abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator woensdag 23 mei 2007 @ 20:50:37 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49700624
Babykamer uitzoeken! Tips en tricks!

laatste tip:
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:36 schreef E.T. het volgende:
Tip:
Ik zie net dat de ledikantjes van Ikea m.i.v. 1 juni 2007 de normale standaardmaat van 60x120 gaan hebben ipv 112x55 zoals ze tot nu toe hadden.

Straks kun je dus je matrasje ergens anders kopen en evengoed een Ikea-ledikant kopen

zie het net staan, dacht ik meld het even
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:19:03 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49701800
Ik wilde hem ook net gaan openen en toen kwam er visite tussendoor.
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:52 schreef doshi het volgende:

[..]

Ik zou nooit babyspul bij Ikea kopen. Ik ben altijd een goede Ikea klant en er heel erg over te spreken, maar de babymeubels waren een heel grote teleurstelling voor ons. Eigenlijk alleen interessant als je weinig geld te besteden hebt, maar dan zou ik eerder naar marktplaats ofzo uitweiken ipv naar de Ikea te gaan. Ik snap het ook niet, de kindermeubels zijn namelijk weer heel leuk daar?
Wij hebben vorige week naar het gewone simpele spijlenbedje staan kijken en daar was weinig mis mee hoor.
Ik vertik het gewoon om 200 euro voor een bedje uit te geven als dat ook voor 80 kan.
Oh ja... en natuurlijk een beetje omdat we ook al die wieg erbij doen.
pi_49701985
Mijn ouders hebben voor Amber een "simpel" Ikeabedje staan en het is een prima bedje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_49702043
Ik vond de babykamerspulletjes van de Ikea een beetje tegenvallen. Trouwens sowieso als je geen wit wilt en geen donker hout is het moeilijk om wat te vinden...
Maar inmiddels zijn wij dus wel geslaagd wat dat betreft. Nu nog bedenken hoe we de muren willen enzo.
Fake it till you make it...
pi_49702149
Wij hebben hier ook ikea meubeltjes.
Maar een gewone dressoirkast als commode. En 2 gewone boekenkasten als kasten. Dus geen babymeubeltjes
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:48:58 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49713523
Wij gaan er misschien/waarschijnlijk ook nog een wiegje bij kopen. Mijn vriendin heeft een hele mooie zien staan namelijk.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_49717497
Wij hebben ook een ikea kamer. Voldoet prima. Ik vind het zonde om ontzettend veel geld uit te geven aan iets wat maar zo kort meegaat. We hebben zeker op mp gekeken, maar daar ben je tweedehands evenveel of meer kwijt dan voor de kamer die wij nu hebben. Handig van deze kamer is wel, dat hij lang mee kan. We hebben er een boekenkast bij en er is een peuterbed in deze serie. Ook kan de plank van de commode, zodat het een gewone kast wordt. Wat ik wel superhandig vind, is dat we veel opbergruimte hebben boven de commode. Daardoor kunnen we overal makkelijk bij.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 14:41:22 #8
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49725459
Marktplaats is erg handig als de huidige trend niet je smaak is.

Babykamers in wit of donker of lime of aqua spraken mij niet aan vorig jaar. Ik heb toen op Marktplaats een al wat ouder mooi simpel grenen babykamerameublement gevonden in een kleurcombinatie die voor mij precies de goede uitstraling had (lavendelblauw, varengroen, maisgeel en oudroze). Ik had zelf nog een kleed en een lamp liggen die er goed bij pasten, en ecru gordijnen die een creatief verfbadje hebben gekregen. Voor weinig geld heb ik zo een babykamer in kunnen richten die precies bij mijn smaak en ideeën paste en waarin ik me direct op mijn gemak voelde. Lang leve de trends van eergisteren op Marktplaats!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_49740126
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:19 schreef Brighteyes het volgende:
Wij hebben vorige week naar het gewone simpele spijlenbedje staan kijken en daar was weinig mis mee hoor.
Ik vertik het gewoon om 200 euro voor een bedje uit te geven als dat ook voor 80 kan.
Oh ja... en natuurlijk een beetje omdat we ook al die wieg erbij doen.
Het houten bedje was inderdaad wel goed (als je van houtkleur houdt), maar de commodes vond ik heel slecht. En die aangepaste maten spraken mij ook niet aan toen ik gekeken heb, maar dat is al opgelost door Ikea (gelukkig).

Ik kon trouwens ook niet op marktplaats slagen, wij willen een moderne witte babykamer en die staan er bijna niet op in onze regio. Wij wilden natuurlijk ook liever geen 800 euro voor een kamer betalen (voor meubels dan), maar dat konden wij niet vinden 2e hands of in de goedkopere winkels als Ikea (goedkoop in vergelijking met bijv. een Prenetal, zegt natuurlijk niks over de kwaliteit). Daarom hebben wij een nieuwe kamer gekocht.
pi_49819376
Gisterochtend tijdens de vroege vogel actie bij de Prenatal zijn we geslaagd voor een wiegje
Redelijk simpel, niet schommelend en betaalbaar (met korting maar 80 euro)

Levertijd is een paar weken al zag ik er later ook 1 in de doos bij de kassa staan, dus wij hadden er vast net naast gegrepen. Gelukkig hebben we nog wel even
Het was trouwens wel waanzinnig druk, ik heb letterlijk een half uur in de rij gestaan.
Maar dan heb je ook wat
  zondag 27 mei 2007 @ 16:05:00 #11
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_49821814
wij hebben ons bedje en commode via marktplaats gekocht, zat nog nieuw in de doos.
voor ¤ 150 euro mochten we hem zo mee nemen.
pi_49879030
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:05 schreef glossy het volgende:
wij hebben ons bedje en commode via marktplaats gekocht, zat nog nieuw in de doos.
voor ¤ 150 euro mochten we hem zo mee nemen.
Maar daar zit vast geen leuk verhaal achter? Of hadden de ouders een andere keuze gemaakt?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:23:02 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49879290
quote:
Op zondag 27 mei 2007 14:58 schreef piglet het volgende:
Gisterochtend tijdens de vroege vogel actie bij de Prenatal zijn we geslaagd voor een wiegje
Redelijk simpel, niet schommelend en betaalbaar (met korting maar 80 euro)

[afbeelding]

Levertijd is een paar weken al zag ik er later ook 1 in de doos bij de kassa staan, dus wij hadden er vast net naast gegrepen. Gelukkig hebben we nog wel even
Het was trouwens wel waanzinnig druk, ik heb letterlijk een half uur in de rij gestaan.
Maar dan heb je ook wat
Hey, dat is een mooie deal dan! Lief wiegje hoor!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:15:01 #14
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_49889977
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:14 schreef doshi het volgende:

[..]

Maar daar zit vast geen leuk verhaal achter? Of hadden de ouders een andere keuze gemaakt?
de mensen hadden het kamertje gekocht en op eens kregen ze nog een kamertje , en de babyzaak deed erg moeilijk om het 2de geleverde kamertje terug te nemen.
want toen we het ophaalde hadden we gekeken naar het kamertje waar hun kindje in sliep want het waren 2 precies de zelfde kamertjes.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 15:16:38 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49890033
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 11:13 schreef YPPY het volgende:
Ik vind het zonde om ontzettend veel geld uit te geven aan iets wat maar zo kort meegaat.
Onze babykamer gaat voorlopig al meer dan 3 jaar mee, en gaat met een beetje mazzel tot begin 2009 nog mee
Gezinsplanning kan aardig in de kosten schelen
pi_49903737
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Onze babykamer gaat voorlopig al meer dan 3 jaar mee, en gaat met een beetje mazzel tot begin 2009 nog mee
Gezinsplanning kan aardig in de kosten schelen
Vind ik ook. Het kost wel wat, maar je doet er toch wel langer mee dan even en wij hopen ook een 2e kindje te krijgen en dan maak je toch wel ten volle gebruik van een kamer. Het moet ook gewoon perfect in ons huis passen en hoewel we heel veel van Ikea hebben passen de babykamers van Ikea daar niet bij...
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:15 schreef glossy het volgende:
de mensen hadden het kamertje gekocht en op eens kregen ze nog een kamertje , en de babyzaak deed erg moeilijk om het 2de geleverde kamertje terug te nemen.
Oh, gelukkig minder erg dan ik dacht. Dat is dus lekker goedkoop inslaan voor jullie!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 mei 2007 @ 21:04:26 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49903984
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:58 schreef doshi het volgende:

[..]

Vind ik ook. Het kost wel wat, maar je doet er toch wel langer mee dan even en wij hopen ook een 2e kindje te krijgen en dan maak je toch wel ten volle gebruik van een kamer. Het moet ook gewoon perfect in ons huis passen en hoewel we heel veel van Ikea hebben passen de babykamers van Ikea daar niet bij...
Helaas vond ik ons niet goedkoopste vroomshoop kamertje kwalitatief minder dan alles wat ik van Ikea heb.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:55:32 #18
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49906394
Ik vind de babykamers van Ikea ook enorm tegenvallen eigenlijk. Van de kwaliteit daarvan heb ik geen idee (over andere Ikea meubelen geen klachten), maar gewoon de vormgeving enzow. Het ziet eruit alsof het is geouwd puur en alleen om de functionaliteit. Maar het oog wil ook wat En dat terwijl ze zóveel leuke dingen hebben bij Ikea. Ik had dus ook wel wat meer verwacht eigenlijk.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 16:01:14 #19
65960 sanger
pi_50732478
Wij zijn gisteren weer in de winkel geweest. We wilden nog wat kleine dingetjes erbij hebben, meteen besteld. Ook gekeken voor hemeltjes, maar we zijn er nog niet over uit of het een standaard of hangende moet worden.

Tevens kickje
  vrijdag 22 juni 2007 @ 17:47:05 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50735679
Wat een toevallige kick, ik heb vanmorgen nog in dit topic gekeken (nou ja, het vorige) om een linkje te zoeken.

Wij zijn vanmiddag even hier in Gouda bij Babypark binnen gelopen om te vragen wat de kinderwagen zou gaan kosten met alles erop en eraan.

Als ik volgende week terug ben van mijn zakenreis gaan we eens het eea in gang zetten en dingen bestellen.

Even off-topic, maar ik zat ook aan jullie te denken vanmorgen, hoe is het met jullie/met Hella? Alles goed?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 18:33:53 #21
65960 sanger
pi_50737189
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 17:47 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een toevallige kick, ik heb vanmorgen nog in dit topic gekeken (nou ja, het vorige) om een linkje te zoeken.

Wij zijn vanmiddag even hier in Gouda bij Babypark binnen gelopen om te vragen wat de kinderwagen zou gaan kosten met alles erop en eraan.

Als ik volgende week terug ben van mijn zakenreis gaan we eens het eea in gang zetten en dingen bestellen.

Even off-topic, maar ik zat ook aan jullie te denken vanmorgen, hoe is het met jullie/met Hella? Alles goed?
Met ons gaat alles prima. Hellen der moeiheid is grotendeels weer over, althans ik merk er weinig meer van. Morgen ga ik weer aan de slag in huis, de zolder afmaken. Daarna de babykamer.

Ik moet eerlijk zeggen dat de tijd wel snel gaat. Er komt nu een echt buikje bij der, en ze heeft moeite met sommige kledingstukken dragen

En bij jullie ook alles goed?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 19:59:31 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50740062
Hellen. Excuus... Dementie!

Hier gaat het prima, buikje begint al aardig te groeien ook!
Ik ben sinds gisteren overgeschakeld op positiebroeken, moet morgen voor mijn werk op reis en om dan daar met mijn gulp open te gaan zitten...
Check [url]http://forum.fok.nl/topic/1027388]hier[/url] voor het bewijs.

Wij zijn vanmorgen bij de bank geweest en hebben nog wat centjes los gepeuterd. Nu moeten we wat offertes aan gaan vragen voor een dakkapel etc. etc.
Maar da's voor in een ander topic.

Als ik volgende week terug ben gaan we ook de babykamer bestellen en zal ik eens een inventarisatie maken van wat er dan allemaal nog nodig is.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 20:28:25 #23
65960 sanger
pi_50741118
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 19:59 schreef Brighteyes het volgende:
Hellen. Excuus... Dementie!

Hier gaat het prima, buikje begint al aardig te groeien ook!
Ik ben sinds gisteren overgeschakeld op positiebroeken, moet morgen voor mijn werk op reis en om dan daar met mijn gulp open te gaan zitten...
Check [url]http://forum.fok.nl/topic/1027388]hier[/url] voor het bewijs.

Wij zijn vanmorgen bij de bank geweest en hebben nog wat centjes los gepeuterd. Nu moeten we wat offertes aan gaan vragen voor een dakkapel etc. etc.
Maar da's voor in een ander topic.

Als ik volgende week terug ben gaan we ook de babykamer bestellen en zal ik eens een inventarisatie maken van wat er dan allemaal nog nodig is.
Die inventarisatie gaan wij van het weekend maken. We hebben al best wat dingen, maar geen overzicht.
pi_50741508
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 16:01 schreef sanger het volgende:
Wij zijn gisteren weer in de winkel geweest. We wilden nog wat kleine dingetjes erbij hebben, meteen besteld. Ook gekeken voor hemeltjes, maar we zijn er nog niet over uit of het een standaard of hangende moet worden.

Tevens kickje
klein tipje: een hemeltje kan je heel goed op marktplaats aanschaffen. Nieuw zijn ze nogal duur als je voor een niet oosterse wilt gaan (in mijn ogen zijn er veel oosterse modellen momenteel en dat wil ik niet op onze kinderkamer). De modellen die ik mooi vond waren echter tussen de 100 en 140 euro nieuw, maar op marktplaats voor 15 euro er 1 gekocht in nieuwstaat

Ik ga dit weekeinde langs 2 vrienden, allebei zijn de dames daarvan zwanger en we gaan de babykamers daar bekijken Leuk allemaal, al heb ik het geklus even het geklus gelaten en doe de gordijnen van onze kamer wel in de zomervakantie, heb toch nog 2,5 maand als de baby niet te vroeg geboren wordt.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 14:31:50 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51230922

Vandaag gekocht:

Kast voor de babykamer
Commode
Hangwiegje
Box
Kinderwagen + reiswieg + maxi-cosi

Wordt in wk 40 geleverd. Geeft ons mooi de kans om het kamertje leeg te halen en op te knappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')