abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49699341
Nijna, wees maar niet bang, komt echt nog wel die buik.
Hier heb ik ook flink gebaald dat het zo lang niet te zien was. Maar de laatste paar weken ben ik wel heel blij dat ik niet zo'n mega buik heb. Scheelt ook veel meezeulen en bewegingsruimte.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:29:34 #102
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49699669
p_iglet,
Gelukkig geen poetswoede pff dat is niets hoor wie dat verzonnen heeft tijdens hitte en dikke buik geen idee maar ik was het ook niet hoor.

Nijna,
Hier bij de vorige zwangerschap met 20 wk niets te zien. En daarna een groei explosie dus wie weet nu had ik wel al buik van mezelf.
pi_49701721
Er komt ook vast nog wel buik en ik denk dat ik straks ook wel blij ben als ik toch niet zo'n mega-buik heb zeg maar... (zal je zien dat er nu een groeispurt komt en ik alsnog veel buik krijg ).
Het is gewoon niet zo leuk om te horen als anderen blijven zeggen dat je nog niks ziet
Fake it till you make it...
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:24:43 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_49702054
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:15 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes heeft een klein beetje en dilemma...

Ga over 3 weken op vakantie (Gran Canaria) en ga daarna nog een week naar Azie voor mijn werk en zou dus eigenlijk nog wel iets van 2 zomerbroeken willen scoren. Maar ja... als ik ze nu koop, kan ik er aan het eind van de zomer wrsch niet meer in.
Maar om nu al positie-broeken te gaan kopen vind ik ook weer zo wat. Hoewel ik ze wel gevuld zou krijgen hoor.

Van de week maar eens de stad in en kijken wat ik kan vinden.
Een lekkere wijde linnen broek met aantrektouwtje of zo lijkt me wel wat.
Bij de MissEtam hebben ze korte positiebroeken, zijn erg leuk.
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:27:04 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49702169
Daar wilde ik idd sowieso al gaan kijken. Hoewel mijn benen niet echt korte-broek proof zijn. Maar goed, ze zullen ook vast wel wat drie-kwartspul hebben.
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:29:46 #106
108648 cattie
lieve moeder
pi_49702286
Nijna, het is zeker niet leuk als mensen zeggen dat je nog niets ziet , maar geloof me, het is toch nooit goed. Of je ziet het niet, of ze vinden de buik juist weer erg groot (is het echt geen tweeling?), of je bent te weinig aangekomen (eet je wel goed?) of te veel (opmerking van mijn schoonmoeder: Hoeveel kilo ben jij al wel niet aangekomen? Zoveel? Dat krijg je er later nooit meer af![ Lekker wel! )
Wat ik wil zeggen: het is niet leuk om te horen, maar probeer je er niet teveel van aan te trekken. Zolang je kindje goed groeit en met jou ook alles goed is, is er niets aan de hand.
pi_49702679
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:29 schreef cattie het volgende:
Nijna, het is zeker niet leuk als mensen zeggen dat je nog niets ziet , maar geloof me, het is toch nooit goed. Of je ziet het niet, of ze vinden de buik juist weer erg groot (is het echt geen tweeling?), of je bent te weinig aangekomen (eet je wel goed?) of te veel (opmerking van mijn schoonmoeder: Hoeveel kilo ben jij al wel niet aangekomen? Zoveel? Dat krijg je er later nooit meer af![ Lekker wel! )
Wat ik wil zeggen: het is niet leuk om te horen, maar probeer je er niet teveel van aan te trekken. Zolang je kindje goed groeit en met jou ook alles goed is, is er niets aan de hand.
Je hebt gelijk, mensen bemoeien zich nou eenmaal graag met andere mensen.
Gelukkig zien we het zelf wel en die kleine is druk aan het gymmen en daar geniet ik maar lekker van
pi_49702985
Nijna...zéééér irritant om te horen ja
ik heb het ook lang gehoord, had dan de neiging om in de verdediging te schieten
(deed ik soms ook echt wel denk ik)
Op een gegeven moment lachte ik om het commentaar met de woorden 'vind je? gelukkig groeit alles precies volgens plan! '

Maar toch, het is véél leuker om iemand voor je te hebben staan die vol bewondering naar je omvang kijkt en je vertelt hoe groot je buik wel niet is
Die fase heb ik nu bereikt, maar dat duurt niet zo lang meer helaas.
Nooit gedacht, maar ik ga dat trotse gevoel dat ik nu heb toch wel missen denk ik!

Oh..en Cattie; wat heb jij een vreselijke schoonmoeder!
dat heeft ze toch niet echt gezegd he?!
(ik vrees van wel )

[ Bericht 17% gewijzigd door marit1978 op 23-05-2007 21:44:53 (schoonmoeder van Cattie zit me dwars..) ]
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:56:12 #109
108648 cattie
lieve moeder
pi_49703580
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:43 schreef marit1978 het volgende:
(..)

Oh..en Cattie; wat heb jij een vreselijke schoonmoeder!
dat heeft ze toch niet echt gezegd he?!
(ik vrees van wel )
Ja , dat heeft ze gezegd!
Ach, ze bedoelde het denk ik niet zo rot, ze maakt heel vaak van dat soort vreselijk ontactische en vreemde opmerkingen. Nog een voorbeeld: Komt de tweede er snel achteraan? Want dan ben je snel uit de babytijd, want die is toch niet leuk. Niet handig om te zeggen tegen een moeder met een baby van nog geen half jaar oud.

Een kleine(re) zwangere buik hebben lijkt mij juist erg fijn. Dan zit hij niet zo snel in de weg enzo!
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:58:51 #110
108648 cattie
lieve moeder
pi_49703689
In zoiets kun je je buikje vast goed kwijt BE! (Ik heb geen idee of het je smaak is, maar even als voorbeeld. Is van de H&M en heeft elastiek in de taille.).
pi_49706023
Nijna, dat heb ik ook gehad, gingen ze zeggen: je bent toch wel zwanger??? Er is niks te zien!
Nou ik hang voor mijn lol bijna 24/7 boven de wcpot.
Maar het gaat veranderen, echt!! Laat ze maar lullen, en geniet lekker van je baby in het lieve kleine babyhuisje....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:54:30 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49706098
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:58 schreef cattie het volgende:
In zoiets kun je je buikje vast goed kwijt BE! (Ik heb geen idee of het je smaak is, maar even als voorbeeld. Is van de H&M en heeft elastiek in de taille.).
Heel erg leuk, maar again... mijn lieftallige stalpootjes kunnen dat niet aan.
Ik ga zaterdag de stad wel even in. Gaat vast goedkomen.

En als ik niks kan vinden wat mee groeit voor de komende weken, dan kan ik altijd nog gewone broeken kopen en daar een stukje aan de zijkant tussen zetten als ze krap komen te zitten.
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:00:10 #113
108648 cattie
lieve moeder
pi_49712956
BE, dit is de broek variant. Met even flink shoppen zul je vast wel iets leuks vinden!
pi_49713338
goedemorgen

Cattie gaat 's ochtends gewoon door waar ze gisteren gebleven is .. goed hoor !
(over die schoonmoeder gaan we het maar niet meer hebben )

Hier alles nog binnen, ondanks dat we ons tot de prostaglandinen gewend hebben
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:44:34 #115
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49713458
Goedemorgen, ook ik meld me weer!

Heb vannacht heel slecht geslapen, meissie heeft echt de hele nacht liggen trappen. Ik was gisteravond ook een beetje misselijk. Ik hoop gewoon steeds dat alles iets zou kunnen betekenen...!
Vanmiddag weer naar de vk.

Even off-topic: waar plaatsen jullie normaal je foto's om te uploaden?? Je kunt merken dat ik dat nooit doe. Heb gisteren nl een buikfoto gemaakt.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_49713610
en die foto willen we zien !

ik gebruik photobucket.com
werkt prima.
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:55:34 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49713642
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 08:00 schreef cattie het volgende:
BE, dit is de broek variant. Met even flink shoppen zul je vast wel iets leuks vinden!
, Die ziet er wel heel comfortabel uit!

Memmel, als het nou niet lukt mag je hem ook wel naar mij mailen hoor, dan doe ik het wel voor je en geef ik je het linkje.
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:57:38 #118
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49713674
nog geen babies?

BE, stukje knoopsgaten-elastiek anders gebruiken in je gewone broek? Lang shirt erover en niemand die iets ziet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:59:04 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49713703
Ja, dat is op zich wel een optie, maar ik ben nog weer een klein stukje zwaarder dan afgelopen zomer, dus ik vrees dat die broeken sowieso niet zo prettig zitten meer.
  donderdag 24 mei 2007 @ 09:08:54 #120
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49713895
dan idd de lekkere brede taillebanden

(brede boordstof met een touwtje is erg geschikt voor bollende buikjes)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_49714817
BE, ik heb anders nog wel een zwangerschapskorte broek voor je..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 24 mei 2007 @ 09:52:37 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49715054
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 09:43 schreef Vicky het volgende:
BE, ik heb anders nog wel een zwangerschapskorte broek voor je..
Lief aangeboden, maar geloof me, dat gaat niet passen.
Zo, en nu heb ik wel weer vaak genoeg gezegd dat ik te dik ben hier.

Zaterdag shoppen!
  donderdag 24 mei 2007 @ 10:28:14 #123
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49716098
Goedemorgen allemaal!

Ik moest vanochtend voor de bloedsuiker controle dinges - nuchter had ik 4.1 en na het ontbijt 4.7 dus alles was prima. Ook ijzer (7.4) en bloeddruk (122/80) waren goed en ik ben een halve kilo aangekomen. Blobster ligt al mooi naar beneden en het enige opmerkelijke punt is dat het waarschijnlijk een vrij grote baby gaat worden (lig nu bijna 2 weken voor op de groei blijkbaar), maar daar horen we over 2 weken meer over. Ik moest gelijk denken aan dat verhaal hier over de baby van 11 pond... yikes!

Zoo.. en nu is het tijd voor een heerlijke decaf cappuccino met een snelle jelle
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_49716864
Wat een mooi cijfertje jellyrose! Maar hopelijk inderdaad geen 11-ponder. Hebben ze dat trouwens geschat, of met een echo gemeten?

Ik heb net de kraamzorg maar eens gebeld. Ze zouden met 28 weken bellen. En ben vandaag 30 weken, en nog geen telefoontje. Blijkt de computer me niet uitgeprint te hebben, en dus stond ik nog niet op de lijst. Maar heb nu een afspraak staan voor 12 juni..

En tijdens het tikken van dit bericht een belletje van de VK gehad. Mijn bloedwaardes waren niet helemaal goed. Mijn ijzer was goed met 8,5. Maar mijn glucose op 7. En dat was net te hoog. Dus mag weer een fijne dagcurve gaan prikken. Vorige keer had ik 4 weken blauwe plekken van die naalden. Dus hopelijk gaat het deze keer beter..
Ik had net na de lunch bloedgeprikt. Dus waarschijnlijk is hij daardoor te hoog geworden. Maar ik moest toch gaan prikken..
  donderdag 24 mei 2007 @ 11:30:22 #125
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49718054
Nou, ik heb mijn buik(je) ook in het buikentopic geplaatst hoor. Hier lijkt ie nog een beetje ok qua maat, maar in het echie....oooooeeeehhh heee. Eerst zie je buik en dan zie je memmel.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 24 mei 2007 @ 11:55:36 #126
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49718940
Dat is nu nog geschat Deepfreeze, over 2 weken kijken ze weer en mocht het dan nog zo lijken (ik liep eigenlijk al de hele tijd voor qua grootte, maar nu is blob blijkbaar buiten de marge gegaan) dan moet ik door voor een groei echo ter controle en eventueel daarna weer een bekkenopmeting (maar daar denk ik voorlopig nog maar niet aan ).

Ik heb ook nog niets gehoord van de kraamzorg, ik zal vanavond eens in de papieren kijken of ik mss zelf had moeten bellen ofzo (vind ik wel weer wat voor mij om dat niet door te hebben )

Vervelend dat je nu weer een dagcurve moet doen Succes ermee!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:50:20 #127
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49720997
@Jellyrose, die schattingen klopten bij mij van geen kanten, dus ik doe er nooti zoveel mee

Een vraagje aan de ervaringsdeskundigen, wie heeft er tips voor calorie-arme maagvullers. Ik word namelijk gék van de honger. Ik kan een bak vla naar binnenschuiven en een kwartier later alweer met een knorrende maag lopen. Ook 's nachts word ik gewoon wakker van de hongerrrrrr

Ik kom zelf niet verder dan wat vla en kwark maar als ik daarmee doorga ben ik voor de twaalf weken al tien kilo aangekomen. Brood lust ik niet echt meer en crackers vullen niet. Verder drink ik veel water, maar dat helpt maar een minuut of tien tegen de honger en ik moet er alleen maar heel veel van plassen.

Dus... iemand dé oplossing? Dan hoor ik het graag
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:51:19 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49721030
Fruit? Appels?
pi_49721083
selderij= Als je ervan houdt. Die schijnen zelfs negatieve calorieen te hebben Dus het kost meer energie om te kauwen en te verteren dan dat het oplevert.
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:55:50 #130
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49721205
Fruit eet ik wel veel inderdaad, maar ook dat houdt de honger niet lang tegen. (appels ben ik allergisch voor, tenzij ze bewerkt/verhit zijn, maar volgens mij is appeltaart niet calorie-arm )

En selderij is één van de weinige groenten die ik écht niet lust. Werkt paprika of komkommer toevallig ook zo? Dat vind ik namelijk wél lekker, al vrees ik dat ook dat niet echt langdurig maagvullend is.

Maar toch bedankt voor de tips.
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:57:31 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49721257
Nou, je kan volgens mij onmogelijk dik worden van komkommer en paprika, of je moet er per dag echt kilo's van eten, dus dat kan volgens mij ook best.
Alleen vult dat niet zo heel erg denk ik.

Ik zou, als je een bak yoghurt neemt of zo er een flinke hand muesli (of cruesli) doorheen gooien, dan heb je iets meer houvast en heeft je maag ook nog wat te doen. Honger is honger toch?
pi_49721322
Dingen met heel veel vezels Je kwark of vla aanvullen met fruit en ongezoete muesli . Dan vult het veel langer.

Dat wakker worden van de honger is irritant!!! Ik MOET hier ook binnen 5 minuten na wakker worden iets eten, anders ben ik echt nog uren misselijk en gammel.
pi_49722478
hier ook 'snachts wakker van/met honger!
tegen 5 uur waggel ik naar de wc en overweeg altijd om ook wat te gaan eten
het is dat het me te veel moeite kost....ik drink dan snel een glas water (vult ook even )
en hoop dat ik weer snel genoeg inslaap!
pi_49723827
Marit, het suffe is dat ik nu haast zelf al ga roepen:"Ja, je ziet het nog niet zo, maar er zit echt wat hoor...".

Cattie, wat een fijne schoonmoeder... .

Karin, dank je .

BE, anders misschien toch vast kijken voor positiekleding? Als je gewone kleren niet meer lekker zitten, waarom dan niet... ?
Zaterdagochtend bij prenatal, vroege vogel korting, voor 11 uur .

Jellyrose, ik hoop dat blobster niet de 11 ponder gaat evenaren...

Deepfreeze, naar dat je weer zo'n dagcurve moet gaan prikken . Maar hopelijk is het dan wel allemaal in orde.

Tan, appeltaart lijkt me niet echt calorie-arm nee... Overigens krijg ik van appels altijd alleen maar meer een honger-gevoel. Een banaantje misschien? Verder heb ik ook niet echt een ander idee nog...

Over een half uurtje komt mn lief thuis als het goed is en dan gaan we tegen 15.00u richting echocentrum. Ben blij dat ik vanmorgen gewerkt heb, want ik zit nu constant op de klok te kijken .
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:26:18 #135
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_49724837
Kleinste vrouw bevallen
De 78 centimeter lange Christianne Ray uit de VS is bevallen van de 35 centimeter lange baby Kyrsten. Dat maakt Christianne waarschijnlijk de kleinste moeder ter wereld. De dokters hadden de negentienjarige vrouw afgeraden zwanger te worden vanwege de gezondheidsrisico's die het met zich meebracht, maar Christianne zette door. Op het laatst kon ze niet meer zelfstandig lopen en de baby moest vijf weken van tevoren gehaald worden. De baby moest even een paar weken in de couveuse blijven omdat de longen nog niet helemaal af waren, maar uiteindelijk kwam het goed. Inmiddels is de dolgelukkige Christianne ook verloofd met haar 1.93 meter lange vriend.
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:48:49 #136
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49725748
Hallo, net weer terug van de vk. Alles weer toppie. Bloeddruk 110/75 en de kiloteller staat nog steeds 'maar' op +8. Je zou bijna zeggen: dat vieren we vanavond met een Big Mac! Hartslag van meissie was ook nog steeds perfect.

Tja, wat anders kon ze zeggen dan: doe nog maar een afspraak voor volgende week...
pi_49725795
Hopelijk heb je die afspraak voor volgende week helemaal niet nodig en heb je dan al lekker je babytje in je armen!!
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:55:34 #138
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_49726003
Mooi verhaal! 78 cm, das niet veel... en dan een man van 1.93cm. Wat nou als die eens elkaar diep in de ogen willen kijken, moet hij dan op zn knieen of zo? lol

BE, ik heb van de Mango (wel in frankrijk, dus ik weet niet of ze hier hebben) een hele stoere, rode, strandbroek. Ze haden hem ook in andere kleuren. Met buikband en al. Misschien een idee voor tijdens je shopping spree as. zaterdag

Tan, inderdaad dingen waar je lang op moet kauwen helpt meestal ook wel, toch? Die hap-slik-weg-dingen zijn op voordat je het doorhebt, en als je bewust eet, heeft dat misschien ook effect.

Wat is een dagcurve prikken? Moet je dan steeds bij jezelf je bloedsuiker meten? ieuw. denkt gauw aan leukere dingen...
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_49726255
Een dagcurve is (in mijn geval) 3 keer naar het ziekenhuis voor bloedprikken. Ze kijken dan naar de suikerwaardes en hoe deze over de dag veranderd.
Een keertje na het ontbijt (voor 9 uur), een keer voor de lunch (rond 11 uur) en een keer na de lunch (rond 1 a 2 uur).

Alleen ik ben nogal moeilijk te prikken, eigenlijk maar 1 goede plek, dus 3 keer op een dag prikken is een crime. Gelukkig kunnen de laatste 2 ook uit de vinger, als de prikzuster meewerkt..
pi_49726340
pfffff deepfreeze, suc6.
Als je dat hier wil doen in het zhuis dan kun je de hele dag daar blijven zitten en je lunch meenemen. Want de gemiddelde wachttijd voor bloedprikken is hier 1,5 uur.
  donderdag 24 mei 2007 @ 15:11:03 #141
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49726608
Deepfreeze, kunnen ze niet iets inbrengen (heet dat een granule???) zodat ze niet elke keer opnieuw hoeven prikken? Zeg maar zo'n ding voor een infuus waar ze dan steeds iets uit kunnen tappen?? Ik weet niet hoor, maar als 'mede-slecht-prikbaar-persoon' kan ik me voorstellen dat 3 keer heel naar is. Ik zit ook altijd onder de blauwe plekken. Sterkte ermee iig
pi_49728237
Alleen de eerste keer moet je wachten. De andere 2 keer ben je de eerstvolgende (tenminste de vorige keer). Dit omdat ze aan bepaalde tijden vastzitten voor het prikken.
Met een infuus-achtig iets, laten ze me vast niet naar huis gaan. En het is de bedoeling dat je tussendoor normaal eet en drinkt, en je gewone dingen doet..
Ze kunnen 1 ader prikken in mijn linker elleboog. Rechts hebben ze vaak geprobeerd, met weinig succes. En ook boven op de hand krijgen ze er geen naald in, of de ader trekt dicht.. (weer zo'n familietrekje)

Maar vorige keer hebben ze de derde keer wat drupjes uit mijn vinger gehaald. En dat was ook genoeg voor de test. Dus ik ga lief vragen of ze dat nu gelijk willen doen, en niet eerst met 3 man! gaan proberen..

Ik ben gelukkig (nog) niet bang voor het prikken. Hoeveel gedoe het elke keer ook is, het doet me niet zoveel. Dus ik ga vannacht wel lekker slapen.
pi_49730597
Moet ik me nu ook dagelijks melden omdat ik 37 weken ben?

Zoja..... * meld *

Hier alles goed op een heel rustig kind na Echt niet leuk, normaal schopt de baby behoorlijk, maar de afgelopen 2 dagen nauwelijks tot niet is dat normaal?

Deepfreeze, succes!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_49731147
Beaker het kan zo zijn dat de laatste weken de ruimte wat minder wordt en dat je daardoor minder voelt. ls je het niet vertrouwt kun je ook de vk even bellen.

@Tan, heb je ooit gehoord van het south beach dieet?? Daar zitten een aantal recepten tussen die heel goed vullen en niet te veel koolhydraten bevatten. Als je iets wat je lekker vindt aanvult met rijst en/of aardappelen heb je een goede maagvuller en een volledige maaltijd. Er zitten ook heel lekkere tussendoortjes bij die goed vullen en gezond en lekker zijn.
pi_49731207
tuurlijk.. 37 weken is meldplicht...

Heb je de laatste dagen iets anders gedaan dan normaal? Misschien wat drukker, of juist rustiger? Ik ben nog maar 30 weken, maar hier heb ik ook wel eens wat dagen een minder actieve baby. Vooral als ik druk ben. Meestal wordt de kleine weer actief, op het moment dat ik me zorgen ga maken..
Maar als je je echt zorgen maakt, kun je misschien je VK even bellen? Dat lijkt me beter dan ongerust het weekend ingaan...
pi_49731713
Beaker hier wisselt het geschop ook enorm. En ook het idee dat het de laatste tijd wat afneemt. Maar dat is niet zo gek natuurlijk aangezien de ruimte ook steeds kleiner wordt.

Net naar de gynaecoloog geweest, met mini alles goed. Die groeit prima!
Alleen wel de uitslag gehad van een test op een erfelijke stofwisselingsstoornis die ze bij mijn moeder gedaan hebben, omdat zij 2x een flink loslatende placenta gehad heeft. Die is dus positief.
Dus er is 22 jaar na dato iig bekend waarom ik met een hoop crisis geboren ben .

Nu is het dus niet bekend of ik dat ook heb, want dat kunnen ze dus niet testen als je zwanger bent. Maar wel een verhoogde kans erop, en nu de laatste paar weken zwangerschap voor de zekerheid nog extra vitamine B6, en foliumzuur slikken. Straks als ik niet meer zwanger ben kan er een test gedaan worden om te kijken of ik het nu echt ook heb.
Jugh sommige dingen wil je gewoon liever niet weten .

Maar met mij en mini dus alles goed , en vanaf nu iedere week naar de gyn!!!

extra goed nieuws net!! vriendje heeft een nieuwe baan!!!!
Eentje die wel te combineren is met mini straks !!!

[ Bericht 13% gewijzigd door p_iglet op 24-05-2007 17:44:43 (extra goed nieuws) ]
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:35:01 #147
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49732234
Beaker, ik heb dat ook wel eens. Dat ze ineens een dag of 2 minder beweegt.
Advies van de vk: op je linkerzij gaan liggen, ontspannen en concentreren op of je wat voelt. En bij mij is het dan meestal zo dat op het moment dat ik denk: ik trek het niet meer, ik ga bellen, ze weer een stompje laat voelen.
Meestal is dat bij mij de dag nadat ik bijv heel druk geweest ben.
VK zegt dat je de beeb een paar keer per dag moet voelen. Dus even in de gaten houden en anders gewoon de vk bellen!

P_iglet: mmm, kan me voorstellen dat je niet echt op zulke berichten zit te wachten nu. Maar je wordt waarschijnlijk goed in de gaten gehouden door de gyn.
pi_49732251
beaker... hier wisselt het ook enorm hoor!
lastig vind ik, want de verklaring 'minder beweging omdat het krap is'
komt in mijn ogen niet overeen met hoe druk het soms gewoon is!

en ja..je hebt meldplicht !

p_iglet, soms is iets weten niet altijd fijn,
zeker niet als je er nu toch niet veel mee kunt!
pi_49732427
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:55 schreef Tan het volgende:
Fruit eet ik wel veel inderdaad, maar ook dat houdt de honger niet lang tegen. (appels ben ik allergisch voor, tenzij ze bewerkt/verhit zijn, maar volgens mij is appeltaart niet calorie-arm )

En selderij is één van de weinige groenten die ik écht niet lust. Werkt paprika of komkommer toevallig ook zo? Dat vind ik namelijk wél lekker, al vrees ik dat ook dat niet echt langdurig maagvullend is.

Maar toch bedankt voor de tips.
Ik had precies hetzelfde. Echt alles wat je eet is een maagvulling van 15 minuten en dan heb je alweer honger om gek van te worden. Oplossing: stoppen met bv, want dat maakte dat ik zo enorm veel honger had. Het is wel heel rigoreus, maar ik hield het echt niet meer vol van de narigheid. Pizza met kaas/ham en ananas erop ging er ook nog wel in. Pasta ook nog wel. Maar anders echt niet veel tips.

En ik denk dat je meer afvalt dan aankomt hoor, want alles verteerd zo snel dat is niet normaal meer. Bij mij beheerste het eten de hele dag Echt beslist niet leuk dus.
pi_49732470
En Tan ik weet niet of jij dat ook hebt, maar ik stond werkelijk de helft van de dag te shaken op mijn benen als ik niet op tijd iets at.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')