hehe me tooquote:Op maandag 28 mei 2007 19:00 schreef Diemietuhriej het volgende:
Dankje.
Ik heb wel een zachte G, maar ook een rollende R.En niet zo'n mocro-R, een ABN-R.
![]()
Evenals "kei - " en "ons mam"quote:Op maandag 28 mei 2007 23:46 schreef Borjoyzee het volgende:
houdoe wat een knakenwoord zeg
Het is afhankelijk van de persoon die leest of een argument wel of niet goed is.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 00:36 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Jup, iedereen in Brabant/Limburg is boer.![]()
Kom nou eens met goede argumenten en niet met onzin die al twinitg keer voorbij gekomen is in deze topic.
Nee, in Den Haag, Groningen, Friesland etc zeker welquote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:46 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Maar laten we eerst eens beginnen bij het makkelijkste, ze praten geen Nederlands onder de rivieren.
Natuurlijk spreken we wel Nederlands onder de rivieren en niet alleen dialect.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:46 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Het is afhankelijk van de persoon die leest of een argument wel of niet goed is.
Maar laten we eerst eens beginnen bij het makkelijkste, ze praten geen Nederlands onder de rivieren.
Ze begrijpen de echte Nederlanders echter wel omdat ze op tv wel normaal NL spreken.
Houdoe? Dat is toch geen woord joh, hoe vaak hoor je dat op het nieuws of in wat voor soort programma dan ook!?
Alleen die vage piet paulusma probeert die taal van jullie te integreren!
Marokkaanse woorden worden nog sneller geïntegreerd dan dat klote taaltje van onder de rivieren(al die klote accenten)
En het maakt niet uit wat voor opleiding jullie genieten...want al draagt een aap een gouden ring...
![]()
Uhuh, daar spreken ze perfect Nederlands, ook accentloos enzo.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:48 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Nee, in Den Haag, Groningen, Friesland etc zeker wel![]()
Ga toch weg man
Inderdaadquote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:53 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Uhuh, daar spreken ze perfect Nederlands, ook accentloos enzo.
Pas maar op, dadelijk komen ze er nog achter dat je Limburger bent.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:57 schreef Tism het volgende:
Ik lees dit topic nu al een paar dagen mee, maar ik moet zeggen dat ik dit echt 't meest trieste topic vind, dat nu actief is op FoK!
Vooral de mensen die boven de rivieren wonen, evenals de mensen onder de rivieren die zich geroepen voelen om zich te verdedigen, echt waar!
Stelletje loosers!![]()
Hey, wie zegt dat ik er heen ga?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:52 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Natuurlijk spreken we wel Nederlands onder de rivieren en niet alleen dialect.
En als je er zo'n vreselijke last van hebt ga je er toch gewoon niet heen.![]()
Duh, waarom zou ie anders zo'n reactie postenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:00 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Pas maar op, dadelijk komen ze er nog achter dat je Limburger bent.![]()
Ik vind het trouwens best vermakelijk, vooral de mensen van boven de rivieren met hun ijzersterke argumenten.
Ik kan er eigenlijk best wel om lachen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:02 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Hey, wie zegt dat ik er heen ga?
Heerlijk van die vrouwtjes die zo makkelijk op hun lipjes te trappen zijn.![]()
Jawel, ze zijn degraderend voor het Nederlandse volk.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:03 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Wat zeur je dan, als je er nooit komt heb je er ook geen last van.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:02 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Duh, waarom zou ie anders zo'n reactie postenHij heeft geen zin om Limburg te verdedigen
Want?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:04 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Jawel, ze zijn degraderend voor het Nederlandse volk.
Bedankt voor je mening over dit topic, voor de rest nog iets waardigs te melden?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:57 schreef Tism het volgende:
Ik lees dit topic nu al een paar dagen mee, maar ik moet zeggen dat ik dit echt 't meest trieste topic vind, dat nu actief is op FoK!
Vooral de mensen die boven de rivieren wonen, evenals de mensen onder de rivieren die zich geroepen voelen om zich te verdedigen, echt waar!
Stelletje loosers!![]()
Vrouwke, heb je ze weleens op tv gezien?quote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:05 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Bedankt voor je mening over dit topic, voor de rest nog iets waardigs te melden?
Ja.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:05 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Vrouwke, heb je ze weleens op tv gezien?![]()
Uhu, daarom draagt Eindhoven ook de naam “ Leading in Technology ”.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:04 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Jawel, ze zijn degraderend voor het Nederlandse volk.
Komt omdat de grond daar goedkoper is, en waar komen alle werknemers vandaan die daar werken???quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:07 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Uhu, daarom draagt Eindhoven ook de naam “ Leading in Technology ”.
Alle toppers zitten in Brabant man, daar worden de zaken gedaan, daar zit de toekomst
[afbeelding]
Linkje
Wat nou randstad?
Nee niet echt, eens kijken hoeveel mensen nog bijten:)quote:
Hoezo is de grond daar goedkoper?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:12 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Komt omdat de grond daar goedkoper is, en waar komen alle werknemers vandaan die daar werken???
Was goedkoper, omdat daar niemand wilde wonen omdat er alleen maar boerenland wasquote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:12 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Hoezo is de grond daar goedkoper?
Boerenland in EIndhoven?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:13 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Was goedkoper, omdat daar niemand wilde wonen omdat er alleen maar boerenland was![]()
Vroagah welquote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:14 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Boerenland in EIndhoven?
Trouwens, in Friesland en Groningen wonen ook nogal wat boeren meen ik.
Ach, ik beweer ook niet dat het perfect is boven de rivieren...Sakia met je franse actricequote:
'Sakia met je Franse actrice?'quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:15 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Ach, ik beweer ook niet dat het perfect is boven de rivieren...Sakia met je franse actriceWat een taalgebruik!
Saskia* mja je avator.quote:
Frankrijk...ook een land wat men plat mag gooien.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:18 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Juh, Amélie. Ik vind die film gewoon tof.
Ben je in een destructieve bui vandaag?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:19 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Frankrijk...ook een land wat men plat mag gooien.
Dát is dan wel weer juist jaquote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:19 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Frankrijk...ook een land wat men plat mag gooien.
Ik nietquote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:19 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Ben je in een destructieve bui vandaag?
Niet met de wind meequote:
Eh?quote:
Ah oke.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:23 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Ja, ik verwarde hem met die Limburger waarvan ik zn nick vergeten ben.
Genoeg om het gehele internet mee te vullen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:24 schreef DanseMacabre het volgende:
Verder nog iets te klagen over Brabanders en/of Limburgers?
Ohja?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:26 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Genoeg om het gehele internet mee te vullen.![]()
Jazeker mevrouw!quote:
Haat? Wie heeft het hier over haat jongedame?quote:
Nouja haat.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:29 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Haat? Wie heeft het hier over haat jongedame?
Omdat ze zich niet aanpassen aan de rest van Nederland qua taalgebruik, omdat ze wel bij Nl willen horen maar toch ook niet. Omdat mensen zoals jij ervandaan komen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:30 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Nouja haat.
Ok, waarom vind je Brabanders en Limburgers niet leuk?
Zeikerd!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:32 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Omdat ze zich niet aanpassen aan de rest van Nederland qua taalgebruik, omdat ze wel bij Nl willen horen maar toch ook niet. Omdat mensen zoals jij ervandaan komen.
Omdat ik een zeikerd ben!
Dat doen ze zeer zekers niet!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:33 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Zeikerd!
Trouwens, de Friezen passen zich wel aan aan het Nederlands toch?
Mja maar kom op zeg die hebben de hunebedden gebouwdquote:
Ach weetje, stiekem weten we allemaal wel wie de echte Nederlanders zijn en wie niet,het verbaast me dat jij je tijd nog verdoet aan mij, ik heb bijna geen onzin meer om te verkondigenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:35 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
En de Groningers dan?
En de Drenthenaren.
Etcetera.
Ik heb tijd genoeg.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:38 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Ach weetje, stiekem weten we allemaal welwie de echte Nederlanders zijn en wie niet,het verbaast me dat jij je tijd nog verdoet aan mij, ik heb bijna geen onzin meer om te verkondigen![]()
Dat waren vooral de drenthenaren.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:36 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Mja maar kom op zeg die hebben de hunebedden gebouwd![]()
DAt zijn uiteraard de Amsterdammers.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:39 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Ik heb tijd genoeg.
Wie zijn de echte Nederlanders dan?
Mja maar niet allemaal.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:39 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Dat waren vooral de drenthenaren.
Alsof dat zo'n leuk accent is, dat plat Amsterdams.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:41 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
DAt zijn uiteraard de Amsterdammers.
Plat Amsterdams is ook vreselijk.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:44 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Alsof dat zo'n leuk accent is, dat plat Amsterdams.
Ik kan dat overigens wel beter dan mn 'eigen' dialect.
Vuile kleine etter met je houdoe!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:46 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Uhuh, maargoed ik ga slapen.
Houdoe.![]()
Beter verstaanbaar dan dat halve belgische gelul van jullie!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:48 schreef Cinch het volgende:
Wat blijven die kneuzen toch allemaal zeiken over brabants dialect
Al die dialecten boven de rivieren, nee, die zijn ECHT fantastich
Met je kut amsterdams/rotterdams/haags
Houdoe wel, tot ziens zou niet van toepassing zijn.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:46 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Vuile kleine etter met je houdoe!![]()
Welteruste zeg je dan.
en je spreekt mij niet meet dus houdoe is niet van toepassing.
Heb je ooit een échte belg horen praten?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:49 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Beter verstaanbaar dan dat halve belgische gelul van jullie!
Ging jij niet naar je bedje?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:49 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Heb je ooit een échte belg horen praten?
Dan kun je een Belg ook niet vergelijken met een Brabander.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:51 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Ging jij niet naar je bedje?
Ik heb wel gehoord dat ze een poging deden tot praten, maar het leek niet echt op communiceren zoals de mensheid dat doet.
Zie een Belg als een aap en een brabander als een beginnende homosapien.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:53 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Dan kun je een Belg ook niet vergelijken met een Brabander.
Dag meneer.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:54 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Zie een Belg als een aap en een brabander als een beginnende homosapien.
Ik ga naar mijn bedje.
Dag jongedame!
Als er ergens geen gewoon Nederlands gepraat wordt is het wel Amsterdam.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:41 schreef Borjoyzee het volgende:
[..]
Ik moet er wel bijzeggen dat ik Limburgers die Nederlands spreken vaak alsnog niet versta.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 07:24 schreef Daffodil31LE het volgende:
Als iedereen nu eens bij benadering Nederlands spreekt, is toch alles op een redelijke manier op te lossen? Of is dat enkel voorbehouden aan mocro's?
De Amsterdammers in Almere, of de Amsterdammers uit Amsterdam-Noord? Die laatste beschouw ik eerder als inwoners van een ander land.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:41 schreef Borjoyzee het volgende:
Hier in Uden wordt het ook gezegdquote:Op vrijdag 25 mei 2007 21:32 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Euh waar woon je want deze opmerking wordt veelal gesproken in Veghel, Erp, Gemert, Eerde, Zijtaard en Boekel. Het betekend wat heb je een mooie broek aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |