waarom een Zweed geen uitkering kan aanvragen weet ik niet ... ja als hij geen Nederlands paspoort heeft wordt het lastigquote:Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Nee, op afkomst mag je géén onderscheid maken, een nederlander = een nederlander en offie nou al generaties lang door neukende ariërs is voortgebracht of net een kwart eeuw binnen is geboot door berberknopers, als iemand een NL paspoort heeft maakt hij/zij kans op een stageplaats.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:24 schreef LXIV het volgende:
Maar op afkomst mag toch wel onderscheid gemaakt worden? Dat heeft in principe niets met ras, geloof of sexuele geaardheid te maken. Wanneer een willekeurige, zich in Nederland bevindende Zweed een uitkering aanvraagt, wordt deze ook niet toegewezen. Dus er wordt wel degelijk gediscrimineerd op afkomst.
vet 1. is dat zo? ik zie genoeg hoofdoekjes naar de vu gaan. maar ook oost-europeese dames en flink wat aziaten. die zijn allen allochtoon. in utrecht precies hetzelfde.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:24 schreef Gabry het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens.
Hooggekwalificeerde allochtonen worden vaak niet als allochtoon beschouwd en komen niet in aanmerking komen voor speciale behandeling. Ik zie bij mezelf al dat ik voor elke vorm van positieve discriminatie buiten de boot val, onder het mom van 'Jij bent geen allochtoon'.
Er wordt niet alleen tussen Nederlanders en allochtonen onderscheid gemaakt, maar ook tussen allochtonen onderling. Het wordt meestal niet genoemd, maar de aangepaste allochtoon wordt bij dit soort regelingen dubbel gediscrimineerd.
Een geïntegreerde allochtoon is een autochtoon. Dit soort regelingen zijn speciaal bedoeld voor 'kebabturken'.
Daarnaast ben ik van mening dat buitenstaanders juist een extra stap moeten zetten om zichzelf te presenteren. Een blanke Nederlander wordt ook niet vanzelfsprekend opgenomen in een moslimgemeenschap. Die persoon zal extra alert moeten zijn op de heersende gebruiken.
Je kunt mij niet wijsmaken dat deze regeling voor alle allochtonen opgaat.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vet 1. is dat zo? ik zie genoeg hoofdoekjes naar de vu gaan. maar ook oost-europeese dames en flink wat aziaten. die zijn allen allochtoon. in utrecht precies hetzelfde.
vet 2. dat bedoel ik. het gaat hier om allochtonen, niet om moslims. toch?
Zeiken, zeiken, zeiken, maar je zet waarschijnlijk nooit jezelf in voor maatschappelijke problemen of iets dergelijks?quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:38 schreef -scorpione- het volgende:
Pure discriminatie. Ik denk serieus om hier maar eens wat tegen te doen. Ik ben de overheid gewoon spuugzat.![]()
quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:07 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Zeiken, zeiken, zeiken, maar je zet waarschijnlijk nooit jezelf in voor maatschappelijke problemen of iets dergelijks?Word lid van een partij of zo, en ga daar in een commissie zitten, netwerken, en wellicht heb je ooit nog wat te zeggen in NL.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:11 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
mee draaien in die malle molen? Ga toch weg
Als jij je niet door dit soort beleid geraakt voelt dan ben je of allochtoon of niet goed snik.
Dat zou wel erg naief zijn, denken dat je het Nederlandse overheidsdoctrine, die met de paplepel bij iedereen ingegoten wordt, al vanaf de basisschool, in je eentje of via een partij, die nooit stemmen zal krijgen, zou kunnen aanpakken. En ja dat vind ik erg frustrerend, maar gelukkig zijn er heel veel andere landen op deze wereld, landen waarin men een stuk kritischer tegenover een overheid staat. Ik ben dan eigenlijk ook een behoorlijke anti-democraat, veel mensen nemen echt volstrekt de verkeerde beslissingen in dit land.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:07 schreef Stupiditeit het volgende:
Zeiken, zeiken, zeiken, maar je zet waarschijnlijk nooit jezelf in voor maatschappelijke problemen of iets dergelijks?Word lid van een partij of zo, en ga daar in een commissie zitten, netwerken, en wellicht heb je ooit nog wat te zeggen in NL.
Ik denk dat je het verkeerd opvat. Niemand heeft wat tegen allochtonen die studeren wat van hun leven proberen te maken.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:45 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind dat er in dit topic schandalig gereageerd wordt. de meesten hier doen net of de allochtoon die aanspraak maakt op een stage bij de overheid een niet-hollands sprekende achterlijke kebabturk is.
ga voor de gein eens naar de amsterdamse vu. en kijk dan maar eens goed wat er allemaal uit tram of metro uitstapt. en nee, die geteinte mensen zijn niet de schoonmakers van de vu.
ik snap het goede voorbeeld van de pvda in dit opzicht. het is een tegengeluid op alle goed gekwalificeerde allochtonen die soms alleen op hun naam niet worden aangenomen. percentages vind ik des al niet te min gevaarlijk en stigmatiserend...
Goed, maar achter je computerschermpje zitten en dit soort dingen tikken help je Nederland ook niet voorruit. Lees: mensen laten beseffen dat de overheid niet je beste vriend is, en dat wantrouwen jegens de overheid gezond is.quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zou wel erg naief zijn, denken dat je het Nederlandse overheidsdoctrine, die met de paplepel bij iedereen ingegoten wordt, al vanaf de basisschool, in je eentje of via een partij, die nooit stemmen zal krijgen, zou kunnen aanpakken. En ja dat vind ik erg frustrerend, maar gelukkig zijn er heel veel andere landen op deze wereld, landen waarin men een stuk kritischer tegenover een overheid staat. Ik ben dan eigenlijk ook een behoorlijke anti-democraat, veel mensen nemen echt volstrekt de verkeerde beslissingen in dit land.
Laten we heel Fok opdoeken dan.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:14 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Goed, maar achter je computerschermpje zitten en dit soort dingen tikken help je Nederland ook niet voorruit.
Dat is niet helemaal waar, discussie is best nuttig om ergens een goede mening over te kunnen vormen. Je wordt op dingen gewezen waar je eigenlijk nog helemaal niet bij stil had gestaan. In die zin zijn de wat diepere discussies zinvol te noemen voor jezelf als persoon en dus ook uiteindelijk voor Nederland. Hoewel ik natuurlijk niet in dienst ben van Nederland, sowieso het denken in termen van landen vind ik erg bekrompen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:14 schreef Stupiditeit het volgende:
Goed, maar achter je computerschermpje zitten en dit soort dingen tikken help je Nederland ook niet voorruit.
Och, volgens mij denkt 98% hier in landsgrenzen, maar goed. Ik weet het niet. Ik discussieer liever in real life, dan dat ik hier daadwerkelijk moeite ga doen om een gefundeerd mening te posten. Goed, ik begrijp je punt verder.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, discussie is best nuttig om ergens een goede mening over te kunnen vormen. Je wordt op dingen gewezen waar je eigenlijk nog helemaal niet bij stil had gestaan. In die zin zijn de wat diepere discussies zinvol te noemen voor jezelf als persoon en dus ook uiteindelijk voor Nederland. Hoewel ik natuurlijk niet in dienst ben van Nederland, sowieso het denken in termen van landen vind ik erg bekrompen.
Natuurlijk ventileer ik de mening die ik hier op Fok! heb ook in de praktijk.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:27 schreef Stupiditeit het volgende:
Ik discussieer liever in real life, dan dat ik hier daadwerkelijk moeite ga doen om een gefundeerd mening te posten.
Op het gebied van onderwijs heb ik overigens wel wat concrete dingen gedaan. Heb een paar debatten georganiseerd over de Tweede Fase, over liever de ondergang die ik er van probeer te bewerkstelligen.quote:Goed, enige zinvolle wat ik tot nu toe uit het kabinet heb gehoord is van Plasterk, alhoewel op het gebied van homo-emancipatie meer dan over het onderwjis.
En dan ditquote:Op donderdag 24 mei 2007 21:07 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Zeiken, zeiken, zeiken, maar je zet waarschijnlijk nooit jezelf in voor maatschappelijke problemen
quote:ga daar in een commissie zitten
Wat had je in gedachten?quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:38 schreef -scorpione- het volgende:
Pure discriminatie. Ik denk serieus om hier maar eens wat tegen te doen. Ik ben de overheid gewoon spuugzat.![]()
Demonstraties, landelijk natuurlijk.quote:
Nu ja. Alleen de gedachte al dat het zitting nemen in commissies ook maar iets zal oplossen aan maatschappelijke problemen.quote:
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nu ja. Alleen de gedachte al dat het zitting nemen in commissies ook maar iets zal oplossen aan maatschappelijke problemen.
waar ligt nederlad?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:58 schreef von_manstein het volgende:
Dit werkt niet want dan moet je de beste kiezen uit de slechste.
Hebben we hier ook gedaan.
Krijg je alleen maar mensen binnen die Nederlads spreken met en zwaar buitenlands accent.
En die durven ze hier nog op een publieke functie te zetten.
Mocht je zo iets doen dan laat een geintergreerde allochtoon hen beoordelen want anders is al het negatieve discriminatie in hun ogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |