abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49843027
Nav dit topic Vijf herkenningspunten van terreur en mijn reactie Vijf herkenningspunten van terreur waarin ik de vraag aan TS (modje op POL) stel of zij communisten soms erger vindt dan racisten.

Mijn antwoord is: communisten bestaan niet meer, racisten nog wel. Racisme is onuitroeibaar, zeg maar. .
Daarbij communisme en klasse bewustzijn komt voort uit een bepaalde rationele analyse. Nu is die op zich wrs pseudo-wetenschappelijk van aard, maar omdat-ie rationeel is, is-tie wrs niet bevangen van haat. Deze haat komt wel voor bij racisme. Racisme is naast door manipulatie instandgehouden, gewoon redeloos gevoel. Dit maakt het een onuitroeibaar kwaad, dit itt het communisme.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ryan3 op 28-05-2007 03:49:49 ]
I´m back.
  maandag 28 mei 2007 @ 05:23:49 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49843535
Dus als ik het goed begrijp, is het communisme een uitroeibaar kwaad, en het racisme een onuitroeibaar kwaad? Dan zou ik mijn bestrijdingsenergie vooral op het communisme richten, aangezien je daar kans op succes hebt.
The End Times are wild
pi_49843554
Ik vind communisten erger. Zij hebben vaak de eigenschap een kunstmatige 'commune' te kweken. Omdat de meeste mensen niks in de ideën van een communist zien is hiet dus dwang voor nodig. Een communist zal altijd proberen een grote groep, al dan niet met geweld, te beinvloeden. Racisme beperkt zich meestal tot een enkele persoon, die alleen handelt vanuit zijn eigen straatje en verder geen algemeen doel nastreeft. Communisten zijn dus erger.
  maandag 28 mei 2007 @ 06:05:03 #4
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_49843586
quote:
Op maandag 28 mei 2007 03:40 schreef Ryan3 het volgende:

Mijn antwoord is: communisten bestaan niet meer, racisten nog wel.
Dit is wel erg kort door bocht als ik naar Rusland kijk. Daar is het weer met een opleving bezig.
Is dit niet deels appels met peren vergelijken ?!
quote:
Racisme is naast door manipulatie instandgehouden
Mwah, ik denk zelfs dat ieder levend wezen een beetje racist is. Waarom een lelijke dikke vrouw nemen als er ook bloedmooie vrouwen bestaan of visa versa. Het is eerder de afkeuringsnorm die ver over sociale/humane grenzen heen gaat struikelen. Maar dat kun je ook zeggen van het communisme als ik kijk naar Noord-Korea (waar ideologische gedachten kenmerken de noemer zijn om iemand te onderdrukken).

Het maakt feitelijk eigenlijk niet zoveel uit welke stroming je onder de loep gaat nemen. Maar als er extreem voorstaat is dat al bijna per definitie een anker dat ze niet altijd het beste met je voorhebben. Of dat nu collectief politiek of gedachten cultuur is eigenlijk minder belangrijk. Het communisme in extreme vorm kun je ook zien als een veredelde racist met goedkeuring van de overheid gestoken in een militair jasje. Maar dat kun je ook zeggen over een totalitair regime met een grondige haat met betrekking tot het communisme.

De definitie van de vraagstelling klopt volgens mij niet.
pi_49844225
quote:
Op maandag 28 mei 2007 05:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Omdat de meeste mensen niks in de ideën van een communist zien is hiet dus dwang voor nodig. Een communist zal altijd proberen een grote groep, al dan niet met geweld, te beinvloeden.
Afijn; dat heet geen communisme dat heet dictatuur.... Mischien moet je je eens in het communisme verdiepen; je uitspraken slaan als een tang op een varken namelijk....
pi_49844254
Communisten zijn natuurlijk erger.
Mannen als Mao, Stalin, Pol Pot, Jan Marijnissen enz hebben honderden miljoenen doden op hun geweten.
Racisten zijn over het algemeen wat dommer en daardoor ook veel minder gevaarlijk.
STRIJD MEE TEGEN HET STALINISME
GOOI DIE TOMAAT
TEGEN JANS MARXISTISCHE GELAAT
pi_49844293
quote:
Op maandag 28 mei 2007 09:37 schreef Eddy_Huntington het volgende:
Communisten zijn natuurlijk erger.
Mannen als Mao, Stalin, Pol Pot, Jan Marijnissen enz hebben honderden miljoenen doden op hun geweten.
Racisten zijn over het algemeen wat dommer en daardoor ook veel minder gevaarlijk.
Ik vindt het heel erg knap hoe jij hier Jan Marijnissen koppelt aan honderden miljoenen doden....
Ik vindt het nog veel knapper hoe je Jan Marijnissen koppelt aan communisme....
  maandag 28 mei 2007 @ 09:44:48 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49844318
Nou, die koppeling tussen Jan Marijnissen en communisme maak ik ook nog wel. Maar die honderden miljoenen doden, dat is natuurlijk volslagen onzin. Net zomin als Janmaat ook maar enigzins verantwoording af zou hebben hoeven te leggen voor het nazi-regime.
The End Times are wild
pi_49844379
Proberen we nu niet appels met peren te vergelijken?
Communisme is een politieke stroming terwijl racisme meer een persoonlijke voorkeur is.
pi_49844389
Communisme is nog nooit goed uitgevoerd, alles eerlijk delen: geen probleem maar je bereikt er echt niks mee. Wat Kim Jong II, Hitler, Stalin en Poetin doen is geen communisme, zijn leven zelf in rijkdom terwijl de bevolking vaakt in armoede leeft en leefde.
  maandag 28 mei 2007 @ 10:27:49 #11
99433 Tup
Tupperwaar
pi_49844806
Ik vermoed dat het antwoord van users hier zal afhangen van hun politieke affiliatie. Racisme is dus erger.
Wasserwunderland
  maandag 28 mei 2007 @ 10:51:37 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49845232
@TS Kunnen communisten geen racisten zijn en vice versa?

Want dan kun je lastig zeggen wat erger is
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_49845716
quote:
Op maandag 28 mei 2007 10:27 schreef Tup het volgende:
Ik vermoed dat het antwoord van users hier zal afhangen van hun politieke affiliatie. Racisme is dus erger.
Ik neem aan dat je bedoelde te zeggen dat jij vindt dat racisme erger is?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 28 mei 2007 @ 11:15:46 #14
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49845777
quote:
Op maandag 28 mei 2007 09:53 schreef teh_m0nkey het volgende:
Communisme is nog nooit goed uitgevoerd, alles eerlijk delen: geen probleem maar je bereikt er echt niks mee. Wat Kim Jong II, Hitler, Stalin en Poetin doen is geen communisme, zijn leven zelf in rijkdom terwijl de bevolking vaakt in armoede leeft en leefde.
Alleen vergeet je dat de mens in beginsel eigenbelang nastreeft en publieke goederen niet tot stand komen vanwege het karakter daarvan.
Publieke goederen zijn ondeelbaar en niet-uitsluitbaar. Denk bijvoorbeeld aan dijken; publieke goederen waarvan het profijt van de ene individu de veiligheid van een ander niet vermindert en niemand binnen de dijken bij voorbaat kan worden uitgesloten van de veiligheid daarvan.
Idividueel rationeel en collectief irrationeel bij een ander voorbeeld zoals semi-publieke goederen als het openbaar vervoer; 'waarom zou ik een treinkaartje kopen, want de trein rijdt ook wanneer ik niet betaal?'

Met andere woorden zal er altijd een (minmale) staat nodig zijn die, desnoods met dwang, de totstandkoming en instandhouding van publieke goederen zoals zorg, openbaar vervoer, veiligheid garandeert.
Dat het communisme zich daardoor uitstekend leent voor het najagen van eigenbelang en het communisme slechts een theorie is, is dan ook de paradox.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 28-05-2007 11:23:09 ]
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 28 mei 2007 @ 11:17:50 #15
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_49845828
quote:
Op maandag 28 mei 2007 06:05 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dit is wel erg kort door bocht als ik naar Rusland kijk. Daar is het weer met een opleving bezig.
Is dit niet deels appels met peren vergelijken ?!
[..]
Bron?

Rusland jojo't tussen vrijwel alle smaken van politiek bedrijven door maar om nu te zeggen dat communisme een opleving heeft lijkt me een greep uit het niets.
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
  maandag 28 mei 2007 @ 11:18:09 #16
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49845836
OT
quote:
Op maandag 28 mei 2007 09:51 schreef Myschkin het volgende:
Proberen we nu niet appels met peren te vergelijken?
Communisme is een politieke stroming terwijl racisme meer een persoonlijke voorkeur is een politieke, economische en sociale concurrentiestrijd is.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_49846837
Beetje een stelling in de trant van wat is erger. Blind zijn of doof zijn. Geef daar maar eens een zinnig antwoord op.

In de theorie zijn racisten erger dan communisten. Ongelijkheid vs gelijkheid. In de praktijk daarentegen draait het bij communisme ook uit op ongelijkheid en moeten mensen die niet passen in het ideaal vaak het veld ruimen.

Kortom beide verwerpelijk in de praktijk.
  maandag 28 mei 2007 @ 11:59:14 #18
99433 Tup
Tupperwaar
pi_49846925
quote:
Op maandag 28 mei 2007 11:12 schreef DS4 het volgende:
Ik neem aan dat je bedoelde te zeggen dat jij vindt dat racisme erger is?
Gebaseerd op de aanname in de eerste zin, is racisme erger. ;-)
Wasserwunderland
  maandag 28 mei 2007 @ 12:01:48 #19
180869 Clausewitz
Nenn mich Carl.
pi_49846999
Appel met een peer vergelijken, aap.

Je kunt spreken over een 'communistisch regime', maar een 'racistisch regime'? Nah, lijkt me niet. Had dan 'fascisme' gebruikt. Maar je vraag is nu echt poep.
"Der Krieg ist also ein Akt der Gewalt, um den Gegner zur Erfüllung unseres Willens zu zwingen."
  maandag 28 mei 2007 @ 12:04:28 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_49847047
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:01 schreef Clausewitz het volgende:
Appel met een peer vergelijken, aap.

Je kunt spreken over een 'communistisch regime', maar een 'racistisch regime'? Nah, lijkt me niet. Had dan 'fascisme' gebruikt. Maar je vraag is nu echt poep.
Fascisme staat niet gelijk aan racisme. Het fascistisch bewind in Italië was zeker in het begin niet racistisch.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 28 mei 2007 @ 12:05:35 #21
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_49847071
Elk politiek idee dat leidt tot totaliarisme (en zowel communisme als racisme hebben daar uitstekende voorbeelden van laten zien) is per definitie het ergste.

De slachtoffers zal het jeuken of ze door een krokodil of een tijger gebeten zijn, ze weten alleen maar dat het ze een ledemaat gekost heeft.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 28 mei 2007 @ 12:07:10 #22
180869 Clausewitz
Nenn mich Carl.
pi_49847105
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Fascisme staat niet gelijk aan racisme. Het fascistisch bewind in Italië was zeker in het begin niet racistisch.
Hmm, dat realiseer ik me. Maar als je 'n politiek gedachtengoed moet verzinnen wat 't dichtst bij racisme komt, dan denkt "men" toch al gauw aan fascisme, dus vandaar dat ik voor dat begrip koos. Niet helemaal correct, geef ik toe.
"Der Krieg ist also ein Akt der Gewalt, um den Gegner zur Erfüllung unseres Willens zu zwingen."
  maandag 28 mei 2007 @ 12:10:25 #23
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_49847207
quote:
Op maandag 28 mei 2007 11:56 schreef MrX1982 het volgende:
Beetje een stelling in de trant van wat is erger. Blind zijn of doof zijn. Geef daar maar eens een zinnig antwoord op.

In de theorie zijn racisten erger dan communisten. Ongelijkheid vs gelijkheid. In de praktijk daarentegen draait het bij communisme ook uit op ongelijkheid en moeten mensen die niet passen in het ideaal vaak het veld ruimen.

Kortom beide verwerpelijk in de praktijk.
Mee eens. Maar voor mij persoonlijk zou een racistisch regime erger zijn dan een communistisch. Bij de communisten loop ik het risico omgelegd te worden, maar als racisten hier de dienst uit maken, dan is die risico veel en veel groter, aangezien ik niet helemaal raszuiver ben.
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
  maandag 28 mei 2007 @ 12:15:12 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_49847370
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:07 schreef Clausewitz het volgende:

[..]

Hmm, dat realiseer ik me. Maar als je 'n politiek gedachtengoed moet verzinnen wat 't dichtst bij racisme komt, dan denkt "men" toch al gauw aan fascisme, dus vandaar dat ik voor dat begrip koos. Niet helemaal correct, geef ik toe.
Kies dan nazisme. Fascisme met een racistisch sausje.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_49847421
Hangt totaal van de situatie af. Communisten willen (net als alle andere volgelingen van politieke stromingen) de macht grijpen en de bestaande orde om ver werpen. Een racist kan gewoon jan-modaal zijn die het niet zo heeft op kleuringen en er liever niet mee om gaat, daarnaast kan een racist ook iemand zijn die de macht wil grijpen en alle kleuringen het land uitgooien of een PvdA-minister die wel van een slokje teveel houdt.

De eerste groep racisten, de jan-modaal-racist, vind ik niet eng. De tweede groep racisten die het land willen overnemen vind ik even eng als de communisten.
  maandag 28 mei 2007 @ 12:24:24 #26
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_49847674
Mensen uitmoorden op basis van eigenschappen waar ze inherent aan vast zitten (zoals ras, geslacht, leeftijd, downsyndroom, ed) is erger dan mensen uitmoorden op basis van hun overtuiging of maatschappelijke positie. Dat is, als ik een keus zou moeten maken.

De idealen waar communisten in geloven doen niet terzake, het gaat om het leed dat ze veroorzaken.
pi_49847836
Ik denk dat communisten erger zijn. Racisten verneuken de boel alleen voor mensen van een bepaald ras; communisten verzieken alles voor iedereen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_49847909
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:24 schreef K-Billy het volgende:
Mensen uitmoorden op basis van eigenschappen waar ze inherent aan vast zitten (zoals ras, geslacht, leeftijd, downsyndroom, ed) is erger dan mensen uitmoorden op basis van hun overtuiging of maatschappelijke positie. Dat is, als ik een keus zou moeten maken.
Aan overtuigingen zitten mensen even inherent vast als aan hun leeftijd. Het veranderd na tijd, maar je kan er niks aan doen dat je op een bepaald moment een bepaalde overtuiging of leeftijd hebt. Groot verschil is dat je leeftijd een vastgestelde route volgt, elk jaar een jaar erbij, terwijl overtuigingen bij iedereen anders ontwikkelen.

Maar je vindt het dus minder erg om een arbeider te vermoorden omdat ie arbeider is dan iemand vermoorden omdat ie blank is? En je vindt het ook minder erg om een praktiserende homo te vermoorden omdat ie het homo zijn in de praktijk brengt dan iemand vermoorden omdat ie 84 jaar is? Interessant zeg
  maandag 28 mei 2007 @ 12:50:29 #29
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_49848581
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:31 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Aan overtuigingen zitten mensen even inherent vast als aan hun leeftijd. Het veranderd na tijd, maar je kan er niks aan doen dat je op een bepaald moment een bepaalde overtuiging of leeftijd hebt. Groot verschil is dat je leeftijd een vastgestelde route volgt, elk jaar een jaar erbij, terwijl overtuigingen bij iedereen anders ontwikkelen.

Maar je vindt het dus minder erg om een arbeider te vermoorden omdat ie arbeider is dan iemand vermoorden omdat ie blank is? En je vindt het ook minder erg om een praktiserende homo te vermoorden omdat ie het homo zijn in de praktijk brengt dan iemand vermoorden omdat ie 84 jaar is? Interessant zeg
Jouw voorbeelden kloppen niet echt met zijn verhaal. Hij bedoelt dat het 'beter' is dat iemand vermoordt wordt omdat hij bijvoorbeeld links stemt (deels een keuze) dan iemand omdat ie blank is (totaal geen eigen keuze)

Bovendien heerst hier nogal een verwrongen beeld van communisten, stalin was nu niet echt een stereotype communist als je de regeltjes ervan bestudeert. Het was meer een profiteur van het communisme. Racisme is vele malen erger omdat het altijd negatief is.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  maandag 28 mei 2007 @ 12:50:53 #30
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_49848593
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:31 schreef MrBadGuy het volgende:

Klopt, het is keuze tussen twee 'kwaden', maar bij overtuigingen is het vaak mogelijk om behoedzaam te zijn, je eigen positie veilig te stellen, te 'heulen' met het regime, om zo vervolging te vermijden. In het geval van een racistisch regime, kun je alleen onderduiken en hopen dat ze je niet vinden. Overtuigingen ontwikkelen zich voor een belangrijk deel op basis van eigen keuze: als je in de jaren 20 en 30 in Europa woonde en je aansloot bij een communistische of anarchistische beweging had je kunnen inzien dat daar risico's aan vast kleven.

Toch is het appels en peren vergelijken. Er zijn veel degradaties in regimes (Nazi-Duitsland was een stuk erger dan de Zuid-Afrikaanse apartheid; communistisch Cambodja was een stuk erger dan Cuba of Joegoslavië). De selectiecriteria waarop men gevangen genomen, gemarteld of vermoord wordt, zouden daarvoor moeten worden bestudeerd.
quote:
Maar je vindt het dus minder erg om een arbeider te vermoorden omdat ie arbeider is dan iemand vermoorden omdat ie blank is?
Ligt aan de omstandigheden. Had die arbeider de mogelijkheid om iets anders te zijn, bijv. boer, ambachtsman of handelaar? Was hij in staat te verbergen welk beroep hij uitoefende (of uitgeoefend had)?
quote:
En je vindt het ook minder erg om een praktiserende homo te vermoorden omdat ie het homo zijn in de praktijk brengt dan iemand vermoorden omdat ie 84 jaar is?
Jup, ik denk het wel.
(ondanks het feit dat ik homo's liev vind )
  maandag 28 mei 2007 @ 13:03:43 #31
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_49849041
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:50 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Jouw voorbeelden kloppen niet echt met zijn verhaal. Hij bedoelt dat het 'beter' is dat iemand vermoordt wordt omdat hij bijvoorbeeld links stemt (deels een keuze) dan iemand omdat ie blank is (totaal geen eigen keuze)
Precies.
quote:
Bovendien heerst hier nogal een verwrongen beeld van communisten, stalin was nu niet echt een stereotype communist als je de regeltjes ervan bestudeert. Het was meer een profiteur van het communisme. Racisme is vele malen erger omdat het altijd negatief is.
Hier lijkt wel iets in te zitten, maar dan staar je je toch een beetje blind op communistische ideologie en idealen. Het op de been zetten van een communistische staat, betekent in feite alle gevestigde belangen omver walsen en dat zorgt voor een hoop bloedvergieten. Het lijkt mij heel moeilijk om dat te doen zonder honderden of duizenden mensen te doden.

Racisme daarentegen kan ook tot regimes leiden waar een bepaald ras legaal onderdrukt wordt, zoals in het geval van de VS vóór de jaren 1960 of het antisemitisme in de Franse Derde Republiek (1870 - 1940), waar niet substantieel veel doden vielen.
pi_49849089
Racisme is per definitie slechter.
  maandag 28 mei 2007 @ 13:07:40 #33
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_49849196
Racisme, zonder twijfel. Eens met de TS. Communisme als theorie is in princiepe nog niet zo slecht, en ik kan het ook wel degelijk begrijpen dat mensen daar voor kiezen (in een bepaalde tijd in een bepaalde situatie), ook al zou het mijn keuze nooit zijn. De manier waarop dictators echter later met de theorie zijn omgesprongen, dat maakt het tot iets vreselijks. Racisme an sich is al een groot kwaad.
  maandag 28 mei 2007 @ 13:16:55 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_49849494
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:04 schreef Monidique het volgende:
Racisme is per definitie slechter.
Dat joden geen lid mogen worden van een Country club is slechter dan de terreur van Stalin?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 28 mei 2007 @ 13:17:49 #35
45206 Pietverdriet
pi_49849530
Overginds hebben heel van communistische landen een zeer racistische politiek gevoerd..
pi_49849570
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat joden geen lid mogen worden van een Country club is slechter dan de terreur van Stalin?
Dat je gedwongen wordt samen te werken is slechter dan zes miljoen joden vermoorden? Leuk, hè, dat spelletje?
pi_49849645
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:50 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Arbeider kan deels een keuze zijn, praktiserend homo is helemaal een eigen keuze. Mijn voorbeelden kloppen perfect bij zijn verhaal.
quote:
In theorie heb je gelijk, in de praktijk zijn echter alle communistische regimes negatief geweest. Communisten willen altijd macht, racisten niet altijd, daarom vind ik communisten gemiddeld gezien enger dan racisten.
  maandag 28 mei 2007 @ 13:21:48 #38
45206 Pietverdriet
pi_49849666
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat je gedwongen wordt samen te werken is slechter dan zes miljoen joden vermoorden? Leuk, hè, dat spelletje?
Jij komt met de uitspraak dat racisme slechter is, en nu zeg je eigenlijk dat je het niet zo kan zeggen.
pi_49849710
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij komt met de uitspraak dat racisme slechter is, en nu zeg je eigenlijk dat je het niet zo kan zeggen.
Ik zeg dat racisme per definite slechter is, ja, en daar sta ik nog steeds achter.
  maandag 28 mei 2007 @ 13:24:03 #40
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_49849739
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als je je stelling zou onderbouwen.
  maandag 28 mei 2007 @ 13:25:19 #41
45206 Pietverdriet
pi_49849776
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik zeg dat racisme per definite slechter is, ja, en daar sta ik nog steeds achter.
Waar baseer je dat op?
Heb je een morele rekentabel met mate van slechtheid in graden Monidique?
  maandag 28 mei 2007 @ 13:25:45 #42
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_49849795
Racisme is gebaseerd op uitsluiting van een bepaalde groep binnen de samenleving op basis van ras.
Communisme is gebaseerd op een "eerlijke" verdeling van al wat er in de samenleving is onder al wie er in de samenleving is, gebaseerd dus op het samenleven. Zo bezien lijkt het uitsluitingsbeginsel van het racisme slechter dan het insluitingsbeginsel van de communisten. De excessen van beide stromingen zijn verwerpelijk, maar dat geldt voor elke extremistische stroming, ook binnen geloven, milieu-bewegingen e.d.
De vele doden die het communisme ten onrechte op haar naam heeft staan zijn voor de verantwoording van machtswellustelingen die het systeem naar hun hand hebben gezet en misbruikt.
  maandag 28 mei 2007 @ 13:27:12 #43
45206 Pietverdriet
pi_49849836
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:25 schreef DivineJester het volgende:
Racisme is gebaseerd op uitsluiting van een bepaalde groep binnen de samenleving op basis van ras.
Communisme is gebaseerd op een "eerlijke" gelijke verdeling van al wat er in de samenleving is onder al wie er in de samenleving is, gebaseerd dus op het samenleven. Zo bezien lijkt het uitsluitingsbeginsel van het racisme slechter dan het insluitingsbeginsel van de communisten. De excessen van beide stromingen zijn verwerpelijk, maar dat geldt voor elke extremistische stroming, ook binnen geloven, milieu-bewegingen e.d.
De vele doden die het communisme ten onrechte op haar naam heeft staan zijn voor de verantwoording van machtswellustelingen die het systeem naar hun hand hebben gezet en misbruikt.
  maandag 28 mei 2007 @ 13:27:50 #44
174261 emo.gif
Crape Diem
pi_49849867
TS, vergelijk je nu communisten met racisten? !
Kom je van het MBO ofzo?
Een van de basisbeginselen van het communisme is dat IEDEREEN gelijk en gelijdwaardig is. Alleen vanwege dit punt alleen al kun je deze vergelijking onmogelijk maken. Dus ga maar weer in de schoolbanken zitten. Knurft.
web-log
Vengeance is mine.
I will repay.
pi_49849876
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Heb je een morele rekentabel met mate van slechtheid in graden Monidique?
Die morele rekentabel zit in mijn hoofd, pietje. Ik vind het slechter mensen minderwaardig te achten om hun kleur, dan te streven naar een maatschappij waarin gelijkheid heerst en men produceert naar kunnen en consumeert naar behoefte.
pi_49849907
Je vergelijkt passievruchten met aardappelen.
pi_49849918
Racisten, zoals Stalin .
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  maandag 28 mei 2007 @ 13:30:35 #48
174261 emo.gif
Crape Diem
pi_49849969
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:29 schreef Apropos het volgende:
Racisten, zoals Stalin .
Hoe durf je!
web-log
Vengeance is mine.
I will repay.
pi_49850089
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:27 schreef emo.gif het volgende:
Kom je van het MBO ofzo?
Een van de basisbeginselen van het communisme is dat IEDEREEN gelijk en gelijdwaardig is. Alleen vanwege dit punt alleen al kun je deze vergelijking onmogelijk maken. Dus ga maar weer in de schoolbanken zitten. Knurft.
Iedereen is niet gelijkwaardig en al helemaal niet gelijk, dus dat klopt al niet
  maandag 28 mei 2007 @ 13:35:25 #50
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_49850145
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:27 schreef emo.gif het volgende:
Kom je van het MBO ofzo?
Nee hoor, TS stelt de vraag welke van de twee je het meest/minst kwalijk vind. Dat is hetzelfde als vragen of je een appel lekkerder vindt dan een peer of vice versa.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')