abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49801992
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:13 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

doet genoeg??

Man vraag 150 leden van de kamer naar hoe het donorplan moet en 145 kijken je aan als een schaap (en sommige hebben ook nog eens het kapsel van een schaap)
Niet alle 150 hoeven er evenveel over te weten. Het gaat er om of de woordvoerders die er over gaan er genoeg van weten en ook actie ondernemen. En die acties en campagnes en voorlichting is er wel degelijk. Er is om de haverklap aandacht voor en er wordt veel over gediscussieerd wat een goede methode is (bv. het Belgische model waarin je alleen kan aangeven dat je het niet wil en dus automatisch donor bent).

Helaas levert het niet zoveel donoren op maar dat heeft ook demografische en andere oorzaken. Wij kunnen hier heel gezellig donor zitten zijn maar zolang we niet doodgaan, heeft niemand daar iets aan
  zaterdag 26 mei 2007 @ 21:23:14 #152
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_49802079
Maar waarom horen wij dan nooit iets over dat gebrainstorm? Laatste keer dat ik er (behalve op BNN) over hoorde was in Kopspijkers toen dat nog bij de vara zat!!
pi_49802253
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 16:17 schreef Blur het volgende:
Leuk dat het CDA zo loopt te huilen over deze show. Span je dan in om de wetgeving te wijzigen op dezelfde wijze zoals België met het donorbeleid om gaat. Hier ben je géén donor tenzij je aangeeft het te willen zijn. In België is dat precies andersom: je bent standaard donor, tenzij je aangeeft géén donor te willen zijn.

Op dit moment bereikt BNN al wat zij willen. Een flinke discussie over dit onderwerp. Ik ben alleen benieuwd wat de uitkomst gaat zijn. En dat BNN een vrij shockerende wijze kiest om het onderwerp bespreekbaar te maken vind ik eigenlijk nog niet eens zo'n kwalijke zaak.

* Blur is donor overigens.
Helemaal mee eens.

De afgelopen jaren heeft het normale gediscussieer in de Tweede Kamer over het in laten voeren van de actieve donorregistratie weinig zin gehad volgens mij. Ik vind het dan ook niet gek dat BNN er op deze manier aandacht aan wilt geven. Ze hebben nu eigenlijk al hun doel bereikt maar hoe meer aandacht ze nu nog krijgen, hoe beter.
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:13 schreef TJDoornbos het volgende:

Man vraag 150 leden van de kamer naar hoe het donorplan moet en 145 kijken je aan als een schaap (en sommige hebben ook nog eens het kapsel van een schaap)
Niks tegen schapen hè!
Al is Gerda Verburg net een schaap met een dekstempel op haar kop
pi_49802509
tvp
  zaterdag 26 mei 2007 @ 22:29:19 #155
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49803764
Astma samen met Buma uit de kamer gooien. Wat een betutteling hebben die mensen zeg.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_49805003
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:23 schreef TJDoornbos het volgende:
Maar waarom horen wij dan nooit iets over dat gebrainstorm? Laatste keer dat ik er (behalve op BNN) over hoorde was in Kopspijkers toen dat nog bij de vara zat!!
Ik weet niet waarom jij er niks over hoort maar de kranten en de journaals maken er toch geregeld melding van.

Klik maar eens op deze nieuwsmeldingen en dan zie je dat het vaak in het nieuws is en dat de politiek daar ook veelvuldig bij betrokken is

http://news.google.nl/news?hl=nl&ned=nl_nl&q=donorregistratie
http://news.google.nl/news?hl=nl&ned=nl_nl&ie=UTF-8&q=orgaandonatie
  zaterdag 26 mei 2007 @ 23:13:46 #157
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_49805045
BNN die dit doet zet alleen maar kwaad bloed bij mensen. Niemand zal hierdoor gaan nadenken over het al dan niet registreren als donor, maar ze zullen nadenken over hoe ver de entertainment industrie reikt voor een kijkcijferhit, en voor opbrengsten die de kas spekken, in dit geval ten kosten van twee levens.

Ze kunnen nog zo veel beweren over het wel en wee van het algemeen belang, maar ik had in het verleden al geen hoge pet op van BNN en nu walg ik van de zender en de figuren die aan dit wanstaltige spektakel meewerken.

Dit hele gebeuren zorgt er ook niet voor dat ik na ga denken over donor worden, in ieder geval niet in de positieve zin van het woord.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_49805994
Walgelijke manier om iets duidelijk te maken. Sowieso, wat valt er duidelijk te maken? Vreemd dat dit ook mogelijk is. Dacht dat je je organen niet kon verkopen in Nederland. Vraag me af hoe BNN dit heeft weten te omzeilen.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 23:56:49 #159
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_49806180
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 23:50 schreef nikk het volgende:
Walgelijke manier om iets duidelijk te maken.
Nee het *VAN ROKEN GA JE HARDSTIKKE DOOR EN U BRENGT ANDEREN RONDOEM U ERNSTIGE SCHADE AAN* campagnes van de overheid, daar zal niemand over na gaan denken, denk je dat er iemand is gestopt met roken door die keiharde confronatie met de werkelijkheid? Vrouwen die lachend zeiden dat z ze imoptent zouden worden terwijl ze een sigaret opstaken?
  zondag 27 mei 2007 @ 02:04:46 #160
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_49809449
ben te tam om het topic volledig te doorlezen; maar voor buitenlanders , zoals ik, komt deze actie van BNN op z'n minst nogal degoutant en weerzinwekkend over ... Holland op z'n kleinst imo
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  zondag 27 mei 2007 @ 02:06:12 #161
117098 Hathor
Effe niet
pi_49809482
quote:
Op zondag 27 mei 2007 02:04 schreef misteriks het volgende:
ben te tam om het topic volledig te doorlezen; maar voor buitenlanders , zoals ik, komt deze actie van BNN op z'n minst nogal degoutant en weerzinwekkend over ... Holland op z'n kleinst imo
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 27 mei 2007 @ 02:13:51 #162
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_49809649
door het sms'en wordt uitsluitend een advies gegeven, de donor bepaalt zelf aan wie ze haar organen doneert (heeft laurens uitgebreid op de radio uitgelegd).
5 jaar overheidsvoorlichting heeft niets opgeleverd, het aantal donoren staat momenteel op een historisch laagtepunt. prima dat BNN een zeer confronterende manier zoekt om dit onderwerp op de kaart te zetten. en hopelijk betekent dit ook dat heel veel mensen alsnog donor worden zodat de twee mensen die nu nog niet geholpen worden veel eerder aan de beurt zijn!
wat moet ik hier nu neerzetten?
  zondag 27 mei 2007 @ 02:20:42 #163
97643 misteriks
pi_49809775
quote:
Op zondag 27 mei 2007 02:13 schreef evert het volgende:
door het sms'en wordt uitsluitend een advies gegeven, de donor bepaalt zelf aan wie ze haar organen doneert (heeft laurens uitgebreid op de radio uitgelegd).
5 jaar overheidsvoorlichting heeft niets opgeleverd, het aantal donoren staat momenteel op een historisch laagtepunt. prima dat BNN een zeer confronterende manier zoekt om dit onderwerp op de kaart te zetten. en hopelijk betekent dit ook dat heel veel mensen alsnog donor worden zodat de twee mensen die nu nog niet geholpen worden veel eerder aan de beurt zijn!
dit is voor mij een bewijs dat én de wetgever én de media in Holland het gezond verstand volledig kwijt is in deze materie. Dit "probleem" kan ook op een ander manier opgelost raken; daarvoor moet Holland zelfs niet zooooooooooover buiten eigen landsgrenzen kijken. Het kan heel eenvoudig anders.
Deze actie gaat Holland wereldwijd in negatieve zin weerklank geven
  zondag 27 mei 2007 @ 02:21:40 #164
97643 misteriks
pi_49809796
dubbel

zondag 27 mei 2007 @ 11:09:37 #165
13554 Jernau.Morat.Gurgeh
Great Dictator.
pi_49813130
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet alle 150 hoeven er evenveel over te weten. Het gaat er om of de woordvoerders die er over gaan er genoeg van weten en ook actie ondernemen.
Als alleen de woordvoerders er iets zinnigs over kunnen zeggen bewijst dat natuurlijk meteen de ineffectiviteit van de campagnes.
quote:
En die acties en campagnes en voorlichting is er wel degelijk. Er is om de haverklap aandacht voor
Met kennelijk niet het gewenste resultaat.
quote:
en er wordt veel over gediscussieerd wat een goede methode is (bv. het Belgische model waarin je alleen kan aangeven dat je het niet wil en dus automatisch donor bent).

Helaas levert het niet zoveel donoren op maar dat heeft ook demografische en andere oorzaken. Wij kunnen hier heel gezellig donor zitten zijn maar zolang we niet doodgaan, heeft niemand daar iets aan
Eindeloos discussieren over wat een goede methode zou zijn levert uiteraard geen donoren op. Voer een methode in, en bekijk het resultaat. Niet goed, geld terug andere methode pakken.

Met dat oeverloos gelul waar de huidige politiek in uitblinkt bereik je zeker geen zak.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_49813324
Maarre, ik heb het niet gezien, was het nou nog wat? En de ophef waard enzo?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  zondag 27 mei 2007 @ 11:27:05 #167
13554 Jernau.Morat.Gurgeh
Great Dictator.
pi_49813462
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:20 schreef Jarno het volgende:
Maarre, ik heb het niet gezien, was het nou nog wat? En de ophef waard enzo?
Nog 5 nachtjes slapen J.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_49814188
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:09 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Als alleen de woordvoerders er iets zinnigs over kunnen zeggen bewijst dat natuurlijk meteen de ineffectiviteit van de campagnes.
Waarom? Het gaat natuurlijk om politiek niveau.
quote:
Eindeloos discussieren over wat een goede methode zou zijn levert uiteraard geen donoren op. Voer een methode in, en bekijk het resultaat. Niet goed, geld terug andere methode pakken.
Dat gebeurt ook schat.
quote:
Met dat oeverloos gelul waar de huidige politiek in uitblinkt bereik je zeker geen zak.
Het is wel gemakkelijk om bij alles naar de politiek te wijzen. Maar blijkbaar ligt er ook iets bij mensen zelf.

Maar er zit nog een heel andere discussie achter die donorenkwestie zoals ik al eerder aanstipte. Er gaan gewoon te weinig mensen dood omdat de medische wetenschap zo vooruit is gegaan, er zijn veel te weinig verkeersongelukken etc.
  † In Memoriam † zondag 27 mei 2007 @ 12:12:39 #169
43556 miss_dynastie
pi_49814485
quote:
Op zondag 27 mei 2007 02:13 schreef evert het volgende:
en hopelijk betekent dit ook dat heel veel mensen alsnog donor worden zodat de twee mensen die nu nog niet geholpen worden veel eerder aan de beurt zijn!
Nou, het is dat ik al geregistreerd sta (ik heb te kennen gegeven wie daarover mag beslissen), maar anders zou ik me per direct als niet-donor registreren. Dit soort acties mag wat mij betreft een volledig averechtse werking hebben en ik hoop dat er niemand kijkt en zeker niemand smst. Maar wat mij betreft is dat iets dat niet door de politiek geregeld dient te worden, vandaar dat ik het niet eens ben met de aanpak van het CDA.
  zondag 27 mei 2007 @ 12:14:07 #170
3542 Gia
User under construction
pi_49814512
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 19:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Zo van: laat die andere 2 patientjes maar lekker doodgaan en spek de sms-kas van BNN?
Ik hoorde op de radio dat ze tussen de 18 en de 40 zijn.
  zondag 27 mei 2007 @ 12:20:40 #171
3542 Gia
User under construction
pi_49814667
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:12 schreef miss_dynastie het volgende:

Dit soort acties mag wat mij betreft een volledig averechtse werking hebben en ik hoop dat er niemand kijkt en zeker niemand smst.
Helemaal mee eens.
Een 'show' waarin deze terminale vrouw een nier weggeeft aan degene die het hoogst op de wachtlijst staat en het best matched, kan ik nog wel begrip voor hebben. Maar op deze manier: keuze uit 3 en dan ook nog die geldklopperij van het sms'en, nee, ben ik helemaal op tegen.
  zondag 27 mei 2007 @ 21:07:14 #172
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_49831825
Ik hoop op een kijkcyferhit!!!
pi_49832350
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:07 schreef BasEnAad het volgende:
Van Nu.nl
[..]

Ik ben het voor de verandering eens met het CDA, wat een walgelijke show.
Dat klinkt inderdaad afschuwelijk. Ik hoorde laatst overigens op de radio - weet de precieze bron niet meer - dat het probleem bij donoren niet eens echt het aantal mensen is dat donor wil worden hoor, maar dat het meer ligt aan bepaalde bevoegdheden die artsen moeten krijgen, of de registratie bij net overleden mensen.
Dat terzijde, ik vind BNN sowieso 'n walgelijk moraal ophangen. Ik vind 't best leuke programma's, ik kijk graag de lama's - BNN ook toch? - en spuiten en slikken, al vind ik wel dat de laatste en dit debiele programma een zeer verwerpelijk beeld schept van 'alles moet maar kunnen'. Alles moet helemaal niet maar kunnen, naar mijn idee. Ik las er vandaag nog 'n mooi artikel over in de VN, een discussie tussen Jeroen Dijsselbloem en Pechtold, best interessant. Conclusie zo'n beetje: de samenleving verloedert. En ik vind dit soort tv-programma's daaraan bijdragen.
  zondag 27 mei 2007 @ 22:08:32 #174
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49834040
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 15:51 schreef Aoristus het volgende:Op teevee krijgen die mensen een gezicht
Dat is een goed punt. Ze krijgen een gezicht temidden van het standpunt dat orgaanverdeling een grof spelletje is.
Goed neergezet standpunt van BNN.
Ben verbaasd dat de makers van South Park dit niet bedacht hebben want het zou zo in hun show passen.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_49835826
Ik vind niet dat ik op m'n geweten getrapt zou moeten worden als ik er voor had gekozen géén donor te zijn. En daar neigt deze show wel 'n beetje naar, je kan donoren ook op 'n andere manier onder de aandacht brengen. Dit is gewoon walgelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')