abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49645935
quote:
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 14:55 schreef Étoile het volgende:
Het meisje is inmiddels enorm afgevallen en weegt nog maar 44 kilo, zie hier. Blijft verschrikkelijk zielig natuurlijk.
Ik post ook een keer wat hoor, gelijk het topic vol
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 15:02:32 #2
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49646193
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_49646610
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 15:02 schreef Sugar het volgende:
Hoi

Heb je vannacht (of beter gezegd, vanmorgen) weer een beetje langer door kunnen slapen?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 15:36:29 #4
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49647653
Nou, niet echt langer (tien voor zes wakker), maar we hebben ze wel laten liggen tot 6.20 u. Ach, het is wel beter dan 5 uur beneden, toch?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:26:35 #5
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_49649685
ik kom ff gedag zeggen, tot over 16 dagen allemaal wij gaan op vakantie
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 16:47:14 #6
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49650570
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:26 schreef Martineke het volgende:
ik kom ff gedag zeggen, tot over 16 dagen allemaal wij gaan op vakantie
Veel plezier Martineke
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:50:18 #7
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_49650712
Veel plezier in het warme daaro Martineke..
Lekker genieten he !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:59:41 #8
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49651100
Veel plezier op vakantie Martineke
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_49651674
Veel plezier op vakantie Martineke!

Voor mij is het vandaag erg spannend. Mijn moeder wordt op dit moment geopereerd aan een klaplong. Ze lag al 2,5 week in het ziekenhuis en toen mocht ze naar huis omdat de long weer goed leek, maar helaas is deze zaterdagnacht weer ingeklapt dus moest er een operatie komen en deze is vandaag, erg spannend allemaal.
Mijn zus heeft dit ook al eerder gehad, en ook een operatie, maar toch blijft het spannend.
Zal blij zijn als het achter de rug is.

Sorry, maar moest het even kwijt.
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:39:03 #10
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49652569
Goede reis Martineke,veel plezier!

S_oepstengel, succes, lijkt me spannend.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_49652824
Dahag, dames. Sorry voor het binnenvallen, maar ik ben nog steeds een soort newbie hier en ik kan niet vinden of er een topic over is. Heeft er iemand van jullie zo'n 'Evelien bakfiets' zoals ik het maar even noem? Dat lijkt me een geweldig ding (ik ben nog niet eens moeder, ik ben een rammelaar die haar man aan het overhalen is ) maar is die fiets erg zwaar om mee te sturen en fietsen of valt het mee? Het lijkt me al handig om nu zelfs te gebruiken, boodschappen en hond er in

[ Bericht 1% gewijzigd door Smoezie op 22-05-2007 18:27:01 ]
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:58:26 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49653223
p_iglet heeft een bakfiets!
Heul gaaf ding! En volgens mij niet al te zwaar, ze draaide er met zwangere buik iig haar hand niet voor om.
pi_49653632
Ook niet wat voor jou straks, BE?
Stoer dat p_iglet er eentje heeft! Ben benieuwd naar haar ervarinen met dat ding!
Ik zag er dit weekend bij de Halfords eentje staan en die was leuk! Er zat zelfs zo'n 'huifje' overheen met raampjes voor bij slecht weer. Dat je dan zelf zeiknat regent is niet erg natuurlijk
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:15:31 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49653894
Ja, ergens zou ik hem het liefst gelijk kopen, maar ik zal straks door moeten naar het station na het afzetten bij een KDV bijvoorbeeld en dan laat ik toch liever niet dat ding op het station staan enzo, dus ik vrees dat we hem niet zoveel zullen gebruiken aangezien we ook 2 auto's hebben enzo.
pi_49654165
Ik ken dat 'probleem' Luxe probleem eigenlijk he
Een andere reden dat ik hem (nog) niet koop nu is dat ik hem niet meer kwijt kan in onze schuur. Daar staan al zoveel fietsen Maar niet die ENE leuke!
pi_49654188
ik heb idd een evelien bakfiets ook dat merk.
Ik kan nu 8 maanden zwanger echt niet meer op mijn gewone fiets, maar ik doe zonder problemen nog de grote weekboodschappen op de bakfiets
Een maand geleden nog 7,5km heen en terug gefietst naar de OUDmeet.

Sturen en fietsen is even wennen, en als je haast hebt is een gewone fiets handiger. Maar het went super snel, en het is zeker niet zwaarder als gewoon fietsen met boodschappentassen.

Voor ons is het echt een uitkomst. Wil dat ding nu al echt niet meer kwijt, en mini is nog niet eens geboren

Bij ons staat de fiets ook neit in de schuur (die hebben we niet eens), maar voor het huis aan een boom.

[ Bericht 7% gewijzigd door p_iglet op 22-05-2007 18:23:22 (toevoeging) ]
pi_49654193
Heb je overigens al helemaal uitgepluisd hoe je het gaat doen straks BE? Hoeveel dagen werken, hoeveel dagen KDV enzo?
pi_49654343
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 18:22 schreef p_iglet het volgende:
ik heb idd een evelien bakfiets ook dat merk.
Ik kan nu 8 maanden zwanger echt niet meer op mijn gewone fiets, maar ik doe zonder problemen nog de grote weekboodschappen op de bakfiets
Een maand geleden nog 7,5km heen en terug gefietst naar de OUDmeet.

Sturen en fietsen is even wennen, en als je haast hebt is een gewone fiets handiger. Maar het went super snel, en het is zeker niet zwaarder als gewoon fietsen met boodschappentassen.

Voor ons is het echt een uitkomst. Wil dat ding nu al echt niet meer kwijt, en mini is nog niet eens geboren
Wat goed zeg!!! Ik vind ze zó leuk, die Evelien fietsen Heel gaaf dat je er eentje hebt!
Je ziet jezelf al helemaal fietsen zeker straks met mini erin? Hoe zit dat eigenlijk... die bakfiets kan je in het begin niet zo gebruiken nog, zolang mini nog echt een babietje is? Of gaan ze dan met maxi-cosi en al (vastgezet ) er in? Of roep ik nu iets doms?
En als je je fiets ergens neerzet, zijn er dan nooit lolbroeken die er troep in gaan gooien ofzo? Of woon je in een lief beschaafd durp zoals ik? Fijn dat je even meldt dat het meevalt qua zwaarte, het leek me enorm bullebakkerig-zwaar fietsen maar dat valt dus reuze mee!

PS ik zie nu je edit. Je parkeert hem dus buiten. En daar kan dat hout van die bak prima tegen dus? Loopt ie dan niet vol met regen?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:28:52 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49654472
Heb je er iets van een zeiltje over dan p_iglet?

Smoez, ik zeg dus net tegen stinkie dat we dat tijdens/na onze vakantie ook even moeten gaan bedenken, en hoe ik het dan weer aan mijn baas vertel.
Ik wil iets van 20 uur gaan werken en dan wrsch over een 7-7-6 verdeling. Het lijkt me namelijk vreselijk om 8-8-4 te werken, plus dat ik dan nog niet voor 'de middag' bij een kdv zou kunnen zijn om hem/haar op te halen dus dan beter zo verdelen. Geeft iets meer rust met halen en brengen enzo.

En dan wil ik eigenlijk aan mijn baas voorstellen om een soort van duo-baan van de mijne te maken. Ik werkte namelijk 36 uur en dan heb je dus 16 uur over als ik 20 uur zou gaan werken. Gooi daar nog 4 uur bij en je hebt, denk ik, precies genoeg uren om een deel van mijn werk met mij te delen en in de rest van de tijd een echte 'communicatie-afdeling' op te gaan zetten.

Zoiets dus.
pi_49654667
Eng he, dat soort dingen met je baas bespreken. Ik zie daar dus nu al tegenop
Die 7-7-6 verdeling klinkt ideaal zeg. Lijkt me een goed idee, en ook een goed plan om het als duo-baan voor te stellen aan je baas! Kom je meteen met een soort 'oplossing' aanzetten, dat MOET hij toch wel waarderen

Hoe zit dat eigenlijk (nee hoor, ik ben geen aagje...) met werk. Mogen ze je weigeren om minder te gaan werken? Ze mogen je niet ontslaan omdat je zwanger bent, maar als ze je wel mogen weigeren om minder te gaan werken dan kan je eigenlijk nog geen kant op natuurlijk. Hoe is dat geregeld wettelijk? (Tuurlijk, er bestaat zoiets als Google, maar 'ervaringsdeskundigen' hier kunnen het vast nog beter uitleggen)
pi_49654688
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 18:28 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je er iets van een zeiltje over dan p_iglet?
Jij ziet die bak ook al vollopen met regen?
pi_49654939
Even uitgebreider verhaal dan

Wij hebben een bakfiets van het merk fietsfabriek (zelfde merk als evelien, net iets ander model).
Daarin hebben we nu 1 bankje en een maxi-cosi gordel. Mini kan dus vanaf het begin mee.
hihihi als het aan mij ligt gaan we vanuit het ziekenhuis gewoon met de bakfiets naar huis , maar das misschien niet helemaal realistisch en verstandig.

We hebben een afdekzeil en een huifje erbij. Op dit moment zit het afdekzeiltje erop. Straks als mini er is, zetten we bij kans op regen het huifje erop. Maar nu zit ik voor wat verdere afstanden ook nog wel eens in de bak (mag vriendje fietsen), en ik pas niet zittend onder het huifje. En ook met boodschappen doen enzo, is het afdekzeiltje net even makkelijker nu.

Nog niet gehad dat mensen er troep in gaan gooien. Maar ik heb de bak dus ook nooit ergens open geparkeerd staan. Woon zeker niet in een beschaafd dorp, maar midden in Den Haag. Wel een redelijk rustige wijk. Maar hier in Den Haag zie je die bakfietsen heel veel, en volgens mij worden ze prima met rust gelaten. Wel is onze bakfiets goed verzekerd. 1e 3 jaar all-risk dus ook als er een lolbroek met graffiti spuitbus langskomt ofzo.

Onze keuze voor een bakfiets is mede bepaald doordat ik motorisch niet super vaardig ben. En fietsen in Den Haag met al die tramrails me al een flink aantal valpartijen opgeleverd heeft. Ik zag mezelf absoluut niet op een gewone fiets met kinderzitje fietsen. Nu heb ik 3 brede wielen, en kan dus zelfs niet omvallen door tramrails.
Ook hebben wij geen auto (wel een auto-abbonement), en is een bakfiets dan voor boodschappen wel heel handig.
Mini wordt in juni verwacht, en ik zag mezelf niet de hele zomer alleen hetzelfde blokje rond lopen met de kinderwagen. Nu kan mini komende zomer dus gewoon lekker mee naar het strand enzo

We hebben wel heeel bewust gekozen voor een goed en dus duurder merk. Onze bakfiets staat altijd buiten, en we willen graag dat deze een flink aantal jaar meekan. Verderop in de straat staat hier een C-merk bakfiets, zo eentje die je via internet kan bestellen als bouwpakket. Die was na een half jaar al volledig verroest. Zo zonde.
Ook verschilt de maximale belastbaarheid van de bak enorm per merk. Alle goede/duurdere merken garanderen tot minstens 200 kilo belasting in de bak. Meer wil je ook niet want dan gaat de fiets natuurlijk wel erg zwaar fietsen.
Hema/halfords etc heeft een maximale belasting van 40/50 kilo. Dan kun je er zelf dus niet inzitten. En ook uitgebreid boodschappen + kind + maxi cosi wordt dan al lastig.

Alles bij elkaar is die bakfiets voor ons een super uitvinding
pi_49655766
Bedankt voor je super uitgebreide verhaal! Leuk!
Ik word er alleen nog maar enthousiaster door haha!

Wat gewellllldig dat mini-beebje er dus meteen al in kan! Ik dacht echt dat ik iets doms zei over 'met maxi-cosi en al in de bak' maar het kan dus gewoon! Nu kan je natuurlijk helemaaaaaaal niet wachten tot je mini er in kunt stoppen

Handig, met dat zeiltje en huifje. Zo kan je alle kanten op, weer of geen weer (liever mooi weer uiteraard!). En een goede keuze dat je een degelijke (dus duurdere, helaas) hebt genomen, dan heb je er lekker lang plezier van.

Als je zelf in die bak zit en je vent fietst, dat ziet er vast ontzettend grappig uit
Heb je daar geen foto van? Kijken mensen dan gek op, of is men wel wat gewend naar in DH?

Elke keer als ik Evelien met die kindjes en die gewellllldige fiets zie, zou ik het liefst meteen zo eentje kopen. En jij hebt het alleen maar erger gemaakt. Foei
  dinsdag 22 mei 2007 @ 19:20:53 #24
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_49656535
Ik ben vast te laat, maar ik wens Martineke nog even een fijne vakantie!

Snoopy, eerst was ik nog blij dat je keelpijn kreeg, zodat je tenminste afgeleid werd van je voorhoofdsholte-ontsteking, maar natuurlijk hoop ik inmiddels dat je je al wat beter voelt?
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 22 mei 2007 @ 19:46:39 #25
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49657628
(alsnog)Veel plezier Martineke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')