abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49738232
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:10 schreef Staafje het volgende:

[..]

*** NERD ALERT !!!!!! *****8
Whehe.
Maar het werkt dus prima
  donderdag 24 mei 2007 @ 20:59:46 #52
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_49739626
ook nog nooit opgelicht via Markplaats. Een vriend van me heeft wel een keer een Nintendo DS gekocht voor 240 euro, en nooit gekregen .
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_49741523
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:59 schreef Asmodean het volgende:
ook nog nooit opgelicht via Markplaats. Een vriend van me heeft wel een keer een Nintendo DS gekocht voor 240 euro, en nooit gekregen .
Je moet inderdaad uitkijken met de "too good to be true" advertenties met populaire artikelen waar veel mensen interesse in hebben.
  donderdag 24 mei 2007 @ 21:52:45 #54
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_49741640
Nope... met een beetje verstand gebruiken en gezonde dosis wantrouwen kan het bijna niet mis gaan.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:47:30 #55
172731 JohnFoK
dikke vette goeie shit, ouwe!!
pi_49743601
bij mij is alles nog goed gegaan tot bedragen over de 200 euro!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 10:32:44 #56
161622 Staafje
Forum pimp
pi_49754632
ik deal ook wel eens met mensen uit nigeria goede zakenlui ze hebben veel geld over voor een laptop.
Sue me.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:17:27 #57
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_49756291
Ik heb tot nu toe ook geluk gehad, maar ik let er wel op wat ik koop. GSM's en PC's e.d. koop ik gewoon niet via MP. Ook vraag ik adressen aan mensen voor ik geld ga overmaken en koop ik geen al te dure dingen. Zoals gezegd: tot nu toe altijd geluk gehad, maar ik weet ook dat het net zo makkelijk mis kan gaan. Is een beetje het risico wat je neemt denk ik....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_49756533
bij mij altijd goed gegaan. Zijn dan oko vaak dingen als studieboeken. Je weet dan dat je daar niet belazerd mee wordt.

Soms handel ik het ook IRL af. Weet je zeker dat het goed gaat.

Al emt al nog nooit problemen gehad met marktplaats
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:27:31 #59
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49756689
ik niet,vriendin wel. Na ene hele klopjacht op fok en idealog mooi het geld terug gekregen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:36:41 #60
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_49757097
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:27 schreef Qwea het volgende:
ik niet,vriendin wel. Na ene hele klopjacht op fok en idealog mooi het geld terug gekregen
pffff in dat soort gezeik zou ik dus ook echt geen zin in hebben.

nouja ik heb gister het geld over gemaakt, het pakketje zou vandaag op de post gaan
we zien het wel.
pi_49760207
Ik bestel nooit iets via marktplaats. Nu ben ik wel iemand die iets onder rembours, of met een rack & Trace code, laat bezorgen. Maar er wordt niet alleen heel veel opgelicht op marktplaats, maar ook gigantisch veel gelogen over de kwaliteit van het betreffende item. Zo had ik een tijd terug een doos met 'zo goed als nieuwe' strips gekocht. Kreeg ik het pakketje thuis was het net alsof iemand zich had uitgeleefd met een schaar.

Daarom doe ik alleen alles persoonlijk ophalen, of laten ophalen.
pi_49767762
ik heb al een hoop verkocht via marktplaats en soortgelijke sites... al minstens 200 verschillende mensen. Een fors aantal mensen (circa 80%) komt het ophalen. Zou ik ook doen, als ik iets zou willen kopen in dit land
Dan heb je mensen die eerst geld overmaken en dan stuur ik het op.. zou ik zelf niet doen, want je weet nooit of het wel zuivere koek is....
Maargoed, als het aan de andere kant van het land is, zou ik ook geen zin hebben om er helemaal naartoe te rijden.....
  vrijdag 25 mei 2007 @ 16:19:43 #63
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_49767954
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 12:57 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik bestel nooit iets via marktplaats. Nu ben ik wel iemand die iets onder rembours, of met een rack & Trace code, laat bezorgen. Maar er wordt niet alleen heel veel opgelicht op marktplaats, maar ook gigantisch veel gelogen over de kwaliteit van het betreffende item. Zo had ik een tijd terug een doos met 'zo goed als nieuwe' strips gekocht. Kreeg ik het pakketje thuis was het net alsof iemand zich had uitgeleefd met een schaar.

Daarom doe ik alleen alles persoonlijk ophalen, of laten ophalen.
Vraag altijd om een foto, bijna iedereen heeft een digitale camera. (dedicated of in telefoon)

Zoek ook met de Google afbeeldingenzoeker en op marktplaats/speurders/2dehands op hetzelfde item, dan kan je vaak zien of de foto niet ergens anders vandaan gejat is.

Rembours ben ik geen voorstander van. Het brengt als verkopende partij alleen maar extra kosten, tijd en administratie met zich mee. De verkopende partij moet doorgaans zo'n 4 weken op zijn geld wachten.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_49769519
Ik ben nog nooit opgelicht, niet op marktplaats en niet op e-bay. Verzekerd op laten sturen is wellicht een optie, het reduceerd in ieder geval de kans dat het in de post kwijt raakt (wat veel mensen als smoes gebruiken).
pi_49770883
Gewoon ff die gast z'n naam op Google invoeren
pi_49775255
Ja. Merkbroek gekocht die geen merkbroek bleek te zijn.
Mon 'en!
pi_49785001
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:21 schreef tbs-johny het volgende:
Apekoek: niet doen, ik ben een ervaren 'marktman' , heb al een keer of 20 dingen gekocht/verkocht via marktplaats = nog nooit niet goed gegaan

als je geld overschrijft, maar de goederen niet krijgt -> kan je aangifte doen,
die persoon kan dan doodleuk zeggen, tja, ik heb het opgestuurd - helaas pindakaas.

niet doen dus!

Rembours geeft mij altijd wel meer vertrouwen moet ik zeggen, des ondanks ze er natuurlijk ook gewoon een steen in kunnen douwen.. ,

Zorg dat je de volledige adres gegevens van je verkoper hebt, en telefonisch contact hebt gehad vooraf. Dan krijg je ook een beetje een idee van wat voor persoon het is (klein beetje, maar soms toch genoeg)!!

o, en zakelijke transacties met inwoners van nigeria is natuurlijk uitgesloten..
Hoe heel zeer Juist

NOOOOIT doen, geen geld ovenmaken, sommigen doe of ze in Belgie wonen en het IP adres van het mailtje dat zij je sturen laat zien dat men ergens bij amsterdam zit.
Vervolgens zeg je dan kom ik het wel ophalen dan is opeens de transactie over.
Ook al geven ze je het adres, altijd adres checken en de persoon opbellen via de vaste lijn.
Maar het kan goed gaan. fifty/fifty kans schat ik.

Ik heb wel eens aan laptop gekocht via tante pos, die bleek kapot te zijn, geld dus weg en terecht eigen schuld
Dus altijd ophalen, gewoon alleen in de buurt kopen

Ik heb met rembours wel eens het geld niet gekregen, 356 euro, pas na drie maanden en veel gebel naar tante pos

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 26-05-2007 08:28:07 ]
  zaterdag 26 mei 2007 @ 15:33:09 #68
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_49792746
Ik heb ooit eens mijn Ipod Mini verkocht via marktplaats!
Heb toen gewoon afgesproken met die persoon.. de naam deed vermoeden dat het een gozer was maar het bleek een leuke dame te zijn. (zag ik pas toen ze er was)

Had gewoon bij ons in de kroeg afgesproken en alles was goed gegaan. Ze mocht 'm testen en een pin automaat zit op 100m lopen.

Een maat van me is wel een x de lul geweest. Wel prachtig want ik had het er net een week ervoor met hem over gehad. Het ging over een K800i (telefoon) die hij had gekocht. Hij zei tegen mij dat hij dat nu altijd gaat doen en dan sim only neemt dat dat veel goedkoper is om dan een 2de handse te kopen via MP. Waarop ik vroeg wat als je nou belazerd wordt... dan is je winst meteen weg. Hij meldde mij dat ie nooit zou worden belazerd.
De K800i die hij had besteld had hij gekocht van iemand met geld problemen. Die sloot volgens hem abo's af met mobieltjes om ze dan door te verkopen om snel aan geld te komen

En ja hoor. Een week later bleek dat ie naar z'n 150 euro kon fluiten en geen K800i kreeg. Bleek een oplichtertje te zijn, die er al meer te pakken had las hij op fora hahahaha

[ Bericht 0% gewijzigd door nils7 op 26-05-2007 15:42:25 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 26 mei 2007 @ 17:27:35 #69
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_49795312
Ben wel eens bedrogen met toegangskaartjes; bleken bij het feest aangekomen te zijn nep, dus voor niets een ganze treinreis achter de rug.
Nooit weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')