http://www.ad.nl/buitenland/article1386944.ecequote:Jaap en George: It is very gezellig
President Bush pronkte gisteren tijdens een persconferentie op zijn ranch in Texas met zijn vers opgedane Nederlands.
Secretaris-generaal van de NAVO Jaap de Hoop Scheffer had de ontmoeting als ‘very gezellig’ getypeerd.
Even later kwam Bush daarop terug. ‘Wat voor woord gebruikte je nou net?’ vroeg hij. ‘Gezellig,’ souffleerde De Hoop Scheffer. Waarop Bush beaamde: ’It was some good gezellig.’
Hij is een beetje onderdadig...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:52 schreef NJ het volgende:
Je zou toch verwachten dat een oud-politicus wat beter zou zijn in spreken in het openbaar. Wat een gestotter..
och, hij doet nu net wat er verwacht wordt van belangrijke politici voor de wereldpers die eigenlijk zeer happig is op quotes over politieke issues en huidige thema's (zoals een reactie op die Carter-aanval, die hoogst ongebruikelijk is)...quote:
Mij ook. Jammer dat 'ie president van Amerika is.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:22 schreef LENUS het volgende:
Die Bush lijkt mij een geschikte kerel om eens een potje bier mee te drinken
Mij ook, hij lijkt me ook op zich niet zo'n kwaaie kerel. Alleen die mensen die naast hem staan of stonden, dat is pas echt tuig. Dick Cheney, Paul Wolfowitz enzo.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:22 schreef LENUS het volgende:
Die Bush lijkt mij een geschikte kerel om eens een potje bier mee te drinken
zit er dik in jaquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:08 schreef RM-rf het volgende:
[..]
och, hij doet nu net wat er verwacht wordt van belangrijke politici voor de wereldpers die eigenlijk zeer happig is op quotes over politieke issues en huidige thema's (zoals een reactie op die Carter-aanval, die hoogst ongebruikelijk is)...
Onze Jaap dweilt op een erg handige manier om dat hele thema heen en lult enkel wat over mountainbiken, familie en een dom onuitspreekbaar nederlands woordje ...
Dat past prima bij het image dat Bush graag van zichzelf verbreid, namelijk dat van de familyman die voornamelijk vakantie viert op zn ranch en zich niet zo met politiek bemoeit (gezien de aversie van de meeste amerikanen voor politici een zeer handige houding).
Ik denk eerder dat Jaap het weer eens prima gedaan heeft en ze hem met plezier uitnodigen ...
Overigens betwijfel ik of Jaap ook zo 'onderdanig' is als hij binnenskamers overlegt, ik vermoed dat achter die onhandige hollandse facade wel degelijk een slimme internationale politicus schuilgaat.
Da's toch helemaal niet erg, daarvoor zijn tolken uitgevonden. Pim Fortuyn sprak bij een BBC interview ook gigantisch brak Engels en dat vond ik ook al raar, altijd hoor je politici in hun eigen taal, zeker in hun eigen land, behalve de Nederlandse, die moeten altijd in een andere taal spreken. Die mensen zijn op die positie vanwege hun politieke kunnen en niet omdat ze een talenknobbel hebben tenslotte.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Mijn grote grutjes, wat praat Jaap de Hoop Scheffer een steenkolen engels!!!
ja daar zit wat inquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:24 schreef ErwinRommel het volgende:
En btw liever de heerschappij van Bush dan van de heerschappij van de Islam. HELL YEAH!!!!!!
hij weet nu iig wél wat 'gezellig' betekentquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:28 schreef Dagonet het volgende:
Ik zie Bush op bezoek bij Bea ook niets in het Nederlands zeggen hoor.
Hij denkt waarschijnlijk dat alle Nederlanders autistisch zijn, Balkende sloeg ook geen denderend figuur op het witte huisquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:48 schreef tong80 het volgende:
Bush denkt :
'Leuk zo'n dag op stap met m'n autistische neefje.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |