quote:Op donderdag 31 mei 2007 02:03 schreef Kees22 het volgende:
Maar dat betekent, dat er in Nederland anno 2007 volwassen, goed opgeleide mensen zijn, die nog nooit van de evolutie hebben gehoord?![]()
![]()
![]()
![]()
da katholieken doen er sowieso wat minder moeilijk over hier, denk ik?quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Geldt dat niet voornamelijk voor gereformeerde scholen trouwens? Ik heb zowel R.K basisonderwijs als R.K. voortgezet onderwijs gehad. Leerlingen en leraren vielen eerder lachend van hun stoel als het letterlijke scheppingsverhaal serieus behandeld zou zijn dan bij onderwijs over de evolutietheorie.
Dat moet niet, hoor. Dat maken sommige creationisten ervanquote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:13 schreef floris.exe het volgende:
De evolutietheorie is één van de meest elegante theorieën die ik ken. Ik vind het betreurenswaardig, dat deze zich nog steeds moet bewijzen tegenover die achterlijke religieuze scheppingsmythen.
Zolang creationisten nog zoveel macht hebben, zal er altijd een bepaalde mate van strijd geleverd moeten worden. Laten we vooral ook niet die ID hype van een jaar of twee geleden vergeten. Dat deed behoorlijk wat stof opwaaien in onderwijs- en wetenschapsland.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:16 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat moet niet, hoor. Dat maken sommige creationisten ervan
Het is (in de ontwikkelde wereld) inderdaad voornamelijk een protestants probleem.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:10 schreef Parafernalia het volgende:
da katholieken doen er sowieso wat minder moeilijk over hier, denk ik?
Waar moet strijd geleverd worden? Creationisten hebben helemaal geen macht in de wetenschap. In journals, universiteiten en dergelijke wordt geen creationisme verkondigd hoor. Als je doelde op het publieke domein, dan gelden er hele andere regels en heeft creationisme net zo veel te zeggen als evolutionisme. Daar zou dan inderdaad misschien wel strijd tussen kunnen plaatsvinden.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:18 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Zolang creationisten nog zoveel macht hebben, zal er altijd een bepaalde mate van strijd geleverd moeten worden.
Ik heb het inderdaad over het publieke domein. Dat is wat de meeste mensen interesseert. Het wetenschappelijke domein interesseert de meeste mensen weinig.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:12 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Waar moet strijd geleverd worden? Creationisten hebben helemaal geen macht in de wetenschap. In journals, universiteiten en dergelijke wordt geen creationisme verkondigd hoor. Als je doelde op het publieke domein, dan gelden er hele andere regels en heeft creationisme net zo veel te zeggen als evolutionisme. Daar zou dan inderdaad misschien wel strijd tussen kunnen plaatsvinden.
The origin of virtue, Matt Ridleyquote:Laat ik het dan zo zeggen: de verklaring die darwinisten geven voor moraliteit.
Ik vermoed dat het de TS niet gaat om hoe evolutie werkt maar om hoe evolutie gewerkt heeft.quote:Op maandag 4 juni 2007 15:57 schreef Autodidact het volgende:
De theorie mbt. mutatie/selectie (buiten genetische drift om)
1. We observeren mutaties bij het reproduceren (seks/kopiefoutjes/omgevingsfactoren)
2. We zien dat niet alle leven in staat is zich voort te planten
3. De eigenschappen die ertoe leiden dat nageslacht zich wel succesvol voortplant worden behouden in de genenpoel, middels informatie in de dubbele helix
Ik weet niet wat voor dummie je moet zijn om dit niet te begrijpen...
Ik denk dat ik al weet waarom je dat niet hoorde.quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:18 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb op mijn school nooit iets over verschillende ontstaanstheorieën gehoord, nee.
Misschien komt dat doordat ik op het speciaal onderwijs zat? (school voor slechthorenden). Al zou dat niet moeten uitmaken.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 00:24 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het de TS niet gaat om hoe evolutie werkt maar om hoe evolutie gewerkt heeft.
Dat zijn de punten die ik noemde. Je kunt natuurlijk verder gaan met genetic drift, gedrag van DNA/RNA/enzymen, hoe cellen zijn ontstaan, hoe multicellulaire organismen zijn ontstaan, welke rol seks heeft etc.quote:de principes van de evolutieleer voor een leek duidelijk worden uitgelegd
Het heilige boek van de evolutie.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:41 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Na 'Kaas en de evolutietheorie' van Bas Haring (ISBN 90-5240-600-6) zou ik overstappen op 'Evolutie, triomf van een idee' van Carl Zimmer (ISBN 90-274-7583-0)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |