quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:21 schreef tbs-johny het volgende:Apekoek: niet doen, ik ben een ervaren 'marktman'
![]()
, heb al een keer of 20 dingen gekocht/verkocht via marktplaats = nog nooit niet goed gegaan
als je geld overschrijft, maar de goederen niet krijgt -> kan je aangifte doen,
die persoon kan dan doodleuk zeggen, tja, ik heb het opgestuurd - helaas pindakaas.
niet doen dus!
Rembours geeft mij altijd wel meer vertrouwen moet ik zeggen, des ondanks ze er natuurlijk ook gewoon een steen in kunnen douwen.. ,
Zorg dat je de volledige adres gegevens van je verkoper hebt, en telefonisch contact hebt gehad vooraf. Dan krijg je ook een beetje een idee van wat voor persoon het is (klein beetje, maar soms toch genoeg)!!
o, en zakelijke transacties met inwoners van nigeria is natuurlijk uitgesloten..
Hoe heel zeer Juist
NOOOOIT doen, geen geld ovenmaken, sommigen doe of ze in Belgie wonen en
het IP adres van het mailtje dat zij je sturen laat zien dat men ergens bij amsterdam zit.
Vervolgens zeg je dan kom ik het wel ophalen dan is opeens de transactie over.
Ook al geven ze je het adres, altijd adres checken en de persoon opbellen via de vaste lijn.
Maar het kan goed gaan. fifty/fifty kans schat ik.
Ik heb wel eens aan laptop gekocht via tante pos, die bleek kapot te zijn, geld dus weg en terecht eigen schuld
Dus altijd ophalen, gewoon alleen in de buurt kopen
Ik heb met rembours wel eens het geld niet gekregen, 356 euro, pas na drie maanden en veel gebel naar tante pos
[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 26-05-2007 08:28:07 ]