mag geloven omdat ze niet in je religie worden beschreven?
Mijn reactie heeft geen verband met trilobieten.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:56:30 #250
pi_49928154
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar er is wel een 'explosie van variatie'.
Dat gebeurd regelmatig als de omstandigheden veranderen. Er was vast een explosie toen de eerste landdieren ontstonden, toen de Dino's massaal doodgingen was er een explosie van zoogdieren en met de klimaatsverandering krijgen we weer een explosie. Onderdeel van de evolutie. Niks bijzonders eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')