Waarom zou ik ook maar iets om hun welzijn geven?quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Wie dan wel?
Maar waarom zou je het over alle Marokkanen hebben?
Om het welzijn van wie X-Ray?quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waarom zou ik ook maar iets om hun welzijn geven?
Nee hoor.quote:
Absoluut niet. Eerder het tegenovergestelde.quote:en ons land.
ER ONTSTAAT OP DIE MANIER EEN SELF-FULLFIlING PROPHECY!quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en? Dus? Moet ik dat erg vinden of zo? Omdat dat soort gasten daarmee benadeeld worden? Ik zou iets om hun welzijn moeten geven? Kom op zeg.
Marokkanen en co. De hele bende.quote:
Het is dus eigenlijk allemaal de schuld van de Nederlanders geweestquote:'Ongeregeldheden bij wedstrijd Jong Oranje waren sociaal protest'
Van onze verslaggevers Weert Schenk en Reinier Vermeer
AMSTERDAM - De ongeregeldheden bij de voetbalwedstrijd Jong Oranje tegen Jong Marokko waren een sociaal protest, zegt Mohammed Allach, technisch directeur van de voetbalclub VVV uit Venlo en voorzitter van de stichting Maroqui Stars die zich inzet voor Marokkaanse jongeren. ‘Het was een politiek statement, een collectieve uiting van onvrede.’
Ook het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland verklaart in soortgelijke bewoordingen de chaos waarin het duel ontaardde. Allach wijst erop dat er fluitconcerten waren tijdens het Nederlandse volkslied en een Marokkaan in het Nederlandse tenue werd uitgefloten.
Hij zegt niet verbaasd te zijn dat groepen die het gevoel hebben te worden buitengesloten van de maatschappij bepaalde excessen veroorzaken.
Thuiswedstrijd
Het stadion van Willem II in Tilburg was grotendeels gevuld met Marokkanen die een goedkoop kaartje hadden gekocht. Jong Marokko speelde eigenlijk een thuiswedstrijd.
Al tijdens de oefenwedstrijd renden enkele Marokkaanse supporters op het veld rond. Na afloop van het treffen bestormden honderden fans de grasmat, gooiden met stoeltjes en sloopten de doelen en reclameborden. De aanwezige stewards werden belaagd.
Aandacht
Marokkaanse jongeren in de Amsterdamse stadsdelen Slotervaart en Osdorp gissen naar verklaringen voor de rellen. Ze noemen ‘trekken van aandacht’, ‘groepsgedrag’ en ‘vet doen voor je matties, je vrienden’ of weten het gewoonweg niet.
Geen van deze jongens zegt dat het een protest was uit maatschappelijke onvrede. Anders hadden zij het moeten weten. Juist Amsterdam West kampt in grote mate met Marokkaanse probleemjongeren.
Problemen
Toch meent Jan Jansen, directeur van het W.H.J.Mulier-instituut dat onderzoek doet naar allochtonen in de sport, dat de uitbarsting in Tilburg te maken had met de problemen die Marokkaanse jongeren in maatschappij ondervinden. Het stadion was slechts de toevallige locatie waar het geweld uitbrak.
Dat verklaart volgens Jansen ook de grote belangstelling van Marokkanen voor de wedstrijd. ‘Marokkanen worden steeds aangesproken op hun roots. Daarom zijn ze er veel mee bezig. Het is niet zo gek dat ze zich met het Marokkaanse team identificeren.’
Tja - dat moet je zelf weten.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Marokkanen en co. De hele bende.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:22 schreef Klopkoek het volgende:
ER ONTSTAAT OP DIE MANIER EEN SELF-FULLFIlING PROPHECY!
Als straks dankzij dat selectief onderzoeken de statistieken veranderen in het nadeel van Marrokanen weet ik wel wat Elsevier en de rest van de blauwe brigades gaat roepen. Dan zal wel de 'marrokanen halve maan' worden ingevoerd, als herkkeningsteken.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:23 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Het is dus eigenlijk allemaal de schuld van de Nederlanders geweest![]()
Ach man de ellende is al jaren aan de gang, daar is geen sfp voor nodig.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
ER ONTSTAAT OP DIE MANIER EEN SELF-FULLFIlING PROPHECY!
Selectyief onderzoeken vd statistiekenquote:Als straks dankzij dat selectief onderzoeken de statistieken veranderen in het nadeel van Marrokanen weet ik wel wat Elsevier en de rest van de blauwe brigades gaat roepen. Dan zal wel de 'marrokanen halve maan' worden ingevoerd, als herkkeningsteken.
Hebben ze niet nodig. We weten allemaal wel hoe ze eruit zien.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Enne... ik zou het erg moeten vinden als de 'Marokkanen halve maan' als 'herkenningsteken' ingevoerd zou worden? Hoezo dan?
O Godquote:Op woensdag 23 mei 2007 23:23 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Het is dus eigenlijk allemaal de schuld van de Nederlanders geweest![]()
En door dit soort gelul krijg ik HELEMAAL steeds meer schijt aan die gasten.quote:AMSTERDAM - De ongeregeldheden bij de voetbalwedstrijd Jong Oranje tegen Jong Marokko waren een sociaal protest, zegt Mohammed Allach, technisch directeur van de voetbalclub VVV uit Venlo en voorzitter van de stichting Maroqui Stars die zich inzet voor Marokkaanse jongeren. ‘Het was een politiek statement, een collectieve uiting van onvrede.’
Snif snif... ik ruik ergens subsidies... maar waar?quote:directeur van het W.H.J.Mulier-instituut dat onderzoek doet naar allochtonen in de sport
Het is een soort redneck rampage, meer niet.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Politiek statement, kanker toch op man
Ik ruik de hand van CPN Ella.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Snif snif... ik ruik ergens subsidies... maar waar?
" Marokkanen worden buitengesloten van de maatschappij. Dit is hun manier om hun onvrede te uiten"quote:
Uiteraard. Tijdens een vooraangekondigd bezoek waarbij zorgvuldig geselecteerde 'sociaal betrokken jongeren' uit de buurt meedoen aan het 'debat' over deze kwestie.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:28 schreef SCH het volgende:
Goede analye van Allach. Zou hem er wel wat uitgebreider over willen horen.
quote:Aandacht
Geen van deze jongens zegt dat het een protest was uit maatschappelijke onvrede. Anders hadden zij het moeten weten. Juist Amsterdam West kampt in grote mate met Marokkaanse probleemjongeren.
En ondertussen gaan jullie daar lekker mee door toch?quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:30 schreef Biggs. het volgende:
[..]
" Marokkanen worden buitengesloten van de maatschappij. Dit is hun manier om hun onvrede te uiten"
We hadden ze dus niet moeten buitensluiten van de maatschappij. Dan was dit immers niet gebeurd.
Ik sluit Marokkanen buiten?quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:31 schreef SCH het volgende:
[..]
En ondertussen gaan jullie daar lekker mee door toch?
Dit is ook het meest teleurstellende. Het spelletje voetbal is gebruikt om een politiek statement te maken. Althans, dat is mijn mening.quote:'Het was een politiek statement, een collectieve uiting van onvrede.’
Tuurlijk, jongen. Dat wil je toch graag?quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:31 schreef SCH het volgende:
Nee, we gaan onze harten en huizen openen voor deze arme, niet begrepen jongeren die het eigenlijk zo goed bedoelen maar door de gemene maatschappij tegengewerkt worden vanaf het moment dat ze geboren worden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zou toch nog graag via een omweg Amerika en Israel hierbij willen betrekken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:31 schreef Monidique het volgende:
Als je continu gestigmatiseerd wordt, is dit een gerechtvaardigde uitlaatklep. En wij moeten al helemaal onze mond houden met ons slavernijverleden.
Nee hoor, ze krijgen van jou alle kans. Je hebt niks tegen allochtonen. Bravoquote:Op woensdag 23 mei 2007 23:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee, we gaan onze harten en huizen openen voor deze arme, niet begrepen jongeren die het eigenlijk zo goed bedoelen maar door de gemene maatschappij tegengewerkt worden vanaf het moment dat ze geboren worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |