abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49731385
quote:
Wolfsen wil opheldering Justitie over illegale adopties

DEN HAAG - Tweede Kamerlid Aleid Wolfsen van de PvdA wil opheldering van het ministerie van Justitie over illegale adopties uit India. In het Radio 1-programma De Ochtenden zei hij donderdag duidelijkheid te willen over de verschillende waarschuwingen over het betreffende adoptiebureau aan het ministerie.
ANP

"Wat heeft Justitie ermee gedaan? Want misschien had dit voorkomen kunnen worden", aldus Wolfsen.

Netwerk berichtte deze week dat mogelijk ruim vijftig adopties in Nederland van kinderen uit India illegaal zijn. Volgens de Indiase autoriteiten zijn namelijk alle 350 adopties die door het kindertehuis Malaysian Social Service (MSS) zijn geregeld onwettig, waaronder die van de vijftig kinderen die naar Nederlandse pleegouders gingen.

Het programma vertelde ook over een jongen die in de Indiase stad Madras bij zijn moeder zou zijn gestolen en volgens de Indiase autoriteiten zes jaar geleden door een Nederlands paar werd geadopteerd. De Nederlandse stichting Meiling deed bij deze adoptie de bemiddeling.

Hoogleraar

René Hoksbergen, emeritus-hoogleraar adoptie, zei in het radioprogramma dat hij het ministerie meerdere malen had gewaarschuwd voor de adoptiepraktijken van Meiling. "Er is vanuit het ministerie te weinig controle geweest op de adopties." Wel benadrukte de hoogleraar dat in "95 procent van de adopties het wel goed is geregeld".

Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) kondigde dinsdag aan de zaak grondig te gaan onderzoeken. Daarbij zal ook worden onderzocht of er eerder al aanleiding was om te kijken hoe de adopties verlopen, zei hij donderdag.

Volgens de minister is er nu echter geen reden om de vergunning van een adoptieorganisatie in te trekken. "We moeten eerst alles precies uitzoeken hoe het in het verleden is gegaan en dan wat er moet gebeuren", zei hij. Hirsch Ballin stelde verder dat de adoptiewetgeving goed in elkaar zit.

Wolfsen pleitte ook voor een feitenonderzoek naar de hele gang van zaken rond adopties uit India. Daarnaast wil hij dat de branche verder geprofessionaliseerd wordt. Veel adoptiebureaus werken met vrijwilligers.

Tragedie

Wolfsen noemde de misstanden "een menselijke tragedie". Hij vindt het een "duivels dilemma" om te beslissen wat er met de kinderen moet gebeuren. "Primair zou je zeggen, ze moeten terug naar hun biologische ouders, maar er zullen ook veel kinderen zijn die hier helemaal geworteld zijn."

Wolfsen zou een groep verstandige mensen willen formeren die onderzoeken wat er moet gebeuren met deze kinderen. "Waarbij het belang van het kind vooropstaat."
India eist gestolen adoptiekind uit Nederland terug
India eist gestolen adoptiekind uit Nederland terug #2
pi_49731428
Hier weer verder rellen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:11:11 #3
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49731436
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 16:53 schreef Re het volgende:

[..]

En dat kind is er na een tijdje ook weer boven op hoor, dat gemeet met 2 maten hier
Ja dat weet je dus niet, is ook moeilijk te zeggen. Er is geen perfecte oplossing in dit geval.

Ik bekijk het uit het standpunt van het kind: Opgegroeid in Nederland met vriendjes, vriendinnetjes, school, sportclub, spreekt Nederlands etc.

Ik zeg niet dat de biologische moeder een arme sloeber is, voor hetzelfde geld kan ze het prima opvoeden maar dat is het punt niet als je puur het kind onder de loep neemt: Die wordt uit een vertrouwde omgeving weggeplukt een een totaal onbekende en vreemde cultuur. Want de cultuurverschillen zijn er natuurlijk wel degelijk.

Maar goed, er kan maar niet genoeg benadrukt worden dat dit een héél lastig geval is.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_49731451
Laat ze hier.

Wedden dat die kinderen als ze ouder worden er weer alles aan zullen doen hier terug te keren.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 17:11:37 #5
43556 miss_dynastie
pi_49731454
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 16:46 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ah, ik heb die documentaire gemist. Maar daarin werd dus duidelijk dat de adoptie-ouders wisten dat er sprake was van kinderroof? .
De adoptie liep vertraging op. Ook moesten ze twee keer die 5000 euro betalen omdat het de eerste keer niet zou zijn aangekomen (ja, ja). De ouders zeiden letterlijk: ‘We hoorden van Meiling dat het kindertehuis in verband werd gebracht met kidnapping. Maar ik dacht: er zijn zoveel officiële instanties bij betrokken, het zal wel goed zitten’.

Mij kan je dan niet wijs maken dat je helemaal te goeder trouw bent hoor.
  Admin donderdag 24 mei 2007 @ 17:12:08 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49731471
Indiase politie: Ruim vijftig illegale adoptiekinderen in Nederland

De Indiase politie bestempelt alle 350 adopties gedaan door het kindertehuis Malaysian Social Service (MSS) als "illegaal". Ruim vijftig kinderen kwamen vanuit dit kindertehuis via bemiddelingsorganisatie Meiling naar Nederland. Dat blijkt uit vertrouwelijke politierapporten en onderzoek in India van het actualiteitenprogramma Netwerk. Rene Hoksbergen, emeritus-hoogleraar adoptie pleit vanavond in Netwerk voor intrekking van de vergunning van Meiling.

"Afgrijselijke misdaad"
Het Indiase kindertehuis MSS waar Meiling de belangrijkste buitenlandse afnemer van was, is volgens een politierapport "steeds betrokken bij het wegnemen van kinderen om ze daarna ter adoptie aan te bieden". Volgens de Indiase politie heeft het kindertehuis "een afgrijselijke misdaad gepleegd" en "ondraaglijk leed toegebracht aan kinderen en ouders".

Beschuldigingen
De Indiase politie stelt dat de directeur volledig aansprakelijk is voor het vervalsen van documenten, het achterhouden van feiten en het afleggen van valse verklaringen. De directeur en zijn familie hebben altijd alle beschuldigingen ontkend. In afwachting van het proces zijn de verdachten op borgtocht vrij. De directeur heeft meer dan vijftig dagen vast gezeten.

Enorme bedragen
Volgens de Indiase politie verrijkte de directeur van het kindertehuis zich en betaalden adoptieouders enorme bedragen voor kinderen. Ook zou er sprake zijn geweest van "illegale" toeleveranciers en het ronselen en mishandelen van kinderen.

Verklaring
Meiling stelt in een verklaring dat zij in de loop van 2005 op de hoogte werden gesteld van de beschuldigen over het kindertehuis. Pas na dreiging van bekendmaking door een adoptievader laat de bemiddelingsorganisatie in juni 2006 een brief uitgaan naar alle adoptie-ouders die geadopteerd hebben via het kindertehuis. Adoptieouders maakten uit de brief op dat er niets aan de hand zou zijn. "Dat het een wind is die wel overwaait. Dat gevoel hadden wij toen wij die brief lazen", aldus adoptieouders.

Intrekking vergunning
Volgens Hoksbergen is gebleken dat de Nederlandse bemiddelingsorganisatie Meiling onvoldoende professioneel is voor bemiddeling van interlandelijke adoptie. De hoogleraar pleit daarom voor intrekking van de vergunning van Meiling.
Bron: netwerk
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_49731507
Eigenlijk vind ik dat die kinderen nog niet zo slecht terecht zijn gekomen. Heel wat Indiase kinderen worden ook ontvoerd om vervolgens in de prostitutie te komen.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:15:47 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49731578
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:06 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Hoezo, "om hem"?
Uhmm ja!, hij wordt weer bij zijn ouders weggerukt, maar nu begrijpt tie het natuurlijk wel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 17:17:17 #9
43556 miss_dynastie
pi_49731634
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wedden dat die kinderen als ze ouder worden er weer alles aan zullen doen hier terug te keren.
Dan moet je die kinderen daar alle kansen toe geven. Maar voor nu moeten ze eerst terug naar hun ouders.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:19:06 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49731717
Ik zou het denk ik eigenlijk wel tof vinden als 9-jarige, heb je ineens 4 ouders en ineens een veel grotere familie
pi_49731727
Bericht van iemand in het gastenboek op netwerk.tv:
quote:
Hierbij wil ik reageren op de uitzending van gisteren. De organisatie MSS heeft van de regering in New Dehli een vergunning gekregen. Bij elke adoptie zijn alle gegevens, van het kind, door MSS aan de overheid verstrekt. De overheid van India is de enige die deze gegevens kan controleren en natrekken op grond van die gegevens heeft MSS toestemming gekregen het kind voor buitenlandse adoptie beschikbaar te stellen. Op grond van die informatie heeft Meiling meegeholpen voor deze kinderen adoptief ouders te zoeken. U schept een onjuist beeld van de situatie. Meiling heeft op de meest zuivere manier aan deze adoptie medewerking verleend. Ten tijde van deze adopties was ik bestuurslid van deze organisatie en ben ik voor nadere afspraken in India geweest. Dhr. Hoksbergen, die door de universiteit van Utrecht werkelijk is uitgekotst weet niet waar hij over praat. Is niet deskundig op het gebied van adoptie. Hij is ook niet verbonden met het adoptiecenter van de universiteit. Ik durf hierbij heel hard en duidelijk te beweren dat MEILING en de medewerkers daarvan naar eer en geweten hebben gehandeld. Deze hebben alle geduld opgebracht en altijd verantwoording afgelegd over het doen en laten. We hebben NOOIT steekpenningen betaald of geld onder tafel geschoven altijd is alles open en eerlijk uitgevoerd.Martin Rijnbeek
pi_49731783
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:19 schreef Re het volgende:
Ik zou het denk ik eigenlijk wel tof vinden als 9-jarige, heb je ineens 4 ouders en ineens een veel grotere familie
Oh, dus TOCH de adoptieouders erbij betrekken?
pi_49731807
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:17 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar voor nu moeten ze eerst terug naar hun ouders.
Niks moet.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:23:45 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49731884
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:20 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Oh, dus TOCH de adoptieouders erbij betrekken?
Ik zeg nergens dat de adoptie ouders niet bij het verder proces betrokken moeten worden. Ik reageer alleen maar tegen de hypocriete emotionele argumentatie dat het kind maar bij de adoptie ouders MOETEN blijven omdat dat voor het kind anders zo erg is
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:25:41 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49731945
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:23 schreef Re het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat de adoptie ouders niet bij het verder proces betrokken moeten worden. Ik reageer alleen maar tegen de hypocriete emotionele argumentatie dat het kind maar bij de adoptie ouders MOETEN blijven omdat dat voor het kind anders zo erg is
Waarom is dat hypocriet? 't Is hoe je het brengt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_49731946
quote:

[..]

Als iets voor het kind erg is, dan moet je het niet doen. Altijd de weg kiezen die het minste het kind schaadt.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 17:26:04 #17
43556 miss_dynastie
pi_49731961
quote:
Ten tijde van deze adopties was ik bestuurslid van deze organisatie en ben ik voor nadere afspraken in India geweest.
O ja, en je zou ook echt toegeven als het anders was
Ik zou dit ook gauw zeggen voor ze me aansprakelijk gaan stellen voor het een of het ander.

Laat ik het zo zeggen, het enige dat ik weet van deze stichting is dat iemand die ik ken die met het adoptieproces gestopt is na brieven, faxen en nette mails pas van de lijst af is gehaald toen hij gedreigd heeft met het rapporteren bij het ministerie van de hele situatie. Echt keurig ja
pi_49732000
quote:

[..]

Ze zullen er niet beter van worden, India is toch vooral een arm land waar het kastensysteem geldt. Ouders op tv gisteren zagen er nu niet bepaald uit of ze zo hoog zaten. En waar je geboren bent, blijf je.

Zijn misschien niet de armsten daar ofzo, maar een land als NL is veel beter om zich te ontwikkelen en vooruit te komen. En ze weten nu wat ze missen he, na een aantal jaren NL.

Verder hebben veel vrouwen in India een gros aan kinderen. Wil niet zeggen dat ze het kind niet gemist hebben of er van houden, maar ze hebben er vast nog wel een paar.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:27:24 #19
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49732003
quote:

[..]

Als je zo beredeneert dan is dat net zo hypocriet als te zeggen dat het kind per definitie beter af is bij zijn biologische ouders, gewoon omdat het zijn biologische ouders zijn
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 17:28:53 #20
43556 miss_dynastie
pi_49732051
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Verder hebben veel vrouwen in India een gros aan kinderen. Wil niet zeggen dat ze het kind niet gemist hebben of er van houden, maar ze hebben er vast nog wel een paar.
Ze hebben er drie, dus dat valt wel mee. Maareh, het maakt dus minder uit om een kind te jatten van iemand die er 10 heeft dan van iemand die er 2 heeft?
pi_49732064
Vind het sowieso maar raar allemaal.

Wie zegt dat die kinderen gestolen zijn: misschien gaven de ouders toestemming en hebben ze er een leuk bedrag uit geslagen. En willen ze dat nu weer.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:29:30 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49732065
Ja die discussie is al geweest, dus als het kind uit Amerika was gesmokkeld was het minder erg.

Dit kind heeft recht op zijn biologische ouders
pi_49732117
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:28 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ze hebben er drie, dus dat valt wel mee. Maareh, het maakt dus minder uit om een kind te jatten van iemand die er 10 heeft dan van iemand die er 2 heeft?
We hebben het hier over een ontwikkelingsland ja, waar veel vrouwen elk jaar een kind baren en genoeg monden hebben om te voeden. Waarvan ik denk dat ze er voor een leuke duit best een of meer willen missen.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:32:00 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49732142
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

We hebben het hier over een ontwikkelingsland ja, waar veel vrouwen elk jaar een kind baren en genoeg monden hebben om te voeden. Waarvan ik denk dat ze er voor een leuke duit best een of meer willen missen.
naar mijn weten is dat kind gewoon gejat en aan het adoptie buro verkocht.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 17:32:15 #25
43556 miss_dynastie
pi_49732151
quote:

[..]

En dan dat in dit geval niet zo is en die mensen alles, werkelijk alles kwijt zijn geraakt in de zoektocht naar hun kind telt niet zo mee of zo?
pi_49732220
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:25 schreef Dodecahedron het volgende:

Als iets voor het kind erg is, dan moet je het niet doen. Altijd de weg kiezen die het minste het kind schaadt.
hoe kan je het in je hoofd halen om zoiets te zeggen, wat een inhumaan oneerlijk dom monster kan je zjin om de rechten van alle andere betrokkenen te negeren, dat zijn OOK mensen weet je.

Leve diegene die kinderen stelen en verkopen. Hou het als kopend koppel zolang mogelijk bij en het kind is van jou.

dit druist in tegen zoveel mensenrechten dat ik zelf nog niet wil beginnen.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  Admin donderdag 24 mei 2007 @ 17:37:13 #27
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49732279
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:19 schreef Dodecahedron het volgende:
Bericht van iemand in het gastenboek op netwerk.tv:
[..]
Heb JIJ eigenlijk de hele docu wel gezien?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin donderdag 24 mei 2007 @ 17:38:24 #28
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49732301
quote:

[..]

Ah ja, India een ontwikkelingsland, ga je je huiswerk even overdoen?

donderdag 24 mei 2007 @ 17:40:25 #29
3542 Gia
User under construction
pi_49732347
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat een belachelijke opmerking. Alsof het dan minder erg is.
pi_49732355
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:32 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En dan dat in dit geval niet zo is en die mensen alles, werkelijk alles kwijt zijn geraakt in de zoektocht naar hun kind telt niet zo mee of zo?
Het krantenartikel in de OP zegt al dat eerst verdere onderzoeken gedaan voordat duidelijk is wat met de kinderen gaat gebeuren.

Denk alleen dat we er niet onze eigen westerse mening en gevoelens op moeten betrekken. Het is erg ja, maar het leven is daar voor ouders en kinderen zo anders dan hier is.
Kinderen worden daar vaak gebruikt als goedkope arbeidskrachten of komen in de prostitutie. Waren we pasgeleden niet geschokt dat zoveel kinderen in India procentueel mishandelt en/of misbruikt worden?

Zou ze daarom zeker als de ouders uit lage kasten komen niet terugsturen, ze zullen dan geen menswaardig leven leiden en het gaat uiteindelijk om het welzijn van deze kinderen.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:41:36 #31
3542 Gia
User under construction
pi_49732379
quote:

[..]

Deze mensen hebben al hun duiten uitgegeven aan de opsporing van dit kind. Ze willen hem niet missen, dus.
pi_49732387
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:38 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ah ja, India een ontwikkelingsland, ga je je huiswerk even overdoen?
Oh ja, wacht. Als je in een hoge kaste zit kan je studeren en er wat van maken.

En de overige 90% leeft in een rotzooitje.

Hoe modern!
pi_49732451
Nee, de kinderen moeten terug. Het belangrijkste is dat ze weer bij hun biologische ouders zijn.

Laat de boel eerst maar eens goed onderzoeken, oa of de kinderen ook daadwerkelijk gestolen zijn en wat hun toekomst daar is. Lijkt me een beste oplossing.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:45:04 #34
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49732489
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:34 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]
Hou het als kopend koppel zolang mogelijk bij en het kind is van jou.
"kopend koppel", wat een raar beeld heb jij van adoptie ouders - het is niet eens te vergelijken met even een halfje wit bij de bakker op de hoek halen. Los van dat het inderdaad (veel) geld kost, kost het ook jaren van inspanning/stress/onzekerheid.

Best als jij adoptie ouders dan alsnog niet voor volle ouders wil zien, maar een beetje meer respect zeg.. een adoptie heeft heel wat meer voeten in de aarde dan alleen maar een kwak geld neer te hoeven smijten.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 17:45:15 #35
43556 miss_dynastie
pi_49732495
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
Denk alleen dat we er niet onze eigen westerse mening en gevoelens op moeten betrekken. Het is erg ja, maar het leven is daar voor ouders en kinderen zo anders dan hier is.
Dat is juist het westerse verwerpelijke denken waar ik tegen ageer. Gejatte kinderen maar hier houden, omdat je denkt dat het hier zoveel beter is dan daar. Dat jongetje is daar geboren, onrechtmatig gestolen en dat hoort daar. Wel vind ik dat je hem alle, alle kansen moet bieden om terug te gaan naar Nederland als hij dat over een aantal jaren wil.
  Admin donderdag 24 mei 2007 @ 17:46:45 #36
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49732548
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nee, de kinderen moeten terug. Het belangrijkste is dat ze weer bij hun biologische ouders zijn.

Laat de boel eerst maar eens goed onderzoeken, oa of de kinderen ook daadwerkelijk gestolen zijn en wat hun toekomst daar is. Lijkt me een beste oplossing.
Als je nou ook eens de docu bekijkt zou je weten dat dit al sinds '95 speelt..

pi_49732589
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:45 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat is juist het westerse verwerpelijke denken waar ik tegen ageer. Gejatte kinderen maar hier houden, omdat je denkt dat het hier zoveel beter is dan daar. Dat jongetje is daar geboren, onrechtmatig gestolen en dat hoort daar. Wel vind ik dat je hem alle, alle kansen moet bieden om terug te gaan naar Nederland als hij dat over een aantal jaren wil.
Nee, mocht het kind gestolen zijn maatregelen nemen tegen die adoptiebureau's, strenge controle's etc.

Wat een onzin een kind terug te sturen wat na een aantal jaren hier terug wilt. Wat een verloren jaren zullen dat voor zo'n kind zijn, misschien niet eens naar school geweest of gestudeerd. Ben je weer hier met een achterstand die misschien niet meer goedkomt.

Nee, laat die kinderen nu maar hier. Maar probeer te vermijden dat zoiets nog eens gebeurd.
  donderdag 24 mei 2007 @ 18:03:19 #38
3542 Gia
User under construction
pi_49733114
Ik vroeg net aan mijn zoon wat hij zou willen als nu zou blijken dat hij (stel hij was geadopteerd) gekidnapped bleek te zijn. Hij zou liever hier blijven. Ik denk dat Rahul (heet ie toch?) daar ook voor zal kiezen. Hij kent die mensen niet eens! En ja, dat went heus wel, maar op die leeftijd vergeet je niet meer hoe het in Nederland was en hij zal er heel lang, heel verdrietig om zijn. Daarbij gaat hij bijna de puberteit in, wat ook wel geweldig zal gaan voor een jongen die zoiets heeft meegemaakt.

Ik denk ook dat het voor de jongen het beste is als hij hier blijft, maar wel intensief contact met India, regelmatig op vakantie en verplicht de taal leren, zodat hij, mocht hij dat willen, als volwassen jongeman terug kan keren.
pi_49733265
quote:

[..]

Goh, wat toevallig, nou is het ineens weer een ontwikkelingsland, als het een topic over economische groei zou zijn is India altijd de up and coming star, het land wat een economische bedreiging voor de EU gaat vormen, en nou is het ineens weer een land waar de mensen nog geen nagel hebben om hun reet te krabben. Je vult het wel in zoals het je het beste uitkomt he?
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 18:09:28 #40
43556 miss_dynastie
pi_49733280
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:03 schreef Gia het volgende:
Ik vroeg net aan mijn zoon wat hij zou willen als nu zou blijken dat hij (stel hij was geadopteerd) gekidnapped bleek te zijn.
Leeft jouw zoon ook in een land met mensen met een heel ander kleurtje? Want dat is al het nummer één verschil, he. Jouw kind voelt zich Nederlander, is hier geboren en zal al geen last hebben van het verlangen naar hun moederland dat bij de meeste adoptiekinderen vroeg of laat op zal steken.
pi_49733293
quote:
Ik vroeg net aan mijn zoon wat hij zou willen als nu zou blijken dat hij (stel hij was geadopteerd) gekidnapped bleek te zijn. Hij zou liever hier blijven. Ik denk dat Rahul (heet ie toch?) daar ook voor zal kiezen. Hij kent die mensen niet eens! En ja, dat went heus wel, maar op die leeftijd vergeet je niet meer hoe het in Nederland was en hij zal er heel lang, heel verdrietig om zijn. Daarbij gaat hij bijna de puberteit in, wat ook wel geweldig zal gaan voor een jongen die zoiets heeft meegemaakt.

Ik denk ook dat het voor de jongen het beste is als hij hier blijft, maar wel intensief contact met India, regelmatig op vakantie en verplicht de taal leren, zodat hij, mocht hij dat willen, als volwassen jongeman terug kan keren.
En vraag het dit keer eens zonder hem heel hard aan zijn oorlelletje te trekken.
  donderdag 24 mei 2007 @ 18:10:55 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49733310
quote:

wat suf
pi_49733418
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Goh, wat toevallig, nou is het ineens weer een ontwikkelingsland, als het een topic over economische groei zou zijn is India altijd de up and coming star, het land wat een economische bedreiging voor de EU gaat vormen, en nou is het ineens weer een land waar de mensen nog geen nagel hebben om hun reet te krabben. Je vult het wel in zoals het je het beste uitkomt he?
WTf, waar heb je het over?

Heb je het topic gelezen? Alleen mensen in de hogere kasten kunnen gaan studeren en er wat van maken, de grote rest leeft in armoede ja. Of wil je het tegendeel bewijzen?
India is geen land van gelijke kansen, ook al wordt een deel van de bevolking nu rijker.

pi_49733445
quote:

Nee sorry, dat zou ik echt nooit willen, ben zelf ook geadopteerd uit Sri-Lanka dan (cultuur is hetzelfde).
Maar nee ik zal nooit terug willen(voor definitief), te weten dat het daar gewoon te slecht is, ben er zelf 10terug op vakantie geweest.
En dan verplichting om hun Moedertaal te laten leren, op vakantie te laten gaan naar onbekenden "famillie"

nee laat mij maar lekker hier in Nederland, want ik ken toch niks beters dan dit.
pi_49733817
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee, mocht het kind gestolen zijn maatregelen nemen tegen die adoptiebureau's, strenge controle's etc.
die kinderen zijn gestolen .. da's gewoon een feit .. veel kinderen zijn ontvoerd of met oneigenlijke beloftes ingepikt, het is een business die aan de gang word gehouden door de vraag hier en in andere westerse landen, door mensen die hun kinderwens hoe dan ook in vervulling willen laten gaan of door mensen die onder het mom van "die arme kindjes van daaro een toekomst bieden" de kinderen misbruiken om hun imago op te vijzelen
quote:
Wat een onzin een kind terug te sturen wat na een aantal jaren hier terug wilt. Wat een verloren jaren zullen dat voor zo'n kind zijn, misschien niet eens naar school geweest of gestudeerd. Ben je weer hier met een achterstand die misschien niet meer goedkomt.
dat is allemaal gissen, voor hetzelfde geld zit dat jochie nu in een zware depressie omdat zijn ouders lelieblank zijn terwijl hij zelf gekleurd is en gaat er geen dag voorbij dat die bullie's op school hem dat wel even goed duidelijk maken .. of dacht je dat een kind van die leeftijd zich niet afvraagt hoe het komt dat zijn ouders een ander kleurtje dan hij terwijl ze bij al die andere kindjes dezelfde kleur hebben ?
Er zijn trouwens onderzoeken naar gedaan, meer dan de helft van adoptiefkinderen uit derdewereldlanden lijkt op hele jonge leeftijd al last te hebben van een identiteitscrisis schijnbaar cq verhoudingsgewijs veel meer extreem onaangepast gedrag .. http://tinyurl.com/28xxyn ..
dus tja, het is erg waarschijnlijk dat die jongen hier een betere educatie kan krijgen dan daar, maar of die als mens beter af is ?
quote:
Nee, laat die kinderen nu maar hier. Maar probeer te vermijden dat zoiets nog eens gebeurd.
nou nee, dat zou je dus per geval moeten bekijken en er niet automatisch van uit gaan dat het hier beter is .. maar dat je moet vermijden dat zoiets nog eens gebeurt, dat staat als een paal boven water .. mi moet dat hele adopteren over de grens op de schop, iig zoals het nu gaat, met particulieren als stichting Meiling met hun zalvende praatjes .. het is f*cking business op deze manier
pleased to meet you
  donderdag 24 mei 2007 @ 18:38:36 #46
3542 Gia
User under construction
pi_49734153
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:09 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Leeft jouw zoon ook in een land met mensen met een heel ander kleurtje? Want dat is al het nummer één verschil, he. Jouw kind voelt zich Nederlander, is hier geboren en zal al geen last hebben van het verlangen naar hun moederland dat bij de meeste adoptiekinderen vroeg of laat op zal steken.
Dat is ook zo bij blanke geadopteerde kindjes, hoor.
  donderdag 24 mei 2007 @ 18:41:43 #47
3542 Gia
User under construction
pi_49734250
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:15 schreef Syd het volgende:

[..]

Nee sorry, dat zou ik echt nooit willen, ben zelf ook geadopteerd uit Sri-Lanka dan (cultuur is hetzelfde).
Maar nee ik zal nooit terug willen(voor definitief), te weten dat het daar gewoon te slecht is, ben er zelf 10terug op vakantie geweest.
En dan verplichting om hun Moedertaal te laten leren, op vakantie te laten gaan naar onbekenden "famillie"

nee laat mij maar lekker hier in Nederland, want ik ken toch niks beters dan dit.
Ik heb het niet over verplicht terug gaan als hij volwassen is. Maar als hij dat zou willen, zou het makkelijker zijn als hij vantevoren de taal alvast leert. Misschien wil hij later wel iets voor zijn geboorteland doen.
Verder hoeft hij daar uiteraard niet alleen op vakantie, maar gewoon samen met zijn (adoptie)ouders. Hij hoeft dus niet een paar weken bij die 'vreemde' mensen te gaan leven.
pi_49734318
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:28 schreef moussie het volgende:

[..]

die kinderen zijn gestolen .. da's gewoon een feit .. veel kinderen zijn ontvoerd of met oneigenlijke beloftes ingepikt, het is een business die aan de gang word gehouden door de vraag hier en in andere westerse landen, door mensen die hun kinderwens hoe dan ook in vervulling willen laten gaan of door mensen die onder het mom van "die arme kindjes van daaro een toekomst bieden" de kinderen misbruiken om hun imago op te vijzelen
[..]

Oh, dus je denkt zo over adoptie. Fijn!

Net of alle geadopteerde kinderen uit het buitenland gestolen zijn van hun ouders. Denk dat dit eerder uitzondering is dan regel.

Ja hoor, alle kindertehuizen in die landen zitten vol gejat spul!
Dat een groot deel van de kinderen komt van ouders die overleden zijn, nog kindouders waren of aan de drugs en op straat zwervend een leven leiden zie je maar even door de vingers!

Heb je ook bewijzen over je bovenstaande theorieen?
pi_49734471
Het is een ontzettend lastig onderwerp en ik heb zelf geen goed idee voor een oplossing. Wel vind ik sommige argumenten die vooral de pro-adoptieouders-posters aandragen nogal verontrustend. Rijkdom of opleidingskansen als factor beschouwen in wie het kind krijgt toegewezen is vrij gevaarlijk. In NL hebben bijv. Friezen ook een mindere kans op goed onderwijs dan anderen. Maar goed, dat wordt allemaal al bediscussieerd.

Zoals in elk topic over India zitten er weer een aantal zogenaamde 'experts' over India die enkel vooroordelen herhalen.
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:14 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Heb je het topic gelezen? Alleen mensen in de hogere kasten kunnen gaan studeren en er wat van maken, de grote rest leeft in armoede ja. Of wil je het tegendeel bewijzen?
India is geen land van gelijke kansen, ook al wordt een deel van de bevolking nu rijker.
Het tegendeel van deze uitspraak bewijzen is niet zo moeilijk. Het Sachar committee report van November 2006 heeft onderzoek gedaan naar de achterstand van OBC's (other backward classes) en moslims. Daaruit komen bijv. deze cijfers:

Het aandeel van 'lagere kasten' op scholen is dus redelijk gelijk aan hun aandeel in de bevolking. Maar ja, vooral bij hoger onderwijs hebben ze een achterstand. Maar lang niet sterk genoeg om te zeggen dat 'alleen hogere kasten kunnen studeren'. Zeker niet met het reserveringssysteem.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 18:48:34 #50
43556 miss_dynastie
pi_49734472
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is ook zo bij blanke geadopteerde kindjes, hoor.
O ja, en dat is wat jouw zoon een ervaringsdeskundige maakt voor wat betreft het gevoel dat adoptiekinderen hebben
  donderdag 24 mei 2007 @ 18:49:01 #51
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_49734486
Ik weet niet of het uiteindelijk voor zo'n kind beter is om in Nederland te blijven. Het kan ook zijn dat het juist verkeerd uitpakt, dat kun je domweg niet zomaar voorspellen.

(Ik ken mensen die 2 Koraanse kinderen hebben geadopteerd, het meisje is er blij mee. De jongen niet die vind dat ze hem niet uit zijn geboorteland hadden mogen weghalen en heeft het zijn adoptieouders erg moeilijk gemaakt.)

Ik vind dus wel dat de ouders er gewoon recht op hebben om hun kind terug te krijgen. Dat dat twijfel over kan bestaan dat begrijp ik niet.

Wat de adoptie ouders betreft, tsja dat is het risico als je een kind uit het buitenland * koopt * Ik heb op zich niks tegen adoptie als er voor het kind niks anders op zit.
Maar er zijn gewoon niet veel kinderen die daar behoefte aan hebben in Nederland en om dan maar kinderen te gaan halen uit een land waar armoe en honger heerst vind ik een kwalijke zaak.

Het mag dan wel legaal zijn maar ik vind 't walgelijk. Het idee dat ouders noodgedwongen hun kind afstaan en dat er mensen zijn die daar dankbaar misbruik van kunnen maken omdat zij daar het geld voor hebben... brrrr

Als de adoptie ouders werkelijk zo begaan zijn met het kind kunnen ze het toch nog steeds onderhouden als het weer bij de ouders terug is. Het kind kan daar vast wel gewoon naar school enzo als er maar geld voor is.
Dat het leven daar anders is dan hier wil niet zeggen dat het daar slechter is voor het kind, het is dan in ieder geval in het eigen land waar het thuis hoort en van wat minder luxe ga je echt niet dood hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_49734750
Wat is er walgelijk aan als je een kind adopteert, zeg maar gerust 'redt' uit een smerig kindertehuis, een kind waarvan de ouders het zelf afgestaan hebben, omdat de moeder ongewenst zwanger was, aan de drugs of zelf nog een kind?

Moet zo'n kind dan persé toch in geboorteland opgroeien en blijven wonen, dan zeker als weesje aan de onderkant van de samleving verdergaan? Want daar komt eenmaal afgestaan niet veel goeds van terecht hoor, het zijn niet de kindertehuizen zoals hier.
En als je dan hoort dat een Nederlander pasgeleden is opgepakt omdat ie kinderen in een weeshuis misbruikte kan ik me wel een voorstelling maken van hoe het er daar helaas maar al te vaak aan toegaat.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 18:59:28 #53
43556 miss_dynastie
pi_49734845
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat is er walgelijk aan als je een kind adopteert, zeg maar gerust 'redt' uit een smerig kindertehuis, een kind waarvan de ouders het zelf afgestaan hebben, omdat de moeder ongewenst zwanger was, aan de drugs of zelf nog een kind?
Niets. Maar in dit geval is het zo anders, dat je dat helemaal niet mag vergelijken met die situatie. Dit is een kind dat bij zijn ouders vandaan is gejat. Dat ze dan eerst een loonstrookje en bewijs van kredietwaardigheid moeten overleggen om hem terug te krijgen is gewoon complete kolder. En dan al helemaal aan het land dat er notabene aan mee heeft geholpen dat hun kind van ze afgenomen is!
  donderdag 24 mei 2007 @ 19:01:35 #54
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49734923
quote:
Wie zegt dat?

Want die is niet goed snik dan.

Volgens mij gaat het meer om duistere adoptiebureaus. Niet om adoptie zelf want dat is juist een heel belangrijk en zeer noodzakelijk iets.
  donderdag 24 mei 2007 @ 19:06:19 #55
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_49735079
quote:

Moet zo'n kind dan persé toch in geboorteland opgroeien en blijven wonen, dan zeker als weesje aan de onderkant van de samleving verdergaan? Want daar komt eenmaal afgestaan niet veel goeds van terecht hoor, het zijn niet de kindertehuizen zoals hier.
En als je dan hoort dat een Nederlander pasgeleden is opgepakt omdat ie kinderen in een weeshuis misbruikte kan ik me wel een voorstelling maken van hoe het er daar helaas maar al te vaak aan toegaat.
Als je dan toch zo goed op de hoogte bent dan weet je vast ook dat verkrachting hier in Nederland in kindertehuizen ook veelvuldig voor komt en dat er veel kinderen in zo'n tehuis belandden omdat er geen Nederlandse mensen zijn die zin hebben om een pleegkind in huis te nemen. Dat is hun niet * eigen * genoeg.
Die kopen dus een kind in 't buitenland ( dat IMO nog veel miinder eigen is * dat het lichamelijk hier in Nederland vast wel beter heeft als daar, maar dat toch dáár thuis hoort en niet hier.
Je kunt de problemen daar niet zomaar oplossen door de kinderen daar weg te halen, en je lost zeker de problemen van de kinderen hier, die hard een plekje in een pleeggezin nodig hebben niet op, op deze wel erg egoïstische manier.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_49736257
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

[..]

ik ben zelf geadopteerd dus ik ken zowel de voor- als de nadelen .. dank je
quote:
Net of alle geadopteerde kinderen uit het buitenland gestolen zijn van hun ouders. Denk dat dit eerder uitzondering is dan regel.
de manier waarop het nu geregeld is, via particuliere organisaties, schijnt te zorgen dat het een business word, en zo te zien is de vraag hoger dan het aanbod, dus ipv te wachten tot er een kindje komt dat echt je hulp nodig heeft word er maar eentje ontvoerd of de moeder in de maling genomen
quote:
dat zou ik niet durven zeggen .. dit gaat over 1 kindertehuis in India en over 350 gevallen en ik ben niet zo naïef om te denken dat dat de enige is
quote:
Dat een groot deel van de kinderen komt van ouders die overleden zijn, nog kindouders waren of aan de drugs en op straat zwervend een leven leiden zie je maar even door de vingers!
nou nee, absoluut niet .. maar die kinderen liggen blijkbaar niet hoog genoeg in de markt of zo, gezondheids- en/of psychische problemen, men wil toch wel een gezond kind, daar heeft men immers voor getekend en betaald (bron : netwerkdocu van gisteravond)
quote:
yup. dit topic bvb, 350 illegaal verkregen kinderen praten we over .. en hoe zat dat laatst ook alweer met dat kindje van Madonna .. oeps, foutje ? En is het niet ook iets wat je geregeld tegenkomt in docu's over mensenhandel vanuit Zuid-Oost-Azië, dat ouders verteld wordt dat hun kind (meisje) in het buitenland een opleiding krijgt, mensen die niet kunnen lezen en schrijven maar in goed vertrouwen hun kind afgeven omdat zij denken dat dit lieve christelijke kindertehuis het beste met hun kind voorheeft ?
pleased to meet you
pi_49736263
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:49 schreef deedeetee het volgende:
Het mag dan wel legaal zijn maar ik vind 't walgelijk. Het idee dat ouders noodgedwongen hun kind afstaan en dat er mensen zijn die daar dankbaar misbruik van kunnen maken omdat zij daar het geld voor hebben... brrrr
Misbruik? Doe niet zo gek. Wat moeten die kinderen anders? Eenzaam op straat rondzwerven? Dan kun je wel via Foster Parents een paar centjes oversturen, maar daar heeft hij ook niet veel aan.
quote:
Als de adoptie ouders werkelijk zo begaan zijn met het kind kunnen ze het toch nog steeds onderhouden als het weer bij de ouders terug is. Het kind kan daar vast wel gewoon naar school enzo als er maar geld voor is.
Oh, dus ze mogen wel dokken, maar ze mogen hem niet bij zich hebben.
pi_49736314
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als je dan toch zo goed op de hoogte bent dan weet je vast ook dat verkrachting hier in Nederland in kindertehuizen ook veelvuldig voor komt en dat er veel kinderen in zo'n tehuis belandden omdat er geen Nederlandse mensen zijn die zin hebben om een pleegkind in huis te nemen. Dat is hun niet * eigen * genoeg.
Die kopen dus een kind in 't buitenland ( dat IMO nog veel miinder eigen is * dat het lichamelijk hier in Nederland vast wel beter heeft als daar, maar dat toch dáár thuis hoort en niet hier.
Je kunt de problemen daar niet zomaar oplossen door de kinderen daar weg te halen, en je lost zeker de problemen van de kinderen hier, die hard een plekje in een pleeggezin nodig hebben niet op, op deze wel erg egoïstische manier.
WTF, eigen adoptiekinderen eerst?
pi_49736529
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:37 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

WTF, eigen adoptiekinderen eerst?
yup .. geen kinderen uit verweghistaan uit hun eigen cultuur ontwortelen terwijl er in je eigen cultuur kinderen zat zijn die je hulp nodig hebben
pleased to meet you
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 19:44:49 #60
43556 miss_dynastie
pi_49736623
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:06 schreef deedeetee het volgende:
en dat er veel kinderen in zo'n tehuis belandden omdat er geen Nederlandse mensen zijn die zin hebben om een pleegkind in huis te nemen. Dat is hun niet * eigen * genoeg.
Maar waarom kan je die kids eigenlijk niet adopteren? Het zou ook wel mijn voorkeur hebben hoor, om zo'n kind ook juridisch eigen te maken. Denk alleen al aan zeggenschap bij grote beslissingen, erfenis, etc.
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:35 schreef Dodecahedron het volgende:
Oh, dus ze mogen wel dokken, maar ze mogen hem niet bij zich hebben.
Als je met droge ogen beweert dat het je gaat om het hellupuh van arme kindjes dan is dat voor een heel aantal landen een betere oplossing, ja. Ik geloof nou niet direct dat je er Chinese weeshuizen leeg mee zou krijgen.
  Admin donderdag 24 mei 2007 @ 19:46:31 #61
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49736682
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

[..]

Ja hoor, zat.
Lees je eens in zou ik zeggen.
Welkom in de echte wereld!

Toch bestaat
mensenhandel nog steeds, zelfs de handel in kinderen. Het is
een echt internationaal probleem geworden: men spreekt
zelfs van een ‘epidemie’. Naar schatting zijn jaarlijks zo’n 1.2
miljoen kinderen het slachtoffer van mensenhandel.

Vandaag de dag is mensenhandel, naast de wapen- en
drugshandel, een van de belangrijkste bronnen van inkom-
sten van de georganiseerde misdaad. Uit studies van de Ver-
enigde Naties blijkt dat mensenhandel jaarlijks zeven tot tien
miljard euro opbrengt

En LEES het eens.
http://www.law.kuleuven.b(...)004/kinderhandel.pdf

Admin donderdag 24 mei 2007 @ 19:47:10 #62
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49736710
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:42 schreef moussie het volgende:

[..]

yup .. geen kinderen uit verweghistaan uit hun eigen cultuur ontwortelen terwijl er in je eigen cultuur kinderen zat zijn die je hulp nodig hebben
Eensch.

pi_49736743
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:42 schreef moussie het volgende:

[..]

Een baby'tje heeft geen benul in wat voor cultuur hij zit hoor.
  Admin donderdag 24 mei 2007 @ 19:48:41 #64
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49736775
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:47 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Plank, muur.

† In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 19:49:33 #65
43556 miss_dynastie
pi_49736820
quote:

[..]

Oh mijn hemel... er is jarenlang ervaring met adoptiekinderen die vroeg of laat naar huis verlangen en jij beweert dat het geen reet uitmaakt in welke cultuur een kind zit. Aangezien jij elke vijf posts zo'n beetje vraagt om een bron, doe ik maar even hetzelfde, want ik ben razend benieuwd.
pi_49736862
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:37 schreef yvonne het volgende:

[..]

Heb JIJ eigenlijk de hele docu wel gezien?
Ja.
pi_49736887
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:48 schreef yvonne het volgende:

[..]

Plank, muur.
Plaat, naald, vast, uitgeluld.
pi_49736898
quote:

[..]

dit jongetje was 3 toen hij naar Nederland kwam, dus dat excuus werkt niet ..

en nee, een baby'tje heeft idd geen benul van cultuur, maar een baby'tje weet wel of diegene die hem knuffelt zijn moeder is of iemand anders !!
pleased to meet you
pi_49736958
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:49 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Oh mijn hemel... er is jarenlang ervaring met adoptiekinderen die vroeg of laat naar huis verlangen en jij beweert dat het geen reet uitmaakt in welke cultuur een kind zit. Aangezien jij elke vijf posts zo'n beetje vraagt om een bron, doe ik maar even hetzelfde, want ik ben razend benieuwd.
Jullie doen de bewering dat baby's beinvloed worden door de cultuur, dus de bewijslast ligt niet bij mij.
pi_49737097
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:51 schreef moussie het volgende:

[..]

dit jongetje was 3 toen hij naar Nederland kwam, dus dat excuus werkt niet ..
Ja, maar diegene had het over kinderen in het algemeen.

En dan nog, neemt nog steeds niet weg dat het onpraktisch is om die Rahul naar India te slepen, terwijl hij straks puber gaat worden. Dus waar hebben we het over.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 19:58:05 #71
43556 miss_dynastie
pi_49737162
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:52 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Jullie doen de bewering dat baby's beinvloed worden door de cultuur, dus de bewijslast ligt niet bij mij.
Agossie, je kon niks vinden?
Nou, vooruit, ik doe er één:
quote:
Een kind draagt de kenmerken van zijn cultuur in zich. Zelfs wanneer het als baby in de nieuwe cultuur opgroeit, zal het die kenmerken vertonen. Een duidelijk voorbeeld zijn de adoptiekinderen. De zwijgzame Koreaanse kinderen kunnen hun adoptiefouders soms tot angst en wanhoop brengen door hun kijkende ogen en hun zwijgende mond. Hun geslotenheid is in onze cultuur afwijkend en het kind merkt dat en zal als identiteit op kunnen bouwen een 'vreemd ' kind te zijn, terwijl het in het land van herkomst een doorsnee kind zou zijn.

Een eigenschap kan in de ene cultuur een deugd zijn en in de andere cultuur een ernstig probleem. Wanneer het verschil ook in huidskleur wordt uitgedrukt, wordt het nog indringender. Lange tijd werden 'gekleurde ' gezinnen niet als pleeggezin gerecruteerd en nog gebeurt het nauwelijks. Toch heeft een 'gekleurd ' kind een kleur om zich heen nodig. Een aangrijpend voorbeeld is het 'bruine ' peutertje dat in een pleeggezin geplaatst moest worden. Om identificatiemogelijkheden met de cultuur van herkomst te hebben, werd gezocht naar een pleeggezin met een dergelijke achtergrond. Toen het later als kleuter huilend thuiskwam nadat hij om zijn kleur op straat gepest was, nam zijn 'bruine ' pleegvader hem in zijn armen en ging met hem voor de spiegel staan en zei geruststellend: 'Net als ik '. Het effect van een dergelijke daad van de pleegvader is enorm veel groter dan een 'witte ' pleegvader of pleegmoeder had kunnen bewerkstelligen.
pi_49737336
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:58 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Agossie, je kon niks vinden?
Nou, vooruit, ik doe er één:
[..]
Kijk, bedankt. Dat wist ik niet.

Maar daardoor ga ik niet anders denken over het naar India sturen van Rahul, tegen zijn zin in.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 20:13:19 #73
43556 miss_dynastie
pi_49737796
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:02 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Maar daardoor ga ik niet anders denken over het naar India sturen van Rahul, tegen zijn zin in.
Hoe weet je dat zo zeker? Het kind is nog niet eens op de hoogte gebracht.
pi_49737808
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:02 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

wtf .. tegen zijn zin in .. ?
hoe haal je het in je hoofd om even te bepalen wat de zin van dat kind is ? eerst allemaal veronderstellingen over hoe dat kind zich voelt en wat die wel of niet nodig heeft .. en nu weet je wat zijn zin is ..
pleased to meet you
pi_49738247
Kom nou mensen. Denken jullie nou echt dat een 9-jarige het leuk vind om zijn klas, zijn vriendjes, zijn broertjes en zusjes en de mensen die hij zijn ouders noemt in de steek te laten?

Als hij dat geen probleem vindt, mag hij wat mij betreft naar India.

Maar van jullie moet hij sowieso naar India. Al huilt hij iedere dag dat hij terug naar NL wil.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 20:29:21 #76
43556 miss_dynastie
pi_49738464
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:24 schreef Dodecahedron het volgende:

Maar van jullie moet hij sowieso naar India. Al huilt hij iedere dag dat hij terug naar NL wil.
Hij moet nu naar India ja. Zoals ik al eerder gezegd heb is hij wat mij betreft altijd van harte welkom om terug te keren en daar moet de Nederlandse staat ook voorzieningen voor scheppen, maar voor nu geloof ik echt dat het het beste voor het kind is om terug te zijn naar zijn eigen familie.

Overigens heb je zelf ook de starheid die je 'ons' in dit zinnetje verwijt, alleen dan de andere kant op. Je beweert keihard dingen, mensen vragen om bronnen, heb je niet, een ander komt met een bron van het tegendeel en nog zeg je: hij moet hier blijven.
pi_49738580
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:29 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hij moet nu naar India ja. Zoals ik al eerder gezegd heb is hij wat mij betreft altijd van harte welkom om terug te keren en daar moet de Nederlandse staat ook voorzieningen voor scheppen, maar voor nu geloof ik echt dat het het beste voor het kind is om terug te zijn naar zijn eigen familie.
En ik vind precies hetzelfde. Gewoon naar India, ouders ontmoeten (of omgekeerd: ouders hierheen), beslissen hoe nu verder en dan weer terug naar Nederland.

En natuurlijk misschien in India blijven. Maar dan moet hij wel een hele slechte band hebben met z'n Nederlandse omgeving.
quote:
Overigens heb je zelf ook de starheid die je 'ons' in dit zinnetje verwijt, alleen dan de andere kant op. Je beweert keihard dingen, mensen vragen om bronnen, heb je niet, een ander komt met een bron van het tegendeel en nog zeg je: hij moet hier blijven.
Dat waren geen bronnen die het standpunt ondersteunen om hem tegen z'n zin in naar India te sturen.
  donderdag 24 mei 2007 @ 20:41:15 #78
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49738899
Ik geloof dus juist niet dat het beter is voor het kind om naar India te gaan.
pi_49738967
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:41 schreef popolon het volgende:
Ik geloof dus juist niet dat het beter is voor het kind om naar India te gaan.
Ook niet om z'n ouders te ontmoeten?
pi_49739017
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:24 schreef Dodecahedron het volgende:
Kom nou mensen. Denken jullie nou echt dat een 9-jarige het leuk vind om zijn klas, zijn vriendjes, zijn broertjes en zusjes en de mensen die hij zijn ouders noemt in de steek te laten?
tuurlijk niet, maar het is niet iets waar je zo maar van uit mag gaan .. ik zal het nog maar een keer zeggen, dat moet je mi per geval bekijken .. de een zal zich daar prettiger voelen en de ander kan daar niet aarden, er is niet zoiets als een oplossing die voor iedereen werkt
quote:
nou hartstikke bedankt dan, het kind heeft eindelijk een vrije keuze ipv white supremacy betutteling alà "maar hier is alles beter"
quote:
dan heb je dus niet goed gelezen .. er is er hier niemand die zegt dat het kind stel op sprong terug moet, mi is de consensus in deze dat de biologische ouders en het kind elkaar opnieuw moeten leren kennen en daarna zien we wel hoe het verder gaat .. maar om de biologische ouders buiten spel te zetten met opmerkingen als "laat maar lekker hier want hier is die beter af" .. kom op nou zeg ..

en om je commentaar voor te zijn .. ja, uiteraard zegt de biologische moeder nu dat ze haar kind terug wil, en wel nu, na al die jaren eindelijk terug gevonden .. maar of zij ook nog zo reageert als zij ziet wat voor leven haar kind nu heeft, daar hebben we dus geen idee van
pleased to meet you
  donderdag 24 mei 2007 @ 20:47:06 #81
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49739110
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:43 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ook niet om z'n ouders te ontmoeten?
Ja, ontmoeten, niet verhuizen. Negen jaar is het ventje. Die is volop bezig te ontwikkelen en richting de belangrijke tienerjaren te groeien.

Moeilijk. Wanneer zeg je een geadopteerd kind dat ie dus ook werkelijk een adoptiekind is? Lastig dus, hangt per individu af.

Hoe je het ook wendt of keert, dat kind gaat hoe dan ook een behoorlijk verwarrende tijd tegemoet. En dan druk ik me nog zachtjes uit.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 20:49:03 #82
43556 miss_dynastie
pi_49739198
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:32 schreef Dodecahedron het volgende:
Dat waren geen bronnen die het standpunt ondersteunen om hem tegen z'n zin in naar India te sturen.
Nee, maar wel bronnen tegen het 'een baby kent geen cultuur, dus heeft in India niks te zoeken'.
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:47 schreef popolon het volgende:
Moeilijk. Wanneer zeg je een geadopteerd kind dat ie dus ook werkelijk een adoptiekind is? Lastig dus, hangt per individu af.
Dat weet ie vast wel, tenslotte heeft hij een volledig andere kleur dan zijn adoptieouders en zullen daar best al eens vragen over gesteld worden. De vraag is wanneer je je kind vertelt dat hij bij papa en mama uit zijn bedje is gejat, naar Nederland is meegenomen en je in je oneindige wijsheid hebt besloten voorlopig nergens aan mee te werken, zelfs niet een DNA test.
pi_49739317
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:49 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, maar wel bronnen tegen het 'een baby kent geen cultuur, dus heeft in India niks te zoeken'.
Dat vind ik nog steeds. Het kan wel zo zijn dat een baby beinvloed wordt door een cultuur, dat zegt nog niet dat als hij in zijn geboorteland komt zich automatisch "thuis" voelt ...
quote:
Dat weet ie vast wel, tenslotte heeft hij een volledig andere kleur dan zijn adoptieouders en zullen daar best al eens vragen over gesteld worden. De vraag is wanneer je je kind vertelt dat hij bij papa en mama uit zijn bedje is gejat, naar Nederland is meegenomen en je in je oneindige wijsheid hebt besloten voorlopig nergens aan mee te werken, zelfs niet een DNA test.
Misschien is het hem al verteld. Weet jij veel.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 20:52:50 #84
43556 miss_dynastie
pi_49739358
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:51 schreef Dodecahedron het volgende:
Misschien is het hem al verteld. Weet jij veel.
Jij had die rapportage toch ook gezien?
pi_49739384
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:47 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja, ontmoeten, niet verhuizen. Negen jaar is het ventje. Die is volop bezig te ontwikkelen en richting de belangrijke tienerjaren te groeien.

Hoe je het ook wendt of keert, dat kind gaat hoe dan ook een behoorlijk verwarrende tijd tegemoet. En dan druk ik me nog zachtjes uit.
en er staan nog 52 andere gevallen in het verschiet, vergeet dat niet .. dus wat dat aangaat mag de overheid, die haar goedkeuring heeft gehecht aan deze stichting (die dus oa voor een tweede keer betaling vroeg omdat de eerste "verdwenen" was) zich wel beraden over hoe je dit moet aanpakken
pleased to meet you
  donderdag 24 mei 2007 @ 20:54:33 #86
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49739422
Dilemma om dilemma.

Daarom geef ik er ook geen keihard oordeel over. Ik zie vrij vaak adoptiekinderen en kinderen van pleegouders die een verschrikkelijke jeugd hebben (gehad). En elke zaak is anders, helaas.

Toch probeer ik het te zien als wat het beste is voor het kind, en ook daar zijn de meningen over verdeeld.

Moet zeggen dat dit wel een ingewikkelde kwestie is.
pi_49739500
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:44 schreef moussie het volgende:

[..]

tuurlijk niet, maar het is niet iets waar je zo maar van uit mag gaan ..
Ok.
quote:
ik zal het nog maar een keer zeggen, dat moet je mi per geval bekijken .. de een zal zich daar prettiger voelen en de ander kan daar niet aarden, er is niet zoiets als een oplossing die voor iedereen werkt
Dat zeg ik ook.
quote:
nou hartstikke bedankt dan, het kind heeft eindelijk een vrije keuze ipv white supremacy betutteling alà "maar hier is alles beter"
Geef één post waar ik racistisch ben.
quote:
dan heb je dus niet goed gelezen .. er is er hier niemand die zegt dat het kind stel op sprong terug moet,
In een ander deel vroeg ik: Moet het kind aan zijn haren naar India gesleept worden, ook als het niet wil? "Ja" zei toen een hele rij mensen.
quote:
mi is de consensus in deze dat de biologische ouders en het kind elkaar opnieuw moeten leren kennen en daarna zien we wel hoe het verder gaat ..
Inderdaad.
quote:
en om je commentaar voor te zijn .. ja, uiteraard zegt de biologische moeder nu dat ze haar kind terug wil, en wel nu, na al die jaren eindelijk terug gevonden .. maar of zij ook nog zo reageert als zij ziet wat voor leven haar kind nu heeft, daar hebben we dus geen idee van
Dat denk ik ook.
pi_49739525
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:54 schreef popolon het volgende:
Dilemma om dilemma.

Daarom geef ik er ook geen keihard oordeel over. Ik zie vrij vaak adoptiekinderen en kinderen van pleegouders die een verschrikkelijke jeugd hebben (gehad). En elke zaak is anders, helaas.

Toch probeer ik het te zien als wat het beste is voor het kind, en ook daar zijn de meningen over verdeeld.

Moet zeggen dat dit wel een ingewikkelde kwestie is.
en dit heeft dan dus de extra dimensie dat er kinderen ver weg uit hun bed gestolen worden om aan de kinderbehoefte van een echtpaar hier te kunnen voldoen .. en dat is gewoon ziek
pleased to meet you
  donderdag 24 mei 2007 @ 20:58:42 #89
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49739585
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:57 schreef moussie het volgende:

[..]

en dit heeft dan dus de extra dimensie dat er kinderen ver weg uit hun bed gestolen worden om aan de kinderbehoefte van een echtpaar hier te kunnen voldoen .. en dat is gewoon ziek
ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn.
pi_49740025
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:56 schreef Dodecahedron het volgende:
Geef één post waar ik racistisch ben.
white supremacy in deze geen racisme maar de min of meer automatische veronderstelling dat jouw cultuur de betere is .. het kind is hier beter af omdat die kan leren en blablabla ..
en die geïdealiseerde visie die jij hebt van adoptieouders, daar kan ik nou met mijn pet niet bij ..
die mensen kopen een kind voor grof geld, ze vermelden er zelfs bij dat die wel gezond moet zijn .. en als het contract niet na wordt gekomen geef je het toch gewoon terug .. (bron : netwerkdocu van gisteravond, 23 mei)
pleased to meet you
pi_49740190
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:10 schreef moussie het volgende:

[..]

white supremacy in deze geen racisme maar de min of meer automatische veronderstelling dat jouw cultuur de betere is .. het kind is hier beter af omdat die kan leren en blablabla ..
Als het andersom was geweest, dus een Nederlands kindje dat geadopteerd is door een Indiër, dan had ik precies hetzelfde gevonden.
quote:
en die geïdealiseerde visie die jij hebt van adoptieouders, daar kan ik nou met mijn pet niet bij ..
die mensen kopen een kind voor grof geld, ze vermelden er zelfs bij dat die wel gezond moet zijn .. en als het contract niet na wordt gekomen geef je het toch gewoon terug .. (bron : netwerkdocu van gisteravond, 23 mei)
Ja, ben ik mee eens.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 21:24:43 #92
43556 miss_dynastie
pi_49740580
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:10 schreef moussie het volgende:
Ja, dat vond ik echt zo ongelooflijk Ze hadden gevraagd om geestelijk en lichamelijk gezonde kinderen en nou hadden ze geestelijke problemen en kun je ze niet eens terugdoen Sorry hoor, maar wat had je dan verwacht? Mooi buitenlands kindje uit een land plukken en we leefden nog lang en gelukkig? Een mazzeltje, de biologische moeder wil ze dolgraag terug, dus stuur ze dan ook maar terug.
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:22:52 #93
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49742689
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:34 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

hoe kan je het in je hoofd halen om zoiets te zeggen, wat een inhumaan oneerlijk dom monster kan je zjin om de rechten van alle andere betrokkenen te negeren, dat zijn OOK mensen weet je.
Idd, alle betrokkenen hebben rechten. Bij gelijke rechten echter ben ik van mening dat het belang van het kind moet prevaleren boven dat van de ouders.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:29:43 #94
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49742935
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:51 schreef milagro het volgende:

[..]

ze vindt mensen die er een andere mening op na houden dan zij blijkbaar geen goede ouders.
je hebt als ouder geen rechten, blijkbaar, denk je dat wel, dan deug je niet, want je zet je eigen belang dan automatisch op de eerste plaats.
iedere kip is een vogel, en dús is iedere vogel een kip.
de adoptief ouders denken uiteraard zonder enige twijfel enkel aan het belang vh kind, daarom hebben ze destijds ook 8000 euro neergeteld.

ik ben dus ook geen goede ouder, want ik neem het voor de biologische ouders op, verplaats me in hen, en dat schijnt een walgelijk iets te zijn.

maar goed, wie ben ik inderdaad om een oermoeder tegen te spreken

ouders hebben geen rechten, je kind heeft rechten ...hm die moet ik eens meenemen naar dat topic over gescheiden moeders die moedwillig hun kind weghouden bij de ex...
Milagro, ook IK verplaats me in de biologische ouders, ik doe ook niets af aan hun verdriet en heb dat ook nog niet gedaan in deze discussie.

Natuurlijk hebben zij rechten, maar zoals ik hierboven al zeg; bij gelijke rechten gaan de rechten van het kind altijd voor, zoals het geluk van je *bloed-* (jaja) eigen kind boven je eigen geluk zou moeten gaan, dát maakt je een ouder, vind ik. Oneindig veel meer dan die ei-of zaadcel.

Dat jij je aangesproken voelt door mijn eerdere opmerking, als dat je jezelf geen ouder zou mogen noemen als je dat niet doet kan ik niet helpen, ik geef mijn visie op hoe ik vind hoe een goed ouder moet handelen t.o.v. de verlangens van zijn kind, en die verlangens altijd boven die van jezelf moet plaatsen. Ik ben liever zelf ongelukkig dan mijn kind hoor.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49747247
ik denk dat we ook met z'n allen een beetje op het verkeerde been zijn gezet door de benadering van de indiaase autoriteiten .. het kind moet daar naar toe komen voor een DNA-test en als die blijkt te kloppen moet die herenigd worden met zijn ouders .. punt

en ja, van die benadering ga ik dus ook steigeren, we hebben het hier wel over een klein mens in ontwikkeling, en of het nou wel of niet bewust was, die heeft al meer meegemaakt dan je je ergste vijand gunt ..

maar ja, wat mij aan veel van de reacties hier stoort is het feit dat de meningen over Hui, Taïda en andere kinderen die ook al jaren in Nederland wo(o)n(d)en zo anders klinken .. een ontvoerd kindje moet persé hier blijven want het mag zijn voetbalvriendjes niet missen maar een ander kind word genadeloos de grens overgeschopt .. en het verschil in deze situaties is dat je het nu, in dit geval, te maken hebt met betalende adoptieouders, mensen dus die dit soort kinderhandel in stand houden ..

het zal wel aan mij liggen maar ik vind dit raar
pleased to meet you
  vrijdag 25 mei 2007 @ 05:52:37 #96
117098 Hathor
Effe niet
pi_49750443
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:22 schreef Vivi het volgende:

[..]

Idd, alle betrokkenen hebben rechten. Bij gelijke rechten echter ben ik van mening dat het belang van het kind moet prevaleren boven dat van de ouders.
En wie of wat bepaald het belang van het kind?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 06:04:26 #97
117098 Hathor
Effe niet
pi_49750475
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:14 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja natuurlijk heb ik het topic gelezen, ik zit er vanaf het begin middenin, heb jij alles gelezen?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 07:45:38 #98
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49750788
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 06:04 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja natuurlijk heb ik het topic gelezen, ik zit er vanaf het begin middenin, heb jij alles gelezen?
't Was meer dan een sixpack he? Kratje klinkt veel beter.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 08:04:14 #99
117098 Hathor
Effe niet
pi_49750906
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 07:45 schreef popolon het volgende:

[..]

't Was meer dan een sixpack he? Kratje klinkt veel beter.
Ja, maar is dat relevant dan?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 08:09:07 #100
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49750955
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 08:04 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, maar is dat relevant dan?
Ja en Nee.

'T Meeste nee maar ik neig ik naar ja. Wie weet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')