Sinds hij in Blijdorp zit, maak ik contact met hem. Als ik mijn hand op het glas legde, deed hij hetzelfde. Als ik naar hem lachte, lachte hij terugquote:Op donderdag 24 mei 2007 13:15 schreef Redux het volgende:
[..]
Jij maakt het ervan dat ze eigenwijs was. Zoals ik het heb begrepen is ze gewaarschuwd waarop het echtpaar heeft aangegeven dat de aap al dagen uit z'n doen was en zich agressief naar de bezoekers opstelde, en het advies gegeven dranghekken te plaatsen voor de ramen. Dat is iets heel anders dan eigenwijs zijn en doorgaan met het gedrag.
'Als ik mijn middelvinger opstak naar de buurman, deed hij dat ook. Ik heb *zo'n* ontzettende goede band met mijn buurman. 'quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:24 schreef kahaarin het volgende:
Sinds hij in Blijdorp zit, maak ik contact met hem. Als ik mijn hand op het glas legde, deed hij hetzelfde. Als ik naar hem lachte, lachte hij terug
Volgens mij heeft niemand gezegd dat haar schade niet vergoed mag worden.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:17 schreef Redux het volgende:
Een quote uit de spits:
[..]
Goed. Ben benieuwd of de mensen die van mening waren dat de vrouw hier eigen schuld aan heeft en zelf gevraagd heeft voor de afranseling nog zo resoluut achter hun mening staan....![]()
Ik hoor de redux'jes al jammeren dat dat een onacceptable belemmering is in de vrijheid van die vrouw, en dat de dierentuin maar op kosten moet worden gejaagd om *iedere* debiel toegang te geven tot de dierentuin.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij heeft niemand gezegd dat haar schade niet vergoed mag worden.
Ik hoop echter wel dat ze op een zwarte lijst komt. Zo iemand moet niet in een dierentuin mogen komen.
Er is maar 1 echte debiel en dat is bokito. De moeder van bokito zag dat meteen al bij de geboorte en daarom is hij door moeders verstoten.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:35 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik hoor de redux'jes al jammeren dat dat een onacceptable belemmering is in de vrijheid van die vrouw, en dat de dierentuin maar op kosten moet worden gejaagd om *iedere* debiel toegang te geven tot de dierentuin.
Ik wist dat niet, het is pas naar aanleiding van dit voorval dat ik weet dat apen niet lachen. Als ik naar apenheul ga en een aap begint te lachen, was ik altijd in de veronderstelling dat hij mensengedrag imiteerde om eten te vragen oid.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:24 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Sinds hij in Blijdorp zit, maak ik contact met hem. Als ik mijn hand op het glas legde, deed hij hetzelfde. Als ik naar hem lachte, lachte hij terug
Het gaat mij om deze zin, een aap lacht niet, dat is een gegeven,
Nee, de aap was uit z'n doen vanwege een apen familie wat naar rotterdam is verhuisd. Dat signaal plus het feit dat de aap hierom enkele dagen voor de ontsnapping in het water stond had de dierentuin moeten laten concluderen dat er maatregelen getroffen hadden moeten worden.quote:natuurlijk is het zo dat de aap uit zijn doen was en normaal gesproken niet zo zou hebben gereageerd, ik zou ook boos worden als ze me bekogelden met steentjes,
Blijkbaar wel, want als maatregel heeft blijdorp nu die maatregelen wel getroffen, oa door het plaatsen van dranghekken. Bovendien gaat blijdorp aanpassingen maken die oa inhouden van het voorkomen dat bezoekers op vorige week nog mogelijke 20cm kunnen benaderen. Het zijn dus wel degelijk maatregelen om een aap binnen te houden of in ieder geval te voorkomen dat de aap agressief wordt van bezoekers.quote:het is heel goed dat ze advies uitbrachten over het plaatsen van dranghekken maar daar houd je een aap niet mee tegen.
Het is inderdaad een hele vervelende samenloop van omstandigheden geweest. Maar ook ondanks dat mag de aap in geen geval ontsnappen. Wat de directeur ook aangeeft in de quote in de openingspost.quote:Het is een heel vervelende samenloop van omstandigheden geweest, het neemt echter niet weg dat haar is gewezen op haar gedrag tov de aap en ze toch verder is gegaan.
Blijkbaar kan een gorilla niet tegen oogcontact en/of lachen. Blijkbaar wordt een aap hier agressief van. Dit is dus kennis wat minimaal aanwezig moet zijn bij de houder van de aap, het dierentuin. Je kunt van een dierentuin verwachten dat het een situatie rondom de aap goed moet kunnen inschatten. Het moet dus kunnen wanneer een aap uit z'n doen is kunnen inschatten dat er bepaalde maatregelen getroffen meoten worden, bv het voorlopig niet meer toelaten van de aap in het buitenverblijf, of het voorlopig niet meer toelaten van bezoekers in het binnenverblijf. Je kunt dus wel degelijk verwachten van een dierentuin dat het weet in wat voor staat het dier is.quote:Je kunt zo'n aap niet in zijn kop kijken, misschien tolereerde hij dat gedrag eerder wel en toen hij geirriteerd was niet meer, dat geloof ik best.
Jij zegt dat ze het achterwege had kunnen laten, maw dat ze na de waarschuwing het gedrag niet achterweg laat. De dochter vande vrouw gaf anders aan. Daarnaast waren er meerdere bezoekers wat hetzelfde gedrag naar de aap liet zien (zie bv de film met de 2 mannen in een eerder topic). Je kunt dus 1 bezoeker iets verbieden, maar dat voorkomt niet een bezoeker die een uur later hetzelfde gedrag laat zien.quote:Ik zeg ook niet dat het haar fout was, ze wist gewoon niet beter, toen ze haar er op hadden gewezen had ze het beter achterwege kunnen laten, dat bedoel ik met eigenwijs.
Ervanuitgaande dat de vrouw niet op de hoogte is van de betekenis van de middelvinger. Jij neemt voor het gemak aan dat iedereen weet dat een gorilla niet lacht en niet van oogcontact houdt. Dat jij dat nu achteraf weet betekent niet dat men dit ook vooraf wist. Voor het gemak doe je nu net of men dat vooraf ook moest weten, maar dat is enkel omdat je de schuld bij de vrouw in de schoenen wil schuiven. Onterecht overigens.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:32 schreef gronk het volgende:
[..]
'Als ik mijn middelvinger opstak naar de buurman, deed hij dat ook. Ik heb *zo'n* ontzettende goede band met mijn buurman. '
Dan moet je elke bezoeker op de zwarte lijst plaatsen, want dat andere filmpje liet zien dat meer bezoekers oogcontact maakten en naar de aap lachden.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij heeft niemand gezegd dat haar schade niet vergoed mag worden.
Ik hoop echter wel dat ze op een zwarte lijst komt. Zo iemand moet niet in een dierentuin mogen komen.
Men moet ze eerst waarschuwen, ook met borden. Bij herhaling, inderdaad op de zwarte lijst. Kom je er gewoon niet meer in.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:43 schreef Redux het volgende:
[..]
Dan moet je elke bezoeker op de zwarte lijst plaatsen, want dat andere filmpje liet zien dat meer bezoekers oogcontact maakten en naar de aap lachden.
Kan een mens bijna 9 mtr springen?? Horizontaal, zonder hink-stap-sprong?quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:06 schreef buachaille het volgende:
Als een mens in staat is 8,95 meter ver te springen dan ben je wel heel erg simpel om te denken dat een slootje van 4 meter breed een razende gorilla tegen kan houden.
dan tript die debiele aap helemaal door van al dat 'gespiegel' en wordt zijn kleine wereldje nog kleinerquote:Op donderdag 24 mei 2007 13:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar gelukkig is men van plan eenrichtingsglas te gaan gebruiken bij de apenverblijven. Is sowieso veel beter en rustiger voor die dieren.
Tuurlijk moeten mensen die zich niet aan de regels houden de toegang ontzegt kunnen worden. Maar als jij op woensdag 10 bezoekers de toegang ontzegt omdat ze de regels hebben overtreden betekent dit niet dat er op donderdag niet 10 nieuwe bezoekers voor het glas staan.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Men moet ze eerst waarschuwen, ook met borden. Bij herhaling, inderdaad op de zwarte lijst. Kom je er gewoon niet meer in.
Deze vrouw heeft al meerdere malen de waarschuwingen in de wind geslagen.
Maar gelukkig is men van plan eenrichtingsglas te gaan gebruiken bij de apenverblijven. Is sowieso veel beter en rustiger voor die dieren.
Maar ik vind inderdaad dat een dierentuin mensen eruit kan zetten die zich niet aan de regels houden.
En die regels moeten gewoon bij de kassa erbij gegeven worden.
Het was niet mijn bedoeling om een welles nietes diskussie aan te gaan met je, mijn mening is mijn mening en ik kijk er een beetje anders tegenaan dan jij, moet kunnen toch?quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:41 schreef Redux het volgende:
[..]
Ik wist dat niet, het is pas naar aanleiding van dit voorval dat ik weet dat apen niet lachen. Als ik naar apenheul ga en een aap begint te lachen, was ik altijd in de veronderstelling dat hij mensengedrag imiteerde om eten te vragen oid.
Blijkbaar was de vrouw hier ook niet van de op de hoogte. Sterker nog, de blijdorp directeur gaf aan dat de gorilla een vaste groep bezoekers had wat op dezelfde manier contact maakte met de gorilla.
Als je dus meerdere personen hebt die dit gedrag naar de aap toe vertonen, dan kun je een conclusie trekken dat het niet algemeen bekend is dat een gorilla niet lacht.
[..]
Nee, de aap was uit z'n doen vanwege een apen familie wat naar rotterdam is verhuisd. Dat signaal plus het feit dat de aap hierom enkele dagen voor de ontsnapping in het water stond had de dierentuin moeten laten concluderen dat er maatregelen getroffen hadden moeten worden.
[..]
Blijkbaar wel, want als maatregel heeft blijdorp nu die maatregelen wel getroffen, oa door het plaatsen van dranghekken. Bovendien gaat blijdorp aanpassingen maken die oa inhouden van het voorkomen dat bezoekers op vorige week nog mogelijke 20cm kunnen benaderen. Het zijn dus wel degelijk maatregelen om een aap binnen te houden of in ieder geval te voorkomen dat de aap agressief wordt van bezoekers.
[..]
Het is inderdaad een hele vervelende samenloop van omstandigheden geweest. Maar ook ondanks dat mag de aap in geen geval ontsnappen. Wat de directeur ook aangeeft in de quote in de openingspost.
[..]
Blijkbaar kan een gorilla niet tegen oogcontact en/of lachen. Blijkbaar wordt een aap hier agressief van. Dit is dus kennis wat minimaal aanwezig moet zijn bij de houder van de aap, het dierentuin. Je kunt van een dierentuin verwachten dat het een situatie rondom de aap goed moet kunnen inschatten. Het moet dus kunnen wanneer een aap uit z'n doen is kunnen inschatten dat er bepaalde maatregelen getroffen meoten worden, bv het voorlopig niet meer toelaten van de aap in het buitenverblijf, of het voorlopig niet meer toelaten van bezoekers in het binnenverblijf. Je kunt dus wel degelijk verwachten van een dierentuin dat het weet in wat voor staat het dier is.
[..]
Jij zegt dat ze het achterwege had kunnen laten, maw dat ze na de waarschuwing het gedrag niet achterweg laat. De dochter vande vrouw gaf anders aan. Daarnaast waren er meerdere bezoekers wat hetzelfde gedrag naar de aap liet zien (zie bv de film met de 2 mannen in een eerder topic). Je kunt dus 1 bezoeker iets verbieden, maar dat voorkomt niet een bezoeker die een uur later hetzelfde gedrag laat zien.
Oja daar zal het aan liggenquote:Op donderdag 24 mei 2007 13:56 schreef JohnDope het volgende:
Edit
jij onder mij, doe ook even editje, moest in dat andere oegoeboegoetopic, ik doe weer veel te veel te gelijk :S
Nee, jij baseert je mening op onwaarheden. Ik wijs je daarop en vertel je wat de feiten zijn. De zaken die ik in mijn posts noem zijn prima of in de tv interviews of in de berichten terug te vinden.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:54 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Het was niet mijn bedoeling om een welles nietes diskussie aan te gaan met je, mijn mening is mijn mening en ik kijk er een beetje anders tegenaan dan jij, moet kunnen toch?
Precies, helaas is het anders gelopen, en had dit niet mogen gebeuren. Nu is het moment om te kijken waarom het anders is gelopen en waarom het wel is gebeurd. Vandaar de aangifte.quote:We zijn het er iig over eens dat de dierentuin gefaald heeft in zijn beleid en dat dit nooit had mogen gebeuren.
Inderdaad is het zo dat toen de aap in het water stond en agressief gedrag begon te vertonen hij beter binnengehouden had kunnen worden totdat het buitenverblijf beter was beveiligd.
Toen de suppoosten merkten dat Bokito bovenmatig agressief reageerde hadden ze moeten ingrijpen, helaas is het anders gelopen.
JohnDope is zo onsamenhangend dat 't eigenlijk niet eens meer uitmaakt welke reactie hij in welk topic postquote:
zie mijn edit.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:00 schreef gronk het volgende:
[..]
JohnDope is zo onsamenhangend dat 't eigenlijk niet eens meer uitmaakt welke reactie hij in welk topic post
(da's ook het mooie van overal de PvdA en wouter bos de schuld van geven: dat kan overal!)
Het voegt in beide topics inderdaad even veel toe.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:00 schreef gronk het volgende:
[..]
JohnDope is zo onsamenhangend dat 't eigenlijk niet eens meer uitmaakt welke reactie hij in welk topic post
(da's ook het mooie van overal de PvdA en wouter bos de schuld van geven: dat kan overal!)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |