je snapt hem niet hequote:Op maandag 28 mei 2007 21:05 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Die van Zidane was een volley, geen kopbal
quote:Op maandag 28 mei 2007 21:09 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Jawel, maar mijn post was sarcastisch bedoeld als je het niet wist
Natuurlijk niet, want dit is Bergkampf!1!1!!11!!quote:Op maandag 28 mei 2007 21:14 schreef Zwoerd het volgende:
Stel dat, pak hem beet, Crespo exact dezelfde goal in de laatste minuut, in een kwartfinale tegen bijvoorbeeld Spanje had gemaakt, vraag ik me af of die goal Uberhaupt genomineerd zou worden.
Dat dus...quote:Op maandag 28 mei 2007 21:10 schreef toma het volgende:
Bergkamp. Alhoewel ik die goal tegen Newcastle van Bergkamp mooier vond. Deze was misschien belangrijker en wordt daarom door sommigen als mooier beschouwd.
ach ja, er zijn zoveel factoren, en de ene vind dit mooier/indrukwekkender/belangrijker dan de andere. En hoeveel goals zijn er ueberhaupt al niet gescoord in het voetbal?quote:Op maandag 28 mei 2007 21:14 schreef Zwoerd het volgende:
Stel dat, pak hem beet, Crespo exact dezelfde goal in de laatste minuut, in een kwartfinale tegen bijvoorbeeld Spanje had gemaakt, vraag ik me af of die goal Uberhaupt genomineerd zou worden.
Daar zie jij het dus mooi verkeerd, het maakt niks uit wie hem maakt, maar hoe die gemaakt wordt! En die van martha is mooier dan die van bergkamp!quote:Op maandag 28 mei 2007 21:36 schreef Jaggunsu het volgende:
[..]
ach ja, er zijn zoveel factoren, en de ene vind dit mooier/indrukwekkender/belangrijker dan de andere. En hoeveel goals zijn er ueberhaupt al niet gescoord in het voetbal?
het is zoiets als de mooiste vrouw uit 10000 missen kiezen...we zullen het wel nooit eens worden wie de lekkerste is
Tussen deze 2 wordt het toch echt wel Bergkamp. Wat doet die Marta daar ueberhaupt...belachelijk dat ie bv. tegen een Maradona-solo, Bergkamp omhaal (den Bosch) annex volley (Rusland) of Zidane knal wint.
Bullshit.quote:Op maandag 28 mei 2007 21:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Daar zie jij het dus mooi verkeerd, het maakt niks uit wie hem maakt, maar hoe die gemaakt wordt!
Ja, dat verhaal ken ik nou wel, elke goal van Henry, Bergkamp of Zidane is per defenitie al een wereldgoal, ik prefereer pareltjes en die kunnen ook door onbekenden worden gemaakt zoals Martha!quote:Op maandag 28 mei 2007 22:52 schreef WeebI het volgende:
[..]
Bullshit.
"mooiste goal" kan door iedereen anders opgevat worden. Er zijn verschillende factoren die meespelen, zoals:
- de schoonheid van het doelpunt zelf (balcontrole, opzet, snelheid)
- het tijdstip van het doelpunt (vroeg of laat in de wedstrijd, jaartal)
- alles eromheen (klein stadion, groot stadion, publiek, commentaar)
- de competitie (wk, cl, hoogste divisie, lagere divisie)
en helaas soms ook de naam van de doelpuntenmaker
Ik vergeet vast nog wel wat, maar dit alles wordt door iedereen anders beoordeeld. De één waardeert balcontrole meer dan het tijdstip, een ander juist andersom.
Er bestaat dan ook geen definitie van een "mooiste goal", vandaar een tournament als deze.
klopt. Maar bij die van Bergkamp stond er iets meer op t spel en id laatste minuut zo`n doelpunt zorgt wel voor de nodige ontlading.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 00:09 schreef BB-boy het volgende:
Die van Martha is technisch gezien knapper.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 00:15 schreef BB-boy het volgende:
Het gaat om het mooiste doelpunt, niet om het mooiste moment. Daarom snap ik ook niet dat deze goal in de finale staat en gaat winnen.
de definitie van 'het mooiste doelpunt' mag iedereen zelf bepalen. Die van Martha was technisch een stuk knapper als die van Bergkamp. Maar wanneer je een goal in de eerste divisie scoort of het winnende doelpunt in de kwartfinale van een WK maakt wel een verschil voor mij.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 00:15 schreef BB-boy het volgende:
Het gaat om het mooiste doelpunt, niet om het mooiste moment. Daarom snap ik ook niet dat deze goal in de finale staat en gaat winnen.
Heb je er beelden van?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:21 schreef Soul79 het volgende:
Zo'n goal als Martha maakte heb ik ooit ook eens gemaakt in de B1.
Alleen was die van mij technisch net iets knapper.
Ik snap niet waarom mijn goal dan niet hier in de finale staat.
Is zeker omdat Martha bij RBC speelt en ik in de B1, maar dat zou geen rol mogen spelen vind ik.
Idd, als hij er beelden van heeft krijgt ie mijn stem mits het daadwerkelijk beter uitgevoerd is!quote:
Martha dus, als je dan toch uit deze twee moet kiezenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 00:15 schreef BB-boy het volgende:
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:53 schreef Soul79 het volgende:
Bergkamp natuurlijk.
Zo'n goal van een nobody uit Roosendaal, tegen AGOVV nog welis iedereen na een jaar alweer vergeten.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 00:15 schreef BB-boy het volgende:
Het gaat om het mooiste doelpunt, niet om het mooiste moment.
Alsjeblieft:quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:48 schreef WeebI het volgende:
zou iemand ook een gifje kunnen maken van Martha's goal?
Je kunt ook overdrijven. Ik bedoel, RBC-AGOVVquote:
Omdat ze niet 300.000 keer herhaald worden, maar dat wil niet zeggen dat ze minder mooi zijn.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:23 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Je kunt ook overdrijven. Ik bedoel, RBC-AGOVV![]()
In het amateurvoetbal en bij de F-jes worden vast ook schitterende goals gemaakt. En ik noem eens een dwarsstraat: de goal van Gascoigne tegen Schotland, op op EK '96 nota bene. Was ook briljant, maar toch al lang weer vergeten.
Die had ik ook genomineerd, maar die is ergens onderweg gesneuveld.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:38 schreef Soul79 het volgende:
Gascoigne tegen Schotland in 1996
Prachtgoal van die dikzak![]()
Ik kan me absoluut niet in beide finalisten vinden, dus idem dito.quote:
Ik vind dat er maar 2 dingen echt tellen, dat is de schoonheid van de goal en het niveau waarop de goal is gemaaktquote:
Dat dusquote:
Je hebt gelijk, als deze goal ook 300.000 keer herhaald was, zou ie ook wel zijn genomineerdquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:37 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Omdat ze niet 300.000 keer herhaald worden, maar dat wil niet zeggen dat ze minder mooi zijn.
welk doelpunt had van jou moeten winnen?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:01 schreef tong80 het volgende:
Ik ga het nu zeggen :
Ik heb ook zulke doelpunten als Mathla gemaakt. Ik zou me echter doodschamen was ik genomineerd geweest.
Maradona. Samen met Pele de beste voetballer van de wereld ooit. Speelt na het mislukte WK-82 in 86 zijn beste voetbal. Heel hert toernooi briljant. Al jaren beschouwed als beste ter wereld maar het nooit echt waar kunnen maken.Tot 86. In iedere wedstrijd blinkt ie uit. Dan de kwartfinale tegen Engeland. Hij ontvangt de bal opm eigen helft.neemt hem niet normaal an maar met en dubbele beweging onderkant linker en rechter voet. Passeert een Engelsman. JKe gaat er eens voor ziten. Passeert er nog één. De al gepasseerde eerste speler komt terug en wordt weer het bos ingestuurd. Je schuioft naar voren op je stoel. Diego passeer nog een Engelse speler en nadert het strafschoppengeboed. Nu zal ie wel afspelen denk je. Nee Diego gaat door passeert nog een speler en is inmiddels in het strafschoppengebied. Tong staat op-m uit zijn stoel en denkt het zal toch niet waar zijn ?quote:Op woensdag 30 mei 2007 00:17 schreef toma het volgende:
[..]
welk doelpunt had van jou moeten winnen?
Die van Arveladze vind ik ook mooier dan die van Martha inderdaad. Echter, met Bergkamp als winnaar kan ik wel levenquote:Op woensdag 30 mei 2007 02:24 schreef Fides het volgende:
Haha, mensen, mensen, die goal van Martha is gewoon een leuke actie die denk ik iedereen op de training wel eens deed. Niet dat het altijd goed ging, maar het is niets magisch. Daarentegen zijn er doelpunten uitgestemd (MvBasten vs Ussr, MvBasten vs Den Bosch, Bergkamp vs Newcastle, Maradona vs Engeland) die wel magisch waren. Ook dat doelpunt van Arveladze, wat enigszins op deze goal lijkt, vind ik genialer.
quote:
Nee dit is absurdquote:Op woensdag 30 mei 2007 16:53 schreef methodmich het volgende:
Ach, er is nog nooit een toernooi geweest waarin iedereen zich kon vinden in beide finalisten, dus dat is niet nieuw. Je moet wel blijven stemmen tong.
die vind ik inderdaad toch mooier dan die tegen argentiniequote:Op maandag 28 mei 2007 21:36 schreef One_conundrum het volgende:
ik boycot het sinds bergkamp tegen NUFC eruit is![]()
Een fraaiere versiequote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:38 schreef Soul79 het volgende:
Gascoigne tegen Schotland in 1996
Prachtgoal van die dikzak![]()
Ik was volgens mij nog niet geregistreerd met het nomineren, zat deze er uberhaupt bij of is ie afgehaakt?quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:19 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Wow, supergoal![]()
Mendieta was natuurlijk sowieso![]()
Ok, bedanktquote:Op woensdag 30 mei 2007 21:25 schreef Soul79 het volgende:
Hij staat wel bij de 256 deelnemers in de OP van deel 1 (nummer 47). Hij zal dus onderweg ergens gesneuveld zijn.
Helemaal mee eens. Een mooiere goal is er nimmer gemaakt en zal nooit meer gemaakt worden. Zelfs Theo Reitsma werd lyrisch en dat wil wat zeggen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 00:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Maradona. Samen met Pele de beste voetballer van de wereld ooit. Speelt na het mislukte WK-82 in 86 zijn beste voetbal. Heel hert toernooi briljant. Al jaren beschouwed als beste ter wereld maar het nooit echt waar kunnen maken.Tot 86. In iedere wedstrijd blinkt ie uit. Dan de kwartfinale tegen Engeland. Hij ontvangt de bal opm eigen helft.neemt hem niet normaal an maar met en dubbele beweging onderkant linker en rechter voet. Passeert een Engelsman. JKe gaat er eens voor ziten. Passeert er nog één. De al gepasseerde eerste speler komt terug en wordt weer het bos ingestuurd. Je schuioft naar voren op je stoel. Diego passeer nog een Engelse speler en nadert het strafschoppengeboed. Nu zal ie wel afspelen denk je. Nee Diego gaat door passeert nog een speler en is inmiddels in het strafschoppengebied. Tong staat op-m uit zijn stoel en denkt het zal toch niet waar zijn ?
Jawelo nog een speler gaat eraan. Alloeen voor de doelman nu. Hij heeft 3 keuzes. Schieten, de bal afgeven of....... en ja hioj doet het hij ipasseert ook ide keeper. Ik sta inmiddles mert kippenvel te juichen en Maradona schuift de bal het doel in. Ik wist het. Dit is het mooiste doelpunt ooit en ik was er getuigen van. De schoonheid geëtaleerd op het hoogste podium maakt het extra uniek. Ongeëvenaard.
Overtuigd ?
http://youtube.com/watch?v=nXzXsdZJ5AQquote:Op donderdag 31 mei 2007 00:06 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Een mooiere goal is er nimmer gemaakt en zal nooit meer gemaakt worden.
Komt in de buurt. Maar Maradona deed het op een WK-eindronde, Messi in een bekerwedstrijdje.quote:Op donderdag 31 mei 2007 00:09 schreef BB-boy het volgende:
[..]
http://youtube.com/watch?v=nXzXsdZJ5AQ
Maar Maradona werd echt heel slecht verdedigd.... Iemand die op volle snelheid en alle ruimte heeft moet je niet gaan verdedigen door stil te staan en hem op te wachten, zoals die 2 Engelsen dedenquote:Op donderdag 31 mei 2007 00:15 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Komt in de buurt. Maar Maradona deed het op een WK-eindronde, Messi in een bekerwedstrijdje.
Klopt inderdaad, maar datzelfde argument kun je voor de goal van Messi gebruiken.quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:19 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Maar Maradona werd echt heel slecht verdedigd.... Iemand die op volle snelheid en alle ruimte heeft moet je niet gaan verdedigen door stil te staan en hem op te wachten, zoals die 2 Engelsen deden![]()
De hakbal van Madjer dus.quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:12 schreef WeebI het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, maar datzelfde argument kun je voor de goal van Messi gebruiken.
De allermooiste goals worden imo gemaakt als spelers helemaal geen zicht hebben op het doel of de bal, en toch scoren op instinct. Dat maakt een goal briljant.
En bij die goal speelt ook mee dat het een finale van een EC-1 was.quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:34 schreef Soul79 het volgende:
[..]
De hakbal van Madjer dus.
Technisch eigenlijk heel simpel, maar 99% van de spelers gaat in een dergelijk geval kappen en draaien waarmee het moment verloren gaat.
En dat de doelpuntenmaker uiteindelijk won.quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
En bij die goal speelt ook mee dat het een finale van een EC-1 was.
Wil ik wel eens zien, die goal.quote:Wit-Rusland-Bulgarije 0-2
Dimitar Berbatov bewees in Minsk een topspits te zijn. De spits van Tottenham Hotspur maakte beide doelpunten tegen Wit-Rusland. Zijn eerste was magistraal. In de 28ste minuut legde hij vier tegenstanders in de luren om met buitenkantvoet rechts hoog af te ronden. Net na rust scoorde Berbatov met een droog schot met zijn linkervoet.
http://www.youtube.com/watch?v=pGA_pVBGfpkquote:
Tis nu half 9quote:Op zondag 3 juni 2007 19:43 schreef WeebI het volgende:
Ik heb een foutje gemaakt. In de OP staat dat er gestemd kan worden tot volgende week zondag, maar ik bedoelde natuurlijk tot vandaag. In ieder geval kan degene die nog niet gestemd heeft en dat nog wel wil doen dat nog tot half 9 vanavond.
excuses voor dat foutje
Dimitarquote:Op zondag 3 juni 2007 20:26 schreef -Mo- het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=pGA_pVBGfpk
Vanaf 43 seconden. Het schot daarvoor is ook wel aardig.
Passeeractie is een gelukkie, maar de afwerking is klasse.quote:Op zondag 3 juni 2007 20:26 schreef -Mo- het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=pGA_pVBGfpk
Vanaf 43 seconden. Het schot daarvoor is ook wel aardig.
Aah, erkenningquote:
quote:
Leuk overzichtjequote:De mooisten per competitie:
Wereldkampioenschap: Dennis Bergkamp (Nederland - Argentinië 1998)
Europees Kampioenschap: Marc Overmars (Nederland - Joegoslavië 2000)
Champions League: Zinedine Zidane (Real Madrid - Bayer Leverkusen 2002)
UEFA Cup: Francelino Matuzalem (Shakhtar Donetsk - Sevilla 2007)
Eredivisie: Marco van Basten (FC Den Bosch - Ajax 1986)
Tweede divisie: Benjamin Martha (AGOVV - RBC Roosendaal 2006)
Engeland: Tony Yeboah (Wimbledon - Leeds United 1995)
Spanje: Mariano Pernía (Getafe - Barcelona 2006)
Italië: Rodrigo Taddei (AS Roma - Cagliari 2006)
Overig: George Best (San José Earthquakes - ??)
Ronaldinho wordt eens niet genoemd, moet jij toch leuk vindenquote:
Je ziet het niet hè?quote:Op zondag 3 juni 2007 22:04 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Ronaldinho wordt eens niet genoemd, moet jij toch leuk vinden
Inmiddels gefixtquote:Op zondag 3 juni 2007 22:05 schreef TerroRobbie het volgende:
Tis gewoon de eerste divisie hoor.
quote:Op zondag 3 juni 2007 22:10 schreef WeebI het volgende:
[..]
Je ziet het niet hè?
Kijk eens naar de poster van het bericht.
Wat heeft voetbalkennis wtb historie te maken bij het waarderen van goals dan?quote:Op zondag 3 juni 2007 23:49 schreef golfer het volgende:
Jammer dat de voetbalkennis van de users zo beperkt is gebleken tot de recente historie en de mooiste doelpunten ooit gesneuveld zijn in dit tournament.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |