Hallo Allemaal,
Ik heb nu sinds een paar maanden last van depersonalisatie.
Via een kennisje van mij kwam ik erachter dat dat nare gevoel wat ik had Depersonalisatie/derealisatie wordt genoemd.
Ik ben toen op internet gaan zoeken naar de oorzaken daarvan en kwam tot de conclussie dat het over het algemeen komt door onverwerkte emoties en trauma's uit je verleden.
Dingen die je hebt opgekropt die er toch eens een keer uit moeten komen... Voor iedereen is dit natuurlijk anders, en iedereen ervaart de depersonalisatie op zijn eigen manier al herken je wel veel bij wat andere overkomt.
Voor mij is het een hele opluchting geweest om te zien dat ik niet de enige ben die er last van heeft.
Ik raad echt iedereen aan om naar een psychiater te gaan..ik was er eerst ook op tegen omdat ik dacht dat vaak alleen de mensen die zwaar depri of gestoord zijn er heen gaan, maar ik kwam erachter dat het juist heel fijn is om met iemand te praten die verstand heeft van zaken..
Ik vertelde mijn klachten en hij kwam gelijk tot de conclussie dat ik inderdaad daar last van had, en dat was een hele opluchting, het feit dat iemand ECHT weet waar je het over hebt.
Hij vertelde dat het vaak ook samen gaat met een depressie, en ik ben dus inderdaad heel depressief, vaak moet je daar eerst aan werken wil de depersonalisatie weg gaan.
Ook had ik heel erg veel paniekaanvallen en angstaanvallen erbij...
Het overkwam me gewoon ineens toen ik op mijn werk zat!
Ik ben gestopt met werken en zit in de ziektewet om er weer bovenop te komen..
Door de medicijnen zijn mijn paniekaanvallen verdwenen, heel soms raak ik nog in lichte paniek maar dat komt omdat ik me dan weer teveel ga focussen op waarom, en hoe, en waardoor ik het heb..
Je moet proberen het van je af te zetten door dingen te gaan doen die je vroeger leuk vond, of die andere mensen een plezier kunnen doen..
Maar je moet zorgen dat je de goede medicijnen krijgt, en ik had dus eerst de verkeerde, en krijg nu weer andere om te kijken of t werkt, en ik voel me nu een stuk rustiger.
Ook een tip! ga naar buiten al is t maar een half uurtje, haal diep adem en voel de frisse lucht die je in ademt...frisse lucht geeft je brein weer nieuwe energie..
En ik probeer op dit moment te accepteren dat ik het heb en dat ik ermee moet leren leven..
Er is namelijk geen speciale behandeling voor..
De juiste manier op dit moment is voor zover ik weet, psychiater in combinatie met anti depressiva.
Ik raad iedereen aan om bij jezelf eens rustig na te gaan wat je hebt mee gemaakt, schrijf het desnoods voor jezelf op, dit heeft mij geholpen, want het is niet de psychiater die alles gaat aanpraten bij je, maar je komt daar om je problemen voor te leggen en je te laten helpen bij het oplossen ervan.
Misschien hebben jullie wat aan mijn ervaringen, want ik heb dat ook aan die van jullie en weet hoe het is en hoe het voelt, want ik zit er nog midden in.
Denk eens rustig na, en laat je dan helpen, geloof mij, je hebt er echt baat bij, vaak moet je eerst de oorzaken gaan onderzoeken voor je ze kan oplossen..
Het gaat niet vanzelf weg en je moet jezelf vooral de tijd gunnen om te rusten en stress te proberen te vermijden...
Allemaal heel erg veel sterkte en succes ermee...
Ik hoop dat jullie iets aan mijn verhaal en ervaringen hebben...ik heb ook veel aan jullie ervaringen
xx
[ Bericht 19% gewijzigd door InMyWorld op 22-10-2007 12:37:40 ]