Volgens mij krijg ik ook gelijk. Ik was er toen alleen vroeg bij met mijn 'voorspelling'.quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:36 schreef mariatrepp het volgende:
Ryan, je had het een jaar geleden ook al over dat de neo-cons geen invloed meer hebben enz, en dat Wilders geen zetels zou halen.
In de internationale politiek zul je zien dat het doek vrij snel valt voor hen, of op hen valt. Die binnenlandse snaken zijn volgens mij helemaal in het niets verdwenen, afgezien van een columnpje hier en een columnpje daar.quote:De neoconservatieve internationale beheerst de media, we horen hun krakeel dagelijks. Wat kunnen zij meer wensen??
Dat laatste is natuurlijk wel ironisch hè.quote:
Ik heb besloten in de zure appel te bijten en op Opinio te abonneren zodat ik beter op de hoogte blijf wat bij de neocons speelt.
Never underestimate your enemy.
(Neo-)conservatisme gaat nooit dood.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:10 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zat net te lezen over Wolfowitz, eigenlijk toch wel de politieke peetvader van die club in de regering Bush ooit, maar vroeg me eigenlijk af of we nu in de nadagen zijn beland van het neo-conservatisme als meest invloedrijke politieke stroming. Hun idealen zijn toch eigenlijk doodgebloed op de marktplaatsen van Bagdad? UK vertrekt straks uit Irak. Wat er overblijft is wrs een in vieren gedeeld Irak en blijvende instabiliteit in die regio.
Dichterbij zie je dat hun geestverwanten tenonder zijn gegaan in gekrakeel zonder weerga. Okee, wat misschien goed is voor de popcornindustrie. Wilders blijft over, maar die man is langzamerhand een persiflage van zichzelf geworden.
Hun leuzen zijn krachteloos geworden, hun idealen banaal, van hun manier van opereren krijg je plaatsvervangende schaamte.
Het is nog slechts wachten op de officiële doodsverklaring.
EchtGaafs 10 puntenplan. Op weg naar het beloofde land..quote:En... what's next?
Zoals de zedemeestertjes, die denken dat zij wel even kunnen beslissen wat goed of kwaad is voor vrouwen, een afgelopen zaak zijn, zijn de neocons dat ook, kid.quote:
Heb ik dat 10-puntenplan van jou al ergens kunen lezen op Fok!?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
EchtGaafs 10 puntenplan. Op weg naar het beloofde land..![]()
Nee, nog niet. Nog in de maakquote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb ik dat 10-puntenplan van jou al ergens kunen lezen op Fok!?
Dat deel ik dan weer met hun ja...quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zoals de zedemeestertjes, die denken dat zij wel even kunnen beslissen wat goed of kwaad is voor vrouwen, een afgelopen zaak zijn, zijn de neocons dat ook, kid.. Learn to liive with it.
Mm, ik heb het niet over dood. Ik begrijp instinctief dat je erg jong bent, en dat in Nederland vanaf 2001 een bepaalde wind gewaaid heeft. Daardoor ben jij ook beïnvloed, denk ik wrs. Net zo goed als dat ik beïnvloed ben door de wind die in Nederland pakweg een kwart eeuw geleden gewaaid heeft. Maar dat was voor vrouwen de wind van de emancipatie. De invloed daarvan gaat nooit meer weg, vrees ik. Neocons willen wb moraal de klok terugdraaien, dat gaat niet meer, denk ik. En ja hebt gelijk als je zegt dat sommige dingen niet ideaal gaan. Maar gaat in ieder gegeven tijdperk alles ideaal? Denk het niet.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat deel ik dan weer met hun ja...![]()
![]()
Maar ja, gaat niet deaud hoor![]()
Joh, GeenStijl zit op een ander kanaal, hoor.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat deel ik dan weer met hun ja...![]()
![]()
Maar ja, gaat niet deaud hoor![]()
Gut, da's waar ookquote:Op maandag 4 juni 2007 16:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Joh, GeenStijl zit op een ander kanaal, hoor.
Het gaat met hem achteruit, ja, maar dat is ook dankzij het feit dat mensen werk maken van de gedetaileerde kritiek op hem.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:47 schreef Ryan3 het volgende:
Met Wilders gaat het toch steeds verder achteruit, naar mate hij steeds meer radicaliseert? Dat is toch niet toewerken naar ene paradigmaverschuiving, als je zegt dat politie met scherp moet kunnen schieten. Nav wat relletjes met aanhangers van jong Marokko?
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 09:38 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Het gaat met hem achteruit, ja, maar dat is ook dankzij het feit dat mensen werk maken van de gedetaileerde kritiek op hem.
Het is niet zo dat je als linkse mens kunt berusten: ach, het stelt toch allemaal niet veel voor.
Ik ben nu op Opinio geaboneerd, het eerste nummer kwam gisteren. Ik kon het plastic er niet van af halen, omdat ik zo misselijk werd van het hoofdartikel op de voorpagina:
"Bombardeer Iran!!"
Tsja... tegenwoordig is het zo dat het een schandaal is als martelingen worden geopenbaard en we vragen ons af waarom dat en dat land nog niet is gebombardeerd.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 09:38 schreef mariatrepp het volgende:
Ik ben nu op Opinio geaboneerd, het eerste nummer kwam gisteren. Ik kon het plastic er niet van af halen, omdat ik zo misselijk werd van het hoofdartikel op de voorpagina:
"Bombardeer Iran!!"
Opinio???quote:
Is het mogelijk* dat je Deze Briefwisseling even copy-paste? Het lijkt me interessant maar om er nu een abonnement voor te nemen is ook weer zo overdrevenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:15 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Opinio???
Ja hoor. Mijn tegenstanders van de neocon Burke Stichting (Spruyt, Bolkestein, Kinneging, Cliteur, Ellian) hebben hun krachten gebundeld in een nieuw tijdschrift.
Ik heb het nog niet opengemaakt - zie boven- , maar de bedoeling is dat ik straks mijn Second Opinio geef.
Ik neem een abonnement omdat er veel artikelen in staan die ik moet hebben, zoals de briefwisseling, maar nog veel meer.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:26 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Is het mogelijk* dat je Deze Briefwisseling even copy-paste? Het lijkt me interessant maar om er nu een abonnement voor te nemen is ook weer zo overdreven
Replyen die gasten nog op jou?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:15 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Opinio???
Ja hoor. Mijn tegenstanders van de neocon Burke Stichting (Spruyt, Bolkestein, Kinneging, Cliteur, Ellian) hebben hun krachten gebundeld in een nieuw tijdschrift.
Ik heb het nog niet opengemaakt - zie boven- , maar de bedoeling is dat ik straks mijn Second Opinio geef.
Dus laat je Iran maar zijn gang gaan, want diplomatie en druk van de VN werkt niet?!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:42 schreef mariatrepp het volgende:
...en als deVS Iran bombaarderen slapen we niet meer lekker!
Stond twee weken geleden een goed geïnfomeerd verhaal over 4 misvattingen omtrent Iran in de zaterdagse NRC. Al weggeooid, vrees ik, maar het komt erop neer dat hoewel Iran zich presenteert als een monolithische samenleving er weldegelijk sprake is van behoorlijk wat richtingenstrijd. Huidig president is een representant van de conservatieve havikken (zeg maar zoiets als Wilders), maar er zitten op de achtergrond ook weldegelijk meer gematigde en liberale facties binnen de leiding van Iran. De spierballentaal van huidig president is ten eerste en vooral bedoeld om deze binnenlandse rivalen in check te houden. Er zijn aanwijzingen (te over) dat huidig president wb buitenland eerder een pragmaticus is dan een starre havik (zijn positie is nl. afhankelijk van hoe het met Iran gaat in het buitenland) en dus iemand waarmee weldegelijk onderhandeld zou kunnen worden. Uiteraard moet zich aan de andere kant niet een starre ideoloog van de leer van goed en kwaad aanmelden, zoals nu het geval is. Het hopen is dus op een geheel ander beleid na de komende presidentsverkiezingen in de VS in 2008; dit zou zeker detente kunnen brengen. Niet zonder veel moeite, maar de kansen zijn zeer zeker niet ondenkbeeldig.quote:Op zondag 10 juni 2007 10:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dus laat je Iran maar zijn gang gaan, want diplomatie en druk van de VN werkt niet?!
Waar baseer je dat op?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:47 schreef Ryan3 het volgende:
Met Wilders gaat het toch steeds verder achteruit, naar mate hij steeds meer radicaliseert?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |