quote:Sterk VVV promoveert ten koste van zwak RKC
27/5/2007 16:24
RKC Waalwijk speelt komend seizoen in de Jupiler League, nadat VVV-Venlo in de beslissende wedstrijd te sterk bleek: 3-0.
De ploeg van coach André Wetzel verdiende de promotie, want vanaf de aftrap bleken de Limburgers het duel onder controle te hebben. De thuisploeg had de meeste en de gevaarlijkste kansen, maakte als enige goals en toonde ook nog het betere voetbal. RKC viel alleen op met hard spel.
Al na drie minuten startte Frank van Kouwen het feest in De Koel. Hij knalde op fraaie wijze een vrije trap buiten bereik van doelman Erwin Lemmens binnen. En een half uurtje later forceerde Leon Kantelberg al een vroege beslissing. De aanvaller schoot van dichtbij raak in een scrimmage die was ontsraan na een vrije trap.
RKC had weinig tegen de vele kansen van VVV in te brengen. Namens de opnieuw teleurstellende ploeg van coach Mark Wotte, was Hans van de Haar het dichtst bij een treffer, maar zijn kopbal raakte de onderkant van de lat. VVV scoorde nog wel. In de slotfase zorgde Dirk-Jan Derksen met een rake kopbal voor de beslissing en de promotie: 3-0.
Bron: Vi.nl
quote:Frivool VVV bezegelt lot RKC
VENLO - De nacompetitie is RKC uiteindelijk toch fataal geworden. VVV was zondag in de beslissende wedstrijd van de play-offs met 3-0 te sterk voor de Waalwijkers, die daarmee degraderen uit de eredivisie.
VVV kan zich gaan opmaken voor een rentree in de hoogste voetbaldivisie van Nederland. Dertien jaar geleden speelden de Venlonaren voor het laatst in de eredivisie.
Voor de tweede keer in de nacompetitie had RKC, nummer zeventien van de eredivisie, een derde duel nodig om het degradatie af te wenden. Tegen FC Dordrecht gaf het niveauverschil tussen de ere- en eerste divisionist uiteindelijk nog de doorslag.
Aangeslagen bokser
In VVV trof RKC een tegenstander van een ander kaliber. De ploeg van trainer André Wetzel eindigde in de reguliere competitie als tweede en liet ook in de play-offs zien goed te kunnen voetballen. VVV won de eerste wedstrijd met 2-0, waarna RKC in eigen huis met hangen en wurgen toch nog een derde wedstrijd uit het vuur sleepte (1-0).
RKC acteerde in Venlo echter als een aangeslagen bokser en VVV was maar wat graag bereid de knock-out toe te dienen. Al na vier minuten stond De Koel, thuisbasis van de Venlonaren, op zijn kop toen aanvoerder Frank van Kouwen een vrije trap vanaf dertig meter in de kruising knalde (1-0).
Onzekere toekomst
Degradatie was vanaf dat moment onomkeerbaar voor RKC. Trainer Mark Wotte zag vanaf de zijlijn hoofdschuddend toe hoe zijn spelers aan alle kanten voorbij werden gelopen door de gretige VVV'ers. Rond het halfuur bracht Leon Kantelberg RKC opnieuw een zware slag toe. De aanvaller was het meest attent in een scrimmage voor het doel van Erwin Lemmens: 2-0.
De ploeg uit Venlo speelde de wedstrijd na rust beheerst uit. Vlak voor tijd maakte Dirk Jan Derksen nog de 3-0, waarna supporters van VVV alvast bezit namen van het speelveld.
Voor RKC is de toekomst na deze onverwachte degradatie zeer onzeker. Het is nog maar de vraag of spelers als Milano Koenders en Tim Janssen, beide international van Jong Oranje, een verblijf in de eerste divisie zien zitten.
Bron: AD.nl
Voorgaande Topics:quote:VVV in de eredivisie na winst op RKC
VVV-Venlo is dankzij een 3-0 overwinning op RKC gepromoveerd naar de eredivisie. In een uitverkocht stadion De Koel speelde VVV beter en met meer wilskracht dan RKC.
In de beslissende playoff wedstrijd kwamen de Venlonaren al snel op voorsprong. Frank van Kouwen scoorde in de derde minuut uit een vrije trap. Na een klein half uur resulteerde dat in de 2-0 van Leon Kantelberg. Twee minuten voor tijd zorgde Dirk Jan Derksen voor een groot feest in De Koel door de 3-0 te scoren. De wedstrijd werd nog even stil gelegd toen VVV-supporters het veld bestormden.
Na een afwezigheid van 13 jaar speelt VVV komend seizoen weer in de eredivisie.
Bron: L1.nl
Als je de situatie nou een heeeel klein beetje had gevolgd had je geweten dat het stadion wel 3x uitverkocht had kunnen zijn en dat alleen mensen die zich vrij namen en meteen smorgensvroeg naar de kassas zijn gegaan nog kaartjes gekregen hebben.quote:Op zondag 27 mei 2007 16:43 schreef Sensation89 het volgende:
[..]
Als je echt fan was zat je nu daar in het stadion.
Die wordt de nieuwe Mascotte.quote:Op zondag 27 mei 2007 16:54 schreef AminBen het volgende:
leuk![]()
Beloven jullie dat Wilders hiermee niet gaat pronken![]()
Die komt morgen in een VVV shirt de kamer ingelopen!quote:Op zondag 27 mei 2007 16:54 schreef AminBen het volgende:
leuk![]()
waarom is hij geslagen?quote:Op zondag 27 mei 2007 17:07 schreef DarkShine het volgende:
Vraag me trouwens af wat die pitch-invasion en het slaan van keeper Lemmens door supporters VVV gaat kosten...
Na de 3-0 was er een pitch invasion, waarbij Lemmens een vuistslag kreeg aldus L1.quote:
Okee, maar zulke spelers hadden ze in andere jaren ook wel. Misschien zelfs meer.quote:Op zondag 27 mei 2007 17:04 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
En een paar spelers die eruit springen zoals Baart en Soltani![]()
Seizoenskaarthouders hadden toch voorrang?quote:Op zondag 27 mei 2007 16:51 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Als je de situatie nou een heeeel klein beetje had gevolgd had je geweten dat het stadion wel 3x uitverkocht had kunnen zijn en dat alleen mensen die zich vrij namen en meteen smorgensvroeg naar de kassas zijn gegaan nog kaartjes gekregen hebben.
dat is helemaal geen derby, niet eens een 'streekderby'.quote:Op zondag 27 mei 2007 18:57 schreef mrice80 het volgende:
Yes weer Limburgse derbys en 6 punten voor de Trots van het zuiden. Forza RODA
Nee, het is geen derby, nooit geweest en zal het vermoedelijk ook nooit worden. Tenzij VVV zou kunnen uitgroeien tot een stabiele middenmotor en echt de tweede club van Limburg zou worden, dan misschien wel.quote:Op zondag 27 mei 2007 19:05 schreef VVV-Venlo het volgende:
[..]
dat is helemaal geen derby, niet eens een 'streekderby'.
We komen beide uit Limburg en hebben dezelfde mooie clubkleuren, daar is dan ook alles mee gezegd.quote:Op zondag 27 mei 2007 19:05 schreef VVV-Venlo het volgende:
[..]
quote:Op zondag 27 mei 2007 20:31 schreef Erasmusch het volgende:
Er schoot me net iets te binnen: de Koel is zeker limburgs voor de Kuil?![]()
Ja, al is het in een ander deel van Limburg de vertaling van 'mijn'.quote:Op zondag 27 mei 2007 20:31 schreef Erasmusch het volgende:
Er schoot me net iets te binnen: de Koel is zeker limburgs voor de Kuil?![]()
Inderdaad, Venlo is gewoon Brabant, schande dat ik een paar figuren met een Limburgse vlag bij jullie over het veld zag lopen.quote:Op zondag 27 mei 2007 19:05 schreef VVV-Venlo het volgende:
[..]
Best leuk vind ik, gelijk zo'n reactiequote:PVV FELICITEERT VVV VENLO
zondag 27 mei 2007
Fractievoorzitter Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid feliciteert VVV Venlo en alle mede-Venlonaren met de verdiende promotie naar de eredivisie!
Brabantquote:Op zondag 27 mei 2007 20:50 schreef Schimpie het volgende:
[..]
Inderdaad, Venlo is gewoon Brabant, schande dat ik een paar figuren met een Limburgse vlag bij jullie over het veld zag lopen.![]()
Hij is inderdaad Venlonaar, maar hoewel het uitschot is, is het wel een mooie reactie.quote:
Nou wij (ik) willen ze ook niet dus wat doen we met ze?quote:Op zondag 27 mei 2007 20:57 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Brabant.
Zouden ze willen, die nep-Duitsers.
Tegelijk met Sittard & Maastricht afstoten.quote:Op zondag 27 mei 2007 21:03 schreef Schimpie het volgende:
[..]
Nou wij (ik) willen ze ook niet dus wat doen we met ze?
De eerste gloryhunter is gespot.quote:Op zondag 27 mei 2007 19:05 schreef VVV-Venlo het volgende:
[..]
Dat waren nog eens echte tijden: Reyniersen, verberne, rutten, valkx, vanbergehenegouwen, nijsen, lammers, luhukay enz enz enz! Dergelijkse spelers zullen ze komend seizoen dan ook hard missen en ondanks het feest zie ik het dus wel wat sombertjes in komend seizoen!quote:Op zondag 27 mei 2007 21:30 schreef SMOOK het volgende:
http://may27c.imghost.us/hXpj.jpg
Oude tijden herleven.
Tijd voor een nieuw hoofdstuk!
Ze degradeerden voor het laatst in 1994.quote:Op zondag 27 mei 2007 21:35 schreef hoM3r het volgende:
Hoe lang zijn ze weggeweest eigenlijk?
Dat weet je niet. Voor Excelsior en De Graafschap hoeven jullie denk ik niet veel onder te doen.quote:Op zondag 27 mei 2007 21:34 schreef Labrador1974 het volgende:
[..]
Dat waren nog eens echte tijden: Reyniersen, verberne, rutten, valkx, vanbergehenegouwen, nijsen, lammers, luhukay enz enz enz! Dergelijkse spelers zullen ze komend seizoen dan ook hard missen en ondanks het feest zie ik het dus wel wat sombertjes in komend seizoen!
13 jaar, jullie zijn in 1994 gedegradeerd en in dat jaar hebben wij Maurice Graef van jullie overgenomen.quote:Op zondag 27 mei 2007 21:37 schreef Labrador1974 het volgende:
14 jaar helaas!
Nou zonder Ammi (NAC), van Kouwen en Janssen (Roda) zal het lastig worden in de eredivisie en die opgave zal ook met hun zelfs al lastig genoeg worden!quote:Op zondag 27 mei 2007 21:38 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Voor Excelsior en De Graafschap hoeven jullie denk ik niet veel onder te doen.![]()
Hij wil zeker ook dat er met 11 Nederlanders wordt gespeeld?quote:
Israëliërs zal hij ook wel goed vinden.quote:Op zondag 27 mei 2007 22:15 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Hij wil zeker ook dat er met 11 Nederlanders wordt gespeeld?
daar krijg je het alquote:Op zondag 27 mei 2007 16:54 schreef AminBen het volgende:
Daar kan de club ook niks aan doen natuurlijk. Als Feyenoord kampioen wordt zit Wouter Bos vast en zeker ook ineens op de tribune.quote:
Ik kan me nog een wedstrijd VVV-Ajax herinneren waar het binnen 19 minuten 3-0 voor...................VVV was en waar Ajax 2 seizoenen op rij met deze cijfers aan de kant werd gezet!!!! VVV werd destijds dan ook 2x knap 5e maar eerlijk is eerlijk een 7-klapper lijkt mij komend seizoen eerder realiteit inderdaad...quote:Op maandag 28 mei 2007 03:03 schreef Aanvoerder het volgende:
Echt onverwacht. Tsja... Venlo... Wordt 2 keer een 7-klapper voor AJAX denk ik.
Ajax heeft punten verspeelt bij RKC, en VVV is sterker gebleken dan RKC. In de Koel is VVV veel sterker dan uitquote:Op maandag 28 mei 2007 03:03 schreef Aanvoerder het volgende:
Echt onverwacht. Tsja... Venlo... Wordt 2 keer een 7-klapper voor AJAX denk ik.
Jaja we zullen zien, bring it onquote:Op maandag 28 mei 2007 12:19 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Ajax heeft punten verspeelt bij RKC, en VVV is sterker gebleken dan RKC. In de Koel is VVV veel sterker dan uit![]()
quote:Burgemeester Venlo wil snel nieuw stadion VVV
28/5/2007 12:02
Nu VVV-Venlo terugkeert in de Eredivisie, vindt burgemeester Hubert Bruls het tijd om zo snel als mogelijk aan de bouw van een nieuw stadion te beginnen.
'We moeten nu serieus werk maken van het nieuwe stadion van VVV', vertelde hij aan Dagblad De Limburger. 'Dat is hard nodig om de supporters en sponsors te bedienen, maar ook om de veiligheid te garanderen.' Bruls meldde nog deze week met VVV-voorzitter Hai Berden te praten over de plannen. 'Het enthousiasme is groot. Geldschieters zijn bereid te investeren.'
Berden kon zich vinden in de woorden van de burgemeester. Het huidige onderkomen van de club uit Venlo, De Koel, biedt plaats aan zesduizend mensen en dat is volgens Berden te weinig. Hij denkt aan een nieuw stadion met een capaciteit van vijftienduizend toeschouwers. Daarnaast is De Koel slecht bereikbaar en heeft het te weinig parkeerplaatsen.
Altijd zo bij promotie. Zullen wel weer een hoop huurspelers van de top3 naar toe gaan...quote:Op maandag 28 mei 2007 12:40 schreef Mindstate het volgende:
Ik zie het somber in voor VVV, alle goede spelers vertrekken zo´n beetje. Zullen dus goedm oeten investeren in de ozmer.
Omdat ze winnaar van de play offs geworden zijnquote:Op zondag 27 mei 2007 22:20 schreef hello_moto1992 het volgende:
Waar krijgen ze die beker eigenlijk voor? Hoe heet de prijs?
Is dat niet die grasvlakte waar je kan staan?quote:Op maandag 28 mei 2007 13:00 schreef The_Verve het volgende:
Wat een rommelige website heeft de club eigenlijk.
Is onderstaande foto in De Koel? Lijkt me dat er dan toch wel meer dan 6000 toeschouwers aanwezig kunnen zijn...
[afbeelding]
Een nieuwe keeper is er al. VVV-Venlo wil sowieso nog 4 nieuwe spelers aan trekken. Ik ben benieuwd.quote:Op maandag 28 mei 2007 12:40 schreef Mindstate het volgende:
Ik zie het somber in voor VVV, alle goede spelers vertrekken zo´n beetje. Zullen dus goedm oeten investeren in de ozmer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |