Dat dropstaafje in een zakje zurig poeder is inderdaad niet meer (in Nederland) te krijgen, ik mis het ook. In plaats ervan zijn er wel lollies die je kan dippen in poeder, maar ja dat is niet hetzelfde..quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:43 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Yup, bestaat nog. Was net bij de C1000 en zag ze daar ineens liggen. Heten daar likkoekjes en liggen bij de Brinky's.
Weet iemand nog of de sherbet fountain nog ergens te verkrijgen is?
[afbeelding]
weet niet of het vroeg ook onder deze naam in NL te verkrijgen was maar je had ze iig altijd bij de Jamin. Maar kan ze daar niet meer vinden.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:58 schreef anti-virus het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik die laatst nog in de Tuinen zag liggen
BenBits, nu je het zegt!quote:Op maandag 28 mei 2007 01:22 schreef JMarsden het volgende:
Wat ik ook mis, is BenBits en cola-bruissnoepjes. Deze laatste waren vierkant (kern was zurig poeder) en zaten in een rolletje (niet rond, but you get the point) met deels rode/witte kleur. Kon ze altijd bij de benzinepomp en op de markt kopen. Weet iemand nog hoe het heet?
Dus je hebt een cursus bahasa Indonesia gevolgd? Zowel Gouda's Glorie als EEEKhoorn spellen het fout. Wedden dat zelfs de uitspraak door de meeste belanda's fout is..quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:04 schreef Serinde het volgende:
http://www.goudasglorie.nl/sauzen.html
Zoals EEEKhoorn het schreef, klopt het.
Zolang het produkt van Gouda's Glorie aangeduid wordt, is dat dus goed.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 02:24 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Dus je hebt een cursus bahasa Indonesia gevolgd? Zowel Gouda's Glorie als EEEKhoorn spellen het fout. Wedden dat zelfs de uitspraak door de meeste belanda's fout is..
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:22 schreef EEEKhoorn het volgende:
[..]
Zolang het produkt van Gouda's Glorie aangeduid wordt, is dat dus goed.
Hoe jij het wilt spellen interesseert me geen meter.
Wij namen ze altijd mee naar feestjes.. bij iemand anders.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:49 schreef Ole het volgende:
en dan ook nog kroegen, dat ze op tafel staan en de grond is bezaaid met 3 cm doppen!
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:50 schreef EEEKhoorn het volgende:
[..]
Wij namen ze altijd mee naar feestjes.. bij iemand anders.
bestaat nog steeds hoorquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:14 schreef Utrecht het volgende:
Ik at vroeger altijd kokos brood op brood.
Soort plakken broodbeleg wit en roze.
Onwijs zoet
Dan zoek je niet goed. Elke zichzelf respecterende supermarkt (zoals de AH's o.a.) hebben gewoon pinda's met dop liggen hoor!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:34 schreef EEEKhoorn het volgende:
Zo, nu weer on-topic:
In de jaren 80 aten we vaak (als snack, zoals chips) dop-pindahs, zo'n grote zak.
Tegenwoordig zie ik die alleen nog maar als vogelvoer, niet meer in de supermarkt.
Zijn we tegenwoordig te lui geworden om zelf pindahs te doppen?
[afbeelding]
Doe ik nog steeds. Helaas lust mn vriendin alleen de witte, dus andere hebben we nooit in huis. Zelf denk ik er nooit aan om het te kopen als ik in de supermarkt ben.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:14 schreef Utrecht het volgende:
Onwijs zoet
Precies, beter uit je doppen kijken. En WTF zijn pindahs? Gaat ook achteruit met het taalgebruik.. eerst kan men sate al niet eens fatsoenlijk spellenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:21 schreef 205_Lacoste het volgende:
Dan zoek je niet goed. Elke zichzelf respecterende supermarkt (zoals de AH's o.a.) hebben gewoon pinda's met dop liggen hoor!
Toevallig van de week nog gekocht.....Als vanouds....quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:14 schreef Utrecht het volgende:
Onwijs zoet
Ik zag het dit weekend nog bij de Dirk v.d. Broek liggen. 2 jaar geleden stond er nog een artikel in dat blad van hen over dat product, en dat het een familiebedrijf is dat het al tientallen jaren maakt..quote:Op maandag 18 juni 2007 11:08 schreef xxjosjex het volgende:
Toevallig van de week nog gekocht.....Als vanouds....
Wordt nog steeds verkocht bij de Jumbo. Daar licht het onderin bij het zoetbelegquote:Op maandag 18 juni 2007 18:25 schreef 205_Lacoste het volgende:
Kokosbrood is volgens mij bijna standaard van "The Ha"
TheHa ligt bij praktisch iedere supermarkt (m.u.v. Aldi en mogelijk Lidl).quote:Op maandag 18 juni 2007 22:07 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wordt nog steeds verkocht bij de Jumbo. Daar licht het onderin bij het zoetbeleg
Chobaquote:Op maandag 6 augustus 2007 22:45 schreef Maartel het volgende:
Chocoladeboter?
of maakte m'n moeder die zelf??
quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Choba
[afbeelding]
Schijnt weer terug te zijn
http://www.consudel.nl/nieuwsitem.php?id=6312
De Edah hier verkoopt het.quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:56 schreef Maartel het volgende:
[..]
het was dus echt weg!
nu nog een winkel vinden die het verkoopt![]()
(niet dat ik hunker naar chocoladeboter, maar het staat wel hoog op m'n 'wil ik nog wel eens proeven'-lijstje)
Die in dat pakje is misschien weggeweest maar ik weet dat mijn schoonmoeder altijd chocoladeboter uit een kuipje had. Staat bij de ons bij de Edah gewoon bij de jam en dergelijke.quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:56 schreef Maartel het volgende:
[..]
het was dus echt weg!
(niet dat ik hunker naar chocoladeboter, maar het staat wel hoog op m'n 'wil ik nog wel eens proeven'-lijstje)
Ligt niet aan je herinnering. Ik vind de nasmaak meer bitter. Het komt doordat het vroeger werd gemaakt als bijproduct van aardappelzetmeel, terwijl tegenwoordig maismeel wordt gebruikt.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er bestaat nu een nieuwe variant die je bij snoepwinkeltjes met ouderwets snoep weer kan krijgen. Het smaakt alleen nèt een beetje anders....of dat komt omdat mijn herinnering anders is.
En dan lees je de website en dan staat er dit:quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:56 schreef Maartel het volgende:
[..]
het was dus echt weg!
Volgens mij lag het hier bij de c1000 nog gewoon zoals op dat plaatje hierboven, in een aluminium wikkel dus!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:40 schreef deom het volgende:
[..]
En dan lees je de website en dan staat er dit:
Het product wordt niet langer verpakt in de bekende aluminium wikkel, maar in een gestileerd kuipje. Door een vernieuwde receptuur is ook de smeerbaarheid verbeterd.
blabla
De C1000 heeft het product al de jaren gehad.. Eerst in de aliminium wikkel en sinds kort sinds de fabrikant is overgegaan in een kuipje..quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:50 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
[..]
Volgens mij lag het hier bij de c1000 nog gewoon zoals op dat plaatje hierboven, in een aluminium wikkel dus!
daim taartquote:Op maandag 11 juni 2007 07:05 schreef Rewimo het volgende:
Daim kun je bij Ikea nog steeds kopen. Zowel repen als kleine snoepjes als taarten
Smeerbare oude kaas...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:40 schreef deom het volgende:
[..]
Het is bijna alsof je een nieuw soort kaas hebt ontwikkeld waardoor er geen gaten meer in de gatenkaas zitten![]()
Nee, volgens mij wel in de koeling maar niet in het vriesvak.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:05 schreef littledrummergirl het volgende:
daim taart?
staat die in het vriesvak dan ofzo? Ik ben onlangs nog in twee verschillende ikea's geweest ( amersfoort en breda) en bij allebei de winkeltjes niet gezien![]()
ja?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:31 schreef arj1o1 het volgende:
De jumbo heeft volgensmij onlangs ook daim taart opgenomen in haar assortiment. Evenals snickers taart uit zweden..
Alleen als er melkpoeder doorheen zit, als het cacao percentage zo laag is, zit er veel suiker in.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:50 schreef computergirl het volgende:
Vroeger had je bij de AH extra pure hagelslag, maar kan het nou niet meer vinden. Was een vrij klein doosje.
De hagelslag die AH nu als puur durft te verkopen heeft maar een cacao percentage van 30%, da's melk toch?
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:24 schreef arj1o1 het volgende:
de ruyter heeft ook extra pure hagelslag, althans vanaf week 38 weer (tot dan toe niet leverbaar wegens productieproblemen)...
Neuh, supermarkt.. kregen vandaag meer informatie over hun leveringsproblemen..quote:
Brood met choba dopen in warme chocomelquote:Op maandag 6 augustus 2007 22:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Choba
[afbeelding]
Schijnt weer terug te zijn
http://www.consudel.nl/nieuwsitem.php?id=6312
Geel/bruinig doosje toch? Maar volgens mij zit het (buiten leveringsproblemen) toch niet meer bij AH in het assortiment.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:24 schreef arj1o1 het volgende:
de ruyter heeft ook extra pure hagelslag, althans vanaf week 38 weer (tot dan toe niet leverbaar wegens productieproblemen)...
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:40 schreef deom het volgende:
[..]
Kijk, dat je het niet meer in een stukje aluminium wilt verpakken kan ik mee leven. Wat ik echt schandalig vind is dat ze de smeerbaarheid hebben verbeterd. Een van de mooiste dingen van het eten van shoba was wel dat het niet te smeren was waardoor je altijd van die lekker dikke klodders shoba op je brood had zitten met daarom heen gaten van kapotgetrokken brood. Dat genot is nu dus weg omdat het tegenwoordig allemaal makkelijker moet. Jammer, jammer, jammer.
Dan ga ik het kopenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:14 schreef Dinus het volgende:
[..]
I've got news for you
![]()
Het smeert nog steeds voor geen meter![]()
![]()
Ik kan me zoiets inderdaad herinneren. Dat waren die extra luxe edities, kleine verpakkingen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 11:53 schreef Isegrim het volgende:
Over extra pure hagelslag gesproken...
Vroeger was er hagelslag met cacao uit een bepaald land. Er waren drie of vier verschillende smaken, in kleine pakjes. Volgens mij was het van De Ruijter. Was echt lekker, maar volgens mij is het er niet meer.
Ze waren ook prijzig, maar wel de moeite waard, echt heel verschillende smaken en met een hoog cacao-gehalte. De verpakking leek op de huidige verpakking van die extra pure hagel.quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:02 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ik kan me zoiets inderdaad herinneren. Dat waren die extra luxe edities, kleine verpakkingen.Het staat me bij dat ik die bij mijn oma weleens at.
Ik begin nu sterk te twijfelen of ik niet de originals bedoelde, maar zoals je zegt kan het zijn dat ze er heel erg op leken. De tand des tijds begint nu al aan m'n hersenen te knagenquote:Op zondag 12 augustus 2007 12:07 schreef Isegrim het volgende:
Ze waren ook prijzig, maar wel de moeite waard, echt heel verschillende smaken en met een hoog cacao-gehalte. De verpakking leek op de huidige verpakking van die extra pure hagel.
Ik weet ook niet meer hoe ze heetten, alleen dat elke variant gemaakt was met cacao uit een ander land. De pakjes leken in mijn herinnering verdacht veel op het Originals-pakje.quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:11 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ik begin nu sterk te twijfelen of ik niet de originals bedoelde, maar zoals je zegt kan het zijn dat ze er heel erg op leken. De tand des tijds begint nu al aan m'n hersenen te knagen
[afbeelding]
http://holland-shopping.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=40quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:35 schreef SiGNe het volgende:
Pasta choca (beeeregoed!) mis ik echt.
't was een soort dikke chocoladesaus die je op je brood kon smeren.
Ook erg leuk om in een plastic zakje mee naar school te nemen, de chocola trok helemaal het brood in dus dat kon je nooit zonder vieze handen te krijgen io het zakje krijgen![]()
Winner Taco's mis ik trouwens ook..
Dat ijs was echt super romig.
quote:Op maandag 13 augustus 2007 09:03 schreef n0a het volgende:
http://holland-shopping.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=40
Precies, het was vroeger een soort chocoladesaus en er was ook een pure chocoladeversie, zag er uit als Chocolade tova, maar was wat dikker.quote:Op maandag 13 augustus 2007 09:48 schreef Rewimo het volgende:
[..]Dat is niet die van vroegah
Het heet wel hetzelfde maar het is lang zo lekker niet en heeft ook niet die vloeibare structuur van de echte Pastachoca
volgens mij wel..quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:16 schreef murp het volgende:
en oranginaaaaaaaaaaaaaa?? bestaat dat nog?
Ja hoor gewoon overal te koop (AH ofzo) in gewoon of light in fles of blik. Alleen niet meer die oude bolvormige flesjes..quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:16 schreef murp het volgende:
oh, okee... ik vond dat zo lekkerquote:Op maandag 13 augustus 2007 15:30 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Ja hoor gewoon overal te koop (AH ofzo) in gewoon of light in fles of blik. Alleen niet meer die oude bolvormige flesjes..
Jups, sterker nog, ik drink op het moment een glas orangina, bijna bij elke supermarkt wel te koop, alleen C1000 heeft het niet en sommige AH's hebben het ook niet.quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:16 schreef murp het volgende:
En in Frankrijk!quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:18 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jups, sterker nog, ik drink op het moment een glas orangina, bijna bij elke supermarkt wel te koop, alleen C1000 heeft het niet en sommige AH's hebben het ook niet.
Je hebt 1,5 literflessen (light en gewoon) en je hebt 0,5liter flesjes (meestal alleen gewoon, soms ook light)
DE flesjes zijn alleen langwerpige flesjes geworden en hebben niet meer de bolle vorm (alleen in resturants nog)
Nee vervangen door de vieze mexican salsaquote:Op maandag 13 augustus 2007 19:04 schreef nexus-pilot het volgende:
Bestaat die Lays Cream&Onion nog ?
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:10 schreef Camplo het volgende:
Niet lekker. Smaakt nergens naar, en maakte mn tosti juist goor.
Getest met echte saus achteraf en die deed het beter.
Nooit meer dit![]()
Late reactiequote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:07 schreef Nonneke het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Paar jaar terug nog eens tegen gekomen bij de Xenos, daarna nooit meer gezien![]()
de tuinen heeft ze nog wel hoorquote:Op maandag 20 augustus 2007 23:42 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Stroopsoldaatjes!die kan je volgens mij ook nergens meer krijgen.. zo'n 7 jaar geleden oid nog weleens bij de jamin, maar nu ook niet meer
en die waren zoooooo lekker!
![]()
Deze doos vond je nog in een verlaten voorraadkast?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:09 schreef jpg97 het volgende:
Bugles
En dan niet die ranzige Smith's na-maak bugles maar de echte.. in de kartonnen doos:
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:58 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Deze doos vond je nog in een verlaten voorraadkast?
Nóg lekkerder met Danish chef erinquote:
En de Cream and Chives? Is die er nog?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:49 schreef vosss het volgende:
Ik ben nog altijd boos dat Croky gestopt is met Catalaans gekruide chips ergens begin jaren 90 ofzo!!
Drie musketiers is nu Curly wurlyquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:33 schreef Herodus het volgende:
Caramac en Drie musketiers
Cream and chives is gewoon nog verkrijgbaar hier. Die is inderdaad van Lays.quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:27 schreef De Wouzeraar het volgende:
[..]
En de Cream and Chives? Is die er nog?
Of was die van Lays ofzo?
verrekquote:Op maandag 27 augustus 2007 12:36 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Drie musketiers is nu Curly wurly
Datum in de gaten gaan houden dan binnekort als hij bij jouw nog verkrijgbaar is!quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:19 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Cream and chives is gewoon nog verkrijgbaar hier. Die is inderdaad van Lays.
Aan die ijsjes ben ik al zo'n 15 jaar verslaafd....dus ja die zijn er nog steeds...zonder kleurstoffen he?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:44 schreef SterkStaaltje het volgende:
Die langwerpige waterijsjes die je nog zelf moet invriezen, zaten er een stuk of 20 in een zak, smaken cola bessen orange etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |