Daar kan ik wat moeilijker bij, ik vind dat toch een beetje apart, mijn mening.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:05 schreef Redux het volgende:
[..]
Zo wild is de aap niet. Als je zoals je zei de media goed had gevolgd dan had je kunnen weten dat deze aap in duitsland door mensen is opgevoed en daar een hype was. De vrouw volgde de aap al vanaf de geboorte (al 11 jaar lang dus). Net als jij en ik een band kunnen (denken te hebben) met ons huisdier is het gezien die voorgeschiedenis helemaal niet raar dat ze in de veronderstelling is een band te hebben met de aap.
Ik noem die vrouw geen leugenaar, haar dochter ook niet, ik stel alleen vast dat ze er niet eens bij was toen het gebeurde, ik zeg ook niet dat ze het altijd heeft gedaan maar blijkbaar toch een keer te veel.quote:Ik ga liever van het verhaal van de dochter uit dan een buitenstaander als jij. Als de dochter aangeeft dat de vrouw niet elke keer als ze daar aanwezig was het gedrag vertoonde, wie ben ik dan om te bepalen dat ze daarover liegt? Ik heb geen signalen hier dat de vrouw een leugenaar is.
Achteraf hebben we gezien dat haar goedbedoelde gedrag toch niet zo handig is geweest, feit blijft dat ze is gebeten, ook al was ze er niet van op de hoogte hij is er boos om geworden.quote:Feit dat dit onbewust gedrag van de vrouw was betekent dat het gedrag niet als provocerend bedoeld is. Met de kennis ACHTERAF roep je dat het provocerend gedrag was. Achteraf lullen.
quote:Okay
Misschien mijn nuchtere zelf, ik snap best dat je favoriete dieren hebt, ik heb zelf vogels, zie mijn avatar, ik kan er niet zo goed bij dat je zo verknocht raakt aan een dier in een dierentuin, ik vind dat toch echt vreemd, je hebt ze niet dag en nacht in huis, je zorgt er niet voor, kortom: de reactie dat ze dacht dat ze een dermate band had met het beest gebaseerd op nadoen vanachter glas kan ik niet bij.quote:Niet getuigen van inzicht of niet, net zoals er mensen zijn die hun huisdieren bij overlijden in hun graf willen laten begraven zijn er blijkbaar mensen die denken een band te hebben met een aap. Zij was daarin niet de enige, de aap had een vaste groep bezoekers. Als er dus meerdere mensen zijn die dit dachten kun je moeilijk van wereldvreemd spreken, wie ben jij immers om een groep mensen wereldvreemd te betitelen?
In jouw ogen, gekleurd door jouw mening, waar jij alle recht van de wereld op hebt overigens.quote:Wellicht, maar er waren wel degelijk zaken die jij mis had.
Nee, die waren daarna doodsbang waarschijnlijk. Goed bezig, zo hoort het.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:17 schreef erodome het volgende:
die kinderen hadden daarna ineens wel respect voor de hond.
Niet correct.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:10 schreef erodome het volgende:
[..]
???????????
Netjes volgens de richtlijnen, regelmatige controle en wereldwijd worden gorilla's zo gehouden, waar is dan de grote fout van die dierentuin, dit hadden ze gewoon niet kunnen weten, die dieren worden wereldwijd al vele jaren op deze manier gehouden en wereldwijd wist men niet beter dan dat het echt goed zat zo.
Ach rot op, hij heeft gewoon gorilla gedrag vertoont, dat jij nu het idee hebt dat het superschatjes zijn die nooit wat verkeerd doen maakt het nog niet waar.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er is maar 1 echte debiel en dat is bokito. De moeder van bokito zag dat meteen al bij de geboorte en daarom is hij door moeders verstoten.
Hierbij ga je ervanuit dat iedereen dit weet en moet weten, anders is men dom en verkeerd bezig. Gezien de vrouw niet de enige was die het gedrag van oogcontact en lachen naar de aap vertoonde is er blijkbaar een groep mensen wat niet weet dat een aap van dat gedrag agressief wordt.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Ach rot op, hij heeft gewoon gorilla gedrag vertoont, dat jij nu het idee hebt dat het superschatjes zijn die nooit wat verkeerd doen maakt het nog niet waar.
Ze staan aan de top van de voedselketen, een volwassen gorilla kent geen bedreigingen behalve de mens, hij is de grote baas van het bos, in dit geval van de dierentuin naar zijn mening.
Hij is dominant en heeft vanuit zijn visie, de enige visie die hij kent, alle recht op corrigeren en dat is wat hier gebeurt is, want als hij haar dood had willen hebben dan had hij aan 10 sec. genoeg gehad.
Ik zeg toch ook dat ze het niet bewust heeft gedaan, ze is niet naar de dierentuin gegaan om die aap eens lekker te stangen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:09 schreef Redux het volgende:
[..]
Lees mijn eerdere posts hierboven waarom ik vind dat de aap de vrouw NIET heeft geprovoceerd.
Het gaat er niet om dat ze het niet wist, nu weet iedereen door haar schade en schande dat het zo is, nogmaals het gaat niet om het feit dat zij dom is geweest maar het naakte feit dat haar gedrag deze reactie heeft uitgelokt, niet meer en niet minder, het is heel nobel dat je haar verdedigt maar ik persoonlijk val haar helemaal niet aan, ik stel gewoon vast dat haar gedrag de aap heeft geprovoceerd, niet dat ze hem bewust heeft getreiterd.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:25 schreef Redux het volgende:
[..]
Hierbij ga je ervanuit dat iedereen dit weet en moet weten, anders is men dom en verkeerd bezig. Gezien de vrouw niet de enige was die het gedrag van oogcontact en lachen naar de aap vertoonde is er blijkbaar een groep mensen wat niet weet dat een aap van dat gedrag agressief wordt.
Het valt nogsteeds binnen de richtlijnen die er bestaan, serieus, wereldwijd worden die beesten zo gehouden en dit is nog nooit zo gebeurt, niemand had dit verwacht door die ingeboren angst voor water, om te verdrinken, maar ja, als je boos wordt leidt angst je niet meer zo...quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Als dit zo goed is, waarom is dan enige jaren terug besloten dat de sloot eigenlijk 6 meter breed moet zijn? De reden dat dit bij Blijdorp niet het geval is, is dat ze pas verplicht zijn die aanpassing door te voeren bij de eerst volgende verbouwing.
Parken die een nieuw verblijf bouwen met een sloot van maar 4 meter krijgen geen vergunning.
Je zei in je eeste post:quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat ze het niet bewust heeft gedaan, ze is niet naar de dierentuin gegaan om die aap eens lekker te stangen.
Maar daar heeft die aap geen boodschap aan, die was wel degelijk geprovoceerd door dat gedrag oa, misschien juist wel omdat het een bekend gezicht was heeft hij haar ertussenuit gepikt zo van nu ben ik de provocatie zat.
Dit zie je bv ook veel met honden, kinderen die een hond provoceren door hem aan te kijken, provoceren door op hem af te lopen(onderdanig gedrag) en dan een commando geven(waar je als onderdanige geen recht toe hebt) enz enz enz enz, daar kunnen ook hele nare ongelukken van komen.
Doen die kinderen dat expres, welnee, ze hebben geen idee en denken goed te doen, maar ze provoceren wel degelijk in de ogen van het dier.
Provoceren is volgens vandale:quote:Ze heeft hem overduidelijk geprovoceert en daarom is hij zo boos
Het gaat erom dat de aap al dagen voor de ontsnapping agressief gedrag naar oa bezoekers vertoonde. Daarnaast stond de aap al dagen voor de ontsnapping in het water. Bovendien is de aap al eerder (in duitsland) ontsnapt en was een bijnaam voor de aap 'de uitbreker'.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:33 schreef erodome het volgende:
Achteraf praten is heel erg makkelijk, als dingen al gebeurt zijn en je erover na kan denken waarom dat zo gebeurt is en hoe het voorkomen had kunnen worden, maar vooraf is dit gewoon bij niemand in het hoofd opgekomen omdat het al zo lang goed gaat.
Precies, daar hebben we elkaar, ze heeft dat beest ook getart en uitgedaagd, dat was haar bedoeling echter niet, ze dacht dat ze een band had maar door die onwetendheid is het misgegaan.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:34 schreef Redux het volgende:
[..]
Je zei in je eeste post:
[..]
Provoceren is volgens vandale:
pro·vo·ce·ren (ov.ww., ook abs.)
1 tarten, uitdagen
pro·vo·ce·rend (bn.)
1 erop uit om reactie, verzet op te wekken => uitdagend
Wanneer de vrouw er niet op de hoogte is dat de aap verkeerd op haar reageert, kun je niet van provoceren spreken. Nu weten we achteraf allemaal dat de aap hier niet op reageert, maar dat betekent niet dat iedereen dit 2 weken geleden ook wist. Het is dus geen provoceren of uitdagen, de vrouw was net als andere vaste bezoekers in de veronderstelling dat ze een band had met de aap.
Nee hoor, sterker nog, ze spelen nogsteeds met mijn honden.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee, die waren daarna doodsbang waarschijnlijk. Goed bezig, zo hoort het.
Dat heb ik ook gelezen, door die verhuizing was hij ineens de alfa aap geworden en gedroeg zich ook navenant, tel daar de onwetendheid en irritante kinderen bij op, plus de drang om zijn vrouwtjes te beschermen en het feit dat hij zijn angst voor water heeft overwonnen, dan heb je de ingredienten die leiden tot dit ongelukkige voorval.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:38 schreef Redux het volgende:
Bovendien was de aap dagen voor de ontsnapping al agressief vanwege de verhuizing van een familie aap naar rotterdam.
Misschien moet ik duidelijker zijn, maar ik leg de 'schuld' dan ook neer bij de dierentuin, niet bij de aap of bij de vrouw. De dierentuin had hier beter en eerder moeten ingrijpen. De dierentuin heeft de situatie waarin bezoekers de aap op zo'n manier kunnen benaderen te lang door laten gaan, terwijl de dierentuin DE partij is die had moeten weten dat dit geen goede situatie is voor de aap.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:40 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Precies, daar hebben we elkaar, ze heeft dat beest ook getart en uitgedaagd, dat was haar bedoeling echter niet, ze dacht dat ze een band had maar door die onwetendheid is het misgegaan.
Bokito wist niet beter dan dat ze hem aan het uitdagen was, ze was zich niet bewust van haar provocerende gedrag maar dat is nu achteraf lullen inderdaad.
Feit blijft dat zowel zij als de aap gereageerd hebben naar eer en geweten, ik reken het haar niet aan maar toch heeft ze onbewust het beest uitgedaagd, met alle gevolgen van dien.
Psies.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:44 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gelezen, door die verhuizing was hij ineens de alfa aap geworden en gedroeg zich ook navenant, tel daar de onwetendheid en irritante kinderen bij op, plus de drang om zijn vrouwtjes te beschermen en het feit dat hij zijn angst voor water heeft overwonnen, dan heb je de ingredienten die leiden tot dit ongelukkige voorval.
Je wil het niet begrijpen he....quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:25 schreef Redux het volgende:
[..]
Hierbij ga je ervanuit dat iedereen dit weet en moet weten, anders is men dom en verkeerd bezig. Gezien de vrouw niet de enige was die het gedrag van oogcontact en lachen naar de aap vertoonde is er blijkbaar een groep mensen wat niet weet dat een aap van dat gedrag agressief wordt.
Dat gedrag heeft de aap dan ook getart, wat presies de definitie is van provoceren.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:34 schreef Redux het volgende:
[..]
Je zei in je eeste post:
[..]
Provoceren is volgens vandale:
pro·vo·ce·ren (ov.ww., ook abs.)
1 tarten, uitdagen
pro·vo·ce·rend (bn.)
1 erop uit om reactie, verzet op te wekken => uitdagend
Wanneer de vrouw er niet op de hoogte is dat de aap verkeerd op haar reageert, kun je niet van provoceren spreken. Nu weten we achteraf allemaal dat de aap hier niet op reageert, maar dat betekent niet dat iedereen dit 2 weken geleden ook wist. Het is dus geen provoceren of uitdagen, de vrouw was net als andere vaste bezoekers in de veronderstelling dat ze een band had met de aap.
Vooraf, namelijk enkele jaren terug, is men gaan inzien dat een sloot van 4 meter misschien niet afdoende zou zijn. 6 meter is verplicht voor alle nieuwe verblijven en zodra een park het verblijf verbouwt, moet het een sloot van 6 meter breed hebben. Blijdorp is betrokken geweest bij het maken van deze afspraken. In 2004 is nog discussie geweest over de sloot bij het verblijf in Blijdorp. Maar blijkbaar is het geld van groter belang dan de veiligheid van bezoekers?quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:33 schreef erodome het volgende:
Achteraf praten is heel erg makkelijk, als dingen al gebeurt zijn en je erover na kan denken waarom dat zo gebeurt is en hoe het voorkomen had kunnen worden, maar vooraf is dit gewoon bij niemand in het hoofd opgekomen omdat het al zo lang goed gaat.
Er is iets gebeurt wat nog NOOIT gebeurt is, in al die jaren dat we wereldwijd gorilla's houden.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:36 schreef Redux het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de aap al dagen voor de ontsnapping agressief gedrag naar oa bezoekers vertoonde. Daarnaast stond de aap al dagen voor de ontsnapping in het water. Bovendien is de aap al eerder (in duitsland) ontsnapt en was een bijnaam voor de aap 'de uitbreker'.
Als dierentuin wordt je geacht je dier te kennen en dergelijke signalen op te vangen. Het had aan de hand van die signalen maatregelen moeten treffen. De dierentuin had dus van te voren prima de ontsnapping kunnen voorkomen.
Gevalletje van de put dempen als het kalf verdronken is dus, hopelijk zorgen ze er voor dat het zo word aangepast dat het ook meer leefbaar is voor de dieren, onsnappen of niet gefrustreerd rondlopen is ook niks voor een aap.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is iets gebeurt wat nog NOOIT gebeurt is, in al die jaren dat we wereldwijd gorilla's houden.
Ok er was agressief gedrag, alhoewel ik er de dag daarvoor ben geweest en gewoon een relaxde aap heb gezien, zo helemaal over de zeik was hij dus ook niet.
Maar niets heeft het idee gegeven dat hij daar overheen zou gaan, dat is nog nooit gebeurt terwijl wereldwijd apen op die manier gehouden worden, enorme, sterke, zilverruggen, waaronder hele dominante en soms agressieve jongens, geen van hen is er ooit overheen gegaan, ondank agressief gedrag en wat nog meer.
Ze hebben dit gewoon niet ingecalculeerd omdat het nog nooit gebeurt is terwijl er wel dezelfde soort omstandigheden zijn geweest(geprovoceerde dieren, dieren die echt kwaad worden enz enz enz enz).
Geloof me een aap die goed kwaad wordt om hoe hij behandeld wordt komt wel vaker voor, zeker met die leuke ramen ertussen die alleen leuk zijn voor de bezoekers, maar de dieren vooral frustreren.
Ik neem aan dat een dierentuin bepaalde veiligheidsmaatregelen instelt om MOGELIJKE gebeurtenissen te voorkomen. Feit dat bv een leeuw nog nooit is ontsnapt betekent niet dat je er geen kooi om moet plaatsen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:55 schreef erodome het volgende:
Er is iets gebeurt wat nog NOOIT gebeurt is, in al die jaren dat we wereldwijd gorilla's houden.
Ik wist voor deze gebeurtenis niet dat een aap agressief reageert op direct oogcontact of dat een gorilla eigenlijk nooit lacht. Dus ik geloof je best hoor, maar dat is allemaal achteraf en heb ik niks aan.quote:Geloof me een aap die goed kwaad wordt om hoe hij behandeld wordt komt wel vaker voor, zeker met die leuke ramen ertussen die alleen leuk zijn voor de bezoekers, maar de dieren vooral frustreren.
Ja !quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:17 schreef Redux het volgende:
Een quote uit de spits:
[..]
Goed. Ben benieuwd of de mensen die van mening waren dat de vrouw hier eigen schuld aan heeft en zelf gevraagd heeft voor de afranseling nog zo resoluut achter hun mening staan....![]()
Niet dus, lees mijn eerdere postsquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja !
Die vrouw zou aangeklaagd moeten worden wegens treiterij en dierenmishandeling![]()
Wel dus, ze had dat arme beest gewoon met rust moeten laten ipv de stalker uit te hangenquote:
En de andere vaste bezoekers van de aap dan?quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:09 schreef deedeetee het volgende:
Wel dus, ze had dat arme beest gewoon met rust moeten laten ipv de stalker uit te hangen![]()
Er is een afweging gemaakt met betrekking tot de risiko's, ik weet hoe dierentuinen werken daarin, daar wordt altijd over nagedacht.quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:02 schreef Redux het volgende:
[..]
Ik neem aan dat een dierentuin bepaalde veiligheidsmaatregelen instelt om MOGELIJKE gebeurtenissen te voorkomen. Feit dat bv een leeuw nog nooit is ontsnapt betekent niet dat je er geen kooi om moet plaatsen.
Het feit dus dat de gorilla nog nooit eerder hierom was ontsnapt (was overigens in duitsland alwel eerder ontsnapt) betekent niet dat de gorilla nooit ZOU gaan ontsnappen.
[..]
Ik wist voor deze gebeurtenis niet dat een aap agressief reageert op direct oogcontact of dat een gorilla eigenlijk nooit lacht. Dus ik geloof je best hoor, maar dat is allemaal achteraf en heb ik niks aan.
Opinions are like assholes: everybody has one.quote:
Discussie? Versleten grammofoonplaatgeluiden...quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Jeetje Redux, nu nog deze discussie aan het voeren?
Zucht....quote:
Wat hebben die er opeens mee te maken ? Kan best zijn dat die zich net zo gedroegen maar daar is mij niks van bekend.quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:11 schreef Redux het volgende:
[..]
En de andere vaste bezoekers van de aap dan?
De dierentuin weet ook dat mensen wel eens fouten maken. De dierentuin weet ook dat er wel eens niet naar dingen gekeken worden, die achteraf wel bekeken moeten worden. De dierentuin denkt inderdaad na. En omdat de dierentuin nadenkt, en de dierentuin weet dat ze aansprakelijk is voor schade door dieren, hebben ze vast wel een verzekering of een potje geld opzij gezet, denk je niet?quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is een afweging gemaakt met betrekking tot de risiko's, ik weet hoe dierentuinen werken daarin, daar wordt altijd over nagedacht.
(..)
Maar waar mensen werken worden weleens fouten gemaakt en wordt er weleens niet gekeken naar dingen die achteraf toch wel bekeken hadden moeten worden.
(..)
Nu lekker de dierentuin leegtrekken qua geld, dat schiet op zeg, net alsof ze gewoon die aap los hebben gegooit en hebben gezegd ga ff iemand slopen, dat is onzin, het was een ongeluk dat niemand had kunnen voorzien.
Vandaar dat je er een verkeerde mening op na houdt. De directeur van blijdorp heeft in een interview aangegeven dat de aap meerdere vaste bezoekers had wat op dezelfde manier als de vrouw naar de aap lachden en oogcontact maakte met de aap.quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat hebben die er opeens mee te maken ? Kan best zijn dat die zich net zo gedroegen maar daar is mij niks van bekend.
Het is (helaas) gewoon menselijk gedrag, net als de ontsnapping van de aap dierlijk gedrag is.quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:38 schreef Ticootje het volgende:
Op het nieuws lieten ze gister Bokito zien. Alle apen zitten weer binnen. En opeens is het een drukte bij de apen, alle mensen proberen oogcontact te maken en laten hun tanden zien. Leuk he dieren pesten.
Ja, het is echt ontzettend jammer dat er niet meer mensen waren zoals jij.quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:48 schreef SimtekF1 het volgende:
Ja wat kansloos gisteren op het nieuws.
Vroegen ze nog aan zo'n kerel waarom die dat deed want hij wist nou dat het gevaarlijk was.
Zijn antwoord: Ja, iedereen doet het.
Goddamn kerel krijg een hartaanval en sterf ofzo.
Damn hoe kansloosquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:38 schreef Ticootje het volgende:
Op het nieuws lieten ze gister Bokito zien. Alle apen zitten weer binnen. En opeens is het een drukte bij de apen, alle mensen proberen oogcontact te maken en laten hun tanden zien. Leuk he dieren pesten.
In het geval van de verwondingen vind ik het doodnormaal dat de schade verhaalt wordt, maar zo is er ook 1 geweest die wilde aanklagen en geld wilde omdat haar kind na 3 dagen nogsteeds een beetje overstuur was erover.quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:40 schreef Pool het volgende:
[..]
De dierentuin weet ook dat mensen wel eens fouten maken. De dierentuin weet ook dat er wel eens niet naar dingen gekeken worden, die achteraf wel bekeken moeten worden. De dierentuin denkt inderdaad na. En omdat de dierentuin nadenkt, en de dierentuin weet dat ze aansprakelijk is voor schade door dieren, hebben ze vast wel een verzekering of een potje geld opzij gezet, denk je niet?![]()
Dat bezoekers nu aanspraak maken op dat potje geld, dat is niet onredelijk. Het is daarom lekker makkelijk om dat af te doen als 'het leegtrekken van de dierentuin'.![]()
Zo achterlijk inderdaad.quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:38 schreef Ticootje het volgende:
Dat wil nog niet zeggen dat ik het goed moet vinden dat die aap werd lastig gevallen. Het is al vervelend genoeg om opgesloten te zitten maar dan ook nog'ns gepest te mogen worden door mensen..... Ik vind het wreed. Nergens voor nodig om dat dier lastig te vallen. Schaf je dan een hond of kat aan, die vinden het leuk om *lastig gevallen* te worden. Die aap niet !quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:44 schreef Redux het volgende:
[..]
Vandaar dat je er een verkeerde mening op na houdt. De directeur van blijdorp heeft in een interview aangegeven dat de aap meerdere vaste bezoekers had wat op dezelfde manier als de vrouw naar de aap lachden en oogcontact maakte met de aap.
Neemt het feit niet weg dat die vrouw de aap heeft zitten treiteren en dus gewoon haar verdiende loon heeft gekregen.quote:Dat dit er alles mee te maken heeft kan ik je uitleggen, wanneer je 1 persoon uit een groep waarschuwd en de rest van de groep gewoon doorgaat bijf je een verkeerde situatie houden.
Een dierentuin zorgt voor een situatie waarin ik als bezoekers naar dieren kan kijken. Je kunt niet van al je bezoekers verwachten dat ze precies weten wat ze wel en niet mogen en kunnen doen. Als dierentuin moet je daar dus duidelijkheid in schaffen via regels, borden etc.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat wil nog niet zeggen dat ik het goed moet vinden dat die aap werd lastig gevallen. Het is al vervelend genoeg om opgesloten te zitten maar dan ook nog'ns gepest te mogen worden door mensen..... Ik vind het wreed. Nergens voor nodig om dat dier lastig te vallen. Schaf je dan een hond of kat aan, die vinden het leuk om *lastig gevallen* te worden. Die aap niet !
[..]
Nee, in haar beleving was het geen treiteren en dus kun je niet achteraf roepen dat het haar verdiende loon is. Het mag niet zo zijn dat wanneer een dier raar reageert op onbedoeld gedrag van mij dat daar een aframmeling van dat dier als logisch gevolg tegenover staat.quote:Neemt het feit niet weg dat die vrouw de aap heeft zitten treiteren en dus gewoon haar verdiende loon heeft gekregen.
Ik ben er meer voor om de dierentuin er op aan te spreken dat ze de dieren niet beter tegen de mensen beschermen !!![]()
Kijk, dit is dus hoe fabeltjes de wereld in worden geholpen. Vind je het gek dat je zo'n mening hebt, je hebt er namelijk blijkbaar niks van begrepen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:37 schreef erodome het volgende:
[..]
In het geval van de verwondingen vind ik het doodnormaal dat de schade verhaalt wordt, maar zo is er ook 1 geweest die wilde aanklagen en geld wilde omdat haar kind na 3 dagen nogsteeds een beetje overstuur was erover.
Dat vind ik ronduit overdreven, net zoals de directeur en andere mensen van de dierentuin aanklagen hiervoor.
Een strafrechtelijk onderzoek heeft NIKS met geld te maken.quote:Een gezin uit Rotterdam doet aangifte tegen Diergaarde Blijdorp. Volgens hun advocaat Frank van Ardenne vinden zij het uitbreken van gorilla Bokito een zo ingrijpende gebeurtenis dat zij dit strafrechtelijk onderzocht willen hebben.
Ah weer iemand die dmv een dergelijk post even zijn menig deponeerd en zodra iemand daarop reageert kan de discussie los.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:34 schreef Swetsenegger het volgende:
She had it comming!
Die aap was het gewoon zat en dacht 'NU ga ik dat kolere wijf een pak op d'r godverredomme geven' Het is natuurlijk wel heel verrassend dat hij tussen al dat publiek alleen DAT wijf echt te grazen neemt.
En die andere licht gewonden... tja collateral damage
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |