abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49898631
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 18:48 schreef CrazyTaxi het volgende:

[..]

Omdat er geen aanknopingspunten zijn? De evolutie staat los van welke religie dan ook. De evolutie is puur een aangelegenheid gebaseerd op natuurwetten. In mijn optiek is religie een opvatting om kennis-hiaten van een individu op een simpele manier te doen opvullen. Kortom, elke topic om welke religie dan ook dichterbij en of aanknopingspunten te vinden bij de evolutietheorie is dan ook een farce.
Mooi, scheiden we voortaan jouw standpunten over evolutie en religie met je vooroordelen over mij graag?
pi_49898680
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 18:26 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Je kan wel in goed geloven, maar dat betekent niet dat je alles wat in de Bijbel staat moet geloven. Het werd namelijk voor aanzienlijke tijd mondeling overlevert, alvorens schrijven werd uitgevonden en het genoteerd werd. Bij voorbaat weet je dus al dat niet alles exact gelijk is aan wat de bedenker van dit verhaal vertelde.

Je schuift de gehele evolutietheorie dus eigenlijk aan de kant, omdat je per sé wil dat God de Schepper is van alles en je wilt niet anders zien, ondanks argumenten e.d.
Vreemd.
Ik schuif helemaal geen evolutie aan de kant. Evolutie is voor mij even reëel als het toetsenbord waar ik deze (on)zin intik.

God is even reëel voor mij. Kwestie van ervaren. Alleen kan ik bij God niet met mijn verstand terwijl evolutie wel goed te begrijpen is.
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 18:37 schreef onemangang het volgende:
Waarom zou de wereld zinvoller zijn als deze geschapen zou zijn door een God?
Voor mij niet, maar voor hen die in God_de_Schepper geloven is ons hele bestaan daarmee een bewuste daad van God.
quote:
Als God zou bestaan en de wereld zou hebben geschapen dan zou de wereld slechts een instrument ter zelfbevrediging voor deze almachtige dicator zijn. Vanuit ons perspektief is daar weinig zinvols aan te ontdekken.
Ja, dat weet ik ook allemaal niet. Ik geloof niet in een God voor wie het ene reet uitmaakt of ik nu precies doe wat Hij wil, of niet.
Als het Hem wel uit zou maken, zou iik namelijk precies doen wat Hij wil, want Hij is almachtig.

Ten principale geloof ik dat wij mensen de profiterende partij zijn in de relatie God-mens. Wij zijn behoeftig, Hij niet.
God de Vader, als in het christendom dus. Hij die uit Zijn volmaaktheid ons onvolmaakte mensen wil helpen, onderrichten, steunen, liefhebben.

Ik vind het ook vreselijk dan mensen over Hem praten alsof het een wraakzuchtige, jaloerse sadist is, die speciaal een hel gemaakt heeft voor mensen die Hem afwijzen.
Mensen die zoiets doen vind ik satantjes.
Pfff, beetje roddelen en kwaadspreken over God...
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_49899005
quote:

[..]

Als God zou bestaan en de wereld zou hebben geschapen dan zou de wereld slechts een instrument ter zelfbevrediging voor deze almachtige dicator zijn. Vanuit ons perspektief is daar weinig zinvols aan te ontdekken.
Heb je zo'n hekel aan het leven? Zonee, waarom zou dat genieten van het leven niet iets zinvols kunnen zijn?
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_49899093
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 18:59 schreef Masterix het volgende:

[..]

Ik schuif helemaal geen evolutie aan de kant. Evolutie is voor mij even reëel als het toetsenbord waar ik deze (on)zin intik.

God is even reëel voor mij. Kwestie van ervaren. Alleen kan ik bij God niet met mijn verstand terwijl evolutie wel goed te begrijpen is.
[..]

Voor mij niet, maar voor hen die in God_de_Schepper geloven is ons hele bestaan daarmee een bewuste daad van God.
[..]

Ja, dat weet ik ook allemaal niet. Ik geloof niet in een God voor wie het ene reet uitmaakt of ik nu precies doe wat Hij wil, of niet.
Als het Hem wel uit zou maken, zou iik namelijk precies doen wat Hij wil, want Hij is almachtig.

Ten principale geloof ik dat wij mensen de profiterende partij zijn in de relatie God-mens. Wij zijn behoeftig, Hij niet.
God de Vader, als in het christendom dus. Hij die uit Zijn volmaaktheid ons onvolmaakte mensen wil helpen, onderrichten, steunen, liefhebben.

Ik vind het ook vreselijk dan mensen over Hem praten alsof het een wraakzuchtige, jaloerse sadist is, die speciaal een hel gemaakt heeft voor mensen die Hem afwijzen.
Mensen die zoiets doen vind ik satantjes.
Pfff, beetje roddelen en kwaadspreken over God...
Dus God is alleen maar bezig met onze behoeften vervullen?
pi_49900241
quote:

Ik geloof niet in een God voor wie het ene reet uitmaakt of ik nu precies doe wat Hij wil, of niet.
Maar je weet het niet, dus kan je doen en laten wat je wil, ondanks dat er dingen in de Bijbel staan.
pi_49900317
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dus God is alleen maar bezig met onze behoeften vervullen?
Zelf heeft Hij er geen.
Dat zou onvolmaakt zijn.
Dat is onze eigenschap: onvolmaakt, zondig, behoeftig.
Zelfs van Hem eren, Hem dienen en Hem lofprijzen zijn wij de enigen die profiteren, toch?

Ja dus, maar dat maakt God geen sinterklaas. Het gaat niet om kadootjes, niet om wat wij denken te willen, maar om wat wij nodig hebben: dat weet Hij.
Het gaat in wezen om Liefde. Denk geloof ik.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_49900612
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:36 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Maar je weet het niet, dus kan je doen en laten wat je wil, ondanks dat er dingen in de Bijbel staan.
Hoezo zou ik kunnen doen en laten wat ik wil?

Bepaalde wetten (zwaartekracht) kan ik niet overtreden, spijswetten weer wel: ik verwacht geen straf voor de kalsmedaillionnetjes of het fijne, begeleidende wijntje dat ik nu naar binnen werk. Zulke dingen vind ik onzin.
En wetten als de Tien Geboden wil ik niet overtreden.
pi_49901574
Please, hou op met het verhaal, dat een god zin in het leven zou brengen of uberhaupt een zinvolle concept zou zijn.

Moet je nagaan. Iets maakt dit universum met miljarden x miljarden planeten en sterren en dan op 1 planeetje in dit hele universum maakt hij de mens. Of ja, dat doet die via evolutie. Dan vervolgens laat het ons allerlei dingen lijden, zoals natuurrampen, de mens zelf(;P), ziektes, straling, meteoren, supernova etc.. Natuurlijk zijn er positieve dingen in dit leven, zoals seks, liefde en dat soort (on)zin. Maar zoiets almachtig en alwetend maakt ons puur voordat? En weegt niet echt op tegen de negatieve kant van het leven.

Tering dat iets moet zich wel kapot vervelen en letten zeker niet op toen hij het universum maakte.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_49901625
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:45 schreef Masterix het volgende:

[..]

Want? 'God maakt het toch niet uit wat iemand precies wel en niet doet?'
pi_49901893
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:07 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Want? 'God maakt het toch niet uit wat iemand precies wel en niet doet?'
Doe eens even wat meer opschrijven dan one-liners plies: ik snap geen fuck van wat je bedoelt.
pi_49902435
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:45 schreef Masterix het volgende:

[..]

quote:

Ik geloof niet in een God voor wie het ene reet uitmaakt of ik nu precies doe wat Hij wil, of niet.
Oja.
Begrijp je het nu wel, of moet ik het spelenderwijs met kleuren uitleggen?
pi_49902458
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:05 schreef Devion het volgende:
Please, hou op met het verhaal, dat een god zin in het leven zou brengen of uberhaupt een zinvolle concept zou zijn.
Wat geeft jouw leven zin dan?

Muziek? Houden sommige mensen niet van.
Vrouwen? Ook kwestie van smaak.
Geld? Macht? Roem? Voor de één belangrijk, voor de ander niet.
Iedereen heft z'n ding. Ik hoop jij ook.

Blij dat ik niet in een wereld leef waarin ik niet bezig mag zijn met wat ik belangrijk vind, terwijl Deviion daar anders over denkt.
pi_49902491
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:26 schreef OldJeller het volgende:

[..]

[..]

Oja.
Begrijp je het nu wel, of moet ik het spelenderwijs met kleuren uitleggen?
Nee en nee.

Wat is je punt?
pi_49902574
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:27 schreef Masterix het volgende:

[..]

Nee en nee.

Wat is je punt?
Dat je jezelf tegenspreekt.
Eerst zegt je dat een God het niet uitmaakt wat je allemaal wel en niet uitspookt.
Daarna zeg je dat je bepaalde dingen niet wilt doen, zoals de Tien Geboden overtreden (vanwege een God?).
pi_49902977
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:29 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat je jezelf tegenspreekt.
Eerst zegt je dat een God het niet uitmaakt wat je allemaal wel en niet uitspookt.
Daarna zeg je dat je bepaalde dingen niet wilt doen, zoals de Tien Geboden overtreden (vanwege een God?).
Ah, dat bedoel je...

Nee, niet vanwege een God (die dat verbiedt) houd ik me graag aan de Tien Geboden. Meer omdat het minimum-regels zijn voor een beetje leefbare maatschappij. Omdat ze appeleren aan menselijkheid. Omdat ze op een bepaalde manier logisch zijn: sociaal logisch en ook psycho-logisch.

Net zoals ik me aan de Nederlandse wet houd. Dat maakt voor mij mijn leven makkelijker. Goede wetten zijn in het algemeen belang en daarmee ook in het belang van (verreweg de meeste) individuen.
Ik houd me niet aan de Nederlandse wetten om Donner of Balkenende te plezieren maar omdat het in mijn belang is. En in het belang van hen die ik liefheb, wat ook weer mijn belang is..
Nou ja.
Dat dus.
pi_49903048
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:39 schreef Masterix het volgende:

[..]

Ah, dat bedoel je...

Nee, niet vanwege een God (die dat verbiedt) houd ik me graag aan de Tien Geboden. Meer omdat het minimum-regels zijn voor een beetje leefbare maatschappij. Omdat ze appeleren aan menselijkheid. Omdat ze op een bepaalde manier logisch zijn: sociaal logisch en ook psycho-logisch.

Net zoals ik me aan de Nederlandse wet houd. Dat maakt voor mij mijn leven makkelijker. Goede wetten zijn in het algemeen belang en daarmee ook in het belang van (verreweg de meeste) individuen.
Ik houd me niet aan de Nederlandse wetten om Donner of Balkenende te plezieren maar omdat het in mijn belang is. En in het belang van hen die ik liefheb, wat ook weer mijn belang is..
Nou ja.
Dat dus.
Ah, op die manier. Dat is begrijpelijk. Er zijn immers normen, anders was het chaos.
Babylonische spraakverwarring.
pi_49903181
De tien geboden zijn dan ook goede geboden, daar zal niemand over oneens zijn. Dat het geen hol uitmaakt dat je 8 van de 10 geboden dagelijks overtreedt is een tweede, zelfs God doet daar geen hol aan mocht ie bestaan. Wie liegt er nu weleens niet? Leugentje voor eigen bestwil geloof ik namelijk heel erg in. Ik had namelijk een keer een hele discussie met de moeder van me vriendin, die is gelovig en liegt dan ook werkelijk nooit.

Ik zeg, nou ik wel hoor, als ik weet dat die persoon de waarheid niet zou kunnen trekken. Nou nou dat was uit den boze, dus ik geef als voorbeeld. Stel je kent een vrouw die zielsveel van der man hield maar die man is overleden, jij weet dat die man alles, maar dan ook alles neukte wat er maar rondloopt. Die vrouw zegt dan tegen je, hij was altijd zo goed voor me, vond je ook niet? Dan ga ik toch niet de waarheid vertellen man, dan gaat ze kapot van de pijn en ze heeft er ook nog eens geen ENE RUK aan dat ze het weet. Dus 10 geboden zijn goed, maar niet heilig.
pi_49903829
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:41 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ah, op die manier. Dat is begrijpelijk. Er zijn immers normen, anders was het chaos.
Babylonische spraakverwarring.
Verstandige normen ...maar geen wetten als "Gij zult geen varkensvlees eten" waar dan in sommige kringen achtelijke discussies over ontstaan als "mag gelatine (deels/soms varkensproduct) dan wel?" omdat mensen werkelijk bang worden dat ze voor een Haribo-snoepje_met_fout_gelatine moeten boeten in het vuur. Of zoiets: gebeurt echt dan mensen zich daar druk opver maken .

Alsof God enige interesse zou hebben in welk merk snoepje je eet...

Maar goed, dit is mijn opvatting.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:42:17 #119
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_49905720
quote:

[..]

Waarom zou de wereld zinvoller zijn als deze geschapen zou zijn door een God? Als God zou bestaan en de wereld zou hebben geschapen dan zou de wereld slechts een instrument ter zelfbevrediging voor deze almachtige dicator zijn. Vanuit ons perspektief is daar weinig zinvols aan te ontdekken.
Omdat er dan een reden is. Een doel. Een nut. De meeste mensen vinden het lastig te accepteren dat er geen doel is.

Dat jij (en ik) de aangevoerde redenen onlogisch, wereldvreemd, onsmakelijk of onacceptabel vinden is onze afwijking (gezien het feit dat de wereld voor 70-90% uit theisten bestaat).
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_49911504
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:42 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Omdat er dan een reden is. Een doel. Een nut. De meeste mensen vinden het lastig te accepteren dat er geen doel is.

Dat jij (en ik) de aangevoerde redenen onlogisch, wereldvreemd, onsmakelijk of onacceptabel vinden is onze afwijking (gezien het feit dat de wereld voor 70-90% uit theisten bestaat).
Soms heb ik het idee dat je heel dicht bij God zit beste wijsneus. Eigenlijk wil je wel geloven maar iets in je stribbelt tegen.
Mijn advies laat het los. Er zal een wereld voor je openen
---o---
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 mei 2007 @ 00:05:49 #121
862 Arcee
Look closer
pi_49912099
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 00:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Volgens mij pleiten de gaten, onjuistheden en aangetroffen gevallen van inconsistentie met de evolutietheorie voor creatie + een hoop bewijs wat voor evolutie gebruikt wordt kan ook geinterpreteerd worden als bewijs voor creatie.
Die gaten geven alleen aan dat die stukjes nog nader onderzocht moeten worden. Het niet direct antwoord hebben op een vraag pleit niet automatisch voor het bestaan van een creator.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_49914417
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 00:05 schreef Arcee het volgende:

[..]

Die gaten geven alleen aan dat die stukjes nog nader onderzocht moeten worden. Het niet direct antwoord hebben op een vraag pleit niet automatisch voor het bestaan van een creator.
Ook al ze rechtstreeks tegen de evolutietheorie ingaan?
  woensdag 30 mei 2007 @ 06:09:46 #123
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_49914884
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 02:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Kom maar op: De evolutietheorie wetenschappelijk weerleggen. #9
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_49915239
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 02:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, je stelt de vraag verkeerd.

Ook als ze mij hebben laten geloven dat ze rechtstreeks tegen de evolutietheorie ingaan?

Ik bedoel, de evolutietheorie is zo goed als bewezen, alleen gelovigen kunnen er gewoonweg niet aan, dus proberen ze van alles en nog wat te "bewijzen" wat tegen de evolutietheorie ingaat. Wat meestal resulteert in een "flawed" verhaal. Gooi al jouw zogenaamde theorien die tegen de evolutietheorie ingaan maar eens in http://talkorigins.org
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:04:23 #125
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_49916160
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:50 schreef mariox het volgende:

[..]

Soms heb ik het idee dat je heel dicht bij God zit beste wijsneus. Eigenlijk wil je wel geloven maar iets in je stribbelt tegen.
Mijn advies laat het los. Er zal een wereld voor je openen
Ik kan mij nou eenmaal goed inleven omdat ik zelf gelovig was. Maar maak je geen illusies mariox. Als ik iets ben dan is het een evangelische atheist
Siamo Tutti Antifascisti!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')