Goed. Ben benieuwd of de mensen die van mening waren dat de vrouw hier eigen schuld aan heeft en zelf gevraagd heeft voor de afranseling nog zo resoluut achter hun mening staan....quote:Uitbraakproof
De directeur wijst er wel op dat het tien jaar oude gorillaverblijf aan de richtlijnen voldoet die daarvoor zijn opgesteld. Om de twee jaar wordt de Diergaarde gecontroleerd. "Desondanks had dit nooit mogen gebeuren. Bokito kan echter niets worden kwalijk genomen, hij gedroeg zich naar zijn aard. Het valt ons te verwijten dat hij kon uitbreken. Wij dachten dat het eiland uitbraakproof was."
Tot nu toe is de Diergaarde door twee slachtoffers aansprakelijk gesteld voor geleden schade. De 57-jarige Zoetermeerse Yvonne de Horde ligt nog steeds in het ziekenhuis met diverse breuken en een verbrijzelde hand. Een 35-jarige vrouw uit Moordrecht liep een gebroken bekken op. Dorresteijn: "Blijdorp is goed verzekerd. Ik zie de claims met vertrouwen tegemoet."
JAquote:Op donderdag 24 mei 2007 11:17 schreef Redux het volgende:
Een quote uit de spits:
[..]
Goed. Ben benieuwd of de mensen die van mening waren dat de vrouw hier eigen schuld aan heeft en zelf gevraagd heeft voor de afranseling nog zo resoluut achter hun mening staan....![]()
quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:17 schreef Redux het volgende:
Een quote uit de spits:
[..]
Goed. Ben benieuwd of de mensen die van mening waren dat de vrouw hier eigen schuld aan heeft en zelf gevraagd heeft voor de afranseling nog zo resoluut achter hun mening staan....![]()
Voorop staat dat zo'n gevaarlijk dier niet zomaar los had mogen komen, de vrouw was echter wel gewaarschuwd nav haar gedrag, haar gedrag had tot gevolg dat Bokito boos werd, toch is het imho de schuld van de dierentuin dat het dier los kon komen en de schade kon aanrichten.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:17 schreef Redux het volgende:
Een quote uit de spits:
[..]
Idemquote:
En de mevrouw uit Moordrecht dan met het gebroken bekken?quote:
Ik sluit me hier volledig bij aanquote:Op donderdag 24 mei 2007 11:25 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Voorop staat dat zo'n gevaarlijk dier niet zomaar los had mogen komen, de vrouw was echter wel gewaarschuwd nav haar gedrag, haar gedrag had tot gevolg dat Bokito boos werd, toch is het imho de schuld van de dierentuin dat het dier los kon komen en de schade kon aanrichten.
Natuurlijk kunnen ze niet anders dan de schade vergoeden, het is wel jammer dat die vrouw geen gehoor heeft gegeven aan de waarschuwingen, ook al zou de aap niet los kunnen komen, een dier pesten is nooit okay.
De beveiliging deed die waarschuwingen, omdat ze drommels goed wisten dat ze een beveiligingslek hadden, alleen was de kans klein dat die debiele aap (die aap is immers niet voor niets door zijn moeder verstoten) het lek kon uitbuiten.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:25 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Voorop staat dat zo'n gevaarlijk dier niet zomaar los had mogen komen, de vrouw was echter wel gewaarschuwd nav haar gedrag, haar gedrag had tot gevolg dat Bokito boos werd, toch is het imho de schuld van de dierentuin dat het dier los kon komen en de schade kon aanrichten.
Natuurlijk kunnen ze niet anders dan de schade vergoeden, het is wel jammer dat die vrouw geen gehoor heeft gegeven aan de waarschuwingen, ook al zou de aap niet los kunnen komen, een dier pesten is nooit okay.
Beveiligingslek of niet, het dier werd niet blij van dat mens, de m oeder van die aap heeft hem toch niet verstoten? Ik had gelezen dat ze geen melk had.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De beveiliging deed die waarschuwingen, omdat ze drommels goed wisten dat ze een beveiligingslek hadden, alleen was de kans klein dat die debiele aap (die aap is immers niet voor niets door zijn moeder verstoten) het lek kon uitbuiten.
Verder waren er nog legio mensen die dat beest echt zaten uit te dagen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:38 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Beveiligingslek of niet, het dier werd niet blij van dat mens, de m oeder van die aap heeft hem toch niet verstoten? Ik had gelezen dat ze geen melk had.
Buiten de vraag wie er schuld heeft, je moet geen dieren plagen, nergens voor nodig.
Blijkbaar heeft zij iets echt goed fout gedaan, hij moest haar hebben!quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Verder waren er nog legio mensen die dat beest echt zaten uit te dagen.
Dat beest was gewoon opgefokt omdat hij in een hok moet zitten, dat is de grootste terror voor dat beest.
Zal wel toeval geweest zijn. Als een beest gaat slopen, dan pakt hij gewoon wat hij pakken kan.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:40 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft zij iets echt goed fout gedaan, hij moest haar hebben!![]()
Aapjes kijken wordt nu juist weer leuk. En hopen dat ze los brekenquote:Op donderdag 24 mei 2007 11:41 schreef Cracka-ass het volgende:
Aapjes kijken zal nooit meer hetzelfde zijn.![]()
Heb ik nu ook recht op een schadevergoeding, ik durf niet meer...![]()
Tuurlijk joh, daarom duwde hij andere bezoekers aan de kant om iemand die hem dag in dag uit loopt te treiteren 'toevallig' te pakken.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zal wel toeval geweest zijn. Als een beest gaat slopen, dan pakt hij gewoon wat hij pakken kan.
Dat zijn allemaal zogenaamde intellectuele nova praatjes.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:42 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, daarom duwde hij andere bezoekers aan de kant om iemand die hem dag in dag uit loopt te treiteren 'toevallig' te pakken.![]()
dus puur toeval dat hij van alle mensen die hij ziet, alleen haar pakt en verder geen mens iets doet...genoeg andere potentiele slachtoffers...quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zal wel toeval geweest zijn. Als een beest gaat slopen, dan pakt hij gewoon wat hij pakken kan.
Ik weet niet of je wel eens met een politiehond te maken hebt gehad? Die lopen soms ook langs relschoppers heen en pakken een onschuldige voorbijgangerquote:Op donderdag 24 mei 2007 11:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
dus puur toeval dat hij van alle mensen die hij ziet, alleen haar pakt en verder geen mens iets doet...genoeg andere potentiele slachtoffers...
Nee, het meest hilarisch vind ik jou, met je opgeklopte kijk-mij-eens-beveiligingsexpert-zijn praatjesquote:Op donderdag 24 mei 2007 11:46 schreef JohnDope het volgende:
Het meest hilarische zijn al die aap-experts die helemaal opgeknoopt in 3delig hun intellectuele praatje komen houden
ROTTERDAM - De mannetjesgorilla Bokito, die vrijdag uit zijn verblijf in Diergaarde Blijdorp ontsnapte en een vrouw ernstig verwondde, werd geplaagd door steentjesgooiende kinderen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:42 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, daarom duwde hij andere bezoekers aan de kant om iemand die hem dag in dag uit loopt te treiteren 'toevallig' te pakken.![]()
Nee JIJ hebt er wel echt verstand van hequote:Op donderdag 24 mei 2007 11:46 schreef JohnDope het volgende:
Het meest hilarische zijn al die aap-experts die helemaal opgeknoopt in 3delig hun intellectuele praatje komen houden
Zo wil ik niet overkomen, maar laten we eerlijk zijn als jij dat slootje zag op de geknipte televisiebeelden, met dat kleine stukje armoedige schrikdraad in het midden, dat totaal op de verkeerde plaats staat.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, het meest hilarisch vind ik jou, met je opgeklopte kijk-mij-eens-beveiligingsexpert-zijn praatjes
quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:32 schreef denka het volgende:
Feit is en blijft dat een dierentuin ervoor moet zorgen dat hun dieren op geen enkele manier kunnen ontsnappen. Dit staat los van het gedrag van de vrouw. Om dit feit kan de dierentuin dan ook aansprakelijk worden gesteld en zal het zeker verliezen wat betreft dit punt. Een dierentuin moet de veiligheid van de bezoekers kunnen garanderen en de dieren mogen op geen enkele manier de veiligheid van de bezoekers in gevaar kunnen brengen door middel van ontsnappen etc..etc..Dus hierin heeft de dierentuin gefaald.
Daar kom je als kind toch voor naar de dierentuin, lama's waren ook lachen altijdquote:Op donderdag 24 mei 2007 11:49 schreef kahaarin het volgende:
Inderdaad, stenen gooien naar een gorilla en hem dan uitdagen is niet zo'n goede combo....![]()
Misschien dat de kinderen er zo over denken, mijn ouders namen ons mee naar de dierentuin om ons iets te leren over die beesten en om een leuke dag te hebben, als we op een verkeerde manier met de dieren omgingen werden we rustig gecorrigeerd, misschien wat naief van mijn ouders.....quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Daar kom je als kind toch voor naar de dierentuin, lama's waren ook lachen altijd![]()
Precies. Het geval wil namelijk dat er meerdere vaste aap bezoekers waren wat op dezelfde manier als de vrouw contact zocht met de aap en op die manier in de veronderstelling was een band te hebben met de aap.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:32 schreef denka het volgende:
Feit is en blijft dat een dierentuin ervoor moet zorgen dat hun dieren op geen enkele manier kunnen ontsnappen. Dit staat los van het gedrag van de vrouw. Om dit feit kan de dierentuin dan ook aansprakelijk worden gesteld en zal het zeker verliezen wat betreft dit punt. Een dierentuin moet de veiligheid van de bezoekers kunnen garanderen en de dieren mogen op geen enkele manier de veiligheid van de bezoekers in gevaar kunnen brengen door middel van ontsnappen etc..etc..Dus hierin heeft de dierentuin gefaald.
Nee, het meest hilarisch is dat mensen het hier altijd beter weten dat de mensen die op dergelijke onderwerpen afgestudeerd zijn.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:46 schreef JohnDope het volgende:
70% zegt nee, dat verbaast me wel een beetje.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:05 schreef Snoet123 het volgende:
Peiling Volkskrant tussenstand
[afbeelding]
Dat spoort toch voor geen meter die poll! Blijdorp is de enige die schuldig is.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:05 schreef Snoet123 het volgende:
Peiling Volkskrant tussenstand
[afbeelding]
Schuldig niet, verantwoordelijk zijn ze wel als eigenaar van het dier. Aldus een uitspraak van de Hoge Raad in 2002.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
70% zegt nee, dat verbaast me wel een beetje.
Ze zijn imho wel schuldig aan de ontsnapping maar niet aan het uitdagen van het beest.
En nee, die trekt niet 'het zaakje leeg'. We zijn hier immers niet in de V.S. en hier doen we nu eenmaal niet aan miljoenen euro's aan smartegeld, gelukkig.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat spoort toch voor geen meter die poll! Blijdorp is de enige die schuldig is.
Die slachtoffer moet echt een juiste rat van een advocaat nemen, geloof mij nou maar, die trekt het hele zakie leeg.
Amerika moet alles groter, maar voor nederlandse maatstaven, kan je blijdorp helemaal leeg trekkenquote:Op donderdag 24 mei 2007 12:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En nee, die trekt niet 'het zaakje leeg'. We zijn hier immers niet in de V.S. en hier doen we nu eenmaal niet aan miljoenen euro's aan smartegeld, gelukkig.
Een schadevergoeding kunnen ze krijgen, waarvan een klein deel voor geestelijke schade. En als je goed had kunnen lezen, had je gezien dat Blijdorp nog verzekerd is ook. Dus ga alsjeblieft ergens anders die borrelpraat van je verkondigen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Amerika moet alles groot, maar voor nederlandse maatstaven, kan je blijdorp helemaal leeg trekken![]()
Verantwoordelijk voor de toegebrachte schade bedoel je ?quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Schuldig niet, verantwoordelijk zijn ze wel als eigenaar van het dier. Aldus een uitspraak van de Hoge Raad in 2002.
Ik vind het gewoon een schande hoe de media (indirect door blijdorp) met het slachtoffer om gaat.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Een schadevergoeding kunnen ze krijgen, waarvan een klein deel voor geestelijke schade. En als je goed had kunnen lezen, had je gezien dat Blijdorp nog verzekerd is ook. Dus ga alsjeblieft ergens anders die borrelpraat van je verkondigen.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:17 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het gewoon een schande hoe de media met het slachtoffer om gaat.
Het onberekenbare gedrag van dieren komt voor rekening van de eigenaar. Dat stelde de Hoge Raad in 2002. Het slachtoffer van Bokito staat dus sterk.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:17 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Verantwoordelijk voor de toegebrachte schade bedoel je ?
Tja, de hokken voldeden aan de richtlijnen, misschien tijd voor nieuwe dan maar!![]()
Nee zo is het niet, domme vergelijking.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:12 schreef JohnDope het volgende:
Het is precies hetzelfde dat wanneer je in een kermisattractie stapt, dat de man van die attractie tegen jou zegt dat wanneer je hard over de kop gaat, jij je benen en hoofd moet in trekken omdat je anders dan eventueel je hoofd of benen kan stoten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |