abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49703254
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:34 schreef Apropos het volgende:

[..]

''Zeg, hoor je wat Bos zegt?''
''Ja.''
''Beweerde 'ie vijf minuten geleden niet het tegenovergestelde?''
''Ach man, je bent niet goed snik. Je ziet toch dat 'ie een das draagt?''

Hoe dan ook, politici zonder stropdas zijn eigenlijk geen politici.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:20:58 #122
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_49704696
Sjezus, er worden ook echt problemen gemaakt om de kleinste dingen. Als W. Bos geen das wil dragen laat hem 't dan ook niet dragen. Kom op hé. Alsof een das ineens iemand veel betrouwbaarder maakt.

Geen mohammed B. een das en je vertelt je complete levensverhaal aan hem
Drugs are good mkay?
pi_49704830
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ministers moeten netjes gekleed zijn maar of een stropdas daar altijd bij hoort?
Het is gewoon per definitie niet netjes genoeg
pi_49706536
Dit topic gaat duidelijk niet meer om de etiquette en het respect dat je met het dragen van een stropdas uitstraalt, maar om persoonlijke smaak. Dichtgooien dus. En dan nog, Bos en stropdassen: de enige die er een item van maakt is Bos zelf. Bij Shell droeg hij dassen, als staatssecretaris droeg hij dassen, nu blijkbaar niet meer. Ga dan niet janken dat je uit principe geen das draagt, want hij doet het gewoon om de beeldvorming. Hij knoopt zijn das dan ook los wanneer er een camera in de buurt is
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_49733224
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:23 schreef Skv het volgende:
Belachelijk, ik vind dat iemand met een dergelijk representatieve taak correct voor de dag moet komen.
What's next? JP Balkenende in tuinbroek? Rouvoet in een jurk?

Gewoon netjes in pak, overhemd en das. Een beetje normaal voorkomen is wel het minste waar je aan kan voldoen.
  Donald Duck held donderdag 24 mei 2007 @ 18:09:37 #126
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_49733282
Moet ie gewoon stropdassen met stripfiguurtjes kan dragen ofzo. of een knalgele.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_49733406
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:34 schreef Apropos het volgende:

[..]

''Zeg, hoor je wat Bos zegt?''
''Ja.''
''Beweerde 'ie vijf minuten geleden niet het tegenovergestelde?''
''Ach man, je bent niet goed snik. Je ziet toch dat 'ie een das draagt?''
Denk je nou echt dat mensen belang hechten aan wat politici zeggen?
  donderdag 24 mei 2007 @ 19:53:03 #128
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49736968
Wel een leuk stukje over het hele stropdassen gedoe
quote:
Claus zat fout

Waarin een klein land groot kan zijn. De stropdas wordt door de Nederlandse staat keihard gepromoot. Nog een jaartje en we hebben er allemaal een om. En terecht. Want er is niets mooier dan die band om je nek voelen. Door Nico Dijkshoorn

Die symboliek is belangrijk. We zijn niet vrij, en een wurgend dessin vlak onder onze dom lullende mond herinnert ons daaraan. Het is jammer dat Prins Claus een aantal jaren geleden roet in het eten gooide. Dr. Bibber gooide tijdens een dankwoord heel theatraal zijn stropdas de zaal in en riep iedereen op zijn voorbeeld te volgen.

Wat vaag gelul er bij over ´vrijheid´ en ´losheid´, maar de waarheid was natuurlijk gewoon dat hij hem zelf niet meer kon om kon knopen. Dat duurde uren. Dan hoorde Beatrix wat gemurmel uit de slaapkamer en daar lag hij weer, in zijn eigen das gerold.

Bos

Maar goed, dat hebben we allemaal achter ons gelaten. De stropdas, hij mag weer en hij moet weer. Wouter Bos heeft dinsdag zowel in de eerste als de tweede kamer, via de voorzitter, het verzoek gekregen of hij voortaan een das wil dragen.

Als je dat leest ben je trots dat je in Nederland woont. Daar waar men hoofd van bijzaken kan scheiden. Stront in het water, Marokkanen slopen lachend een heel voetbalveld en fluiten door het volkslied heen, steeds meer mensen hangen tegen de armoedegrens aan, over een jaartje of vijftig staan we tot ons nek in het water, bestuurders pakken miljoenen aan oprotpremies en wat deed de voorzitster van de eerste kamer? Die deed ludiek. Ze had een stropdasje gekocht voor Wouter. Lekker gek wijf.

Maar toch, veel dingen zouden anders zijn gelopen als de stropdas nog hot was. Ik zeg: verplicht vrouwen ook een stropdas te dragen. Kijk naar dat gedoe met die gorilla. Als zijn slachtoffer een stropdas om had gehad, dan had hij haar niet aan haar nekvel door die tuin hoeven te trekken.

Maar nee, mevrouw moest provocerend met een blote nek voor dat raam gaan hangen. Dan vraag je er om. Met een stropdas had hij haar een paar keer boven zijn hoofd kunnen slingeren en als een baal bedorven meel ergens in een hoek van het park kunnen donderen.

Seedorf

Seedorf, die had de Champions League finale natuurlijk gewoon met een stropdas om moeten spelen. Dirk Kuyt, je ziet het niet meteen aan hem af, maar dat is ook een echte stropdasjongen. Kuyt, die er nog steeds uitziet alsof hij tijdens het kopen van een pondje paling per ongeluk het veld is opgelopen, die kan veel gaan betekenen voor de stropdas.

De zwerver in Eindhoven, die onlangs door militairen in elkaar is gerost, die had nu gewoon lekker in de zon kunnen zitten bedelen als hij even snel een stropdas had omgedaan. Zo makkelijk is het.

Trots

Dat is het hele idee. Je bent niks, je zult nooit wat worden maar een goede stropdas doet je gloeien van trots. Wat maakt het uit of Wouter Bos na 100 dagen communiceren met de onderkant van de samenleving iets te melden heeft over beleid en oplossingen.

We luisteren pas als hij een das draagt. Als hij lekker proletarisch wil doen, dan laat hij zich maar naturaliseren tot Peruaan en regeert hij in een hema-trui. Maar niet hier!

Bush

Jammer dat Jaap de Hoop Scheffer het nog niet helemaal begrijpt. Die poseerde eergisteren apetrots naast President Bush. Hij mocht een nachtje blijven slapen op diens landgoed. Mooie foto. Een doodsbange Bush naast een kinderlokker. Maar... allebei geen stopdas.

Dat vond ik niks voor Jaap. Die heeft gedacht, weet je wat, die gek van een Bush gaat lekker casual op een mountainbike door het bos scheuren, ik doe mijn das ook maar af. Fout! Hier had Nederland eindelijk eens een rol van betekenis kunnen spelen.

Jaap had George in de keuken van het landhuis een klap met een asbak op zijn achterhoofd moeten geven en snel een das om moeten strikken. Wat zou dat niet leuk zijn geweest, George Bush, dom lachend, met een das vol molentjes op de foto. Gemiste kans.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 24 mei 2007 @ 19:55:05 #129
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_49737045
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:53 schreef Martijn_77 het volgende:
Wel een leuk stukje over het hele stropdassen gedoe
[..]

Bron
En wat is nu de conclusie?
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  donderdag 24 mei 2007 @ 20:01:26 #130
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49737309
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

En wat is nu de conclusie?
Dat het hele stropdassen gedoe belachelijk is
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_49738254
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:01 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat het hele stropdassen gedoe belachelijk is
Hmmm, als rechtse bal moet je toch weleens gehoord hebben van etiquette
  donderdag 24 mei 2007 @ 23:27:11 #132
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_49745091
Ik zag vanavond een VVD'er zonder stropdas
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
  vrijdag 25 mei 2007 @ 00:08:15 #133
156645 ijsbrekertje
ijsbrekertje
pi_49746528
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 23:27 schreef Sexy_Sadie het volgende:
Ik zag vanavond een VVD'er zonder stropdas
Daar gaat je wereldbeeld
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 00:38:39 #134
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49782290
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:24 schreef Fastmatti het volgende:
Hmmm, als rechtse bal moet je toch weleens gehoord hebben van etiquette
Ja, dat ik er van gehoord heb wil toch niet zeggen dat ik het in sommige gevallen ouderwets en achterhaald vindt

[ Bericht 1% gewijzigd door Martijn_77 op 26-05-2007 11:16:04 ]
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_49785010
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:24 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ja, Bos heeft de verkiezingen onder andere verloren door het niet dragen van een stropdas. Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen kon dat, maar tijdens de TK-verkiezingen komt het slecht over.
Maar wat heeft dat te maken met een door de voorzitter opgelegd kleedvoorschrift?
Moet de voorzitter politici verplichten zich electoraal zo aantrekkelijk mogelijk te kleden als ze eenmaal in het kabinet zitten?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_49785036
het lijkt net of je een tong draagt,
das
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  zaterdag 26 mei 2007 @ 10:26:58 #137
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_49786179
Ook belemmeren zij de bloedsomloop van de korte bloedsomloop en dus naar de hersenen toe.

De volgende stap voor politiek veranderende voorgangers als JM of MT is kauwgom kauwen, dat bevordert je hersen activiteit, de doorbloeding en dus scherpte in het debat bijv.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_49786276
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 10:26 schreef fokthesystem het volgende:

Ook belemmeren zij de bloedsomloop van de korte bloedsomloop en dus naar de hersenen toe.

De volgende stap voor politiek veranderende voorgangers als JM of MT is kauwgom kauwen, dat bevordert je hersen activiteit, de doorbloeding en dus scherpte in het debat bijv.
Kaugom kauwen gaat me wel een beetje te ver...
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')