Ik heb hem sinds vrijdag ook. Probleem is dat ik de afgelopen tijd veel Forza 2 heb zitten doen, en dan gaan de verschillen wel erg opvallen, en zo ook vergelijken. Je zult het ook in mijn commentaar kunnen lezen, sorry hiervoor.
In carriere mode speel je dus alle verschillende soorten races door elkaar heen (rally, pickups, buggy, rallycross, trucks), waarmee je punten verdient. Hiermee unlock je weer de andere races. Het is dus (gelukkig voor mij) niet het grootste deel rally rijden alleen. Wat ik wel weer jammer vind is dat de schade aan je auto gekoppeld is aan de moeilijkheidsgraad. Ben zelf niet goed in rally rijden, dus kan de moeilijkheidsgraad niet al te hoog zetten, maar had graag wel met schade op het hoogste niveau willen rijden. Daarvoor moet je echter de hoogste moeilijkheidsgraad instellen. Naast carriere mode heb je nog de keuze uit kampioenschap en rally world, waarin de keuze vrij is (met de auto's die je in carriere mode geunlocked hebt)
Hoewel ik grafisch de demo erg mooi vond, moet ik toch zeggen dat grafisch de auto's me erg tegenvallen. Doet erg goedkoop aan. Lijkt net of alle maten net niet kloppen en maar een beetje gegokt zijn. Heb wel eens een filmpje gezien dat veel losse details verwerkt zijn (bijvoorbeeld erg gedetailleerde vering), maar al de losse detail zie je toch bijna niet terug. Het gevolg van dit alles is wel dat ik last heb van dat de frame rate soms in elkaar zakt, voornamelijk bij races waaraan meerdere auto's meedoen. Toch lastig als je met z'n alle door een bocht probeert te wringen, en je frame rates zakken in.
![]()
Hebben hier duidelijk gekozen voor de details, en minder voor de gameplay. Als mensen zich afvragen waarom in Forza2 AA maar op 2x staat, speel dan Dirt maar eens, dan wordt het gelijk duidelijk.
Hoewel ik normaal gesproken in een race spel altijd zoveel mogelijk in de dashboard view rijd, ben ik hier maar overgestapt naar de motorkap-view. Dit is misschien ook het gevolg van Forza2, die geen dashboard view heeft, maar in sommige auto's is het voor mij niet te doen (pickup truck, waarbij er een stalen frame gemonteerd zit, zodat het zicht minimaal is)
Over de wegligging durf ik eigenlijk niets te zeggen, want het kan zijn dat het aan mij rally kwaliteiten ligt, maar het is wel allemaal arcade-achtig. Ik merk wel dat de auto's onderling verschillen, maar in hoeverre dit realistisch is, betwijfel ik toch. En je kunt helaas nog steeds remmen in de lucht.
Ook vind ik dat de trucks wel erg lang in de lucht blijven hangen.
Wat wel leuk is dat de MAN truck met Exact reclame van Hans Stacey erin zit.
Op zich wel een leuk spel, vind zelf de pickup en truck races leuk, maar je moet hem niet net na Forza2 gaan spelen. Dan kun je inderdaad beter wachten tot ie in de budget bak ligt.