quote:Op maandag 28 mei 2007 18:27 schreef Houtspeer het volgende:
Probeer die aflevering van South Park, zal ik anders een youtube linkje plaatsen?
wat dacht je van Understanding Evolution for teachers Dat is een site van de university van Berkeley en volgens mij speciaal voor dummies geschreven.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:26 schreef Viking84 het volgende:
Zoals de TT al zegt ben ik op zoek naar een boek (of eventueel website) waarin de principes van de evolutieleer voor een leek duidelijk worden uitgelegd. Ik ben een alfa en een ex-christen met 0,0 kennis van alternatieven voor de schepping, dus het moet niet al te ingewikkeld zijn
.
Zou Darwin leesbaar zijn?
Beetje googlen kom je een heel eind:quote:Op maandag 28 mei 2007 18:26 schreef Viking84 het volgende:
Zoals de TT al zegt ben ik op zoek naar een boek (of eventueel website) waarin de principes van de evolutieleer voor een leek duidelijk worden uitgelegd. Ik ben een alfa en een ex-christen met 0,0 kennis van alternatieven voor de schepping, dus het moet niet al te ingewikkeld zijn
.
quote:Op maandag 28 mei 2007 18:32 schreef barthol het volgende:
[..]
wat dacht je van Understanding Evolution for teachers Dat is een site van de university van Berkeley en volgens mij speciaal voor dummies geschreven.
quote:Op maandag 28 mei 2007 18:29 schreef alsem het volgende:
lees "Kaas en de evolutietheorie"
http://video.google.com/videoplay?docid=-7079290349652755994quote:Op maandag 28 mei 2007 18:27 schreef Houtspeer het volgende:
Probeer die aflevering van South Park, zal ik anders een youtube linkje plaatsen?
Darwin is taaie kost hoor, ik heb m een keer bijna uitgelezenquote:Op maandag 28 mei 2007 18:26 schreef Viking84 het volgende:
idd; als je iets van Darwin wilt lezen neem dan een goede bewerking van zijn reisverslagen van de Beagle. Zeer amusant. (Nieuwe vogelsoort ontdekt door het bewaren van de restjes van de maaltijd... Rhea darwinii)quote:Op maandag 28 mei 2007 20:36 schreef Rasing het volgende:
[..]
Darwin is taaie kost hoor, ik heb m een keer bijna uitgelezenpff dat was geen pretje. Bovendien gaf t me niet echt nieuwe inzichten in de evolutietheorie.
Ik denk dat een modern boek je beter helpt.
quote:Op maandag 28 mei 2007 18:29 schreef alsem het volgende:
lees "Kaas en de evolutietheorie"
hoezo moraliteit binnen de evolutietheorie? er is toch ook geen moraliteit in de relativiteitstheorie om maar even iets te noemenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:44 schreef VonHinten het volgende:
Mooi, we hebben het over boeken. Ik zoek een boek wat ingaat op het thema moraliteit binnen het darwinisme / de evolutietheorie. Is dit thema nog steeds actueel? En zo ja, weet iemand een mooie titel voor me?
Ok, dat boekje van Haring zag ik ook al eens liggen idd.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:41 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
![]()
Hele duidelijke en simpele uitleg. Het is volgens mij eigenlijk een kinderboek maar ik vond het een prettig boek om te lezen omdat het echt aan de basis begint. Precies die basis die ik nooit meegekregen heb tijdens mijn schoolcarrière omdat evolutie bij ons niet geleerd werd.
Bas Haring legt naar mijn smaak even iets teveel nadruk op de stelling dat dit alles bewijst dat er dus geen intelligente ingenieur achter zit (alsof hij wil stellen dat evolutie het niet bestaan van God bewijst) maar daar moet je maar even doorheen lezen.
Na 'Kaas en de evolutietheorie' van Bas Haring (ISBN 90-5240-600-6) zou ik overstappen op 'Evolutie, triomf van een idee' van Carl Zimmer (ISBN 90-274-7583-0)
Die ken ik nog niet, ik ben je maar een minuscuul stapje voor op dit gebied.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ok, dat boekje van Haring zag ik ook al eens liggen idd.
Is The selfish gene van Dawins niks?
Dan lijkt me Almost like a whale van Steve Jones geschikter. Dat is een in mijn ogen aardig geslaagde poging om The origin of species te herschrijven op basis van de kennis die we nu hebben.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ok, dat boekje van Haring zag ik ook al eens liggen idd.
Is The selfish gene van Dawins niks?
Hij schrijft leuke stukken in de Volkskrant op zaterdag (afgewisseld met Theo Jansen). Maar hij heeft zo'n lelijke dictie met een harde g en wegvallende r.quote:Op woensdag 30 mei 2007 01:53 schreef CrazyTaxi het volgende:
Zoals Bas Haring zal gaan zeggen op de luister-cd. Evolutie draait om drie elementen:
Variatie
Overerving
Pressie
![]()
Wat ik me afvraag, op wat voor school zat jij, want de meeste scholen (waaronder alle Christelijke) geven als het goed is een inleiding op verschillende ontstaanstheorieen...quote:Op maandag 28 mei 2007 18:26 schreef Viking84 het volgende:
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |